ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 07.02.2025
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Mărăşeşti [VN]
ÎNSCRIS: 30.04.09
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
FEB-2025
DURATA: 1 zile
Cuplu

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

Carcassonne – Cetatea vie a Evului mediu

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

V-am povestit ieri că am primit un șut de la viață de m-a aruncat tocmai în Toulouse. Pe calea aerului m-a expediat cu adrisant aeroportul Toulouse-Blagnac. Ei, odată ajuns acoloșa, două-trei zile m-am preumblat pe cele străzi de v-am zisără despre ele și, încă n-am terminat, o să mai scriu despre Toulouse.

Doar că, dacă tot am ajuns în zonă, am zis că pot să-mi umplu timpul și cu excursii prin cele localități de se învecinează cu capitala Occitaniei. Cei la care am stat mi-au oferit un autoturism, m-au învățat cum alimentez la stații, nu râdeți, e diferit de România, m-am cuplat la” date celulare” , Ubigi să trăiască și mi-au dat câteva sfaturi despre ce-ar merita de văzut.  

Așa am aflat că, lângă Toulouse, ai câteva localități deosebite care merită explorate:

Albi – Orașul natal al pictorului Toulouse-Lautrec, cu impresionanta Catedrala Sainte-Cécile, cea mai mare catedrală din cărămidă din lume, și Muzeul Toulouse-Lautrec. Orașul are un centru medieval superb, pe malul râului Tarn.

Carcassonne – O bijuterie medievală, celebră pentru Cité de Carcassonne, cetatea fortificată inclusă în patrimoniul UNESCO. Zidurile impunătoare, muzeele și atmosfera medievală o fac o destinație de neratat.

Montauban – Un oraș istoric cu influențe renascentiste, cunoscut pentru Place Nationale, piața centrală cu arcade, și pentru Muzeul Ingres, dedicat celebrului pictor Jean-Auguste-Dominique Ingres.

Castelnaudary – Capitala gastronomică a cassoulet-ului, un preparat tradițional din fasole și carne. Orașul este situat pe malul Canal du Midi, ideal pentru plimbări pitorești pe apă.

Fiecare dintre aceste locuri are farmecul său unic și merită o excursie din Toulouse, mai ales că am condus eu BMW-ul în cauză iar Adriana nu m-a chinuit cu cicăleala! 🚗✨. Ordinea de v-am spus-o mai sus e total aleatorie, motiv pentru care eu o să vă povestesc în ordinea în care am fost în acele localități, de ce și cu ce m-am ales.

Azi o să povestesc despre Carcassonne, c-așa am ajuns eu acolo, o fost primul oraș de după Toulouse de l-am vizitat.

Să-ncepem, zic, cu puțină geografie

Carcassonne este situat în sudul Franței, în regiunea Occitanie, departamentul Aude. Orașul se află pe malul râului Aude, la aproximativ 95 km sud-est de Toulouse și 75 km vest de Narbonne. Este traversat de Canal du Midi, o importantă cale navigabilă, și se află la poalele Munților Corbières, într-o zonă deluroasă cu climat mediteranean.

Carcassonne este un nod rutier important, fiind conectat prin autostrada A61 la rețeaua națională. Relieful său combină terenuri joase și dealuri viticole, specifice regiunii Languedoc.

 

Că cum se ajunge :

Drumul de la Toulouse la Carcassonne este rapid și ușor accesibil, cu mai multe opțiuni de traseu:

Autostrada A61 (opțiunea cea mai rapidă)

Distanță: ~95 kmDurată: ~1 oră

Taxă de autostradă: Da, mașina de o birjăream avea o mică instalație lângă oglinda retrovizoare, un fel de” pas” pe care cititorul de la intrarea-n autostradă îl citea și te lăsa să treci. Ca să beneficiezi de asta, intrai dinainte la cititoarele care aveau semnul” t” și rulai cu 30 de km/h, timp suficient ca bariera să și se deschidă și să șoșonești apoi pe mândrele autostrăzi franceze.  

Autostrăzi late, cu trei benzi, se circulă pe toate trei, nu este ca-n Germania sau Italia, banda de urgență, prima de lângă acostament.

