ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.05.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Constanta
ÎNSCRIS: 04.10.09
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
JUN-2009
DURATA: 7 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CAZARE [camere etc]:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
0.00%
Sub orice critică

NOTA MEDIE REZULTATĂ
70.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Golful Aden

Printre piratii din Golful Aden

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Probabil toata lumea a auzit despre piratii somalezi mai ales din reportajele de la stiri care anunta cu intermitenta de cateva zile capturarea de noi nave cu pavilioane dintre cele mai diverse. Dar cati dintre voi v-ati detasat de reportaj gandindu-va la ce se-ntampla cu marinarii capturati, cu viata sau bunurile lor?

De aceea m-am gandit sa astern cateva ganduri aici, cu siguranta nu prezint nici o destinatie de vacanta, insa aceasta prezentare este utila acelora care pornesc in croaziere, chiar daca este putin probabil ca un atac pirateresc asupra unei nave de pasageri sa se intample, posibilitatea exista si este bine sa stiti ce aveti de facut.

Nu doresc puncte pentru acest review si m-as bucura daca randurile mele ar fi citite, intelese si luate ca atare pentru ca eu am trait sapte zile cosmarul unei tranzitari printr-o zona intens strabatuta de pirati somalezi, timp in care toate activitatile navei se concentrau pe observare si aplicarea planurilor impotriva cuceririi navei.

Una dintre zonele cele mai afectate de pe mapamond este Golful Aden, unde pirateria a ajuns la nivel de politica de stat, vorbesc aici de Somalia si mai ales de bandele rivale care se inarmeaza in mod special pentru a captura nave si echipaje. Rascumpararea navelor este foarte profitabila, iar piratii somalezi se orienteaza in special catre nave noi a caror valoare este considerabila si nave incarcate. Nu de putine ori incarcatura unei nave este mult mai valorosa decat nava in sine, din acest motiv piratii pun foarte mult accentul pe navele incarcate. O nava incarcata este mult mai usor de capturat, in primul rand datorita pescajului (adancimea la care se cufunda o nava), piratii se pot urca mult mai usor la bord, pot pune stapanire foarte usor pe nava fara prea mult efort.

S-a pus problema cum de stiu piratii ce nave sa atace. Multi considera ca piratii merg la punct fix, stiu exact ce sa atace si mai ales cand sa atace. Este adevarat ca foarte multe dintre navele care trec prin Golful Aden tranziteaza Canalul Suez iar aici exista o comunicare suspecta intre persoanele care ajung la bord si piratii somalezi. Asta a fost teoria unui pilot de pe Suez cand ne-a pus in vedere sa nu lasam comerciantii egipteni dezlegati pe nava, sa-i avem tot timpul in vedere si sa le urmarim miscarile. Ne-a povestit ca s-au intamplat cazuri cand acei negustori vazand nava si afland de marfa transportata au luat legatura cu piratii somalezi, (au canale deschise numai de ei stiute) informandu-i despre oportunitatea unei actiuni impotriva navei. Daca nava este veche, slab dotata si sufera de saracie, dar mai ales este goala, atunci o actiune impotriva ei este inutila, beneficiul in urma capturarii ei fiind foarte mic sau inexistent. Existand informatii despre nava, piratii pot anticipa data cand nava poate ajunge la Bab el Mandeb wikipedia locul de unde incep problemele legate de piraterie.

Piratii s-au extins catre nord pana in apropiere de Bab el Mandeb, catre coasta Yemenului, iar atacurile din ultimii ani au capatat consistenta dincolo de coridorul de securitate.

Dupa ce se tranziteaza Suezul si se debarca egiptenii care ne-au insotit (barcagii, electricieni, piloti) practic nava patrunde in Marea Rosie si odata cu acest fapt incep si pregatirile pentru apararea navei. In functie de viteza navei, dureaza intre 3-5 zile pana in apropiere de Bab el Mandeb, unde trebuie sa ajunga luand urmatoarele masuri:

-In primul rand se aduna tot echipajul la careu si se prelucreaza recomandarile Companiei referitoare la zonele cu risc sporit de piraterie. Se citesc cazuri concrete de atac si aparare, masuri care se i-au pentru siguranta echipajului si al navei, procedee de navigatie si de evitare;

-Se stabilesc patrulele mixte punte/masina si orele de cart. Aceste patrule au rolul de a veghea continuu impreuna cu ofiterul de cart pentru a evita apropierea de nava a unor ambarcatiuni de orice natura. In general patrula este formata din 3 oameni si asigura veghea 24 de ore din 24 patruland in fiecare bord al navei;

-Se stabilesc masurile care trebuiesc luate de ceilalti membrii ai echipjului si locul unde ei trebuie sa se adune la darea semnalului de alarmare. Noi avem un loc bine stabilit, la interior ferit de eventualele atacuri armate. In exterior patrulele sunt obligate sa respinga orice potential atac cu mijloacele de care dispun.

