GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
O placere sa conduci din Bucuresti pana la Istanbul. Nu si in Istanbul :)
Desi am cateva sute de mii bune de km condusi, review-ul care urmeaza se adreseaza, in egala masura, si incepatorilor in ale soferiei sau celor care, din diverse motive, au fost reticenti sa iasa cu masina din tara sau sa conduca o portiune mai mare de drum.
In ciuda faptului ca pana la Edirne am facut drumul de cateva ori dus-intors, pregatirea tot a insemnat cautarea catorva informatii despre eventualele portiuni de drum inchise sau cu carosabil mai prost din Bulgaria pe roads-bg.eu si niste tips&tricks pentru haosul care ma astepta in Istanbul.
Am pornit din Bucuresti sambata, pe la 7.00 dimineata, dintr-un cartier din NV Bucurestiului si, satul de gurile de canal de pe Sos. Giurgiului, transeele de la iesirea din Bucuresti si portiunea pe care de 3 ani se tot lucreaza de la intrarea in Jilava, de data aceasta am iesit pe Drumul Sarii - Antiaeriana - Sos. Magurele, am supratraversat centura pe str. Atomistilor, am facut dreapta si apoi iar dreapta si am intrat pe centura Bucuresti iar la Jilava am facut bucla la dreapta si am intrat pe DN5 spre Giurgiu. Traseul a fost mult mai bun pentru suspensiile masinii si un pic mai rapid decat iesirea obisnuita prin Sos. Giurgiului.
Drumul prin Jilava tot nu este terminat, probabil ca in 2029 se va circula cat de cat normal; la podul peste Sabar inca se lucreaza si se simte cand dai in rosturile de dilatatie iar podul peste Arges este pericol public, de-a dreptul, asa ca nu aventurati cu mai mult de 20km/h. In rest, aveti la dispozitie 2 benzi pe sens dar tineti cont ca pe portiunea in lucru marcajele temporare de culoare galbena s-au sters, asa ca e mai dificil de condus noaptea.
Pana la Giurgiu, in afara de sensurile giratorii in care nu prea incap 2 masini simultan si de radare, nu trebuie sa va faceti prea multe probleme.
Dupa aproximativ 1 km de la intrarea in Giurgiu, se face stanga la sensul giratoriu si se intra pe drumul valurit care duce in vama; la capat iar stanga, apoi dreapta, atentie la transee, iar dreapta si se vede vama; se intra in sensul giratoriu si se face stanga, pe langa Petrom si se intra la plata taxei de pod (14 lei). Mai exista o varianta, pana in mun. Giurgiu se face stanga la Oinacu (exista indicatoare) si drumul te scoate tot in vama, dar nu am incercat acest traseu.
In functie de noroc (a se citi coada), puteti trece in 2 minute sau 2 ore; personal, le-am trait pe ambele. Dupa plata taxei, se intra pe Podul Prieteniei, controlul documentelor de iesire facandu-se pe partea bulgara. De retinut este faptul ca in jurul orei 7.00 se face schimbul de tura si nu poti trage pe nimeni la raspundere pentru ca ai pierdut 2 ore in vama pentru o verificare de 2 minute. N-ar fi rau ca, inainte de plecare, sa dati o geana pe politiadefrontiera.ro/ro/traficonline.
Dupa controlul documentelor, urmeaza procurarea vignetei pentru BG (15 leva / 8 euro). Spre deosebire de datile trecute, in care, din cauza cozilor interminabile, am preferat sa achizitionez vigneta din benzinarii, furnizand nr. de inmatriculare si platind cu cardul, acum am achizitionat vigneta de la ghiseul din vama DAR nu mi-au mai cerut talonul, sa imi inscrie pe bon nr. de inmatriculare. Ca si idee generala, daca este aglomerat in vama, mergeti in benzinariile mari (Shell, OMV, Lukoil, Ekto) ca sa cumparati vigneta, dar fara a depasi camerele de la iesirea din Ruse.
Odata ce ati procurat vigneta, lipiti-o de 2-3 ori pe imbracaminte si abia apoi pe parbriz, pentru a se putea dezlipi ulterior usor; pastrati matca si chitanta, pentru un eventual control, pe intreaga perioada de valabilitate, pana la iesirea din BG.
