ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.08.2010
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
    DIN: bucuresti
    ÎNSCRIS: 18.02.10
    STATUS: JUNIOR
    DATE SEJUR
    AUG-2010
    DURATA: 7 nopți
    familie cu copii
    2 AD. + 1 COPII -- v: 8

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    0.00%
    Sub orice critică
    CAZARE [camere etc]:
    60.00%
    Către satisfăcător
    BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
    37.50%
    Mai degraba nemulțumit
    PLAJA şi MAREA:
    90.00%
    Mulțumit, mici obiecții
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    0.00%
    Sub orice critică

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    37.50%

    AUTORUL NU ar recomanda
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut

    TIMP CITIRE: 6 MIN

    Xenofobi! Obositi! Plictisiti!

    TIPĂREȘTE

    O vacanta enervanta! Mi-a fost dat sa intalnesc angajati in genul celor din serviciile turistice ale Romaniei imediat postdecembriste. Importanti, deranjati de toti si de toate, neatenti, suparati, ofticati. Un hotel care este departe de nivelul serviciilor de 5 stele, chiar si pentru Turcia. Un hotel in care nu poti avea pretentii! Pentru ca nu au cu ce! Nu au atitudine, nu au stil, nu au bunavointa.

    E timpul sa intelegem ca doar o camera mare si o masa buna nu sunt suficiente pentru a indeplini standardele celor 5 stele cu care se mandreste hotelul! Acestea sunt limitele minime pentru o unitate de cazare care are si servicii de masa!

    Cele ce vor urma sunt lucruri intamplate mie, nu inseamna ca fiecare serie se confrunta cu aceleasi probleme, dar trebuie sa fie un semnal de alarma pentru cei care vor merge la Miracle (sper cat mai putini). Voi incerca sa fac si o paralela intre ce am trait anul acesta si experientele anilor anteriori, fara a da numele celorlate hoteluri, dar sunt tot din Lara.

    1. angajatii sunt foarte seriosi, unii mi s-au parut suparati de-a dreptul. Si credeti-ma, starea lor va indispune. La receptie parca ar fi angajati imparati si imparatese, asa de distanti si ursuzi sunt!!

    2. nu au personal suficient. Primele cinci zile nu au avut ospatari. Au "bagat" in penultima zi, si doar la cina. Cei care tineau loc de ospatari erau niste neni in tricouri si se cunostea ca nu au nicio treaba cu aceasta meserie, mai ales ca in loc sa debaraseze, se adunau ciorchine (ciorchine de 6 pentru un saloi de mese imens), sau vorbeau la telefon. De prisos sa va descriu cursele cu boluri de supa care se nasteau intre turisti, pentru a ocupa o anumita masa, ramasa ca prin farmec, neocupata... Sau cum am impartit cu niste olandezi de la masa alaturata sticla cu apa! ultima! ca si baiatul ce o adusese! JALNIC!!!

    3. sa presupunem ca vrem sa ne distram. Si ii cautam pe animatori... Doamneee!!! Ce baieti amarati! Si unii nu vorbeau decat turca, iar daca se miscau, pareau anesteziati... Dar nu toti! Vreo trei functionau!

    Sa va spun cateva cuvinte si despre spectacolele de seara, nu?? AM AVUT SEARA DE BINGO!!! Simt ca vreti si voi, ma invidiati, nu? A, am avut si seara de... MTV HITS... adica veneau animatorii in disperarea lor si faceau playback pe o piesa celebra, din top MTV. A, nu, nu stiau versurile... doar deschideau gura la vocale... Au fost trei spectacole reusite tot sejurul.

    Si aveau formatie. Adica dupa show te puteai relaxa la un pahar la terasa, unde canta formatia hotelului. Un mosulet ragusit si electrocutat, vesel peste masura, doi rataciti cu aer de functionari pe fundal si o domnisoara care avea voce si care ar fi putut canta frumos daca ar fi disparut ceilalti trei. Nu puteai sa ramai prea mult in preajma lor. M-am intristat gandindu-ma ca am platit pentru asa ceva.

