ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.01.2012
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Chisinau
ÎNSCRIS: 20.08.10
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
SEP-2011
DURATA: 1 zile
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
37.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

ISRAEL: IERUSALIM sau cum am fost alungată din mormîntul lui Isus

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Inainte de a pleca in Israel am scris pe o foaie locurile pe care vroiam sa le vizitez in Tara Sfinta si ma bucur ca am reusit chiar sa vad mai mult decit mi-am programat, dar asta numai datorita prietenilor din Israel care au avut grija de mine timp de o saptamina cit am stat acolo.

Asa cum musulmanii vor macar o data in viata sa ajunga la Mecca, asa si eu mi-am dorit ca macar o data sa vad Ierusalimul, in special mormintul lui Isus. Sincer, am fost dezamagita, dar am sa explic mai jos de ce.

Dupa ce ne-am cazat la un hotel din centrul orasului, am luat trenul spre Old City, locul unde urma sa vad ,,cele mai sfinte locuri dintre cele sfinte'', daca pot sa le spun asa. Special pentru asta mi-am cumparat o rochie lunga, ca sa respect codul imbracamintei in Biserica.

In 15 minute ajungem in fata zidurilor Orasului Vechi. Imediat cum intri, te pomenesti in mijlocul unor negustori care incearca sa-ti vinda fel de fel de lucruri, de la prajituri si fructe pina la haine si suvenire. Arata exact ca medina tunisiana sau ca bazaarele turcesti.

n timp ce mergeam prin aceasta piata, cautam sa inteleg ce este sfint aici. Dupa ce am mers vreun sfert de ora, am vazut undeva o inscriptie VIA DOLOROSA. Doamne, mergeam pe Via Dolorosa si nici nu stiam. Precizez din start ca nu am avut ghid.

Via Dolorosa, e drumul pe care Iisus a mers cu crucea in spate de la judecata spre rastignire. Aici se afla cele 14 opriri ale Crucii care duc spre Biserica Sfantului Mormînt din Cartierul Crestin, cunoscut ca si locul unde a fost ingropat si unde a inviat Hristos.

Nu stiu cum altii, dar eu mi-am imaginat altfel VIA DOLOROSA- un drum simplu, fara negustori care incearca in fel si chip sa-ti vinda fel de fel de nimicuri, pe care sa mergi si sa meditezi in sinea ta la cele bune si la cele rele.

Nu este simplu sa ajungi nici la Biserica Sfantului Mormint, pentru ca nu este niciun indicator dupa care sa te conduci. Asa ca, intrebind de unul de altul si mergind ba la dreapta, ba la stinga, am ajuns intr-un final la Biserica.

Este un edificiu mare, impresionant. Ne-am strecurat printre multime si am intrat. In mijloc- o gramada de oameni care se inchina la ceva. Ce este asta? Nu stim, nu este scris nimic. Dupa ce am intrebat pe mai multi oameni, am inteles ca aici este locul in care corpul lui Isus a fost invelit in panze albe de in, dupa ce a fost coborit de pe cruce.

Ne inchinam si noi, facem poze ca amintire si mergem mai departe. Cam la 20 de metri la dreapta se afla o bisericuta. Oamenii asteapta cuminti sa intre. Este locul in care a fost inmormintat si unde a inviat Isus. Tot de aici in fiecare an, de Paste, ne este adusa lumina sfinta.

Deoarece mormintul este mic, in ,,pestera'' intra cite 4-5 oameni. In mijloc este un sfesnic unde ard citeva luminari. Am incercat sa aprind si eu luminarile pe care le aveam in mina, dar un calugar grec mi l-ea stins imediat si m-a dat afara. A urlat la mine intr-o engleza stilcita sa plec de aici si a mai bolmojit nu stiu ce acolo … Eu am ramas socata, am zis doar ,,I am sorry''. Pentru o secunda am avut impresia ca ma aflu in iad si nu in Casa Domnului. Asa si nu am inteles ce s-a intimplat? De ce a tipat la mine? De ce nu puteam sa aprind luminarea si daca e interzis, de ce nu era scris acolo nimic? Si daca am gresit, de ce nu mi-a explicat omeneste, dar trebuia sa aiba un comportament agresiv?! Mi-am spus in mintea mea doar ,,Iarta-l Doamne ca nu stie ce face''.


