ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.07.2016
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 26.07.12
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
MAY-2016
DURATA: 12 zile
familie cu copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
96.25%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
încărcat de pe telefon!
TIMP CITIRE: 7 MIN

Croaziera foarte placuta

TIPĂREȘTE

Dupa ce in 2010 am facut o croaziera cu Royal Caribbean International, vasul Vision of the seas, cu destinatiile Turcia si Israel, de care am fost incantati, am zis ca hai sa mergem si anul acesta tot cu Royal Caribbean International, cu o nava tot din clasa Vision, respectiv Rhapsody of the seas. Navele din clasa Vision sunt in prezent cele mai vechi si mai mici din dotarea Royal Caribbean, ele avand cam 20 de ani de functionare. Navele mai vechi decat cele din clasa Vision, respectiv cele din clasa Sovereign au fost preluate de firma Pullmantur.

Am achizitionat croaziera in luna februarie, in perioada Wave Seazon, cand fiecare linie de croaziera are diverse oferte speciale. Am prins oferta BOGO, ceea ce inseamna ca " buy one get one free", si in plus aceasta linie de croaziere face reducere si persoanelor peste 55 de ani. A costa pentru un adult tanar si unul 55+ doar 1350 eur pentru 12 nopti, cu toate taxele incluse si bacsisul inclus. Bacsisul ar fi putut fi platit si la bord, la sfarsitul calatoriei, acesta fiind de 129 eur de persoana. In pretul platit am avut si un cadou de 25 de dolari de persoana de cheltuit la bord, care insa nu se dadeau cash daca nu ii cheltuiai.

Vasul Rhapsody of the seas are o capacitate de 2535 de pasageri si 765 membrii ai echipajului, in total 3300. A fost construit in 1997, renovat in 2012 si urmeaza sa fie din nou renovat la sfarsitul acestui an. A trecut printr-un incident in 25 aprilie 2016, cand pe traseul Barcelona Corsica, la ora 4,30 dimineata, in timpul unei furtuni puternice, ferestrele de la 6 cabine de pe puntea 3 s-au spart, apa a navalit inauntru inundand coridorul si ate vreo 50 de cabine, dar nimeni nu a fost ranit grav, unii au fost trimisi acasa cu despagubiri si altii au fost mutati in alte cabine ramase libere. Au reparat cabinele si au inlocuit mocheta, astfel incat nu se mai cunostea.

Fiind o compania americana, toate cheltuielile de la bord se faceau in dolari, iar daca aveati euro se facea transformarea la cursul de schimb international plus un comision de 2%. Din acest motiv, am fost sfatuita de cei de la agentie sa am dolari la mine, pe care am vrut sa ii depun la inceputul calatoriei, drept depozit cash, asa cum am facut de fiecare data in croazierele cu Costa si MSC. Dar nu a fost nevoie, deoarece nu trebuia sa depui nimic, ci doar sa achiti la sfarsit ce ai cheltuit, cash sau cu cardul. Nu am luat pachet de bauturi, deoarece nu aveau decat pachete all inclusiv, cu cost zilnic, alcoolice sau nealcolice, neavand pachete de bauturi ca la celelalte croaziere cu un anumit numar de sticle de vin, apa, bere, cocktailuri, etc. Singurul pachet cu un anumit numar de sticle era cel de apa Evian, dar cand auziti de aceasta firma, va dati seama ca va si speriati de pret. De altfel, nu a fost nevoie sa cumpar pachete de bauturi, deoarece din fiecare port aveai voie sa te urci cu 2 sticle de vin sau sampanie de 750 ml, apa, sucuri si bere nelimitat, cu conditia sa nu vii cu ele sa le bei la restaurant sau la bar, adica poti sa le bei in cabina sau pe puntile deschise. La masa de la restaurantul a la carte chelnerul iti aducea apa potabila cu gheata pe care ti-o turna dintr-o carafa in pahare, oricat ai fi vrut, iar la bufet si pe punte puteai bea la orice ora din zi si din noapte, de la dozatoare: apa, cuburi de gheata, ceai, cafea, ciocolata calda, lapte cald, lapte la cutiute, mai multe feluri de sucuri, de mere, capsuni, portocale, lamaie, ice tea, din care unele fara zahar, cu indulcitori. De asemenea, pe tot parcursul zilei, pe puntea de la piscina erau doua aparate de inghetata la cornet, cu autoservire, cu 3 pozitii: vanilie, vanilie si cacao, sau cacao.

