ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 26.06.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Constanta
ÎNSCRIS: 04.10.09
STATUS: PRETOR
TIMP CITIRE: 9 MIN

Gala de excelenţă AmFostAcolo 2014, ediţia a III-a pentru Litoralul Românesc şi Delta Dunării

TIPĂREȘTE URM de aici

În urmă cu exact o săptămână, în Mamaia s-a desfășurat a treia ediție a Galei AmFostAcolo pentru litoralul românesc și Delta Dunării. A fost un eveniment așteptat de către toată lumea: AFA - pentru a continua tradiția deja implementată în zona de litoral românesc, de răsplătire a eforturilor hotelierilor, partenerilor – prin vocea RadioVacanţa şi Asociația de Promovare Turistică Litoral – Delta Dunării, elemente cu o structură solidă pentru promovarea calității din turismul de la Marea Neagră -- şi nu deloc în ultimul rând hotelieri şi patroni de vile, care şi-au văzut recompensate eforturile de a aduce o nouă atitudine în turism.

Festivitatea de premiere a avut loc la hotelul Modern din Mamaia (le mulţumim pe această cale pentru găzduire), la ea participând doamna Corina Martin în calitate de Președinte al Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, principala voce de promovare a turismului autohton, domnul Sîrbu Daniel, manager Radio Vacanta / Radio Constanța, partenerul nostru de suflet şi fan necondiționat pentru litoral şi Delta Dunării şi Cornel Bociort, părintele AmFostAcolo. Din partea touroperatorului partener în acest eveniment, a participat si doamna Camelia, efervescent susținător al cauzei acestui site.

Faţă de Recomandările 2013 (vezi aici), pentru anul 2014 AmFostAcolo.ro a premiat un număr de 48 de unităţi de cazare de pe litoral şi din Deltă, având ca principale criterii de departajare următoarele cerințe:

  • - Unitatea de cazare să aibă cel puţin 2 impresii "cu note" în anul 2013
  • - Media notelor să fie peste 7,5
  • - Gradul de recomandare să fie peste 75%
  • - Unitatea turistică să posede certificat valid de clasificare

Au existat vile și chiar un hotel cu note foarte bune dar fără certificate de clasificare; nu dorim să încurajăm turismul la negru, iar primul pas a fost verificarea acestora la ministerul de resort.

De asemenea au existat mai multe hoteluri şi vile care ar fi meritat diplome de excelență (datorită gradului maxim de recomandare si al mediilor foarte bune), dar au trebuit excluse datorită numărului prea mic de impresii *recente*.

Am remarcat prezența la festivitate a multor proprietari/directori, sala de conferințe a fost arhiplină, organizatorii au dublat mailurile cu telefoane adresate fiecăruia in parte pentru a obține confirmarea pentru participare, ne-am bucurat de o prezență atât de numeroasă - fapt care pentru noi înseamnă o apreciere importantă de care se bucură site-ul si o înţelegere din partea hotelierilor a ideii de competiție pentru satisfacerea cerinţelor turistului.

Din păcate Delta Dunării (cu excepţia unui singur participant) nu a putut fi prezentă, cam toţi premianții de acolo fiind cu pensiunile ocupate la capacitate maximă, deci fără posibilitatea de a ne onora invitația. Am discutat telefonic cu vicepreşedintele patronatului din Deltă - în vederea distribuirii premiilor; în cel mai scurt timp diplomele vor ajunge în recepțiile pensiunilor de acolo.

Redau foarte pe scurt câteva idei prezentate în conferința de presă de către Cornel Bociort, Corina Martin și Daniel Sîrbu, urmând ca în final să vă prezint lista premianților pentru anul 2014.

AmFostAcolo a devenit deja un vector important în industria de informare, este un formator de opinie şi factor de progres pentru turism, promovează o cultură turistică modernă, atât pentru hotelier, dar mai ales pentru turist. Încă există hotelieri, administratori sau patroni, care s-au gândit să-şi dezvolte afacerea pe spinarea turiștilor oricum, în orice condiții, fără a tine cont de nevoile celor care le trec pragul unității lor şi mai ales fără să se gândească la ziua de mâine şi la faptul că pot rămâne cu hotelul gol. Astăzi încă mai merge lucrul acesta pentru că cererea este mai mare decât oferta în lunile din vârf de sezon, însă "mâine" s-ar putea să fie altfel.... Dezvoltarea din acest sector, construcția de noi hoteluri, renovarea capitală a multora şi schimbarea de atitudine către satisfacerea nevoilor clienților, va face ca acei patroni care văd doar câștigul să piardă mult mai mult decât dacă ar fi investit în calitate. Și aici încă mai este de lucru / la o nouă și necesară atitudine / cât mai generalizată. (AmFostAcolo este - prin vocea voastră, a tuturor turiștilor - un real, adevărat, foarte important "factor de presiune" înspre acest deziderat)