[fb]
---
Trimis de feliciarosca in 20.01.12 12:46:32
Validat / Publicat: 20.01.12 17:51:42
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 24287 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

24 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (feliciarosca); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 [fără descriere]
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 8549 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest articol

24 ecouri scrise, până acum

Jupi
[20.01.12 20:19:44]
»

Nu vreau sa fiu considerata rea, dar, cu rochia pe care ai avut-o, nu prea ai reusit "sa respecti codul imbracamintei in Biserica".

iulianic
[20.01.12 20:40:48]
»

Felicia, ai dreptate! Via Dolorosa – drumul pe care Iisus si-a dus in spate crucea rastignirii – a devenit un bazar. E adevarat ca sunt locuite cladirile de pe Via Dolorosa si ca proprietarii si-au facut pravalii in propriile case, dar a scoate si a atarna pe ziduri tot felul de obiecte care mascheaza opririle Mantuitorului pana la locul rastignirii, mi se pare o blasfemie. Daca nu aveam ghid care sa ni le semnaleze, nici noi nu am fi gasit toate aceste puncte. Fiecare crestin care ajunge la locurile sfinte – unii poate cu mari sacrificii si cu multa piosenie in suflet – doreste sa calce pe urmele lui Iisus, sa se transpuna o clipa in lumea de atunci si sa traiasca macar imaginar patimile lui Iisus. Cum poti sa faci asta cand afaceristii isi "striga" marfa?

In legatura cu aprinsul lumanarilor, noi am fost instruiti de ghid in felul urmator: manunchiul cu cele 33 de lumanari cu care intram la mormantul sfant se aprinde fara a fi desfacut, afara, dupa ce iesim, imediat in dreapta. Se stinge apoi intr-un dispozitiv special, ca o palnie intoarsa invers. Acest manunchi de lumanari se ia acasa, aranjat cu grija in bagaj pentru a nu se rupe. Lumanarile se aprind la sarbatori sau se impart credinciosilor de acasa care vor aprecia foarte mult aceste daruri de la locurile sfinte.

Diaura*
[20.01.12 22:10:24]
»

@feliciarosca

Nu crezi ca esti prea exigenta cand acorzi un calificativ ca acesta?

Legat de intamplarea din mormant.

O regula nescrisa, dar neaparat de stiut, obliga orice om care trece plagul unui loc sfant, sa cunoasca obiceiurile. Cand mergi intr-o moschee stii ce ai voie si ce nu; cand mergi intr-un templu hindus la fel.

Ti-ai pus intrebarea de ce a reactionat atat de violent calugarul? Oare nu tu erai cea care ai gresit? El nu era pus acolo sa te invete ceva; era de datoria ta sa stii.

Mai priveste odata fotografiile P08 si P12.

Probabil ai vazut macar o data in preajma sarbatorilor de Paste filmul ” Isus din Nazaret ”. Acolo este clara o scena in care Isus este nemultumit de negotul care se face pe scarile si la intrarea in templu si oricat era de calm in alte situatii... acolo isi iese din fire.

Deci... nimic nou sub Soare.

andrei44*
[20.01.12 22:41:33]
»

@feliciarosca, review-ul tau este foarte util pentru cei ce vor merge acolo si nu se vor documenta de loc inainte.

Mai intii acolo trenul este ultima varianta, dupa taxi-uri si autobuze.

Apoi, tinuta decenta din punctul lor de vedere inseamna (pentru femei) acoperita... ce spunea si @Diaura.

Nu in ultimul rind, sint foarte multe biserici, inclusiv in Romania, fie ele ale manastirilor sau de sine statatoare, unde se interzice aprinderea luminarilor in interior pentru a nu se degrada picturile, etc...

Mai trebuie sa-ti spun ca acel acoperis peste mormintul lui Iisus din interiorul bisericii are si o alta intrare catre capatul celalalt al mormintului. Acolo nu este aproape niciodata coada pentru ca nimeni nu se gindeste ca se ajunge tot acolo: la mormintul lui Iisis. Eu, cind am fost acolo, eram in criza de timp si am trecut foarte trist pe linga intrarea 'principala' si un calugar care era 'de serviciu' la intrarea cealalta m-a oprit si m-a indrumat pe acolo. Nu m-am gindit sa aprind nici o luminare pentru ca nu ardea acolo decit o candela mica si am inteles ca nu e cazul.

