GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Introducere
Voi începe cu o explicație referitoare la titlul articolului sau cum am ajuns la Royal Holiday Palace 5* din Lara, mai degrabă din Kundu, fără să-mi fi propus inițial acest lucru. Ca și în anii precedenți, de când am descoperit avantajele reducerilor early booking pentru economia bugetului de vacanță, m-am prezentat încă din iarnă la agenție, o alta față de cea cu care mersesem până acum în Turcia, cu lista scurtă, chiar foarte scurtă, definitivată după lungi căutări și documentări. Spre surprinderea mea, cei de la agenție îmi spun verde în față că nu-mi recomandă niciunul din hotelurile alese de mine, argumentele fiind așa și așa. Știam că în situația în care alegeam să ignor sfaturile acestora, pentru orice nemulțumire ulterioară aș fi avut referitoare la aspectele semnalate de ei, răspunsul primit ar fi fost: „noi ți-am zis că așa o să se întâmple, dar nu ai vrut să asculți! ”. Cu oarece regrete, am renunțat la primul hotel ales de mine, Papillon Zeugma Relaxury 5* din Belek, și am rezervat la Royal Dragon 5* din Side, fără a fi prea convinsă că este o variantă mai bună. Am acceptat un hotel Royal (din lanțul Stone) pentru că fusesem foarte mulțumită cu doi ani în urmă de condițiile și serviciile de la un alt hotel din lanț, pentru că prețul era atractiv (beneficiam de o reducere semnificativă de 30%) și pentru că știam cu certitudine că mă voi relaxa pe o plajă de vis, cea din Evrenseki. La același preț era și Royal Alhambra, tot din Side, care mă tenta mai mult, dar procentul de reducere la acesta era mai mic.
Astfel, am rezervat o cameră dublă superioară cu vedere parțială la mare la prețul de 902 euro pentru șapte nopți în ultima săptămână din mai. Nu vă voi mai plictisi cu detaliile rezervărilor, cu discuțiile avute cu agenția până în momentul în care m-am văzut cu voucherul în mână.
Aștept cu nerăbdare să vină ziua plecării în concediu. Cu două zile înainte de plecare, primesc telefon de la agenție și mi se comunică faptul că hotelul a făcut overbooking, dar că îmi oferă în compensare un sejur la Royal Adam&Eve, un hotel mai „altfel”, dar practic cel mai bun hotel din lanț. Declin oferta din simplul motiv că mai fusesem la Adam și Eva în urmă cu doi ani și doream să încerc ceva nou și îi cer să-mi dea la Alhambra, care îmi plăcea și îmi și doream să ajung din nou în Side anul acesta. Ghinion, și Alhambra făcuse overbooking și își redirecționa turiștii prin alte părți. În lipsă de alte idei, îi spun să încerce la Royal Holiday Palace din Lara, deși mai aveam deja rezervat un hotel în Lara și vroiam să schimb nu doar hotelul, ci și stațiunea, peisajul. Îmi confirmă rezervarea la RHP și primesc, la solicitarea mea și la intervenția fermă a agenției, și vedere la mare, deoarece la Dragon plătisem suplimentar pentru vedere.
Conform prezentării oficiale, Royal Holiday Palace se află la o distanță de 15 kilometri de aeroportul din Antalya și la 17 kilometri de centrul orașului Antalya, a fost deschis în anul 2011 și se întinde pe o suprafață de 53.000 metri pătrați. Face parte din lanțul de hoteluri Stone, alături de Royal Wings, Royal Dragon, Royal Alhambra, Royal Adam&Eve și noul Royal Taj Mahal. Constă dintr-o singură clădire cu zece etaje, peste 60% din camere având vedere la mare, totală sau parțială. Hotelul are o capacitate de 604 camere, din care 467 camere standard superior (46 mp).
Hotelul impresionează prin grandoare și lux. Aici am găsit cel mai mare lobby, elegant, întins pe o suprafață foarte generoasă, cu multe canapele și fotolii confortabile.
