ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.11.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
TIMP CITIRE: 12 MIN

Despre PMA si altele

TIPĂREȘTE

Perfectiunea exista?

Unii politologi afirmau ca societatile capitaliste, ca si oamenii, sunt inegale, dar unele sunt mai egale decat celelalte iar Winston Churchill zicea ca “Nimeni nu pretinde că democrația ar fi perfectă sau atotştiutoare, ba este chiar cea mai rea formă de guvernamant cu excepția tuturor formelor încercate de-a lungul timpului, pana azi”. Asa e si cu oamenii si cu saiturile si cu PMA (Punctele de Multumire si Apreciere). Sunt imperfecti si imperfecte. Perfect este numai Dumnezeu, daca exista.

Cum se voteaza?

Unii uzeri “inca necunoscuti” pe sait, isi golesc buzunarele si-si rup picioarele escaladand munti sau ajung la capatul lumii ca sa ne aduca cateva reviuri turistice valoroase cu fotografii excelente, despre locuri unde inca n-a calcat picior de om, primind doar 30-40 de voturi si altii, obtin cu un reviu de cazare, fotografiind hotelul, restaurantul si tot ce le-nconjoara, peste 60 sau chiar 100 de voturi. De ce? Pentru ca cititorul e pragmatic. El gandeste ca e mai usor s-ajungi la crasma din coltul strazii sau sa descrii un resort din alta tara, decat sa urci pe jos, in muntii Piatra Craiului sau Ciucas sau sa ajungi in insulele Seychelles. Lucrul acesta ii deranjeaza pe “new-entry”, mai ales, care daca scriu si ei un reviu despre un resort, de-abia sunt bagati in seama. De multe ori se voteaza numele, nu reviul, cu toate ca exista pe saitul nostru unele reviuri ale incepatorilor, mai bune decat ale uzerilor consacrati. De ce sunt reviurile incepatorilor mai slab punctate? E logic. Acei “new-entry”, n-au avut timp sa-si faca zeci de “prieteni-votanti”, (care sunt expusi in caseta tehnica, la vedere), n-au avut timp sa participe la intalniri, cand se cunoaste uzer cu uzer si se nasc “simpatii” care se vor transforma in voturi reciproce (chiar si in cazul unor reviuri slabe). Nu conteaza intotdeauna valoarea, ci mai ales “reciprocitatea si prietenia”. Lucru care nu e de condamnat, poti s-o iei ca pe-o chestie de bun simt. “Vai ce porcarie a scris amicul meu, da' ce pot sa fac? Am sa-l votez, ca si el mi-a votat reviurile, bune sau slabe, asa e politicos”. Si chestia asta se perpetua, merge la infinit, e vizibila si descurajatoare pentru un “new-entry”, poate de valoare. Cine stie cati uzeri valorosi zac “in hibernare” printre chibiti, uzeri pe care saitul ii pierde, pentru ca ei vad cum se accede inspre sferele inalte ale saitului, acolo unde curge lapte si miere, adica acolo unde se primesc vouchere de week-end, zboruri gratuite sau rente viagere turistice. Uzeri activi sunt poate 500, poate mai putini, dar e imposibil ca printre cei 49.000 de chibiti “privitori si uneori intrebatori”, sa nu mai fie inca vreo mie, cel putin, care ar avea un cuvant de spus si de scris pe acest sait.

Capitalismul, batu-l-ar vina!

Asa e-n capitalism, ca si pe AFA. Recent, un candidat la functia suprema in stat, castiga votul poporului dar altul ajunge sa-i sufle locul, prin carisma, tupeu sau jocuri de culise.

Sa va dau un exemplu, de la noi din tara, de pe alt sait turistic, unde am scris si eu odata. Eram vreo 100 de uzeri ce scriam bine si primeam premii babane. Apare un premiu trimestrial, un “Carnaval la Venetia” la orizont. Sefa adjuncta a saitului are o prietena buna pe sait. O contacteaza prin telefon. “Vezi, arunca-ti tot armamentul greu, vreau ca peste o luna sa pleci tu la Venetia”. Si incepe bombardamentul reviurilor, la foc automat. 10,20,30 intr-o luna. Victorie! , stratagema a reusit! Iar noi, ceilalti, prosti da' multi, am scris degeaba, fara s-avem nici o sansa, de la bun inceput. Acuma e de-nteles, oameni suntem (nu roboti) si avem simpatii si antipatii, nimeni nu e complet obiectiv si neutru, asa e alcatuit omul in acest stadiu de evolutie a sa. Alt exemplu, tot de pe acel sait. Doi tineri studenti, voiau si ei sa mai calatoreasca prin lume. Se anunta un alt premiu trimestrial: ” O saptamana la Viena” (pentru doua persoane). Unul din uzeri e student la o facultate, celalalt, la alta. Incepe concursul. Apar foarte multi nou-inscrisi. Toti studenti. Unul din cei doi castiga premiul si pleaca amandoi in excursie. Pe undeva nu ti-a parut rau, erau tineri, erau simpatici, mai apoi s-au si casatorit, poate ca aceasta a fost “luna lor de miere”. Dar, a fost clar ca fiecare dintre ei au uzat de fraternitatea studenteasca: “Bai gasca! Ia ajutati-l pe colegul nostru sa castige o excursie. Iata si linkul unde trebuie sa votati”. In fata unor astfel de situatii, tu, care nu stii ce se-ntampla si vrei sa joci corect, n-ai nici o sansa.

Avantaje geografice

Sa revenim la AFA. Pe saitul nostru sunt avantajati din start cei ce locuiesc in Bucuresti. Serialul “La pas prin Bucuresti” parca n-are sfarsit. Capitala, fata de provincie, are cel putin 30-40 de atractii turistice majore. Ajunge sa-ti faci piata la unul din Mall-uri si treci in mod obligatoriu pe langa 3-4 subiecte de reviuri. Un uzer din Botosani, Calafat sau Sebes, e vaduvit de aceasta sansa. Plus ca doar in capitala exista un aeroport international mai ca lumea, (Henri Coanda), o poarta spre o sumedenie de taramuri de vis, ce te poarta spre multe destinatii turistice, si unde provincialul ajunge cheltuind ceva-n plus. Brasovul, spre exemplu, chiar daca e un oras gigant, n-are aeroport. Plus ca din capitala ai si cateva autostrazi ce te poarta in cateva ore la munte, la mare sau la bulgari. Plus ca din capitala, odata ce-ai castigat un zbor Bluair, ai cele mai bune destinatii turistice, spre zone calde, mediteraneene, nu din Sibiu, Satu Mare, Oradea sau Iasi.

