ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.12.2019
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
SEP-2016
DURATA: 6 nopți
cuplu fara copii
PREȚ SEJUR 920 euro ?
FĂRĂ transport
REGIM MASĂ UAI
"ECHIPA" A INCLUS:
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTA MEDIE REZULTATĂ
95.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Gural Premier Belek (ex Ali Bey) [HV1]5

Paradisul copiilor (1)

TIPĂREȘTE URM de aici

Perioada sejurului: 18 – 24 septembrie

Alegerea hotelului

Alegerea destinaţiei pentru petrecerea concediului din a doua jumătate a lunii septembrie a fost foarte simplă: Turcia, mai exact Antalya, fără vreun dubiu. Alegerea hotelurilor a fost puţin mai complicată, chiar dacă aveam deja o listă a hotelurilor care mă interesau, decizia a fost luată în funcţie de buget, după studierea ofertelor de tot felul, cu reduceri care de care mai tentante. Câştigătoarele din acel an au fost Gural Premier Belek (6 nopţi) şi Mardan Palace din Lara (7 nopţi), în această configuraţie şi în această ordine pentru a beneficia de cel mai avantajos preţ. Am solicitat o ofertă de la agenţia care avea în acel moment (ianuarie) cel mai bun preţ pentru sejururi individuale. Preţul mi-a convenit şi eram gata să fac rezervarea, când am avut inspiraţia de a cere o ofertă şi de la agenţia saitului AFA. Am primit un preţ mai mic cu 90 euro faţă de prima ofertă, concomitent cu informaţia că al doilea hotel nu dispune de pat matrimonial, cum doream eu, în cazul celor mai ieftine camere, motiv pentru care am ales o cameră puţin mai scumpă, contra unui supliment de 70 euro pe sejur şi tot am ieşit mai bine ca bani.

De ce am ales Gural? Pentru că se afla pe cea mai frumoasă plajă din Belek, pentru că îl văzusem cu trei ani înainte când fusesem cazată la Adam & Eve şi îmi plăcuse ceea ce văzusem, pentru că este un resort foarte verde şi foarte aerisit, cu o suprafaţă generoasă şi pentru că aflasem că fusese renovat integral pentru sezonul 2016, fiind construite şi câteva vile noi.

Drumul cu maşina la Marea Mediterană

Despre cum am ajuns în Antalya am povestit pe larg într-un articol distinct: Am traversat Marea Marmara pe noul pod Osman Gazi – o experienţă superbă, inedită, entuziasmată după traversarea pe noul pod peste Golful Izmit, inaugurat cu doar trei luni înainte, o adevărată bijuterie arhitectonică, chiar dacă traversarea pe acest pod nu a fost deloc ieftină şi nu este ieftină nici în prezent.

Traseul ales a fost următorul:

București – Giurgiu – Ruse – Razgrad – Târgoviște – Omurtag – Kotel – Yambol – Elhovo – Lesovo – Hamzabeyli – Edirne – Istanbul – Gebze – Orhangazi – Iznik – Osmaneli – Bilecik – Bozüyük – Kütahya (966 kilometri parcurşi în prima zi) , cu cazare o noapte la hotelul Hilton Garden Inn Kütahya 4* – un hotel superconfortabil la care m-am cazat şi doi ani mai târziu şi Kütahya - Afyon - Sandikli - Burdur - Antalya – Belek (418 kilometri parcurşi a doua zi)

Am plecat din Bucureşti sâmbătă dimineaţa la ora 06.25, la ora 17.45 am ajuns la Kutahya, de unde am plecat a doua zi la ora 08.05, imediat după micul dejun, iar la ora 12.00 intrasem deja pe poarta resortului Gural Premier Belek, perfect pentru check in, după un drum de 1384 kilometri parcurs în două zile.

Hotelul

Gural Premier Belek este un HV1, adică un sat de vacanţă (holiday village) de categoria I, asimilat hotelurilor de 4-5 stele, în acest caz însă depăşind prin condiţiile de cazare şi serviciile peste medie oferite multe hoteluri din Antalya clasificate la cinci stele. A fost construit în anul 1997, iniţial fiind un hotel Ali Bey şi apoi preluat, marmura din belşug folosită în decorarea băilor, dar şi în spaţiile publice amintind de primul proprietar.

Cea mai recentă renovare s-a încheiat înaintea sezonului 2016, ocazie cu care a fost schimbat mobilierul din camere, cabinele de duş din băi au fost înlocuite cu căzi de baie cu hidromasaj. Faţă de ce ştiam eu din urmă cu nişte ani, piscina principală a resortului a fost mult extinsă ca suprafaţă, s-au construit câteva vile noi, mai luxoase decât cele vechi, cu camere şi apartamente mai spaţioase.

Se află la 35 kilometri de aeroportul din Antalya, la 40 kilometri de centrul Antalyei şi la 1 kilometru de Belek, pe malul mării.