În general în Franța se conduce civilizat, nu numai pe autostrăzi ci și pe drumurile naționale sau cele regionale, nu ești flashuit, nimeni nu depășește din exces de ambiție, nu se turează excesiv și demonstrativ motoare. De fapt, față de România, numărul de cocalari este foarte mic, francezii nu au, în mod obișnuit , mașini bengoase, cu care să facă tapaj ci autoturisme domestice, funcție de nevoile curente. De aia nu sunt atât de mulți” bombardieri” . În Toulouse, de exemplu, se folosesc foarte mult scuterele și motocicletele dar, cei mai mulți, folosesc bicicleta și nu am văzut bicicliști demarând cu scârțâit de roți!   :))

Drumul este bine întreținut, cu benzinării și locuri de odihnă.

Drumul Național N113 (alternativă fără taxă)

Distanță: ~90 kmDurată: ~1h 20mTraseu mai pitoresc, trecând prin sate și peisaje frumoase, dar cu trafic mai lent. Viteza maxim admisă este de 90 km/H dacă drumul are separatoare de sens, 80 km/h dacă nu este prevăzut cu așa ceva. Rudele mi-au spus că nu te prea joci cu radarele în Franța, amenzile vin cu rigurozitate.

O chestie ce m-a surprins, în Franța poți conduce cu o alcoolemie de 0,5 g/l pentru conducătorii cu vechime și pentru profesioniști și de 0,2 g/l pentru începători. Gândiți-vă că-n România, dacă s-ar permite consumul de alcool, cifrele ar fi normale doar fără acel” 0” urmat de virgulă. Nouă nu vrem să ne dea cu virgulă, asta-i clar!

Mai sunt și alte tipuri de drumuri, cele cumva regionale, nu știu exact denumirea. Toate sunt bine întreținute când vrei rapiditate și confort, A61 este cea mai bună alegere. Doar dacă vrei să eviți taxele și să vezi peisaje rurale, N113 este o alternativă plăcută. 🚗 Noi am ales autoostrada, la dus și drumul național la întors, pentru că am ales s-ajungem și la Castelnaudary.

În cazul meu Irina din GSP nu s-a-ncurcat deloc, avea doar probleme cu accentul ăla franțuzesc, care nu-i ieșea, neam, cred că e moldoveancă la origine. Vocea, spui.

Acuma s-o dăm pe istorie :

Carcassonne este un oraș cu trecut medieval medieval spectaculos din sudul Franței, situat în regiunea Occitanie, pe malul râului Aude. Este renumit pentru Cité de Carcassonne, o cetate fortificată impresionantă, inclusă în patrimoniul UNESCO. Aceasta datează din perioada romană și a fost restaurată în secolul al XIX-lea de Eugène Viollet-le-Duc.

Pe lângă cetate, orașul are și un centru modern, cu piețe animate și restaurante ce servesc specialități locale, precum cassoulet, o tocăniță tradițională cu fasole și carne.

Alte locuri de vizitat includ Basilica Saint-Nazaire, cu vitralii superbe, și Pont Vieux, un pod medieval pitoresc. În apropiere, regiunea oferă crame faimoase și peisaje viticole încântătoare.

Carcassonne este o destinație ideală pentru iubitorii de istorie, gastronomie și peisaje medievale.

Carcassonne are o istorie marcată de conflicte religioase și militare, fiind un bastion al catarilor, considerați eretici de Biserica Catolică în Evul Mediu. În secolul al XIII-lea, cetatea a devenit un punct central în Cruciada albigensiană (1209–1229), condusă de regele Franței și de papa Inocențiu al III-lea împotriva catarilor din sudul Franței.

În 1209, Carcassonne, condusă de Raymond-Roger Trencavel, a fost asediată de trupele cruciate. După două săptămâni de rezistență, orașul a căzut, iar Trencavel a fost închis și a murit în captivitate. Cetatea a fost confiscată de coroana franceză, devenind un avanpost strategic împotriva regatului Aragonului.

Fortificațiile au fost consolidate în secolele următoare, iar Carcassonne a rămas un simbol al rezistenței și al confruntărilor medievale. Astăzi, cetatea păstrează această moștenire dramatică, atrăgând vizitatori fascinați de istoria sa zbuciumată.

Cetatea Carcassonne :

O vizită în Cité de Carcassonne este ca o călătorie în timp, într-un oraș medieval autentic, viu și plin de farmec. De îndată ce treci de Porte Narbonnaise, impresionanta poartă de intrare, te trezești în mijlocul unui labirint de străduțe pietruite, animate de turiști, cafenele și magazine de suveniruri.