Dar, asa e mai peste tot in Europa. Dintotdeuna a existat o capitala, in care s-au concentrat cele mai multe oportunitati si facilitati, si o provincie, care nu le are.

Si totusi, AFA

E de admirat acest sait care a reusit sa ne ofere atatea premii si informatii utile si sa reziste atatia ani, timp in care, alte saituri, si-au pus lacatul la use. N-as vrea sa fiu in pielea unui web, care, trebuie sa puna in pagina si sa citeasca fiecare text, ecou, bun sau rau, sa medieze dispute, sa ataseze poze si videoclipuri, stand uneori pana la miezul noptii.

Sa revenim la PMA. Mai nou, reviurile curg pe banda rulanta. Pot fi si 20 sau 30 intr-o zi. Dupa ce-au fost citite sau doar punctate, fara a fi citite, ele dispar in sacul mare al reviurilor scrise si scoase la lumina doar atunci cand cineva are nevoie de ele. Aceste reviuri, scrise de 1% din uzerii acestui sait, sunt citite de chibiti, care reprezinta 99% din acest sait. Se pare ca pe AFA e mai bine sa fi chibit decat uzer. Aici, intervine o chestiune si de constiinta. Primesti ceva ca si chibit, o informatie utila pentru o cazare buna sau un sejur reusit, dar tu nu oferi nimic in schimb. Adeseori, mai pui si intrebari de genul “Sunt o familie cu copii, am 500 de euro, spuneti-mi va rog, unde pot sa am si eu, un sejur cat mai reusit, cu acesti bani? ”. Si raspunsurile vor veni, din mai multe surse. Ti se mai ureaza si un “Concediu placut! ”, ca asa-s romanii, amabili, serviabili si omenosi. Tu pleci, te sejurnezi ca lumea si cand te-ntorci, nu scrii nimic, nici macar cateva randuri si ceva poze acolo, despre locurile pe le-ai vazut. E posibil ca informatia ce-o aduci sa-l intereseze pe cel ce ti-a oferit-o gratis sau pe multi altii. Acest sait, e realizat de uzeri, pentru uzeri. Cu cat un chibit se transforma mai repede intr-un uzer, chiar si meteoric, saitul poate avansa. Teoretic, cand toti “afaiotii” vor citi si nimeni nu va mai scrie (ca deh! , nu e usor sa-ti consumi energia si timpul liber, scriind), saitul se poate opri. Dar acest lucru nu se va intampla, deoarce exista cativa “fani” cuprinsi de virusul turistic, care vor scrie oricum si oricand, si la 2 noaptea, daca-i trezesti din somn. E vorba de acei uzeri care, in ziua de azi, destul de gri, si-au gasit o pasiune in a prezenta locurile minunate ale tarii sau ale planetei, locuri ce ne incanta, ne relaxeaza, ne bucura si ne introduc intr-o stare de reverie a trecutului sau a viitorului.

“Hai in top, pe scurtatura! ”

Saitul e util, asta o recunosc si fanii si carcotasii lui, si e transparent. Poate ca sistemul de punctaj nu e cel mai perfect dar e democratic, mai bun decat alte forme de punctaj, votul e dat de toti ceilalti uzeri, nu de catre o mana de oameni, situatie in care poate interveni suspiciunea si subiectivismul.

La inceputul fiecarei saptamani, cu sau fara Bluair, “toti pornim de la zero, toti suntem egali, toti avem in ranita, ca niste soldati, bastonul de maresal, dar unii premediteaza victoria saptamanala, spre deosebire de altii, indiferenti si dezinteresati, ce posteaza doar pentru placerea altruista de a scrie si de a-i ajuta pe altii cu informatii si imagini”. Unii vizeaza numai castigul. Ei si? Eu ii admir pe acesti oportunisti, care insfaca premiul cel mare si apoi nu mai scriu o buna bucata de vreme, pregatindu-si o noua “lovitura” dupa o vreme. Sunt de obicei oamenii zilei de azi, bine adaptati la felul in care ar trebui sa ne comportam, poate, cu totii. Doar am intrat in UE, o lume prin excelenta a capitalului, a profitului si a recompensei. Am intrat intr-o era in care, daca nu reusesti sa te strecori printre oprelisti si reguli, ramai la coada si nimeni nu te va lauda pentru asta. Toti isi vor indrepta privirea spre castigatori, nu spre perdanti, indiferent cum au ajuns castigatorii in frunte. Acesti exponenti ai “omului de tip nou”, uzeri fara prejudecati si egoisti, studiaza mai intai saitul si gasesc “ brese si scurtaturi”. A scrie 5-6 reviuri si a le pune “la naftalina” si a le mitralia la momentul oportun, (anuntandu-ti in prealabil amicii ca vei scrie) si a castiga premiul cel mare, de obicei un zbor, nu e chiar atat de greu.

Va mai povestesc un caz. Sa presupunem, prin reducere la absurd, ca: “Sunt un uzer roman, dar care traieste in strainatate. Ia sa profit eu de acest lucru. Azi e week-end, e soare, iau aparatul foto cel mai bun (ca pe AFA culorile aduc puncte), trec mai intai pe la “mall” la shoping ca am mult de gatit azi, apoi ma intorc prin centru, unde fac poze multe, apoi, iau la rand, acvariul, doua biserici si un muzeu, iar spre seara fac niste poze cu plaja, marea si-un apus de soare feeric. Ce? Parca stie cineva cum e pe-aici pe la mine si cat de corecte sunt informatiile? ”. Si iaca, am castigat si eu un zbor albastru, apoi, plec cu biletul in alta tara, si mai castig unul si inca unul si inca unul. E ca un fel de perpetuum mobile. Despre o tara poti scrie si 10 reviuri prin fragmentare”. Alta situatie. “Sunt chibit si m-am hotarat sa intru pe sait. Am si eu vreo 20 de reviuri. Cam putin. Ce ma fac? Pai, scriu vreo 2-3, apoi incerc sa cer prietenii. Multe. Cat mai multe. O suta daca e posibil. “Draga colega, imi place la nebunie cum scrii, ti-am votat toate reviurile, as dori sa fim prieteni”. Si treaba incepe sa mearga, acel “new-entry” a intrat pe-o scurtatura spre un premiu, la care ajunge fara prea mult efort, nu mai gafaie pe anevoioasele si intortocheatele serpentine ale creatiei. Poate ca toate aceste “nimicuri inerente”, sunt greu de eliminat. Dar intrebarea de baza ramane fara raspuns. “To be (active) or not to be? ”. Daca ei tot exista, acei 50.000 de uzeri pasivi (chibiti), iubitori ai naturii, de ce nu intra pe sait?