Resortul se întinde pe o suprafaţă generoasă de 130.000 metri pătraţi, la fel ca și alte resorturi din Belek. Nu există o clădire principală. Cazarea turiştilor se face în douăzeci şi două vile P+1 şi P+2, ordonat amplasate în mijlocul unei grădini bine îngrijite, vegetaţia bine dezvoltată în anii care au trecut de la construcţia hotelului oferind umbră naturală şi un ambient plăcut. Arhitectura tradiţional turcească te surprinde în mod plăcut încă de la primii paşi făcuţi în resort.

Există posibilităţi de cazare pentru orice buzunar şi pentru orice configuraţie a familiilor în 568 de camere de diverse tipuri şi dimensiuni, în 266 camere deluxe (32-37 mp), cele mai ieftine, 52 camere deluxe superioare (65 mp), 108 camere deluxe family (55-63 mp), cu două dormitoare despărţite prin uşă, 62 camere deluxe superioare family (90-100 mp), 50 camere deluxe pool (70-78 mp), 30 camere deluxe pool family (130-136 mp). Familiile mai numeroase şi cu bani în exces :D pot alege una din cele 3 presidential pool suite A (120 mp) sau 4 presidential pool suite B (170 mp), toate cu piscină proprie şi multe alte facilităţi.

Eu am ales cea mai ieftină cameră, deluxe, apreciind că o cameră de 37 metri pătraţi este suficientă pentru doi adulţi cu pretenţii normale.

Parcarea

Am intrat pe poarta resortului la ora 12.00, exact cum doream să ajungem, nimerind hotelul cu mare uşurinţă şi fără a folosi GPS-ul, deh după mai multe sejururi în zonă, experienţa şi-a spus cuvântul, ştiind deja exact pe unde să mergem pentru a nimeri la fix, după ce ne-a fost verificat voucher-ul, dar fără alte verificări suplimentare, aşa cum mă aşteptam după evenimentele petrecute în urmă cu doar două luni.

A urmat prima surpriză: parcarea plină până la refuz, alte zeci de maşini parcate pe trotuare şi pe aleea de acces, foarte multe pe iarbă. Ups! Ce ne facem? Noi unde naiba mai găsim loc să parcăm? Am oprit căutând un loc liber în marea de maşini, 99% cu numere turceşti, uşor debusolată, deoarece niciunde nu mai păţisem aşa ceva. Mă vede un bell boy sau valet ce o fi fost, mă salută şi îmi indică să parchez pe spaţiul verde, ridicând un „pion” pus pe trotuar pentru a nu se bloca accesul în grădină :D, mă conformez, ascultătoare, nu că aş fi avut altă variantă =)), şi parchez pe iarbă, la umbra unui pin, uşor oblic, cum obişnuiesc, aici având totuşi scuza că am dorit să ocolesc o baltă. Doar în Albena de Paşti am mai văzut zeci şi sute de maşini parcate pe spaţiul verde, atunci am considerat o lipsă de educaţie din partea conaţionalilor mei, poate am greșit și i-am judecat pripit, pentru că iată-mă peste ani pusă în aceeaşi situaţie, ce-i drept într-o altă ţară şi la indicaţia angajaţilor hotelului.

Dar circul cu parcarea încă nu se încheiase. În aceeași zi, câteva ore mai târziu, chiar înainte de a merge la cină sunt sunată în cameră de către cei de la recepţie care mă rugau să vin să mut maşina M... kîrmîzî. What??? Deja mă enervasem, cum dintr-o sută de maşini parcate pe iarbă tocmai a mea le stătea pe suflet. Scot cheia din seif şi mă duc la recepţie, hotărâtă să mă cert cu ei, după ce mai făcusem câteva poze cu maşinile turcilor parcate la fel de alandala, când, surpriză! , ei voiau de fapt doar să îndrept maşina parcată cam oblic pentru a putea parca încă o maşină în balta pe care eu o ocolisem anterior. =))

Abia câteva zile mai târziu, la întoarcerea din plimbare am reuşit să parcăm şi noi cât de cât civilizat, nu în parcare, dar măcar pe asfalt :D. Faptul că înainte de a ni se permite accesul cu maşina din nou în resort, chiar dacă numărul de înamtriculare al maşinii fusese declarat de mine în formularul de cazare, ni s-a cerut numărul camerei şi instantaneu i-au apărut paznicului de la poartă pe o minitabletă fotografiile noastre din paşaport, mie mi-a dat un sentiment de siguranţă.

Check in

Odată rezolvată problema parcării, am lăsat bagajele în maşină şi m-am îndreptat pe jos spre recepţie pentru formalităţile de check in. Nici aici nu am găsit o recepţie impunătoare, dar nu am fost surprinsă, ştiind din poze la ce să mă aştept, însă, aşa micută şi modestă cum era, recepţia mi s-a părut perfect integrată în peisaj.