Nouă ne place să mergem în Turcia cu mașina personală. Despre drumul parcurs am povestit pe larg aici. Pe scurt, din București până la Royal Holiday Palace am făcut 1386 de kilometri, drumul împărțindu-l în două bucăți: 998 kilometri în prima zi, pe traseul București - Giurgiu - Ruse - Razgrad - Târgoviște - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo - Hamzabeyli - Edirne - Istanbul - Adapazari - Osmaneli - Bilecik - Bozüyük - Kütahya și 388 kilometri în ziua următoare, pe traseul Kütahya - Afyon - Sandikli - Burdur - Antalya - Lara, cu oprire de o noapte la hotelul Grand Çinar 3* din Kütahya.
Deși vizualisem pe hartă traseul de parcurs pentru a ajunge la hotel și știam că trebuie să virăm la dreapta undeva după aeroport pentru a ajunge în șoseaua paralelă cu marea, unde erau poziționate hotelurile din Lara, de frică să nu ratăm intersecția, la ieșirea din Antalya am pornit și noi GPS-ul, dar pentru scurtă vreme. Odată intrați pe Lara Turizm Yolu, l-am oprit și ne-am continuat drumul liniștiți, convinși fiind că vom vedea hotelul de la mare distanță, acesta fiind perfect vizibil din șosea și așa a fost.
La ora 12,30 am ajuns la hotel. Acesta mi s-a părut mai mare și mult mai impunător decât în poze. Ocolim o parcare relativ amenajată și ne oprim la bariere. Prezentăm voucherul angajatei de la security și suntem lăsați să trecem cu mașina până la intrarea în hotel. După formalitățile de check in și inspectarea camerei repartizate, am descărcat bagajele care au fost preluate imediat de un bell boy și livrate în cameră, contra unei atenții de doi euro, iar mașina am dus-o în acea parcare pe lângă care trecusem la sosire. Menționez că parcarea părea destul de improvizată, pe jos era pietriș, altfel foarte spațioasă, cu intrare și ieșire separate. Deși aflată în exteriorul resortului, parcarea este păzită și nu au fost niciun fel de probleme. Marele dezavantaj constă în lipsa unor copertine, toate mașinile aflându-se permanent în bătaia soarelui. Ulterior, am identificat o altă parcare în interior, în partea dreaptă mergând spre intrarea în hotel, complet acoperită, de vreo paisprezece locuri, nu toate ocupate, dar cu mașini de mașini, toate cu numere turcești, iar când am întrebat dacă putem parca și noi acolo, mi s-a spus că este doar pentru șefii cei mari.
M-am prezentat la recepție cu voucherul și pașapoartele, am completat formularul de cazare, dar surpriză: rezervarea mea nu era de găsit în sistem. Nu mi-a mai trebuit nici șampania de bun venit, nici dulciurile turcești oferite. După câteva minute de emoții, nu vreți să știți ce senzație ai când faci două zile pe drum până la hotel și ți se spune că nu ești pe listă, recepționerul mă întreabă dacă vin de la Alhambra, eu îi răspund că de la Dragon, mai butonează ceva la calculator și se luminează la față, și el și eu, în sfârșit, mă găsise. Ni se pun brățările și primim două carduri pentru intrarea în cameră și alte două carduri pentru prosoapele de plajă, împreună cu conceptul ultra all inclusive al hotelului. Urcăm să vedem mai întâi camera, ne declarăm mulțumiți și descărcăm bagajele din mașină.
Am avut camera nr. 1761, situată la etajul 7, cu vedere spre piscină și spre mare. Vederea la mare nu a fost chiar totală, așa cum scria pe voucher, dar am fost mulțumită de ceea ce am primit, cât timp vedeam marea stând în pat. Camera este foarte spațioasă, are 46 metri pătrați. Am avut un pat dublu foarte confortabil și încă un pat single, un fotoliu, care nu cred că era extensibil, cu o măsuță, un birou cu un scaun care se continua cu un corp în interiorul căruia era minibarul, iar deasupra setul de preparare a ceaiului și cafelei cu cană electrică, pahare și căni, trei noptiere, televizor cu ecran plat, suport de bagaje. Minibarul conținea patru sticle de apă plată de 0,5l, două sticle de apă minerală de 0,25l, două cutiuțe de carton cu suc de fructe cu pai, două doze de bere Efes de 0,33l, două doze de Pepsi și două de Mirinda locală și se suplimenta zilnic gratuit cu ceea ce se consuma. Pe holul de la intrare am avut un dulap cu două uși glisante, cu rafturi, dar și cu umerașe, suficient de mare, în care se afla și seiful, mare, încălțător și burete cu silicon. Pe jos era mochetă, curată și de calitate, mai puțin în baie unde era gresie. Aerul condiționat era în sistem centralizat, cu reglaj individual și a funcționat foarte eficient.
