ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.11.2025
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 30.06.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
AUG-2025
DURATA: 14 nopți
Prieteni
2 ADULȚI
PREȚ SEJUR 1701
cu AVIONUL
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ AI
Raport PREȚ/CALITATE:
REZONABIL

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CAZARE [camere etc]:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
PLAJA şi MAREA:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
73.50%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

O alegere neinspirată

TIPĂREȘTE

Luna august avea să vină cu mult așteptata plecare în vacanță, o lungă așteptare care a luat sfârșit în data de 11. Am ales pentru un sejur de 14 nopti la Ramira Joy Hotel, Alanya, dar aveam să constat că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg.

Cum și de ce am ales Ramira Joy Hotel / Alanya? Am început documentarea pe Google încă de la sfârșitul anului trecut pentru un hotel aflat pe plajă sau aproape de plajă, având în vedere și principiul calitate-preț. După multe căutări s-a ivit Ramira Joy, un hotel situat la 800 metri de plajă și o cotă de 9,2 din 10 din mai multe păreri. Am făcut o mare greșeală și îmi asum vina pentru faptul că m-am lăsat atras de unele recenzii așa-zise„pozitive” .

Ramira Joy Hotel face parte din lanțul RAMIRA HOTELS alături de Kleopatra Ramira Hotel, Ramira City și Ramira Hotel Beach.

Adresă: Saray Mahallesi Yunus Emre Cadessi 34/A.

Telefon: +90 242 511 77 00.

Fax: +90 242 511 77 10.

E-mail: http://www.ramirahotels.com/

Despre hotel.

Ramira Joy este situat în centrul Alanyei, la o distanță de 800 metri de Kleopatra Beach și Teleferik Cable, conform celor scrise pe Google. În momentul cazării la hotel nu prea am înțeles bine de la recepționer chestia cu distanța până la plajă. Tipul vorbea prost engleza. A doua zi mi-am dat seama că cei 800 de metri reprezintă doar traseul dintre hotel și zona Damlatas, lângă Teleferik Cable, de unde începe plaja. Ca punct de reper avem o statuie a celebrei regine într-un squar. Plaja este împărțită pe parcele, iar Ramira Joy deține parcela no. 6, fostă no. 15, unde șezlongurile și umbrelele sunt gratuite. Parcela no. 6 se află la o distanță apreciabilă de hotel: 1,5 km. Dacă vrei să faci plajă la o altă parcelă trebuie să plătești 15 euro pentru două șezlonguri și o umbrelă.

Există un transfer către plajă în lunile de vară, la anumite ore din timpul zilei, astfel: de la hotel către plajă (09:15,09:45,10:15,14:15,14:45); de la plajă către hotel (12:15,12:45,16:15,18,45). Stația microbuzului se află lângă Moscheea Hasan Senli, la intersecția dintre Belen Sokak cu Ataturk Bulvar.

Mersul pe jos către plajă este recomandabil pentru cei care suportă soarele dogoritor și umiditatea excesivă. Spun asta deoarece începând cu orele dimineții aerul devine irespirabil, iar vântul lipsește cu desăvârșire. Eu am testat, la pas, două variante de traseu dus-întors dintre hotel și plajă, astfel: primo (Ramira Joy - Celikler Sokak - Hacihamdioglu Cadessi - Guzelyali Cadessi - Kleopatra Heykeli - Ataturk Bulvar - Hasan Senli Cami - Parcela no. 6); secondo (Ramira Joy - Yunus Emre Cadessi - Mehmet Akif Ersoy Cadessi - Belen Sokak/HasanSenli Cami - Parcela no. 6).

Catalogat la patru stele, Ramira Joy Hotel dispune de 85 camere de tip dublu standard, triple, family și suite dispuse la etajele superioare: 1-9. În interior, la parter (L) sunt dispuse zona de Lobby, Recepția, Restaurantul/Bar, Camera de bagaje și Biroul administrativ, iar la subsol (-1) avem Hamamul, Sala de masaj și Centrul de fitness. Spațiul exterior este destinat Piscinei pentru adulți (130 cm), Piscinei pentru copii (0,50 cm), Pool-Bar (program 10:00 – 24:00) și terasa Restaurantului.