Pana la Edirne, eu am ales varianta Ruse - Razgrad - Targoviste - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo - Hamzabeyli. Mai exista si alte variante de drum (prin Veliko Tarnovo, Stara Zagora - Dimitrovgrad / Nova Zagora), care va vor scoate Svilengrad si apoi in vama Kapitan Andreevo - Kapikule.
Reiau, se iese din vama, se trece prin stropitoarea anti pesta porcina (nu plecati cu masina spalata, e inutil) se intra in sensul giratoriu si se iese la a 2-a iesire, mergem inainte pe soseaua ocolitoare a orasului Ruse pana la pasaj si facem dreapta pe bretea, urmand indicatorul de Varna; facem dreapta si intram pe bd. Bulgaria, mai avem 3 benzinarii din care putem procura vigneta (Eko, OMV, Petrol) si mergem inainte. Drumul este liber, foarte bun, cu 2 benzi pe sens la urcare care va vor ajuta in depasiri. Localitatile sunt relativ putine si libere, mare atentie la depasirile pe linie continua.
Trecem de Bazan, Pisanet, Tar Kaloian, Osenet si puteti face dreapa spre Razgrad la Ghetovo sau, mult mai bine, dupa ce ocoliti orasul; in acest fel, intrati aproape imediat pe drumul nou modernizat spre Targoviste. Daca totusi v-ati luat cu vorba si ati ratat iesirea (asa cum mi s-a intaplat si mie), mergeti inainte si faceti dreapta dupa Beli Lom, ajungand la Trapiste.
Revenind, dupa Razgrad urmeaza Manastirsko - Trapiste - Targoviste, drum foarte bun si foarte bine semnalizat, inclusiv pe timp de noapte. La intrare pe centura Targoviste faceti dreapta si apoi numai inainte - centura Omurtag - serpentinele pana in Tisa/Ticea si dupa - limitatoarele de viteza nesemnalizate si gropile din Kotel - Gradet - Mokren - centura Yambol. Pe aceasta portiune si mai departe, trebuie sa aveti grija la denivelarile de la trecerile de pietoni, unele semnalizate si marcate, altele nu. Dupa Yambol urmeaza Okop cu ceva gauri in asfalt - denivelari - Elhovo - Lesovo - vama.
La iesire, in vama din BG se merge foarte repede cu controlul pasapoartelor, se intra in TR - control pasapoarte - control auto; apoi soferul se duce la ghiseul cu pasaportul, talonul, asigurarea RCA si procura (daca este cazul) iar la ultimul ghiseu se face doar confirmarea ca masina a intrat in TR. Din Bucuresti pana in vama sunt aproximativ 385km.
Se intra pe drumul spre Edirne, e putin valurit si mai sunt si denivelari, de la tiruri, aproximativ 37km. Cine nu doreste sa intre in oras, pentru alimentare la statii de renume (Shell, Total, Opet, BP, PO) sau schimb valutar, la nodul rutier va intra direct pe autostrada, urmand indicatorul verde de Istanbul.
In ceea ce priveste alimentarea, nu mai are rost sa plecati cu plin din RO sau sa faceti plin la iesirea din BG; in Turcia, combustibilul este mult mai ieftin decat in RO (6,42 TL motorina V-Power la Shell); in functie de consum si distanta, va puteti calcula singuri cantitatea de carburant, plus o rezerva, pana in Edirne fiind undeva la 430km din Bucuresti. Pe autostrada, benzinariile nu sunt atat de dese precum pe drumurile express, prima benzinarie fiind un Opet si apoi Shell - care sambata trecuta nu avea niciun fel de combustibil, de era sa fac pana prostului prin TR. Am ajuns, totusi, 35km mai departe, la un PO si am facut plin. Oriunde alimentati, sa aveti grija sa specificati ca doriti combustibil EURO - de obicei, cel mai scump.
Din Edirne pana la Istanbul, aveti 2 variante: una mai rapida si cu cost suplimentar - autostrada E80 / O3 - 12,5 lire/sens cu card HGS si una gratuita, un drum expres - D100.
Autostrada am parcurs-o pana in Istanbul, este foarte buna din punct de vedere al carosabilului, cu mici exceptii; se circula pe 2 si 3 benzi. Drumul expres l-am parcurs pana la Havsa, cu alta ocazie, carosabilul este foarte bun, atat ca sunt intersectii si semafoare.
