GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Casa Altstadt(încă) NECLASIFICATĂ / MENIU
Experiență neplăcută la Casa Altstadt din Brașov
Vă supun atenției o situație oarecum particulară: plata cu vouchere de vacanță. Unii s-au gândit să speculeze asta în favoarea lor și să crească prețurile la cazare. Eu am avut neplăcuta surpriză să mi se ceară un comision de 10%, în cazul achitării cu vouchere.
Pe scurt, povestea este cam așa: Am făcut o rezervare pe Booking la Casa Altstadt din Brașov în weekend-ul care a trecut (18-19 mai). Înainte să aplic, am sunat la pensiune/casa de oaspeți, iar vocea de la telefon mi-a confirmat că primesc tichete de vacanță. Am rezervat o cameră triplă (doi adulți și un copil), cu 160 de lei pe noapte, iar sâmbătă la prânz am ajuns la Casa Altstadt. Am fost întâmpinați de o dom'șoară, care ne-a arătat camera.
Prima surpriză neplăcută a fost umflarea prețului cu 10%, comision despre care nu ni s-a pomenit nimic atunci când am cerut informații la telefon.
A doua surpriză neplăcută a fost aceea că, deși am rezervat o cameră triplă, ni s-a cerut în plus o taxă de 40 de lei pentru copil!?! Motivul a fost că nu am menționat în rezervare că suntem trei persoane. Deși am rezervat o cameră de trei persoane... Atenție! Taxa de 40 de lei ar fi pentru o lenjerie în plus pentru canapea, apa și curentul consumat în plus de către copil.
În total, ar fi trebuit să plătim 220 de lei pentru o cameră triplă rezervată la prețul de 160 de lei.
Dom'șoara mi-a recomandat să vorbesc cu patronul casei de oaspeți, dl. Horia P.. Ceea ce am și făcut. Dl. P. și-a cerut, mai întâi, scuze că nu am fost informați la telefon despre acel comision. Explicația lui a fost următoarea: colaborează cu o agenție de turism pentru valorificare tichetelor de vacanță, agenție care cere 10% din valoarea lor. Degeaba i-a explicat proprietarului că eu nu am făcut rezervare prin agenția de turism, deci nu are cum să mă taxeze pe mine. În privința taxei pentru copil mi-a servit aceeași explicație: trebuie să optimizeze costurile – se consumă mai mult curent și apă, iar lenjeria de pat trebuie spălată.
Pentru a rezolva situația comisionului pe care nu aveam de gând să-l plătesc, domnul P. mi-a propus o soluție de compromis: să anulez rezervarea pe Booking, pentru ca el să renunțe la comisionul abuziv de 10%. Nu-l pot bănui pe proprietar de bună credință, pentru că nu văd nicio legătură între anularea rezervării și renunțarea la comision. E cam ca nuca în perete sau „ce are sula cu prefectura... ” În schimb, am convingerea că dl P. a vrut astfel să evite un comentariu negativ pe Booking, unde Casa Altstadt are o notă fffff mare - 9.4. Am acceptat în cele din urmă să anulez. Dacă mă întrebați de ce, nici eu nu știu. În niciun caz pentru cei 16 de lei scăzuți din prețul umflat șmecherește. Poate pentru a uita mai repede incidentul și a nu-mi rata definitiv sejurul de o zi la Brașov. Dar încă mă gândesc să fac o sesizare la Protecția Consumatorului, mai ales că am înregistrat convorbirea telefonică.
Acum, și câteva cuvinte și despre pensiune. Dacă nu ar fi fost șmecheria cu prețul umflat, aș fi putut spune că totul a fost în regulă. În ciuda incidentului, îmi place să cred că mi-am păstrat obiectivitatea.
Avantajul principal al acestei unități este amplasarea în apropierea centrului istoric al Brașovului, care aduce însă și mici neajunsuri: parcarea. Dar asupra acestui detaliu voi reveni. Coordonatele geografice sunt 45.640554/25.583721, dar locația este marcată pe Google Maps, iar simpla tastare pe Waze vă oferă indicațiile de deplasare către Casa Altstadt.
După cum îi spune și numele, Casa Altstadt e o... casă, nu este o pensiune. Mai exact, o casă veche săsească reamenajată și dotată corespunzător ca și casă de oaspeți.
Faptul că nu a fost proiectată ca unitate turistică are și neajunsuri, care nu au putut fi surmontate cu ocazia reamenajării.
Am intrat în curte și m-am dus la intrarea principală, crezând că am nimerit unde trebuie. Nu era însă așa. Acolo era... un cabinet psihologic (după discuția cu dom'șoara și proprietarul, cu siguranță mi-ar fi prins bine consilierea unui psiholog). Intrarea în Casa Altstadt este pe lateral, aproape lipită de gard, lângă două tomberoane de gunoi. O imagine dezolantă, dar odată intrați am fost surprinși oarecum plăcut.
Ești întâmpinat de un fel de living, cu o chicinetă dotată cu tot ce trebuie, frigider mare, o masă și mai multe fotolii. Camera 2 în care am stat (King superioară) are intrarea chiar din living (un avantaj funcțional).
În cameră totul este nou (casa de oaspeți și-a deschis porțile în 2018). Un pat mare și confortabil, o canapea extensibilă, parchet laminat, baie mare, cu cabină de duș mai mare decât am văzut în alte părți. La superlativ au mai fost curețenia din cameră și wi-fi-ul. Așa că am putut să scriu în tihnă acest review :).
