Profitand de aceste zile libere, avand mai mult timp la dispozitie, lecturand un " pic in diagonala" articolele postate pe AFA constat ca o buna parte dintre ele au ceva in comun:
- este un procent mare de recenzii negative
-majoritatea recenziilor negative sunt scrise de useri nou-nouti
-multe din recenziile negative nu sunt insotite de foto
-multe din locurile de cazare care au "beneficiat" de recenzii negative in aceasta perioada au suficient de multe recenzii negative anterioare pe AFA incat sa te convinga in a nu alege acea locatie
-articolele negative au fost scrise, aruncate in eter, ... si gata. Userul respectiv nu mai e interesat de de a comunica/interactiona cu ceilalti membri AFA, fie ca sunt ei simpli useri sau @webi
Analizand aceasta avalansa de recenzii negative mi se invart si mie niste intrebari prin cap:
O prima intrebare ar fi cum ai ales acel loc de cazare/mancare stimabile user? Fara nicio verificare pe net in prealabil?
A doua intrebare ce decurge din prima, ar fi, daca a fost fara o verificare, cum de ai gasit acum site-ul AFA? Iar daca stiai inainte de AFA puteai gasi usor numarul suficient de mare de recenzii negative despre acel loc de cazare.
Pun aceste intrebari doar pentru a cauta sa inteleg si eu mecanismul si modul de alegere a unui astfel de loc de cazare, in general.
Sunt tare nedumerit cum dupa un sejur nereusit se gaseste timp pentru a gasi o multitudine de forumuri, portaluri ori site pe care sa "infierezi" serviciile oferite de cutare pensiune, ba sa ai si timp de scris, iar inainte de sejur nu gasesti timp sa incerci a verifica pe ce dai banii.
Nu mai vorbesc despre faptul ca a scrie despre un loc ori o cazare faina e prea greu pentru multi, spre a putea beneficia de informatii ajutatoare si alti potentiali doritori.
Sa fie lene? Sa fie egoism, pentru a pastra doar pentru el acel loc fain? Sa fie indiferenta, folosind doar informatiile ajutatoare existente pe AFA, neoferind nimic in schimb?
Sa fie neincredere in propriul talent narativ (dar AFA nu este cenaclu literar, ci site de informare turistica, in principal)? Emotivitate? Teama de cum va fi primit articolul sau de catre ceilalti useri (va spun un secret, sunt multi useri "grei" pe AFA ce au grija deosebita de noii veniti, sa le spuna cuvinte faine, sa-i incurajeze la debut)? , etc, etc
De-ar putea cineva sa ma "lumineze"...
Vacante faine pe viitor!
La Multi Ani!
Trimis de Testosu' in 03.01.18 17:48:34
36 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2
36 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Filozofări... turistice, DE LA LUME ADUNATE - COMUNITATE" (deja existentă pe sait) - rubrică dintr-o secțiune OFFTOPIC sau DE INTERES TURISTIC RESTRÂNS!
La mulți ani și ție!
Și eu am observat toate cele semnalate de tine. Nu cred că te vei "lumina" după articolul ăsta.
Am scris ecouri la diferite articole ale unor colegi (nu-mi place sa-i numesc useri) noi sau mai vechi, i-am felicitat, i-am încurajat și chiar am pus întrebări, dar nu primesc nici un răspuns, e asta mă deranjează. Și la fel mă întreb și eu de ce? sau ce s-a întâmplat?
Unii răspund și chiar se simt încurajați să mai scrie, sau unora nu le vine să creadă ce bine primit a fost articolul.
Nu suntem toți la fel!!!
@Testosu:
”De-ar putea cineva sa ma "lumineze"...
Să te luminez, nu pot, dar m-a amuzat mult următoarea „discuție” recentă: vezi impresii.
Pe de altă parte, ar mai fi și cei care apar tot meteoric, dar scriu un (singur și unic) articol pozitiv pentru unități de cazare foarte intens criticate până atunci. Ăștia în ce categorie or fi?
eniuei, nu doar pe AFA sunt astfel de cazuri. Și nu vor dispărea nici dacă vom afla care e „secretul” acestor apariții...