Am prezentat voucherul şi paşapoartele care au fost scanate şi restituite pe loc, am terminat de completat formularul de cazare, deja precompletat de ei, aflând inclusiv ce cameră ne fusese alocată anterior sosirii noastre acolo şi am primit imediat cardurile de acces în cameră, o hartă a resortului şi conceptul ultra all inclusive al acestuia.

Un alt hotel la care este inutil să „cotizezi” pentru a primi exact ceea ce deja ţi-a fost repartizat :D. Aviz amatorilor acestui sport! =))

Totul a durat doar câteva minute. Un bell boy ne-a preluat cu o maşinuţă electrică, am mers la maşină, ne-a încărcat bagajele şi ne-a condus în cameră, ocolind puţin pentru a ajunge la vila noastră, vila 12 - cea mai apropiată de recepţie, dar în rândul al patrulea faţă de mare:(.

Camera

Prima cameră primită şi cea în care am petrecut mai puţin de douăzeci şi patru de ore se afla la etajul vilei nr. 12, o vilă P+1. La prima vedere, chiar şi la a doua :), totul părea în regulă, astfel că am acceptat-o fără comentarii. Problema a apărut la miezul nopţii când încercam să adormim şi un bâzâit enervant nu ne dădea pace. Peste zi nu sesizasem acest inconvenient, din cauza televizorului şi a zgomotului ambiental, dar, noaptea, când era o linişte perfectă pretutindeni, noi nu puteam adormi şi pace. Am încercat să identificăm sursa, am oprit curentul în cameră, am scos frigiderul din priză, am oprit AC-ul, am ieşit în balcon, am umblat ca somnambulii pe holuri, dar tot nu am aflat cu certitudine sursa. Suspiciunea mea este că somnul ne era tulburat de un echipament electric, după ritmicitatea bâzâitului, un motor, un compresor ceva aflat în camera alăturată camerei noastre, un spaţiu în care îşi ţineau cameristele materialele, încuiată la terminarea programului de curăţenie.

După ce nu am închis un ochi toată noaptea, a doua zi dimineaţa, imediat după micul dejun şi după vreo trei cafele băute la foc automat, m-am înfiinţat la recepţie începând să-i explic recepţionerului, inginereşte, problema care mă nemulţumeşte. Evident, engleza mea tehnică l-a depăşit, mă aşteptam la asta, aveam la mine şi camera video cu înregistrări audio din noaptea precedentă, dar nu l-a interesat, mi-a oferit pe loc, fără comentarii, cardul unei alte camere, aflate în aceeaşi vilă, dar diametral opusă primeia. Interesant. Era totuşi ora 9 dimineaţa, iar hotelul era PLIN, turcii fiind în plină sărbătoare de Kurban Bayram. Ar fi două variante posibile, fie tipul ştia că este o problemă cu camera respectivă şi dacă am reclamat, mi-a schimbat-o, urmând să găsească alţi fraieri, fie nu a înţeles mare lucru, dar a vrut să scape de discuţii, reclamaţii etc., fiind clar că eu nu accept să rămân acolo.

Am mutat rapid bagajele în noua cameră, hainele din dulap le-am luat cu tot cu umeraşe, returnând acelaşi număr de umeraşe din cealaltă cameră. Ambele camere fiind situate la acelaşi etaj, ne-am descurcat singuri cu efort minim.

Indiferent de numărul de etaje, vilele sunt de formă pătrată, având 16 camere pe fiecare nivel, câte 4 pe fiecare latură, accesul făcându-se prin coridoare deschise, mărginind o curte interioară plină de verdeaţă, care mie mi-a amintit de vila foarte asemănătoare în care am fost cazată cu ocazia primei vacanţe în Republica Dominicană, doar că acolo vegetaţia era mult mai luxuriantă ca aici.

Am ajuns şi la descrierea camerei. Prima impresie a fost una foarte bună, tot mobilierul fiind nou, camera fiind decorată în culori deschise, calde. Se intră într-un hol care are pe partea dreaptă un dulap suficient de mare şi pe partea stângă este uşa băii şi o oglindă. Dulapul are rafturi şi bară cu multe umeraşe, am numărat vreo zece. În dulap am găsit halatele de baie şi papucii de unică folosinţă. Pe uşa interioară a dulapului era agăţat un suport în care am găsit încălţător, set de cusut, burete de lustruit pantofii şi o cârpă tot pentru pantofi. Seiful electronic şi încăpător, cu utilizare gratuită, se afla fixat în dulap. Mi-a plăcut că seiful era dotat în interior cu priză, astfel putând lăsa diverse la încărcat în deplină siguranţă, cu condiţia de a lăsa şi cardul pentru curent în soclu, dar oricum aveam câte un card fiecare. Acelaşi tip de seif cu priză l-am întâlnit doi ani mai târziu la celălalt hotel Gural, cel din Tekirova.