În inima cetății se află Château Comtal, fortăreața interioară, unde pentru 13 euro / persoană poți vizita muzeul ce prezintă istoria asediilor și restaurării cetății. Traseul pe zidurile de apărare oferă priveliști spectaculoase asupra orașului și râului Aude.

Un alt punct de atracție este Basilica Saint-Nazaire, o bijuterie gotică cu vitralii impresionante. Străzile cetății sunt pline de restaurante ce servesc preparate tradiționale, precum celebrul cassoulet, iar terasele oferă un loc perfect pentru a savura un vin local.

Deși păstrează atmosfera medievală, cetatea este locuită și astăzi, asemănător Sighișoarei, dar la o scară mult mai mare. O plimbare se transformă rapid într-o experiență istorică, culinară și culturală unică.

Carcassonne are o atmosferă copleșitoare, încărcată de istorie, de parcă zidurile ei ar mai păstra ecoul bătăliilor și al cavalerilor care au apărat-o. Fiecare străduță îngustă, fiecare piatră veche îți amintește că te afli într-un loc care a văzut asedii, trădări și povești eroice.

Plimbându-te pe metereze, poți simți fiorul unei lumi demult apuse. Sunetul pașilor pe caldarâm și siluetele turnurilor în lumina apusului creează o atmosferă cinematografică, ca și cum ai păși într-o frescă medievală.

Este un loc unde trecutul nu e doar o amintire, ci pare să fie încă viu. O vizită la Carcassonne nu este doar o lecție de istorie, ci și o călătorie prin timp, unde trecutul și prezentul se împletesc armonios. Zidurile sale impunătoare par să șoptească povești despre curaj și glorie, amintindu-ne că măreția dăinuie prin secole. Pe măsură ce te îndepărtezi, privirea rămâne prinsă de silueta cetății, iar gândul deja plănuiește o revedere. Carcassonne este un loc care nu se vizitează doar o dată – te cheamă mereu înapoi, cu promisiunea unei noi descoperiri.

 

Copii, asta a fost povestea mea despre Cite de Carcassonne. Sper că nu v-am împuiat capul cu date mult prea inutile. Cum spun mereu, nu iau cu copy-paste date din Wikipedia, alea le găsiți voi, dacă le doriți, ca să vă completați imaginea de-ansamblu.  

Eu am rămas plăcut surprins de frumusețea locului, chiar recomand celor care ajung acolo o vizită. Cheltuielile nu-s mari, le-am pomenit mai sus, și da, merită! Timpul alocat este după posibilități, noi am stat aproximativ 4 ore, dar, am fost cumva neinspirați, pentru că eram spre orele 17, când se cam terminau tururile turistice, din cauză de program orar de funcționare, care acum e pe regim de iarnă.

A, uitam să vă spui, în Franța, în prima zi de duminică la lunii care începe, intrarea-n muzee este gratuită. Eu am vizitat sâmbăta de dinaintea duminicii de 2 februarie, dar, cum spus, cu 26 de euro, plătiți din card (super ING!) în plus nu mă-mbogățeam!

Acuma vă las, dacă web îmi postează review-ul, e liber la-njurat! Enjoy! Haidi, pa!


[fb]
---
Trimis de Yersinia Pestis in 07.02.25 13:54:34
Validat / Publicat: 07.02.25 15:19:51
INFO ADIȚIONALE
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Europa

VIZUALIZĂRI: 294 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj
Adn. FAVORIT

20 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Yersinia Pestis); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P20 Eglise Saint Gimer, văzută de pe zidurile cetății
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20900 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

20 ecouri scrise, până acum

webmasterPHONE
[07.02.25 16:01:21]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

Carmen Ion CONS. ONORIFIC AFA / FRANȚA
[07.02.25 18:44:56]
»

@Yersinia Pestis: La Toulouse, Albi, Canal du Midi și Cite de Carcassonne am ajuns și eu și opiniile mele coincid cu ale tale: sunt locuri superbe, care merită o atenție specială. Nu știu de ce atât de puțini useri AFA le-au vizitat. Sau poate le-au vizitat dar n-au scris despre ele...

Cite de Carcassonne m-a impresionat mult; de altfel, este de notorietate că francezii știu să-și conserve patrimoniul istoric. În cazul de față, trebuie totuși spus că restaurarea făcută de Viollet-le-Duc a schimbat mult înfățișarea inițială a cetății. El este cel care a adăugat, de pildă, acoperișurile acelea țuguiate care amintesc de Oblio...