Meteoritii

Uzerii “efemeride”, ce se “nasc dimineata si mor seara”, scriu asa, vreo 10-20 de reviuri si apoi, gata! , se-ntampla ceva cu ei si nu mai scriu nimic. Sau isi dau seama ca e foarte greu sa tii pasul cu ritmul galopant al saitului, pe care daca nu mai scrii, nu mai existi. Sau te cearta cineva prematur, zicandu-ti verde-n fata “Ai copiat dom'le, ai copiat cuvant cu cuvant, de pe internet”. Sau esti prea tanar si nu prea ai ce scrie caci n-ai circulat prin lume si mai ales prin Grecia, Italia, Franta, cele mai bine punctate tari. Sau n-ai personalitate si te lasi influentat de alti uzeri de pe sait care te conving, ca n-ai nici o sansa si dupa o saptamana, toata munca ta, va dispare si nu te mai voteaza nimeni. Sau ti-e greu sa te scoli in picioare, intr-un restaurant de lux, si sa fotografiezi cartofi prajiti si ciorbe, riscand sa atragi atentia tuturor. Sau ai fotografiat un “top-less” din greseala la strand si te-a intrebat cineva de sanatate.

Pe acest sait e foarte usor sa intri, dai doar un click, e insa foarte greu sa rezisti ani la rand.

Cum ajungi in top?

Prin munca asidua si o riguroasa organizare, la nivel de ani. Profesorul Arseni (neurochirurg), inca din vremea studentiei si-a facut un plan de actiune, ce se-ntindea pe intreg parcursul vietii sale: “La 32 de ani devin asistent, la 37 de ani voi fi sef de lucrari, la 42, voi fi conferentiar iar la 47 de ani voi fi profesor universitar si sef de clinica cu doctoratul luat si voi opera la nivel european". Si intr-adevar, profesorul Arseni a reusit sa devina unul dintre cei mai buni neurochirurgi din Europa, operand si multi cetateni straini.

Asa e si-n cazul nostru, limita celor 7 milioane de “puncte viagere”, unde ai niste avantaje, (pe merit) si unde ajungi prin sudoarea mintii, fara scurtaturi si amici, poate fi atinsa in cativa ani, daca urmati exemplul de mai sus. Orice “Chibit” poate ajune “Augustus”, totul e sa inceapa sa posteze si sa persevereze.

Metoda “copy-paste”

Nu stiu daca s-a instalat pe saitul nostru un program de depistarea “copipeistizarii”, dar in urma cu ceva vreme, amicul meu din Bucuresti, a descoperit un intreg articol tradus din revista “National Geographic”. Chiar si punctele si virgulele au fost traduse din engleza in romana. Tinerii de azi, nu mai deschid o carte, nu mai rasfoiesc nici macar un pliant, ei tasteaza in stil “speedy-gonzales” tabletele sau telefoanele mobile, care le aduc in fata tot ce au nevoie. E un lucru de inteles, o carte sau un pliant sunt succinte, limitate, iar “google” sau “google map”, pe langa ca-ti ofera o multime de informatii si referate despre un subiect turistic, iti mai ofera si o sumedenie de imagini depre locul cu pricina. Poti urmari si gropile din asfalt, pe-acolo pe unde ti-ai ales traseul de voiaj. Vremea documentarii din carti, a trecut, la fel ca si vremea patefonului sau a videocasetofonului. Dar tocmai aceasta abundenta de informatii de pe net, te predispune, atunci cand ai de compus un text, sa recurgi la “scurtaturi” si sa compilezi totul, folosind mai multe surse si schimband doar topica frazei. Nu se va prinde multa lume de mica ta frauda, caci ritmul in care ruleaza reviurile saitului nostru pe monitor, e prea mare si nu e timp efectiv pentru a controla ce e original si ce e copiat. In unele cazuri, copierea e necesara, (biserici, manastiri, cetati, edificii reprezentative) sau, in general, in cazul istoricului unui obiectiv turistic, care a fost construit cu zeci sau sute de ani in urma.

Final

Acuma, ce sa va zic? Mie, ca pasionat la turismului, mi-a placut si-mi place AFA. Pe langa unele informatii utile sau idei pentru vacanta, acest sait imi mai umple si timpul in sezonul “mort”, (noiembrie-mai), perioada a anului, cand pun lumea la cale (si bani deoparte), si-mi fac planuri pentru excursii si sejururi viitoare.


[fb]
---
Trimis de dorgo in 11.11.16 10:59:54
Validat / Publicat: 11.11.16 12:11:17

VIZUALIZĂRI: 5928 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

246 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P21 Festivalul sarmalelor de la Praid, 2016
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 22087 PMA (din 87 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 9

246 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 246
dorgoAUTOR REVIEW
[11.11.16 12:00:21]
»

@Web, am pus si niste poze proaspete din Bucegi si de la festivalul sarmalelor de la Praid, coloana din dreapta era prea goala.

webmaster
[11.11.16 12:07:59]
»

Doar ca observaţie "tehnică": un user de valoare primeşte "suficiente" voturi doar dacă e cunoscut. Dar oare asta nu se întâmplă oriunde în viaţa reală? :-)

Orice user de valoare poate ajunge însă «cunoscut» (popular, în fapt); dar asta nu se poate întâmpla "bătând din palme", "peste noapte" - ci în timp, prin perseverenţă.

-

Iar concursul AFA a rezistat atât tocmai pentru că a luat măsuri care să "blocheze" scurtăturile şi să facă competiţia cât mai echitabilă posibil. În acest sens, am gândit deja un alt set de măsuri care va intra în vigoare din 2017 (de vreo săpt toot încerc să-mi fac timp să-l anunţ blog) - referitor la fragmentări, compilaţii, limite / oraşul de domiciliu - doar câteva exemple, amintite şi mai sus.

elviramvio
[11.11.16 13:11:16]
»

@dorgo:

Se vede ca ai intrat in perioada de iarna, te-ai pus pe strans averi, doar nu vrei sa spui ca nu v-a genera multe ecouri articolul tau? Cateva cuvinte si de la mine:

- userii copii sa puna mana sa scrie, doar toti am fost incepatori si am dat si cu capul de pragul de sus dar ne-am impiedicat si de cel de jos. Experienta se capata, totul e sa-ti respecti colegii de pe site si sa ai vointa. E precum in bancul cu Itic, el vroia sa castige la lotto fara sa cumpere bilet.