În cameră pe partea stângă se află un pat matrimonial foarte lat şi confortabil, un pat single și două noptiere. Mi-au plăcut veiozele originale, în stil tradițional turcesc, atârnând deasupra noptierelor, fiind fixate mai sus pe perete. Pe partea opusă patului se află un suport pentru bagaje, apoi televizorul încastrat în perete şi apoi un corp de mobilier gen birou care adăposteşte minibarul, iar deasupra acestuia se află setul de preparare a ceaiului şi cafelei, cu cană electrică pentru încălzit apa, căni de ceai, pliculeţe de ceai, de cafea instant, lapte praf şi zahăr alb şi brun. Minibarul conţine două doze de bere Efes, câte o sticlă de Coca Cola, Cola Zero, Fanta şi Sprite, două sticluţe mai mici de suc de fructe, patru sticle de apă plată, două de apă minerală şi o napolitană trasă în ciocolată. Deasupra minibarului, într-un coşuleţ, am găsit două pungi cu diverse crănţănele. Zilnic se completau toate cele consumate. Cum era prea frumos să fie totul perfect, şi aici în cea de a doua cameră am avut o problemă cu minibarul nou nouţ, dar care nu prea răcea cum trebuie oricât l-am reglat noi, am reclamat și ne-a fost schimbat cu unul funcțional, dar abia după două zile.

Balconul camerei în care ne-am petrecut restul sejurului era mai mic decât cel din camera precedentă, dar acest lucru nu m-a deranjat, în ambele cazuri având vedere la frumoasa grădină a resortului. Balconul era dotat cu două scaune de ratan, o măsuţă rotundă cu blat de marmură şi uscător pentru costumele de baie.

Baia nu este prea mare, însă a fost mereu foarte curată şi dotată cu toate cele necesare. Marmura prezentă cam peste tot dădea un aer elegant băii. Chiar dacă eu prefer în concedii cabinele de duş, mai practice decât căzile de baie, aici mare parte din spaţiul băii era ocupat de cada de baie cu duze de hidromasaj. Exista oglindă de machiaj şi uscător de păr. Consumabilele au fost ok, mai multe decât ar fi fost necesar, zilnic camerista ne tot umplea coşuleţul din baie cu tuburi de tot felul. Aveam şampon, gel de duş, balsam de păr, spumă de baie, loţiune de corp, săpun solid, şerveţele, burete lufă de baie. Într-o altă cutie am primit periuţe de dinţi, pastă de dinţi, aparat şi spumă de ras, dar şi pieptene, cleşte de unghii, pilă de unghii, pensetă, dischete demachiante, căşti de duş, până şi tampoane şi prezervative :D. Mi-a plăcut lumina foarte bună din baie, cum în puţine hoteluri am găsit. Ventilatorul din baie era eficient în eliminarea aburilor. Prosoapele au fost albe, de calitate, zilnic fiind schimbate cele folosite.

Aerul condiţionat, în sistem centralizat cu reglaj individual, a funcţionat foarte bine.

Curăţenie în cameră s-a făcut zilnic, cu simţ de răspundere, chiar dacă nu am lăsat bani în fiecare zi. Lenjeria a fost schimbată o zi da, una nu şi a fost ok pentru noi.

Plaja şi marea

Plaja resortului este cea mai frumoasă din Belek. Mie îmi place foarte mult, Guralul nefiind primul hotel din această zonă vizitat de mine. La un moment dat ştiu că îmi propusesem să iau la rând hotelurile care beneficiază de această plajă, dar încă mai sunt câteva la care încă nu am ajuns şi nici nu cred că voi ajunge prea curând. Îmi place că este foarte lată, cu nisip destul de fin pentru o plajă turcească, iar intrarea în mare este destul de lină şi doar cu nisip.

La intrarea pe plajă există cabine de schimb, duşuri, barul de la plajă şi chioşcul pentru prosoape de plajă. Prosoapele se dau la liber, nu în schimbul cardurilor primite la check in, ca în alte părţi, se schimbă după dorinţă, cele folosite fiind depozitate în nişte coşuri speciale sau abandonate pe şezlong, încât nu ştiai dacă şezlongul respectiv este liber sau nu. Personalul era însă destul de atent şi le strângea. Mulţi angajaţi mişunau pe plajă cât era ziua de lungă strângând prosoape, strângând paharele goale, golind oalele de gunoi, măturând aleile, astfel plaja fiind menţinută curată.

Am găsit mereu şezlonguri libere în primul rând, aşa cum ne doream, dar noi oricum suntem mai matinali de felul nostru, însă locuri libere erau şi mai târziu. Şezlongurile erau de fapt mai mult nişte paturi de plajă, late, cu saltele groase, confortabile, bordurile acestora fiind folosite şi pe post de suport pentru paharele cu diverse băuturi, pentru că măsuţele lipseau, dar mie nu mi-au lipsit. :) Pe plajă există o zonă cu copertine şi una cu umbrele. Noi preferam copertinele care ne protejează mai bine de soare. Singurul dezavantaj l-ar constitui faptul că zona cu şezlonguri este destul de departe de intrarea în mare, iar nisipul se cam încinge.