Balconul era triunghiular, de dimensiuni normale, cu două scaune și o măsuță, plus câteva bare de uscat costumele de baie.
Baia a fost mare, foarte curată, cumva compartimentată, toaleta fiind separată de restul băii printr-o ușă cu geam mat, cada de baie, mare, avea geamuri glisante perfect etanșe, fără riscul de a stropi podeaua băii. Am avut papuci de unică folosință, prosoape două mari, două mici și unul de picioare, foarte albe și foarte pufoase, parcă ar fi fost noi. Exista și uscător de păr și oglindă de machiaj. Știam că la acest hotel halatele de baie nu sunt incluse, dar pot fi solicitate după dorință contra cost și contra unei garanții care se restituie la finalul sejurului, dar am considerat că mă pot descurca și fără ele. Cu toate acestea, încă din prima zi la revenirea în cameră de la plajă, am constatat că apăruseră și două halate de baie pe care le-am găsit agățate de ușa băii, dar nu le-am folosit. De asemenea, consumabilele din baie fuseseră suplimentate. Pe lângă săpun solid, șampon, balsam, loțiune de corp, bureței trandafiri pentru duș, bețișoare și discuri demachiante, căști de duș, șervețele la cutie, am constatat că mai primisem piepteni, pile de unghii, periuțe de dinți și pastă de dinți și un aparat de ras cu spuma aferentă. Însă lipsea singurul lucru pe care, culmea, îl uitasem acasă: gelul de duș. Am căutat camerista pentru a-i cere niște gel de duș, am primit doar o sticluță, aceasta explicându-mi că s-a terminat în tot hotelul. Ciudat, n-am comentat, dar a doua zi m-am dus și mi-am cumpărat de la magazin. Restul articolelor de toaletă au fost completate zilnic.
Curățenie în cameră s-a făcut în fiecare zi, cu simț de răspundere, până în prânz, prosoapele au fost schimbate zilnic, iar cearșafurile o zi da, o zi nu, deși în concept scria că le schimbă doar de două ori pe săptămână, iar camerista a fost recompensată corespunzător atât pe parcurs, cât și la final.
Tot în ziua sosirii am primit în cameră o sticlă de vin roșu, un platou cu fructe, pahare, farfurii și tacâmuri pentru acestea, însoțite de o scrisoare de bun venit din partea managerului, în limba germană (sic).
Room service este disponibil non stop, dar contra cost. Pe noi nu ne-a interesat.
Programul restaurantului principal este următorul: mic dejun 07.00-10.00, prânz: 13.00-14.30, cină: 18.30-21.00. Restaurantul principal se află la nivelul piscinei, este foarte mare, chiar atunci când hotelul a fost plin nu s-a pus problema să nu găsim o masă liberă. Noi am preferat să mâncăm mereu pe terasă. Există mai multe terase, frumos dispuse pe două laturi ale restaurantului. Dacă ajungeai mai târziu la cină se putea întâmpla să nu mai găsești masă afară. Există și restaurant pentru copii, separat de cel principal, „Bambino”, cu programul-prânz: 12.30-13.30 și cină: 18.00-19.00, cu mobilier și mâncare adaptate vârstei acestora, însă puțin frecventat raportat la numărul mare al copiilor prezenți în hotel, majoritatea părinților preferând să-și ia cu ei copiii la masă în restaurantul mare. Există și o zonă în restaurantul principal rezervată exclusiv celor peste 16 ani. Am luat prânzul în restaurantul principal doar în ziua în care am sosit, în rest doar micul dejun și cina, pentru prânz preferând snack restaurantul aflat în imediata apropiere a plajei sau alte zone din resort unde se găsea câte ceva de mâncat între anumite ore. Mâncarea a fost variată, gustoasă și frumos prezentată. Nu m-a impresionat cu nimic, fiind de așteptat pentru un hotel din această categorie. Și cei mai mofturoși sau mai pretențioși găseau ceva pe gustul lor. Nu mă voi apuca să descriu toate mâncărurile găsite în restaurant, voi lăsa pozele să vorbească. Băuturile erau comandate la ospătari și aduse la masă de aceștia, timpii de așteptare fiind absolut rezonabili. În concept scrie că fresh-urile sunt contra cost. Posibil, însă eu nu le-am văzut deloc, nici cu bani, nici fără. În schimb, aveau în niște recipiente mari suc de portocale, nu tocmai stors atunci, dar apropiat la gust de cel natural. Același suc de portocale l-am băut și la Adam&Eve și a fost în regulă. Ce am găsit aici și nu am văzut în altă parte au fost cutiile cu ceaiuri naturale din plante și fructe uscate din care fiecare își infuza după plac în niște ibrice speciale. Pentru mine un mare minus l-a constituit lipsa cafelei adevărate. Restaurantul principal era plin de dozatoare Nescafe Alegria, însă toate variantele încercate de mine au fost de nebăut, fiind pe bază de cafea instant, singura cât de cât acceptabilă fiind ciocolata caldă, pe bază de cacao. Timp de o săptămână am suferit cumplit de lipsa cafelei, îmi doream enorm o cafea bună, fiind dispusă și să plătesc numai să beau și eu un espresso adevărat, dar nu am avut noroc.