-Navele comerciale nu sunt nave de lupta deci la bordul lor nu exista armament, munitie sau vreun alt echipament de aparare, totul trebuie improvizat pntru a impiedica potentialul atac. Veti rade, foarte multe atacuri pirateresti au fost respinse doar cu o aparare improvizata si obiecte rudimentare, in timp ce agresorii posedau pistoale mitraliera, chiar si lansatoare de grenade. Voi povesti cum ne-am pregatit si noi.

-Seful de echipaj stabileste o grupa care are sarcina de a monta manici de incendiu la hidrantii de pe puntile navei, de a lega foarte bine stuturile catre exterior astfel incat la pornirea pompei de incendiu sa se asigure o perdea de apa de jur imprejurul navei care sa ingreuneze apropierea oricaror ambarcatiuni. Se demonteaza scarile de pilot (trepinele) de pe puntea pincipala si din loc in loc de copastie (balustrada) se sudeaza tepusi pentru a ingreuna escaladarea bordului. Se pregatesc topoare foarte bine ascutite pentru a taia (socarele) franghiile pe care urca piratii. Pentru o si mai buna protectie sunt pregatite coctailuri Molotov care vor fi aruncate in barci sau pe cei care incearca sa urce pe nava. Aceste coctailuri sunt spaima piratilor, foarte multi au avut de suferit de pe urma lor. Ideea de baza este ca intotdeuna pana acum, daca un pirat sau o ambarcatiune a lor are de suferit, atacul inceteaza si se retrag. Pe de alta parte este foarte greu sa te expui in camp dechis pe punte cu un topor sau coctail, de cele mai multe ori piratii care se catara la bord au spatele asigurat de un Kalasnikov si aproape intotdeuna au loc si exercitii de tragere asupra membrilor din echipaj expusi.

In apropierea stramtorii Bab el Mandeb joaca inceteaza isi intra in rol patrulele care sunt inarmate cu topoare si sticle de motorina, au radiotelefonul pornit non stop si tin legatura cu comanda de navigatie acolo unde radarul vede orice miscare.

Pentru evitarea capturarii de nave in zona patruleaza nave militare ale diverselor forte internationale care isi apara interesele dar care se supun NATO sau gruparii Atalanta o grupare care are ca principal scop escorta navelor civile pentru descurajarea pirateriei, dar si pentru asigurarea escortei navelor care transporta ajutor umanitar tarilor africane.

Se naviga pe un coridor de siguranta, in convoi cu o viteza stabilita de comun acord, insotiti de una sau mai multe nave militare functie de natura transportului si de interesele navelor militare. Din pacate de cele mai multe ori convoiul alcatuit pe parcurs se destrama, sunt nave mai noi care nu-si permit sa navige cu viteza mica si care trebuie sa ajunga intr-un port la o anumita data, iar ele nu stau dupa navele mai mici si mai vechi care merg mult mai incet. In astfel de cazuri nava militara merge pe langa nava care are marfa cea mai valoroasa si care prezinta interes pentru NATO, departandu-se de celelalte nave. Elicopterul se ridica din ora in ora si patruleaza pe un perimetru extrem de larg, descoperind evenualele tinte, de fapt nave pescaresti care pescuiesc in apele internationale. De multe ori aceste nave pescaresti se transforma in nave de atac ale piratilor si actioneaza dupa ce elicopterul si navele militare se retrag. Mai nou piratii au radare moderne, telefoane prin satelit, afla pozitia navelor militare si organizeaza diversiuni indreptand navele militare intr-o zona unde nu se intampla nimic, atacand real intr-un alt loc.

Noi la inceput am fost a patra nava din convoi, dar in cele trei zile cat dureaza tranzitarea Golfului Aden am ramas ultima nava, avand oarece probleme pe de o parte iar pe cealalta infruntand musonul care l-am prins in toata splendoarea sa. Nava militara a stat mai tot timpul pe langa noi, fiind o prada aproape sigura pentru piratii somalezi.