Pe plajă în partea dreaptă se află centrul de sporturi acvatice, contra cost şi terenul de volei.

Se poate intra în mare şi de pe ponton, acesta fiind destul de scurt, fără şezlonguri, dar cu duş.

Marea a fost caldă şi numai bună de bălăceală, dimineaţa mai calmă, după prânz mai cu valuri. Uneori apăreau câteva pietricele la intrarea în mare, alteori dispăreau, nefiind necesară utilizarea papucilor de apă.

Noi ne-am petrecut timpul doar la plajă, piscinele neinteresându-mă absolut deloc.

Există şi un loc de joacă pentru copii chiar pe plajă, cei mici fiind protejaţi de soare prin intermediul unei copertine.

Turiştii mai pretenţioşi pot accesa, cu rezervare prealabilă şi contra cost, pavilioanele de pe plajă standard (60 euro pe zi) sau VIP (180 euro pe zi), beneficiind de mai multe facilităţi şi de servicii deosebite. Pe mine nu m-au interesat niciodată asemenea mofturi.

Piscinele

Piscina principală a resortului este foarte mare şi are o formă interesantă. În jurul piscinei erau două rânduri de şezlonguri, suficiente cred eu, umbra fiind asigurată de umbrele individuale. Apa din piscină mie mi s-a părut mereu foarte curată şi nici nu am simţit miros deranjant de clor când am trecut pe acolo. Aici se desfăşurau activităţile cu animatorii.

În afara piscinei principale, mai există o piscină de relaxare Silence Pool, mult mai mică, unde era interzis accesul copiilor. Nici aici nu am stat.

Lângă piscina principală se află piscina pentru copii puţin adâncă.

Spre deosebire de Gural Premier Tekirova, aici există şi o piscină interioară. Se află în cadrul centrului SPA, dar a fost închisă pe durata sejurului meu. Se pare că aceasta este funcţională doar în extrasezon.

În afara acestora, mai există piscinele de la vilele cu piscină, destinate exclusiv celor cazaţi acolo.

Aquaparkul

Resortul dispune de un aquapark deosebit de interesant, cu multe şi felurite tobogane atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, tot în zona aquaparkului existând şi o piscină cu nisip pentru bebeluşi, diferite ţâşnitori etc. În total la aquapark cred că sunt vreo cinci sau şase piscine cu diferite adâncimi. Adulţii şi copiii mai mari pot încerca cele opt tobogane pentru adulţi: Space Hole, Black Hole, Rafting Slide, Multi Slide, Twister Yellow, Twister Blue, Kamikaze şi Tunnel Free Fall, însă vor avea cam multe scări de urcat :D. Obosiţi după efortul depus, adulţii se pot relaxa în jacuzzi.

Cei mici se pot distra pe Corabia Piraţilor sau pe caracatiţa cu trei braţe, elefantul, broasca ţestoasă, crocodilul fiind cel puţin la fel de amuzante.

Programul aquaparkului este mai lung decât în alte părţi, între 10.00 şi 18.00 cu o pauză de o oră în jurul prânzului.

Aquaparkul se întinde pe o suprafaţă de 15.000 metri pătraţi şi este plasat în mijlocul unei păduri de pini, astfel beneficiind de umbră naturală. Am trecut pe aici doar pentru câteva fotografii într-o seară înainte de cină.

HappyLand – clubul pentru copii

HappyLand este zona dedicată copiilor şi un adevărat paradis pentru aceştia. Se întinde pe o suprafaţă de 1.700 metri pătraţi şi este locul perfect în care copiii pot fi lăsaţi în siguranţă sub supravegherea unei echipe profesioniste şi foarte active, oricând şi oricât, gratuit, în intervalul 09.00-23.00. Este organizat pe grupe de vârstă: mini (4-7 ani), maxi (8-12 ani) şi teenager (13-17 ani), activităţile fiind adaptate fiecărei grupe de vârstă. Sunt oferite atât de multe facilităţi, copiii fiind permanent antrenaţi în tot felul de activităţi, încât pot spune cu toată sinceritatea că aici, la fel ca şi la Gural Premier Tekirova, am văzut mulţi copii cu adevărat fericiţi! Şi copiii mai mici de 4 ani pot beneficia de facilităţile oferite, însă doar însoţiţi de un părinte.

HappyLand dispune de locuri de joacă interior şi exterior, bine dotate, de restaurant special pentru copii, camere de dormit pentru cei mai micuţi şi toalete proiectate special pentru copii.

Serviciile de babysitting sunt oferite contra cost.