@Dragos: Ooooo, chiar ca este de top "discutia" din link.
Candideaza la Oscarul" glumelor pe 2018
Articolul il citisem la momentul publicarii, ... dar ratasem ecourile ce au urmat. ????????????
@Dragos: Maxim! Nu m-am putut abține să nu "răsplătesc" și cu ceva voturi prestația!
@Testosu': Nici eu nu prea înțeleg "puțul gândirii" acestor useri. Mai ales al celor care cunosc AFA de multă vreme! (Un posibil scenariu pentru ăi mai "inocenți": mă arunc în neant, ca țapu', că nu mă duce capul să mă informez sau mi-e prea lene; iese nașpa; unde-i dau în gât pe "răufăcători"? ; ia să vedem... a, AFA!").
@Testosu: Foarte interesantă această temă și mă bucur că ai găsit-o.
Am observat și eu bineînțeles avalanșa recenziilor negative mai ales după sărbători, zile, libere, revelioane, etc.
Am observat și faptul că majoritatea care scriu recenzii negative sînt useri mai noi. Oare de ce? Nu îmi dau seama deoarece am observat că userii vechi nu prea scriu recenzii negative despre locuri de cazare, de luat masa, etc.
Bineînțeles că sînt și excepții, dar nu la procentul oferit de categoria susnumită. Și eu am avut recenzii negative dar numai parțial nu cea catalogată "dezastru, nu mai vin aici, nu mai calc pe acolo, să nu mergeți pe acolo, un revelion dezastru, un craciun terifiant, un paște nefericit, "etc, etc.
Nu știu articolul îmi dă de gândit, și părerea mea este:
-clienții au fost păcăliți și ca răzbunare caută saituri unde pot scrie recenzii, se înscrie și gata așa se explică un prim review negativ de la un user nou-nouț.
-clienți care citesc reviewuri despre locuri unde urmează să se cazeze, mănânce, distreze, observă aspecte negative dar și pozitive, în fine ei trăiesc o experiență negativă și relatează acest lucru, dar poate și pozitivă (cazul meu concret la un hotel din Albena cu nota medie de 7, chiar m-a înjurat unul aici pe AFA (dar a și șters wm repede) care a avut probleme cu masa cu un an înainte, ce-i drept eu m-am dus la risc din lipsă de fonduri dar am avut noroc.
-clienți care au așteptări foarte mari la un preț mai convenabil iar ceea ce primesc se află sub nivel, se răzbună și ei cum pot mai bine, adică (și pe) AFA
-în concluzie cât mai multe recenzii citite este cu atât mai bine, și mai ales... aproape de realitate
@Testosu: De la ora la care am citit articolul de mai sus am mai citit câteva recenzii negative despre locuri de cazare. Am observat și faptul că sejurul respectiv a costat foarte mult. Aproape toate recenziile au fost scrise de către useri noi.
@ANILU: daca eu voi ramane in continuare "neluminat" nu ar fi mare problema... ????
Macar cei ce se plang prin recenzii sa inteleaga ceva????
@AZE: si eu am scris cateva recenzii negative sau de fapt recenzii in care nu recomand acel loc, nu la modul categoric in care sa zic: nu calcati pe acolo.
Dar cred si faptul ca de multe ori turistul care are o experienta neplacuta in cutare loc, din comoditate, sa nu zic altfel, nici macar nu a cautat sa se informeze unde merge.
Considera ca lui nu i se poate intampla asemenea pocinog.
Iar cand i se intampla, ... tipa ca din gura de sarpe...
Asta nu inseamna ca este si normal ce se intampla, ca ti se trage teapa, mai pe romaneste.
Dar in ziua de azi, cu atatea mijloace de informare la indemana, ... sa ne fie cu iertare... ????
@AZE: daaa, zici ca-i spam. ????Parca e... atac informatic, sa blocheze serverul. ????