Micul dejun târziu 10.00-11.00 și gustarea de la miezul nopții 24.00-07.00 se serveau la Bistro, care funcționa la nivelul recepției, împreună cu patiseria, deschisă 16.00-23.30.
Snack restaurantul „Turquoise” , aflat în apropierea plajei, constituie o alternativă la masa de prânz din restaurantul principal, programul acestuia fiind 12.30-15.00. Varietatea sortimentală este mai redusă aici, doar un singur fel de supă, în fiecare zi alta, felul principal comandându-se la ospătari dintr-un meniu, la fel și băuturile, fructele și salatele fiind cu autoservire. Pe lângă omniprezenții hamburgeri, cheeseburgeri, cartofi prăjiți și chicken wrap, se găseau felurite paste cu sosurile aferente, dar și pui pane sau la grătar sau antricot de vită la grătar, cu garniturile respective. Am comandat numai vită, excelent gătită, neîncercând și altceva din meniu.
Tot în apropierea plajei, între 12.00-16.30, la cortul turcesc două turcoaice trudesc din greu la gözleme de diferite sortimente și plăcintă cu brânză și cu carne, care pot fi luate la plajă sau piscină sau mâncate acolo la masă sau în foișoarele adiacente cu un pahar de ayran răcoritor alături.
Cei aflați la piscină au multiple posibilități de a lua masa în zona amfiteatrului, unde mai multe chioșcuri sunt deschise între anumite ore cu fel de fel de chestii. Posibilitățile ar fi: fructe:12.00-14.00, kebap: 12.00-14.00, pizza: 12.00-15.00, sandwich: 11.00-14.00, înghețată: 13.00-15.00, waffle: 14.00-16.00, kümpir: 14.00-16.00, ceai&cafea: 16.00-17.00. Le-am încercat pe toate. La colțul cu pizza erau mereu cozi, mulți dorind să și le personalizeze cu topping-urile preferate, am luat o singură dată și nu mi s-a părut cine știe ce. La kümpir mergeam ori de câte ori mă nimeream în zonă la orele respective, pentru că mie întotdeauna mi-au plăcut cartofii copți la cuptor și umpluți cu de toate. Kebapul era foarte bun, de două sortimente. Înghețata a fost foarte bună, indiferent de aroma aleasă. Cafeneaua turcească a fost o dezamăgire pentru mine, doar ceai și același dozator de cafea solubilă. Am cerut cafea turcească, dar nu a fost bună.
Există și cinci restaurante a la carte, cu rezervare prealabilă la biroul de relații cu clienții, la care se plătea o taxă de rezervare de 10 euro de persoană. În acest an nu a mai existat nicio vizită gratuită la niciunul din ele. Nu am fost, astfel că doar le voi enumera: italian, turcesc, japonez, mexican și pescăresc. Primele patru sunt la nivelul recepției, iar ultimul este pe drumul spre plajă lângă cortul turcesc.
Pool barul, cu un program 10.00-00.30, este situat în zona piscinei. Aici am băut cocktailuri foarte bune, frumos prezentate, peste zi, dar și seara. Aproape în fiecare seară organizau petreceri dansante cu muzică live, foarte apreciate de către turiști, „ringul” de dans devenind neîncăpător la mai vechile hituri latino, care încă aveau succes.