HappyLand-ul reprezintă unul din principalele atu-uri pentru care turiştii cu copii aleg Gural Premier Belek.

Restaurante

Restaurantul principal Gural Premier oferă principalele mese ale zilei: micul dejun – 07.00-10.00, Late Breakfast – 10.00-11.00, prânzul – 12.30-14.00 şi cina - 19.00-21.00. Este extrem de spaţios, cu saloane interioare, dar şi mai multe terase. Oferă spaţii destinate exclusiv adulţilor, utile celor care doresc să ia masa în tihnă, dar şi sectoare pe terasă destinate doar nefumătorilor.

La acest restaurant am luat mereu micul dejun şi cina, iar la prânz am fost doar în prima zi. Din motive de fumat, noi am mâncat doar pe terasă. Din păcate, nu am prea avut parte de nicio masă liniştită, numărul extrem de mare de copii mici şi foarte mici, ţipetele şi urletele acestora producându-ne un real disconfort:(. Doar dimineaţa reuşeam să mâncăm în linişte, dar pentru că noi ne trezeam devreme, însă când ajungeam la cafea, deja începea hărmălaia. Am ştiut şi mi-am asumat că voi întâlni mulţi copii în resort, ca la toate celelalte resorturi din Antalya vizitate, Guralul fiind renumit pentru serviciile şi facilităţile numeroase oferite familiilor cu copii mici şi foarte mici, dar nicăieri nu am întâlnit un număr atât de mare de copilaşi ca aici şi compar cu alte peste douăzeci de hoteluri turceşti de cinci stele suficient de cunoscute şi apreciate. Au fost mult mai mulţi copii decât m-am aşteptat, aproape la limita suportabilităţii mele. Seara la cină la intrarea în restaurant se forma o adevărată parcare de cărucioare şi am poze în sprijinul afirmaţiilor mele.

Probabil unii se vor întreba ce am căutat aici sau în oricare alt resort din Antalya, toate, mai puţin cele adult only, desigur, fiind orientate predominant către familiile cu copii şi oferind uneori prea puţin cuplurilor. Explicaţia este una simplă: având o sensibilitate la mâncare mult peste medie, poate comparabilă cu a unui copil de 5-10 ani, şi în plus plăcându-mi mult mâncarea de la turci şi fiind şi foarte pofticioasă, nu am dorit să-mi asum riscul unor probleme digestive cauzate de o mâncare dubioasă, nu am dorit să vizitez spitalele din apropiere, deşi ştiam exact localizarea acestora şi aveam mereu asigurare medicală recunoscută în Turcia, cu decontare directă. Logica mea a funcţionat de fiecare dată. În resorturile cu mulţi copii, mâncarea era foarte ok, cei mici mâncau fără să se îmbolnăvească şi atunci şi eu ştiam că pot mânca liniştită după pofta inimii, fără complicaţii nedorite.

Mâncarea de la Gural a fost peste aşteptările mele. Nu-mi amintesc un alt resort la care să fi găsit mâncare atât de sănătoasă, de bine gătită, deloc sărată, deloc condimentată. La vremea respectivă nu ţineam niciun fel de regim, nici acum nu exagerez cu regimul :), dar mereu am mâncat mai puţin sărat din cauza hipertensiunii. Ei bine, aici au fost situaţii în care am simţit nevoia de a adăuga puţină sare în mâncare, altfel aceasta neavând niciun gust. Am fost extrem de mulţumită de calitatea şi varietatea felurilor de mâncare oferite, într-o săptămână nereuşind să gust măcar din toate cele pe care aş fi dorit să le încerc, astfel că nu am avut motive să mai testez şi restaurantele a la carte, cât timp restaurantul principal îmi oferea atât de multe.

Pentru cei cu copilaşi voi menţiona existenţa unui bufet destinat acestora, cu blendere, borcănele cu piureuri pentru bebeluşi, cu lapte praf la cutie, diverse formule, eu nu mă pricep, dar voi pune poze.

Mi-a mai plăcut că am găsit în restaurantul principal ayran, fresh de portocale şi fresh de gref în recipiente mari care le menţineau reci, dar şi suc de ghimbir, extrem de concentrat, prea tare chiar şi pentru gustul meu care sunt fan.

La Gural se poate mânca practic la orice oră. La jumătate de oră după terminarea cinei din restaurantul principal, se putea mânca la Turquaz Restaurant night meal, restaurantul fiind deschis toată noaptea, cu program 21.30-07.00, până când se deschidea restaurantul principal pentru micul dejun. Eu nu am fost la acest restaurant, pentru că nu mănânc noaptea.

Pentru cină, 19.00-21.30, se poate merge la unul din cele patru restaurante a la carte din resort, cu specific turcesc (Ottoman Pallace Restaurant), italian (Gusto Restaurant), mediteranean (Dalyan Restaurant) sau asiatic (Dragon Restaurant). Este necesară rezervarea prealabilă la guest relations şi plata unei taxe de rezervare, numărul locurilor la aceste restaurante cu specific fiind redus.

