GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
După experienţa anului precedent, când m-am bucurat de o nesperată vacanţă exclusiv de relaxare şi extrem de reuşită în plină iarnă la mijloc de ianuarie, despre care am povestit aici: vezi impresii, pentru anul acesta mi-am planificat, din nou, o săptămână de concediu în ianuarie. Dorinţele erau aceleaşi: soare, plajă şi o mare cât mai caldă, astfel că opţiunile pe care le-am luat în calcul au fost trei: Egipt, Emirate şi Oman. Cel mai mult mă tenta Omanul, unde nu mai fusesem, însă aveam unele rezerve legate de durata mare a zborului, pentru care trebuia să obţin acceptul medicului soţului meu, precum şi de preţurile mărişoare ale hotelurilor vizate de mine, care presupuneau un efort financiar mai mare decât cel estimat. „Trilema” în care mă aflam s-a rezolvat de la sine, vacanţa dorită în Salalah picând din motiv de zi de operare a singurei curse charter din România, care nu se potrivea cu datele concediului meu. Apoi am renunţat şi la Emirate, în pofida faptului că găsisem o ofertă avantajoasă ca preţ, un mix interesant între Dubai şi Abu Dhabi, dar excursiile incluse în preţ erau la obiective pe care le bifasem deja în vacanţa anterioară petrecută în ambele emirate şi nici excursiile opţionale nu includeau obiectivele care mă interesau pe mine.
Previzibil de altfel, singura variantă rămasă a fost, din nou, Egiptul, astfel că am cerut oferte pentru câteva hoteluri foarte bune din Sharm el Sheikh. Cristi de la AFA Travel, căruia îi mulţumesc şi de această dată pentru tot sprijinul oferit, mi-a trimis ofertele pentru Sharm, strecurând printre acestea :p şi un hotel din Hurghada, pe care eu îl urmăream de vreo doi ani, aflat acum la un preţ foarte bun. Dar eu eram interesată de două hoteluri nou-nouţe din Sharm, chiar dacă acestea ieşeau pe piaţă cu preţuri cam ridicate pentru primul lor an. Le-am tot studiat, nefiind hotărâtă pe care să-l aleg; îmi plăcea cazarea de la unul şi restul facilităţilor de la celălalt. Informaţiile erau extrem de puţine şi nu aveam nici măcar certitudinea că ambele au fost deschise pentru turiştii obişnuiţi. Conceptele erau conform aşteptărilor şi preţului mare! , dar şi riscurile erau pe măsură și parcă nu aș fi vrut să mi le asum. În plus, nu uitasem încă dezamăgirea de anul trecut când îmi fusese anulat charterul după ce achitasem integral pachetul turistic confirmat.
Cum noaptea este un sfetnic bun 😊, o zi mai târziu rezervam un sejur de o săptămână la un hotel de top din Hurghada.
De emoţii tot nu am scăpat până cu o zi înaintea plecării, fără legătură cu agenţia de turism, dar totul s-a terminat în final cu bine 😊
Am ajuns în Hurghada cu o cursă charter operată de HiSky, un zbor plăcut cu o aeronavă Airbus nouă şi destul de confortabilă. Tot cu HiSky am zburat şi în cele trei vacanţe de anul trecut şi am fost de fiecare dată mulţumită.
Am ajuns cu taxiul la aeroport dis de dimineaţă cu trei ore înainte de decolare, conform informării primite, înainte de deschiderea ghişeelor de check in. Nu trebuia să ne grăbim. Paşapoartele au fost suficiente pentru a ne fi găsite în sistem rezervările şi pentru a face check in. Am avut dreptul fiecare la un bagaj de cală cu greutatea de maxim 23 kilograme, ne-am încadrat fără probleme atât la dus, cât şi la întoarcere, şi unul de cabină de maxim 8 kilograme, pe care nu l-a verificat nimeni.
Orarul de zbor a fost destul de convenabil, Bucureşti – Hurghada 05.15 – 08.15 și la întoarcere 11.30 – 14.30, dar asta doar în teorie. Practic am „câștigat” prima zi, dar am „pierdut-o” pe ultima, deoarece am plecat din resort imediat după micul dejun.
Zborul de dus a plecat la timp, însă timp de 20 minute avionul a tot rulat pe pistă, s-a oprit, iar a pornit şi tot aşa până la decolarea efectivă. Motivele îmi scapă, în condiţiile în care nu era alt avion la decolare la acea oră matinală, dar nu a fost nicio problemă, aterizând pe Hurghada cu o întârziere de doar 5 minute.
Pe aeroport procedurile au fost cele deja ştiute. Am plătit taxa de viză de 25 USD de persoană direct la ghişeul oficial, pentru că nu doresc să încurajez touroperatorii speculanţi. Ştiam şi unde se află ghişeul băncii, imediat în stânga intrării, slab semnalizat şi accesibil doar după ocolirea unui lung şir de scaune plasate parcă prea „strategic” şi deloc întâmplător tocmai acolo, în timp ce turiştii erau mânaţi precum oile pe direcţia înainte unde îi aşteptau reprezentanţii touroperatorilor dornici să le vândă aceeaşi viză la un preţ majorat.