Chiar și cu aceste modificări, amosfera în cetate rămâne medieval autentică totuși și e ușor să-ți imaginezi luptele duse pe metereze de catharii asediați.

PS: Ai dreptate și în privința șoselelor și traficului rutier din Franța. Până și cele mai nesemnificative drumuri dintre sate sunt asfaltate și se circulă în mod extrem de civilizat.

FlaviuPHONE
[07.02.25 18:51:26]
»

@Yersinia Pestis: mno, eu, om cu școală mai puțină, chiar aș fi fost interesat să aflu cum se alimentează la benzinărie, în Franța. Da, am o grămadă de pitici pe creier. 😁

Marius 72PHONE
[07.02.25 18:59:27]
»

La interesantul tău articol nu îmi rămâne decât a veni cu două amănunte referitoare la trafic.

1. Nu știu dacă ai observat, dar niciun francez nu "taie" curbele. Adică nu calcă linia continuă. Am întrebat și eu prietenul care ne-a pus la dispoziție mașina lui.

Răspunsul îl dau cu citat: " e aceeași sancțiune ca pentru neacordarea de prioritate pietonilor pe trecere". Am căscat niște ochi și am amuțit...

2. Nu există toleranță la depășirea vitezei. Pentru 4 km/h peste cea legală, plătisem înainte de pandemie 20 euro. Ți se iau și puncte iar acolo cazierul rutier devine curat doar după un anumit număr de zile de la ultima contravenție.

Spre exemplu, dacă perioada de prescripție a unei sancțiuni este de 60 zile iar în intervalul celor 60 zile - să zicem în ziua 38 - ai mai săvârșit una (că e radar, trecere pe roșu sau neacordare de prioritate), ambele se vor prescrie doar într-un timp de 38+60 zile. Rămânând însumate, evident, și punctele.

Iar aici e marea problemă a lor - dar, implicit, și conștiinciozitatea - că acele puncte le poți duce cu tine în cârcă mult și bine, iar la un moment dat te trezești că a trecut o jumătate de an și te anunță că trebuie să predai carnetul. Din 3 sancțiuni rostogolite ai rămas fără el...

Prietenul meu s-a oferit să îmi plătească el amenda doar să dau o declarație că mă aflasem eu la volan când radarul surprinsese autoturismul cu 74 km/h pe o porțiune cu limitare la 70 km/h.

Bineînțeles că mi-am asumat și pecuniar contravenția...

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 19:03:42]
»

@Flaviu: Ha, ha, ha, chiar ai nevoie de pitici, să știi!

Fiecare pompă are un cititor de card, atenție, doar de card, nu merge cu telefonul!

Introduci cardul în cititorul pompei, tastezi codul PIN, apoi extragi cardul, pompa se deschide, dacă ai bani, firesc, alimentezi, minim 5 litri, apoi, după ce pui pompa în suport, ești taxat cu contravaloarea cantității de combustibil cu care ai alimentat.

La stațiile de pe autostradă e ca la noi, alimentezi, apoi intri în stație și plătești, cash, card, sticle colorate sau mărgele, mă rog, mijlocul de plată de-l acceptă cei de-acolo!

Inițial mi s-a părut (prea) complicat, apoi te obișnuiești. Cum te obișnuiești și cu civilizația și modul lor, detașat, de a trăi! Ca să mă verifici, cel mai bine ar fi să mergi în Franța, asta dacă nu cumva ai făcut-o și acum mă testezi!

Cât despre școală, eu am multă, am repetat clasele I-IV, fiecare, de câte doo ori!

Marius 72PHONE
[07.02.25 19:05:27]
»

@Flaviu: Probabil că se referă la self service, existente în parcările mall-urilor și pe marginea șoselelor, în care întâi introduci cardul și apoi alimentezi, urmând a-ți debita din cont contravaloarea combustibilului.

FlaviuPHONE
[07.02.25 19:13:29]
»

Mulțam fain pentru răspunsuri, yersinia și Marius72! Am fost eu în Franța dar nu cu mașina, cum mi-aș dori, ci tot cu avionul. În fine, am fost la Disneyland, care, zic eu, nu e Franța.

