ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.01.2010
DE vini
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 19.08.09
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
DEC-2009
DURATA: 12 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII

GRAD SATISFACȚIE
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Calatorie in tara vesnic verde / Circuland pe partea stanga!

Ilustrație video-muzicală

TIPĂREȘTE

Am fost in Irlanda în decembrie 2009 pentru o perioada de 12 zile, dar impresiile despre sejur o sa le scriu in alt topic, deoarece acum vreau sa scriu cate ceva despre transportul tur-retur cu avionul si cel local prin Dublin. Fac asta ca sa nu fac un topic de cateva pagini.

Sotia mea a fost foarte inspirata cand a facut rezervarile de bilete de avion si plata cu 2 luni inainte, platind astfel 550 euro (2 adulti+1 copil, tur-retur) în loc de 1520 daca le luam cu 2-3 zile inainte. Adevarul e ca am mai platit ceva la aeroport, la imbarcari, deoarece nu am fost foarte atenti la optiunile bifate. Am uitat de bagaje si a trebuit sa platim in numerar 54 euro la Otopeni (18 euro/bagaj x 3 valize). In Dublin am platit mai putin, adica 30 euro, deoarece erau numai 2 valize si am facut-o pe internet (15 euro/bagaj x 2 valize). Cu totul, avionul ne-a dus la 634 euro, oricum super-multumitor fata de 1520 euro.

La dus avionul a plecat cu o intarziere de 45 min. iar la intoarcere de 1 ora si 30 min, dar tinand cont de conditiile de iarna cu zapada si gheata, am zis ca nu e o problema prea mare. Zborul cu firma AerLingus este direct si dureaza 3 ore si 40 min. Desi este compania nr. 1 din Irlanda, AerLingus pare mai mult o companie lowcost - tot ce se ofera in avion este contracost, dezordine in buzunarele scaunelor, pe alocuri lipsa pungilor pt. rau de avion etc.

Transportul in comun in Dublin:

Nu exista metrou.

Sunt doar 2 sau 3 linii de tramvai, iar acestea fac legatura intre periferii si centru. Un bilet tur-retur 4,5 euro/pers – se genereaza automat la aparatele din fiecare statie si au costa diferit in functie de distanta pt. care optezi, dar oricum este foarte scump.

95% din transportul in comun e asigurat de celebrele autobuze etajate (double-decker, parca?) care sunt prezente si aici, ca si in Londra, intr-un numar foarte mare. Nu am circulat cu niciunul dar am inteles ca si acestea sunt scumpe, dar nu ca tramvaiul.

Pentru turisti exista niste autobuze etajate, cu partea de sus descoperita (pt. luna decembrie e o adevarata minunatie sa mergi cocotat la etaj) si care fac circuite prin oras pe la cele mai importante obiective turistice. Pentru o persoana costa 15,50 euro/zi si poti cobori si urca de cate ori poftesti la fiecare obiectiv in parte. Noi am circulat cu linia rosie, dar am mai vazut si verzi. Nu ai voie sa te urci in autobuze de culori diferite. Atentie la programul de lucru: in decembrie la ora 16,00, cand deja e intuneric, pleaca ultimul autobuz in circuit.

Am aflat ca exista un gen de autocare la aeroport care asigura transportul calatorilor prin toate cartierele Dublinului, dar nu stiu tariful biletelor.

Circulatia cu autoturismul:

Carburantul scump: benzina 1,22-1,25 euro/l, motorina 1,16-1,19 euro/l

Bineinteles, Irlanda e una dintre tarile care are circulatia pe celalat sens. Pentru cine nu a condus o masina cu volanul pe dreapta, comenzile sunt la fel ca la cele cu volanul pe stanga, singurele diferente fiind, bineinteles volanul pe partea cealalta si faptul ca trebuie sa schimbi vitezele cu mana stanga. Pentru mine, care am condus vreo 70 de km (mai mult pe autostrada), mana dreapta imi pleca din obisnuinta si cauta maneta schimbatorului pe cotiera usii, apoi cand incercam cu stanga parca mestecam cu facaletul in ceaunul cu mamaliga. Te obisnuiesti foarte repede cu schimbatorul, problema mai mare e cu circulatia pe partea stanga: toate prioritatile sunt exact invers decat la noi, cea de dreapta devine de stanga, cea de stanga din giratoriu devine de dreapta. Cand ajungeam intr-o intersectie de 2 bulevarde, fiecare cu mai multe benzi, ma luau caldurile deoarece nu reuseam niciodata sa imi dau seama pe ce banda trebuie sa ma inscriu dupa viraj. Noroc ca au fost in permanenta cu mine prietenii localnici.