Imi amintesc ca pe la ora 6 dimineata intr-o zi destul de urata cu ceata deasa am tresarit auzind in departare rafalele unei arme automate. Am alarmat comanda care nu a auzit nimic, insa eu fiind pe punte mi-a fost mult mai usor. Initial am crezut ca m-am inselat, zgomotul venea de foarte departe iar ceata il aducea mult mai aproape. In scurt timp am auzit din nou, de aceasta data provenind de la doua arme automate. M-au strabatut fiorii am alarmat comanda imediat. Intre timp cei de pe comanda au inceput sa receptioneze strigatele de ajutor ale echipajului unui cargou turcesc. Pe timpul tranzitarii Golfului toate navele au obligatia sa tina un radiotelefon deschis intr-un canal comun pentru a putea comunica mult mai usor. Am fugit rapid pe comanda pentru a ma uita la ce distanta s-au auzit rafalele. Pe acel canal se auzeau strigatele de ajutor ale echipajului disperati de situatie; nava nu se afla la mai mult de 10 mile marine, adica aproximativ 19 km. Am ascultat in radiotelefon cu rasuflarea taiata privind in ceata pe directia cargoului atacat cum se emiteau semnale sos de atac. Strigate disperate, se auzeau mai multe sonerii, focuri de arma si geamuri sparte, probabil se tragea catre comanda de navigatie, se auzeau zgomote de butoaie goale (nu-mi dadeam seama ce-ar putea insemna), simteam cum imi tremura picioarele si ma gandeam la acei oameni ingroziti care trec printr-un moment extrem de critic. Fregata turceasca din spatele nostru ne-a abandonat plecand in viteza catre locul atacului. Culmea era ca una dintre misiunile fregatei turcesti era sa apere navele de pavilion national. Dar ea a stat in spatele nostru la ordinul NATO si iata ca se-ntampla sa aibe loc un atac impotriva unei nave turcesti si ea nu a putut actiona. Spre disperarea noastra am ramas singuri alarmand grupa de interventie. Putea oricand avea loc un atac si asupra noastra, fiind singuri si oarecum expusi, cadeam prada sigur.

Nu dupa mult timp s-a auzit prin radiotelefon « Pirates on deck », deci era clar, piratii urcasera la bord, totul era pierdut. In acest moment nimeni nu mai poate actiona, chiar daca echipajul se baricadase, pe comanda tot a ramas un ofiter iar daca este amenintat ii poate face pe ceilalti membrii sa se predea, ceea ce se intampla de obicei. Nici navele militare nu mai pot face nimic, atunci cand exista prizonieri orice actiune de forta este sortita esecului pentru a proteja viata marinarilor din echipaj.

In scurt timp s-a intrerupt si legatura radio, celelalte nave aflate pe receptie au incercat sa i-a legatura cu nava atacata, nimeni nu a mai raspuns. Nici macar la solicitarile fregatei turcesti. S-a asternut linistea, o liniste crunta care nu prevestea nimic bun. In scurt timp au inceput sa apara trei elicoptere zburand in directii diferite, probabil in cautarea altor pirati care puteau oferi suport logistic, s-au invartit si deasupra navei noastre, le-am facut cu mana, ne-au salutat si ei apoi ne-au fotografiat. Ce mi-ar fi placut sa gasesc acele fotografii pe undeva, dar n-am dat de ele.

Pe radar nava turceasca si-a schimbat directia de mers, luand drum catre coasta Somaliei. Era totul pierdut! Fregata turceasca a insotit-o indeaproape dar nu se putea apropia prea mult de cargou fara sa puna in pericol viata echipajului. Dupa o zi am aflat ca a fost nevoita sa se indeparteze de apele somaleze, amenintata fiind cu executarea comandantului navei. Doar trupele speciale de comando pot urca la bordul navelor unde exista pirati si numai daca echipajul este in siguranta.

Curand a fost capturata o nava ruseasca insa echipajul a avut prezenta de spirit sa se baricadeze intr-un loc protejat unde piratii nu aveau cum sa ajunga usor. Au comunicat cu un distrugator rusesc si acesta s-a apropiat trimitand la bord un comando rus care a pus stapanire pe nava si a capturat piratii. Au avut foarte mare noroc, distrugatorul rusesc fiind in zona si putand actiona repede. Piratii capturati au fost trimisi in Rusia, dar acolo li s-a dat drumul legislatia internationala nepermitand inchiderea lor. Este o mare problema aici care sper ca isi va gasi rezolvarea cat de curand.

Anul trecut o alta nava ruseasca a fost capturata si dusa in Somalia. Putin a amenintat Somalia ca daca in 24 de ore nava nu este libera trimite rachete si rade Somalia de pe fata pamantului. A doua zi nava a fost libera fara nici un fel de rascumparare. Cu rusii nu te joci!

Dupa plecarea fregatei turcesti, langa noi a sosit o fregata greceasca care ne-a insotit pana la iesirea din coridor. Dar cele trei zile sunt zile de groaza in care te gandesti la tot felul de scenarii. Nu ai ce ascunde, bani, acte, obiecte persoanale, totul gasesc, am avut colegi care au ascuns banii si actele in santina in compartimentul masina, altii in magaziile de marfa, dar este inutil, daca vor sa gaseasca gasesc.

Pe drumul de intoarcere, dupa ce ne-am intors din Golful Persic am fost nevoiti sa o luam pe acelasi drum, acelasi circ, acelasi convoi si nave de escorta, aceeasi teama. Dar a trecut si respiram usurati... pana data viitoare.