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 19:20:15]
»

@Marius 72: Așa cum am arătat, chiar am fost plăcut, foarte plăcut surprins de modul civilizat în care se circulă pe autostradă sau pe drumurile naționale. Am condus între Cornebarrieu- Carcassonne - Castelnaudary- Cornebarrieu, apoi între Cornebarrieu - Montauban și Cornebarrieu- Gagnac, să spun că, în total, vreo 500 de km. Nu am văzut” cocalarisme” , se rulează liniștit și” curat” , fluent, chiar dacă viteza nu este de speriat, asta față de stilul românesc de a conduce auto.

Ceea ce ai spus tu despre viteză și radar mi-au spus și rudele de mi-au încredințat mașina. M-au rugat să nu forțez depășiri, să nu depășesc viteza, în general să nu fac gesturi nasoale, pe motiv de amenză de te ustură ficații. Nu știam despre termenele de prescriere a răspunderii contravenționale, dar sunt sigur că este așa cum descrii tu.

Apoi, nu te joci cu parcările, marea majoritate sunt cu plată sau, găsești și cu parcare liberă, dar, în absolut toate situaațiile se respectă, strict, marcajul de parcare. Nimeni nu se lățește pe două locuri, nu se ocupă ieșirile din fața garajelor sau a porților de acces spre locuință.

Înstrăinarea unei mașini se face numai după ce primul proprietar face ITP-ul și, dacă sunt mici defecțiuni care -ți lasă totuși libertatea de a conduce autoturismul respectiv, primești o hârtie cu acele neajunsuri pe care ești obligat să i-o transmiți noului proprietar.

Nu au mașini fățoase, circulă foarte multe Dacii Duster, Stepway sau Spring, Renaulturi și Citroen-uri, mă rog, mașini cu mărci comune și pentru noi, românii. Ba, mai mult, în parcarea de la Mall Focșani ai să vezi mult mai multe mașini de fițe decât câte am văzut eu în cele 10 zile cât am stat în Franța.

Am mai înțeles că au un sistem al asigurărilor de sănătate foarte aplecat spre om și nevoile sale, dealtfel speranța de viață în Franța este spre 90 de ani bărbații și 92-94 de ani femeile.

Școlile au niște reguli simple, de bun simț cu copiii, fiecare-și alege cât și ce vrea să-nvețe, valorile sunt căutate și alese firesc, nimeni nu epatează!

Doamne, să mă opresc, scriu un ecou mai mare decât review-ul!

Mulțumesc că m-ai băgat în seamă, te aștept oricând, dacă-ți face plăcere, să (mă) combați! Cu stimă!

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 19:32:13]
»

@Carmen Ion: Chiar am comparat ceea ce am vizitat acolo cu ceea ce am vizitat în România. Avem și noi nenumărate obiective turistico-culturale de vizitat, chir dacă târziu, am învățat să le punem în valoare.

Doar că, Cathedrale Saint-Cecile, din Albi, de exemplu a fost edificată între secolele al XIII-lea-XV-lea, s-a terminat construcția ei pe la 1480. Trecuseră, la noi, 5 ani de când Ștefan cel Mare îi bătuse pe turci la Vaslui (10 ianuarie 1475). Nu prea construiam noi, atunci, catedrale.

Castelul Carcassone era asediat la 1209, până atunci fusese, deja, o mare cetate. Mă rog, să spunem că, la ei, primăverile sunt mai ploioase, verile mai puțin călduroase și iernile mai blânde, de-aici progresul față de noi!

Sărut mâna pentru vizită!

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 19:33:55]
»

@Flaviu: Deci, te-am” bunghit” , mă verificai, așa-i?

FlaviuPHONE
[07.02.25 19:44:47]
»

@Yersinia Pestis: nu, nu am fost cu mașina în Franța, dar încep să strâng informații. Cine știe, poate mi se va arăta, vreodată.

Marius 72
[07.02.25 19:51:45]
»

@Yersinia Pestis: Nu am ce și nici intenția de a te (com) bate!

Tot cu referire la circulația rutieră, nu știu dacă ai băgat de seamă, dar eu am remarcat în orășele din nord că la intersecții aveau prioritate cei care intrau de pe artera secundară pe cea principală. Și toată intersecția era cu denivelare, tocmai pentru a nu se prinde viteze prea mari, să "nu răcnească" autoturismele.

De curiozitate, pe un drum național, am rulat câțiva kilometrii cu 85 km/h, pe porțiune cu viteză legală de 90 km/h.