Foarte bun articol. Ce e mai grav e ca de fapt nu ajută pe nimeni aceste plângeri puse aiurea pe site-uri generaliste gen AFA. Mult mai eficiente ar fi dacă ar pune plângerile pe site-urile agențiilor de rezervări gen booking sau altele de genul ăsta. Acolo chiar are efect, iar impactul asupra hotelierului țepar e maxim, chiar îl ustură. Pe AFA nu fac decit sa aglomereze site-ul inutil.
Eu sunt mai nouă pe aici și nu știu în ce măsură aș avea dreptul să-mi dau cu părerea. Eu pun pe AFA cazările care într-adevăr sunt un pont, adică am primit mai mult decât m-am așteptat sau raportul calitate/preț e unul excepțional. În rest, dacă e o cazare doar fair (adică ce-am așteptat, aia am primit) consider că astea se găsesc pe booking sau alte site-uri de profil.
@RoxanaGRS: Nu consider ca cineva mai nou pe AFA, are mai putine drepturi de exprimare. Datul cu parerea (pertinenta) este bine venit, zic eu.
Nu inseamna ca un user mai vechi sau unul care are multe articole scrise are mai multa experienta.
Si eu sunt de acord ca o recenzie negativa pe site-ul unde s-a facut rezervarea are impact direct asupra celui ce ar avea intentia de a rezerva acolo. Are impact mai mare si pentru cei de genul celora care m-au facut sa scriu articolul. Celor comozi, ca sa nu ma exprim "buruienos" ????
Dar si articolele scrise pe AFA au "greutatea" lor in alegerea sau nu a unei cazari.
Mai ales daca stii si esti obisnuit sa citesti si printre randuri????, sa poti extrage o informatie cat mai apropiata de realitate. Pentru ca, stim cu totii, totul este relativ si scris cu o doza de emotie.
Vacante faine!
@RoxanaGRS:
”Mult mai eficiente ar fi dacă ar pune plângerile pe site-urile agențiilor de rezervări gen booking sau altele de genul ăsta
Ei bine, mă tem că trebuie să te contrazic. Saiturile despre care spui sunt comerciale, așadar au contracte cu proprietarii / administratorii acelor unități de cazare. Și aceștia au acces la impresiile primite și le pot da „reject” (adică pe booking, de exemplu, va apărea ca „Recenzie fără text”, sau chiar deloc). Plus că de multe ori, chiar proprietarii contactează clienții anterior cazării și îi roagă fie să anuleze rezervarea, fie să accepte că „nu s-au prezentat” (no show), în așa fel încât ei să fenteze booking și să nu le dea comision. Clientul care acceptă asta deja e în afara posibilității de a fi ajutat de saitul de rezervări în caz că la fața locului nu găsește ce a plătit / rezervat. Și ghici ce? Nici nu poate scrie pe booking despre cazare - că NU a fost acolo!
Deci, ce le rămâne de făcut? ați ghicit... scriu aici.
Și spun cele de mai sus în calitate de om care a pățit chestia asta (mi s-a șters textul de la o cazare unde am avut ceva probleme, pe booking). Plus alte câteva părți de informație prinse „din zbor”.
@Testosu: Eram in vacanta la Ralitsa din Albena. vezi impresii
Mi-a venit ideea sa imbrac tricoul AFA. Mergand la masa de pranz, am fost abordata de-o tipa care, pe-un ton imperativ, imi (ordona) sugera sa rezolv odata pentru totdeauna problema servetelelor de hartie si a tacamurilor de pe mese. Am luat-o de mana si i-am aratat servetelele puse cam pe peste tot. Tacamurile erau pe mese in cosulete. Fiind romanca, i-am putut explica ce si cum despre AFA care nu-i OPC. Pe Stefan l-a busit rasul!
@Dragos: Eu n-am pățit niciodată să mi se șteargă textele la comentarii pe booking (și am măcar 50). Și n-am scris mereu de bine. Dimpotrivă, pe unii i-am făcut cu ou și cu oțet. Într-un limbaj civilizat evident.
