Solicitare CMR / CIRCUITE MULTI-ȚARĂ

Spre Italia prin Turnu Severin sau prin Calafat

Trimisă în 01.08.14 21:58
autor CornelCCH [Bucuresti]
» VIZUALIZĂRI: 11378

Salutare,

vreau sa merg cu masina spre Italia, cu plecare din Bucuresti.

Am vazut ca sut doua optiuni de traseu la iesirea din tara, iesire pe la Portile de Fier sau prin podul nou de la Calafat - Vidin, prin Bulgaria apoi prin Serbia pe autostrada E75.

Din estimarile de pe ViaMichelin, traseul prin Calafat este mai rapid, pentru ca mergi o distanta mai mare pe autostrada.

Va rog sa imi spuneti daca a fost cineva pe traseul prin Calafat si cu este drumul pe acolo, de la Craiova spre Calafat si apoi prin Bulgaria/Serbia.

Multumesc,

Cornel


  • PERIOADA: august
  • BUGET: 1000
  • ADULŢI: 2

Răspunsuri

bessondmPM[04.08.14 11:42]

Salut,

M-am intors sambata 02.08 din Serbia, pe traseul Kragujevac-Paracin-Zajecar-vama Vrashka Chuka-Vidin-Calafat-Craiova-Pitesti-Bucuresti. Daca mergi invers (dinspre Bucuresti), la Paracin vei intra pe autostrada A1, catre Belgrad, iar de-aici ai numai autostrada pana in Italia (Belgrad-Zagreb-Ljubliana sau Rijeka, depinde cum/unde vrei sa ajungi in Italia). Drumul de la Craiova la Calafat pune ceva probleme, dar nu insurmontabile (se lucreaza pe anumite portiuni, iar ultimii 20 de km sunt o rusine pentru un drum ce se vrea a fi european, recte E79).

La plecare (spre Croatia), ruta aleasa a fost prin Dr. -Tr. -Severin-vama Portile de Fier I-Golubac-Vrbovac (intrare pe autostrada A1, adica E75) -Belgrad.

Despre drum: cel prin Bulgaria e mai rapid, dar presupune costuri suplimentare, respectiv: taxa pod Calafat-Vidin (6 euro, se poate plati si cu card), vigneta Bulgaria (5 euro sau 10 leva, platibili cash, in general). Evident, si taxa pe A1 in Serbia va fi mai mare, proportional cu drumul parcurs (nu te speria, sarbii au niste preturi rezonabile, de genul 1 euro/50km, aproximativ). Una peste alta, cred ca timpul scos va fi mai avantajos prin Bulgaria.

Drum bun!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

mauricius*SR[05.08.14 00:12]

Câteva aspecte de luat în calcul la tranzitarea Serbiei.

Este adevărat că se merge peste autostradă, însă timpul câștigat se pierde în vămi, în special la trecerea din Serbia în Croația (bu știu cum este vama Bulgaria-Serbia).

De la 1 August sârbii au crescut tarifele pe autostradă.

Când tranzitezi Belgradul mergi pe prima bandă cu viteza legală, indiferent dacă pe banda a doua coloana merge mai repede. Polițiștii au predilecție pentru mașinile cu numere străine și nu ține faza că "așa mergea coloana".

La croați mare grijă la respectarea restricțiilor de viteză când te apropii de punctele plată pentru autostradă. De regulă au radar acolo, în special în weekend.

De asemenea, mare grijă dacă "ți-i se lipește de coadă" o mașină de lux cu numere civile. Cel mai probabil este un radar mobil.

Deși de ani buni am făcut traseul din Timișoara spre Italia via Belgrad-Zagreb, anul ăsta m-am decis să aleg calea mai ocolită, via Budapesta-Ljubljana, pentru simplul motiv că după ce trec de vamă la Cenad am doar autostradă și nu mai sunt vămi.

Oricum ar fi, mai trebuie luate în calcul 1-2 ore pentru ambuteiajele din plin sezon, în special zonele de tranzit Zagreb, Ljubljana sau pe dincolo pe M0 în Budapesta.

Cu atât mai mult dacă ajungi prin Rijeka, după cum sugera @bessondm mai sus, deși nu văd de ce ai merge pe acolo.

Loc de popas în Serbia îți recomand MOL-ul de la punctul de taxare înainte de ieșirea din Serbia; în Croația dacă dorești să înnoptezi am recomandat pe AFA câteva cazări în zona Slavonski Brod și Zagreb iar pentru locuri de popas în Slovenia eu prefer benzinăriile care au Restarante Marche (le găsești aici marche-restaurants.com/si ... naravnih-pekarn).

Eu plec pe 24 August și dacă îți mai ajută la ceva informații de pe traseul ales de mine, dă-mi de știre aici.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

bessondmPM[05.08.14 12:46]

@mauricius: Corecte observatiile referitoare la vami. Am citit si despre periplurile tale prin zona ex-iugoslava, categoric cunosti situatia mult mai bine decat mine, nu contest. De Rijeka am pomenit doar pentru cazul in care se doreste a ajunge in zona Trieste, parca n-are rost sa mergi prin Ljubliana. Si mai e ceva: din pacate, pentru astia din zona Bucuresti, drumul spre Italia e mai scurt prin Serbia, decat prin Ungaria, cum procedezi tu. Asta e, avem si dezavantaje. )

Din experienta mea recenta - intre Serbia si Croatia am trecut rapid vama, fara probleme. Am aratat de 2 ori pasaportul, pe ambele "maluri" ale granitei si gata. Intr-adevar, croatii mai trageau afara din coloana cate o masina si-l puneau pe sofer sa deschida portbagajul (as zice ca pe cei cu numere de Serbia, dar nu te baza pe asta). Mult mai prost au stat lucrurile in vama sarbo-bulgara, de dupa Zajecar. Se miscau sarbii precum melcul. Cred c-o faceau intentionat, sa vada statul ca si la ei e trafic, nu numai la PFI sau Naidas. Doar pentru o verificare electronica a pasaportului si nelipsita stampila am stat circa 20-25 de minute.