Cand ne-am intors am fost prelucrati de modul in care a decurs atacul navei turcesti. Pe scurt nava si-a pastrat directia de mers pe culoarul de siguranta trecand prin apropierea unui remorcher, de fapt a unui pescador care avea in pupa 5 barci rapide. La un moment dat barcile s-au desprins de pescador si intr-o viteza foarte mare s-au apropiat de cargoul turcesc. Cateva minute a durat si piratii se aflau in jurul cargoului. Doua barci pe tribord, doua pe babord, una incercand sa tot taie calea navei. Pe cargou a fost data alarma, dar toata lumea s-a miscat greu fiind o ora matinala in jur de 05. 30 (este ora preferata a piratilor pentru atac), pana cand au iesit pe punte, piratii deja erau in apropierea navei. Echipajul s-a dus pe bordul unde urcau incercand sa-i impiedice sa urce, lasand descoperit celalalt bord. Pe acolo au urcat fara probleme cei din celelalte 2 barci si sub amenintarea armelor au fost culcati la pamant. Unii au incercat sa fuga si atunci s-a tras in aer si in cele din urma catre un turc.

Elicopterul turcesc ajuns la fata locului nu a putut decat sa constate capturarea echipajului pe punte si deci pierderea navei.

Intr-o dimineata, pe drumul de intoarcere am avut parte de acelasi atac. In jurul orei 6 dimineata s-a dat alarma, 5 nave ultra rapide indreptandu-se catre nava noastra. Fiecare si-a ocupat pozitiile de aparare, n-am mai avut timp sa ne gandim la noi, la lucrurile noastre doar eram furiosi de faptul ca factorul stress isi spune cuvantul dupa zile si nopti de veghe, de teama.

Avem un sef de echipaj caruia ii place sa stranga lucruri care se pot refolosi la un moment dat. Asa am avut adunate cateva plase de camuflaj recuperate dintr-un port din Pakistan. Le-am aranjat pe puntea de comanda, am vopsit cu negru doua tevi de cupru si le-am montat in zona plaselor de camuflaj creand senzatia ca acolo s-ar afla mitraliere. Tot seful de echipaj a scos la interval doua tricouri (de camuflaj) cumparate dintr-un port din Turcia, asemanatoare trupelor americane, iar cei care faceau cart aveau obligatia sa le poarte.

La aparitia barcilor rapide noi am luat pozitii de aparare, binenteles am pregatit sticlele de motorina si topoarele, petardele, comandantul a anuntat nava militara care in acel moment nu era langa noi si cu un pistol de semnalizare. a lansat un semnal luminos, mai mult pentru dezorientarea piratilor, acestia au privit prin binoclu, au zarit plasele de camuflaj si tevile din cupru, i-a vazut si pe cei doi in tricouri de lupta in apropierea mitralierelor si au hotarat sa se intoarca. Nici nu va dati seama cum ne-am simtit, reusisem sa supravietuim! La scurt timp a aparut si un elicopter militar care a facut cateva ture in jurul nostru apoi s-a pozitionat deasupra pescadorului la foarte mica altitudine. Le-am multumit prin radio si ne-am continuat drumul.

Din cate am inteles o nava americana s-a apropiat de pescador si a capturat tot armamentul care se afla la bord.

Eu personal albisem si slabisem instantaneu, fiind de la 4 dimineata in picioare ma luase cu foame, cu somn, au sarit toate, n-aveam nevoie decat de o bere rece si sa strig de bucurie. Poate credeti ca vorbesc povesti, dar dupa ce treceti printr-un asemenea episod simti ca renasti si (re) descoperi ce frumoasa si plina de farmec este viata.

Una dintre cele mai mari nave din lume « Sirius Star » a cazut prada piratilor Somalezi, este mandria floteisomaleze alaturi de alte zeci de nave capturate si nerascumparate inca. Voi atasa cateva poze cu Sirius Star luate de pe net dar si cu alte nave cazute prada piratilor.

Anual peste 300 de nave cad prada piratilor, deci ganditi-va ca aproape la doua zile este capturata o nava. Inainte de trimiterea navelor militare in zona, colectia piratilor ajungea la impresionantul numar de 450 de nave capturate pe an. Dar atacuri sunt in fiecare zi, uneori se captureaza doua nave pe zi, alteori se resping chiar si zece atacuri. Depinde de situatie, dar mai ales depinde de pricepere si de noroc. Noi am trecut prin Golful Aden de foarte multe ori, dar parca ca anul trecut n-a fost niciodata. Nici nu-mi doresc sa mai trec, credeti-ma am doua fete acasa si vreau sa ma bucur de bucuriile lor.

Pentru cine intereseaza voi atasa un link cu navele care au fost capturate, nu stiu daca lista este actualizata, dar stiu ca foarte multe sunt trecute la secret tocmai datorita incarcaturii speciale:

click aici

Navele de razboi care patruleaza in zona precum si mai multe amanunte despre fenomenul pirateresc gasiti aici:

click aici

Voi insera si cateva fotografii dar mai pe seara cand ajung acasa.