    4. gustarile dintre mese sunt: carnati (oribili) cu cartofi prajiti si salata de varza acra, hamburgeri si cartofi copti. Produsele de patiserie erau: gogosele mititele cu zahar pe ele. A, si odata am luat... pesmet... amestecat cu zahar... am primit doua guguloaie, dar nu stiu de ce... ca nu am suparat pe nimeni! Si inghetata! de DOUA feluri! Cam o ora dura festinul cu inghetata! Pentru cei care inca mai cred ca au fost la 5 stele, sa le spun care e situatia la alte hoteluri: gustarea dintre mese e un ditamai meniul, cu pui la rotisor, kebap si hamburgeri, cu cartofi prajiti si multe salate si o mica sectiune de dulciuri. La capitolul "patiserie", in mod normal se aseaza mese cu platouri pline de dulciuri... Si exista cuptor de pizza de la 12 la 16!!!

    Sucurile. Pot fi folosite, cu sanse mari de izbanda, intr-un razboi biologic. Praf de curatat cu zahar si apa. Sau detergent de vase cu zahar si apa. Cif diluat, cu mult zahar... Nu va apropiati de ele, aproape musca!

    Am incercat un martini... (floriol), un coniac (alcool curat, probabil cu zahar ars in el). As fi incercat si cocteiluri, dar erau cu sucuri-prastie si nu am riscat, desi aveam asigurari medicale de la firma serioasa.

    5. ce m-a deranjat cel mai tare a fost atitudinea generala a personalului hotelier fata de romani. Probabil ca proprietarii acestui hotel sau/si echipa manageriala sunt xenofobi. Sa intelegeti: hotelul este ocupat in mare masura de turisti turci, iar apoi romani. Romanii sunt parcati la etajul doi, cladirea 1. Asta e! Dar ce dracu sea-view ai de la etajul doi, departe de tarm, printre palmieri si aparatele de aer conditionat (constructiile mari, nu stiu cum se numesc, alea rotunde si galagioase)... Dincolo, in cladirea 2 (unde am ajuns pana la urma, dupa ce l-am mozolit cu 10 eur pe micutul de la receptie si dupa ce l-am amenintat ca sar din balcon in balcon pana ajung sa vad marea), nu am auzit vorbindu-se romaneste in lift.

    Personalul de la piscina OCUPA DIMINEATA LA PRIMA ORA SEZLONGURILE DE PE PRIMUL RAND SI LE ELIBEREAZA CONTRA COST, NU CU FOARTE MARE DISCRETIE. LE ELIBEREAZA DACA SUNT CERERI, DACA NU, LE TIN OCUPATE CU PROSOAPE PANA LA INCHEIEREA ZILEI!!!

    Principalii beneficiari-turistii turci.

    La masa, in acelasi stil de acum cunoscut, turistilor turci li se ocupa mese de catre asa-zisii ospatari, cu pahare de suc si de bere. Adica: tu ai mancare si pofta, vezi mese goale, dar nu te poti aseza acolo, ca Ismail a vrut sa ocupe mesele pt ai lui.

    Inchipuiti-va altceva: stati la rand la... bere. In fata dvs. un turc cere ceva. Vanzatorul-ospatar zambeste pana la urechi, ii crapa obrazul de la zambet, i se departeaza urechile, leaga un mic dialog simpatic cu turistul, ii da berea si paharul de cola (cu gheata si pai), mai spune ceva dragut, apoi trece la dvs: FLEOSC! toata fata ii cade in zbarcituri adanci, vocea i se ingroasa si ochii i se micesc. Cola ta e in pahar mic de plastic, fara gheata si fara pai (care nu ar incapea, oricum). Si trece mai departe. Gata. Cu tine a terminat. Il strapunge pe urmatorul. Alt roman, saracu... Si toate pe fata, de fiecare data.

    Frati romani! Astia nu au hotel de cinci stele doar pentru ca au camera de 30mp si doua feluri de supa si 20 variante pentru felul doi! Si daca au trei tobogane de apa si doua piscine nu inseamna ca sunt foarte buni. Omul sfinteste locul, iar de acolo eu de-abia asteptam sa plec! Camera e mare, dar nu are stil, e saracacioasa. Cine a mai fost la 5 stele intelege, cine nu, sa incerce. Mancarea e variata, dar la capitolul desert sunt ZERO BARAT IN CHILOTEI. Va spun asta tot prin comparatie cu serviciile celorlalte hoteluri la care am stat. Faptul ca cheama trei mascarici sa dea spectacol nu inseamna ca au facut ceva spre distractia noastra, ci ca au gasit cea mai ieftina varianta sa umple timpul pe care il stai acolo!!