Poate ca si tu cind vei mai merge dar si cei care au citit review-ul tau au capatat ceva informatii utile.

santana*
[21.01.12 05:52:51]
»

Felicia, totul e comerţ, tot ce mişcă în lumea asta se învîrte în jurul banilor... Nici nu mă miră, de altfel, păţania ta. Eu de pildă am primit din Israel, de la un bun amic, o cutiuţă în care se afla o bucată de lemn din crucea lui Cristos pe care prietena mea a pus-o la loc de cinste, ca pe o amuletă nepreţuită. Ei, abia a doua zi, cînd m-am trezit din beţie, am realizat că Domnul nostru, în codiţiile astea, ar fi pătimit pe vreo 30 de hectare de pădure, nu pe două bîrne încrucişate.

Era bine totuşi să te interesezi pe la cei care au mai vizitata ţara sfîntă de ce se petrece pe acolo.

webmaster13
[22.01.12 08:34:09]
»

Melodia postata se poate sterge/schimba!

feliciaroscaAUTOR REVIEW
[22.01.12 12:10:47]
»

Jupi, in Biserica nu am intrat cu umerii goi. Am purtat un sal pe umeri.

Jupi
[22.01.12 23:31:00]
»

@feliarosa. Eu raman la parea mea - erai mult prea sexy pentru un loc cu o asa incarcatura spirituala. Eu, daca voi avea ocazia sa ajung acolo, m-as duce imbracata in ceva larg (rochia, tricou), sa-mi acopere umerii si picioarele si un sal/batic pe cap. Ceva cu care sa "te pierzi in multime", nu sa atragi atentia. Asta este parerea mea, poate gresesc. Dupa parerea mea, astea-s normele minime, mai mult din respect fata de ceilalti pelerini. Ca la carte, era - nefardata si cu post de cateva zile inainte.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
scpasajsrl
[01.02.12 00:10:41]
»

Indicatoare cu NU SE FUMEAZA IN MORMANTUL SFANT

ERAU CUCOANA? Hai sa-i reclamam!

Jupi
[01.02.12 01:27:14]
»

@scpasajsrl: esti tare!!!

scpasajsrl
[01.02.12 11:14:53]
»

@Jupi: Am fost acolo in anul 2000 in compania unor oameni extraordinari: Florin Piersic, Parintele Galeriu, Aristide Buhoiu si alti 400 de romani. Toti am pasit smeriti, coplesiti de importanta si incarcatura spirituala a locurilor. Nimeni nu a fost nemultumit ca nu a facut tot ce si-ar fi dorit. Sunt acolo mii de oameni in fiecare clipa care vin sa viziteze si sa se roage. Pentru asta mergi acolo: sa vezi si sa te rogi nu pentru palmares! Nu trebuie sa tii cont de toata lumea aceasta? Te duci la Mormantul Sfant ca pelerin oameni buni si nu ca la mausoleul lui Lenin unde esti turist care are drepturi pe care le reclami ulterior.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
alvaro
[01.02.12 12:06:58]
»

In poze toti turisti erau imbracati decent, numai tu erai dezbracata. Cred ca ai fost sa iti promovezi imaginea prin Ierusalim, nu sa vizitezi locurile sfinte.

alvaro
[01.02.12 12:14:23]
»

Inainte sa faci acest drum poate era mai bine sa citesti pe AFA despre ce inseamna Ierusalim. Sa mergi in Israel pentru a impresiona locuitorii cat de sexi esti tu, mai bine numai scriai nimic, sincer.

Jupi
[01.02.12 12:19:38]
»

Eu propun sa n-o mai certam pe colega noastra. Este foarta tanara si sunt convinsa ca a "bifat" Mormantul Sfant ca pe un obiectiv turistic si atat. Poate ca si eu la varsta ei as fi facut la fel, nu stiu. Viata o s-o faca, in timp, sa-si schimbe modul de a percepe lucrurile.

feliciaroscaAUTOR REVIEW
[01.02.12 12:57:40]
»

@Jupi: Ai dreptate Jupi, ,,am bifat'' Mormantul Sfant ca pe un obiectiv turistic. Nu vreau sa intru in alte detalii, dar precizez ca am cintat la biserica 3 ani si am fost cindva foarte religioasa.