Pera bar, considerat lobby bar, la nivelul recepției, cu program non stop, a fost ok. Singura dezamăgire a fost dată, din nou, de cafeaua turcească, proastă. Ne-am luat singuri băuturile cu care am ieșit afară pe terasă, ulterior fiind serviți de la Teras bar.
Teras bar, 17.00-24.00, pe terasa aflată la nivelul recepției, cu o vedere perfectă asupra întregului resort, frumos luminat seara. Băuturile au fost foarte bune, multe de import.
Piano bar, aflat la nivelul recepției în partea dinspre Melas, deschis seara, 17.00-24.00, așa cum îi spune numele, liniștit, elegant, cu o servire foarte bună. Aici am găsit singurul espressor adevărat, teoretic funcțional, dar nici cafeaua espresso, nici cappuccino comandate nu au putut fi băute. Am încercat și cafeaua turcească, din păcate, cu un gust neplăcut, ca și cum ar fi fost veche sau de foarte proastă calitate. Restul băuturilor au fost la înălțime.
Bowling bar, program 16.30-24.00, se află la nivelul piscinei, evident la bowling, eu doar am trecut pe acolo.
Barul de pe ponton, deschis 09.30-18.30, util celor care ajung devreme pe plajă, oferă o gamă limitată de cocktailuri, bere, sucuri la cutie, ceai și cafea la dozator, inclusiv cafe frappe și chocofreddo, toate la pahare de carton de unică folosință. Aici am identificat al doilea espressor din resort, dar, de câte ori am cerut cafea de la acesta, am fost refuzată pe motiv că ar fi defect, „kaput”, ca să-l citez pe barman.
Amphi barul, aflat sub amfiteatru, deschis 10.00-21.30, cu băuturi ok, nimic impresionant, bun pentru cei care iau prânzul în zonă, dar prea aglomerat seara în timpul spectacolelor de la amfiteatru.
Barul Turquoise de la snack restaurantul de la plajă, deschis 10.00-17.00, se afla cel mai aproape de zona în care făceam plajă, astfel că ne-a satisfăcut cel mai des nevoia de hidratare.
Mai există și o discotecă, Oxygen Disko, program 23.45-02.30, la nivelul piscinei, la care însă nu am ajuns niciodată, deoarece, după o zi de plajă, ne era prea somn la miezul nopții. Accesul este permis doar peste vârsta de 12 ani.
Deși nu sunt fan piscină, într-o săptămână nu am intrat în piscină nici măcar o singură dată, apa cu clor nefiind pe gustul meu, totuși am fost impresionată de piscina principală a hotelului. Aceasta este foarte mare, întinzându-se aproape pe toată lungimea drumului de la hotel spre plajă, cred că este cea mai curată din câte am văzut până acum, nicăieri apa nu a avut o asemenea claritate ca aici. Este traversată de un pod foarte lung, de unde se face accesul, prin alte poduri mai mici, spre principalele zonele de interes din resort: pool bar, amfiteatru și amphi area, luna park, piscina cu tobogane, piscinele pentru copii și locul de joacă pentru aceștia. Majoritatea activităților organizate de animatori se desfășura aici, nu pot detalia, deoarece nu am fost interesată să particip. Există și secțiune cu jacuzzi, mereu liberă.
Un plus îl constituie faptul că se găseau șezlonguri libere la piscină la orice oră, cele din zonele mai „interesante” fiind, evident, rezervate cu prosoape, dar fiecare își găsea loc.
Piscina cu tobogane este separată de piscina principală. Există cinci tobogane pentru adulți, interesante, dar nu remarcabile, cu colace în număr satisfăcător. Programul la aquapark este 10.00-12.00 și 14.30-17.30, absolut rezonabil.
Pentru copii există două piscine cu adâncimea de 0,35 m, din care una cu trei tobogane. Un minus aș da pentru faptul că acestea nu sunt umbrite.
Conform prezentării oficiale, există și o piscină interioară pe care nu am găsit-o, dar nici nu m-am obosit să o caut.