-cei care cer informatii si apoi tac, ei bine da, am si eu un ghimpe pe cineva aici, l-am ajutat chiar sa-si plateasca avansul, l-am rugat sa scrie trei vorbe la intoarcere. înca astept!

- cu scrisul multor articole, aici este cu dus si intors. Este site turistic, daca nu se scrie mult, adio informatie buna de selectat. Ca se scrie si prost, asta e trambulina userului, de acolo cade dupa cum isi ia avant. Iar daca scrii dupa ceva timp mai lung de la vizita, sigur faci greseli ca biata memorie în timp da la spate relele si raman in fata dorurile.

- cu prieteniile "legate" nu tine. eu am favoriti cu care n-am schimbat nici trei cuvinte scrise. Ca voi vota mereu pe x sau y, pai ei sunt vinovati ca scriu prea bine!

-despre Bucuresti, aici n-ai dreptate decat partial. Bucurestiul are multe locuri ce trebuiesc vazute de orice român, si sa fim drepti, nu e asa costisitor ca o vacanta afara. Ce este drept, sunt multe articole despre orice din capitala, bine nu pun aici restaurantele care au ce cauta in site. Dar spunem "vizitati Maramuresul", "vizitati Bucovina" dar cate indemnuri ai vazut cu vizitati Bucurestiul? Sa facem o lista cu ce e de vizitat aici, important pentru cultura fiecaruia? N-ar fi rau, e totusi capitala tarii!!

- copiatul este o problema cu multe fete, autorii de manuale scolare copiaza pe bani grei. Informatia este aceeasi, fie ca-i pui o fraza lunga sau trei propozitii scurte, dar contextul informatie/impresie te cam da de gol uneori. Chiar pozele sunt de multe ori copiate si este extrem de greu sa le descoperi. Aici insa merge o data, de n ori, pe urma se gaseste cineva care nu suporta la infinit fapta userului respectiv, oricat de sus ar fi - caci se vede daca ai putina umblatura pe net.

O zi buna!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][14 voturi]
adrianbogdan
[11.11.16 13:21:12]
»

Buna!

Ca orice trebusoara facuta de om site-ul este perfectibil, uitandu-ma zilele trecute pe Regulament am observat ca a fost modificat de cate ori Web-ul a simtit problemele lui, dar cum omul este inventiv sigur se gasesc mereu "hakeri" care sa fenteze uzeri, webi, program, regulament, clasament, etc.

PS Eu nu consider obieciv turistic un restaurant, dar daca asa a cosiderat webul ca trebuie PMA la aceste review-uri inseamna ca zic si io ca trebuie apreciate pentru utilitate.

Despre cum votam sau cum se voteza sti vorba aia "Foaie verde loboda toata lumea-i sloboda"

Cu bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[11.11.16 13:40:04]
»

@webmaster: E OK, abia astept noile reglementari. "Panta rei", totul curge, totul se perfectioneaza din mers si se adapteaza la necesitaile si tendintele prezentului sau cerintele viitoruluii. In cazul de fata stiu ca nu e usor, dar cred ca e posibil sa se evite scurt-circuitele, fragmentarile excesive, copiatul, limitarea reviurilor depre localitatile proprii, repetarea reviurilor. Cu alte cuvinte, cred ca e bine sa se favorizeze calitatea, originalitatea si volumul de munca (inclusiv foto) depus de uzer, in defavoarea compilatiilor si a preluarilor excesive, (peste 30%) caci altfel vor fi pasaje de pe AFA ce le vom citi de doua ori, odata pe sait si odata pe net. Cat despre ajungerea in top, aici trebuie sa ai rabdarea picaturii chinezesti sau a celei ce formeaza stalagmitele din pesteri.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
maria55 †
[11.11.16 13:55:15]
»

@dorgo: off, off mai Calin! Taman acum cand ma pregateam de un foileton; "La pas prin Tirgu Mures" Sau "Gara de Nord-break" M-ai taiat de la mana, zau! Si cand te gandesti ca luam niste puncte... acum sunt nevoita sa le scriu fara PMA ...

Haide, pa sau servus, colega!

elviramvio
[11.11.16 14:10:30]
»

@maria55: Pai chiar asa, la ce cunostinte ti-ai facut pe acolo, gara capitalista o stii mai bine decat noi. La Gara de Nord am deja un ecou de dat, asa ca lasa gluma si scrie!

krisstinna
[11.11.16 14:40:04]
»

Dorgo: La fiecare început de săptămână, eu nu o iau de la zero, știi prea bine că eu gândesc un pic altfel.

Mie îmi place AFA pentru că îmi place.

Punctajul meu va fi mereu maxim, indiferent de numărul voturilor. E un +infinit.

Am scris anul trecut in rw despre definiția vacanței. Cât timp sunt sănătoasă și pot călători trebuie să privesc în jurul meu la oamenii care nu au și nu au avut noroc în viață.

Când scrii cu drag și muncești pentru un articol, când interacționezi cu colegii, atunci vei fi apreciat. Trebuie să muncești, să participi la Întâlnirile AFA, la acțiunile caritabile ale sale, la Secret Santa, la Secret Bunny, să citești și să votezi, să scrii ecouri când e cazul, să te implici pentru a te face cunoscut. Așa e în oricare domeniu de activitate. Nu vine nimeni și te trage de mânecă: "Vrei să fii cap de listă, vrei să fii șef de trib, vrei premii, vrei salariul de 3000 de euro? "

Totul e util: o cazare bună, o impresie de călătorie, o cârciumioară, o filozofare, fiecare caută altceva, suntem diferiți. E bine să fim toleranți, să apreciem fiecare coleg, fiecare caută altceva, am scris in filozofarea mea "egoistul", e scrisă cu substrat.

Știi că nu scriu ecouri la întâmplare, acum nu m-am putut abține, ai pus niște puncte pe mai mulți "i", mă mâncau degețelele.