Am observat că mai nou booking verifică încrucișat comentariile. Adică după ce am scris o recenzie la un hotel mi-au mai dat vreo 20 de comentarii legate de hotelul respectiv să-mi dau cu părerea dacă sunt adevărate sau false din punctul meu de vedere. Cred că așa încearcă să elimine comentariile extra subiective sau la care a fost pur și simplu un accident (de n-a fost clientul mulțumit).
Chiar anumite hoteluri care aveau comentarii proaste am observat că au fost scoase de pe booking. Nu știu dacă le-a scos booking sau au renunțat hotelierii, ca prea era anti reclamă acolo. Culmea e că am fost la un astfel de hotel (l-au scos după aia) și nu era prost. Doar că făceau niște gafe inacceptabile la un hotel european în relația cu clienții.
Apropos de ceea ce ai spus despre hotelierii care fentează booking-ul, am pățit și eu dar doar în România. Și m-am cam uitat chiorâș. Oricum nu mi-am anulat rezervarea până nu am văzut clar condițiile oferite, care erau mai bune decât cele din rezervare și la același preț.
@Zoazore: Foarte tare faza Și pe mine m-a bușit râsul când am citit.
@Dragos: nu vreau sa te contrazic in legatura cu booking.com, dar cum ramane cu recenziile negative ale multor unitati de cazare?
Eu chiar am dat note mici si recenzii negative unor unitati cu note mari si s-au publicat fara probleme.
Nu mi s-a intamplat pana acum nici sa fiu contactat direct de vreun proprietar pentru a fenta booking. Si am facut peste 50 de rezervari pe booking.com pana acum. Dar niciodata nu e prea tarziu... ????????????
Am observat ca si recenziile facute direct pe Google celor care sunt listati aici au efect. Facand o rezervare la un restaurant, ce nu s-a respectat la fata locului, imediat ce am facut o recenzie negativa localului, am fost contactat de administratorul restaurantului pentru a se scuza pentru incurcatura creata, rugandu-ma a retrage recenzia negativa, oferindu-ne in compensatie o "masa" din partea casei, noua si prietenilor care ne insoteau atunci. E drept ca am retras recenzia, considerand o intamplare nefericita (de fapt este dar o pot vizualiza doar eu, putand oricand fi expusa) dar nici nu am dorit a ma mai duce acolo chiar si in conditiile "ofertei".
@Testosu :, Da, uite-aici! vezi impresii
”Prin 2009 am câștigat un tricou AFA. Așa ca ce mi-am zis? De ce nu? Și-am plecat la masă gătită AFA.
Nu mai insist, voi pune poze. Mâncare bună, multă, proaspătă. De toate felurile și pentru toate mofturile. La ușă era un... maître d’ hotel cu o figură plăcută, de bunic, dar c-un spirit organizatoric perfect. O seară a lipsit și s-a simțit!
Tacâmurile erau pe masă, într-un coșuleț. Dacă masa era de 4 persoane, erau, inițial, 4 tacâmuri. Cineva m-a rugat să-i ajut, că nu au tacâmuri și șervețele. I-am explicat d-lui Ivan Raiev (bunicul, deh) și s-a rezolvat. Cum se elibera o masă, se completau și tacâmurile. Șervețele erau peste tot. Trebuia doar să privești atent.
Off topic:serverul "merge" de zici ca-i black friday, si cele mai tari oferte-s pe AFA. Greu, f greu ????????????
@Testosu : da, știu. E ceva tare ciudat zilele astea...
Oricum, lucrez la ”depanare”, încerc să țin, pe cât posibil serverul sus.
Din - ca să te citez - Greu, f greu”.
@Admin:... si nu a fost un repros????????
Oricum felicitari pentru timp, suflet, nerv si nervi in cresterea si educarea "copilului" AFA!
Un 2018 fain si La Multi Ani!
