GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Sevastopol - Cartier General al Flotei Mării Negre
Oraşul Sevastopol nu este promovat de către agenţiile de turism ca un oraş turistic, şi asta cred eu, că din cauza Flotelor Militare Ruse şi Ucrainene cantonate în portul oraşului.
Este situat în partea sud vestica a peninsulei Crimeea, peninsulă care din punct de vedere administrativ teritorial se bucura de statut de Republica Autonomă. Oraşul Sevastopol însă nu face parte din Republica Autonoma Crimeea, el are un statut diferit faţă de celelalte oraşe ale Crimeii dar şi faţă de oraşele oblasturilor Ucrainene, Acest statut şi-l împarte doar cu Kievul. Cele doua oraşe nu au un primar ales de comunitate ci un guvernator numit de către Preşedintele Ucrainei. Motivul trebuie sa fie unul de strategie si siguranţă naţională.
Atracţia principală a Sevastopolului o constituie cele două Flote Militare care coabitează în golful Sevastopol, golf ce formează magnificul portul natural al oraşului.
Veneam de la Yalta despre care am scris
Încă de la intrarea în zona portuară am fost luaţi în primire de nişte tinere frumuseţi locale vorbitoare de limbă engleză şi care vindeau bilete pentru îmbarcare pe micile ambarcaţiuni, cu care se făceau plimbări prin golf printre navele militare. Preţul nu mi-l amintesc dar cu siguranţa era unul nesemnificativ.
Debarcaderul pentru acestea este situat in apropierea Monumentului Navei Scufundate. Să fie oare de rău augur?
Ne-am urcat pe o barcă cu pavilion rusesc si am aşteptat ora plecării. În afara de noi trei au mai venit două doamne de vârstă medie dintre care una ţinea in mâna un ghid de conversaţie englez-ucrainean. Aceasta era o canadiancă venită in vizită la prietena ei ucraineancă. M-a surprins faptul că ceea care se străduia să găsească o cale de comunicare era canadianca şi nu invers.
Pe timpul plimbării care a durat aproximativ o oră, din doua difuzoare balşoaie veneau explicaţii mai mult decât necesare însă in limba lui Puskin pe care o înţelegea o singură persoana de pe barcă si care din păcate nu putea să ne ajute cu nimic pentru ca nu cunoştea nici o limbă străină.
Canadianca mă solicita pe mine să-i dau unele explicaţii si cum eu mă pricep la vapoare la fel de bine ca la avioane am lămurit-o buştean.
Cuvântul „carablea” a ieşit din difuzoare de câteva sute de ori şi astfel am aflat şi eu care este etimologia cuvântului „corabie”, din limba română.
Pe colinele ce delimitează portul sunt câteva clădiri albe avânt catarge cu drapel rusesc. Am presupus că sunt cazărmi pentru marinarii ce deservesc navele. Nu cred să mă fi înşelat.
Am făcut o mulţime le fotografii pe care le voi ataşa şi probabil că vom primi in ecouri unele explicaţii de la marinarii noştri (Pepsi şi Laurenţiu).
Unele nave arată într-o stare jalnică şi probabil ca au doar valoare de muzeu, însă altele pe care se vedea că aveau şi personal de deservire, încă mai fac legea în Marea Neagră.
În port am mai văzut câteva nave sub pavilion Britanic, o navă cu însemnul „Crucea Roşie”, un submarin ruginit, o nava într-o rână cu tribordul sub nivelul marii, nave „mecanic”, un feribot şi multe macarale.
Oraşul mai oferă posibilitatea unei vizite la Muzeul Panorama unde veţi vedea scene din lupta de apărare a Sevastopolului din timpul Războiului Crimeii. Ceva in genul Muzeului Panorama Borodin, aflat la Moscova.
Situl arheologic al coloniei greceşti Chersonesos Taurica cu o vechime de 2500 de ani este si el un loc ce trebuie vizitat de cei care s-au rătăcit prin zonă.