Te salut cu drag!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][13 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[11.11.16 14:42:21]
»

@maria55: Targul de pe Mures, e-un oras frumos dar tare inghesuit si stramt. Nu are loc de extindere. Se zice ca e pe locul 2 in tara la nr. de autoturisme pe cap de locuitor, dupa Timisoara. Pe de o parte a orasului, e raul Mures, pe de alta parte sunt padurile Platoului Cornesti, n-ai unde sa mai construiesti nimic. Dimineata, mai ales cand ploua, e nebunie curata, te simti ca pe Valea Prahovei duminica seara, masina-n masina. Atractiile orasului sunt destule: Palatul Culturii (filarmonica, sala oglinzilor, galeria de arta), biblioteca Teleki, cetatea, scarile pictate, muzeul etnografic, complexul de agrement acvatic "Week-end" si Gradina Zoo (a doua din tara ca marime) de pe Platoul Cornesti. (mai mult nu scriu ca-ti stric socotelile). Lipita de oras, e comuna Sangeorgiu de Mures, cu Baile sale sarate vestite. Atat de vestite, incat era o vreme in care orasul Tg. Mures era cunoscut ca o localitate ce se invecineaza cu aceste bai sarate.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
krisstinna
[11.11.16 14:56:09]
»

@maria55: Draga mea, de la tine am învățat să apreciez fiecare secundă din viață, fiecare pas și respirație. Îți mulțumesc!

Spune-mi te rog frumos ce te impresionează mai mult: punctele primite la un articol sau aprecierea și cuvintele oamenilor?

De câte ori ai plâns pentru puncte și de câte ori ai plâns când colegii au fost alături de tine? Cu toții știm răspunsul.

Așa că trebuie să scrii despre Gara de Nord, despre pokemonii vânați de mine, despre colegii care te-au întâmpinat cu drag.

Mă sacrific și merg și la muzeul din Gară dacă trebuie, numai ca tu sa scrii. De ce? E foarte important ca oamenii să înțeleagă că AFA ne-a unit, ne-a oferit momente memorabile, indiferent de puncte și premii, darul primit de la AFA prin existența lui, a saitului, e mult mai valoros decât alte beneficii care, bineînțeles că nu sunt nici acelea de neglijat.

Eu aștept să termini cu "plimbările", să fii bine și să scrii.

Te sărut și îți mulțumesc că exiști, ești o lecție de viață pentru noi toți, o lecție care trebuie citită și apreciată

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][9 voturi]
giuliani
[11.11.16 15:04:31]
»

Recunosc ca m-a tentat si pe mine sa ma bat la marele premiu la un moment dat. M-am lasat pagubas, era de vreun an, poate... cand am observat ca in lupta pentru un premiu se arunca tot felul de review-uri dintre care unele absolut banale. Tin minte ca vazusem inclusiv un review despre o toaleta...

In schimb, reviewuri excelente despre insulele Seychelles (de exemplu) aveau asa de putine voturi incat parca ar fi descris cine stie ce chestie banala. Eu vad lucrurile exact invers, votez mai degraba ceva mai greu de atins decat o banala biserica de la coltul strazii din Bucuresti.

Ar trebui modificat sistemul de votare, sa nu poti vota un user decat o data pe saptamana. Se vor castiga premii cu 10-15 de voturi... e suficient.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
calatorul
[11.11.16 15:13:05]
»

@dorgo: Frumos scris si mai ales sincer si deschis, toata aprecierea mea. Subscriu opiniilor formulate si ca internaut care a umblat si pe alte site/uri turistice, unele romanesti disparute, si eu apreciez calitatea AFA si valoarea lui.

Sper sa reziste caci se ambitioneaza in continuare sa ofere premii multe si bune si nu e usor doar sa moderezi atata lume cu tot felul de pareri, pe asa un site mare. Cred ca viitorul AFA sta in primul rand in userii de baza care vin cu relatari de valoare, utile si interesante, chiar si cand repeta subiecte si descrieri cunoscute.

Iar utilitatea informatiilor este confirmata de internautii care cauta informatii si iata ca le si gasesc, diferite descrieri, puncte de vedere, opinii si comentarii. Din acest feedback se naste rostul si folosul AFA, caci altfel nu ar avea finalitate ci doar culoarea si nostalgia memoriilor de calatorie, astazi tot mai putin relevante.

E imbucuratoare si stirea webm despre noi reglementari, poate vor imbunatati, oricum le voi lua de bune, iar viitorul suna bine cata vreme lumea va vrea si va putea calatori. Caci asta naste interes, curiozitate si nevoi, toate satisfacute aici de cei care au experienta, bagajul de cunostinte si excursii, capacitatea si talentul de a ne impartasi din ceea ce au vazut, cunoscut si placut.

Multumim pentru acest sir de comentarii starnite cu opiniile relatate si la buna recitire tuturor * (adaug desigur si votul de rigoare meritat de autor, fara indoiala).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
webmaster
[11.11.16 15:27:41]
»

@adrianbogdan:

nu consider obieciv turistic un restaurant

Da' un hotel îţi pare (obiectiv turistic)?

Revs despre restaurante sunt utile în alegerea unui restaurant în aceeaşi măsură în care cele despre un hotel te ajută să alegi acel hotel.

Va exista însă o limită / săptămână / autor (revs despre restaurante acceptate în concurs" = cu PMA_STD; ce depăşeşte limita se va publica fără PMA_STD)

-

@giuliani: generalizarea - mai ales cea nefundamentată - nu e bună. Se mai câştigă "aruncând" şi vreun un rev f.slab (pe lângă altele), e adevărat, dar *rar* sau extrem de rar (în majoritatea *covârşitoare* a cazurilor locul 1 e luat DOAR cu revs bune sau f. bune). Verifică.