Ok, acum că pare că serverul și-a revenit / poate atacurile au încetat? - voiam să vă scriu mai demult câteva considerații care vă pot ajuta să înțelegei mai bine „subiectul”, însă mi-a scos sufletul perioada îndelungată de probleme tehnice din aceste zile.
Înainte de toate, hai să clarificăm, reamintim ceva - ne referim aici exclusiv la revies-urile DE CAZARE.
Totul pleacă de la axioma din 10 clienți nemulțumiți, 9 își scriu în mod cert nemulțumirile (pe AFA sau în general). Din 10 turiști mulțumiți, mare lucru dacă scriu 1-2 (idem, pe AFA sau mai general).
Hai să vedem cine scrie ”de rău” - sunt 2 categorii
1. cei care scriu bine-intenționat - au găsit aspecte care nu sunt în regulă la acea cazare și scriu, pe cât de echilibrat cu putință, despre ele, argumentând notele, neuitând eventual sp amintească și punctele pozitive.
2. cei care scriu DOAR din răzbunare - exagerând mult aspecte negative (de obicei reale), dând note foarte mici la toate capitolele, fără să le argumenteze, trecând total sub tăcere multe altele (nu doar posibile aspecte pozitive, ci și contextul general - de care unii chiar sunt au mare parte din resonsabilitate)
Majoritatea covâșitoare a celor care scriu de rău sunt conturi noi. De ce?
- pe de o parte, datorită ponderii MULT mai mari „9 din 10” versus ”1/2 din 10”
- pe lângă cei aproape 100.000 de membri care au cont, AFA este citit de alți 1.000.000 de oameni în fiecare lună. Acei cititori - goști, cum îi numesc eu (musafiri, în ”ardeleană”) — se mulțumesc doar să citească info utile, fără să scrie. Până când se lovesc de vreo cazare NEPLĂCUTĂ, când ”se activează” = își crează cont și scriu (extrem de rar își creează cont pentru a scrie despre o recomandare pozitivă - în majoritate covârșitoare, doar la solicitarea ori îndemnnul proprietarilor - vezi mai jos).
--
Hai să vedem acum și cine scrie recomandări poztive.
Din păcate, ”reviews-uri de bine” scriu doar 3 categorii de turiști
1. membri AFA de statut superior - scriu din proprie inițiativă, suflet, dăruind din timpul lor pentru informarea altora, despre aproape fiecare unitate în care au fost cazați. Din păcate, sunt doar 3-5% din totalul celor cu cont pe sait... Iar dacă luăm în considerare toți cititorii, sunt 0.5% di totalul celor care ar putea scrie...
2. Cei care o fac doar (sau preponderent) la rugămintea sau îndemnurile proprietarilor. Își creează cont, scriu și după aia în general nu mai auzi de ei...
3. Ocazional mai scrie câte cinvea care nu face parte din primele două categorii - însă doar atunci când a avut o experiență pozitivă cu totul ieșită din comun.
--
Înainte de a continua, vă reamintesc că fiecare review acceptat spre publciare este verificat LA SÂNGE și respectă regulamentul (grosso-modo: vine de la un turist REAL, o persoasă reală, a cărui identitate ne este cunoscută = nu este nici proprietarul, nici un angajat, nici apropiați, colaboratori, furnizori ai acestuia etc)
Avem prea puțin reviews-uri pozitive — față de cât ”ar fi normal să se scrie”. La fel de statistic vorbind, situația este mult mai bună la ”negative”.
Per ansamblu, în general este ok - unde există probleme reale (sau au existat! la un moment dat - foarte importantă precizare), ele ies (au ieșit) ÎNTOTDEAUNA la iveală, prin reviews-uri negative (garantat!)
Când „părerile sunt împărțite” (și ”de bine”, și ”de rău”) - vă sfătuiesc să vă ghidați după recomandările membrilor cu „statut superior” (sunt afișate pe fond galben, de obicei)
--
Continui, într-un ecou separat, cu unele măsuri ce vor intra în vigoare în 2018, pentru îmbunătățirea situației de fapt, prezentată mai sus.