Puteai manca la bufetul mare cu autoservire de pe puntea 9, unde se aflau piscinele, numit Windjammer, ca la toate vasele Royal Caribbean, la bufetul de la piscina interioara, tot de pe puntea 9, care era deschis in afara orelor cand era deschis Windjammer, unde nu era cu autoservire, ci solicitai ce doreai in fata unor vitrine si doi chelneri iti preparau salate si sandvisuri cu ce ingrediente doreai, pizza, prajituri si dupa pranz erau si cu autoservire vreo 3 feluri de mancare calda pastrate in vase de inox ca sa fie calde. Aici ne repezeam cand pierdeam masa la bufet, pentru ca stateam mai mult pe tarm. La restaurantul a la carte, Edelweiss, se putea lua micul dejun si cina in fiecare zi, iar pranzul numai in zilele pe mare. Cei care luau micul dejun sau pranzul la restaurant aveau ocazia sa socializeze cu alte persoane in fiecare zi, pentru ca repartizarea la mese se facea in ordinea sosirii. La cina, fiecare avea masa stabilita, aceeasi pe toata durata croazierei, la seria de masa stabilita: prima de la ora 18, a doua de la ora 21. Daca intarziai cu mai mult de un sfert de ora nu mai putea intra, dar puteai merge la bufet sau astepta ca la seria a doua sa te primeasca la mesele la care nu s-au prezentat titularii intr-un sfert de ora. Desi la restaurant mancarea era extraordinara, ca la marile restaurante de fitze, si chelnerii foarte atenti, prietenosi si grijulii cu clientii, si la bufet puteai manca fructe de mare, somon, curcan sau altceva la rotisor, si poti alege cate feluri vrei, ce cantitate vrei din fiecare. Am spus ca unii preferau sa manance la restaurant ca sa socializeze si americanii, care erau majoritari pe vas, sunt foarte prietenosi si sociabili, spre deosebire de italienii de pe vasele MSC si Costa.

Desi pe Vision of the seas intalnisem inca 6 romani, iar anul trecut in croaziera cu imbarcare din Constanta erau aproape o suta de romani, de data aceasta nimeni dintre turisti nu era din Romania, ci doar vreo 40 de romani membri ai echipajului: chelneri, vanzatori la magazine, seful bucatarilor, etc. Am auzit doua cupluri vorbind romaneste, dar unii erau din Canada, altii din America. Majoritatea turistilor erau din America, altii din Canada, din America de sud, si de aceea limbile vorbite pe vas erau engleza, spaniola si portugheza. Pe puntea 9 erau o piscina exterioara, o piscina interioara cu acoperis retractabil si 6 jacuzzi, care probabil erau defecte, dar cica spre siguranta turistilor nu mai aveau jeturi cu bule sa nu le dauneze sanatatii, aveau numai niste jeturi cu apa calda. Si in jacuzzi se adunau cei dornici de conversatie. Varsta medie a pasagerilor era destul de avansata, nu prea erau copii deoarece nici nu era perioada de vacanta, poate doar parinti in varsta cu copii adulti, sau parinti cu copii mici si prescolari. Animatia era pe gustul generatiei a treia, cu muzica anilor 50,60,70. In fiecare seara organizau karaoke, deoarece e cel mai simplu sa faci animatie cu ajutorul turistilor. Din 12 seri, numai in 3 seri au fost spectacole gen broadway, in alta seara un grup de cantareti care s-au urcat pe vas, au tinut reprezentatia gen tribut Queen, au vandut cd-ul propriu si apoi au coborat, in alte seri erau circari sau comici din genul celor care participa la spectacole ca Romanii au talent, iar in 2 seri s-a desfasurat un spectacol de acrobatie in atrium, adica in mijlocul vaporului unde este un loc gol pe inaltime de 6 etaje. Mult mai bune mi s-au parut spectacolele de pe Vision of the seas si de pe alte vase MSC si Costa. De asemenea si in ce priveste animatia, a fost mai bine organizata la MSC, respectiv concursurile, cursurile de dans, gimnastica de la piscina.

O activitate interesanta pe acest vas, ca si pe Vision of the seas a constituie catararea pe peretele de catarat de pe puntea 10, la coada vaporului, bineinteles ca o activitate mai pentru tineret. Mai erau si o masa de ping pong, un teren de minigolf si unul de aruncat cu bila, dar nu aveau tobogane cu apa. Pe puntea cu piscina exterioara era un ecran mare, pe care in timpul zilei se prezentau diverse locuri de vizitat si seara se rulau filme, destul de recente, insa frigul din serile de mai te impiedica sa le urmaresti. In camera aveam tv cu posturi de reclama la excursii pe tarm, posturi de stiri si posturi cu filme, in limbile engleza, spaniola si portugheza. In camera nu aveam minibar, de aceea in ultima seara cand a venit cineva sa faca inventarul la minibar chiar ne-am mirat, de fapt el venise sa vada daca am baut sticlele de apa Evian care erau puse pe masa.

Un mare avantaj la aceasta croaziera a fost acela ca opririle in porturi erau de la orele 7 sau 8 dimineata pana la orele 17 sau 18, permitand sa mergi pe cont propriu in porturi fara grija ca poti sa pierzi vaporul, si atunci sa cumperi excursii organizate, cum au fost la celelalte linii de croaziera, adica opriri numai de o jumatate de zi. Iar in penultima si ultima zi vasul a stationat in acelasi port Venetia, ceea ce a prezentat avantajul ca puteai sa intarzii oricat in ultima seara. Dar despre itinerar si excursiile la tarm, voi scrie alte impresii.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de dianamea in 19.07.16 01:48:04
Validat / Publicat: 19.07.16 07:54:46
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE. A mai fost în/la: Mediterana de est, de vest si de sud.