Cât despre propunerea ta - e una interesantă, dar s-ar putea aplica doar în condiţiile "decuplării" concursului săpt din sistemul PMA (altfel dezavatajează clar userii în avansarea la statut-ul superior). Această "decuplare" nu e rezonabilă însă dpdv tehnic.

dorgoAUTOR REVIEW
[11.11.16 17:34:17]
»

@krisstinna: Si mie-mi place AFA pt ca-mi place. Dragostea n-are definitie, alaturi de alte notiuni precum sufletul, fericirea sau viata. Sau infinitul, de care vorbeai. Noi, cei de pe acest sait, suntem ceva mai fericiti decat altii, in primul rand pt. ca suntem sanatosi si reusim sa calatorim, sa ne miscam mai mult prin natura sau poate tocmai de aceea. Natura nu te insala niciodata. Plus de asta traim o perioada in care turismul mondial, a explodat. Prin anii '70 bucuria mea suprema, era sa merg in vacanta la mare. Mai erau si cateva placi de pick-up cu The Beatles sau Celentano aduse de la polonezi, care-mi faceau placere si pe care le rulam la infinit. Astazi, am muzica lor acasa si pot ajunge in tarile acestor vedete muzicale in 2 ore. Generatia noastra se pare ca se bucura mult mai intens de acest “boom” si libertate a calatoriilor, pentru ca aceasta “jucarie” ne-a fost interzisa mult timp.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[11.11.16 18:06:14]
»

@giuliani: Am constatat si eu ca ultimele reviuri cu insulele Seychelles, un paradis terestru, n-au prea fost votate. Se pare ca uzerii de pe acest sait sunt realisti. Pragmatici. Citesc din curiozitate 1-2 reviuri despre insulele exotice ale lumii dar le considera prea scumpe si-apoi isi pierd interesul. Asa fac si eu. Noi votam in general, o destinatie turistica, unde putem efectiv ajunge si noi. Tarile scaldate de apele Mediteranei (Franta, Italia, Croatia, Muntenegru, Grecia) ne sunt accesibile. Exista si aici o sumedenie de insule. Daca ma uit la pret, cea mai accesibila, pare Grecia. Ca sa fiu mai concret, in fiecare an, imi fac un calcul de genul urmator: am o luna de concediu/an (37 de zile). Dacat sa cheltuiesc 1000 de euro intr-o insula exotica timp de 10-12 zile, mai bine las soarele sa ma bata in Grecia, timp de 30 de zile. Cheltuiala e aceeasi. Soarele e acelasi. Nisipul plajelor e acelasi, compus tot din bioxid de siliciu. Apa e la fel de umeda si in Mediterana ca si-n Pacific. E-o gandire de om zgarcit, fara-ndoiala, dar in final, psihicul meu e altul cand stiu ca o luna pe an pot sa mi-o petrec pe malul unei mari calde, iar beneficiul asupra sanatatii, e cel putin dublu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
Kyandra
[11.11.16 18:55:07]
»

Ai punctat ce altii doar gandesc si n-au curajul / sinceritatea / elanul sa puna pe hartie.

Mie nu mi se pare normal ca X review-uri cu manastiri peste manastiri (in care, uneori, peste 70% din continut reprezinta date din wikipedia despre ctitor, dimensiuni, materiale de constructie si altele), muzee putin cunoscute si vizitate din Romania (si aici ma refer, in general, la cele tehnice), parcuri si alte locatii arhicunoscute din Bucuresti sau eterna si fascinanta Grecie sa "ia grosul" voturilor aproape matematic, doar pentru ca sunt scrise de o mana de useri (nu cred ca sunt peste 20) cu zeci de prieteni si urmaritori, care voteaza la foc continuu.

Am citit review-uri despre tari in care indraznesc sa ajung doar cu ochii pe harta, am vazut poze superbe, am aflat informatii si legende despre obiective turistice asa cum au fost preluate de calatorul curios, nu citite pe net, care nu au adunat voturi, pentru ca cel mai votat articol al saptamanii sa fie din nou Descoperind Grecia (si aici nu vorbesc despre vreo locatie vedeta pe National Geografic, alte Santorini sau Zakynthos) / Manastirea X (nici asta una cunoscuta, ci una pe care trebuie s-o cauti in ghidul Patriarhiei) sau "La pas prin Bucuresti" unde (re) descoperim Piata Obor sau Carul cu Bere (e o metafora, desigur).

Cu membru AFA cu "state vechi" consider ca, desi bine intentionat, sistemul cu premii nu stimuleaza intotdeauna creativitatea si imaginatia, ci, de multe ori, o competitie neloiala.

E simplu sa povestesc din nou a n-spea mia vacanta in Grecia (vad ca Bulgaria a cazut din top) sau despre Muzeul spitelor de la roata, ori despre Schitul Plin de Har din Valea Seaca si sa adun suficiente voturi cat sa-mi asigur biletul de avion sau minisejurul ori ce alt premiu saptamanal o fi atunci, bazandu-ma pe lista sigura de prieteni-votanti, iar chibitul ori alt user, care scrie, sa zicem, despre Coasta Amalfi, Mont Saint Michel, traseele din parcul National Bucegi, ori vreo insulita de care am auzit doar pe Travel, (si scrie bine, altfel nu intra in discutie) isi admira lung cele 10-12 voturi si se intreaba daca ar trebui sa se inscrie intr-un CAR (colectiv de ajutor reciproc).

Cred ca m-am cam lungit si n-are rost, asta e, in viata nimic nu are cum sa fie 100% corect, insa cred ca un site pe care s-ar scrie doar de placerea de a impartasi cu altii frumoasele noastre vacante (gen tripadvisor), fara premii, ar fi mult mai bogat in informatie cu adevarat utila, si s-ar elimina review-uri care, dupa ce tin cel mai votat articol al saptamanii / lunii respective, cad intr-un nor de uitare...

Parerea mea.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][12 voturi]
Dragoș_MD
[11.11.16 18:58:52]
»

Până nu se va pune și un premiu pentru userul cu cele mai multe voturi date la articole scrise de autori diferiți cu statut sub „PREMIUM”, nu vor fi votate articole scrise de userii new-entry decât sporadic (și cel mai adesea, cu „votul rușinii” [-1]) iar cele pentru destinații exotice, nici atât.

Dar și așa, ne vom lovi de unele greutăți: de ex. acel premiu nu poate fi luat de chibiți, că ei n-au voie să dea decât câteva voturi până nu cresc.

Evident, așa cum s-a stabilit deja de mult timp - unii caută o soluție optimă pentru un concurs cât mai fair, alții caută scurtături, chiar dacă pentru asta au de săpat tuneluri...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
calatorul
[11.11.16 19:30:01]
»

@dorgo: Imi place rationamentul de mai sus dar sunt si invidios pe acea luna intreaga de concediu vara, cine poate sa/si ia asa o vacanta grozava. Cel mult de la scoala, in vacanta de vara, caci altfel nu am mai avut mai mult de 2 saptamani de vacanta legate de ani de zile.