Ei bine, am numărat în spatele meu 5 mașini, niciuna nu mă depășea, ci mergeau toți liniștiți, fără claxoane sau flashuri.

Tentativa de a mă depăși implica o viteză de peste 90 km/h și niciunul dintre șoferi nu își asuma riscul.

Că tot vorbim de civilizație și conduită regulamentară în trafic!

Ce de mâncare mi-ar fi dat cocalarii, la care făcusei apropo-uri, de conduceam de la Focșani la Adjud sau de la Mediaș la Copșa Mică...

mishu
[07.02.25 20:07:08]
»

@Yersinia Pestis:

În general în Franța se conduce civilizat, nu numai pe autostrăzi ci și pe drumurile naționale sau cele regionale,

acelasi lucru l-am sesizat venind din Austria spre Romania, eu care am groaza de masini, in Austria si Germania a fost perfect, in Ungaria a fost binisor, in Romania jele si 'ntristare. Cat despre bautura, o alcolemie slaba este permisa si in Austria, insa acolo oamenii stiu sa spuna stop, si ai dreptate in ceea ce priveste romanii si aceste reguli.

In ceea ce priveste cele vazute de tine, cred ca am sa imi iau notite si sa-i spun prietenei mele ce as vrea sa vizitez, ca sa vedem ce se va putea realiza .

Cat despre subiectul de azi, minunat, iar pozele o arata din plin. GFelicitari pentru destinatia aleasa, votat cu mare drag.

mishu
[07.02.25 20:15:44]
»

@Marius 72: Cred ca fiecare tara are regulile ei in materie de circulatie si pe care trebuie sa le cunosti ca sa nu ti-o furi. Alcolemia, daca nu ma insel era de 0.05, ceea ce insemna ca pot bea o bere sau un pahar de vin, si aveau decenta de a se opri la timp.

In ceea ce priveste viteza, prietena mea care conducea, spunea ca viteza putea fi depasita cu 10% ceea ce insemna ca trebuia sa fii foarte atent, 10% inseamna una la 30 km/ ora si alta la 100 km/ ora. In orasul in care locuiam si-a luat-o de vreo 2 ori pentru ca exista o zona unde era 30 km/ ora limita de viteza, pe care o depaseai usor. Cat despre radare, tot din cele constatate de ea, erau de cele mai multe ori niste cutii gri destul de mari si care se cam stiau si erau mai degraba asezate in localitati sau pe drumurile nationale decat pe autostrazi unde sansa sa depasesti viteza era mai mica. Si sa stiti ca austriecii cam respectau limita de viteza, eram cu prietena mea in spatele lor si imi venea mie sa le spun sa mearga mai repede .

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 20:45:00]
»

@Marius 72: Nu am condus în nordul Franței doar pe rutele de le-am amintit. Dar, în toate localitățile, înainte de trecerilede pietoni, existau acele denivelări. Apoi, pietonii au prioritate absolută când sunt pe treceri, poți schimba culoarea semaforului, apeși pe buton și, în 10 secunde, pietonul primește” verde” .

Intersecțiile lor sunt ghidate de sensuri giratorii ample cu rute foarte bine (și cu scris mare) indicate. Ieșirile și intrările din autostradă sunt, evident, corect marcate, cu 1000 de metri înainte ești avertizat că urmează” peage” , adică plata, îți selectezi de dinainte culoarul pe care intri, funcție de cum plătești.

Am fost, duminică 26 ianuarie în stația CF Matabiau și, pe la ora 17,30 am fost avertizați că s-a găsit un rucsac abadonat și, ca urmare, va fi tratat ca pachet suspect, posibil exploziv. Gara a fost evacuată în totalitate, vreo mie de oameni au așteptat, liniștiți timp de o oră, până au finalizat activitatea, nimeni n-a cârtit.

Mesaje date pe mobil, din timp, un fel de alertă de interes comun, care au comunicat incovenientul. Trenurile au fost apoi regarate și călătorii au primit mesaje de la crainicul stației (la modul general, firesc) că, la stația de destinație vor fi despăgubiți cu plata taxiurilor pe care se presupunea că le vor lua pentru a ajunge la adresa de destinație, cerându-și scuze pentru neplăcerea creată. Repet, era avertizare de atac terorist dar transportatorul și-a asigurat clienții de tot sprijinul. Hai să ne jucăm un pic cu imaginația, ce s-ar fi întâmplat în România: călătorii spărgeau geamurile stației, CFR-ul arăta, simbolic, deștu'mijlociu ălora de-au pierdut legături sau au ajuns cu întârziere la destinație. Adică, ce spun eu, la cum circulă trenurile în România?!