Alte fotografii destul de sugestive aici. Accesati acest link pentru ca fotografiile sunt la rezolutie mare si vi se ofera explicatii pentru fiecare poza. Sunt poze si cu Sirius Star, foarte reusite.

Va rog fara puncte.

Daca v-am plictisit va rog sa ma iertati, insa piratii exista, ei fac parte din viata noastra si trebuie sa ne ferim de ei. Fie ca suntem pe mare cu jobul fie ca suntem in croaziera pe o nava de pasageri este bine sa nu uitam ceea ce se poate intampla daca nu luam masurile necesare in astfel de cazuri.

Vacante frumoase oriunde va veti afla... si fara pirati!


---
Trimis de pepsi70ro in 19.05.10 14:10:31
VIZUALIZĂRI: 6171INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AFRICA [alte locuri].
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
38 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pepsi70ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
AmFostAcolo.ro nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea (cu asteptări și preferinte posibil particulare ale fiecarui cititor) impresiilor si recomandărilor din articole; deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire a site-ului"); AmFostAcolo.ro sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]

PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 13801 PMA (din 31 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

38 ecouri scrise, până acum

biancuta [19.05.10 14:26:08] »

O poveste incredibila, captivanta si foarte reala in legatura cu acesti pirati somalezi. Ingenioasa ideea cu tevile de cupru.

O descriere ampla, cu foarte multe informatii utile si idei de "salvare" (tevile), pentru care iti dau 400 pma.

TORA INGRID [19.05.10 14:31:12] »

@pepsi70ro, ma omori cu review-urile astea, nu-mi aduc aminte de cand n-am mai citi cu atata placere ceva ! As propune WM-erilor sa infiinteze o rubrica de intamplari, fara referire directa la scopul site-ului, intamplari care sunt sigura ca au condimentat toate vacantele si voiajele, dincolo de stelele cazarii, istorii care au dat culoare si savoare unei iesiri. Aveam de gand sa povestesc tot felul de chestii hilare sau mai putin funny care mi s-au intamplat, dar nu gasesc unde sa le incadrez.

Ar fi in fond un loc unde sa se intalneasca talentul deosebit de povestitori (unul este pepsi70ro) cu epicul dar si cu nota de divertisment.

Te roog!!

Supervot ptr acest review! Si poze, poze nu primim?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
presario [19.05.10 14:32:36] »

Pepsi - foarte interesanta aceasta prezentare, demna de Stiri sau teleenciclopedia. Vot + intrebare.

Incojurarea Africii costa mai mult decat marfa transportata ?

Sau navele + marfa sunt asigurate si nu mai conteaza ?

georgiana [19.05.10 14:35:10] »

O ideea excelenta pentru a ne aduce in fata astfel de posibile incidente! De multe ori viata, chiar bate filmul!

Iti multumim ca ti-ai daruit atata timp, ca sa scrii un review atat de complet si interesant! Am ''navigat'' si eu alaturi, pe randurile tale!

Nu vreau sa raman datoare, iar nota de plata o achit, daruindu-ti 400 PMA!

divio [19.05.10 14:45:33] »

@pepsi70ro:

Piratii capturati au fost trimisi in Rusia, dar acolo li s-a dat drumul legislatia internationala nepermitand inchiderea lor. Este o mare problema aici care sper ca isi va gasi rezolvarea cat de curand

Am citit in presa cum ca, intr-adevar, piratilor somalezi li s-ar fi dat drumul de catre rusi, neavand putere legislativa sa-i inchida, insa respectivii nu au mai ajuns inapoi in Somalia

Posibil sa fi cerut azil politic, dar la fel de probabil poate fi si un alt mod de a-i pedepsi...

Asa ca, pot fi rusii invinovatiti de ceva?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
corinne [19.05.10 14:46:26] »

E greu sa crezi asa ceva pana nu vezi. Dar se vede ca realitatea bate filmul si toate povestile despre pirati sunt de fapt realitate, de care noi nu stim si nici nu ne dorim sa o traversam. Un vot de 400 PMA.

Andox [19.05.10 14:46:48] »

Pepsi , daca se captureaza 300 de nave pe an oare nu se poate pune in aplicare solutia Putin ?

Pana la urma NATO+Rusia ar putea sa stabileasca ordinea acolo daca ar vrea.

Ultimile 3 linkuri nu merg , poate remediezi situatia.

presario [19.05.10 14:51:05] »

Probabil ca s-ar putea restabili ordinea, daca se dubleaza sau tripleaza numarul vaselor de paza. Cine stie ce interese ascunse or fi.

webmasterXY* [19.05.10 14:55:33] »

Ultimile 3 linkuri nu merg, poate remediezi situatia.

Incearca acum Andox.