Dar promit sa recuperez cu timpul si sa aplic in continuare aceeasi metoda de a lungi sederea in vacanta cat mai mult, renuntand la costuri fara rost. Felicitari si vacante frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Zoazore
[11.11.16 19:34:35]
»

@dorgo: Doctore, dragul meu Călin, articolul tău m-a făcut să mă auto-analizez. Ce concluzii am tras? Că articolele mele nu sunt nici bine documentate, nici foarte interesante, nici foarte muncite, dar sunt scrise din suflet, cu sufletul meu.

În decursul existenței mele, timp de-un an am fost reporter. Întâi de ziar, apoi de radio. Primul meu articol a fost lung, dar frumos. Și-am fost foarte mândră de el. Mi-a fost tăiat la publicare, fiindcă era mai lung decât editorialul. L-am fragmentat și s-a publicat. Atunci am învățat că informația trebuie să fie condensată, nu lungă, că plictisește. Totul trecea prin ”cele cinci întrebări” (unde? când? ce? cine? de ce?). Dacă la una nu răspundea, se suspenda articolul.

Așa fac și-acum. Dar mai mult decât atât, mie-mi place să vă transmit trăirile mele ACOLO. Informațiile ”pure” se pot citi oriunde. Dar ce-am simțit eu în locul X doar eu vă pot spune.

Despre voturi: Primul meu articol aici a luat, din start 20 de voturi. Și mi-e cel mai drag.

Ai dreptate cu pragmatismul. Eu m-am abonat la Bulgaria, România și Stratosfera. Astea mă interesează. Și, dacă-mi place un articol, îl votez. Egal cine-l scrie! Și reciproca.

Nu-s bucureșteancă, iar articole despre Brăila mea dragă am doar două. Am 15 urmăritori și urmăresc 30, am 42 de prieteni, dar dacâ te uiți prin cele 35 de articole scrise de mine din iunie 2009, doar vreo 10-15 mă votează constant. Nici urmăritorii nu mă votează toți, cum nici eu nu-i votez pe toți. Și ei știu!

M-am retras de la concurs după ce-am câștigat două tricouri, două stickuri, o tastatură și-un set de auto-colante!

Scriu că-mi place, scriu când simt că am ceva de transmis, scriu de plăcere.

Vărsătoare fiind, iubesc Beatles, Phoenix și Celentano!

Și, la final, deși nu ești în lista mea de prieteni sau urmăriți, te-am votat și-am să te votez! Poți verifica!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][15 voturi]
elviramvio
[11.11.16 20:07:03]
»

@dorgo:

M-ai scutit de a da un raspuns. Si eu si toti ceilalti urmarim ce ne intereseaza pentru 1-2 ani de acum inainte sau ceva de suflet cum sunt pentru mine articolele cu Mongolia sau Peru. Grecia este si va fi favorita mea cat sunt in pozitie verticala, asa ca va voi mai plictisi cu ea.

Nasshu
[11.11.16 20:10:39]
»

@Zoazore:

Scriu că-mi place, scriu când simt că am ceva de transmis, scriu de plăcere.

Bine zis, cred că merge completat cu: scriu pentru comunitate/AFA nu pentru interesul personal!

Din păcate nu sunt toți altruiști ca tine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
AZE
[11.11.16 20:32:40]
»

@dorgo: Mi-a placut articolul Dvs. precum si alte articole din trecut pe aceeasi tema, adevarat este tot mai greu pe AFA atat pentru useri cat si pentru organizatori.

Dar daca se scrie din hobby, din placere, din suflet, nu mai este greu deloc.

Iar premiul este deja luat din start!!! Oare nu este un premiu ca poti pleca in vacanta? Ca poti vedea locuri noi, poti invata lucruri noi? Oare nu este un premiu ca vizitand si documentand vei cunoaste istoria acestor locuri?

Iar cel mai mare premiu este ca vizitand locul incerci sa te documentezi cat mai bine cu informatii reale. Este mai mult decat o lectie la ora de istorie din clasa, iar aceste informatii nu se uita, raman acolo in hard discul personal (creierul)

Acum cu randurile de mai sus nu am vrut sa spun: hai sa scriem articole valoroase dar sa nu castigam nimic, initiativa AFA de a oferi premii este de laudat. Nu prea am auzit de Siteuri turistice sa ofere asa ceva chiar si cu intermediul unor sponsori.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
micutzu
[11.11.16 20:40:19]
»

@dorgo: Salut. Ati atins cateva puncte importante pentru buna desfasurare a acestui site. Cand am scris primul review pe acest site, am facut-o din necunostinta de cauza, greseli ortografice, exprimare greoaie pentru ca nu stiam cu ce se manaca asta. Pe urma am realizat adevarata impotanta a siteului si am inceput sa scriu despre locuri vizitate recent, nu articole scrise din amintiri, afa acum3ani etc, etc. Ar trebui schimbat sistemul de acordare PMA, ar trebui interzise articolele despre carciumi si alte bodegi. Sa fim seriosi, oriunde am merge ne vom interesa despre oportunitatile turistice nicidecum despre locuri -Unde Mancam in... Bineinteles ca ma consider destul de mare pentru a putea alege o locatie unde sa servesti masa, fara sa stai pe net sa studiezi oferte de restaurante. Am reusit sa imi fac prieteni pe site, am votat in fiecare saptamana un chibit si m-am abonat la noile postari dar foarte putini dintre ei se implica in viata siteului. Daca urmariti clasamentele saptamanale o sa vedeti ca exista cateva persoane care puncteaza enorm saptamana de saptamana spre premiile cele mari si bineinteles destinatia finala AUGUSTUS. Nu contest ca acesti omniprezenti nu ar avea articole bune dar sa ajungi sa iei un Zuperbonus cu un articol despre un restaurant sau aleile nu stiu carui parc bucurestean parca mi se pare un pic prea mult. Daca ar fi sa propun un nou sistem de punctare acesta ar fi:La inceputul fiecarui an as pune calculatorul sa aleaga aleatoriu 10 useri din top 500 care sa formeze un juriu care sa acorde fiecarui articol care se publica note de la 1 la 10, fiecare punct avand o valoare de 1000pma. Articolele dupa ce sant notate de acest juriu si publicate, sa fie afisate pe site fara numele autorului, si sa primeasca voturi in functie de calitatea informatiilor furnizate si apoi saptamana viitoare sa se faca cunoscut clasamentul saptamanii anterioare. Daca s-ar vota asa numai o saptamana clasamentu ar fi o mare surpriza. Nu am vrut sa supar pe nimeni chiar daca mi-am dat si eu un pic cu parerea insa webmasterul este ce care are ultimul cuvant. Stima tuturor si Vacante frumoase.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
Zoazore
[11.11.16 20:44:20]
»

@Nasshu: Da, ai dreptate, mulțumesc pentru completare!

