GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Porsche Museum din Stuttgart
Muzeul Porsche este situat in Stuttgart, capitala landului federal german Baden Wuertemberg.
Am avut marea sansa sa pot vizita acest muzeu de exceptie la ultima mea delegatie in Germania. Aici m-am intalnit cu colegi ai mei din multe colturi ale Europei, vreo 40 - 50 la numar, si organizatorii evenimentului de business care ne-a reunit, s-a gandit sa ne faca o surpriza placuta acelora dintre noi amatori de muzee (amatori – profesionisti, as spune).
Am plecat de la hotelul unde eram cazati, NH Hotel Airport Stuttgart (vezi impresii) si conform informatiilor organizatorilor drumul pana oras cu masina ar fi trebuit sa dureze 30 minute. Autocarul care ne-a transportat a avut insa nevoie de mai bine de o ora datorita traficului infernal din acea seara intalnind celebrul ”Stau” german. Am ajuns in cele din urma in Porsche Platz, Piata Porsche, unde asa cum va puteti imagina era destinatia calatoriei noastre, Muzeul Porsche. Pentru turisme exista o parcare subterana foarte mare, parcarea fiind contra cost.
Accesul auto cel mai lesnicios se face pe A81 Stuttgart – Heilbronn care se paraseste la iesirea nr. 17.
Sa mai amintesc si faptul ca din oras se poate ajunge cu S-Bahn S6, statia de acces se numeste Neuwirtshaus (Porscheplatz).
Peste drum de muzeu se afla sediul Porsche AG.
Imensul avantaj de care am beneficiat a fost acela de a vizita muzeul la 9 seara dupa ora normala de inchidere. Veti spune ca sunt glumet! Ba nu! Fiind grup organizat a fost posibila organizarea vizitei in afara orarului normal de functionare a muzeului Porsche. Ba chiar am apreciat la superlativ si serviciile a doi ghizi (un barbat si o femeie) vorbitori de limba engleza, care ne-au insotit pe parcursul vizitei de circa o ora - o ora si ceva.
La intrarea in muzeu, pe mana stanga se gaseste zona de primire, de unde in mod normal se cumpara bilete, se obtin informatii etc.
Pretul unui bilet este de 8 Eur pentru adulti, respectiv 4 Eur biletul redus. Dupa ora 17, tarifele se injumatatesc. Copiii pana la 14 ani insotiti de adult pot vizita gratuit muzeul. Mai exista alte tarife pentru grupuri, abonamente etc. In pretul biletului primesti la cerere ghid electronic audio, gratis. Pentru copii exista ghidare speciala functie de categoria de varsta 4 – 7 ani sau 8 – 13 ani. Prezentarea pentru ei se face intr-un limbaj si cu informatii atractive varstei. Se pot organiza chiar si serbari pentru copii sau ateliere creative pentru copii in muzeu. Nu-i asa ca sunteti deja fascinati, desi inca nu v-am relatat nimic concret despre muzeu?
Cladirea muzeului are o arhitectura futurista, cu multa sticla si otel si forme avangardiste / nonconformiste ale arhitecturii. Pentru proiectarea cladirii s-a organizat un concurs la care au participat 170 arhitecti europeni. Constructia a durat intre anii 2005 si 2008, deschiderea oficiala avand loc in ianuarie 2009.
La parter pe langa ”casa de bilete” se gaseste un atelier, real si functional, bineinteles inchis la ora tarzie cand ne-am gaist noi sa fim prezenti, dar si un magazine de suveniruri, si el din pacate inchis. Muzeul propriu-zis se desfasoara practic la etajele 1 si 2, accesul la / de la primul etaj facandu-se cu o scara rulanta lunga si inalta.
Pe o suprafata de 5600 mp sunt prezentate peste 80 vehicule, modele marca Porsche de la aparitia lor pe piata pana in cotidian. Putem admira masini de curse de legenda, dar si multe model de serie fascinante. In Muzeul Porsche suntem inconjurati de nu mai putin de 23000 CP.
Ca un veritabil muzeu german, civilizat, parcurgerea acestuia se face dupa un sens unic. Aici trebuie sa ma inspir putin de pe site asupra sectiunilor muzeului ca sa va pot reda o informatie corecta.
In acest caz, sensul unic are legatura cu conceptul muzeului, despre care va spun indata. Iata sectiunile muzeului:
- ”Prologul” (sau Porsche inainte de 1948)
- “The light idea”
- “The clever idea”
- “The fast idea”
- ”The powerful idea”
- “The intense idea”
si mai exista cateva.
In sectiunea Porsche inainte de 1948 intalnim mai intai un istoric al evolutiei Porsche incepand cu anul 1875 cand Ferdinand Porsche s-a nascut. Aici intalnim primul model „Egger-Lohner” din 1898, "Sascha" si asa numitul "Number 1", primul prototip al Porsche 356 din aul 1948.
“The light idea” prezinta ideile novatoare ale lui Porsche de a gasi un nou optim intre putere si greutate, factor decisiv de succes in conceptia masinilor de curse. Astfel ”356 America Roadster” a devenit cea mai usoara si renumita masina Porsche a vremii.
“The clever idea” prezinta o noua etapa a companiei Porsche care a vrut sa se distanteze de concurenta prin detalii tehnice. Reprezentativ este modelul ”Porsche 356 Carrera GT” din 1960 cu o cutie de viteze revolutionara.
