Traseu Ro-Srb-BiH-Mne
Buna ziua, vara asta ne-am hotarat sa vizitam Kotorul dar sa facem si o tura de rafting pe Tara.
Doresc sa ies din Ro pe la Portile de Fier, sa traversez Serbia, ies din Serbia pe la Mokra Gora, intram in Bosnia si ne cazam la Bastasi (pe valea Tarei), a doua zi facem rafting si dupa pranz plecam spre Kotor prin Scepan Polje, Pluzine, Niksic, Kotor.
As dori, daca este posibil, sugestii, sfaturi, starea drumurilor, etc. etc.
Segmentul Niksic - Kotor e de preferat sa-l fac prin Podgorica, Budva sau sa-l abordez pe varianta directa (prin Grahovo)?
Multumesc.
- PERIOADA: august
- BUGET: 4000
- ADULŢI: 4
Răspunsuri la solicitare
Salut, Bogdansep!
M-am intors relativ de curand de pe plaiurile sus amintite, iar posibile sfaturi si sugestii la starea drumurilor le poti gasi in articolele:
Cat despre rafting-ul in Canionul Tara, barcile sunt de obicei de 6 persoane cu traseu variat de dificultate, rafting center-ul este organizat de agentia Zabljak Tourist, mai multe detalii pe site-ul miro-tara.com
Nu-ti pot raspunde daca au programe de team building pentru persoanele novice in sporturile white-water, o caracteristica importanta in infruntarea apelor repezi!
In drumul tau spre Kotor iti recomand segmentul Niksic-Cetinje (pe langa Parcul National Lovcen) si Budva - o statiune exclusivista, drum pe care-l poti parcurge in aproximativ doua ore si jumatate (104 km). Nu-ti recomand ruta E762 prin Podgorica, deoarece capitala nu are nimic de oferit, in detrimentul statiunii de pe coasta muntenegreana care te v-a impresiona imediat dupa ce iesi din munti. Nu uita o sedinta de imortalizare cu hotelul Sveti Stefan, situat la 7 kilometri de statiune!
Drum bun si vacanta frumoasa! Toate cele bune!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Cateva recomandari de calatorie in Serbia:
- stingatorul auto sa fie sub scaunul soferului, nu in portbagaj; evident, sa fie in garantie. Doua triunghiuri.
- cartea verde sa includa tarile de vizitat (sarbii se uita obligatoriu sa vada acest aspect); atentie, nu toti asiguratorii din Ro elibereaza carte verde pentru BIH;
- pe autostrazi in Macedonia (daca ajungeti si pe acolo) nu se mai accepta din acest an plata in euro fise ci doar denarii lor sau euro bancnote/card. Sa aveti euro mici caci restul vi se va da in denari .
Spor la rafting!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
recomandarea mea este sa si stati o zi, doua in Budva. e o statiune superba.
iar la sveti sa va faceti musai timp sa o vizitati.
traseul nu este deloc usor prin munti, dar imagini de vis veti vedea.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Traseul Mokra Gora - Visegrad -Foca - Pluzine - Podgorica - Budva este bun, fara gropi, drumuri largi, avem o mica problema, intre Foca si Pluzine inainte de granita cu Muntenegru se merg 20-25 km. pe un drum ingust cu destul de multe gropi, seamana cu un drum judetean din Romania, atentie mare la radare, am intilnit 4 sau 5 echipaje, oricum peisajele sunt extraordinare.
Am mers spre Kotor prin Podgorica, atentie dupa trecerea peste Lacul Skadar la prima intersectie virati spre stinga pentru a intra prin tunel, drumul este mult mai drept si mai bun, decit cealalta varianta.
Nu pot sa dau detalii despre varianta Niksic - Kotor deoarece nu am strabatut acest drum
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@michelline39: Va multumesc, toata cazarea o am in Kotor, dar suntem doi soferi, iar chef de stat la plaja nu prea avem asa ca ne vom invarti pe unde putem...
Ok, m-am intors... A fost un concediu minunat si cred ca ma voi reintoarce pentru a vedea si alte locuri din Bosnia. Deoarece initial am indicat un traseu si pe care l-am parcurs pas cu pas, ma simt dator cu explicatii pentru cei care vor urma acelasi drum. Drumul pana in Foca este ok, peisaje super, oriunde opriti va veti simti bine. De la Foca si pana la frontiera muntenegreana drumul este foarte ingust, cu greu incap doua autoturisme (a fost cazul sa dau in marsarier vreo 40-50 m pentru ca din sens invers venea un autobuz) in stanga este perete de munte si in dreapta prapastie abrupta. Totusi n-am auzit de accidente si circulatie exista suficienta. Calitatea asfaltului e ok. Dupa ce am intrat in Muntenegru prin Scepan Polje drumul se lateste la doua benzi, peisaj superb, multe tuneluri, curbe, obositor dar foarte frumos (traseul este prin canionul raului Piva). Am trecut de Niksic, am trecut si de Grahovo, am mai mers cativa km foarte ok si dup-aia am incurcat-o... Atat GPS-ul (Garmin si IGo) cat si ViaMichelin indica sa parasesti drumul spre stanga catre Risan... Pe cei slabi cu inima nu sfatuiesc... 25 km de "coborare in rapel" cu Passatu'... drum ingust, fara parapeti, ceva doar pentru alpinisti experimentati... Dup-aia am aflat ca asta e un drum din timpul romanilor si e inclus doar pe unele trasee de Safari extrem. Totusi calitatea carosabilului e ok. Pentru cei normali, sfatul meu e de la Grahovo, tot inainte pina in Morinj si apoi pe tarmul golfului prin Risan, Perast pana in Kotor. Sau de la Morinj la Kamenari, treceti cu ferryboat-ul catre Lepetane si ajungeti in Kotor din directie opusa. Atentie, soseaua care merge de-a lungul tarmului golfului e deasemeni destul de ingusta, se circula cu atentie si viteza redusa. Toti soferii sint calmi, respect in trafic, fara orgolii de doi bani, cat am stat acolo n-am auzit de vreo coliziune.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Uitasem... In general am respectat viteza legala (in general), s-a purtat centura atat in fata cat si in spate, faza scurta non-stop si n-am fost oprit niciodata, desi erau destule echipaje si pot spune chiar ascunse. Totusi ceilalti soferi din sens invers ne semnalizau cu insistenta. In general se respecta regulile de circulatie, sarbii nu prea semnalizeaza schimbarea directiei de mers. In frontiere mi s-au verificat actele, cu precadere cartea verde. Portbagajul nu mi s-a verificat niciodata. La dus (RO-SRB-BiH-MNE) am folosit pasaportul, la intors (MNE-SRB-RO), C. I. -ul. Nu au fost probleme.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Bogdansep: felicitari pentru traseu, se vede ca esti pasionat. Iar AFA este pentru cei pasionati, care ofera, cer si distribuie nu doar informatii ci si un pic din aroma locurilor.
SCRIE UN RĂSPUNS
- Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
- Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec