ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.01.2023
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Galaţi
ÎNSCRIS: 27.08.17
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
AUG-2022
DURATA: 3 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Bygdøy, peninsula muzeu a orasului Oslo

TIPĂREȘTE URM de aici

Peninsula Bygdøy este situata la 20 de minute fata de centrul orasului Oslo, in partea de vest a acestuia. Aici se ajunge cu autobuzul 30, iar in sezonul de vara, cu vaporasul care porneste din fata primariei, dar si autobuzul hop on hop off. Pentru detinatorii de Oslo Pass, atat transportul cat si vizitarea obiectivelor turistice de pe peninsula, este gratuit.

Bygdøy are o istorie bogata, incepand ca ferma pentru o manastire cisterciana in Evul Mediu, continuand ca zona de vanatoare si recreere pentru familia regala. La mijlocul anilor 1800, regele Karl Johan a cumparat teren de la proprietari si a infiintat un mare parc public. Dupa aproape 100 de ani, a aparut primul muzeu in aer liber din lume, pentru a povesti istoria culturala norvegiana.

Astazi este o zona rezidentiala, plina de verdeata, cu paduri si plaje amenajate cu iesire la mare, piste de biciclete, intr-un adevarat peisaj idilic. Este cea mai cautata zona din oras, atat pentru agrement si recreere, cat si pentru cele mai populare muzee.

Noi am gandit un circuit al peninsulei care cuprindea toate obiectivele turistice de aici, pe care insa nu l-am respectat in totalitate, pe de o parte pentru ca unele erau inchise pentru modernizare in anul 2022, iar pe de alta parte pentru ca timpul nu a fost suficient.

Oscarshall, resedinta de vara a familiei regale, a fost construita la mijlocul sec. al XIX-lea, pe timpul domniei regelui Oscar I al Norvegiei si al reginei Joséphine. Palatul, cu cladirile sale secundare si parcul din jur, este considerat a fi unul dintre cele mai bune exemple de arhitectura neo-gotica din Norvegia. In 1852 a fost deschis publicului ca muzeu, insa, cu regret nu l-am vizitat, fiind inchis, urmand a se deschide in anul 2023.

Ferma ecologica Bygdø Royal Manor este deschisa publicului, insa programul de vizitare difera in functie de sezon. Povestea conacului a inceput in 1305, cand regele Haakon al V-lea Magnusson a oferit cadou reginei sale, peninsula Bygdøy. In prezent este resedinta de vara folosita de regele Harald al V-lea. Ferma gazduieste vaci de lapte, vitei, oi, ponei, porci, gaini si iepuri, fiind cel mai mare producator de lapte din Oslo. Are propria sa unitate de productie a produselor lactate, o sera mare si o scoala de echitatie ce ofera cursuri. Bygdøy Royal Manor face parte din Muzeul Popular Norvegian.

Muzeul Popular Norvegian, in mare parte organizat in aer liber, e un fel de Muzeu al Satului, aici fiind expuse diferite traditii culturale din toata Norvegia. In casele autentice din lemn esti intampinat de gazdele purtand costume populare specifice regiunilor. Vara se organizeaza aici activitati cu dansuri populare, expozitii de artizanat, muzica populara si mancare traditionala. Din pacate, timpul nu ne-a permis sa vizitam nici muzeul, nici ferma.

Muzeul Corabiilor Vikinge are cea mai importanta colectie de obiecte din epoca vikingilor, inclusiv cele mai bine conservate nave vikinge din lume. Ne-am dorit foarte mult sa-l vizitam, insa si acesta este inchis pana in 2026, pentru reconstructie si transformare in Muzeu al Epocii Vikingilor.

Ultimele trei muzee, pe care le-am si vizitat, sunt grupate in apropierea debarcaderului si la capatul liniei de autobuz: Muzeul Maritim Norvegian, Muzeul Fram si Muzeul Kon-Tiki.

Muzeul Maritim Norvegian este deschis in perioada verii pana la ora 17. Acesta urmareste istoria de peste 2000 de ani a celei mai dezvoltate industrii a tarii, cea maritima si evolutia de la navigatorii vikingi la modernele nave de pasageri si petrolierele de astazi. Colectia muzeului acopera in 6 expozitii diferite tematici: evolutia ambarcatiunilor, viata si destinele marinarilor norvegieni de-a lungul istoriei, vanatoarea si pescuitul (indeletniciri caracteristice acestor locuri), constructia navelor, arheologia marina si gestionarea epavelor, platformele maritime de exploatare a petrolului si croazierele moderne.

Am vizitat muzeul din curiozitate, venind dintr-un oras port la Dunare, cu unul dintre cele mai mari santiere din tara, unde se construiesc vapoare mari si ambarcatiuni. Foarte multe exponate sunt pastrate in vitrine, in spatele geamurilor cu reflexie ridicata, fiindu-mi foarte greu sa obtin fotografii clare.

Am inceput traseul cu Sala centrala unde sunt expuse diferite barci traditionale. Acestea erau folosite in principal in apele linistite ale marii, pe rauri si lacuri, pentru pescuit si transportul de marfa, pescuitul de macrou si homar fiind de o importanta esentiala.

Colectia Gram Hall prezinta o colectie de peste 40 de picturi maritime ale artistilor norvegieni din secolele al XIX-lea si XX. Picturile cu tematica marina arata mari linistite dar si agitate, vapoare„tinand piept” valurilor, piesaje deosebit de frumoase, marinari, pescari ce pescuiesc din mare hrana pentru familiile lor.

Expozitia „La mare!” prezinta viata marinarilor expusa pe 12 panouri cu scurte naratiuni si obiecte, incepand cu anul 1066 pana in 1977. Povestile incep cu cea a unui viking plictisit, terminand cu cea a unui chelner entuziast pe o nava de croaziera. Desi situatiile sunt fictive, ele se bazeaza pe cercetare si ar putea fi reale.

Primul panou denumit Vikingii 1066, prezinta un corn de ren si doua pietre de moara. Cornul a fost descoperit pe o epava gasita in Ulvøysund din Lillesand si acesta a ajutat la datarea epavei, din epoca vikingilor.

Ce gandea un chirurg de la bordul unei nave de sclavi in 1768? Un alt panou vorbeste despre comertul danezo-norvegian cu sclavi si prezinta ingrijorarea unui chirurg cu privire la starea de sanatate a echipajului si a sclavilor pe nava Fredensborg, care la 1 decembrie 1768 s-a scufundat intr-o furtuna, in Norvegia. Epava a fost descoperita de trei scafandri in 1974.

Panoul intitulat Pericolul U-boat si razboaiele 1943, prezinta in desene, fotografii si obiecte o alta perioada dureroasa pentru norvegieni. U-boats au fost submarine operate de Germania in razboaiele mondiale. Multi marinari norvegieni au trait intr-un constant pericol si teama, razboiul luand viata aproximativ unui marinar din zece.

Cine a fost femeia care a operat telegraful in 1960? Traditional, rolul femeilor pe mare era asociat cu gatitul si curatenia. Dupa al doilea razboi mondial rolul femeii s-a schimbat, multe au absolvit cursuri, putand participa activ pe puntea vapoarelor. Prima dintre ele a fost ofiter de telecomunicatii.

Cum e sa fii marinar in zilele noastre? Vapoarele de croaziera sunt hoteluri plutitoare, cu bucatari, chelneri, stewarzi si muzicieni. Toti sunt necesari pentru a opera vasele de croaziera

Cei ce lucreza pe vasele de croaziera au uniforme care sa-i diferentieze de pasageri. Fiecare categorie are un tip de uniforma, in functie de meserie si de grad. In vitrina intitulata Kelner 1977, este expusa uniforma unui chelner de pe linia maritima norvegiano-americana.

Exista o sectiune a machetelor de vapoare si petroliere, frumos realizate, unele dintre ele in sectiune, pentru a prezenta cat mai detaliat ceea ce se petrece si sub punte.

Muzeul are si cateva sectiuni pentru copii. In atelierul de barci pentru copii, acestia isi pot construi propriile modele de barci.

Nu am zabovit prea mult in acest muzeu pentru ca nu ne-a impresionat, mult mai interesante, incarcate de istorie si emotie fiind celelalte doua muzee situate peste drum de acesta. Prin urmare, recomandarea noastra ar fi vizitarea in primul rand a muzeului Fram, apoi a muzeului Kon-Tiki, ultimul fiind muzeul maritim norvegian.

Aveti grija insa si la orar, ultimele doua muzee fiind deschise pana la ora 17, iar muzeul Fram pana la ora 18.

In exteriorul muzeului exista o statuie ridicata in memoria marinarilor de la bordul navelor norvegiene, victime ale celui de-al doilea razboi mondial. Multe mii dintre ei au murit, iar multi supravietuitori au fost mutilati pe viata. Dupa mai bine de 30 de ani de tacere, memorialul a marcat recunoasterea faptelor marinarilor de razboi norvegieni, memorialul fiind dezvelit de regele Olav al V-lea, in 1980.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de geani anto in 28.01.23 17:44:24
Validat / Publicat: 28.01.23 18:31:31
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ȚĂRILE SCANDINAVE.

VIZUALIZĂRI: 1225 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (geani anto); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P19 Cum e sa fii marinar in zilele noastre? Vapoarele de croaziera sunt hoteluri plutitoare, cu bucatari, chelneri, stewarzi si muzicieni. Toti sunt necesari pentru a opera vasele de croaziera Cei ce lucreza pe vasele de croaziera au uniforme care sa-i diferentieze de pasageri. Fiecare categorie are un tip de uniforma, in functie de meserie si de grad. In vitrina intitulata Kelner 1977, este expusa uniforma unui chelner de pe linia maritima norvegiano-americana.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 11700 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest articol

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Oslo:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.049597978591919 sec
    ecranul dvs: 1 x 1