ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.07.2014
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 23.03.10
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
JUL-2014
DURATA: 3 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 1 MIN

Aspecte practice pentru cand mergeti in Santorini

TIPĂREȘTE

1. daca doriti sa va alegeti cazarea in "caldera", fiind si foarte scump, verificati cu foarte multa atentie locatia, prin review-uri, caci se poate intampla ca atunci cand stati in balconasul sau piscinutza sau jacuzzi-ul camerei, sa treaca turistii la jumate de metru de dvs si sa se uite la dvs ca la animalele de la zoo

2. celebrul sunset dupa care fuge toata lumea se vede bine din Fira, nu din Oia; in Oia se ingramadeste lumea la un capat de strada sau intr-o parcare si pozeaza un apus despre care nu iti vei da seama niciodata din poze ca e facut in Santorini, pentru ca nu prinzi in cadru celebrele casutze suspendate.

3. preturile sunt foarte mari pentru tot, absolut tot; cazarea in caldera este mai scumpa decat intr-un castel din Franta.

4. exista 2 porturi: cel in care acosteaza vasele turistice, de croaziera, etc si se urca cu telecabina sau magarul si cel in care acosteaza feriboturile si se urca sus cu autobuzul; niciun taxi din ciclade nu are aparat de taxare, iar tariful pe km este de 1.8 eur

5. exista o singura asazisa plaja rosie, pentru care nu va recomand sa va rupeti picioarele; exista mai multe plaje negre, plaje decente, ce au aceasta unica particularitate, in rest sunt ca orice alta plaja


[fb]
---
Trimis de contafa in 16.07.14 17:11:05
Validat / Publicat: 16.07.14 21:12:12
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.

VIZUALIZĂRI: 6735 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

42 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (contafa); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5849 PMA (din 10 voturi)

ECOURI la acest articol

42 ecouri scrise, până acum

abancor CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[17.07.14 09:28:03]
»

Ar fi bine să existe o justificare a voturilor negative, ca să înţelegem şi noi, cei care nu am fost în Santorini şi care găsim binevenite asemenea ponturi la obiect, ce e în neregulă sau ce e de contestat la ele.

rentea
[17.07.14 09:57:18]
»

Care vi s-au parut plajele cele mai frumoase??

Ati inchiriat vreo masina de acolo, puteti sa imi recomandati ceva??

Multumesc mult.

mecut
[17.07.14 10:12:36]
»

@contafa

Multumesc pentru impresii, sunt aproape sigura ca ai dreptate in legatura cu apusul din Oia, vom vedea in august este asa sau nu...

Draguta comparatia cu zoo si din pacate adevarata.

danamandache
[18.07.14 22:28:39]
»

Si eu consider ca o justificare à voturilor négative ar fi binevenita! Mai ales ca tot ploua cu astfel de voturi chiar si la reviewuri extraordinar de bune!!!

Nu stiu de ce, am impresia ca votul à fost acordat din greseala!!?

sunflower
[22.07.14 12:45:19]
»

@danamandache: același user mi-a dat și mie un minus!

abancor CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[22.07.14 13:29:21]
»

Probabil a votat din greșeală, și nu și-a dat seama nici mai tîrziu, de aceea nici nu a înțeles că el e cel care ar trebui să răspundă la „interpelările” noastre (cel puțin pe a mea teoretic a văzut-o, căci e primul comentariu).

contafaAUTOR REVIEW
[22.07.14 16:59:43]
»

@rentea: sa va spun sincer doar am vizitat plaja rosie si am stat vreo ora pe o plaja neagra, care era f buna, dar nu mai stiu sa va zic cum se numeste; sunt 3 asemenea plaje negre in S-E insulei;

asta pentru ca din start nu ne-am propus sa facem plaja in Santorini, ci sa vizitam; am stat 3 nopti; asta ne-a permis sa vizitam cum se cuvine, sa-ntzelegem fenomenul; stiu pe cineva care-a stat 1 saptamana si regreta profund banii dati astfel; zice ca cu aceiasi bani ar fi stat in alta parte in Grecia 1 luna

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
contafaAUTOR REVIEW
[22.07.14 17:07:42]
»

6. sa mai adaug faptul ca prietenii cu care am mers au arvunit, ca sa zic asa, o barca cu panze: au dat 100 eur de persoana, mai mult decat dublul tarifului pe care l-am dat noi in Skiathos; in program a intrat si o baie intr-o zona cu apa calda, dar care era si... sulfuroasa; asta ca sa stiti la ce sa va asteptati daca doriti ceva similar

contafaAUTOR REVIEW
[22.07.14 17:15:06]
»

7. lipite de Fira, mai sunt 2 localitati: Firostefani si Meroviglio. In Firostefani exista o alee ce permite plimbarea turistilor de-a lungul ei, intr-un mod similar cu Fira. E frumos in Firostefani.

