ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.05.2020
DE Mika
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 24.08.09
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
SEP-2019
DURATA: 3 zile
Cuplu
PREȚ 2000
cu AVIONUL (toate taxele incluse)
Raport PREȚ/CALITATE: BUN
"ECHIPA" A INCLUS:
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
100.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Descoperă Porto și împrejurimile

Podurile din Porto

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Dacă mă intrebi la ce mă gândesc in primul rând atunci când aud de orașul Porto, voi spune, fără ezitare vinul de Porto și podurile de peste Douro.

Șase poduri trec peste Douro in Porto, motiv pentru care Porto mai este denumit și Orașul Podurilor. Porto și Nova Gaia, orașul aflat de cealaltă parte a râului Douro, sunt singurele orașe din Europa cu șase poduri mari peste același râu.

Istoria podurilor in Porto este veche, și este stâns legată de dezvoltarea comerțului pe râul Douro. O mare tragedie marchează insă existența podurilor peste Douro.

Tragedia de pe Ponte das Barcas

In trecut traversarea râului se făcea in special pe poduri improvizate, formate din bărci sau plute legate intre ele. La inceputul secolului al XIX-lea a fost construit un pod ceva mai rezistent, format din douăzeci de barje legate intre ele prin cabluri de oțel. Ponte das Barcas, așa cum era el cunoscut in acea vreme, se putea deschide in două locuri, permițănd astfel trecerea ambarcațiunilor pe râu. Dar, existența acestui pod s-a incheiat intr-un mod tragic. In timpul celei de a doua invazii a armatei franceze, mii de oameni au incercat să fugă din calea invadatorilor și au năvălit pe pod. Nu se știe exact dacă podul a cedat sau dacă a fost special rupt pentru a impiedica inaintarea francezilor. O mulțime de oameni s-au impins pe pod, podul s-a rupt, mulți dintre cei care il traversau sfârșind prin a cădea unii peste alții in râu. Câteva mii de oameni s-au inecat in acea zi de 29 martie 1809, dezastrul Ponte das Barcas, fiind comemorat in fiecare an de locuitorii Porto-ului. Alminhas da Ponte, o sculptură din bronz care evocă tragedia din acea zi, realizată de Teixeira Lopes in 1897, a fost amplasată in Riberira in locul unde pornea podul.

Podul cu bărci a fost reconstruit și distrus de două ori până in anul 1843, când a fost construit primul pod suspendat, Ponte Dona Maria II.

In prezent traversasea râului Dourăo din Porto spre Gaia se face pe șase poduri, care pot fi văzute dacă mergi intr-o plimbare cu vaporul pe Douro, cu bus-ul turistic sau, pur și simplu, pe jos.

Noi le-am văzut pe toate printr-o plimbare pe râul Douro, dar pe câteva dintre ele, le-am văzut și in timp ce le-am traversat pe jos sau cu mașina.

Le voi trece in revistă după vechimea lor, deși, așa cum veți vedea, ordinea acestor poduri după renumele și importanța lor este alta.

Ponte de Dona Maria Pia, este cel mai vechi pod din Porto. A fost construit in anul 1877 de Gustave Eiffel și Teophile Seyring (Groupe Eiffel et Cie) și poartă numele reginei Portugaliei din acea perioadă. Podul este in intregime metalic, are o lungime de 353 m și o inălțime de 60 m, iar la data inaugurării sale era cel mai lung pod dintr-un singur arc din lume. Podul a fost destinat transportului feroviar, și, deși din anul 1991 a fost scos din funcțiune el nu a fost demolat, fiind in continuare un important reper turistic prin frumusețea și importanța lui in istoria ingineriei civile.

Ponte Luiz I, este cel mai celebru dintre cele șase poduri, imaginea lui fiind nelipsită din orice ghid al orașului. Podul a fost construit in locul podului suspendat Dona Maria II, devenit nesigur pentru traficul in continuă creștere dintre Porto și Gaia. Spre deosebire de Podul Maria Pia, Ponte Luiz I a fost realizat in intregime de Teophile Seyring, discipolul lui Gustave Eiffel. Podul are două părți suprapuse care au fost inaugurate in 1886 (cea superioară) și in 1888 (cea inferioară). In prezent pe podul superior circulă metroul ușor și pietonii iar cel inferior este deschis traficului auto. O plimbare pe Ponte Luiz I nu trebuie să lipsească din programul de vizitare al orașului. De sus, de la inălțimea de 60 de m a podului peste Douro, poți surprinde cele mai frumoase imagini ale cartierului Ribeira, ale centrului istoric al Porto-ului, ale zonei de crame din Gaia, sau ale râului Douro. Cea mai frumoasă parte a zilei pentru traversarea Podului Luiz I este la apus, când podul se animă de turiști dornici să surprindă apusul soarelui pe Douro. Podul mai este folosit și ca o trambulină de cei care vor să sară in Douro. Am văzut câțiva săritori care incercau să câștige atenția turiștilor sărind de pe tablierul inferior in zona Gaia. Podul, discret iluminat, este foarte frumos și in nocturnă, mulțimea de turiști admirându-l de pe promenada din Ribeira.

Ponte de Arrabida, este podul de unde se vede atât râul cât și oceanul. A fost construit in anul 1963 de către Edgar Cardoso, cel mai bun inginer de poduri din Portugalia, iar la momentul inaugurării, cu o lungime de 270 m, era cel mai mare pod cu arc de beton din lume. Podul este deschis circulației rutiere, are șase benzi, câte trei pe sens. Pe acest pod am trecut când am plecat din Porto spre aeorport.