Plaja este frumoasă, lată și cu nisip. Există șezlonguri în număr suficient, mulți preferând distracția de la piscină. Șezlongurile sunt înșirate sub copertine, destul de apropiate unele de altele, la o oarecare distanță de mare, cam mare în opinia mea, însă cine dorea să stea mai aproape de apă își putea muta șezlongul după preferință, dar stătea în plin soare. Am făcut plajă în fiecare zi la mare, în partea stângă privind spre mare, am găsit locuri în primul rând fără a mă trezi cu noaptea în cap pentru a le ocupa, dar nici la ora prânzului, însă asumându-mi riscul de a încasa și mingi în cap, locurile găsite fiind în apropierea terenului de volei de pe plajă. În partea dreaptă a plajei, vederea la mare este obturată de baldachinele contra cost aflate în primul rând.
Intrarea în mare este relativ bună, după depășirea unui strat de pietricele, destul de deranjante, dar nu într-atât încât să necesite încălțăminte specială. Este mai neplăcut dacă prinzi valuri. Eu am prins șase zile din șapte. Cu excepția unei singure zile în care nu am reușit să depășesc zona în care se spărgeau valurile și nu am intrat în mare, în rest, a fost în regulă, chiar dacă marea se adâncea mai repede decât anticipasem. Pe mine nu m-a deranjat acest lucru, dar, având în vedere valurile mari, nu aș fi lăsat un copil fără colac și nesupravegheat.
Prosoapele pentru plajă se ridică de la chioșcul de prosoape, aflat în zona amfiteatrului, în schimbul cardurilor primite în momentul cazării. Teoretic, acestea se pot schimba gratuit zilnic doar o singură dată, o a doua schimbare în aceeași zi fiind taxată cu 0,50 euro/prosop, dar, practic, nimeni nu ține o evidență în acest sens. Pierderea unui prosop este taxată cu 10 euro.
Parcul de distracții, botezat Fun Fair la acest hotel, este gratuit și are program 15.00-17.30 și 19.00-21.00. Destul de interesant pentru cei mici, acesta cuprinde o roată, un carusel, o corabie a piraților, mașinuțe care se tamponează și alte câteva atracții, care pot fi vizualizate în fotografii. În imediata apropiere a acestuia, sub amfiteatru, se află mini clubul, complet umbrit, poate prea întunecos, cu diverse chestii pentru copii. Există și toalete speciale pentru cei mici, adaptate nevoilor acestora.
Variantele ar fi: tenis (nocturna și lecțiile de tenis se plătesc), water polo, tenis de masă, aerobic, baschet, darts, volei pe plajă, biliard, bowling, ultimele două contra cost. Există și o sală de fitness în zona centrului spa, bine dotată și neaglomerată, cu program 08.00-12.30 și 13.30-19.30.
Game room, cu program 12.00-24.00, oferă suficiente posibilități de distracție, dar pe bani.
La amfiteatru, seara începea cu mini disco la 20.30 și continua cu diverse spectacole la 21.30. Nu am fost decât la unul singur, cu o trupă de acrobați, reușit, spectacolele improvizate gen „Mr. sau Miss Nume hotel” ori Best/Ideal Couple nefiind pe gustul meu.
Noi după cină mergeam la piano bar, cu muzică bună în surdină și apoi la pool bar unde erau formații care cântau live și uneori dansam și noi. Plimbarea de seară includea o scurtă oprire la capătul pontonului. Resortul este mic și nu am avut mult loc de plimbare.
Există două variante, una gratuită, mai slabă și disponibilă doar în lobby și în unele zone de la piscină și una contra cost, de mare viteză, care nu știu cât costă, deoarece nu am avut nicio intenție de a plăti. Am folosit internetul gratuit, la care ne puteam conecta cu doar două dispozitive, câte unul fiecare, folosind numărul camerei ca username și data nașterii fiecăruia ca parolă. Semnalul era maxim și bun în lobby, la Teras bar (semnalul era maxim, dar funcționa foarte slab spre deloc) și, uneori, la piscină. Erau mai multe rețele și ne conectam la aceea care avea semnal mai puternic. Neplăcut a fost faptul că mergea când și cum vroia el, evident conta și numărul userilor conectați în același timp. Am avut inspirația de a-mi exprima la recepție nemulțumirea că nu-mi pot folosi și laptopul, cele două parole fiind utilizate pe telefoane, moment în care am primit o nouă parolă, fără legătură cu numărul camerei și care, o dată folosită în lobby, îmi asigura o conexiune mult mai bună peste tot, inclusiv la plajă în primul rând dinspre mare. După vreo trei zile, am constatat că am semnal excelent și în cameră, la etajul 7, dar mai ales în baie :), și foarte slab în balcon.