In Meroviglio nu exista o asemenea alee, e mai exclusivist putzin. Sunt totusi drumeaguri ce urca si coboara, dar deseori va puteti impotmoli in intrari in hoteluri si zone private. Cine-si permite, se poate caza in Meroviglio, dar sa nu nimereasca in dreptul stancii ce-i taie din peisaj (uitati-va pe harta si-o sa-ntelegeti)

8. Hotelurile din caldera, astea super-scumpe de care ziceam, pot avea doar 4 camere; sunt de fapt casutze

Petrecere frumoasa si vacantza placuta!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
contafaAUTOR REVIEW
[22.07.14 17:28:02]
»

@rentea: si da, am inchiriat o masina; legatura ne-a fost facuta de hotelul unde-am tras; e scump si pe deasupra nici nu dau GPS pe masina, de aceea e bine sa va luati unul la dvs;

cand vizitati coasta aceasta de caldera, incercati sa parcati cat mai sus, caci altminteri o s-aveti ceva de urcat pana in buza, ca sa zic asa;

parcarile sunt gratuite, culmea, si sunt parcari si de 2 locuri, de multe ori;

insa se circula ca-n Grecia, iar ATV-urile sunt un pericol public;

nu va lasati impresionati de claxoanele lor, uitati-va pe-ndelete la indicatoare, caci sunt o multzime de sensuri unice si, daca ratatzi o bifurcatzie, va trebui sa ocolitzi destul de mult, iar la ora de varf, e aglomeratie;

sunt o multime de societati de inchiriere masini in port, cum va dati jos din ferryboat, desi toata lumea merge la hotel cu autobuzul si-abia apoi isi ia masina, caci s-ar face inghesuiala mare la urcare; o sa vedeti dvs la ce ma refer cand o s-ajungeti acolo; dar inghesuiala tzine 30 de minute la fiecare ferryboat, dupa aceea lumea se risipeste si nu mai e stresant

rentea
[22.07.14 19:36:22]
»

@contafa: multumesc pt precizari. eu ajung acolo cu avionul si vreau neaparat sa inchiriez o masina... nu stiu daca as iesi mai ieftin cu taxiul...

motaneata
[23.07.14 00:29:41]
»

Daca, inainte de a pleca in Santorini, ar fi trebuit sa tin cont de "aspectele practice" mentionate in review-ul si ecourile de completare de mai sus, probabil ca n-as mai fi mers in aceasta insula. Sau poate ca as fi plecat acolo cu inima stransa.

Din fericire, la data cand eu imi pregateam vacanta in Santorini, "aspectele practice" inca nu aparusera pe sait, astfel incat am putut sa-mi pregatesc vacanta in liniste si sa plec la drum increzator si plin de optimism, asa cum fac, de altfel, intotdeauna.

"Aspectele practice" cred ca m-ar fi pus serios pe ganduri. Mie unuia nu mi se par deloc "practice".

Sa le luam pe rand:

1. Nu este nici o noutate ca alegerea locatiei de cazare este foarte importanta pentru o vacanta reusita. Asta, cu atat mai mult cand este vorba de Santorini. Asa cum am spus in repetate randuri aici, pe AFA, inclusiv in review-ul meu despre Santorini, secretul unei vacante reusite in aceasta frumoasa insula este sa fii cazat intr-un hotel/pensiune pe "buza" Calderei. Hotelurile de aici sunt mai scumpe pentru ca este mai greu si mai scump sa construiesti pe marginea prapastiei, plus ca terenul acolo nu este chiar ieftin. Apoi este vorba de cerere si oferta, multe dintre aceste hoteluri se rezerva cu un an inainte. As zice ca cei care vor sa se cazeze pe "buza"Calderei nu trebuie speriati ca totul e "foarte scump" si ca

se poate intampla ca atunci cand stati in balconasul sau piscinutza sau jacuzzi-ul camerei, sa treaca turistii la jumate de metru de dvs si sa se uite la dvs ca la animalele de la zoo.

Exista si terase, balcoane sau mici piscine care se vad din strada, sau de pe aleea de acces, dar nu cred ca intereseaza pe cineva ca este vazut din balcon, asa cum nu intereseaza pe cineva ca este vazut in costum de baie pe plaja. Am stat intr-un hotel pe buza Calderei care avea piscina la nivelul ochilor trecatorilor, dar nu am avut nici un moment impresia ca s-ar uita cineva la mine

ca la animalele de la zoo.

Eu unul am mers de multe ori pe aleea de la marginea Calderei, dar nu nu m-am gandit niciodata sa ma uit cine este la marginea unei piscine, sau cum arata nustiucine in balcon, ma uit mai degraba la arhitectura caselor. Repet, nu am avut nici o clipa senzatia ca sunt "privit". Si chiar daca as fi fost privit, ce? Cea (cel) care ma privea, cu atat ramanea. Oricum, nu fac baie niciodata gol in piscina si nici pe balcon nu stau in pozitii indecente.