La iesirea de pe autostrada la Istanbul nu exista porti de taxare ci doar camere; autostrada urbana este foarte aglomerata si nici nu simti cand intri in oras. Soferii turci mie mi se par total inconstienti si tupeisti, practic traficul din TR in general si din Istanbul, in special, este o jungla in care cine are cel mai mare tupeu castiga. In mod similar, pietonii nu au niciun stress sa traverseze pe culoarea rosie, printre masini. Cel putin pe stradutele mici, fiecare opreste unde il taie capul, trece cand vrea iar indicatoarele de prioritate sau semaforul electric sunt mai mult orientative.
In sens invers, singurele deosebiri sunt ca la Edirne exista porti de taxare HGS la iesirea de pe autostrada iar controlul la frontiera dureaza mai mult pe partea din BG, platindu-se si 3 euro / 6 leva taxa de dezinfectie. Similar, taxa de pod se plateste la Ruse (4 leva / 2 euro - fara subdiviziuni) iar controlul paspoartelor se efectueaza la Giurgiu.
Cateva tips&tricks:
- planificati-va cu atentie ruta si urmariti eventualele restrictii de trafic;
- cumparati combustibil si vigneta cu un card in euro, daca nu aveti moneda nationala;
- nu plecati cu rezervorul plin din RO, in TR combustibilii sunt mult mai ieftini;
- nu alimentati de la statii de carburant no-name;
- in TR exista sensuri giratorii in care prioritatea se da in interior dar si sensuri giratorii clasice;
- integrati-va in spiritul soferilor turci si circulati ca ei, astfel e putin probabil sa aveti probleme; de exemplu, o frana brusca la trecerea de pietoni sau o intrare timida in intersectie (desi ambele sunt normale) va pot aduce neplaceri;
- soferii turci nu semnalizeaza si folosesc orice spatiu liber sa se bage;
- pietonii turci si carausii de marfuri considera strada un al doilea trotuar;
- atentie la radare, politistii turci sunt intransigenti chiar si cu turistii;
- evitati sa opriti/stationati in zonele interzise, mai ales daca sunt marcate cu EDS - exista ori camere de supraveghere ori autovehicule ale politiei care filmeaza;
- controalele in trafic se executa doar de politie POLIS / TRAFIK POLIS (oriunde) sau de jandarmerie JANDARMA (in zonele rurale). Politia locala ZABITA nu are astfel de atributii. In afara de inscriptionare, ZABITA are stroboscoape de culoare albastra/portocalie, spre deosebire de Politie si Jandarmerie care au stroboscoape albastre/rosii;
- in general, veti gasi intelegere de la participantii de trafic cand veti dori sa schimbati banda sau directia de mers, chiar si daca o faceti de pe banda 1 pe banda 3;
- la intoarcere, faceti plinul pe autostrada la Shell sau Opet sau in Edirne;
- cardul HGS se achizitioneaza de la oficiile postale PTT;
- evitati, pe cat posibil, sa conduceti noaptea prin BG - drumurile sunt pustii, neiluminate si prost marcate.
Drumuri bune va doreste black_mamba!
Trimis de black_mamba in 01.11.18 21:32:14
43 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (black_mamba); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2
43 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@black_mamba:
”se intra in TR - control pasapoarte - control auto; apoi soferul se duce la ghiseul cu pasaportul, talonul, asigurarea RCA...
Pe turci cu certitudine nu-i interesează RCA-ul, însă sunt interesaţi de Cartea Verde care trebuie să fie valabilă în Turcia.
”acum am achizitionat vigneta de la ghiseul din vama DAR nu mi-au mai cerut talonul, sa imi inscrie pe bon nr. de inmatriculare... pastrati matca si chitanta, pentru un eventual control, pe intreaga perioada de valabilitate, pana la iesirea din BG.
Ghinion. Din vara anului 2016 camerele pentru citirea vignetei au devenit funcţionale, corelându-se codul vignetei cu numărul de înmatriculare.
Din acel moment, nimeni nu te mai opreşte pe drum pentru a verifica existenţa vignetei, păstrarea chitanţei şi a mătcii folosind doar la colecţia personală de suveniruri. Vignetele sunt citite automat de camere.
”cumparati combustibil si vigneta cu un card in euro, daca nu aveti moneda nationala;
Utilitatea plăţii cu un card în euro în ţări care au ca monedă leva, respectiv lira turcească este cel puţin îndoielnică, din punctul de vedere al comisioanelor suportate.