Ponte de São João, a fost construit in anul 1991 de același Edgar Cardoso, marele inginer portughez care spunea că ”Pe orice râu este un loc pentru construcția unui pod. Trebuie doar să descoperim unde”. Pe râul Douro a descoperit două locuri, Ponte de Arrabida și de São João fiind opera lui Edgar Cardoso. Podul São João este un pod feroviar, preluând circulația trenurilor care se desfășura pe podul Maria Pia.

Ponte de Freixo

Dacă Ponte de Arrabida este ultimul pod din avalul râului Douro, Ponte de Freixo este primul din amontele râului. Ponte de Freixo, cel mai jos și cel mai lung pod din Porto, a fost inaugurat in anul 1995 cu scopul de a prelua din traficul auto de pe Ponte Luiz I și Ponte de Arrabida. S-ar putea spune că sunt două poduri, Ponte de Freixo fiind format din două porțiuni distincte amplasate la 10 cm distanță. Pe fiecare parte de pod sunt patru benzi auto, care fac legătura cu benzile auto de pe autostradă. Acest pod a fost prima surpriză plăcută din Porto, pe el făcându-ne intrarea in oraș.

Ponte do Infante D. Henrique

Este cel mai nou și cel mai modern pod din Porto. Ponte do Infante este situat in centrul istoric al orașului, intre cele mai vechi două poduri - Ponte Dona Maria Pia și Ponte Luiz I, și a fost construit in anul 2003 cu scopul de a prelua circulația rutieră de pe partea superioară a podului Luiz I. Podul are o lungime de 371 m și câte două benzi pe sens. Aspectul podului Infante D. Henrique este in perfectă armonie cu podurile mai vechi intre care se află, fiind construit pe un arc din beton de 280 m. Podul poate fi traversat și de pietoni, fiind prevăzut cu trotuare pe fiecare parte a lui.

Toate aceste poduri le-am văzut in mica croazieră pe râul Douro, și, cred eu, că este cea mai potrivită cale prin care pot fi văzute și fotografiate. O minicroazieră pe Douro poate fi achiziționată chiar de pe malul râului din Ribeira sau de pe malul opus, din Gaia. Plimbările se fac cu niște bărci mari, amintind de celebrele barco rebelo cu care se transporta vinul in trecut.

Se pot face și croaziere mai lungi, pe mai multe zile, cu vase de croazieră, cu opriri in zonele viticole de pe malul râului Douro.

Dacă mergeți in Porto, rezervați două ore pentru o plimbare pe Douro, printre Porto și Gaia, cele două orașe care il mărginesc inainte de vărsarea in Atlantic.

Sper ca fotografiile să vă convingă că merită.

 

Rog dacă se poate atașa videoclip-ul youtube.


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Porto este cel de al doilea mare oraș al Portugaliei, un oraș incărcat de istorie, cu un vin renumit, și cu cele mai multe poduri peste același râu.

Citește și CONTINUAREA aici

---
Trimis de Mika in 24.05.20 22:10:15
Validat / Publicat: 25.05.20 01:17:40
VIZUALIZĂRI: 273INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în PORTUGALIA
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Mika); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 28100 PMA (din 29 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

5 ecouri scrise, până acum

webmasterX [25.05.20 01:17:21] »

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

mishu [25.05.20 08:23:57] »

@Mika: Cand am fost la Budapesta in urma cu ceva ani am facut o plimbare pe Dunare, acolo fiind de asemenea cateva poduri mai noi sau mai vechi, si la fel, mi s-a parut foarte intersant sa aflu istoria lor.

Asa si in acest caz, poate ca multi considera podurile doar ca pe niste constructii utile de a putea traversa o apa dintr-o parte in alta, insa podurile au si ele istoria si povestile lor.

Interesanta povestea fiecarui pod, ​​si daca am sa ajung acolo, sigur am sa fac si eu aceasta plimbare.

Felicitari, votat cu mare drag. ​

doinafil [25.05.20 12:45:08] »

Despre „Ponte de Dona Maria Pia” spui că:

... deși din anul 1991 a fost scos din funcțiune el nu a fost demolat, fiind în continuare un important reper turistic prin frumusețea și importanța lui in istoria ingineriei civile.

El arată foarte bine și acum, de-aceea mă întreb: chiar nu poate fi folosit doar pentru pitoni?      Eu l-aș fi consolidat - dacă structura lui era șubrezită în timp - și l-aș fi lăsat numai pentru pietoni.

Sunt frumoase podurile de peste râul Douro, iar povestea ta despre ele mi-a plăcut, este interesantă!

Felicitări, am votat cu drag!

Mika [25.05.20 13:21:02] »

@mishu: Ai dreptate, fiecare loc, fiecare pod dintr-un oraș are o poveste a lui, mai ales cele din orașele vechi. Iți doresc să ajungi in Porto, merită văzut, cu tot cu poduri. Mulțumesc de ecou și vot!

Mika [25.05.20 13:25:00] »

@doinafil: N-aș putea să spun de ce nu este folosit ca pod pietonal Ponte maria Pia. Nu cred că este chiar așa de șubrezit, totuși este un pod metalic destul de solid. Cel puțin așa pare. Este un pod frumos insă, emblematic pentru Porto. Mulțumesc de vot și ecou.  

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
doinafil, Mika, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.0812680721283 sec
ecranul dvs: 1 x 1