In ceea ce priveste pretul unei camere sus, la Caldera, ar trebui sa stiti ca exista si mici hotelase curate, foarte bune si cu preturi decente. Daca nu ma credeti, intrebati-l pe @ionescunic. Cand spun preturi decente bineinteles ca nu compar cu Thassos, dar nici conditiile nu se compara.

2. Este prima oara cand aud ca

celebrul sunset dupa care fuge toata lumea se vede bine din Fira, nu din Oia

. Nu este adevarat.

3.

preturile sunt foarte mari pentru tot, absolut tot; cazarea in caldera este mai scumpa decat intr-un castel din Franta.

In ceea ce priveste cazarea, am explicat mai sus. Daca ne referim la taverne, exista multe taverne la preturi rezonabile in Fira. Nu pot sa uit ca o caracatita adevarata, la gratar, m-a costat 9 EUR in Fira, in timp ce in Corfu niste "codite" de caracatita m-au costat 12 EUR. Berea era, de asemenea, la pret ca in oricare insula. Ca sa identifici cele mai bune taverne (mancare buna, preturi convenabile) cereti relatii la hotelul/pensiunea unde sunteti cazati.

Sunt si localuri scumpe, dar nu te obliga nimeni sa stai pe o terasa de fite ca sa privesti apusul de soare in Oia.

4. -

5. Plaja rosie chiar merita vazuta. Este mai frumoasa decat "plaja rosie" din Lixouri (Kefalonia). Veti putea face acolo niste poze unice.

Oricum, nu merge nimeni in Santorini pentru plaje.

6.

stiu pe cineva care-a stat 1 saptamana si regreta profund banii dati astfel; zice ca cu aceiasi bani ar fi stat in alta parte in Grecia 1 luna

Afirmatia de mai sus induce o "asteptare negativa" celor care tocmai se pregatesc sa plece in Santorini. Bineinteles ca, la aceiasi bani poti sa stai o saptamana la Paris, sau o luna la Vaslui.

Sunt insa mai mult ca sigur ca acel "cineva" nu si-a pregatit bine vacanta, nu s-a documentat indeajuns inainte, a ales o locatie proasta, sau pur si simplu nu a "simtit" ce inseamna Santorini. Nu toti apreciem casele albe, cu marginile rotunjite, facute parca din zahar cubic, nu toti sunt la fel de sensibili la un peisaj spectaculos, sau la un apus de soare. Exista oameni mai "practici", care prefera sa faca 7 vacante la Jupiter, decat o vacanta in Santorini.

7.

lipite de Fira, mai sunt 2 localitati: Firostefani si Meroviglio. In Firostefani exista o alee ce permite plimbarea turistilor de-a lungul ei, intr-un mod similar cu Fira. E frumos in Firostefani.

In Meroviglio nu exista o asemenea alee, e mai exclusivist putzin.

Localitatea, din cate stiu eu, nu se cheama Meroviglio ci Imerovigli. Meroviglio este in Rhodos.

Culmea e ca Imerovigli are o alee panoramica, pe care va puteti plimba in voie, admirand Caldera in toata splendoarea ei. Ba chiar as zice ca plimbarea pe aleea de pe "buza" Calderei, din Imerovigli si pana in Fira este o atractie in sine si o recomand cu caldura.

Probabil tu veneai dinspre Fira si in Firostefani ai avut impresia ca "aleea" s-a terminat si ca se opreste in dreptul unor hoteluri de aici. Trebuia doar sa tii ca punct de reper marginea Calderei, astfel incat ai fi vazut ca aleea continua dincolo de acele mici hoteluri din Firostefani. Abia de aici vederea era "to die for". Ai pierdut ce era mai frumos. Tu, de fapt, ai "pierdut" aleea si ai continuat sa mergi pe stradutele dintre micile hoteluri din Firostefani, astfel incat ai ajuns a te

impotmoli in intrari in hoteluri si zone private.

Trebuia sa tii "stanga", spre Caldera si nu sa intri pe aleile dintre hoteluri.

De fapt cred ca nici nu ai ajuns in Imerovigli, stanca despre care vorbesti este langa Firostefani. Imerovigli se intinde pana dincolo de Rocabella, adica vreo 2 km dupa Firostefani.

8. Hotelurile nu sunt "in Caldera" ci "cu vedere la Caldera" Caldera este partea surpata a craterului vulcanic. Majoritatea acestor hoteluri "cu vedere la Caldera" au in jur de 10 camere, cele cu 4 camere sunt mici pensiuni. Aceste hoteluri sunt mai scumpe decat cele din centrul Firei, sau decat cele din Kamari sau Perissa, dar isi merita fiecare banut. Cand platesti o cazare in Imerovigli nu dai banii cu gandul ca ai unde sa pui capul pe perna, ci platesti pentru senzatia incredibila pe care o ai dimineata, cand iesi pe balcon si vederea la Caldera iti taie rasuflarea. Este o senzatie absolut unica.