Jupi
[01.02.12 13:14:56]
»

@feliciarosca: Noi am fost indignati (eu, cel putin) de calificativul pe care l-ai dat acestor locuri. Mai ales ca nu am considerat ca erai motivata sa acorzi o nota asa mica. Dar, nu mai are importanta, important este ca ai avut o calatorie frumoasa si ai vazut locuri minunate, la care altii doar viseaza. Nu suntem roboti, asa ca este normal sa vedem diferit lucrurile, sa gandim diferit. Te asteptam si cu alte calatorii.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
andrei44*
[05.02.12 16:50:25]
»

@Jupi: Nu pot decit sa-ti dau dreptate. Oricum, colega noastra cred ca a perceput mesajul. Trebuie sa acceptam unele realitati chiar daca nu sintem de acord cu ele. Nu era cazul aici (eu asa inteleg) dar perceptia a fost eronata in raport cu fenomenul. Eu ma consider fericit ca am putut calca pe acolo dar nu putem pretinde tuturor sa aprecieze si fenomenul pe liga cladiri. Indiferent de cultura si religie acolo exista si un loc in care cobori trei etaje prin veacuri si religii si culturi. Poate ca merita mentionat mai mult decit restrictiile existente. Restrictii exista peste tot iar in unele locuri iti cam pierzi parti ale corpului sau libertatea daca nu le respecti. Ce se facea daca mergea in Iran?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
melania romana
[03.12.12 20:08:53]
»

@feliciarosca: si eu am fost doi ani la rind in israel, anul trecut de pasti. vreau sa spun ca a fost o experienta tare urita.

Pe noi ne-au scos cu armata din catedrala mormintului sfint si cu armele ne impingeau din spate spundu-ne sa plecam acasa. Cei care s-au ascuns prin magazinele arabilor, bineinteles dupa ce au platit citeva sute de dolari au fost tradati de chiar cei care au primit banii, si astfel veneau soldatii si-i cautau, ii scoteau afara si erau si batuti si cu banii luati.

Ca sa fii in fata in catedrala cind vine sf lumina trebuie sa cunosti pe cineva deacolo altfel nu ai nici o sansa si asta te cost poate si 500 -1000 de dolari.

preotii care ne-au insotit in pelerinaj, amindoi au luat bataie.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
melania romana
[03.12.12 20:26:19]
»

@Jupi: noi am avut ghid un evreu crestin si marea majoritate aveam tricouri si fuste lungi, dar cind trebuia sa intram intr-un loc sfint ghidul ne indemna sa ne punem bluze, pulovere cu mineci lungi. Eu cred ca fata cu rochia decoltata nu a stiut, dar era bine poate daca o sfatuia cineva din grup sa schimbe rochia aceea cu ceva mai decent

webmaster
[03.12.12 20:28:17]
»

@melania romana: ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Poţi folosi linkul "ADAUGĂ IMPRESII NOI"

webmasterX
[04.11.17 10:59:21]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica «Orașul vechi creștin» (nou-creată, între timp, pe sait)

bunumimi
[26.03.19 19:54:55]
»

@feliciarosca: La Sfintul Mormint sint de fapt doua mici incaperi. Ati avut acel incident in prima incapere si nu ati ajuns la Sfintul Mormint. Era necesar un ghid atit pentru traseu, obiective cit si pentru a fi evitat unele situatii neplacute. Preotul grec are puteri discretionare in acest loc, astfel ca, in una din seri, a acceptat sa intre la Sfintul Mormint doar o persoana cu probleme de sanatate din grupul nostru si apoi a inchis, fiind invitati pentru ziua urmatoare. Aceasta dupa ce am stat aproape 3 ore la un rind mare, cu grupuri din toate colturile lumii. Nu este un loc din care poti sa pleci suparat.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Mihai Andrei
[05.01.21 17:41:04]
»

@Jupi:  Dn Jupi si ceilalti, care  o certati pe dna Felicia... Nu am obiceiul sa intervin, ma limitez doar a rasfoi impresiile colegilor legate de turism... Dar... Unde mai este credinta din noi, bunatatea si blandetea, daca sarim cu atata patos si rautate sa certam pe cineva doar pentru ca nu ii intelegem punctul de vedere, care macar e sincer??