Andox [19.05.10 15:16:33] »

Yap , acum merge. Pozele sunt de-a dreptul fabuloase.

presario [19.05.10 15:22:18] »

Foarte tari cele 30 de poze de pe ultimul link.

david [19.05.10 15:28:27] »

Eu personal albisem si slabisem instantaneu

In sfarsit am gasit cauza lipsei zambetului, in pozele postate de tine la fiecare review. Glumesc bineinteles.

Interesant review care arata ca suntem prea mici pentru un razboi asa de mare din toate punctele de vedere.

Totusi ce marfa transportati?

webmasterXY* [19.05.10 15:40:48] »

trebuie sa recunosc ca retrag punctele fara nicio tragere de inima insa, daca autorul ne roaga, nu ii putem refuza acest lucru, mai ales fiind vorba despre membru care face cinste comunitatii AFA.

review-ul este unul reusit si foarte inedit! felicitari!

lizuk [19.05.10 15:59:21] »

pepsi, parca as fi citit un roman de aventuri! Ce intamplari, dom'le! Pana acum, stirile cu nave capturate de pirati nu imi spuneau mare lucru, dar povestea ta m-a facut sa inteleg cat de cat prin ce treceti. Cred ca ai nevoie de mult curaj sa mai pleci pe mare dupa asa o intamplare.

alinutzza140* [19.05.10 16:38:19] »

Nu v-ati gandit sa scrieti intr-o carte despre aceste intamplari? Foarte frumos ati scris. Votul cu nr. 15

webmasterXY* [19.05.10 16:45:06] »

Pepsi daca ai pregatit altceva si vrei sa schimbam filmuletul o putem face fara probleme.

danoradea [19.05.10 16:45:44] »

impresionante randuri, te pun pe ganduri, felicitari si bafta in continuare, in rest NO COMMENT

pepsi70ro [19.05.10 17:13:23] »

Am gasit un filmulet foarte interesant care face o paralela intre viata mizera din Somalia si nevoia de a ataca nave comerciale pentru banii obtinuti din rascumpare.

Este foarte interesant si sper sa aveti rabdare sa-l vedeti pana la capat. Mi-as dori sa ramana si filmuletul atasat de catre wm18, iar daca se poate as vrea sa postez aici filmul meu. Multumesc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
pepsi70ro [19.05.10 17:51:59] »

Scuze pentru intarziere in ceea ce priveste raspunsul:

@biancuta - n-ai sa ma crezi, dar ideea cu tevile vopsite ne-a venit tocmai dupa ce vazusem un film rusesc intr-una din zile, pana sa ajungem in Golf.

@ TORA INGRID m-am gandit de mai multe ori pana sa scriu aceste impresii despre pirati, in primul rand nu faceau obiectul unei destinatii turistice, apoi n-as fi crezut ca poate interesa pe cineva. In cele din urma m-am gandit sa le scriu pentru acei turisti care doresc sa calatoreasca pe nave, sa stie ca acest pericol exista si zonele in care se desfasoara atacurile sunt din ce in ce mai raspandite pe glob. In al doilea rand l-am scris pentru cei care iubesc marea. Nu este un moment fericit, dar el exista, iar pe mare nu sunt numai lucruri frumoase.

@presario - toate navele care naviga sunt asigurate, atat pentru marfa cat si pentru echipaj.

Ca sa inconjori Africa iti trebuie mult timp la dispozitie care se traduce prin consum de combustibil/hrana/diurna. De foarte multe ori navele trebuie sa ajunga la destinatie la o data fixa iar acest lucru nu permite devierea de la curs.

Insa din ce in ce mai multe companii studiaza posibilitatea de a ocoli Africa, prefera sa mareasca costurile navei decat sa plateasca rascumparare.

@georgiana de foarte multe ori pe mare este foarte rau, iti doresti sa ajungi acasa si sa nu mai pleci niciodata. Dar nevoia financiara si nu in ultimul rand dragostea de mare te trage inapoi.

@divio, intr-adevar n-au mai ajuns in Somalia, de fapt n-au mai ajuns niciunde pentru ca sunt morti.

Si eu cred acelasi lucru, au avut grije rusii de sanatatea lor. Uite un link: aici

@corinne - foarte multa lume priveste detasata cand la tv apar stiri despre pirati. Mie mi se ridica parul cand aud ca alti marinari cad prada piratilor. M-as bucura daca prin reviewul meu v-am starnit interesul pentru subiect.

@Andox - ai perfecta dreptate si eu gandesc la fel de radical, dar din pacate nu noi sau rusii decidem, desi daca te uiti atent la somalezii capturati, ei au decis. Scuze pentru link-uri, inca nu sunt asa de priceput, dar invat repede Acum vad ca merg.

@david - in general nu prea zambesc foarte mult, poate meseria este de vina, cine stie. Cand stai foarte mult pe mare si n-ai timp sa te bucuri prea mult, zambetul usor usor dispare. Dar sufletul imi este un zambet, crede-ma. In ceea ce priveste marfa transportata, habar n-am ce era, stiu ca erau containere, doar atat!