9. In Santorini nu ai nevoie de GPS. O harta de hartie este suficienta.

@contafa, in incheiere, as vrea sa te rog sa nu consideri aceste completari ca fiind "neprietenoase", pur si simplu sunt un alt punct de vedere. Un punct de vedere al unuia care a vazut Santorini "altfel".

P. S. Nu cred ca este corect sa cerem socoteala celui care voteaza negativ. Faptul ca a votat negativ arata ca de fapt nu i-a placut review-ul. Oare cine trebuie de fapt sa se justifice: cel care voteaza negativ pentru ca nu-i place review-ul, sau cel care l-a scris? Parerea mea este ca un vot negativ cinstit este mai valoros decat un vot pozitiv fals. Votul negativ arata ca ceva nu este in regula si ma pot corecta. In timp ce laudele nemeritate ma fac sa persist in greseala.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][14 voturi]
abancor CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[23.07.14 09:47:11]
»

La un asemenea review, unde nu prea e nimic de plăcut sau de ne-plăcut, unde nu e cazul de aprecieri estetice, întrucît conţine un şir de sfaturi, deci informaţie nudă, un vot negativ are înţelesul de dezacord, mai ales cînd există şi opţiunea de a nu vota deloc. Dacă totuşi cedezi impulsului de a vota negativ e probabil că ai altă părere sau, mai rău, ştii că realitatea e alta.

Prin urmare ar fi util şi politicos, pentru destinatarii sfaturilor (cei care nu au fost încă în Santorini), să atragi atenţia asupra inexactităţilor. Nu mi se pare normal să dai o replică gen "nu îl ascultaţi pe ăsta", după care să taci.

Dacă e vorba de un vot acordat din greşeală, cu atît mai mult ar fi utilă celorlalţi o explicaţie. Ideea acestui site e de comunicare între mai mulţi, nu de transmis mesaje ermetice.

contafaAUTOR REVIEW
[23.07.14 10:01:05]
»

@motaneata: da, scuze, Imerovigli si continui sa sustin ca aleile de promenada sunt doar in Fira si Firostefani. In rest, nu-mi mai bat capul, ca e prea multa incrancenare.

rentea
[23.07.14 18:28:00]
»

@motaneata: ma bucur sa te ”aud” din nou!!

De fapt, tu ai avut o mare contributie in alegerea de catre mine a unui hotel ”cu pretentii” in Imerovigli. Am avut si am incredere

Ce va iesi vom vedea prin septembrie... in multe aspecte ai dreptate: in fond si mie mi se pare penibil sa stau sa justific un vot negativ, ca si pe unul pozitiv... poate ca intreg sistemul ar trebui regandit sub forma unuia de genul ”a fost util sau nu”. punct. chiar nu vad de unde atata incrancenare pe unii... vai de mine, s-a votat nu stiu ce negativ... dar de ce nu interveniti si cand se voteaza ca fiind foarte bun un review de o banalitate strigatoare la cer sau cu metafore imprumutate din cartea de literatura pentru clasa a 5a... asa cum sunt muuulte venite de la mari ”experti” de pe aici, membri ai unor ”sa zicem colectivitatati?? ”... dar asta e parerea mea si nu are rost sa continuam.

oricum, revenind la santoini, motaneata, cum sa fac, sa inchiriez o masina sau sa folosesc taxiul? ce restaurante imi recomanzi in imerovigli?

abancor CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[23.07.14 18:46:10]
»

Nu e nici o încrîncenare, am explicat de ce ar fi utile nişte explicaţii: cei care citesc ar înţelege ce e greşit în sfaturile lui contafa. Dar, dacă nu vrei să le dai, nu te obligă nimeni.

Ia uite ce binevenite sînt nişte comentarii la adresa sfaturilor lui contafa: numărul de voturi primite de ecoul lui motaneata (motăneaţă presupun) e mai mare decît numărul voturilor primite de articol.

rentea
[23.07.14 19:11:24]
»

@abancor:

Dar, dacă nu vrei să le dai, nu te obligă nimeni.

Ei, da, acum m-am linistit un pic... credeam ca e vreo obligatie la mijloc

Nu este vorba despre acest articol, chiar nu este vizat, dar dupa aceasta logica, la fel ar trebui sa procedeze si un om care a votat ~foarte bine~ un review, nu? Ar trebui sa justifice de ce a votat, asa, ce i-a placut atat de mult, de ce a indraznit sa il ridice in slavi? Ceea ce e ridicol. Acum, trebuie sa justificam si de ce ne place un tablou sau nu, de ce e buna o plaja sau nu si de ce temperatura de 25 de grade e optima sau nu... acesta este SUBIECTIVISM.