Cu parcarea am avut ceva emoții. În apropiere (50 m) este o parcare publică (în zona unei maternități), dar ai mai mari șanse să câștigi la Loto decât să găsești aici un loc liber. Cel puțin în weekend, când centrul istoric e sufocat de turiști. O altă bucată de stradă are amplasate indicatoare cu „Oprirea interzisă”, iar dom'șoara de la casa de oaspeți m-a avertizat că Poliția trece special pe aici pentru a-i amenda pe șoferii parcați neregulamentar.
Singura opțiune este să parchezi pe strada îngustă pe care este amplasată casa de oaspeți, lipit de gard. Inițial, am găsit un loc, dar seara am fost nevoiți să ieșim cu mașina, pentru a merge să luăm cina la „Casa Ungurească”, asupra căreia voi reveni într-un alt review. La întoarcere, surpriză: totul era plin, inclusiv în zona indicatoarelor „Oprirea interzisă”. În timp ce exploram străduțele din zonă în speranța (deșarte) a găsirii unui loc de parcare, am văzut o mașină a Poliției Locale dând târcoale pe acolo. După vreo 20 de minute, „minunea” s-a întâmplat: o dom'șoară cu un jipan a ieșit din parcare. Am speculat momentul și am rugat-o pe șoferiță să mă aștepte 2 minute să aduc repede mașina, ca să nu pierd locul. Și așa am dormit liniștit în Casa Altstadt și nu în mașină... :)
Trimis de nils1 in 20.05.19 00:33:54
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nils1); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 45.64079600 N, 25.58413200 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Casa Altstadt, BRAȘOV" (nou-creată pe sait)
--
Am setat coordonatele GPS conform indicațiilor, rezultând următoarea poziționare pe harta interactivă AFA.
Am adnotat, deasemenea, aceste coordonate ca fiind confirmate.
Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut”
— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
@nils1: nu pentru a evita un comentariu negativ v-a pus să anulați rezervarea pe Booking, ci pentru a nu le plăti lor comision ȘI pentru a evita o posibilă reclamație cum că nu respectă condițiile și termenii contractului cu ei (să încaseze prețul declarat pe platforma de rezervare).
Mult mai bine era chiar să le fi făcut acea reclamație - problema e că ar fi trebuit, pentru asta, să le plătiți exact cât au cerut, urmând ca ulterior (nu după foarte mult timp totuși) Booking să vă restituie suma plătită peste tariful din rezervare.
Am încercat și eu să rezerv pentru cineva cu tickete de vacanță la alte pensiuni din Brașov și, într-adevăr, este o problemă. Din ce am înțeles este o singură firmă serioasă care decontează la timp, acesta fiind motivul pentru care pensiunile și hotelurile evită rezervarea cu alt tip de vouchere. Sunt și pensiuni care solicită, înainte de sejur, să li se trimită voucherele, o procedură greoaie și costisitoare.
Și, da, în general prețurile sunt mai mari.
problema cu tichetele este ca trebuie sa ai contract cu firma, firmele, care elibereaza acele tichete pentru a le trimite la decontare, altfel trebuie sa apelezi la smecheria cu agentia care ti le deconteaza cam la negru. la fel circula si tichetele de masa din mana in mana pana ajung la o firma care are contract de decontare, intre timp intermediarii platesc un mic comision catre cei carora le dau.
nu e vorba de timp (decontarea se face in 60 zile) ci de contract, multi evitand acel contract cu firmele care tiparesc tichetele
despre a treia persoana e normal sa plateasca, de ce nu ai facut direct rezervarea 2+1 sa vezi ca nu era acelasi pret, spre exemplu acum stau intr-o camera dubla care are un pret pt 1 persoana si un alt pret pt 2 persoane
@nrs: Am rezervat o cameră de 3 (trei) locuri. Nu e suficient? NICIODATĂ atunci când am rezervat pe Booking o cameră de trei persoane nu mi s-a cerut taxă pe a treia (copil).
@nils1:
”Am rezervat o cameră de 3 (trei) locuri. Nu e suficient? NICIODATĂ atunci când am rezervat pe Booking o cameră de trei persoane nu mi s-a cerut taxă pe a treia (copil)
Nu cred că tipul camerei rezervate inițial pe booking este atât de important cât componența „echipei”, adică numărul de adulți și copii cu precizarea vârstei copiilor. Așa am făcut mereu rezervări pe booking pentru mine și pentru prietenii mei, ei având copil.
Întâi introduci numărul de persoane și apoi alegi tipul de cameră potrivit.
Un cuplu fără copii poate alege același tip de cameră ca și o familie cu copil, dar prețul diferă ȘI în funcție de gradul de ocupare.
În unele cazuri, în care copilul nu este complet gratuit, booking precizează clar că suplimentul pentru copil NU este inclus în costul total al rezervării, acesta urmând a fi plătit suplimentar la proprietate.
pentru ca intrebarea imi era adresata ar trebui sa raspund, dar ar insemna sa copiez ce a scris nicole, daca citesti pana jos scrie clar politica privind copii si faptul ca eventualele suplimente nu sunt prinse in pret. repet stau acum intr-o dubla pentru ca nu au single dar nu platesc la fel cu 2 persoane care ar sta in aceasta camera
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)