Au doar cateva bulevarde cu mai multe benzi, si astea spre periferii. In rest, strazi foarte inguste, doar cu cate o banda pe sens, foarte intortocheate, cu sens giratoriu la fiecare intersectie si cu multe, chiar foarte multe semafoare. Strazile sunt atat de inguste in unele locuri, ca in momentul cand aparea o masina dupa creasta unui coline sau dupa o curba, ma intrebam cu groaza daca avem loc sa trecem intregi pe langa. Probabil ca asta este senzatia celui care sta in partea stanga fara sa se tina de „covrigul” din dotare. Cu toate acestea n-am vazut ambuteiaje sau cozi mai mari de 10 masini la semafoare. In plus, Dublinul este un oras dezvoltat pe orizontala, astfel ca distantele sunt destul de mari.

Fara GPS nu cred ca te poti descurca in Dublin.

Parcarea:

Peste tot se plateste parcarea: in centru unde este mai interesant sunt foarte putine locuri pe strada, foarte strict delimitate, si pentru care platesti 2 euro/ora dar nu mai mult de 2 sau 3 ore, dar sunt foarte greu de gasit libere. In contrapartida, sunt puzderie de parcari supraetajate, pe timp nelimitat, dar cu tarif pe masura: 3,5 euro/ora. Nu incercati sa parcati aiurea sau fara sa platiti ca imediat vi se blocheaza roata (de parca cineva te urmareste in mod special) si au amenzi de ordinul sutelor de euro. Locurile de parcare sunt destul de inguste, de aceea nu prea vezi „jipane” pe strazi.

Masinile:

Numerele de inmatriculare incep cu o grupa de 2 cifre care reprezinta anul fabricatiei, continua cu o litera pt. oras apoi cu o serie de 5 cifre. Asa am constatat ca irlandezii nu stau chiar pe roze in domeniul auto, probabil din cauza crizei pronuntate de aici: am vazut foarte putine masini noi din 2008 sau 2009. Cel putin, la ultimile modele nou aparute pe piata, noi suntem mult deasupra Irlandei. Adevarul este ca irlandezii sunt mai modesti decat noi si nu fac parada cu masinile lor. Marea majoritate au masini cumparate la mana a doua.

Autostrazi si alte sosele nationale:

Autostrazile sunt cu plata, avand puncte obligatorii de oprire pentru incasarea taxei. Masina prietenilor mei avea un dispozitiv electroniclipit pe parbriz, care deschidea automat bariera, concomitent cu taxarea sumei dintr-un cont special (cred ca de la banca – am uitat sa intreb). Noi am mers in provincie la vreo 70 km de Dublin, si am vazut pe un panou la puntul de taxare ca erau trecuti 3,5 euro pentru un autoturism, dar nu stiu exact cum se taxeaza. Oricum, cred ca este foarte scump. Sunt locuri de taxare la toate iesirile din Dublin. Soselele sunt foarte bune, nu au gropi, dar asfaltul contine cam mult pietris, ceea ce cred ca dauneaza destul de mult anvelopelor. Atentie la starea vremii: pe la ei ninge foarte rar si nu prea au utilaje de deszapezire sau de imprastiat materiale antiderapante. Culmea, acum cand am fost noi am prins (in premiera in 10 ani, spun localnicii) o vreme foarte rece, cu o ploaie mai mult decat mocaneasca, vant puternic, inghet si ceva zapada. Pentru noi, condusul pe soseaua cu putina gheata si 2 cm de zapada erau floare la ureche, dar pentru ei era incercarea suprema a vietii – erau dea dreptul speriati. Adevarul e ca marea majoritate nici nu prea aveau cauciucuri care sa-i ajute pe asa vreme.

In concluzie, Irlanda e o tara foarte scumpa, dar care merita vizitata pe indelete macar o data in viata.


[fb]
---
Trimis de vini in 05.01.10 14:06:39
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în IRLANDA
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 10143 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

19 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (vini); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Circuland pe partea stanga si .... primele emotii!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 6200 PMA (din 11 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

19 ecouri scrise, până acum

viniAUTOR REVIEW
[05.01.10 14:15:36]
»

Rugaminte pentru webmaster:

din viteza, pentru sectiunea Irlanda - Dublin am pus titlul "Circuland pe partea dreapta!" (care nici macar nu e pe dreapta, ci pe stanga, dupa cum am intitulat review-ul). Rugamintea ar fi, daca se poate, sa schimbi titlul sectiunii in "Calatorie in tara vesnic verde!"