    Sa nu credeti ca sunt foarte rea, iata cateva lucruri in regula: aerul conditionat, apa plata la sticlute mici peste tot (mai putin in restaurantul principal) si dna Natalia de la magazinul de bijuterii.

    A, v-am spus ca uscatorul de par era programat sa se opreasca dupa un minut de functionare, iar apoi asteptai vreo 10 ca sa reporneasca??? Nu am avut forta sa ma adresez receptionerului. Am vorbit cu alte doua familii din hotel si aveau aceeasi problema. Deci e treaba adanca, gandita profund, de un manager crizat pe vecie... Acelasi care a decis ca toate jocurile pentru copii sa fie cu plata!!! Doamne si ce Lunaparc aveau dincolo, si mai era si gratis!!!

    Nu va duceti!


    [fb]
    ---
    Trimis de viorela75* in 16.08.10 19:57:48
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA. A mai fost în/la: lara
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 3244 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    21 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (viorela75*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
    INFO membrii AmFostAcolo beneficiază de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii.PREȚURI PREȚURI
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 4400 PMA (din 7 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

  • ECOURI la acest review

    21 ecouri scrise, până acum

    michaela_1961
    [16.08.10 21:56:36]
    »

    Esti haioasa ! Mi-a placut review-ul tau, imi plac oamenii care gasesc puterea sa zambeasca in orice conditii.

    Nu este interzis sa dai nume de hoteluri, asa ca pe mine m-ar interesa stiu la care hotel ai fost si ti s-a parut peste Miracle.

    Alegeri inspirate pe viitor !

    vladex
    [16.08.10 23:59:57]
    »

    Super review! Punctaj maxim de la mine! Vorba aia: MAXIM AM SPUS ))

    valimi
    [17.08.10 10:19:39]
    »

    Pacat de cele intamplate, de mare ajutor imi par aceste review-uri, cu toate ca nu mi se pare corect sa evidentiezi doar aspectele negative, ci sa le analizezi in contrapondere cu cele bune, care, sunt convins, au existat.

    Puncte de la mine!

    ramo
    [17.08.10 13:41:05]
    »

    Imi pare rau ca ai avut un sejur asa nereusit, eu am fost in urma cu 2 ani si a fost chiar Ok. Dar si mai rau imi pare ca nu ai reusit sa vezi si aspecte pozitive. Daca ai mai fost in Turcia ce hotel de comparatie ai avut? Si eu am fost in alte parti mai ok, dar tot nu regret vacanta la Miracle.

    viorela75*AUTOR REVIEW
    [17.08.10 15:17:13]
    »

    Concord (am fost de doua ori) si Delphin Diva. Nu stiu ce este anul acesta acolo, dar anii trecuti a fost foarte bine.

    Andox CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [17.08.10 15:36:58]
    »

    Pai in cazul asta nici nu ma mir ca nu ti-a placut la Miracle.

    Dupa ce ai fost la 2 hoteluri de top, Concorde fiind in ultimii 2 ani castigatorul Europe's Leading All-inclusive Resort iar Delphin Diva face parte din grupul Comert, unul dintre cele mai bune din Turcia, este normal sa vezi o gramada de lipsuri la Miracle.

    ramo
    [17.08.10 16:59:19]
    »

    Acum inteleg, dar tu trebuia sa stii clasa hotelului -- o fi 5* UAl, dar... e ca si cum ai fost in Turcia ani la rand si apoi mergi in Grecia tot la AL.