Pe de altă parte nici turistul nu este de foarte multe ori „uşă de biserică” încă în proces de formare a unei culturi turistice minimale, cu alte cuvinte. Unii (nu puţini!) au pretenția, de exemplu, că dacă au plătit X lei pentru sejur întreg hotelul să-i „stea la picioare / dispoziție”. Dacă întâmpină o problemă, vrea să-i fie rezolvată „pe loc, imediat”, nu-i pasă câte alte probleme există în acel moment. Are pretenţia să i se permită orice, să pună/unească mesele cum vrea el etc. – că doar „a plătit ca să se distreze, nu”? Prea puţini se gândesc la un eventual disconfort provocat, de exemplu, celorlalți turiști – majorității nu-i pasă (în cazul în care măcar îşi pun această problemă). Într-un cuvânt, vrea să fie REGE – iar hotelierii = „slujitorii lui” – că doar „a plătit, nu?”. Şi într-o oarecare măsură şi până la un anumit punct – ARE DREPTATE! Însă de multe ori depășește limita rezonabilului cu aceste cerințe / aşteptări, caz în care nemulțumirile turiștilor alunecă înspre ridicol şi nu pot fi satisfăcute, indiferent de cât ar face hotelul pentru buna lor dispoziție/confort.

Lucrurile s-au schimbat și continuă să se schimbe rapid în bine pe litoralul românesc. Anual apar hoteluri noi, foarte multe dintre cele vechi schimbă managementul si odată cu el apar investițiile în calitatea serviciilor; doar în Mamaia anul trecut au fost 8 hoteluri inaugurate după reparații capitale. De remarcat că "noua atitudine" promovată în turism şi prin siteul AFA a reuşit să schimbe abordarea hotelierilor fata de serviciile si atenția oferită turiștilor. Mai sunt si uscăciuni, dar se vor împrăștia repede.

AmFostAcolo se va orienta mai mult înspre promovarea Litoralului românesc - suntem convinși, acum, că *merită"! Vom înființa un "Fan Club Litoralul Românesc", unde vom vom încuraja postarea de impresii exclusiv pozitive, într-o secțiune separată, dedicată membrilor acestui Fan Club (cele negative vor putea fi trecute mai departe pe pagina hotelului respectiv). Ne vom putea înscrie ca simpli membri și vom putea dezbate împreună problemele și soluțiile stațiunilor de la Marea Neagră și din Deltă. Eu mă înscriu primul :).

AmFostAcolo va mai încuraja promovarea Litoralului Românesc - ca primă opțiune studiată/analizată, dacă vreţi - şi prin publicarea unor oferte avantajoase pentru membrii AFA, gen "last minute", inserate direct de hotelieri, GRATUIT, în secțiunea de "Oferte Speciale".

AmFostAcolo va încerca să extindă procesul de recompensare a unităţilor hoteliere merituoase şi în alte zone sau segmente turistice - cu Bucovina, Apusenii, Maramuresul ca priorităţi - dar şi zonele "clasice", gen Valea Prahovei, Valea Teleajenului etc. În primăvară am organizat prima ediție a Galei de premiere a unităţilor din zona Bran, Moieciu, Fundata, Rucăr - un real succes (mulţi dintre voi ştiţi deja, acest lucru consumându-se simultan cu Întâlnirea AFA). Ne dorim ca acest lucru să devină tradiţie, însă Admin este unul singur şi uneori are nevoie de ajutor. Dacă credeţi că se poate implica cineva pentru a ne ajuta să realizăm câte o Gală de Excelenţă în fiecare dintre regiunile pe care nu le-am acoperit cu premii, îi poate comunica lui Cornel - este vital ca pentru o bună reușită şi coordonare cineva să fie din partea locului (sau cel puţin apropiat geografic).

Deşi nu doream să amintesc, ieri am făcut o plimbare pe litoralul românesc pentru a înmâna diplomele celor care nu au putut veni. Cam 8 diplome în total. Jumătate dintre manageri, cu diferite probleme, n-au reușit să ajungă la Gală, însă pe patru dintre ei i-am descoperit cu tunete şi fulgere pe impresiile publicate de către AFA, care le-au "distrus" afacerea, acceptând publicarea (şi) unor impresii negative. Eu venisem să-i premiez... de fapt să le ofer premiul pe care turiştii lor l-au dat. I-am făcut (sau nu) să înțeleagă că turiştii nemulțumiți sunt MULT mai motivaţi în a scrie - cei mulțumiți în mare parte nu prea scriu decât atunci când vor să evidențieze ceva; că şi cele mai bune hoteluri din Turcia (de exemplu) au parte (şi) de impresii negative, este practic imposibil ca mai devreme sau mai târziu să nu apară şi "negative", nu există doi turişti care să vadă totul la fel. Nu poți să mulțumești chiar pe toţi - chiar dacă "stai în cap". Şi, deloc în ultimul rând, că AmFostAcolo este un sait vertical, nepărtinitor, echidistant - nu va accepta niciodată cenzura.