În mai 2009 am plecat la Nisipuri, la Viva! Aici am citit prima oara, apoi, la Magnolia. Și mi-am zis”Am primit, trebuie să dau! ” Atunci ”am luat microbul AFA! ”

mogly
[11.11.16 20:57:45]
»

@dorgo: Da! Si mie imi place AFA, imi place sa citesc si sunt abonata la unii useri, inclusiv la tine. Fiecare are propriul stil de a scrie insa tocmai aceasta diferenta e bine venita, practic e o varatiune pe aceeasi tema, tema calatoriilor cu crampeie de viata (cum spunea cineva). Daca toti am scrie la fel despre aceeasi destinatie, poate ar deveni monoton. Pentru mine AFA e un hoby, citesc de placere si asta ma destinde si votez ce-mi place. Sunt familiarizata cu unii useri, in acelasi timp votez si citesc cu placere si un user nou intrat. S-a mai discutat de multe ori despre calitatea si numarul de voturi a review-urilor, insa trebuie sa tinem cont ca suntem diferiti, suntem subiectivi si acolo unde eu (poate) apreciez review-ul ca fiind unul bun, altcineva il poate aprecia ca fiind unul slab, nefiind matematica rezultatul corect pentru 2 plus 2 poate fi atat 4 cat si alta cifra, aleasa de fiecare dupa propriile perceptii si criterii.

Calatorul: Nu mai fi invidios pe cei care au vara o luna de concediu. Marturisesc ca si eu ma numar printre ei, insa in vacanta merg 7 zile, sau hai sa zic 7 plus inca 4,5 maxim. Personal nu am gasit inca solutia sa pot merge undeva o luna intreaga in vacanta, probabil consilierul financiar o fi de vina

Calatorii de vis, oriunde ati merge!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][10 voturi]
calatorul
[11.11.16 21:10:53]
»

@mogly: Multumesc pentru atentie si sfaturi. Asa este, iar invidia mea era pozitiva, caci omul nu mergea in locul meu in vacanta, ci pe timpul lui liber. Aveam si eu odata concediu cat vacanta de vara, dar nu prea aveam multe oferte de excursii, decat pe cont propriu prin tara, la munte, prin Bucovina sau Maramures, ca litoralul era greu de prins la hoteluri. Ori stateam prin cazari nenorocite pe la gazde din Schitu ca sa nu/i spun Costinesti, cate o luna, de ne faceam negri ca ciocolata.

Pe de alta parte m/am consolat demult ca nu mai pot lipsi atata in miezul verii dar am inteles ca nici nu am cum sa stau plecat o luna de acasa. Cel mai mare interval de vacanta adevarata, adica nu prin casele bunicilor de la tara, l/am petrecut in turul Greciei, al Italiei si prin Turcia, facute cu masina proprie, mai mult de doua saptamani iata, si inca nu am uitat vacantele alea.

Dar cum zice bine @dorgo, daca elimin costuri fara rost imi pot prelungi excursiile estivale. Tot consilierul financiar e decisiv, caci noi mergem 4 odata, parinti si copii, si ma cam apasa costurile. DE acum se pare ca fiind destul de mari copilele isi organizeaza propriile vacante, asa ca in doi as putea dubla zilele de vacanta, tot bugetul va fi factorul decisiv.

Pana atunci, sa ne bucuram de ele, ca si de sfaturile opiniile si impresiile schimbate aici, inspiratoare, utile si lamuritoare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Zoazore
[11.11.16 21:25:58]
»

@micutzu: Ai și n-ai dreptate! Uite, anul ăsta, întorcându-ne de la Întâlnirea AFA de la Cinciș, pe Valea Oltului ni s-a făcut, inevitabil și fiziologic, foame. Atunci ne-am amintit că scrisese Marian Preda despre Balta Verde de la Câineni, unde se mănâncă bine. Pe marginea șoselei!

Dacă n-ar fi scris, n-am fi citit și-am fi căutat ceva pe undeva, ratând un adevărat festin pe bani puțini! Deci, și ”Unde mâncăm... ” sunt utile!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
crismis
[11.11.16 21:35:37]
»

@micutzu: Fara suparare, dar propunerea ta e putin utopica! Mie, de exemplu, nu mi-ar conveni sa ma aleaga "calculatorul" intre cei 10 jurati, decat daca mi-ar plati salariul meu si al angajatilor mei pentru anul in curs! (Si nici asa, ca experienta unui an profesional n-o mai recuperezi in veci!) Iti dai seama ce inseamna sa stai si sa citesti toate articolele care se publica zilnic pe AFA?!

Sa nu uitam ca scopul principal al scrierilor noastre nu e colectarea de voturi si plasarea intr-un clasament, ci informatia turistica pe care o transmitem celorlalti. Sigur ca altruismul pur e si el tot o utopie, pana si eu recunosc ca unul dintre principalele motive pentru care scriu pe aici e destul de egoist: ma ajuta sa ma documentez, sa imi depozitez memoriile, sa imi organizez fotografiile de vacanta, sa ma inund de adrenalina scriind... Practic, precum spuneau si altii, traiesc fiecare excursie de 3 ori: o data cand o organizez, apoi cand se petrece, in sfarsit, iar la urma, cand scriu pe AFA!...

Condei inspirat tuturor!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][13 voturi]
crismis
[11.11.16 21:38:43]
»

@Zoazore: "Unde mancam" e f. f. important! (Vezi Varsatorul !) La fel de important cat este "unde dormim"!

micutzu
[11.11.16 21:38:49]
»

@crismis: Este doar o propunere sau mai bine zis o parere personala.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
23 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alina53, alinaro, ANILU, calatorul, crismis, dorgo, elviramvio, Eugenia55*, giuliani, iulianic, Kyandra, maria55, Maya_C, Michaell, micutzu, Mika, mishu, mogly, nrs, robert, valimi, vulpe mihaela, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂDin viața comunității AmFostAcolo:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.092041969299316 sec
    ecranul dvs: 1 x 1