Imaginați-vă o pensiune X care nu are, să spunem, încă impresii pe AFA. Are 20 de camere, funcționează tot timpul anului - 52 de săptămâni. Să presupunem că doar în 40 dintre ele este ocupă în proporție de minim 50%. Într-un an, pe acolo trec minim 400 de familii. Câte reviews-uri credeți că apar pe AFA, și de la cine?
Asta depinde, desigur, de serviciile și condițiile oferite. Să presupunm că sunt bunicele (statistc vorbind, exceptând Litoralul, proporția unor astfel de unități este covârșitoare - altfel ar dispărea, s-ar închide)
Cei 10 de ani de experiență AFA îmi permit să vă descriu situația cea mai probabilă:
- în primele luni, dintre turiștii mulțumiti (majoritari) nu scrie nimeni!
- primul nemulțumit VA SCRIE, însă, în unele cazuri exagerând. (dacă nu primul, atunci mă rog, în mod cert a doilea)
- proprietarul sesizează, i se pare că ”de asta nu mai vin turiști”; cel mai adesea încearcă el să scrie un review de bine, dându-se drept turist (unul real, care a fost la el, sau închipuit); review-ul nu e acceptat spre publicare
- apelează apoi la tot felul de alte căi: sună câțiva turiști fideli, aceșta promit că o fac, dar de regulă nu scriu; își pune angajații, prietenii etc să scrie ei - și aceste reviews-uri sunt respinse;
- mă sună și mă somează „să șterg tot”; îmi reproșează că ”nu publicăm decât negative”; mă amenință cu... tot felul; îmi deschide procese etc șamd.
- până la urmă, când vede că nimic „nu funcționează”, își contactează ”disperat” toți clienții, rugându-i să scrie, promițându-le, poate, „ceva” la schimb. Unii se conformează, își creează cont și scriu.
Mai întâi, o precizare, hotărâtă și categorică: deși reviews-urile scrise la ”îndemnul / rugămintea proprietarilor” sunt de obicei „scremute” și neconvingătoare, deși unor li s-ar părea că ”nu e fair”, pentru noi aceste reviews-uri sunt, în general, ABSOLUT OK.
- atâta vreme cât sunt acceptate spre publicare, ele reprezintă părerea unui turist real, cazat acolo. „Influențat” sau nu, el ARE dreptul să-și scrie părerea / recomandarea
- cel mai important: părerea lui pozitivă, oricât de neconvingătoare ar fi, echilibrează situația de până atunci - în care pensiunea X avea, la acel moment, grad de recomandare ZERO. Era evident o situație NEREALĂ, care nu ajuta pe nimeni- nici pe turist, nici pr proprietar, nici AFA (care își propune să aibă o medie cât mai aproape de realitate)
--
NU sunt OK însă o categorie aparte de reviews-uri, scrise covârșitor de pe conturi noi: reviews-urile exagerate, cu note „extreme” (indiferent de semn - poztive sau negative), de obicei nearumentate prin text.
Ei bine, în 2018 vom lua măsuri suplimentare împotriva acestor reviews-uri. Și mai ales împotriva ”rage reviews-urilor”, definite în regulament ca ”scrise prea la supărare, fără minimum de obiectivitate așteptat”.
- impresiile scrise de pe conturi noi care vor fi apreciate ca fiind ”extreme” prea poztive sau prea negative), cu note deloc sau insuficient argumentate, fie nu vor fi acceptate ca reviews-uri (fiind în schimb mutate ca ecou), fie vor fi publicate fără note.
Un rage-review (mult exagerat) atrage de obicei după el o sumedenie de reviews-uri ”comandate”, pozitive, scrise la îndemnul sau rugămintea proprietarului.
Personal m-aș lipsi de toate, și de ”rage review” și de „pozitivele sforțate” ce-i urmează - niciunele nu sunt relevante. Mai bine să rămână acea rubrică goală - eu personal aș trage concluzia că dacă nu a scris nimeni încă despre acea pensiune, situația nu poate fi decât ok
Și, ca o concluzie a celor de mai sus
1. E absolut normal să existe „multe reviews-uri scrise de pe conturi noi” - mai ales având în vedere nr imens de „musafiri” care citesc AFA (fără să aibă cont aici).