”evitati sa opriti/stationati in zonele interzise, mai ales daca sunt marcate cu EDS
Puţin probabil să-i treacă prin minte cuiva să staţioneze în zonele marcate EDS, scopul acestora fiind măsurarea vitezei de deplasare a vehiculelor.
”nu plecati cu rezervorul plin din RO, in TR combustibilii sunt mult mai ieftini;
Combustibilul în Turcia a fost anul acesta pentru prima dată mult mai ieftin ca în România, dar calitatea acestuia a rămas la fel de proastă, chiar dacă vorbim despre cel mai scump sortiment, în cazul meu V-Power de la Shell.
Eu aş recomanda ca, dimpotrivă, să se plece cu rezervorul plin şi alimentat cu cel mai scump carburant de la noi, pentru ca prin amestecare să se ridice şi nivelul celui turcesc alimentat ulterior.
”Soferii turci mie mi se par total inconstienti si tupeisti, practic traficul din TR in general si din Istanbul, in special, este o jungla in care cine are cel mai mare tupeu castiga.
Poate fi doar o falsă impresie. Mie mi s-au părut a fi şoferi foarte buni, dar uneori neatenţi la condiţiile de trafic.
Și mie mi se pare că șoferii turci sunt ????!
Singurul stres la volan, la drumul spre Istanbul, a fost în oraș, când am oprit în coloană pe un pod???? și venea turcu'-n ceafa mea de-i simțeam respirația????. Mă și vedeam proptindu-mă-n el când plecam de pe loc, în pantă! Am dat pe avarie că poate-poate se prinde. Da' de unde?!?
Perfect de acord cu drumurile bulgărești???? pe care le-am parcurs noaptea!
@Nicole3
Sa o luam pe rand:
- de multi ani, asigurarea RCA in RO include si cartea verde si nu mai sunt 2 documente separate. Uzual, cand vorbesti de RCA, se intelege si cartea verde. Pacat ca site-ul nu ne lasa sa desenam, poate asa ar intelege mai multa lume;
- pana acum, in BG mi se cerea nr. de inmatriculare la cumpararea vignetei dar si la intoarcerea din TR in BG si la trecerea din BG in RO. De data asta nu. Asta e. Puteti sa ma contraziceti ca nu este asa? Nu aveti cum;
- daca nu dispuneti de un card in valuta, nu este vina mea. Va pot demonstra printr-un extras de cont lipsa comisioanelor si paritatea tranzactiilor, dar n-am nici timp si nici nu-mi face placere. Oricarui alt doritor, cu mare drag;
- nu stiu ce autovehicul alimentati dvs., dar masina mea functioneaza perfect cu combustibilii euro din TR. [...]
- perceptia reprezinta o trasatura subiectiva individuala si, in general, nu poate fi contestata.
[...]
@black_mamba:
Prea multă [...]. Nu că ar fi prima dată.
Eu m-am lămurit de mult că nu am cu cine.
Ecoul meu se adresa de fapt celor care îţi vor citi articolul şi vor avea naivitatea de a ţine cont de "sfaturile" extrem de utile Că ulterior vor lua plasă, pentru tine oricum nu contează.
@black_mamba:
din pacate te superi de pomana: RCA e una iar cartea verde e altceva, mai ales pe tari non UE in special TR, SR, MK poti avea RCA valabil dar sa nu ai carte verde
cat despre soferii turci parerile difera, eu zic ca sunt foarte buni si nu sunt agresivi ca in RO, nu am auzit corul de claxoane la semafor, nu am vazut atatea tamponari usoare ca in RO, nu am vazut atatea masini cu urme de tamponare (mici zgarieturi sau tabla usor infundata) ca in RO. intradevar se baga in fata dar nu iti taie calea din scurt
@nrs: La mine asigurarea RCA este aceiasi cu cartea verde. Adica am o singura hartie pe care o numesc in tara RCA si cand o prezint la vama cartea verde, cu conditia ca Turcia sa nu fie taiata cu un X.
e dreptul tau sa o numesti cum vre! la mine, acum, daca vreau sa merg in TR imi trebuie carte verde, pe turc il intereseaza "sigorta" nu RCA si vrea sa ai masina asigurata in TR. pentru cine nu a fost in afara tarii si citeste aici intelege ca daca ai RCA e ok, ceea ce nu e real
@nrs: În primul an de Turcia, deși îmi făcusem lecțiile despre asigurări???? și-l întrebasem și pe agentul de asigurări, am luat o țeapă de vreo 80 de dolari, adică atât a fost cartea verde.