1... Daca Isus Insusi a aruncat tarabele cu arginti ale negustorilor, de ce noi astazi, dupa 2 milenii, le acordam noilor negustori lacomi care au sufocat Drumul Crucii intelegere si dnei Felicia nu???

2... Daca Felicia nu cunostea regulile nefiind ca multi dintre criticii de aici insotiti de ghizi, este cazul sa o rastignim??

3... Mai suntem crestini adevarati sau  ne mintim singuri  cand afirmam ca avem credinta in suflet si nu ne pasa  in ce hal de blasfemie si decadenta umana a ajuns omenirea din nou dupa 2000 de ani? Autoritatile evreiesti, care nu pun nici macar niste biete indicatoare, de ce tolereaza acasta stare decadenta?? ... Daca Statele crestine nu iau nici un fel de atitudine impotriva acestei decadente generale de acolo, avem macar noi idee,   cei care aruncam cu pietre aici, ca la Mecca sau Medina nu exista si nu se permite astfel de bataie de joc?? Am ajuns sa ii sustinem pe ei, sa le cautam scuze pt ca pangaresc cel mai Sfant loc de pe Pamant?? Doamne, unde am ajuns? A, sa nu spuna cineva ca sunt rau astfel, pt ca nu sustin sa ii prigonim!! Ar exista ff multe solutii rezonabile, daca Statul evreu sau cele crestine ar dori!!! Acelui loc trebuie sa i se redea linistea, curatenia si sfintenia!!! Cum ar fi daca la intrarea la Patriarhia romana am merge pe un culoar cu tarabe cu produse chinezesti, sa traga negustorii de tine sa le cumperi ceva??? Sau la Manastirile sfinte!!!

5... Cei care mergeti la Ierusalim si nu va intristeaza ce se intampla acolo, sau care de asemenea probabil nu mergeti cand sunteti acasa la Biserica la Sf. Liturghie, considerand ca e suficient ceea ce avem in suflet, cu mare tristete o spun, cheltuiti niste bani degeaba... Isus Christos nu va fi gasit niciodata printre tarabe, pt simplul motiv ca El nu este acolo...

6... Dati dovada  de empatie si de intelegere si veti realiza ca  dna Felicia care macar a mers acolo cu mare speranta si multe asteptari si a gasit in schimb decadenta si sfidare... Nu asa te porti cu un om care iti bate la portile credintei, ca acel calugar, ma scuzati, un fariseu care nu are nici o treaba cu Dumnezeu!! Greselile dumneaei si ale oricui, pot si intelese si pot fi indreptate pt ca dna pare de multa buna credinta, dar rautatea foarte greu... Mai ales cand nici nu realizam ca suntem rai...

7... Si in final va intreb... Dvs., oameni buni, va bateti sau certati copiii cand gresesc?? Eu cred ca  ii cresteti cu bunatate si blandete, cu siguranta... In fine...

8... Imi pare tare rau si imi cer iertare daca v-am suparat, dar sunt ff necajit ca ne-am pierdut intelegerea si sinceritatea... Sper ca macar in al 999lea ceas sa ne trezim, sa ne privim adanc in suflet si sa devenim mai buni si mai intelepti, pt ca bunul Dumnezeu, dupa cate se vede in jur, si-a cam pierdut rabdarea cu noi... Numai bine tuturor.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Mihai Andrei
[05.01.21 17:49:52]
»

@melania romana:  Este absolut incredibil ce spuneti... Cumva astia muritori si trecatori pe acest Pamant ca toata lumea, se considera din nou stapani absoluti pe un Pamant care a fost recuperat de la musulmani si daruit lor tot de crestini in urma Cruciadelor? Oamenii astia nu evolueaza niciodata? Eu vreau sa cred ca acum fac niste comentarii emotionale nejustificate, fara nici o baza, pt ca de fapt parca nu pot sa cred ca e adevarat...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
andrei44*, bunumimi, Diaura*, feliciarosca, iulianic, Jupi, melania romana, Mihai Andrei, scpasajsrl
Alte impresii din această RUBRICĂOrașul vechi creștin:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.065760135650635 sec
    ecranul dvs: 1 x 1