@webm12, asa este corect, sa mi se retraga cele 1000 de puncte, desi am fost acolo, zona nu prezinta interes turistic, deci punctele nu-si au rostul. Multumesc.

@lizuk - ma bucur foarte mult ca ti-ai schimbat un pic perceptia despre atacurile pirateresti si mai ales despre momentele prin care trece un marinar in astfel de situatii. Daca mai pui la socoteala si familia care este acasa, care tremura de fiecare data cand suna telefonul, drama devine de nesuportat. Ma consider norocos, am trecut de multe ori prin Golful Aden dar niciodata n-am cazut prada piratilor. Doamne fereste!

@alinutzza140 - carte o voi scrie dupa ce ies la pensie, pentru a cuprinde mai multe aventuri. Cineva imi spune ca vor mai urma si altele...

@danoradea - intr-un fel asta mi-am dorit; sa atrag atentia acestui fenomen care pare de nestapanit.

Va multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase si pentru voturile primite, mie imi este foarte clar ca povestile marinaresti plac si le voi scrie atata timp cat le voi putea asocia cu eventuale destinatii turistice, pentru a fi pe cat de placute pe atat de utile pe acest site!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][4 voturi]
Sanziana [19.05.10 18:50:55] »

Gasind acest review m-am pus pe citit si rezultatul este un mic vot si de la mine.

Ca si o sinteza ,(si sper sa nu se supere nimeni ca vorbesc la plural)tin sa te anunt ca toti cei care am scris aici ecouri am citit cu drag si interes randurile tale,ne bucuram ca ai fost acolo la fel de mult cum ne bucuram ca te-ai si intors viu si nevatamat.

De asemenea, permite-mi sa te contrazic, astfel de povestiri pot face subiectul unui turism mai special ,pentru cei dornici de senzatii tari,deci ar putea fi candva o povestire de vacanta.

Sper sa nu se supere nici un webmaster pe mine, dar personal, prefer sa citesc oricand povestiri de acest gen chiar daca nu descriu o anumita locatie din turism sau vacanta decat sa aflu ca parcul Herastrau are 4 intrari pe o parte sau Complexul Comercial Niro este deschis si sambata

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
piti [19.05.10 18:52:35] »

Hai mai Ovidiu, sa nu pui tu o poza cu piratii, asa "molariti" in direct... la cate mile marine ai tu la activ ma asteptam si la ceva adrenalina in CV-ul tau. Nu vreau sa-mi fie utile aceste impresii... ::)))))

pepsi70ro [19.05.10 19:08:10] »

@piti, crede-ma cand vezi piratii nu mai stai dupa poze, doar nu suntem la Hollywood. Frica este amestecata cu furia dar mai ales cu dorinta de a nu permite cucerirea navei. Poze...cine mai are timp?

Alina Morar [19.05.10 20:29:38] »

Si de la mine o super nota si toata stima.

P.S. Cand publici cartile sa ne anunti si pe noi. Le voi cumpara cu cel mai mare drag. Ok?

pepsi70ro [19.05.10 20:50:37] »

@Alina Morar, multumesc pentru vot desi...nu prea l-am vazut. Oricum sper ca ti-a placut reviewul!

Alina Morar [19.05.10 21:03:44] »

Scuze, scuze... eu votez dupa ce scriu ecoul.

valy1c [19.05.10 21:58:21] »

si astfel ti-am dat votul cu nr. 20

krondia [20.05.10 13:31:21] »

Am citit cu sufletul la gura experienta ta de viata care confirma, inca o data, cat de grea si periculoasa este viata pe mare. Ma bucur ca ai trecut cu bine desi sigur aceasta intamplare a lasat urme. Sangele rece si modul de abordare a unei situatii foarte dificile sunt, de multe ori, singura solutie salvatoare desi e greu in momente de panica sa te detasezi de starea emotionala. Elocventa este cartea "Lord Jim" scrisa de Joseph Conrad, despre un naufragiu, exista si ecranizare cu acelasi titlu.

Multumim pentru ca ai scris despre acest subiect despre care auzim, din pacate, tot mai des dar a carei dimensiune tragica nu am putut-o aprecia corect pana acum.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][1 voturi]
ARA [20.05.10 21:24:30] »

Candva ai ales! Marea ta iubire a fost" marea".

Felicitarile mele, tie si unui altui membru AFA, Laurentiu pentru impresiile imparatasite.