    Nu poate sa iti placa la fel de mult. Insa pretul e dublu la Delphin si la Concorde

    Oricum, vacante placute si cat mai inspirate

    viorela75*AUTOR REVIEW
    [17.08.10 17:15:13]
    »

    Diferenta de calitate e enorma intre ele. Ma asteptam la mai putin, nu la dezastru. Indiferent ce tip de hotel este Miracle, nimic si nimeni nu scuza atitudinea personalului. Ca mergi la 5, 4 stele sau 2margarete, serviciile sunt platite dupa cum este oferta unitatii de cazare si te astepti sa fii tratat respectuos. E foarte simplu, e foarte normal si se numeste profesionalism. Multi dintre noi au avut concedii minunate la 2 si 3 margarete nu pentru ca aveau fantana arteziana in camera, ci pentru ca oamenii de acolo isi faceau treaba cu seriozitate si bun simt. La Miracle e o problema de badaranie. Si asta nu se masoara in bani.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    alinaene*
    [26.08.10 16:13:07]
    »

    felicitari viorela 75 ! gandesc exact ca tine !ar trebui sa nu ne mai extaziem atat cand auzim de 5 stele si all inclusive pt ca in cazul asta as prefera mamaia 4 stele si stiu ca mi -ar zambi un romanas de al meu si pe bani mai putini.

    georgios
    [30.08.10 16:02:31]
    »

    Am fost si eu acolo in vara aceasta. Si personalul era super ok.

    georgios
    [31.08.10 08:36:31]
    »

    Asa crezi tu, ca ti-ar zambi la Mamaia un romanas de-al nostru si pe bani mai putini. Eu iti spun ca la Mamaia m-a costat mai mult ca in Antalya si nu se compara. La Mamaia nu ai serviciile si nici conditiile (cazare, piscine, mare, clima, gradini, restaurante, etc) din Turcia. La Mamaia am asteptat o ora pentru o limonada, in conditiile in care nu era nimeni la terasa respectiva. Eu am fost reticenta fata de Turcia, dar anul acesta m-am convins ca, cu tot orientalismul lor, stiu sa faca turism mult mai bine ca noi.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    alinaene*
    [31.08.10 12:49:00]
    »

    Daca a face turism inseamna a face diferente intre turisti, atunci stiu sa faca. 5 stele nu inseamna doar piscine si restaurante frumoase, inseamna si atitudine si comportamnet de 5 stele.

    Fr_Titus
    [01.09.10 09:54:16]
    »

    Deja mi-ati dat emotii... Anul trecut am fost la Kervanseray Kundu, anul asta am zis sa merg la mai bine si am ales Miracle. Mai am doua saptamani si plec, dar reviewul tau m-a pus pe ganduri... Si acum intrebare practica: ai vazut lapte pe la restaurant, ca baietii mei trag din biberon la amiaza si seara? Sau fac un efort si duc cu mine cateva cutii?

    Interesant review, scris la cald. Sigur ca poti gasi puncte slabe la absolut orice hotel, depinde de ce vrei sa faci. Pe mine chiar ma oboseau animatorii, ca nu aveam nevoie de ei, nici de disco club si miniclub in rusa sau turca. In fine, data viitoare facem alegeri mai bune. Pax et bonum.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    viorela75*AUTOR REVIEW
    [01.09.10 10:18:03]
    »

    Aveau. La sectiunea "cereale" era cel rece, la sectiunea "cafea" era cel fierbinte. Dar mai simplu este sa cereti. Sunt atat de multi copii cazati aici, incat daca nu ar avea lapte, ar fi razboi.

    La capitolul alimentatie aveau probleme cu desertul doar, in sensul ca marii amatori de ciocolata isi plangeau in pumni.

    Daca doriti detalii, va ofer cu placere.

    A, daca v-am speriat cu mesajul, iata ceva care sa va linisteasca: fetitei mele i-a placut!!! (8ani)

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    georgios
    [01.09.10 12:18:48]
    »

    Omul prin natura lui este subiectiv. Pana la urma ai parte de un comportament asemanator felului in care te comporti (recunosc ca mai exista si exceptii). Daca mergi la bar cu o mutra acra si pe un ton imperativ ii ceri amaratului ala care sta acolo in picioare 12 ore sa serveasca pe toata lumea, cine stie ce iti doreste tie sufletelul, ai toate sansele sa nu iti zambeasca cu gura pana la urechi. Cred ca trebuie sa ne adaptam comportamentul la cei cu care avem avem de a face. Ce tie nu iti place, altuia nu ii face.