A fost amuzant un afiș găsit în lift prin care ni se oferea continuarea sejurului la Royal Adam&Eve din Belek, fără vreun cost suplimentar. Noi mai aveam de stat patru nopți, dar m-am gândit sincer să mă mut acolo, după ce am analizat la rece plusurile și minusurile fiecărui hotel. La Adam și Eva plaja este mult mai bună, este mult mai multă liniște peste tot, numărul copiilor fiind limitat, petrecerile sunt mai animate și mult mai variate și aș fi putut și eu să beau CAFEA, ceea ce aici, timp de o săptămână, a fost imposibil. Nu ne-am mutat nedorind să tot facem și să desfacem bagajele și să ne tot fâțâim cu mașina din Lara în Belek, apoi iar în Lara și iar în Belek, dar acum regret că nu am făcut acest lucru. În ultimele trei zile am găsit o nouă ofertă de mutare, de această dată la Royal Wings, hotel aflat la trei-patru hoteluri distanță de Royal Holiday Palace, bun, dar mai vechi și mult mai puțin impresionant ca acesta, pe care îl văzusem în plimbările noastre prin stațiune.
În opinia mea și după modul cum am ajuns și eu la acest hotel, toate aceste „oferte” denotă disfuncționalități în sistemul de rezervări al acestui lanț hotelier, pentru imaginea lor fiind de preferat un turist care dorește să se mute la alt hotel, considerând că i se face o favoare, deci mulțumit, decât un altul relocat prin agenție pe motiv de overbooking, nu tocmai încântat de schimbarea destinației de vacanță, așa cum am fost eu, care îmi doream să ajung din nou în Side în acest an.
Am avut un sejur reușit la acest hotel, raportul calitate/preț a fost unul foarte bun, mai ales pentru mine care am plătit un hotel mai ieftin și am beneficiat de unul mai scump :). Vremea a fost în general bună pentru ultima săptămână a lunii mai, nu perfectă, pentru că a mai și plouat, marea a fost suficient de caldă pentru baie. Am vizitat trei hoteluri cu ocazia sejurului din acest an, toate de cinci stele, dar aici am găsit personalul cel mai amabil și zâmbitor și cel mai bun vorbitor de limbă engleză, că germană vorbeau toți foarte bine.
Tot comparativ, plaja de la RHP a fost cea mai proastă dintre cele trei sub aspectul intrării în mare.
Alt aspect, mai degrabă negativ, îl constituie lipsa vegetației, chiar dacă hotelul nu este nou nouț, iar suprafața nu foarte mare pe care se întinde din care o mare parte este ocupată de piscine și altele nici nu oferă șanse de a se rezolva pe viitor. Drumul de la hotel la plajă pe podul care traversează resortul este în plin soare, fără pic de umbră, ceea ce pentru mine a fost destul de neplăcut, mai ales că eram obișnuită cu multă verdeață și alei umbroase cum erau, de exemplu, la Delphin Botanik din Alanya sau la Rixos Sungate din Kemer, unde te puteai plimba fără grijă peste tot și la ora prânzului.
Recomand acest hotel în special familiilor cu copii, facilitățile pentru copii și grija acordată acestora fiind deosebite. Eu nu voi reveni din simplul motiv că aici nu am putut bea o cafea bună nici pe bani, aspect important pentru mine, dar mai puțin sau deloc important pentru alții, cum ar fi soțul meu pe care nici măcar nu l-a interesat, nici nu cred că ar fi observat dacă nu mă vedea pe mine agitată.
Trimis de nicole33 in 04.07.15 22:23:20
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 36.85739400 N, 30.89070000 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Zuper review
-
Pt conformitate : mutat, la reorganizare, în rubrica "Royal Holiday Palace" (deja existentă pe sait)
@nicole33 - Mulțumiri pentru amabilitatea cu care ai dat curs invitației noastre de a scrie propriul set de impresii din această vacanță.
Primul meu Zuperbonus pe care am onoarea sa il acord. Am citit cu mare interes cele scrise de dvs. Se pare ca ati avut un concediu minunat.
Numai bine va doresc si spor la calatorii
@GabrielaG -
Zupermulțumesc.
Aștept ocazia de a mă revanșa.