Michi [22.05.10 08:14:57] »

Ti-am recitit postul si abia acum am inteles mecanismul pirateriei. Eu ramasesem la tehnica piratilor din Caribe. Foarte interesant si bine scris, asa ca alatur si eu votul meu mare.

pepsi70ro [22.05.10 10:59:55] »

Multumesc @all, initial am crezut ca acest subiect nu va interesa aproape pe nimeni, personal sunt foarte afectat atunci cand aud la tv sau sosesc fax-uri la nava despre rapiri de nave si echipaje, mai ales cand sunt romani la bord, am incercat sa transform o banala stire tv ( asa cum o percep multi ) intr-un fapt dramatic care poate distruge multe vieti.

Voi incerca sa postez si alte intamplari sau fapte foarte reale din viata traita la bordul unei nave pentru ca este o viata pe cat de periculoasa pe atat de frumoasa si iti ofera satisfactia unica de a vizita locuri minunate de pe glob. Multumesc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][1 voturi]
pepsi70ro [25.05.10 19:27:56] »

La miezul noptii expira ultimatumul dat de catre pirati, proprietarilor unei nave libiene capturata in luna februarie. Daca pana la miezul noptii nu se platesc 400 mii euro comandantul si marinarul roman vor fi executati iar maine nava scufundata cu restul echipajului la bord.

adria [30.05.10 12:27:14] »

Coplesitoare experienta, ca o lectie de viata.

Coplesitor review ca intensitate a trairilor, ca si cuprindere.

Un vot, felicitari si o floare imaginara !

divio [02.06.10 10:03:54] »

@pepsi70ro:

se pare ca nu toti marinarii romani au norocul sa scape cu bine din confruntarile cu piratii somalezi. Iata un exemplu:

Un marinar roman aflat pe nava RIM a fost impuscat in picior, miercuri dimineata, de catre piratii somalezi.

"Marinarul Virgil Teofil a fost ranit", a declarat Dorel Onaca, specialist in operatiuni maritime, la Realitatea TV, adaugand ca marinarii aflati la bord au nevoie disperata de ajutor.

Potrivit lui Dorel Onaca, marinarul ar fi avut o altercatie cu piratii si ar fi reusit chiar sa preia controlul navei. Acestia l-au impuscat insa in picior, iar marinarii nu au primit sprijin de la flota aliata.

Si sotia marinarului ranit, Andrei Mariana, a declarat la Antena 3 ca marinarii au preluat comanda cargoului, insa ca "nimeni din trupele aliate nu mai raspunde la telefon".

Cargoul M/V RIM, la bordul caruia se afla si un marinar roman, a fost capturat de pirati pe 2 februarie. Acestia au amenintat ca ii vor executa pe membrii echipajului daca nu vor primi 400. 000 de euro.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
lizuk [02.06.10 10:41:39] »

"Realitatea" spune altceva: ca oamenii totusi au avut noroc si ca i-au omorat pe piratii care ii capturasera, ca acum au controlul navei dar ca, daca piratii afla asta inainte ca marinarii sa primeasca ajutorul cuiva din zona, ei sunt ca morti.

pepsi70ro [02.06.10 11:10:53] »

Doamne fereste sa ajungi prada piratilor. O astfel de experienta lasa urme adanci iar cei slabi nu-si revin niciodata.

Cunosc multi marinari, unii au avut tangenta cu piratii de departe cum a fost si cazul nostru, dar altii mai ghinionisti au cazut prada lor. Marea majoritate naviga in continuare, nevoia disperata de bani determinandu-i (ne) sa fie (fim) in continuare batuti de furia valurilor.

Nimeni nu sta de placere pe mare, toti avem un scop bine conturat.

Curand se va schimba legislatia in ceea ce priveste pirateria iar actele ostile impotriva navelor vor putea fi judecate mult mai repede iar pedepsele vor fi foarte dure.

Nu prea imi vine sa cred ca echipajul a ucis piratii, in primul rand nu au voie sa faca acest lucru, este considerata crima iar ei vor fi pedepsiti.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1] [-1][0 voturi]
pepsi70ro [02.06.10 19:17:29] »

De fapt in seara asta am vazut la tv ca piratii au fost ucisi de marinari! Bravo lor, dar nu stiu cum se va termina toata povestea.

sirbuvio [11.07.10 18:35:41] »

Amin

Numai in pielea lor sa nu fii....

Sint inca oameni in jur care cred ca e o gluma cind vorbim de pirati...

Bravo pepsi pt talent si efortul depus.

cristinpan [18.10.11 14:09:18] »

Of of of. Stiu ca articolul e vechi, dar asta nu ma impiedica sa oftez. Fratele meu urmeaza sa treaca pe acolo, pe un cargo in drum spre Bangladesh. Eram oricum ingrijorata, acum e si mai si. Felicitari pentru cum ne-ai impartasit aceasta experienta, trista dar reala.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
17 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adria, Alina Morar, alinutzza140*, ARA, biancuta, corinne, cristinpan, danoradea, david, divio, georgiana, krondia, lizuk, piti, sirbuvio, TORA INGRID, valy1c

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.0906069278717 sec
ecranul dvs: 1 x 1