Aaaa, ai o completare, foarte bine, fa-o!! Nu ai si pur si simplu consideri ca nu e pe gustul tau ceva (inclusiv maniera de scris- de ex. mie nu imi plac articolele in care se povesteste bla bla bla 3/4 din el despre aspecte luate de pe wikipedia sau din nu stiu ce carte ori in care se relateaza cu o doza atat de mare de ~pueril~ nu stiu ce aventuri a facut autorul cu nevasta 'din dotare'-neaparat precizeaza asta, in drum spre masina din parcare, ceea ce unora vad ca unora le produce o placere fantastica...), atunci cred ca oricine e liber sa voteze cum vrea fara nicio justificare.

Flaviu
[23.07.14 19:12:09]
»

@rentea:

Buna seara si sunt incantat de ''cunostinta''!

Cred ca suntem inca vreo 8 sau 9 care gandim ca dvs.

Toate cele bune!

rentea
[23.07.14 20:03:25]
»

@Flaviu: ma bucur ca suntem in asentiment. va salut cu drag!

abancor CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[24.07.14 13:34:17]
»

Cred că nu e clar despre ce se vorbește. Eu m-am referit la articolul de față și am discutat strict ideea utilității. Nu e vorba de review-uri în general, nici de a cere motivații scrise în ideea de a face procese de intenție. E strict vorba de a fi de folos celorlalți, cărora altminteri le e neclar ce anume e greșit în sfaturile de mai sus, atîta tot.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
contafaAUTOR REVIEW
[24.07.14 16:33:05]
»

@abancor: da, aveti dreptate. Constat ca lumea nu e foarte atenta si incurca parerile utilizatorilor, cum ar fi faptul ca vi s-a atribuit dvs folosirea termenului "incrancenare", samd.

Am constatat ca motaneata nici nu a citit bine ce-am scris (a se vedea cum a inteles ce am spus despre apusul in Oia), dar pe de alta parte a demontat sistematic review-ul si asta, de fapt, dupa ce cred ca se suparase ca am agreat punctul de vedere al unui alt utilizator decat dansul, care-a scris despre insula Paros (Ciclade, etc) (ca dovada faptul ca initial motaneata nu a citit acest articol si nu a scris ecouri).

Despre votul negativ eu n-am scris nimic si nici nu-mi bat capul sa-mi dau seama de ce-a fost dat (pot fi motive foarte personale si care nu au nicio legatura cu aspectul turistic, de genul ca le tai entuziasmul pentru o anumita destinatie sau mai-stiu-eu-ce).

Ceea ce ma descumpaneste este, ca, de fiecare data cand scriu, se gasesc acest gen de oameni care prefera cosmetizari sau care pun pe tapet alte aspecte decat cele vizate de mine initial.

De aceea nu mai scriu atat de des, iar cand scriu, scriu doar cu intentia de a da oamenilor informatii UTILE, pe principiul ca unii pot cu-adevarat beneficia de informatii pe care le-am descoperit in timpul calatoriei c-ar fi fost utile si pe care eu nu le-am avut cand am plecat in calatorie, desi am verificat review-urile de pe acest site; fac parte din utilizatorii care apreciaza mai mult informatiile utile si mai putzin, literatura.

Si-n final, niciodata nu mi-am batut capul in legatura cu premiile ce se acorda pe acest site in functie de voturi, etc, dar care e posibil sa provoace aceste animozitati.

Nu stiu, zic!

contafaAUTOR REVIEW
[24.07.14 16:39:02]
»

@rentea: Imerovigli este ceva atat de mic, incat distantele se parcurg pe jos, pe un traseu sus-jos printre casutze. Masina va trebuie ca sa vedetzi restul insulei, nici macar Fira si Firostefani, care sunt lipite de Imerovigli.

Recomandari de restaurante... sa fim seriosi ...

eu am fost la Remvi in Firostefani si la Kazarma in Oia, dar sunt atatea si pentru toate buzunarele, incat ce-i valabil pentru unii, poate fi prohibitiv pentru altzii.

Mancare buna gasesti in toate, ca doar e vorba de Grecia si depinde de ce anume mai vrei sa incerci, etc

contafaAUTOR REVIEW
[24.07.14 16:43:34]
»

@abancor: aveti dreptate. Adevarul poate iesi la suprafata!

ha, ha! in afara de denumirea aceea, nimic altceva nu fusese eronat.

Ca motaneata intelege prin caldera efectiv craterul, iar eu mi-am permis sa spun casutzele din caldera... pai da, probabil ca erau cazute in mare.