Multumesc si La Multi Ani pentru 2010!

webmaster7
[05.01.10 14:21:22]
»

Am modificat titlul si La Multi Ani si tie!

viniAUTOR REVIEW
[05.01.10 14:31:32]
»

Multumesc inca o data!

ileanaxperta*
[05.01.10 14:47:05]
»

Foarte utile impresiile tale, vini, toate bune si frumoase dar, uitandu-ma la data de sejur, sunt convinsa ca ai vrut sa scrii dec. 2009, ci nu dec.2010, cand de-abia a inceput anul. Nu?! Poate web va face modificarea pe care o vei scrie tu ca cea buna...

viniAUTOR REVIEW
[05.01.10 14:51:13]
»

Foarte buna observatie ileanaxperta, si ai dreptate. Tocmai treceam data pe niste documente la care lucrez si din obisnuinta am trecut tot 2010.

Admin
[05.01.10 15:08:35]
»

ajustat perioada sejur in 'Dec-2009'

mirelopodu*
[06.01.10 10:50:55]
»

Super tari impresiile! Mi-a plăcut în special, în afară de toate informațiile utile, stilul de umor practicat, presărat pe alocuri.

viniAUTOR REVIEW
[06.01.10 14:19:32]
»

Circuland pe partea stanga! (continuare)

Mi-am mai adus aminte de cate ceva si am continuat aici:

O buna alternativa pentru ocolirea centrului Dublinului o constituie autostrada M50, care reprezinta centura orasului. Ca orice mare oras care se respecta, Dublinul are o centura - autostrada foarte utila care te ajuta sa scapi de strazile intortocheate si usor aglomerate din centru, castigand astfel timp pretios. Daca mai pui la socoteala si faptul ca aeroportul lor se afla amplasat chiar langa M50, autostrada e perfect asezata. Problemele ei ar fi altele, probleme care aduc foarte mult cu stilul nostru balcanic, inconfundabil: localnicii spun ca de 20 de ani se chinuie statul sa construiasca aceasta autostrada, din cauza unor obscure interese de nivel inalt (va suna ceva cunoscut? ). Si, exact ca si la noi, circulatia a fost deschisa fara ca autostrada sa fie finalizata in totalitate: una dintre cele 3 benzi este inchisa din cauza asfaltarilor, trasarii marcajelor, montarii gardurilor de protectie, lucrarilor la banda de urgenta si acostament etc. , multe pasaje inchise, multe utilaje de lucru in zona carosabila, limitari de viteza de 50 – 60 km/h pe kilometri intregi etc. In schimb, au montat peste tot camere – radar. Cred ca au importat si ei indemnul nostru patriotic „Hai, ca merge si asa! ”

Pentru amuzament, politia rutiera de la ei se numeste „Garda” (asta scrie pe masini).

Spuneam de limitarile de viteza sunt in km/h. In Irlanda exista paradoxul folosirii sistemului de unitati de masura anglo-saxon in unele domenii, iar in altele cel metric european. De exemplu, pentru bere folosesc pinta (ceva mai putin de 0,5 litri).

O sa aveti surpriza sa vedeti ca toate indicatoarele lor sunt bilingve, in engleza si in vechea lor limba gaelica (seamana mult cu cea vorbita de personajele din Stapanul inelelor), cu toate ca nu o mai vorbeste nimeni desi se face in scoala, ceva in genul cum ar fi limba latina la noi. Tineretul irlandez abia daca stie cateva cuvinte in gaelica, probabil cele scrise pe indicatoarele bilincve. Toate orasele au denumirea proprie in gaelica, si sa nu va mire cand veti cobori din avion si veti vedea pe frontispiciul aeroportului Baile Atha Cliath – Orasul Dublin. Folclorul local spune ca indicatoarele bilingve au fost montate ca sa le faca englezilor in ciuda si ca sa se faca economie de indicatoare, deoarece cele montate la inceput si care erau numai in engleza dispareau peste noapte. Unele denumiri seamana fonetic in cele doau limbi, dar altele sunt complet diferite, cum este si cea pentru Dublin. Se spune ca pe timpul ocupatiei engleze, cand a fost impusa engleza ca limba oficiala, denumirile irlandeze au fost „englezite”, iar unde nu exista un corespondent au fost redenumite. Pe wikipedia, la numele vechi mai apar si Dubh Linn (Balta Neagra) si stravechiul Eblana

Aeroportul lor este invechit, de capacitate medie si din cauza aceasta este foarte aglomerat. Au in lucru un terminal nou care, probabil, va fi gata anul acesta, dar din cauza aceasta zona aeroportului este un mare santier iar accesul este un pic ingreunat.