Cei mici pot lua prânzul (12.00-13.30) şi cina (18.00-19.30) la HappyLand Restaurant, cu mâncare adaptată vârstei lor.

Cei pasionaţi de tobogane pot lua prânzul la Snack Restaurantul Aquapark, cu program 12.00-14.30, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la restaurantul principal.

Amatorii de dulciuri au la dispoziţie şi Patisseria, deschisă după amiaza între 15.00-18.00. Pentru a nu ceda ispitei, eu am trecut pe acolo numai după ora închiderii :).

Dacă am evitat să vizitez Patiseria, nu acelaşi lucru l-aş putea spune despre zona cu gozleme, aflată în drumul nostru de la plajă spre Snack Restaurant, unde adesea ne opream şi ne mai stricam pofta de mâncare cu gozlemele coapte în faţa noastră pe care le savuram apoi la una din mesele aflate pe iarbă, la umbra copacilor.

Pentru masa de prânz noi am preferat varianta Snack Restaurantului, aflat în apropierea piscinelor, dar nici de plajă nu era departe, cu program 11.30 – 18.00. Aici se putea comanda în regim a la carte dintr-un meniu, mâncarea şi băuturile fiind aduse de ospătari la masă şi doar salatele şi fructele erau în regim bufet cu autoservire. Am încercat, pe rând =)), Iskender Kebap, Durum Doner, pui cu garnitură de orez şi cartofi prăjiţi, dar şi hamburgeri cu cartofi prăjiţi sau pizza cu ciuperci, toate foarte bune. Fiecare masă s-a încheiat cu un desert absolut savuros, Katmer Kaymakli cu fistic măcinat şi îngheţată de vanilie deasupra, pe care vi-l recomand.

Baruri

Resortul se laudă cu nu mai puţin de cincisprezece baruri. Recunosc cinstit, în cele şapte zile petrecute la Gural nu am reuşit să le descopăr pe toate, dar le voi enumera aici, conform conceptului Premier Ultra All Inclusive.

-Premier Bar – 09.00-01.00;

-Pool Bar – 09.00-24.00;

-Irish Pub – 20.00-24.00;

-Aquapark Bar – 10.00-18.00;

-Disco Bar – 23.30-02.30;

-Party Lounge Bar – 23.30-02.30;

-Silence Bar – 09.00-18.00;

-Konak Bar – 09.00-18.00;

-Yali Bar – 09.00-18.00;

-Tennis Bar – 09.00-18.00;

-Vitamin Bar – 10.00-18.00;

-Lounge Bar – 09.00-18.00;

-Beach Club – 09.00-18.00;

-Beach Bar 1 – 09.00-18.00;

-Beach Bar 2 – 09.00-18.00.

Barurile de la plajă sunt puţin mai slab dotate faţă de restul, dar măcar au avantajul că deschid devreme dimineaţa.

Gama băuturilor de import, unele mărci chiar premium, incluse în concept a fost peste aşteptări, putând beneficia, gratuit, chiar de mai multe ca la Gural Premier Tekirova, unde am ajuns doi ani mai târziu.

Berea Efes la sticlă a fost preferata soţului meu. Eu mai beam Miller şi rareori Corona, mai mult de moft şi nu pentru că mi-ar fi plăcut în mod deosebit.

Cocktailurile cu ingrediente de import au fost mult mai pe gustul nostru, fiind, în majoritatea cazurilor, corect preparate.

Altele

La Centrul SPA nu am mai ajuns, sătulă deja de insistenţele cu care eram abordată în fiecare zi la plajă sau prin resort de către angajaţii mult prea agasanţi care încercau să mă convingă că am neapărată nevoie =)) (pe bune???) de o serie de masaje pe care ei mi le ofereau la un preţ special, doar pentru mine :D. Sauna şi baia turcească sunt gratuite, masajele şi tratamentele de tot felul sunt, evident, contra cost, ca peste tot.

Spectacolele de seară mi-au plăcut, consider că au fost peste medie, susţinute de trupe profesioniste de dansatori şi acrobaţi din afară, o adevărată încântare.

Voi menţiona aici un alt aspect de interes, acela al internetului wireless gratuit de mare viteză care a funcţionat excelent în cameră şi în spaţiile publice, mai slab doar pe plajă.

Mi-au mai plăcut şi angajaţii hotelului, în număr mare, conştiincioşi, amabili şi îndatoritori, permanent cu zâmbetul pe buze.

Alte activităţi

Gratuit, conform programului afişat: aerobic, volei pe plaja, darts, boccia, tenis de masă, tir cu arcul, program de animaţie, discotecă, polo, aqua gym, fotbal, jocuri şi concursuri la piscină, acces la sala de fitness (07.00-19.00) etc.

