BUN
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ

O croaziera cu peripetii
Pana acum, concediile mele volante de tip "charter" din afara tarii, (tehnic vorbind) erau simple: porneam dintr-un aeroport de-al noatru (Cluj, Bucuresti, Tg. Mures) si aterizam in aeroportul vacantei mele de vis, unde ma asteptau ghizi de limba romana si autocare ce ma duceau exact pana in fata hotelului ales. Si apoi incepea minunata vacanta fara sa-mi mai fac nici o alta grija. Relaxare totala. Cazare si masa le aveam in hotel sau la restaurantele de prin prejur, plaja si marea erau si ele prin apropiere, plus ca mai aveam si unele excursii optionale, daca pofteam, propuse de ghizii vorbitori de limba romana sau de agentiile locale. Era un cncediu pe genul "Don"t be wory Max, be happy and relax! " Faceam ceea ce vroiam. Simteam ca eu sunt stapanul, eu domin intreaga vacanta, nu ea pe mine. Croaziera in schimb? Oooo, e cu totul altceva. In croaziera nu mai esti tu cel care decizi ce vrei sa faci. Ci programul croazierei, cel al escalelor si mai ales starea vremii si seriozitatea firmei organizatoare, factori ce te obliga sa iei niste hotarari turistice "ad-hoc" Vremea? Pai (daca ploua cu galeata in minunatele Roma sau Ibiza, unde oricum, ai timp de vizita limitat, ce faci? stai pe vapor si mori de ciuda ca nu ti-ai aruncat ochii inainte de croaziera, peste prognoza meteo.
Si-acum, peripetiile
Croaziera era prin Mediterana de Vest, (Italia-Spania si Franta), cu un superb vas de croaziera MSC (firma italiano-elvetiana), numit MSC Grandiosa. Ptet? 1250 euro/persoana, plus plata drumului pana la Cluj, apoi a avionului pana la aeroportul Bergamo, a autocarului pana la Genova (locul imbarcarii) si doua cazari la dus si la intors in Italia.
In drumul nostru, am mai trecut si pe langa multe alte MSC-uri cu diferite nume, prin porturi sau pe Mediterana, dovada ca acest gen de turism e unul de succes. Traseul nostru a fost urmatorul: Genova-Citavechia Roma (si excursie prin Roma) -Palermo-Ibiza-Valencia-Marsilia si Genova.
Pornit-am 8 din Tg. Mures, si cu autourismele 10, pe-o vreme rece, la 2 noaptea, ca sa ajungem la 5 la Cluj la aeroport. Avionul de Bergamo pleca la 6,30. Din cei 8,4 erau organizatori si 4 erau turisti. In masina noastra era iubitul meu var, un om de milioane (de dolari), ce mi-a sposnsorizat aproape toata calatoria si mai erau si doua fete (organizatoare) care mai erau pe deasupra si ceva neamuri cu varul meu. "Hai Caline, sus! , vino si tu, mi-a zis el, ca n-am cu cine dormi in camera, stiu ca tu nu sforai si noaptea iesi doar odata la baie si-apoi tu te stii bine si la limbi straine. Vaporul face escala si-n iubita ta Franta! Hai, ca platesc eu si biletul tau! "
La "cheking" in Cluj, mi-au confiscat crema de plaja (avea mai mult de 50 ml) dar stiam ca-n unul din cele doua gigantice trolere ale fetelor (pline cu mancare) era si carne de porc ce se balacea in multa untura de porc, si pe care, o voi putea folosi ca si crema de bronzat.
Ajungem la Bergamo intr-o ora si jumatate. Sefa expeditiei ne-a asigurat ca intre aeroportul din Bergamo si Genova (portul imbarcarii), exista multe, multe autobuze. Da, erau multe, dar toate aveau biletele rezervate pe ziua in curs. Ce ne facem? A doua zi ne pleaca vaporul. Nimeni nu avea nici o solutie, doar eu, care am invatat in 10 ani de AFA, cum se rezolva orice problema legata de turism. Am preluat conducerea operatiunilor. Am intrat in autogara cu un amic din grup si am intrebat in dreapta si stanga, cum se ajunge la Genova. O casierita simpatica ne-a lamurit: mergeti cu un autobus la Milano in gara (Statione Termini) si de acolo aveti multe trenuri spre Genova. Din fata aeroportului, tocmai pleaca un autobus spre Milano. L-am oprit si i-am zis soferului ca suntem 8 romani care pierd vaporul. "Biletele se iau din autogara, raspunde el, costa 11 euro de persoana". Atunci am trecut la metode mai romanesti: i-am intins 100 euro, (bani pentru 8 persoane) si i-am zis sa pastreze restul. Ne-a imbarcat pe toti. Traiasca cel ce-a inventat ciubucul!