Recepția funcționează 24h/24h și turiștii pot apela pentru servicii cum ar fi taxi sau rent a car. Sunt acceptate carduri Visa și Mastercard, dar pentru orice tranzacție se percepe un comision între 15% și 30%. Nu sunt disponibile schimbul valutar și info tourist office. În schimb, chiar dacă esti la All Inclusive sau nu, sunt percepute taxe suplimentare pentru băuturi de import, unele cocktailuri, sucuri de fructe proaspete, cafea turcească, telefon/fax internațional, servicii spălătorie și călcătorie, masaj și peeling, coafor și frizerie, servicii medicale, saună/hamam/fitness (cu programare inițială, anunțare la Recepție cu 1/2 oră înainte de utilizare).

WI-FI este gratuit în camere și zonele publice, iar ca Animație se organizează de două ori pe săptămână spectacole de muzică tradițională și internațională în spațiul destinat piscinelor exterioare.

Camera.

Imediat ce am completat un formular cu date personale, am primit brățara albastră de All Inclusiv și cartela de acces de la camera 208, la etajul 2, cu vedere la Yunus Emre Cadessi. O cameră destul de mică, dublu standard, cu pardoseală din parchet laminat. Este dotată cu două paturi twin cu noptiere la margine, birou și scaun cu spătar de plastic, minifotoliu tapisat tip scoică, suport metalic pentru îmbrăcăminte, aer condiționat reglabil individual, televizor cu ecran plat (20 programe în limbile engleză, turcă, rusă, daneză, olandeză, poloneză și germană), telefon fix, seif electronic, aparat electric pentru ceai și cafea, minibar (alimentat la nevoie cu două sticle de apă plată la 1,5 l). Baia are cabină de duș, chiuvetă, vas de toaletă/bideu, uscător de păr, suport pentru prosoape și materiale pentru igienă corporală (pentru piscină și plajă există un prosop de culoare bleumarin într-un sertar de la suportul pentru îmbrăcăminte). Balconul extrem de îngust pentru două persoane avea o măsuță și două scaune. La patru stele și All Inclusiv am tras speranță să găsesc un uscător de rufe!

Curățenia a lăsat de dorit. Personalul administrativ ajungea la cameră în jur de ora 15:00 când eram înăuntru după masa de prânz. Dacă nu lăsam cartonul verde în ușă... bye-bye! Au fost patru zile în care nu a intrat nimeni în cameră să aranjeze așternuturile (neschimbate pe toată durata sejurului) sau să dea cu aspiratorul. În acele zile, eu am dus gunoiul la tomberoanele de afară. Prosoapele de corp au fost schimbate din trei în trei zile. La Recepție a curs cu reclamații de la mai mulți turiști, dar, ca de obicei, au rămas nesoluționate.

Se spune că reușita unui sejur depinde în proporție de 80% de condițiile de cazare/masă oferite. Așa am crezut și eu până la Ramira Joy Hotel.

Serviciul All Inclusive începe la ora 13:00, ziua sosirii, și continuă până la ora 24:00, ziua plecării. Restaurantul este deschis pentru cele trei mese principale, iar turiștii sunt avertizați să intre într-o ținută decenta fără costume de baie. Barul este deschis în timpul meselor, dar servește gratuit băuturi alcoolice și răcoritoare de pe plan local. Cele din import sunt contra cost. Programul de funcționare este următorul: mic dejun (07:30 – 09:30); mic dejun târziu (09:30 – 10:00); masă prânz (12:30 – 14:00); cina (18:30 – 20:30).