Cu plată: biliardul, jocurile electronice de la Game Room, terenurile de tenis, închirierea echipamentului de tenis, sporturile nautice motorizate şi nemotorizate, internet cafe etc.

Conceptul Honeymoon

Chiar dacă unora le poate părea puţin ciudat, fiind vorba de un resort destinat preponderent familiilor cu copii, cuplurile aflate în luna de miere beneficiază aici de un tratament mai special, de o serie de reduceri la magazine şi serviciile cu plată, dar şi de surprize gratuite din partea resortului, cum ar fi camere special decorate, micul dejun la pat în prima zi :p, tort în formă de inimă, flori, şampanie, platou de fructe şi bomboane de ciocolată în cameră şi altele.

=

După săptămâna petrecută la Gural, ne-am strâns bagajele, am chemat maşinuţa electrică, a urmat un check out mai rapid decât check in-ul şi am pornit spre următorul hotel aflat în Lara, de fapt chiar în Kundu. Am mers pe „scurtătură”, încercându-ne norocul pe un drum nou construit, astfel reducând la aproape jumătate distanţa pe care am fi avut-o de parcurs dacă am fi mers, clasic, pe D 400. A urmat încă o săptămână de relaxare, dar despre asta voi povesti altă dată. :)

Concluzii

Am petrecut un sejur excelent la acest hotel, am fost mulţumită de condiţiile de cazare, de mâncare, de băuturi, de plajă, de serviciile oferite care au fost peste cele de la multe hoteluri bune de cinci stele din Antalya. Atât de mult mi-a plăcut încât am vrut să reeditez experienţa Gural doi ani mai târziu la celălalt hotel Gural aflat în Tekirova, însă tot în Belek a fost mai bine. Singura mea nemulţumire a fost legată de numărul deranjant de mare de copii foarte mici şi foarte gălăgioşi, dar a fost un risc asumat. Nu m-am bucurat de prea multă linişte în săptămâna petrecută aici. De la Gural am plecat la un alt hotel, unde am găsit puţini copii şi pot spune că aproape îmi ţiuiau urechile de prea multă linişte şi abia acolo a reuşit şi neuronul meu suprasolicitat să se relaxeze :)).

Cu toate acestea, aş reveni oricând cu plăcere la Gural Premier Belek, un hotel de top pe care îl recomand cu încredere mai ales familiilor cu copii mici şi foarte mici, care vor găsi aici un adevărat Paradis. Raportul calitate preţ a fost unul foarte bun la data vizitei mele. Chiar dacă nu am beneficiat de toate facilităţile oferite de acest resort, tot sunt convinsă că am primit mai mult decât am plătit.

Sunt conştientă că nu mă voi mai întâlni prea curând cu preţurile extrem de avantajoase de acum trei ani sau de acum doi ani, că preţurile sejururilor în Turcia au crescut aberant de mult, dar hotelurile Gural încă au un raport calitate preţ foarte bun pentru familiile cu copii, deoarece oferă gratuitate la cazare pentru doi copii sub 13 ani şi mai slab pentru cuplurile fără copii care plătesc exact la fel :D

Citește și CONTINUAREA aici

---
Trimis de nicole33 in 27.12.19 00:56:55
Validat / Publicat: 27.12.19 02:21:19
VIZUALIZĂRI: 1332INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA. A mai fost în/la: Alanya (Vikingen Quality, Delphin Botanik, Delphin Deluxe), Belek (Alva Donna Exclusive, Papillon Belvil, Royal Adam & Eve, Titanic Deluxe Belek x 2, Papillon Zeugma, Susesi Luxury, Selectum Luxury), Bodrum (Yelken, Royal PalmArea, Titanic Deluxe Bodrum), Didim (Aquasis), Kemer (Rixos Sungate X 3, Rixos Tekirova, Gural Premier Tekirova), Kuşadasi (Egeria, Sealight, Grand Belish, Ephesus Princess), Lara (Royal Holiday Palace, Delphin Botanik Exclusive, Mardan Palace, Delphin Palace, Royal Seginus), Ozdere (Onyria Claros Beach), Side (Silence Beach)
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Bulgaria, Grecia, Spania, EAU, Iordania, R. Dominicană, Serbia, Egipt, Tunisia

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
AmFostAcolo.ro nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea (cu asteptări și preferinte posibil particulare ale fiecarui cititor) impresiilor si recomandărilor din articole; deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire a site-ului"); AmFostAcolo.ro sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 96700 PMA (din 84 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).
INFO: membrii AmFostAcolo beneficiază - in cadrul sistemului de Privilegii - de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii sau cu proprietarii.
  • Verifică: solicită o ofertă personalizată

  • ECOURI la acest review

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂ:
    NOTĂ: Recomandările evidențiate (pe fond galben) aparțin unor autori cu statut membru GOLD sau superior

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

    [C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
    pagină generată în 0.137227058411 sec
    ecranul dvs: 1 x 1