@nicole33 - Ce poti sa ne spui de constructii. Din unele poze postate, cred ca de la artemisa24, am vazut ca se construia la inceputul anului 2015. De asemenea, doresc sa cunosc dotarea miniclubului pentru copii si daca vom avea probleme cu un copil de 3 ani si 6 luni deoarce clubul este pentru 4-12 ani.
@Nasvasile -
”Ce poti sa ne spui de constructii.
Construcţia a fost demult finalizată. La sfârşitul lunii mai 2015, hotelul alăturat, Melas, era deschis şi perfect funcţional, fără macarale, muncitori etc.
”... doresc sa cunosc dotarea miniclubului pentru copii si daca vom avea probleme cu un copil de 3 ani si 6 luni deoarce clubul este pentru 4-12 ani.
Dotarea miniclubului am surprins-o destul de bine în pozele postate. (P76-78+P127)
Piscina cu tobogane pentru copii-vezi poza P39.
Luna Park-vezi pozele P 132-137.
Sala de jocuri - vezi pozele P71-73.
Despre activităţile desfăşurate acolo nu-ţi pot da detalii, deoarece nu m-a interesat subiectul.
@nicole33 - tarcul este tip trambulina? Multumesc anticipat.
@nicole33: Multumesc pentru informatiile oferite si impresiile impartasite, ca si pentru pozele lamuritoare. Inteleg ca mai am mult de studiat pana sa aleg o solutie de UAI turcesc, fiind obisnuit pana acum cu alt tip de vacante, mai independente.
Ma bucur sa regasesc aceleasi preferinte pentru variatie si optiune de drum cu masina proprie, mai comoda pentru mine si mai confortabil decat avionul cu trambalarea prin aeroporturi. Ramane sa vad ce aleg pentru a completa si cu un program de vizitare in zona, in afara sejurului de plaja si mare. Vacante frumoase in continuare!
@calatorul:
”Inteleg ca mai am mult de studiat pana sa aleg o solutie de UAI turcesc, fiind obisnuit pana acum cu alt tip de vacante, mai independente.
Dacă eşti mult prea independent în vacanţe, este posibil ca o variantă UAI să nu ţi se potrivească. Mulţi consideră că dacă au plătit UAI sunt obligaţi să stea numai în resort să nu care cumva să piardă vreo masă sau vreo bere că doar au plătit. Eu apreciez aceste vacanţe ca unele foarte relaxante. Plăteşti o singură dată, iar apoi faci ce vrei fără nicio grijă, fără niciun stres. Eu merg cu maşina personală şi nimeni şi nimic nu mă împiedică să ies din resort să mă plimb, să vizitez, să fac cumpărături.
Cu o documentare serioasă înainte, poţi alege zona dorită în funcţie de obiectivele pe care doreşti să le vizitezi, dar şi hotelul dorit, în funcţie de preferinţe, dar şi de buget.
Drumul cu maşina nu este tocmai uşor, nu se compară cu zborul cu un charter, dar prezintă multe alte avantaje, printre care şi independenţa.
Preţul carburanţilor în Turcia nu mai este demult unul prohibitiv. Te poţi plimba de plăcere. Dacă în urmă cu nişte ani când la noi benzina era 4 lei şi ceva, în Turcia plăteam 8,2 lei/litru şi mi se părea enorm, anul acesta, am alimentat motorină din ţară cu 5 lei/litrul şi de la Shell din Turcia cu echivalentul a 5,5 lei/litrul, ceea ce mi se pare mai mult decât rezonabil.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2024 Mamaia versus Lara — scris în 09.07.24 de ux134741 din BUCURESTI - nu recomandă
- Aug.2021 Vacanta de 3*** — scris în 17.08.21 de Bardas_tania din BRăILA - nu recomandă
- Jul.2021 Cu mult sub asteptari... — scris în 01.08.21 de fb116078 din BUCUREșTI - nu recomandă
- Jul.2021 Aș reveni cu drag — scris în 09.07.21 de mihaelamacau din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2021 Locație bună ,așteptări putine — scris în 04.07.21 de Alina Miron din IAşI - nu recomandă
- Sep.2020 O vacanta minunata — scris în 13.09.20 de Iuliana Oana din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Sep.2020 Cei mai buni — scris în 04.09.20 de monicaboac din SIBIU - RECOMANDĂ