Nu mai insist, în concluzie vreau să aduc mulţumirile mele tuturor celor care s-au implicat în proiect Cornel Bociort, Admin-ul nostru, doamna Corina Martin, inițiatoarea programului naţional „O 9 atitudine în turism”, domnilor Aurelian Marin şi Daniel Sîrbu, parteneri de suflet AFA.

A fost o întâlnire care dincolo de premierea propriu-zisă, a strâns la o „masă rotundă” hotelieri şi proprietari de unităţi de cazare mai mici, unde s-au dezbătut multe teme din turismul românesc, teme de actualitate, teme ridicate la fileu de către turiştii membri ai AmFostAcolo.ro.

Cred că aceste întâlniri sunt benefice şi ele trebuie să continue indiferent de formulă iar AmFostAcolo poate, prin problemele ridicate de către turişti, să preîntâmpine posibilele nemulțumiri printr-o implicare mai fermă din partea hotelierilor.

Redau mai jos unitățile de cazare premiate de către AmFostAcolo.ro pentru anul 2014, pe baza impresiilor turiștilor din 2013

LITORAL

    Vila Rocco 3 (Eforie N)
    Casa Larisa 3 (Jupiter)
    Casa Havana 2 (Costineşti)
    Casa Bianca 3 (2 .Mai)
    Vila Paun 3 (Costinesti)
    Hotel GG Gociman 4 (Mamaia)
    Hotel Bueno 3 (Mamaia)
    Vila Iris 2 (Eforie Nord)
    Vila Diandra 3 (Eforie N).
    Hotel Mediterraneo 5 (Neptun)
    Hotel Del Mar 4 (Mamaia)
    Hotel Cometa 2 (Jupiter)
    Hotel Carmen 2 (Eforie N)
    Hotel Afrodita 4 (Venus)
    Hotel Sanda 2 (Venus)
    Pensiunea Casa Margo 3 (2.Mai)
    Hotel Malibu 4 (Mamaia)
    Hotel Decebal 3 (Neptun)
    Pensiunea Socrita 3 (Corbu)
    Hotel Solymar 3 (Mangalia)
    Hotel Apollo 2 (Neptun)
    Hotel Tomis 3 (Mamaia)
    Hotel Cupidon 2 (Eforie N)
    Hotel Sunquest 3 (Venus)
    Vila Pontica 3 (Mamaia)
    Hotel Dunărea 2 (Mamaia)
    Hotel Ambasador 3 (Mamaia)
    Hotel Dorna 3 (Mamaia)
    Hotel Ibis 3 (Constanţa)
    Hotel Topaz 2 (Cap Aurora)
    Hotel Dana 4 (Venus)
    Best Western Savoy 4 (Mamaia)
    Hotel Vera 3 (Eforie Nord)
    Hotel Modern 4 (Mamaia)
    Hotel Majestic 3 (Mamaia)
    Hotel Aurora 2 (Mamaia)

DELTA DUNĂRII

    Pensiunea Paradise Delta House 4 (Mila 23)
    Pensiunea Dunărea Veche 4 (Mila 23)
    Hotel Mon Jardin 4 (Mahmudia)
    Pensiunea Puf şi Stuf 5 (Dunavat)
    Pensiunea Delta Miraj 3 (Sulina)

Diplome Challenger (Excelenţă „Editor's Choice”)

  • LITORAL

      Phoenicia Holiday Resort 4 (Navodari)
      Hotel Meduza 3- Steaua de Mare (Eforie Nord)
      Vila Cube 4 (Eforie Nord)
      Hotel Delfinul 2 (Mamaia)
      Complex Mercur Minerva 3 (Mamaia)

  • DELTA DUNĂRII

      Danube Delta Resort 4 (Crisan)
      Hotel plutitor Delta Explorer 4 (Tulcea)

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de pepsi70ro in 26.06.14 14:59:57
Validat / Publicat: 26.06.14 17:35:34

VIZUALIZĂRI: 2251 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 [fără descriere]
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2033 PMA (din 33 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

abancor
[27.06.14 07:35:35]
»

Bravo domnilor, frumoase iniţiative!