Nu departe de Sevastopol, la Bahcisarai trăieşte o importantă comunitate tătătească. După căderea comunismului aceştia şi-au reluat legăturile cu fraţii din România, existând un adevărat turism nostalgic între Dobrogea şi Crimeea. Bucătăria lor este delicioasă şi poate da un strop de condiment, unui vacante petrecute in Crimeea. Am vizitat si acele locuri si am scris despre ele aici.
A urmat Odessa cu fetiţele, bunicile si străbunicele lor despre care am scris aici.
Trimis de popescu.borsa* in 26.02.11 17:01:46
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (popescu.borsa*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Am sters P20, era dublura P15. Celalalt aspect al sesizarii, urmeaza sa fie rezolvat de Administrator.
@popescu. borsa
Se stie ca mare parte din flota URSS era in Ukrana, n-ai vazut pe-acolo cumva si crucisatorul Potemkin, legat de Marea Revolutie Socialista din Octombrie ce-a scufundat in comunism o mare parte din Eurasia sau submarinul nuclear Kursk, "cosmarul lui Putin", care in vara anului 2000 a esuat cu 118 marinari la bord? Sau figurau amandoua la capitolul "monumentul vaporului scufundat"?
Oare mai exista Corul Armatei Rosii?
Tare bine cantau, dovada este melodia atasata!
@popescu. borsa
Nu mă miră că aifostacolo, pentru că ţi-am citit şi celelalte postări din zonă.
Cred că este o zonă interesantă de vizitat, iar review-ul tău îmi confirmă acest lucru.
Crimeea a fost dintotdeauna ţara tătarilor, rămaşi acum minoritari, după exodul spre Dobrogea şi Anatolia ca urmare a războiului ruso-turc de la jumătatea secolului al XIX-lea şi, mai ales, după deportarea în masă în Asia centrală, de după al doilea război mondial.
Oricum, regiunea nu a făcut parte niciodată din Ucraina, până în 1954, când Stalin, care murise în 1953, a mai lăsat un semn al gândirii sale diabolice. Atunci, Crimeea a fost trecută (conform planului lui Stalin), din componenţa Rusiei, în cea a Ucrainei. Acesta este unul din motivele şovăielilor din prezent între occident şi Moscova, ale Ucrainei, având în vedere că aici populaţia este rusă în proporţie de vreo 60%.
Este aceeaşi tactică, aplicată şi în Moldova, cu Transnistria.
Cât priveşte originea cuvântului corabie, mă îndoiesc că ea este slavă, pentru că ruşii nu au fost mari navigatori la viaţa lor. Cuvântul are rădăcini mult mai vechi, de vreme ce grecii spuneau harab, iar latinii carabus. Evident, slavii au preluat şi ei cuvântul, dar în română el vine din latină. Este posibil să existe totuşi şi o influenţă slavă, în privinţa pronunţiei. Doar atât însă, explicaţiile "savante" cu privire la originea slavă a cuvântului, aflate încă în unele dicţionare, datează probabil de pe vremea încercării de rusificare a limbii române.
Frumoase poze!
Uitându-mă la persoana cu portavoce din P09, mă gândeam că şi aici ai dat de vreo manifestaţie.
@dorgo
”Se stie ca mare parte din flota URSS era in Ukrana
De fapt, nu chiar aşa de mare, alte flote ale URSS erau (şi mai sunt încă) cele din Marea Baltică, cu baza la Kaliningrad, flota nordică, flota din Pacific şi flota din Marea Caspică.
