GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Scriu si eu acest review in urma citirii celor postate anterior despre Caen si imprejurimile sale, si care mi-au adus aminte de vizita pe care am facut-o la in zona acum 3 ani... asa ca voi scrie din amintiri vechi si nu din impresii de ultima ora.
Orasul e aerisit, linistit si iti da o senzatie de siguranta desi e un oras relativ mare, in jur de 150.000 locuitori. Cladirile sunt placate cu un calcar caruia ei ii spun piatra de Caen, exploatata din ceva cariere din apropiere. Orasul are hipodrom pentru curse de trap si hotelul in care am stat, Holliday Inn (3 stele cam slabute) este in apropiere asa ca dimineata vedeam curse de antrenament.
Prin oras trece raul (ei spun fluviul) Orne si mai este si un canal navigabil (aprox 8-10 km pana la mare - nu mai imi amintesc exact) care permite navelor mici sa ajunga pana in mijlocul orasului in asa zisul Port de Plaissance... in care am vazut si doua yahturi romanesti si care drept sa spun nu erau cele mai modeste, ba din contra, chiar dintre cele mai rasarite.
Nu am prea avut timp sa vizitam orasul in cursul zilei dar am circulat seara dupa ora 9 si nu prea era picior de om pe strazi in afara de noi si cativa homeless-i de-ai lor care ne-au cerut "une cigarette". Am intrat intr-un restaurant si mai era doar un grup, tot turisti, care au plecat si ei si am mai ramas doar noi (3 persoane) in local, iar ospatarii si patroana ne priveau cu ingaduinta, asteptand sa terminam sticla de vin pe care o comandasem.
Am remarcat ca la toate geamurile de la apartamente luminile erau stinse si am tras concluzia ca oamenii merg la munca si nu pierd noptile la emisiunile Dan Diaconestilor lor :-).
Cand am fost eu la Caen, se desfasura Targul International anual care in acel an avea ca invitat special China. Au venit chinezii cu un pavilion in care au adus statui (replici) ale armatei de teracota si au facut un aranjament impresionant. Era coada permanenta la pavilonul acesta.
Un lucru care m-a impresionat a fost Colline des Oiseaux, o veche groapa de gunoi a orasului pe care au ecologizat-o si au transformat-o intr-un parc de agrement cu alei pe care nu circula decat pietoni, iar personalul de serviciu cu vehicule electrice. Sunt cateva gradini de trandafiri, un lac mic in forma Canalului Manecii, si alte locuri la care nu am reusit sa ajungem pentru ca era tarziu si se apropia ora de inchidere. Pentru cine ajunge la Caen, gradina e un punct de atractie care ar trebui vizitat. Alte puncte de atractie sunt: Muzeul debarcarii, Castelul lui Wilhelm Cuceritorul (Guillaume le Conquerant) precum si catedralele medievale Abbaye des Hommes (unde e sediul primariei din Caen), Abaye au Dammes, St. Jean care este inclinata (spun ca au si ei un mic turn din Pisa) si St. Pierre.
O chestie inedita era tramvaiul cu o singura sina si roti de cauciuc. In periplurile noastre pietonale nocturne am tot traversat strazi cu linii de tramvai si la un moment dat am constatat ca e doar o linie nu doua... atunci am stat si am "cujetat" si am tras cocluzia ca roata de pe linie e doar pentru ghidare si pentru contact, tractiunea si suspensia fiind pe rotile de cauciuc. Tramvaiele erau produse de firma canadiana Bombardier care a livrat trenuri si pentru metroul bucurestean.
De la Caen pana la mare sunt cam 15-18 km (daca imi mai aduc bine aminte) si in satul Ouisterham este port de ferryboat. In apropiere sunt si plajele debarcarii din Normandia si in toate localitatile invecinate sunt diverse locuri si monumente care amintesc de acest eveniment care a schimbat cursul razboiului.
Nu am intrat in nici un magazin, din lipsa de timp, dar duminica dimineata am fost la piata (au marche). La ei nu este o piata stabila ca la noi. Pe parcursul unei saptamani se organizeaza de 3 ori piata in 3 locatii prestabilite din oras.
In zona unde se organizeaza piata este pus un anunt si toti proprietarii de masini trebuie sa elibereze locul intre orele 4 -12 AM in ziua cu pricina. La ora 12 piata se inchide; timp de o ora e o desfasurare de trupe si utilaje care face curatenie si spala strada iar de la ora 13 se reia circulatia ca si cum nu ar fi fost nimic acolo. In piata se vand de toate de la legume, pana la vechituri, suveniruri, pantofi si imbracaminte.
Un aspect interesant in Caen era situatia locurilor de munca: cel mai mare angajator din oras era spitalul municipal (in Caen este si facultate de medicina), apoi Primaria si apoi o institutie de asistenta sociala.
Cam atat; daca imi voi aminti si alte chestii le voi posta.
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (puiu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2010 Ballroy si muzeul baloanelor cu aer cald — scris în 06.04.13 de rodica1016 din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- May.2008 Orasul de arama - Villedieu les Poeles — scris în 05.08.10 de dorgo din TâRGU MUREș - RECOMANDĂ