VIZUALIZĂRI: 2538 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dianamea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P10 70's party
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 24500 PMA (din 26 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[19.07.16 07:54:12]
»

@dianamea - Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew ... 55&ridAnt=70495

mishu
[19.07.16 08:28:46]
»

Normal ca am citit acest articol imediat ce l-am descoperit. Sunt fascinata de o croaziera si trebuie sa imi fac mai mult curaj pentru a cauta exact ce ma va avantaja fiind vorba de multe elemente.

Am citit insa multe articole si stiu ca la o adica as putea primi toate sfaturile utile.

Despre ceea ce am citit aici iti dai seama ca am sorbit fiecare cuvintel si m-am bucurat de cele citite, astept si continuarea si binenteles si poze.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dianameaAUTOR REVIEW
[19.07.16 15:05:13]
»

P. S. Fumatul pe vas este permis in cazino si pe puntile exterioare situate pe partea dreapta stand cu fata spre varful vaporului (starboard), deci nu pe partea stanga care este partea cu care vasul se aliniaza la cheiul din port (portboard), pentru ca nu cumva sa zboare vreo tigara aprinsa pe mal. Nu este permis fumatul in cabine, restaurante, baruri, teatru si nici pe balcoane.

In afara de bufetul cu autoservire, bufetul de la piscina interioara si restaurantul Edelweiss, mai erau 3 restaurante cu profil, la care trebuia sa platesti.

La pretul obiectelor cumparate de la magazinele de la bord, la serviciile SPA, de spalatorie, fotografii, excursii, nu se adauga taxa de serviciu de 15%, numai la mancare comandata la restaurantele contra cost, bauturi si cafele.

Puteai lua mancare si sucuri in cabine, nu era nicio problema, insa neavand frigider nu le puteai pastra, dar puteai lua sandvisuri cand coborai pe tarm si pierdeai masa.

Prosoapele de plaja se luau de la piscina, se treceau pe card si cand predai prosoapele se scadeau de pe card.

Au fost seri festive cu tinuta de gala recomandata la restaurant, in zilele cand se naviga pe mare, in rest tinuta obisnuita, dar nu de plaja. Americanii nu pun foarte mare pret pe eleganta, ei prefera tinutele comode. Erau unii carora li s-au pierdut bagajele, si care au cumparat haine obisnuite din porturi. La aceasta croaziera imbarcarea s-a facut numai din Venetia, nu si in alte porturi de pe parcurs, ca la MSC sau Costa. A existat totusi o exceptie. La imbarcare vasul a intarziat plecarea cu 2 ore, pentru ca un grup organizat de peste o suta de persoane, a pierdut avionul de legatura, insa nu au putut ajunge in aceeasi zi. A doua zi fiind pe mare, ei au fost imbarcati in a treia zi, din Katakolon, unde nu exista port pregatit pentru formalitati de imbarcare. Fiind grup organizat, ei au fost dusi din Venetia cu alt avion in Atena, cazati in Atena si dusi cu autocarul din Atena la Katakolon. Nu cred ca daca ar fi fost persoane singure si nu in grup, s-ar fi putut imbarca in urmatorul port daca ar fi intarziat avionul, deci mai bine sa ajungeti cu o zi inainte si sa va cazati o zi in portul de imbarcare. Dar daca ajungeti cu autocarul, cu trenul sau cu autoturismul propriu, ajungeti dimineata si plecarea e seara, nu ar fi necesar sa va planificati sa ajungeti cu o zi inainte.

mirelag2003
[19.07.16 21:45:08]
»

Bună, frumoasa prezentare.

Și eu am fost în 2 croaziere cu Carnival în Caraibe

De la ce cagenție ai achiziționat biletele?

Multumesc.

dianameaAUTOR REVIEW
[19.07.16 22:13:18]
»

@mirelag2003: V-am raspuns prin mesaj privat. Nu avem voie sa scriem despre agentii pe site.

webmasterX
[20.07.16 00:05:01]
»

Mulțumiri pentru amabilitatea cu care ai dat curs solicitării de a încărca fotografii.

mirelag2003
[20.07.16 08:40:28]
»

@dianamea: multumesc . keep in touch

ct64cas
[20.07.16 14:39:18]
»

@dianamea - buna yiua foarte valoroase informatiile, eu nu am fost in nici o croaziera desi imi doresc. Am citit multe recenzii despre MSC, Costa, s. a., dar observ ca RC sunt mai flexibili ceea ce i-a situat pe locul 1 in topul preferintelor mele-initial ma gandeam la MSC, dar nu vreau sa vad scortosi pe langa mine si nici prea multi compatrioti! Va rog sa-mi spuneti de unde ati luat biletele? Multumesc

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dianameaAUTOR REVIEW
[20.07.16 21:36:29]
»

@ct64cas: V-am raspuns prim mesaj privat, pentru ca nu avem voie sa scriem despre agentii pe site.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ct64cas, dianamea, mirelag2003, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂCroaziere cu Royal Caribbean Rhapsody of the Seas:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.050363063812256 sec
    ecranul dvs: 1 x 1