Parțial a fost vina mea pentru că trebuia să schimb asigurarea provizorie (mașina fusese cumparată de puțin timp).
Deci e cam greșită ideea că dacă ai RCA e musai să ai și carte verde. ????
@black_mamba: îmi place foarte mult cum scrii, chiar îmi place.
Darrr... mai sus mă așteptam mai degrabă că citesc (de ex) „ups, cartea verde am vrut să scriu, nu RCA, am greșit, din viteză; mi-o asum”?
Cartea Verde este parte integranta a politei RCA si se elibereaza impreuna cu aceasta. De fapt, sunt pe aceeasi foaie de hartie. Partea alba se foloseste in Romania, cea verde in tarile care sunt afiliate acestui sistem.
http://www.asigurareamasinilor.ro/carte-verde_114. html
http://www.1asig.ro/ASF-a-lansat-ghidul-Cum-folosim-documentul-Carte-Verde-articol-3,100-56513.htm
In alta ordine de idei, si eu cred ca soferilor turci le lipseste agresivitatea caracteristica romanilor (si mai ales bucurestenilor). Ei inteleg ca scopul lor este sa ajunga la destinatie cat mai repede (poate ca de asta si sunt bagaciosi), nu sa se dea grozavi in trafic. Da, sunt uneori neatenti si neglijenti, dar nu sunt agresivi.
@cosminap:
”@nrs: În primul an de Turcia, deși îmi făcusem lecțiile despre asigurări???? și-l întrebasem și pe agentul de asigurări, am luat o țeapă de vreo 80 de dolari, adică atât a fost cartea verde.
Masina era cumva luata in leasing?
Incepand cu 2007, Cartea Verde este parte integranta a politei RCA.
Acest fapt inseamna ca, odata ce ati incheiat o polita RCA, veti cumpara automat si polita Carte Verde.
In Romania acest sistem este in responsabilitatea BAAR-Biroul Asiguratorilor Auto din Romania care reprezinta organismul ce reuneste societatile de asigurare din Romania autorizate sa practice asigurarea de raspundere civila auto obligatorie si, dupa caz, si mandatate sa elibereze documente de asigurare de raspundere civila auto Carte Verde.
Mai pe scurt: Cartea verde este un document de asigurare care se achiziționează împreună cu polița de răspundere civilă auto (RCA) și acoperă pagubele produse terților din accidente rutiere pe teritoriul altor state.
Practic, odată achiziționată polița RCA, asiguratul beneficiează și de Cartea verde, singura grija este sa verificati daca Tara unde calatoriti este bifata sau nu pe aceasta. Punct.
L.E. : http://www.asigurareamasinilor.ro/277_teritorialitatea-politei-carte-verde.html
@Yoda: Nu, dar am schimbat proprietarul/numerele si nu stiu ce ciudatenii mai prevedeau procedurile de intocmire a asigurarii.
Oricum, cartea mea verde era un mare alb si vamesul turc mi-a aratat ghereta de asigurari!!!
@black_mamba:
1 Fara RCA valabil nu poti circula legal nicaieri in Romania sau UE. Practic, nu vei putea iesi din țară, nicicum sa mai ajungi in Turcia.
2. Cartea verde parte componenta a politei RCA nu este in mod obligatoriu valabila si in țările non-UE. Tocmai asta trebuia sa precizezi. Pentru a putea intra in Turcia, CV trebuie sa aiba valabilitate pe teritoriul acestei tari. In xaz contrar te intorci acasa ssu plătești mai mult acolo in vamă.
3. Soferii turci sunt foarte buni si responsabili, ceea ce nu as putea spune si despre cei de la noi.
4 Nu ar fi rau sa iei exemplu de la domnul Adrianbogdan, un sofer foarte bun, care conduce cu plăcere prin Istanbul. De ce? Pentru ca poate. Sau pentru ca nu se crede Schumacher de Dâmbovița cu permisul luat la Pitești. Nu este suficient sa ai masini scumpe si puternice, mai trebuie și ceva talent, experiența si respect fata de ceilalți din trafic
Mie nu mi se pare normal sa comentati cu atata rautate. PLus ca raspunsurile unora nu au legatura cu ce a scris autorul. Si asta, ultima fraza, mi se pare de-a dreptul absurda. Auzi, sa iei exemplul dl x-ulescu, care conduce prin Istanbul. Ia ghicici de ce? Fiindca poate.