E absolut firesc ca, indiferent de motive (normale sau ”anormale”) unii/mulți dintre ei să-și creeze, cândva, cont și să scrie (fie ”de bine”, fie ”de rău”)
2. Mai puțin normal e că userii deja existenți descriu PUȚINE dintre experiențe lor pozitive. Motivele - diverse, ați văzut și mai sus.
E, dacă vreți, absolut similar prezenței mici la vot, în decembrie anul trecut
Nu e firesc - nu lăsați „alții” să încline balanța într-o direcție care vă poate fi (și este, de obicei) defavorabilă vouă!
@RoxanaGRS:
Te contrazic, tocmai că trebuie sa scrii despre cazarile sau restaurantele unde ai fost prost primita. De obicei verificam aici cazarile si locurile de mancat mai importante și asta ajuta mult.
Ca lucrurile se schimba in rau de la un an la altul, ghinion pentru primul dintre noi care nimereste acolo.
Ca nu ne asemanam la gusturi, asta e altă problema dar in general după un articol bun pe aici (ma refer la un articol bine intocmit, cu destula informatie si nu la poezie pentru care avem rubrici separate), iti cam dai seama despre locatie.
Asa ca scrie si de locatii proaste, ajuti multi dintre noi.
@Testosu:
In primul rand, la multi ani frumosi!
Articolul tau, din punctul meu de vedere, e foarte bun. Am considerat de ceva timp ca astfel de articole de fapt nu spun nimic decat varsa putin venin. Imi e greu sa accept ca trei randuri absolut aiurea si fara poze pot primi acelasi punctaj ca un articol despre cazare unde ai toata informatia vruta si nevruta, plus poze concludente.
Eu una, aceste articole fortate le privesc pe diagonala si nu dau nici cu plus, nici cu minus caci nu-mi ofera nici macar o minima certitudine ca autorul a fost acolo, nu ma convinge.
@Testosu: Pertinente observațiile tale. Acum ceva vreme (pe la începutul anului) deschisesem o listă în care marcam articolele scrise prost, în sensul de "bătaie de joc față de limba română", dar care foarte bine se încadrează și în lista celor semnalate de tine. Mai la începutul carierei mele de "postac" pe AFA, dar și după aceea, am postat ceva impresii de acest gen (semnalate de tine nu scrise prost românește), însă am continuat să scriu fără a merge pe principiul "mi-am descărcat nervii pot să mă culc".
Apoi am renunțat rapid să mai fac o inventariere de acest gen, fiind destul de multe articole publicate de chibiți sau ucenici, considerând că e o pierdere de vreme. Redau, spre amuzament, două review-uri dintre cele citite de mine: vezi impresii și un articol scris complet agramat vezi impresii.
Recunosc că am avut răbdare să mai citesc vreo două-trei după care am renunțat.
Un an bun cu realizări deosebite!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2024 Al 800-lea review, retrospectivă — scris în 03.03.24 de Michi din BUCURESTI
- Nov.2023 'Bostaniada', turismul si viitorul — scris în 19.11.23 de dorgo din TâRGU MUREș
- Sep.2023 Departe de casă — scris în 28.09.23 de AZE din SIBIU
- Jul.2023 [Nume-Agenție], tepari de profesie!!! — scris în 04.08.23 de ux130143 din PITEşTI
- Jun.2023 1. File din istoria României oglindite în excursii — scris în 23.06.23 de Michi din BUCURESTI
- Jun.2023 Info utile despre zborurile charter — ar trebui să figureze în cultura turistică minimală, dar nu sunt, în (prea) multe cazuri — scris în 15.06.23 de tm67bru din TIMIșOARA
- Jun.2023 Suflet de călător — scris în 10.06.23 de robert din BUCURESTI