Yersinia PestisAUTOR REVIEW
[07.02.25 20:51:41]
»

@mishu: Cu autostrăzile din Germania, Austria sau Ungaria chiar sunt familiriazat. Prin Germania am mers, constant, cu 180 km/h, am prins tronson de autostradă fără limită de viteză. Și erau mașini (multe) care mă depășeau și la viteza aia.

În România este multă bravadă, de aici dezordinea din trafic, ambiții și atitudini nejustificate. Legea, exagerat de severă, se aplica foarte greu, multe dintre șosele suferă, calea de rulare e așa cum e. Dar, uite, sunt și la noi semne bune, se construiesc autostrăzi și drumuri expres, poate ne vom bucura de ele și noi, ăștia, mai înțelepți!

Cum am spus, cine ia idei din review-urile mele o face pe propriul risc! De data asta însă, poți să mă crezi pe cuvânt, du-te și n-o să regreți, neam!

Pușcașu Marin
[08.02.25 08:15:59]
»

@Yersinia Pestis: Ce-mi place mie să citesc un articol la cafeaua de dimineață... Pffff, cred că și nechezolul ăla din vremurile apuse de l-aș bea, mi s-ar părea espresso de lux.

Ca un cititor disciplinat ce mă găsesc, am citit și ecourile, că nah, astea sunt sarea și piperul unui articol, dacă mă-ntrebi pe mine. Nu că articolul n-ar fi bun, Doamne fere', da ' un articol fără ecouri e ca peștele fără bicicletă.

La discuții despre trafic nu mă bag, pentru că eu sunt din categoria șoferului-melc, care după 15 ani și 300,000 de kilometri de navetă Ploiești-București, nu mai sare peste viteza legală nici dacă riscă să piardă un meci al naționalei de fotbal. Mi-a trecut de-atâtea ori glonțul pe la ureche din motive de giboni (să mă ierte gibonii că-i folosesc în comparație) în trafic, că nu-mi trebuie niciun fel de exces la volan.

Bun... în schimb de” pietroaiele” de ne povestiși... pfuai, am citit pe nerăsuflate, a ars țigara singură-n scrumieră, așa de absorbit am fost. Mă uitam la poze și mă găndeam că de-aș ajunge pe-acolo aș sta să mângâi pietrele-alea pân-ar începe să toarcă.

Ca și tine și eu sunt oleacă francofob, că doar lucrez într-o multinațională cu sediul în Hexagon. Și mă cam doare capul de ce le pute mintea, așa... pe la discuții mai amicale, la un șpriț, într-un team-building sau mai știu eu pe unde. N-am luat prime sau măriri de salariu vreo cinci ani după ce i-am zis unuia (cu putere de decizie) că măreața lor linie Maginot nu i-a ajutat cu nimic și au luat-o la goană doar când au auzit motoarele tancurilor germane, fără să le vadă!!! . Noroc c-au avut Vichy-ul în cale, că altfel se opreau din fugă doar prin emisfera sudică.

Dar... n-ai ce să comentezi despre francezi vis-a-vis de cum își conservă patrimoniul. Și despre cum îl pun în valoare și despre ce facilități crează turiștilor și despre... orice vrei tu, la capitolul ăsta. Așa cum spunea și @Carmen Ion, zona asta a Franței n-a prea fost povestită pe-aici, iar articolul tău a venit la fix. Așa... cât să-i deschidă apetitul oricărui iubitor de ceva istorie, să dea o fugă pân-acolo.

Mulțumescu-ți din adâncul plămânilor mei afumați că mi-ai dat ocazia să mă” plimb” cu tine pe-acolo, să-mi închipui zăngănit de lănci și de săbii pe meterezele cetății Comtal.

Yersinia PestisPHONEAUTOR REVIEW
[08.02.25 09:16:48]
»

@Pușcașu Marin: Este ciudat câte apropieri pot fi între două persoane cumva diferite, “uniți în diversitate” , știu: eu nu beau cafea din 1991 și nu (mai) fumez din 1995, dar totuși, ne găsim puncte comune. În cazul nostru călătoriile.