@black_mamba: Am trecut recent pe Șoseaua Giurgiului - între capătul liniilor de transport în comun (CFR Progresul) și podul peste Șoseaua de Centură drumul a fost asfaltat și pe anumite porțiuni s-au amplasat blocuri despărțitoare de beton între benzi.
Apropo, la hotel nu v-au cerut să lăsați cheile autoturismelor la Recepție pentru diverse manevre în parcarea de lângă trotuar?
@tata123:
Nu ne-am complicat, am preferat sa ducem masinile in parcarea subterana si am lasat cheile in receptie, desi nu erau multe masini.
@black_mamba: Ca si idee generala, daca este aglomerat in vama, mergeti in benzinariile mari (Shell, OMV, Lukoil, Ekto) ca sa cumparati vigneta, dar fara a depasi camerele de la iesirea din Ruse.
Nu dezinformati lumea degeaba. Poti sa iti cumperi vigneta oricand pana la sfarsitul zilei. Politia nu intreaba de vigneta in cazul unui control. In vara asta am cumparat vigneta de 2 ori abia in OMV-ul din Bjala si totul a fost in regula. Frica te poate impinge sa nu parasesti orasul Ruse fara vigneta.
@red dog:
” Nu dezinformati lumea degeaba. Poti sa iti cumperi vigneta oricand pana la sfarsitul zilei. Politia nu intreaba de vigneta in cazul unui control. In vara asta am cumparat vigneta de 2 ori abia in OMV-ul din Bjala si totul a fost in regula.
De unde ai scos asta? Vigneta in Bulgaria este controlata de camerele din trafic si uneori la vama, la iesirea din Bulgaria. Chiar si daca ai luat vigneta si nu ai pus-o in geam, tot esti pasibil de amenda. Si stai linistit, ti-o trimit in Romania acasa. O sa fie si cu traducere in romana.
@Yoda: Si in Romania este controlata de camere si poti circula fara vigneta. Pana la ora 24:00 a zilei in curs esti obligat sa iti cumperi. In concluzie, la miezul noptii sau in vama, dupa caz trebuie sa ai vigneta. De la prima iesire din in iunie ar fi trebuit sa primesc amenda.
@red dog: Stai linistit, mie mi-a venit amenda (nu pentru vigneta, pentru viteza) in aprilie 2018, pentru un radar luat in august 2016. S-a si scris despre amenzile din Bulgaria pe AFA, ca au fost multi care au patit-o. Dar tu faci cum vrei...
Si nu are legatura cu ce e in Romania, nici cum e in Turcia. Vorbim de Bulgaria. In alta ordine de idei, nici in Romania nu e asa. Atunci cand iti cumperi vigneta, se inregistreaza ora la care ai luat-o. Valabilitatea ei incepe de la acea ora.
S-a discutat mai mult pe acest subiect aici: amfostacolo.ro/intrebare- ... p?iid=10116&a=1
@Yoda: Crede-ma ca in privinta vignetei stiu ce vorbesc. Pana anul trecut am avut un apartament in Sunny Beach si am facut zeci de drumuri in Bg. In functie de situatie cumparam vigneta din Ruse sau de pe traseu.
@red dog: Se poate, daca zici asa. Si eu am venit odata de la Duni fara vigneta pana dupa Byala si nu am patit nimic.
Ceea ce nu inteleg este de ce le recomanzi colegilor sa faca un lucru gresit. Mai ales ca daca mergi spre Varna ai trei benzinarii in drum (plus cea din vama), iar daca mergi spre Veliko Tarnovo ai doua (plus cea din vama). Este adevarat ca pe varianta Veliko Tarnovo, la Shell nu au intotdeauna, dar la Lukoil au.
@red dog:
”Si in Romania este controlata de camere si poti circula fara vigneta. Pana la ora 24:00 a zilei in curs esti obligat sa iti cumperi.
Total greșit, rovinieta este valabilă din momentul cumpărării, pe ea este marcată ziua, ora și minutul (care este ora la care a fost printată/achitată) moment de la care devine valabilă + ziua și ora la care expiră!