Perioada prezentata in sectiunea “the fast idea” se refera la anii in care Porsche a pus accent pe aerodinamicitatea vehiculelor construite. Aici admiram modelul “Porsche 956”, amplasat cu rotile in sus, vrand sa transmita ca de la viteza pe care o putea atinge de 321 km/h (200 mph) se putea practic desprinde de la sol. Wow sau uau!
In anii 1970, Porsche era un nume de top in cursele de masini. In aceasta perioada a pus accentul pe puterea motoarelor sale. Au fost ani in care s-a detasat de orice concurent. Aici se pot admira detalii ale motoarelor vremii.
Urmeaza una din sectiunile cele mai impresionante (parerea mea) – ”intense idea”. Este perimetrul unde sunt puse in valoare cele peste 150 de trofee castigate de Porsche in cursele auto de-a lungul anilor.
Mai exista 2 module din acest concept de muzeu despre care nu stiu sa va spun prea multe, asa ca le sar, din pacate.
Ferdinand Porsche a predat stacheta si strategia sa unuia dintre fiii sai si unuia dintre nepoti.
Intrucat descrierea mea este cu totul insuficienta pentru a reda maretia muzeului, m-am rezumat la cele mai sus prezentate care arata etape din dezvoltarea Porsche pe care muzeul a dorit sa le imortalizeze in aceasta structura. Intelegand aceasta gandire realizezi ca Porsche a fost permanent un novator, a vrut sa fie cu un pas inainte si de cele mai multe ori a si fost si niciodata nu s-a limitat la performantele atinse la un anume moment dat.
Din motivele mai sus prezentate puteti deduce de ce un muzeu ca acesta dar si in general trebuie vizitat cu un ghid care sa te faca sa intelegi cu alti ochi cele expuse.
Impresionant! Impresionant! Impresionant!
Va las sa vizionati pozele atasate care sper sa va capteze si sa va placa!
Calatorie placuta in timp cu Porsche!
“Hinzukommen ist ganz leicht. Wegzukommen sehr schwer.” Aceasta sintagma dintr-un flyer al muzeului Porsche mi-a placut foarte mult. Ea spune ceva de genul: “Sa ajungi aici este foarte usor; sa te retragi (sa iesi) este foarte greu.”
Nu ezitati sa vizitati Muzeul Porsche daca veti avea ocazia!
Dan
Trimis de Dan&Ema in 01.11.14 12:20:36
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în GERMANIA.
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Foarte intreresant, este un altfel de review. Mi-am dat seama imediat că s fost scris de Dan, pentru că în special bărbaţii sunt fascinaţi de maşini. Pozele sunt remarcabile. Dacă am citit tot reviewul şi m-am uitat la toate pozele, eu, care consider că maşinile sunt negre, albe, gri, cu două sau patru uşi şi cam atât, înseamnă că mi-a făcut o impresie deosebită.
@Michi: culmea e ca nu sunt fascinat de masini la nivelul la care sunt unii fani masini. Eu nu stiu nici modelele da masini care le intalnesc in trafic.
Muzeul, ghida si prezentarea m-au facut ca pentru o ora sa fiu fascinat.
Multumesc pt apreciere
dan
Vă recomand, tot în Stuttgart, și Muzeul Mercedes, un muzeu în adevăratul sens al cuvîntului, cu un discurs coerent și original, unde istoria automobilului e împletită cu istoria mobilității și a sportului auto și unde se pot vedea mai mult decît mașini: truse de scule, echipamente ale șoferilor de odinioară, indicatoare rutiere etc. O întreagă lume auto.
@abancor: nu am fost la mercedes ca sa compar dar sunt convins ca amandoua sunt muzee de exceptie ale unor nume de calibru in industria auto
dan
Am tot zis să-mi cumpăr și eu "Porci", dar am înțeles că stai cu lunile până vine! Așa că... am rămas la Login... Logan, adică!
Tot aia! "Ce mi-e Târnovo, ce mi-e Paris! " Am zis!!
@Dan&Ema - Ce roți!?!? PICIOARE, frate, picioare - piftie, ciorbă de potroace, eheeee ce vremuri!
Dar ai dreptate : tot patru sunt!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2019 Stuttgart, orașul muzeelor de mașini și mai mult decât atât — scris în 16.09.19 de RoxanaGRS din IAşI - RECOMANDĂ
- Apr.2018 Stuttgart - cateva ponturi pentru 1 zi — scris în 11.05.18 de MrCod din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- May.2017 Sigmaringen şi castelul său... — scris în 21.01.18 de Cristian_h* din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Jul.2016 Slalom prin muzeele Stuttgart-ului — scris în 19.10.16 de Radu Tudoran din CăLăRAşI - RECOMANDĂ
- Jul.2016 Shopping la Metzingen — scris în 25.07.16 de giuliani din [DE] - RECOMANDĂ
- Jul.2016 Fernsehturm Stuttgart - Turnul televiziunii — scris în 17.07.16 de Dan&Ema din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- May.2016 Sunete ceresti pentru suflet - orgile bisericii Stiftskirche din Stuttgart — scris în 22.05.16 de Dan&Ema din BUCURESTI - RECOMANDĂ