Cât priveşte crucişătorul Potemkin (zis şi Patiomkin, după pronunţia rusească), acesta a fost scufundat cu bună ştiinţă chiar în portul Sevastopol, în 1919, dar monumentul navelor scufundate nu îi este dedicat, acesta fiind ridicat în memoria navelor scufundate în războiul Crimeii, de la jumătatea secolului al XIX-lea, pentru apărarea portului Sevastopol. Povestea crucişătorului Potemkin a fost redată într-o capodoperă cinematografică (considerată printre cele mai valoroase 100 de filme realizate până acum), filmul mut din 1925, regizat de Serghei Eisenstein click aici
În schimb, submarinul cu propulsie nucleară K-141 Kursk (numit aşa după numele localităţii unde, în 1943, a avut loc cea mai mare bătălie de tancuri din toate timpurile), nu are nicio legătură cu Crimeea, el s-a scufundat în Marea Barenţ, parte a Oceanului Arctic.
@Costi.
Cu istoria Rusiei sunt doxat si eu, dar nu am vrut sa exagerez cu amănunte.
Consider totuşi că sunt binevenite precizările tale şi ele pot fi utile cititorilor mai tineri, care nu au fost ajutaţi să înveţe istoria vecinilor noştri de la răsărit.
Ultimele referiri le cataloghez ca fiind un pic prea acide faţa de colegul @dorgo.
Din cate imi dau seama toate navele pozate sunt de origine ucrainiana, dar dupa proiecte rusesti vechi de peste 30 de ani. Majoritatea sunt auxiliare, observ in P12 un vanator de submarine si in p22 o corveta. Restul sunt fier vechi care din cand in cand mai ajung si pe la noi pentru cate un exercitiu din plan.
Flota ruseasca se compune din mai multe distrugatoare, fregate si nave antisubmarin care nu au o locatie permanenta si in general stau legate la geamandura in diferite locuri strategice pentru a putea actiona rapid in caz de alarma/necesitate.
Crucisatorul Moskva este nava amiral a flotei ruse de la Marea Neagra, are un nume mare a unei alte celebre nave (distrugatorul Moskva - nava emblema a flotei rusesti) care a fost scufundata in cel de-al doilea razboi mondial in apele noastre, travers de portul Constanta de catre distrugatorul Regina Maria.
Se pare ca au un complex rusii, nu doresc sa trimita in vizita crucisatorul la noi, acum cand am primit de la englezi fregata Regina Maria.
Oricum din cate stiu la bordul crucisatorului in urma cu 2 ani a avut loc o explozie ceea ce a facut ca presedintele Dimitri Medvedev sa interupa o sedinta si sa plece urgent la bordul navei. Ce-o fi fost?
[later edit]
o poza cu Moskva gasiti aici
@pepsi70ro
Foarte bun linkul... edificator în privinţa tensiunilor dintre Rusia şi Ucraina, legate de portul Sevastopol.
”Rusia speră să păstreze portul Sevastopol ca principala bază pentru Flota Mării Negre si după expirarea contractului de leasing cu Ucraina din 2017
Revin cu o scurta informatie referitoare la a doua parte a ecoului meu de mai sus.
La sfarsitul saptamanii trecute, undeva la aproximativ 14 mile marine travers de Eforie Nord a fost localizata epava distrugatorului Moskva, la o adancime de 45 de metri de catre o echipa formata din scafandrii romani si rusi.
Se doreste ca dupa studierea amanuntita a epavei aceasta sa constituie un nou punct de atractie turistica, cu ajutorul unui minisubmarin.
@pepsi, şi cine crezi că se încumetă 30 km în larg, apoi cu submarinul... mă tem că vor fi prea puţini amatori, iar tarifele - prohibitive...
Vă rog să înlocuiţi melodia cu următorul fragment video:
http://youtu. be/ovqxHIyg5c0
Daca te referi la nava cu numarul 801 ca ar fi britanica.
Am impresia ca te inseli in ceea ce priveste stindardul de la prima nava militara cu numarul de inregistrare "801" care apare in imagini. Este steagul Marinei Ruse.
Cel din imagini nu seamana cu cel britanic pentru ca nu are fondul albastru indigo precum cel britanic, ci rosu. Apoi este aplicat un X care reprezinta crucea Sf Andrei, patronul Marinei Militare Ruse.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)