Bufeturile de mic dejun, prânz și cină sunt variate și extinse, incluzând bucătărie internațională și multe specialități turcești. Cel puțin așa sună reclama. Nu știu ce părere au alți oaspeți care au trecut pragul acestui hotel, dar eu nu pot fi de acord cu cele afirmate. Mâncarea lasă de dorit mai ales la prânz și cină. Cei care se ocupă de gastronomie aici își bat joc de principiul diversității la All Inclusive. Ar trebui un pic de varietate mai mare, mi-ar fi plăcut să mănânc ceva grătar, carne de vită și miel, ceva seafood mai consistent care a făcut renumită bucătăria turcească în lume. În nici un caz! Totul a fost„kitsch” !

În fiecare zi, cu mici excepții, aveam, la alegere, aceleași feluri de mâncare. La capitolul mezeluri, brânzeturi și salate totul a fost OK, dar la specialități se schimbă situația. Am avut de ales între două sau trei feluri de carne, uneori în combinație pui sau curcan și pește prăjit garnisite cu cartofi și legume (peștele era trecut prin mălai, după ce cu o zi în urmă fusese servit ca friptură). S-a întâmplat să nimeresc într-o zi tocăniță de pui cu orez prefiert sau o așa-zisă vită stroganoff amestecată cu ciuperci, orez și castravete murat. Un file de peste făcut la cuptor a avut atâtea oase încât le căutai în toată gura. Ne-au servit și șnițele din pui, aripioare și ciocănele, chiftele din carne de pește și friptură di ficat de vită (foarte ars). Nu au lipsit din peisaj vedetele: fasolea iahnie, pizza, supa cu crotoane, pastele cu brânză (cam nefierte) și tochiturile/ghiveci cu ardei gras, vinete, broccoli și ceapă arsă.

Ar fi mult, enorm de mult, de comentat la acest capitol. Mă opresc aici deoarece nu aș termina de scris până mâine dimineață.

Să ne înțelegem: nu sunt pretențios la mâncare. Și ca să vedem partea plină a paharului, este pentru prima dată de când mă întorc din Turcia mai slab. Cu 3 kg!

Cafeaua, sucurile și ceaiurile de la dozator au un gust fad.

La desert puteai alege între o baclava sau plăcintă cu brânză, în unele seri chiar și fagure de miere sau porumb fiert. Înghețata a făcut deliciul celor mici, dar nu era servită în fiecare zi, în schimb prăjiturile au compensat lipsa. Nu pot încheia acest capitol fără să aduc laude fructelor prezente la fiecare masă. Au fost portocale, banane (mini), mere, pere, prune, pepene alb, prune. Strugurii și pepenele roșu au fost extrem de gustoși. Din păcate cu o floare nu se face primăvară.

La final de articol declar că sunt total nemulțumit de condițiile oferite de Ramira Joy Hotel și nu-l recomand. Pentru cei care vor să vină în Alanya, i-aș sfătui să ocolească această locație. Să nu plece urechea și vederea la recenziile oferite cu indulgență de persoane care scriu doar de dragul de a induce în eroare.

Vă doresc să aveți parte de o toamnă frumoasă și vacanțe/excursii/scurte ieșire minunate!

AmFostAcolo fără reclame?

  • Utilizatoriii LOGAȚI văd o versiune cu mai puține reclame
  • Ai dori o versiune COMPLET fără reclame? — devino membru afaFanClub -- citește mai mult

[fb]
---
Trimis de ovidiuyepi in 02.11.25 17:27:54
Validat / Publicat: 02.11.25 19:11:09
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în TURCIA
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Turcia Italia Grecia Malta Portugalia Austria Ungaria Slovenia Malta Cipru Egipt

VIZUALIZĂRI: 103 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj
Adn. FAVORIT

2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ovidiuyepi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P37 Dotările camerei 208: două paturi twin și aparatul de aer condiționat reglabil individual.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 11700 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest review

2 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[02.11.25 19:10:35]
»

Mutat în rubrica "Ramira Joy Hotel, ALANYA" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

-

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

ovidiuyepiAUTOR REVIEW
[02.11.25 19:43:37]
»

@webmasterX: Coordonate corecte!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
hlli
INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2025 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • LOGAT? = DA (IntC=1)
  • pagină generată în 0.041883945465088 sec
    ecranul dvs: 1 x 1