Deci dacă ai trecut prin cameră la ora 10 și cumperi ROvinieta la 14, în acest interval de timp ai circulat fără, deci pasibil de amendă.
”81)Dacă ziua de început a perioadei de valabilitate a rovinietei este ziua în curs, valabilitatea acesteia începe la ora înregistrării informaţiilor privind achitarea tarifului de utilizare în baza de date a SIEGMCR şi expiră la ora 24,00 a ultimei zile a duratei pentru care acesta a fost achitat.
vezi aici untrr.ro/roviniete/intreb ... ml#.W913CJMzaHs
În Bulgaria se capsează ziua și anul, deci e posibil să fie cum zici tu ( dar nu va mai fi valabil când vor trece și eu la cea electronică), dar dacă ai baftă de un control al poliției bulgare tot te scarpini în buzunare. Stai tu și spunele că nu au voie să controloze și tot îți găsesc ei ceva mai costisitor de pus în cîrcă!
Așă că, sfaturile tale nu numai că sunt inutile, dar pot cauza și neplăceri costisitoare!
Se vede cu ochiul liber - „de pe lună” - care sunt „sfaturile” date ”după ureche” (de multe ori cu pregenantă suficiență”) și care sunt răspunsurile care merită 100% luate în considerare.
@Yoda: Ceea ce nu inteleg este de ce le recomanzi colegilor sa faca un lucru gresit. Eu nu am recomandat nimic. Am zis ca dezinformati. Eu am prezentat cele 2 situatii prin care am trecut eu anul asta cu buna stiinta.
Fiecare isi alege cum procedeaza cu plata vignetei
@red dog:
”Eu am prezentat cele 2 situatii prin care am trecut eu anul asta cu buna stiinta.
)) )) )) )) )
Una e să riști o amendă (cu buna știință), alta e să spui că ''dezinformeză''!
De fapt, tu, oferi informații eronate!''Cu bună știință! ''
@all:
S-a comentat atât pe tema rca si vigneta românească și bulgărească, dar nimeni nu a sesizat aspecte cel puțin la fel de importante pentru oricine călătorește cu mașina în Turcia
" nu plecati cu rezervorul plin din RO, in TR combustibilii sunt mult mai ieftini;
- nu alimentati de la statii de carburant no-name; "
Destul de contradictorii.
Cand pleci la drum cu insuficient carburant si nu găsești in timp util o stație de firma, ori alimentezi de la no-name ori faci pana prostului
"-in TR exista sensuri giratorii in care prioritatea se da in interior dar si sensuri giratorii clasice; "
Un sfat de-a dreptul criminal, la propriu. In giratoriile turcești nu se aplica regulile de la noi. Toate intersecțiile au indicatoare de prioritate, unele si semafor. Primul intră cel care are prioritate.
Simplu. Fără tupeu sau altele
@Nasshu: prietene forumist,
Iti propun sa treci vama pe jos sa achizitionezi vigneta, te intorci si apoi treci si cu masina. Asa esti 100% sigur ca totul este in regula.
Alegeri inspirate.
@RossoNerro:
Mulțumesc călduros pentru cele patru voturi negative acordate succesiv bietului meu ecou. Un Partener sa-mi acorde atât timp si atenție? Sau?
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2023 Pentru prima data in Istanbul [transport cu autocarul] — scris în 06.10.23 de nelik_l din SLOBOZIA (IL) - RECOMANDĂ
- Sep.2022 Cu trenul la Istanbul — scris în 22.09.22 de dianamea din BUCURESTI - nu recomandă
- Jun.2019 Impresiile unui calator de-a latul Turciei... partea 1 — scris în 05.07.19 de dragosh2* din TâRGU JIU - RECOMANDĂ
- May.2019 Drumul cu mașina până la Istanbul — scris în 08.05.19 de sebigeanina din PăTâRLAGELE [BZ] - RECOMANDĂ
- Apr.2018 Cu autocarul la Istanbul — scris în 04.05.18 de angela_tudose din TULCEA - RECOMANDĂ
- Jul.2017 Cum am ajuns cu mașina la Istanbul — scris în 17.07.17 de deeahalap din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2015 Lucruri de știut la drum — scris în 17.07.15 de cloverina din TâRGOVIşTE - RECOMANDĂ