GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Dupa vizitarea sitului Epidavros ne-am gandit sa mergem in Corinth pentru a vizita, din nou, vestitul canal. Am mers langa pod unde stiam ca este o parcare chiar in fata unui local care, pe langa cafea, frape, prajituri si foietaj avea spre vanzare si diferite obiecte, inclusivi magneti, pentru, aduceri aminte''!
Podul are doua benzi de circulatie, pe o parte cat si pe cealalta parte existand trotuare pentru pietoni cu balustrade suficient de inalte pentru protectie.
Am mers pe pod pentru a privi canalul. Canalul este destul de adanc (80 m) și părțile sale laterale coboara vertical. Dintr-o parte in cealalta canalul este atat de drept, incat, stand pe pod, se pot vedea vedea ambele capete ale canalului. Pamantul se înclină, la ambele capete ale canalului, cand intalneste Marea Egee la un capat si Golful Corinth la celalalt.
Canalul Corinth traverseaza istmul ingust al Corinthului pentru a lega golful Corinth al marii Ionice de golful Saronic al marii Egee. Prin construirea acestui canal, practic, peninsula peloponez a devenit o insula legata de continent prin podurile din Corinth, Isthmia si Rio-Antirio!
Constructorii au sapat canalul la nivelul marii si nu se folosesc ecluze. Are o lungime de 6,4 kilometri și are o latime de doar 21 metri la baza sa, facandu-l impracticabil pentru majoritatea navelor moderne. Astazi, are o importanta economica mica. Acum este folosit în principal pentru traficul turistic.
Daca astazi un vizitator ar putea sa-si imagineze Istmul din Corinth in starea sa originala si naturala inainte ca scopurile și tehnologia moderna sa taie un canal, el ar fi coplesit gandindu-se la greutatile imense pe care marinarii din vechime trebuiau sa transporte o nava și marfuri pretioase intacte de-a lungul pamantului, din golful Corinth in golful Saronic si invers. Trebuie să fi fost o opera spectaculoasa pentru a face o nava sa alunece pe un traseu de pavaj din pietre cunoscut sub numele de Diolkos - pentru care "Corintul din mările gemene"era faimos și apreciat în antichitate.
Planurile pentru un canal prin Istmul din Corinth se întorc în urmă cu 2600 de ani. Numerosi conducatori din antichitatea greceasca și romana - inclusiv Demetrius I, Julius Caesar și Nero - au prevazut nevoia unui astfel de canal. Canalul Corinth a ajuns sa fie facut numai in epoca moderna. Planurile au fost pregatite în anii 1870, constructia a inceput in 1881, iar Canalul a fost finalizat în 1893. Ruta de astazi a canalului este identica cu cea prognozata in timpul lui Nero.
Una peste alta, acest canal prin care nu mai circula decat barci, iahturi, nave cu turisti si nave de transport de mici dimensiuni, este o realizare de exceptie, ca si canalul Suez, prin munca titanica a oamenilor pentru scurtarea drumului din marea Ionica in marea Egee si invers, cu aproximativ 400 de kilometri!
Dupa ce am admirat si pozat canalul, ne-am facut cumparaturile si am mers aproape, la cativa kilometri in sud pentru a revedea si podul din Isthmia. In acest punct, peretii sunt aproape la nivelul apei: este cu siguranta un alt punct foarte frumos al canalului. In practica este vorba ca acest pod coboara in apa in momentul in care trec diferite nave prin canal. Si in capatul celalat exista acelasi tip de pod.
Dupa ce am urmarit coborarea podului, trecerea unor nave si ridicarea la loc a podului-spectacol inclusiv cu pesti! -pe inserat am purces la drum spre locul de cazare din Tolo unde eram asteptat cu un mithos la rece!
Vacante placute
Trimis de xpac in 29.01.18 21:25:02
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (xpac); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "'Opționale' din Tolo, TOLO" (deja existentă pe sait)
@xpac: La prima vedere, pare un fleac, dar atâta muncă depusă pentru scurtarea, chiar și cu 400 km, a unei distanțe. Interesant și câte generații au visat la canalul ăsta!
Vacanțe frumoase în continuare!
Îmi imaginez cât se stătea la coadă pentru a trece un vas!
Frumos scris și mi-ai amintit de momentul Grecia 1993.
@xpac: Frumos articolul, spectaculoase pozele, felicitari, votat cu mare drag.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2022 Optionale cu plecare din Tolo (Peloponez) — scris în 10.07.22 de ilee din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2017 Urme de civilizatie antica - Delfi — scris în 25.11.17 de xpac din ALEXANDRIA - RECOMANDĂ
- Jun.2017 Descopera Epidaurus — scris în 23.11.17 de xpac din ALEXANDRIA - RECOMANDĂ
- Sep.2015 Croazieră din Tolo — scris în 21.02.18 de xpac din ALEXANDRIA - RECOMANDĂ
- Sep.2015 Croaziera în insulele Hydra şi Spetses: un vis împlinit — scris în 05.02.16 de irinad din TâRGOVIșTE - RECOMANDĂ
- Jul.2014 Mirajul Greciei: Hydra și Spetses — scris în 17.05.15 de Dabator din BUCUREșTI - RECOMANDĂ