Sper să fie cîndva o gală la care veţi fi şi voi premiaţi pentru servicii aduse turismului!

Admin
[27.06.14 07:42:27]
»

@abancor: mulţumesc - în numele echipei care a făcut posibil acest eveniment. (fără Ovidiu, de exemplu, "Gala" pur şi simplu nu s-ar fi ţinut, anul acesta)

Apropo de gală - îţi citez din "speech-ul" meu:

-Pe diplomele care vă vor fi înmânate am denumit acest eveniment „Gala de excelenţă în turismul românesc” - este un nume mai pompos faţă de realitate, recunosc. Sunt prea „mic” – un simplu PFA - ca să organizez o „gală”.

Excelenţa în domeniul turistic, excelenţa în manageriatul turistic merită însă să fie sărbătorite. Merită să ne bucurăm, să sărbătorim faptul că avem, iată, din ce în ce mai mulţi manageri „de excelenţă” în relaţiile cu turismul în turismul românesc.

Poate că vom reuşi cu ajutorul partenerilor să organizăm – în anii ce vin – o gală adevărată, prin care să sărbătorim şi să ne bucurăm împreună de acest REAL PROGRES în turismul românesc (anul acesta numărul unităţilor premiate de AFA este aproape dublu faţă de acum 2 ani)

Şi apropo de iniţiative - a mai prins viaţă, în dimineaţa asta, una - e caldă-caldă, de-abia "scoasă din cuptor" - amfostacolo.ro/blog/?p=1805

abancor
[27.06.14 17:00:02]
»

La cît mai multe inițiative reușite!

Am remarcat noile rubrici la secțiunea de impresii recente, am și click pe ele, curios să văd despre ce e vorba, din păcate am rămas curios în continuare. Poate ar fi bine să nu fie vizibile decît de cei care au acces la ele, cum se întîmplă și cu secțiunile speciale pentru moderatori de pe unele forumuri.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
johnnyredlabel †
[27.06.14 17:08:31]
»

@Admin: Cred că la această Gală a fost uitat unul din participanți, care, de departe ar fi meritat un premiu onorific pe care l-aș fi acordat * Pentru frumosii **nebuni** ai litoralului românesc * (sper că s-au reținut ghilimelele, sensul este... de bine!), sau ceva în genul acesta...

Iar, cu voia Dvs, the winner is... Ovidiu Oprea!

RESPECT!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Admin
[27.06.14 17:16:50]
»

@johnnyredlabel: ovidiu, ştii şi tu probabil, nu vrea deloc să iasă-n faţă, nu-i place... [nici mie, dar asta e altă treabă, eu sunt obligat... ]

A primit însă mulţumiri speciale, în direct, atât de la mine cât şi de la Corina Martin, în speech-ul d-salei, pentru contribuţia cu totul aparte & neobosită adusă la promovarea Litoralului românesc...

-

@abancor:

Poate ar fi bine să nu fie vizibile decît de cei care au acces la ele, cum se întîmplă și cu secțiunile speciale pentru moderatori de pe unele forumuri.

după ce "ies" de pe prima pagină, înlocuite de altele mai noi, articolele respective nu vor mai fi listate/accesibile în nicio secţiune (de către utilizatorii "obişnuiţi")

Le-am lăsat intenţionat însă în prima pagină AFA, pe durata" vieţii" lor acolo - un pic de curiozitate face bine promovării . Şi, în fapt, prea puţini hotelieri ajung (cred) să citească anunţul de pe blog - e o modalitate în plus prin care speram să afle de această iniţiativă.

Cel mai probabil le voi trimite un email.

pepsi70roAUTOR REVIEW
[29.06.14 18:19:05]
»

AmFostAcolo.ro este o forţă pe litoralul românesc. Asta se datorează şi competiţiei dintre hotelieri în urma celor trei ediţii de premiere, dar mai ales a faptului că se publică o mulţime de articole din care hotelierii au de învăţat. Ştiu ce vorbesc, iar Cornel (Admin) îmi poate da dreptate. Iar în acest an am simţit că AmFostAcolo nu mai este sperietoarea hotelierilor, ci mai degrabă prietenul lor, unde sunt sprijiniţi pentru a elimina problemele semnalate în articolele publicate.

Personal îmi doresc ca acest lucru să se întâmple la nivel naţional, în cât mai multe regiuni distincte. Si se va întâmpla, pentru că eu continui să mă încăpăţânez să cred că turismul românesc are un potenţial imens. iar AmFostAcolo este o vertebră importantă in acest proces de schimbare, de atitudine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor
Alte articole din această RUBRICĂDiplomele de excelență AFA:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.042958974838257 sec
    ecranul dvs: 1 x 1