La Milano, am coborat la gara si de-acolo am ajuns cu bine la Genova. Ei, dar acum "greul" de-abia incepea. Organizatorii croazierei au rezervat prin "Booking.com", doua locatii (spatii de cazare in regim hotelier) amenajate in case vechi, undeva in oras. Ne-am impartit in doua grupuri de cate 4 si am pornit sa cautam adresele, unde, daca ajungeai, gaseai o cutiuta in fata usii, formai un cod si cheia de la intrare iti cadea in palma. Adresa pe care am cautat-o noi, cei din grupul meu, am gasit-o cam dupa o ora si jumate. Eu si verisorul meu, mari gentelmeni, caram mega-geamantanele celor doua fete din grup. Taximetristi nu prea erau prin Bergamo. Am intrebat trecatorii. Nu prea stia nimeni de adresa noastra. In sfarsit, un sofer de autobuz, ne ia 10 euro si ne duce 2 statii. Ne arata o cafenea, unde "precis cineva ne va zice unde e adresa". La cafenea nimeni nu stia nimic, dar langa ea, era o agentie turistica, care... Uraaaa! stia ceva! Ajungem intr-un final si la adresa noastra si obtinem cheile camerelor. Dar cheole nu se potriveau. Sefa organizatoare da un telefon. I se spune sa fotografieze poarta. Nu! Nu era poarta noastra. Megem mai departe si gasim, din vorba-n vorba, adresa corecta. Eram exterminati de oboseala. Eu si varul meu am dormit pe-un pat care in partea sa inferioara avea un placaj mobil si lung acoperit cu un cearceaf si o saltea, era patul nr. 2, fetele insa, in camera cealalta, aveau un pat normal, matrimonial.
(La intoarcere, la a doua cazare la Bergamo, firma a rezervat o singura camera cu 3 paturi (doua simple si unul matrimonial, pentru mine si varul meu, gentelmenii) pentru toti cei 4 din grup (2 fete si 2 baieti). A doua zi dimieata am aflat ca nici una din fete n-a sforait, asa ca seara, am luat degeaba doza dubla de Diazapam.)
Croaziera
Asadar, am ajuns dupa niscaiva peripetii si in port la Genova. Victorie istorica! Sa vadem cum arata vaporul si ce ne ofera el! La intrarea pe vapor se face un control. la fel ca "cheking"-ul din aeroport, esti controlat la 2 porti de intrare. Primesti un card cu fotografia ta pe care trebuie sa-l ai mereu la tine cand cobori si mai ale cand urci pe vapor (pericol de a aduce ceva interzis pe vapor). Dar... odata ajuns pe vapor, dispare toata oboseala cand te afli in fata unei minuni a tehnicii si luxului nautic. Un oras plutitor desprins din basmele copilariei. Un loc unde nu-ti lipseste nimic. Piscina si jacuzzi la etajul 15, unde muzica antrenanta si animatorii te incanta, etaj la care se afla de altfel si unul din cele 3 restaurantele cu "all inclusiv" ale navei, sala de spectacole la etajul 5, sala de jocuri mecanice, sala de sport, promenada pentru shoping, concerte de pian la etajul6 sau cafenele unde poti servi si bauturi alcoolice pana te faci praf.
Croaziera cu acest vapor se face pe traseul Genova-Roma-Palermo-Ibiza-Valencia-Marsilia si apoi, inapoi la Genova. Aproape in fiecare zi faci escala de 6-7 ore intr-unul din porturile amintite, unde poti opta pentru o excursie contra cost cu un microbus turistic tocmit de firma organizatoare (si care te poarta pe la atractiile turistice ale orasului, cu traducere instant in limba romana a comentariilor conducatorului auto), plimbare prin oras de unul singur sau in grup sau poti opta sa ramai pe vapor la "all-inclusivul" extrem de bogat si sa te plimbi pe punte sau sa mergi la plaja si balaceala la cele cateva piscine, aflate la etaje diferite, sau la salile de agrement. Grupul nostru, pe la ora 9,30 era la masa, servea micul (mare) dejun, pe la 10 si ceva pornea prin excursiile din porturi si pe la ora 5-6 seara, revenea sa serveasca cina si sa asiste la spectacolele oferite de croaziera. Erai mereu anuntat la ce ora sa te intorci la vapor, care, daca intarziai, pleca mai departe fara tine. La restaurantul "all-inclusiv", exista si un loc de unde puteai sa te aprovizionzi cu apa, cafea, sucuri racoritoare, sa-ti pregatesti un ceai, (pe care le puteai apoi duce cu tine prin excursii, nimeni nu te oprea) iar de la standurile cu mancare, puteai sa-ti pregatesti senviciuri, in caz ca te apuca foamea in excursiile din porturi.