    Oricum din experienta mea de calator prin lume, am observat ca noua, romanilor, din pacate ne cam place sa parem ceea ce nu suntem, ca suntem mai cu mot decat celelalte natii, desi dupa ce plecam de la plaja lasam mormane de gunoi. Cateodata chiar ti-e rusine ca esti din aceeasi tara cu cel care pleaca din restaurant cu fructele in sacosa si prajiturile in caserola sau devalizeaza barul carand pe inserat bauturile la masina proprie... Dar, din pacate... nu se poate schimba nimic... Important este sa facem pe fitosii si sa ne miram ca se uita strainii urat la noi. Oare de ce?

    Admin
    [01.09.10 12:26:10]
    »

    Foarte bine punctat, georgios.

    Insa cu asta

    Dar, din pacate... nu se poate schimba nimic...

    nu sunt DELOC de acord. Trebuie luata atitudine, situatia se poate, incet-incet, schimba.

    Iar una dintre caile prin care se poate face acest lucru este de a SCRIE despre aceste comportamente, pe acest site si pe altele.

    viorela75*AUTOR REVIEW
    [01.09.10 14:31:46]
    »

    sper ca postand acest mesaj general aici, nu ma vizezi pe mine, pentru ca m-ai jigni...si ar fi pacat...

    apropos de atitudinea turistilor romani la Miracle: nu mi-a fost dat niciodata, niciunde, sa vad asa oameni linistiti si calmi si draguti! se schimba lumea, va spun eu!

    georgios
    [01.09.10 15:48:07]
    »

    Draga viorela75, sa stii ca nu toti romanii au fost cazati la etajul 2, in corpul nr.1. Noi suntem romani get beget si am stat la etajul 6, in corpul 1 care este identic cu 2, iar vederea la mare si piscina era superba. Si se vedeau si Muntii Taurus... foarte frumos. Si asta fara sa dau bacsis la receptie. Poate depinde si de agentia de turism cu care mergi, seriozitatea de care reprezentantii acesteia au dat dovada in raporturile cu resortul respectiv. Cat despre calmitate... imi dau seama...daca spui ca l-ai amenintat pe cel de la receptie ca o sa sari din balcon in balcon pentru a vedea marea...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    viorela75*AUTOR REVIEW
    [01.09.10 15:55:26]
    »

    Refuz sa intru in conflict. Numai bine!

    adynutza26
    [08.09.10 15:14:02]
    »

    Foarte bun reviewul. De apreciat ca ti-ai gasit timpul necesar scrierii acestor randuri, desi nimeni nu te obliga. Pacat ca nu toti au aceeasi parere...

    Eu, in orice caz, avand in vedere ca este o suma frumusica, am sa evit Miracle. Nu-mi permit sa ajung intr-un loc in care as simti ca nu sunt "inghitita", sa pierd timp si sa plang dupa bani.

    Asta este si scopul acestui site. Sa ne faca sa decidem ce destinatie alegem pentru vacanta in functie de parerile celor care au fost acolo inaintea noastra!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    georgios
    [09.09.10 08:35:10]
    »

    Intradevar scopul acestui site este de a posta impresii despre vacante si hoteluri in care ai mers. Dar fiecare posteaza propriile impresii, subiective, prin prisma celor traite acolo unde a mers. Pana la urma consider ca este bine sa tii cont de cele postate pe site pentru ca te ajuta sa iti faci o parere, dar e bine sa te convingi si singur. Mai ales atunci cand sunt zeci de opinii si pro si contra. De ce e musai sa tii cont numai de cea negativa? In fond nu cred ca exista locul perfect, care sa multumeasca pe toata lumea (nici macar Burj Al Arab, ca poate ti se va parea prea oriental...). Asa ca... verifica de 10 ori si alege o data.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    10 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    adynutza26, alinaene*, Fr_Titus, georgios, michaela_1961, ramo, tilinka, valimi, viorela75*, vladex
    Alte impresii din această RUBRICĂMiracle Resort Hotel:

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053395986557007 sec
    ecranul dvs: 1 x 1