Admin
[06.01.10 14:21:26]
»

textul de mai sus a fost initial postat ca reveiw distinct si mutat de mine ulterior aici - e mai firesc astfel

viniAUTOR REVIEW
[06.01.10 14:38:01]
»

Multumesc

Pare corect, doar sa nu se lungeasca prea tare rubrica de ecouri.

Admin
[06.01.10 14:41:03]
»

E corect si asta - e un aspect de care trebuie tinut cont, clar.

INSA si mai important e din punct de vedere al Clasamentului TopUsers - nu ar fi echitabil ca un review despre ACEEASI detinatie (chiar daca frumos si foarte bogat) sa figureze de doua ori in totalul punctajului. Eventual sa primeasca doua superbonusuri! [ai observat, cred, ca review-ul tau este unul din putinele care au primit acest Superbonus substantial, care tripleaza practic valoarea impresiilor]

viniAUTOR REVIEW
[07.01.10 09:01:28]
»

Iarasi corect si multumesc din nou! Eu personal prefer sa citesc rewiev-urile, iar rubricile foarte lungi de ecouri mi se par cateodata cam deplasate sau pe langa subiect.

Costi
[15.01.10 20:02:05]
»

Foarte interesant şi bine structurat, inginereşte, review-ul tău. Iar informaţiile sunt utile, pentru cazul când ajungem pe-acolo.

Apropo de limbă am cunoscut nişte profesori din Ţara Galilor, unde limba veche (aceeaşi cu cea din Irlanda şi foarte asemănătoare cu cea din Normandia franceză) are exact acelaşi statut, se învaţă în şcoli, dar nu o mai vorbeşte aproape nimeni.

Să ştii însă că benzina nu e aşa de scumpă, în Olanda era în jur de 1,4 euro litrul. E drept însă că acolo autostrăzile sunt free, ca şi în Belgia, de altfel.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
viniAUTOR REVIEW
[18.01.10 15:29:42]
»

Si tot in Benelux, pe langa gratuitate, toate autostrazile sunt iluminate pe timpul noptii.

viniAUTOR REVIEW
[18.01.10 15:39:03]
»

Am uitat ceva, apropo de circulatia pe partea stanga: atentie, se aplica si pt pietoni, ca eu pana m-am obisnuit am luat pe sus vreo 3 pensionare mai putin vigilente si vioaie.

Si, pentru turisti cred, la fiecare trecere de pietoni din centru, pe jos este trecut urmatorul anunt: Look at right! Concludent, nu!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
IliaNu
[02.02.10 16:03:11]
»

Citeva impresii am gasit si aici:

http://www.iulianmicu.ro/calatoriile-mele/irlanda-2008/347-driving-on-the-left-side

Cu o singura mentiune la ce ai scris: se pastreaza prioritatea de dreapta, chiar daca se circula pe stanga.

viniAUTOR REVIEW
[02.02.10 16:28:42]
»

IliaNu, nu am citit regulile de circulatie din Irlanda, dar pot sa-ti spun ca in momentul cand intr-o intersectie viram la dreapta, ca si toti ceilalti dadeam prioritate de STANGA celor care veneau din fata, iar in giratoriu prioritatea era de DREAPTA. Deci, cu totul invers.

webmaster13
[18.02.10 22:34:34]
»

sincer eu nu ma mai satur de aceasta muzica , sper sa-i placa lui vini melodia atasata!

viniAUTOR REVIEW
[22.02.10 10:34:06]
»

E o muzica care-ti pune sangele-n miscare si te binedispune la birou, intr-o dimineata naspa de luni, mai ales dupa un weekend la munte, si dupa o glorioasa intrunire AmFostAcolo 2010!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Costi, ileanaxperta*, IliaNu, mirelopodu*, vini
Alte impresii din această RUBRICĂLa pas prin Dublin și împrejurimi:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.052600145339966 sec
    ecranul dvs: 1 x 1