Suntem oameni seriosi?

contafaAUTOR REVIEW
[24.07.14 17:16:50]
»

@motaneata:

nu am timp sa fac cu ecoul dvs ce-ati facut dvs cu review-ul meu, dar nu vad ce e rau in faptul ca-i spun unui om ca nu merita sa stea 7 zile acolo, asta e parerea mea, tocmai pt ca nu te duci acolo pt plaja; totusi, vara asta sunt chartere de 7 zile pe Santorini, asa incat, va fi timp destul si pentru plaja.

plaja rosie e un fenomen, dar e departe de a fi o plaja adevarata; doar nu vrem sa-si rupa copiii oamenilor picioarele pe-acolo inutil; drumul de acces e dificil, aproape ca-ti trebuie incaltzari de munte; exista si sfori de delimitare a zonei de "cad pietre" (uite pe asta n-o spusesem) chiar pe plaja; oamenii care vor citi vor decide daca vor face toate astea pentru a face niste poze; evident si in functie de timpul pe care-l au la dispozitie pe insula.

GPS-ul te-aduce la hotelul unde esti cazat pe insula, daca nu stai in caldera, iar drumurile pot fi destul de intortocheate pe intuneric si mai ales dupa ce-ai fost pe la restaurant; am dorit doar sa avertizez oamenii ca nu exista GPS pe masinile inchiriate, dar se pare ca nu am voie din partea dvs;

cat despre eseul despre cine la cine se uita si daca face sau nu plaja dezbracat... ce sa mai vorbim!

In final, am o rugaminte; nu mi va mai adresati cu tu si nu mi va mai adresati deloc, de altfel!

zapacitu
[24.07.14 21:48:18]
»

Egloga din „caldera”

1. De cauţi cuib de mas precum aptera

“Aspectul practic” găsi-vei în “caldera”

Din Santorini cel cu balconaşe prea expuse

La indiscreţii vag aluzive de tainice căpuşe.

2. Căsuţele ce-atârnă-n sunset, de-acum celebre,

Fira (v) se prind-n poze cu apusuri de tenebre,

Mai abitir chiar decât în O (a) ia neagră, aglomerată

De lumea cu apucături şi fals aristrocrată.

3. Valori ce se vehiculează la vedere în “caldera”

Încing aici mercurialul, viaţa, atmosfera,

Încât de vrei să dormi pe paturi de mătase fină

Te du de cată-n Franţa castel cu mesalină.

4. De vii cu iaht, şalupa sau barcazu-n port,

Pe fir sau cu asinul cărat vei fi fără efort,

Iar de taxat plimbările printre ciclade

La aparatul din taxi, par sincere butade.

5. Deci, aşadar şi prin urmare veniţi în Santorini

Feriţi-vă de plaja roşie cu oameni ca ciorchinii

De-şi frâng picioarele de căutări chiar şi yoghini,

Abandonând sahare negre, oaze, beduini...

Cu stimă,

Z.

rentea
[24.07.14 22:39:04]
»

@zapacitu: simpatic.

motaneata
[24.07.14 23:54:44]
»

@contafa, imi rezerv dreptul de a nu raspunde la provocari. Mai ales ca te vad atat de suparacios/suparacioasa. Si doar te-am rugat sa privesti ecoul meu doar ca pe

Un punct de vedere al unuia care a vazut Santorini "altfel".

Eu unul nu iti port ranchiuna, orice mi-ai zice.

@rentea:

revenind la santoini, …, cum sa fac, sa inchiriez o masina sau sa folosesc taxiul?

Inteleg ca te vei caza in Imerovigli. Eu as zice ca va trebui sa alegi intre urmatoarele variante de deplasare:

-pe jos. Distanta dintre Imerovigli si pana in Thira (Fira) nu este mare. Se poate parcurge pe jos pe aleea special amenajata (exista o asemenea alee). In prezent prin Imerovigli se intelege nu numai locatia vechiului sat, ci si locatiile noilor hoteluri si pensiuni de pe buza Calderei, pana dincolo de PANTHEON DELUXE VILLAS.

Daca hotelul tau este undeva in zona vechiului Imerovigli, atunci mersul pe jos nu e o problema. Daca este spre Panteheon Villas, atunci … plimbarea dureaza mai mult.

Hotelul meu era in zona noua a localitatii Imerovigli (spre Panteon Villas), respectiv cam la 2 km de Fira. In mod normal faceam pe jos cam 30-40 minute pana in Fira. Dar aleea de pe marginea Calderei ofera niste vederi atat de frumoase, incat uneori faceam si o ora si jumatate pana in Fira, tot oprindu-ne sa facem poze si sa admiram peisajul.

-cu masina inchiriata. Cand am fost eu inchirierea unei masini costa cam 40 EUR/zi.