Eu si cu varul meu am primit o camera interioara, la fel ca intreg grupul nostru, toti eram pe acelasi coridor. Ai nevoie de un anume timp ca sa te descurci cu ajunsul la camera ta sau la restaurant, dar exista mereu pe coridoare, personalul de serviciu care te ajuta. De la parter si pana la etajul 15, exista scari sau ascensor. La etalul 15 (ultimul) e si restaurantul si piscina (aflata sub cerul liber adica sub soare, si se pare ca noi in iunie, am avut noroc numai de zile insorite), si sunt cele mai animate locuri de pe vapor. La TV-ul din camera, pe langa cateva clipuri cu ceea ce trebuie sa faci daca ai cazut de pe vapor, exista canale TV in limbile germana, franceaza, italiana, engleza, rusa.
Concluzie
Inchei cu o concluzie strict personala, croaziera e grozava, vaporul e-un mic paradis plutitor cu servicii de lux, excursiile din porturi sunt minunate, dar de-acuma incolo, eu cel putin, nu voi mai merge in nici o croazaiere in Mediterana decat daca vasul meu ma ia de pe raul Mures, pe care-l vad in fiecare dimineata cand deschis fereastra. (raul, nu vaporul). Un sfat. Cereti multe, multe detalii despre cazarea in Italia, inainte si dupa croaziera si legaturile auto de la aeroport pana-n port si inapoi.
Dupa aceasta minunata aventura cam obositoare din iunie, dupa care am dormit acasa 2 zile la rand fara pastile, abia asteptam sa vina luna august, cand aveam programate 2 saptamani la Grand Resort Hurghada si unde, eram sigur ca ma voi odihni ca lumea.

AmFostAcolo fără reclame?
- Utilizatoriii LOGAȚI văd o versiune cu mai puține reclame
- Ai dori o versiune COMPLET fără reclame? — devino membru afaFanClub -- citește mai mult
Trimis de dorgo in 16.10.25 10:39:46
- Alte destinații turistice prin care a fost: prin cateva tari din Europa dar mai ales prin tara
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dorgo); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@dorgo: Mi-a placut povestea, cel mai mult partea cu vaporul pe Mures!
@webmaster13: Mersi pt muzica Web13! De-acum incolo, incet-incet, voi descrie si 'escalele' mele preferate (Roma, Palermo, Ibiza, Marsilia) din croaziera si alte destinatii (Hurghada, Sicilia), caci iarna e lunga. Si voi raspunde la milioanele de intrebari ale colegilor.
Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ”
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
@dorgo:
Felicitări pentru grandioasa croazieră, prima experienţă de acest gen, dacă am înţeles bine!
”Inchei cu o concluzie strict personala, croaziera e grozava, vaporul e-un mic paradis plutitor cu servicii de lux, excursiile din porturi sunt minunate, dar de-acuma incolo, eu cel putin, nu voi mai merge in nici o croazaiere in Mediterana decat daca vasul meu ma ia de pe raul Mures, pe care-l vad in fiecare dimineata cand deschis fereastra. (raul, nu vaporul).
Amuzantă ideea cu îmbarcarea de pe râul Mureş Şi noi bucureştenii am avea Dâmboviţa la dispoziţie
Nici eu nu am fost prea entuziasmată după prima croazieră
” Un sfat. Cereti multe, multe detalii despre cazarea in Italia, inainte si dupa croaziera si legaturile auto de la aeroport pana-n port si inapoi.
Peripeţiile de genul celor avute de tine puteau fi evitate foarte simplu prin achiziţionarea zborului şi transferului de la MSC la pachet cu croaziera. Astfel toată responsabilitatea era a lor şi nu te durea capul. Eu am mers fără cazări în Italia şi fără emoţii că zborul poate avea întârziere sau poate fi anulat. Am plătit poate ceva mai mult, dar toate au mers şnur.
