ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.01.2018
DE xpac
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Alexandria
ÎNSCRIS: 03.08.13
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
JUN-2017
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Canalul Corinth

TIPĂREȘTE URM de aici

Dupa vizitarea sitului Epidavros ne-am gandit sa mergem in Corinth pentru a vizita, din nou, vestitul canal. Am mers langa pod unde stiam ca este o parcare chiar in fata unui local care, pe langa cafea, frape, prajituri si foietaj avea spre vanzare si diferite obiecte, inclusivi magneti, pentru, aduceri aminte''!

Podul are doua benzi de circulatie, pe o parte cat si pe cealalta parte existand trotuare pentru pietoni cu balustrade suficient de inalte pentru protectie.

Am mers pe pod pentru a privi canalul. Canalul este destul de adanc (80 m) și părțile sale laterale coboara vertical. Dintr-o parte in cealalta canalul este atat de drept, incat, stand pe pod, se pot vedea vedea ambele capete ale canalului. Pamantul se înclină, la ambele capete ale canalului, cand intalneste Marea Egee la un capat si Golful Corinth la celalalt.

Canalul Corinth traverseaza istmul ingust al Corinthului pentru a lega golful Corinth al marii Ionice de golful Saronic al marii Egee. Prin construirea acestui canal, practic, peninsula peloponez a devenit o insula legata de continent prin podurile din Corinth, Isthmia si Rio-Antirio!

Constructorii au sapat canalul la nivelul marii si nu se folosesc ecluze. Are o lungime de 6,4 kilometri și are o latime de doar 21 metri la baza sa, facandu-l impracticabil pentru majoritatea navelor moderne. Astazi, are o importanta economica mica. Acum este folosit în principal pentru traficul turistic.

Daca astazi un vizitator ar putea sa-si imagineze Istmul din Corinth in starea sa originala si naturala inainte ca scopurile și tehnologia moderna sa taie un canal, el ar fi coplesit gandindu-se la greutatile imense pe care marinarii din vechime trebuiau sa transporte o nava și marfuri pretioase intacte de-a lungul pamantului, din golful Corinth in golful Saronic si invers. Trebuie să fi fost o opera spectaculoasa pentru a face o nava sa alunece pe un traseu de pavaj din pietre cunoscut sub numele de Diolkos - pentru care "Corintul din mările gemene"era faimos și apreciat în antichitate.

Planurile pentru un canal prin Istmul din Corinth se întorc în urmă cu 2600 de ani. Numerosi conducatori din antichitatea greceasca și romana - inclusiv Demetrius I, Julius Caesar și Nero - au prevazut nevoia unui astfel de canal. Canalul Corinth a ajuns sa fie facut numai in epoca moderna. Planurile au fost pregatite în anii 1870, constructia a inceput in 1881, iar Canalul a fost finalizat în 1893. Ruta de astazi a canalului este identica cu cea prognozata in timpul lui Nero.

Una peste alta, acest canal prin care nu mai circula decat barci, iahturi, nave cu turisti si nave de transport de mici dimensiuni, este o realizare de exceptie, ca si canalul Suez, prin munca titanica a oamenilor pentru scurtarea drumului din marea Ionica in marea Egee si invers, cu aproximativ 400 de kilometri!

Dupa ce am admirat si pozat canalul, ne-am facut cumparaturile si am mers aproape, la cativa kilometri in sud pentru a revedea si podul din Isthmia. In acest punct, peretii sunt aproape la nivelul apei: este cu siguranta un alt punct foarte frumos al canalului. In practica este vorba ca acest pod coboara in apa in momentul in care trec diferite nave prin canal. Si in capatul celalat exista acelasi tip de pod.

Dupa ce am urmarit coborarea podului, trecerea unor nave si ridicarea la loc a podului-spectacol inclusiv cu pesti! -pe inserat am purces la drum spre locul de cazare din Tolo unde eram asteptat cu un mithos la rece!

Vacante placute

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de xpac in 29.01.18 21:25:02
Validat / Publicat: 29.01.18 22:29:29
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.

VIZUALIZĂRI: 4543 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (xpac); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P06 Un iaht pe canal
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 29900 PMA (din 31 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[29.01.18 21:51:52]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "'Opționale' din Tolo, TOLO" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

Zoazore
[30.01.18 20:35:10]
»

@xpac: La prima vedere, pare un fleac, dar atâta muncă depusă pentru scurtarea, chiar și cu 400 km, a unei distanțe. Interesant și câte generații au visat la canalul ăsta!

Vacanțe frumoase în continuare!

mihaelavoicu
[04.02.18 06:54:24]
»

Îmi imaginez cât se stătea la coadă pentru a trece un vas!

Frumos scris și mi-ai amintit de momentul Grecia 1993.

mishu
[01.03.18 21:55:54]
»

@xpac: Frumos articolul, spectaculoase pozele, felicitari, votat cu mare drag.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
mihaelavoicu, mishu, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂ'Opționale' din Tolo:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.27988409996033 sec
    ecranul dvs: 1 x 1