ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.01.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 08.10.12
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
DEC-2018
DURATA: 5 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

Bucuresti - Velingrad, un traseu frumos si lejer

TIPĂREȘTE

Pentru Revelionul 2019, ne-am dorit o minivacanta in care sa ne relaxam. Si pentru ca charterele spre zonele insorite erau ori ocupate ori depaseau bugetul nostru, am ales sa petrecem 5 zile la spa in Velingrad. A contat mult si faptul ca prognoza meteo s-a anuntat propice unui sejur cu masina.

Sejurul o sa il detaliez ulterior, acum ma voi opri doar asupra drumului.

Asadar, premergator am studiat vremea (ok pentru drum) si traseul, inclusiv starea drumurilor pe www.roads-bg. eu, alegand ruta: Bucuresti - Giurgiu - Ruse - Veliko Tarnovo - Gurkovo - Nikolaevo - Maglij - Tulovo - Stara Zagora - Zagore - A1 - Pazardjik - Zvanicevo - Bratanita - Velingrad, in total 473 km pe google maps.

Am plecat sambata, 29.12., dimineata in jurul orei 8.00, cu intentia sa merg mai mult pe lumina si sa evit si schimbul de tura din vama. Pentru iesirea din Bucuresti am renuntat sa merg pe Sos. Giurgiului, pentru ca asfaltul este valurit si sunt foarte multe semafoare iar la capatul lui 7 iti rupi, efectiv, masina in 2.

Astfel, am iesit mult mai bine si ca timp si ca drum pe Drumul Sarii - Sos. Antiaeriana - Sos. Bucuresti - Magurele - Atomistilor - si apoi intrare pe centura. Traficul a fost redus, putine semafoare si drumul bun, cu remarca de a fi atenti la gurile de canal neaduse la nivel prin Magurele. Apoi am luat centura vreo 2 - 3 km si am facut dreapta la Jilava, intrand pe DN5 (E70 / E85). Drumul asta este, clar, blestemat, se lucreaza la el de cand ma stiu eu facand trasee de Turcia / Grecia / Bulgaria si nici acum nu este gata.

La Jilava este marcat temporar cu marcaje galbene cam sterse, incepand cu 1 Decembrie nu este turnat stratul de uzura, podul peste raul Arges este sub orice critica (citisem undeva ca l-au lasat in paragina cu gandul ca vor face un pod nou; ulterior au vazut ca nu sunt bani, asa ca o sa il consolideze tot pe acesta). Partea buna (daca se poate spune asa) este ca, dupa 5 ani de cazna, este gata podul peste Neajlov, asa ca traficul nu mai este ingatuit pe o banda pe sens.

Dupa Uzunu se intra pe portiunea modernizata, cu 2 benzi pe sens. Aici trebuie sa fiti atenti la radare si la sensurile giratorii, pentru ca in unele, efectiv, nu pot intra 2 masini simultan, fiecare pe banda ei de mers si nu exista nici semnalizare de drum ingustat.

Pentru a ajunge in vama, aveti doua posibilitati: dupa ce iesiti din Daia faceti stanga spre Oinacu sau mergeti inainte pe DN pana la Giurgiu. La dus am ales a doua varianta, am intrat in oras, am facut stanga la sensul giratoriu si stanga iar in capatul strazii. Aici drumul este aproape impracticabil, plin de denivelari si de gropi pana la portiunea modernizata de la intrare in vama.

M-am bucurat cand am vazut ca sunt doar 4-5 masini / ghiseu la plata taxei de pod (14 lei pentru turisme) dar m-am dezumflat cand am vazut coada de la controlul documentelor de calatorie pe partea bulgara. Aici am pierdut cam 50 de minute, desi erau deschise 5 porti de control. Am fi pierdut si mai mult, dar s-a dat drumul la control si la poarta de CD si am scapat mai repede, fiind a doua masina care a iesit din rand.