”1250 euro/persoana
În preţul ăsta pe lângă cabina interioară şi pensiunea completă au intrat şi băuturile de tot felul, care, cumpărate separat pe vapor, nu sunt deloc ieftine? Am tot citit despre restaurantele tale all inclusive deşi bănuiesc că voiai să zici bufet sau plimbă tava
”La etalul 15 (ultimul) e si restaurantul si piscina (aflata sub cerul liber adica sub soare, si se pare ca noi in iunie, am avut noroc numai de zile insorite), si sunt cele mai animate locuri de pe vapor.
Ai scris că ţi-a fost confiscată crema de plajă, dar poate ar fi fost util să precizezi şi faptul că pe punte nu aveai umbră, ci numai soare, poate prea mult soare, neexistând NICIO umbrelă de soare. Pe mine m-a deranjat mult acest lucru.
@nicole33: Ziceai ca:
”Peripeţiile de genul celor avute de tine puteau fi evitate foarte simplu prin achiziţionarea zborului şi transferului de la MSC la pachet cu croaziera
. Sunt sigur, dar la noi in oras exista un 'Club al croazierelor', in care te poti inscrie pt. mai multe croaziere, cu conditia sa achiti o suma lunar si astfel, urmatoarele croaziere sunt ceva mai ieftine. E vorba de mai multe persoane care coordoneaza totul, inclusiv transportul si cazarea.
Fetele din grup care cautau cazarea, nu stapaneau nici macar 'Waze' (GPS) pentru a gasi adresa cazarilor si nici nu facusera rezervare la autobuzul care ne ducea de la aeroportul Bergamo la Genova, portul imbarcarii. Au mers la plezneala.
@dorgo: Mai ziceai:
”În preţul ăsta pe lângă cabina interioară şi pensiunea completă au intrat şi băuturile de tot felul, care, cumpărate separat pe vapor, nu sunt deloc ieftine?
Pai nu prea! Aveai gratis la servirea mesei un sistem 'impinge tava' si puteai servi mancaruri bune.
Cu bauturile era cam asa: aveai apa, sucurile racoritoare, o cafea cam slabuta si ceaiul gratis dar... dar... daca doreai o bere, o Cola, un vin bun, un coniac, o sampanie, etc... trebuia sa platesti cu acel card personal ce-l primeai pe vapor si care trebuia sa-l incarci din cand in cand cu euroi.
Cand paraseai definitiv vaporul, trebuia verificat si cardul pentru bauturi daca nu cumva are datorii si pana nu achitai totul, nu puteai parasi vaporul.
@dorgo: Hhhh... Daca v-a lamurit sa mergeti in
”Milano in gara (Statione Termini)
atuci puteati sa va alaturati vasului direct in Roma
@nicole33: Mai zicaei ca: "ar fi fost util să precizezi şi faptul că pe punte nu aveai umbră, ci numai soare, poate prea mult soare, neexistând NICIO umbrelă de soare. Pe mine m-a deranjat mult acest lucru. "
Aveam si umbra! Multa! In videoclipul cu piscinele de la etaul 15 si intr-o fotografie similara, mai jos, vezi ca sub esplanadele de promenada si plaja de la etaj (unde era si unjacuzzi), esplanade ce inconjoara piscinele, exista o mare zona intunecata. Acolo erau multe masute cu scaune, la umbra, unde puteai sa serveti un suc sau o cafea si sa admiri marea prin niste geamuri imense, bauturi ce le aduceai tot de la acelasi nivel, de la restaurantul cu autoservire, care era despartit de bazine doar de o usa glisanta.
@adso: Nu e asa de simplu, imbarcarea pt acest vapor e numai la Genova. Se pare ca primele vase de croaziera au pornit din Genova si ei tin mult ca ele sa porneasca din acest port, unde, in port, mai intai treci de controlul gardienilor, apoi ajungi intr-o cladire mare, (cred ca e sediul central al MSC Cruises-Mediterranean Shipping Company Cruises) unde intri si ti se ureaza un 'bun venit la bord', apoi iesi pe cheu, intri in vapor pentru cheking si apoi esti cazat.
Dupa 2-3 zile, esti anuntat in camera, ca sa te prezinti la un instructaj pentru cazuri de avarie.
In camera e o regula-orice prosop lasat pe jos, este schimbat cu unul nou iar femeia de serviciu, intra zilnic in camera ca sa faca curatenie si ordine, chiar daca perna sau cearceaful sunt putin deranjate sau nu stau in pozitie ideala.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)