La intoarcerea din Dubrovnik, am venit prin Bosnia, prin vama Ivanica (10 km de oras) - era ceva coada, dar s-a mers bine. Bosniacii au fost singurii care mi-au cerut cartea verde a masinii. Sensul de intrare in Croatia - destul de aglomerat. La Visegrad, am intrat in Serbia pe punctul de trecere a frontierei Vardishte/Kotroman - idem, 5 minute. Haios a fost faptul ca sarbii mi-au cerut 1 euro (sau 100 de dinari, daca aveam) ca taxa de "ecologizare". Fara sa arunce niciun smac pe masina ori pe roti, cum se facea pe vremea gripei aviare la noi ; evident, fara sa emita tichet.

Asa mult semanam cu sarbii si bulgarii, de ma simt ca acasa cand sunt la ei!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

mauricius*SR[12.08.14 08:35]

De la 1 August sârbii au crescut tarifele pe autostradă.

Alarmă falsă, a fost doar un șmen al sârbilor de acum două săptămâni. Am făcut weekendul acesta traseul dus-întors și au dispărut afișele cu tariful modificat iar de plătit am plătit ca de obicei 560 RSD (sau 5 euro) pe segmentul de autostradă Smederevo-Nis.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

CostiCO4r[12.08.14 10:05]

@bessondm:

Haios a fost faptul ca sarbii mi-au cerut 1 euro (sau 100 de dinari, daca aveam) ca taxa de "ecologizare". Fara sa arunce niciun smac pe masina ori pe roti, cum se facea pe vremea gripei aviare la noi ; evident, fara sa emita tichet.

De fapt, nu e vorba de taxă de ecologizare ci de, zic ei, taxa de trecere prin rezervația naturală Tara (partea sârbească). Poate-ți amintești că a venit cu mâna-ntinsă unu' îmbrăcat ca pădurarii de pe la noi. Eu inițial am crezut că e un soldat cu uniformă de camuflaj, dar apoi am văzut ecusonul.

S-ar putea să nu fie totuși o mică șmenăreală, cel care colectează banii poate trebuie să dea exact suma, că e simplu de calculat, ea este egală, în euro, cu numărul mașinilor care au trecut prin vamă...

Cu bulgarii, da, ne asemănăm la apucături, dar sârbii nu sunt chiar așa...

În altă ordine de idei, nu știu de ce nimeni nu ia în considerare, mai ales venind dinspre București (sau în sens invers) punctul de trecere a frontierei de la Porțile de Fier II, care este cel mai convenabil, din mai multe puncte de vedere. În primul rând, avantajul față de Calafat-Vidin este evident, au fost menționate și aici problemele la trecerea acelui colț bulgăresc. Față de Porțile de Fier I, avantajul esențial este că se evită cozile, uneori destul de mari, de aici.

Eu am folosit de fiecare dată când am avut ocazia, după 2012 (s-a dat în folosință în decembrie 2011) acest punct de trecere și am constatat de fiecare dată că nu e coadă. Mai ales că, nefiind destinat traficului greu, nu te mai împiedici de tot felul de camioane ... Ultima dată când am venit pe acolo a fost anul ăsta, de Paști, când am revenit din Corfu.

Pentru cine dorește alte amănunte, îi stau la dispoziție.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

bessondmPM[13.08.14 09:18]

@Costi: Sincer sa fiu, la mine a venit o doamna si nu avea ecusonul in piept, asa ca de-aia m-am gandit la ceva invarteli specifice vamii/vamesilor din Balcani. Asta fara sa contest ce spui, nu seamana doi frati intre ei, dar'mite o experienta cu alta.

Pe de alta parte, da, se poate contoriza suma foarte usor, mai ales ca sunt instalate camere video. Insa aceasta numaratoare poate servi, mai degraba, unei juste "imparteli" a sumei colectate, nu sta nicidecum in picioare in fata unui audit CFI (control financiar intern). Pentru ca acolo sumele sunt verificate pe baza de documente fiscale, cum e si normal, nu pe baza inregistrarilor video. Si, precum spuneam, bonurile fiscale erau sublime, dar lipseau cu desavarsire.

Acum am revazut ultima mea fraza - rog un webmaster sa corecteze "bulagarii" in "bulgarii" - a fost o simpla eroare de tiparire, n-as vrea sa se interpreteze ca un misto ieftin la adresa vecinilor. Sincer, ii apreciez in tot ce fac, mai cu seama in domeniul turismului.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

webmasterX[13.08.14 12:46]

rog un webmaster sa corecteze "bulagarii" in "bulgarii"

Corectat.


bessondmPM[13.08.14 12:53]

@webmasterX: Multumesc!


  • [8] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.41034507751465 sec
    ecranul dvs: 1 x 1