Dupa control, ma asteptam sa gasesc buluceala obisnuita si masinile parcate alandala la ghiseul cu vignete dar iesirea din vama era total libera: pe geamul ghiseului trona un mare afis cu mesajul "LA PECO" :)

Am iesit din vama, nu inainte de a ne mazgali masina cu asa zisa solutie de dezinfectare, iar la primul "PECO" am zarit buluceala la vignete; nu oprim, mergem mai departe pe ocolitoarea orasului Ruse pana la Shell. Vigneta? Finish, finish! Strangem din dinti, mergem mai departe pana la Lukoil-ul de la iesire, de unde luasem de atatea ori. Vigneta? Nema! Finish! Hopaaa! Ce e de facut? Mergem inainte vreo 200m, gasim o bretea in scuar pentru intoarcere, intram pe sensul spre Romania. Mergem inapoi vreo 5km pana la prima benzinarie (una no name), angajatii fumau la intrare. Vigneta? No, no. Mai mergem inca vreo 2-3km, ajungem la Lukoil-ul langa care este amplasata camera radar din Ruse. Hello, do you have vigneta? Yes, yes! Slava Domnului, nu-mi venea sa cred. Am dat talonul (spre deosebire de ultima iesire in TR, la care in ghiseul din vama nu mi s-a mai cerut talonul) si am platit vigneta pentru 7 zile cu un card in euro - 7,69 euro debitati de pe card.

Am mers inainte, am ajuns la pasaj am facut dreapta, am intors pe sub centura si de-abia acum pot spune ca ne-am pus la drum spre Velingrad. In total, cu vama si vigneta am pierdut cam 90 minute, asa ca aproximativ la 10.40 am iesit din Ruse.

Drumul este in mare parte bun, dar mai dai in cate denivelare sau o groapa pe marginea din dreapta, asa ca este bine sa tineti mai aproape de axul drumului; la urcare sunt 2 benzi/sens, asa ca puteti depasi vehiculele lente (mai ales pe sensul de intoarcere).

Aveti grija la camera radar de la iesirea din Trastenik si, odata ce intrati in provincia Byala, asfaltul este proaspat iar dupa sensul giratoriu de la intrarea in oras, aveti 2 benzi pe sens pana la iesire.

Urmeaza centura Veliko Tarnovo (un oras foarte sic, cu obiective turistice, hoteluri si restaurnate foarte bune, cei care inca nu l-ati vizitat n-ar fi rau sa va petreceti macar un week-end aici), tineti spre stanga si indicatorul de Stara Zagora, treceti prin cele 2 tuneluri - pe sub oras, adica - si ajungeti la nodul rutier Veliko, care este foarte bine semnalizat, indicatoarele de Stara Zagora deviindu-va mereu spre stanga.

Dupa Kilifarevo incepe zona muntoasa pana la Gurkovo, dar pasul este mult mai accesibil decat pasul Sipka - rampele si pantele sunt mai line, nu sunt multe curbe stranse si cred ca si altitudinea este mai mica. Oricum, am trecut repede de munti, nu a fost aglomerat deloc, la urcare sunt 2 benzi pe sens dar banda din dreapta este pe alocuri distrusa de la tiruri.

La poale a inceput o usoara lapovita care s-a transformat, treptat, in ninsoare astfel ca la varf erau 3-4 cm de zapada, dar era dat din abundenta cu material antiderapant si am intalnit lame care degajau carosabilul. Am observat ca la ambele intrari in pas sunt districturi cu utilaje si depozite de nisip si cred ca bulgarii chiar iau in serios deszapezirea.

Am ajuns, asadar, la intrarea in Gurkovo si de aici aveti mai multe posbilitati: prima ar fi sa faceti dreapta la indicatorul de Dimovti si apoi stanga spre Nikolaevo; a doua, sa mergeti inainte prin Gurkovo si la nodul rutier sa faceti dreapta spre Stara Zagora, trecand prin Nikolaevo; a treia ar fi sa mergeti inainte spre Nova Zagora si apoi pe A1.

Eu am ales a 2-a varianta, pentru ca pe roads-bg.eu am vazut ca drumul este bun si, intr-adevar, asa a si fost. Apoi am facut stanga la nodul rutier de la Maglij si, vreo 7 km pana la Tulovo, asfaltul a fost peticit. La nodul rutier de la Tulovo faceti dreapta, pe sub pasarela, urmand indicatorul de Stara Zagora si apoi doar inainte. La intrare in Stara Zagora, urmati indicatoarele verzi de Sofia, care va scot pe autostrada si drumul va fi deviat la dreapta, spre o supratraversare catre centura orasului. Varianta nu este foarte aglomerata iar la nodul rutier de la iesire aveti indicator verde de Sofia, la dreapta. Pana in autostrada este si o camera fixa radar.

Langa Zagore faceti dreapta si aveti 120km de autostrada, cu carosabil mai bun sau mai rau. Oricum, pe banda a II-a se circula bine, deoarece nu este atat de distrusa de la tiruri si nici masini puternice sa va dea flash-uri nu prea sunt.