-ATV inchiriat (cost 20 EUR/zi). Aceasta este o solutie foarte populara pentru Santorini, mai ales pentru ca drumurile nu sunt cu pante prea mari (cum erau in Kefalonia), plus ca insula este destul de mica.

-cu autobuzul local (1,5 EUR/calatorie la data cand am fost eu). Autobuzul local circula regulat si acopera mare parte din insula. Pentru unele destinatii trebuie sa schimbi autobuzul local in Fira.

-Varianta transportului cu taxiul n-o recomand. Cand am fost eu costa 23 EUR o cursa cu taxiul din port si pana la hotelul din Imerovigli.

Dupa cum am mentionat in review, pentru mine a fost simplu: eu am fost in Santorini cu feribotul si cu masina personala.

Acum depinde de stilul fiecaruia. Tu ai datele de mai sus si poti alege ce crezi ca ti se potriveste.

ce restaurante imi recomanzi in imerovigli?

Sfatul meu este sa eviti restaurantele (sunt mai scumpe) si sa mergi numai la taverne. Stii ca eu merg de multi ani in Grecia si, de-a lungul timpului, am vazut ca atmosfera specific greceasca doar in tavernele traditionale o gasesti. Restaurantul este mai luxos, mai sofisticat, dar ii lipseste … atmosfera.

In Imerovigli sunt vreo 6 taverne, dar, sfatul meu este sa luati masa in Fira.

Asa cum spuneam, cand ajungi la hotel, cere recomandari de taverne. Ei stiu mai bine ce e mai bun si ce e mai convenabil cand e vorba de asa ceva. Cu conditia sa nu aiba ei vre-un interes si sa te trimita la taverna …rudelor.

Cand am ajuns noi la hotel, proprietareasa ne-a instruit vreo jumatate de ora cu privire la tot ce inseamna Santorini: trasee, unde sa parcam masina, ce avem de vazut, care sunt cele mai bune taverne, etc. Ne-a recomandat 2 taverne in Fira si am fost foarte multumiti pentru ca mancarea era buna iar preturile erau omenesti. Daca nu ma inseala memoria, numele celor doua taverne erau Parea si Naoussa.

Trebuie insa sa stii ca tavernele bune si convenabile sunt foarte cautate iar mesele sunt rezervate din vreme. Uneori s-ar putea sa nu gasesti mese libere. Pont: proprietara/receptionera hotelului suna la taverna cu o ora si jumatate inainte si va rezerva o masa. Rugati sa vi se rezerve o masa cu „vedere”. Rezervarea nu va costa nimic in plus.

Acum sa stii, sunt zeci de taverne in Fira, plus ca probabil au aparut si altele mai noi.

Daca va prinde pranzul pe plajele din Kamari sau Perissa, veti gasi acolo o multime de taverne bune si convenabile. Pentru cina insa, mergeti in Fira.

Nu-mi ramane decat sa va urez: Vacanta perfecta in Santorini!

@zapacitu:

Bine ai revenit, maestre! Ai reusit sa ne descretesti fruntile, cum numai tu stii sa o faci!

Datorez un Mythos pe "buza Calderei"!

contafaAUTOR REVIEW
[25.07.14 09:38:27]
»

@motaneata:

domnule, degeaba ii zici unuia fara suparare, dupa ce=l faci de...

@tuturor celor interesati: e nebunie totala cu aleea aceea: exista alee principala in incepand din Imerovigli, prin Firostefani si prin Fira;

in Imerovigli propriuzis, nu exista.

Si cu asta am incheiat, caci oricum mi-a confiscat motaneata review-ul.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
motaneata
[25.07.14 11:18:20]
»

Asta-i culmea: adică eu merg pe aleea aia şi tu spui că nu există!!!

E ca în vorba aia:

Eu o ţin de coarne, iar tu zici că-i ciută!

rentea
[25.07.14 14:41:38]
»

@motaneata: pai, hai sa o lamurim... pune o poza cu aleea daca ai, poate e doar o neintelegere la mijloc, nu?

webmaster
[25.07.14 15:13:18]
»

@motaneata: te invit, oficial, daca vrei, sa scrii propriile revs - te asigur, la fel de oficial, daca vrei, ca ne vei impresiona altius-citius-optimus-sipoatechiar augustus astfel decat prin ecouri zburatacite si aterizate cateodata prost - oricat de "altceva" iti spune - acum si maine - ego-ul...

motaneata
[25.07.14 17:11:12]
»

@rentea,

Aşa ceva chiar nu îmi permit, cum să pun poza mea la review-ul altuia?

Dar proba există, te asigur: la review-ul meu de aici (vezi impresii) sunt ataşate 54 de poze. Acolo, în poza 12 găseşti dovada solicitată.

Acum mai există vreun dubiu?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
motaneata
[25.07.14 17:27:59]
»

@webmaster,

Pe AFA există review-ul meu despre Santorini. vezi impresii

Review-ul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie (Santorini / Grecia) şi cred că este la fel de actual şi astăzi.