Pentru mine ești Sheherezada vietnameză (nu dau pe Google translate ca să reproduc numele în limba respectivă) că te-am citit ca pe meniul de la restaurant când ți-e foame și sete și-ți plătește altul nota, vrei mai mult! Așa că eram dator să ți-o-ntorc, doar că am mai puțin talent în a descrie locuri față de al tău! Îmi fac mea culpa și, ca bun creștin ce presupun că te afli, îmi vei face hatârul de-a mă ierta.

Cred c-am devenit francofob pe la vreo 12 ani, eram în clasa a V-a și, conform proletarei programe școlare de atunci, din ciclul gimnazial începeai cu o lb. străină, în cazul meu, “oui, francaise”. Aveam note ca la patinaj artistic iar mama a decis că progenitura ei nu poate avea un asemenea colaps cultural-educațional, deci, m-a trimis la atât de hulitele ,din prezent , meditații. Care aveau loc, exact, în timpul alocat pentru joacă! Ce vrei ură mai mare contra unei limbi: în log să sparg geamuri cu mingea/praștia conjugam “avoir” și “partir” ?! Și nici măcar n-aveau avantaje materiale, geamurile erau mai ieftine decât plata meditației pe oră !

Apoi, cum am spus, chestii din istoria lor și fanfaronia unanimă, așa o interpretam eu. În fine, nu insist, fiecare om are o limită în a se face de râs, eu am atins-o!

AFA fără ecouri ar fi ca o ședință AGA, în care fiecare vorbește așa, de decor! Abia după ce luăm la puricat review-ul constatăm absconsul și dezvăluim acte și fapte de ăla de l-a scris habar n-avea de ele! Că vorba pârâciosului ,din biserică , la popă: “Și Ileana se-nchină la toate icoanele din altar și se roagă la Dumnezeu să-i ierte păcatele, dar aflu, eu, de ce!” 😂😎

Week end plăcut îți doresc și, dacă stai bine cu nervii, nu fugi, mai scriu ‘fro doo-trii articole despre ce este și ce vrea Franța. “Alons enfants de la patrie!”

🎩

adso
[08.02.25 10:45:10]
»

@Yersinia Pestis:

Cred c-am devenit francofob pe la vreo 12 ani, eram în clasa a V-a 

Păi nu spuseși că ai făcut de câte două ori I-IV? Trebuia, la 12 ani, să fii a doua oară într-a treia, hai prima dată într-a patra, dacă te-au dat ai tăi devreme la școală .

Oricum, de la vârsta aia eu am rămas cu o singură idee despre asediul Carcassonne (cel din 1209): după ce au predat cetatea, apărătorii ei nu au fost uciși, li s-a permis să plece. În pielea goală .

Yersinia PestisPHONEAUTOR REVIEW
[08.02.25 12:22:36]
»

@adso: Te contrazic, nah, de-a dreaq: ăia de-au plecat cu curul la vedere erau locuitorii care aveau o credință eretică, plecată din curentul bogomiliștilor, catarii, cei care nu credeau în avuții, proprietăți și, ceea ce a deranajat pe Papa Inocențiu al III-lea, în ordinea bisericească.

Aceștia afirmau că averile și crucea sunt create de Satana, motiv pentru care cei ce credeau în catarism renunțau la toate bunurile, umblau în haine cât mai puține sau deloc dar aveau un capăt de funie legat de gât. Se numeau “perfecți” adică ei descoperiseră calea spre Dumnezeu. Când cetatea a căzut, un grup de “perfecți” a reușit să scape, față de alți locuitori ai cetății care fost arși pe un mare rug din fața cetății.

Mă rog, e o poveste lungă, nu câ eu aș ști povești scurte sau că aș putea fi concis!

Cât despre anii mei de școală e ca-n bancul cu cei doi polițiști care au prins un puști fumând:

-În ce clasă ești, băi , țâncule? întreabă pe copil un gabor

-Într-a IV-a, nene !

—Păi, într-a IV-a și fumezi ? Ia, fugi de -aici că nu știu ce-ți fac!

Al doilea gabor:

-Băi, ai certat copilul ăla…ce, tu, când erai în clasa a IV-a nu fumai ?!

-Ba da, băi, fumam, dar eu aveam 18 ani !

Dar, îmi place că m-ai băgat în seamă, mai vreau!

🎩

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Carmen Ion, Flaviu, Marius 72, mishu, Pușcașu Marin, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Cite de Carcassonne:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2025 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.096513032913208 sec
    ecranul dvs: 1 x 1