In cei 120km de autostrada exista statii de benzina, unele avand si KFC sau McD. In dreptul benzinariilor Shell sunt pozitionate camere radar fixe, pe ambele sensuri de mers.

Am "coborat" de pe autostrada la nodul de la Ghelemenovo, am intrat in Pazardjik iar la Zvanicevo am luat-o la stanga, urmand indicatorul de Bansko.

Asta vara am mers inainte, ghidat de navigatie, insa acum am vrut sa vad si varianta aceasta: drumul este foarte bun, dar trece prin localitati cu linie continua cap-coada, asa ca eu consider ca este o varianta mai lenta decat cea prin Lozen.

Oricum, ambele rute ies la iesirea din Varvara / Vetren Dol si apoi urmeaza vreo 35 km de serpentine. Sfatul meu este sa nu va riscati sa depasiti aiurea, ca din loc in loc mai exista si linii drepte unde puteti sa efectuati in siguranta manevra, semnalizate ca atare. Aici va poate ajuta navigatia, pentru ca puteti vedea in avans cand urmeaza o linie dreapta.

Am ajuns la destinatie in jurul orelor 16.30, adica dupa 8 ore si jumatate de la plecarea din Bucuresti si dupa 6 ore de la iesirea din Ruse, dar tineti cont ca pe munte a nins si am mers mai incet si, in plus, am si oprit vreo 40 de minute sa mancam la un KFC pe autostrada.

Ruta de intoarcere a fost aceeasi, cu deosebirea ca am mers pe Oinacu si nu e o varianta stralucita, asfaltul fiind distrus pe sensul spre Giurgiu; pe cel de Bucuresti a fost cat de cat ok.

La intoarcere am plecat pe la ora 9.30 si la 15.30 am fost in Bucuresti, cu tot cu cele 20 minute pierdute in vama BG-RO, dar a lipsit in totalitate zapada si am mers si mai repede.

Politie am intalnit si la dus si la intors, politistii bulgari mie mi s-au parut a sta la panda cu radarul, desi am citit ca Inalta Curte de Justitie a BG a stabilit ca amenzile radar, altele decat cele provenite de la camerele fixe, sunt ilegale. Ceea ce m-a intrigat a fost faptul ca, la intoarcere, am zarit un politist cu un pistol radar, pe autostrada. Tot la intoarcere, am intalinit un radar intr-o localitate din jud. Giurgiu, pe DN5, un Opel Astra rosu neinscriptionat.

In total, in cei aproape 1060 km (am mai facut o plimbare de vreo 80 km) am avut un consum de 5,7% motorina, 2 adulti si bagaje normale pentru 5 zile, un auto sedan clasa mare. Nu am alimentat in BG, dar motorina era intre 2.01 (statii no name) si 2.20 leva (statii de firma).

Drumuri bune va ureza black_mamba!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de black_mamba in 03.01.19 16:48:53
Validat / Publicat: 03.01.19 17:20:30

VIZUALIZĂRI: 3382 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (black_mamba); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 13950 PMA (din 16 voturi)

ECOURI la acest articol

2 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[03.01.19 17:20:07]
»

Bun & util review!

Mutat în rubrica "Drumul cu mașina spre Velingrad, VELINGRAD" (nou-creată pe sait)

Yoda
[13.01.19 12:08:16]
»

@black_mamba: Te contrazic un pic referitor la drumul de iesire din Bucuresti. Poate ca stai in partea de vest a orasului, si atunci este mai convenabil sa iesi prin Magurele, dar pentru cei care stau in partea de est (Balta Alba, Pantelimon, Colentina, samd) este un ocol inutil si o pierdere de timp. Apoi, pe Soseaua Giurgiului nu e chiar atat de groaznic, si nici la capatul tramvaiului nu-ti rupi masina. Dupa aia, au cam reparat soseaua, e ok.

La Giurgiu, ca sa ajungi la vama se poate face si altfel: mergi pe DN si dupa sensul giratoriu faci la stanga, numai ca la capatul strazii, in loc sa faci la stanga, cum ai facut tu, faci la dreapta si traversezi calea ferata. Mergi inainte si faci la stanga dupa Muzeul Politiei de Frontiera, apoi continui pana in capat, la strada Unirii. Acolo faci la stanga spre vama.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Yoda

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.048664093017578 sec
    ecranul dvs: 1 x 1