Nu cred că s-ar mai justifica să mai scriu încă un review pe aceeaşi temă. Eu nu pot să merg de două ori în acelaşi loc, d-apăi să scriu de două ori despre aceeaşi destinaţie!?!

Dacă însă şi ţie ţi se pare că ecourile mele (de mai sus) nu au ce căuta aici, vin cu o mare rugăminte la tine: ajută-mă, te rog, să le mutăm în continuarea ecourilor de la review-ul meu menţionat mai sus. Cred că s-ar simţi şi ele, săracele, mai bine acolo şi nu ar mai crea atâtea divergenţe. Ca să nu pară rupte din context, ar putea fi adăugată o menţiune: "ecouri mutate (aduse) de la alt review, la cererea autorului."

Soluţia ar mulţumi pe toată lumea, nu crezi?

Promit, la schimb, că mă apuc de scris. Despre ce vrei să scriu: despre Skiathos, despre Skopelos, sau despre Alonissos?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
johnnyredlabel † CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[25.07.14 17:38:11]
»

@motaneata: Maestre, eu ca simplu cetățean îți spun simplu: mi-e dor de scrierile tale -rare, dar cu mult tâlc și învățăminte pentru noi toți de pe aici. -, mi-e dor și de Alex-prietenii știu cine e -parcă acum e plecat, dar poate, când s-o întoarce, se mai îndură să ne scrie câteva slove frumoase de prin călătoriile sale....

Mi-e dor, în general, de review-uri scrise cu inima, nu pentru alte ambiții *omenești*. Acum ceva vreme mi-ai promis că -mi vei povesti... promettre c'est noble... scuze de franceza de baltă, n-am mai folosit-o de mult timp, poate mă corectează prietenul @dorgo, din ce în ce mai inspirat prin tot ceea ce scrie...

Efxaristo poli!

webmaster
[25.07.14 17:52:14]
»

@motaneata: rev tau e din 2009, parca... Iar info de mai sus par "de ieri". Cine stie, poate ar merita studiata si varianta rev nou, pentru ca - cine stie - poate or fi aparut intre timp si alte "adevaruri" - suplimentar fata de cel "suprem" pe care ni-l imprtasesti adesea, fericindu- ne -- sau macar pe unii, mai nestiutorii

motaneata
[25.07.14 19:08:18]
»

@webmaster:

Iti multumesc pentru sedinta de acupunctura. Imi place, ai mana usoara!

Sa stii ca am studiat si eu "varianta rev nou", dar mi-e teama ca acesta nu va fi validat. Vad ca acum sunt alte standarde pe-aici, chiar azi am vazut ca ati validat un review despre Santorini cu info "la zi" (vezi impresii).

In aceste conditii, un rev. cu info "de ieri", crezi ca ar mai fi util?

Late edit: nu mi-ai spus ce faci cu ecourile: le muti , sau, pana la urma, le stergi?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
webmaster
[25.07.14 19:59:04]
»

@motaneata: teama matale e a-la-drobu-de-sare, mai degraba. Asta-i ceva nou &&, cum se dzice, prea amazing to be true.

Iar despre eecouri - probabil vom face-un brainshtormin', in 3, de dat cu banu cand ma-ntorc, luni, din santo... grecia

rentea
[25.07.14 20:13:37]
»

@motaneata: da, vad ca santorini ăsta creeaza multe dezamagiri prin anumite medii...

Admin
[25.07.14 22:03:35]
»

Rentea, motaneata - ecourile voastre sunt off topic și au fost șterse.

Dacă aveți de spus ceva util ,scrieți; dacă nu - nu.

motaneata
[25.07.14 23:22:51]
»

@johnnyredlabel:

la cererea proprietarei acestei pagini, am mutat răspunsul meu aici:

vezi impresii

iulian68
[27.07.14 12:19:14]
»

@motaneata: Si uite asa, dupa ce anul trecut ai "rupt" Skyathos-ul in doua, acum ai reusit cu Santorini... " Bravos, monser!!! "

Acum sa nu fie cu suparare, dar chiar nu vrei sa respecti si opiniile altora, daca nu corespund cu ale tale??? Nu e logic, si nu mi se pare normal... Scuze...

motaneata
[27.07.14 14:01:29]
»

@iulian68:

N-ai de ce sa-ti ceri scuze, tu n-ai nici o vina.

Eu imi cer scuze daca te-am suparat cu ceva.

In ceea ce priveste Skiathos-ul, nu eu am fost "autorul", eu am fost doar "martor".

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
10 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, contafa, danamandache, Flaviu, iulian68, mecut, motaneata, rentea, sunflower, zapacitu
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Santorini:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.075149059295654 sec
    ecranul dvs: 1 x 1