Cartonaşele de intrare în ţară le primisem şi le completasem încă din avion în timpul zborului, astfel că am trecut rapid de controlul paşapoartelor. Mi-am cumpărat ţigări din Duty Free, tot aşa, la o treime de preţ. Am recuperat bagajele de cală într-un timp record, cum nu mi s-a mai întâmplat vreodată 😊.
Apoi am făcut o ultimă oprire la standurile operatorilor de telefonie mobilă de unde am cumpărat și o cartelă locală de internet, pe care nu am folosit-o decât în excursii, deoarece am beneficiat de net foarte bun pe tot teritoriul resortului, inclusiv la plajă. Prezentarea paşaportului este obligatorie la achiziţionarea oricărei cartele de telefon & internet. Am plătit suma de 280 lire egiptene cu cardul Revolut pe care mai aveam nişte lire rămase de toamna trecută, dar se putea plăti şi cash în euro sau dolari. Am primit vreo 18 GB de net valabili 30 de zile, pentru că mai puţin nu se putea, şi nu ştiu câte minute de convorbiri locale. Am dat un singur telefon ghidului atunci când nu mi-a răspuns la mesajele trimise pe WhatsApp. În rest, am ţinut legătura cu cei de acasă prin apeluri audio pe WhatsApp folosind internetul wireless de la hotelul la care am fost cazaţi, care permitea orice tip de apel fără nicio restricţie, lucru destul de rar întâlnit în Egipt.
La ieşirea din aeroport am căutat reprezentantul touroperatorului care mi-a indicat microbuzul de transfer. Din nou am constatat aceeaşi proastă organizare, aceeaşi dorinţă de a face economie cu orice preţ, dusă la extrem, la fel ca în Sharm el Sheikh, când am mers în 2021 cu acelaşi touroperator. Altfel este greu de înţeles pentru mine de ce continuă să folosească tot microbuze foarte vechi şi neîncăpătoare, care trebuiau demult casate, cu un sistem de-a dreptul tâmpit de încărcare a bagajelor în partea din spate şi pe geam ☹, o aberaţie prin faptul că te obligă pe tine ca turist să ridici valize grele de 23 kg până la nivelul geamului de unde să le preia şoferul aflat în microbuz. Cum nu intenţionam să mă antrenez pentru un concurs de haltere :D, am căutat cu privirea ajutor în jurul meu, găsind rapid un localnic foarte dornic să „presteze” în locul meu, desigur nu gratuit.
A urmat o aşteptare lungă şi nejustificată, microbuzul era plin, celelalte autobuze şi microbuze din parcare plecaseră deja pe rând, doar noi stăteam degeaba. Într-un final a apărut şi reprezentantul touroperatorului care, după ce ne-a numărat, ne-a înmânat câteva foi cu lista excursiilor opţionale, câteva informaţii utile, poate, doar celor aflaţi la prima vizită în Egipt şi telefoanele ghizilor şi a ţinut să ne comunice fiecăruia ziua şi ora întâlnirii, chipurile obligatorii (basme!) cu ghidul la hotelul fiecăruia, după care, în sfârşit, ne-am pus în mişcare. Hotelul nostru a fost parcă al treilea, deşi aflat la mică distanţă de aeroport. Am reuşit astfel performanţa greu de egalat ☹ de a intra pe poarta resortului la două ore de la aterizare şi ne-am început imediat vacanţa mult aşteptată 😊.
La întoarcere, după cele șapte zile de relaxare totală, am fost preluați cu o întârziere de vreo 25 minute de la hotel de alt microbuz, aproape la fel de „obosit” . Eu deja credeam că am fost abandonaţi acolo în Egipt şi, dacă mă gândeam la gerul care ne aştepta în România, parcă nu-mi părea tocmai rău 😊). Ghidul nu-mi răspundea la mesaje, dar a răspuns într-un final când l-am sunat pe telefon, spulberându-mi iluzia unei prelungiri neaşteptate a vacanţei =)).
Ghinionul nostru a fost că am fost ultimii preluaţi, când microbuzul era deja plin de oameni şi de bagaje. Mai era un singur loc liber, soţul meu fiind nevoit să se aşeze în spate peste valizele altor turişti aflate pe bancheta din spate, într-o poziţie incomodă şi instabilă, în timp ce valizele noastre, cu greu au încăput alături de altele pe culoarul îngust din microbuz. Nici nu a pornit bine maşina, că soţul meu a alunecat de pe valize şi s-a lovit la spate. În acel moment am explodat, am cerut să oprească imediat şi să reorganizăm locurile. Nici măcar nu reuşeam să ajung la el să-l ajut ☹. Iar au date jos valizele de pe culoar, pentru a ne putea mişca oricum cu mare greutate, i-am cedat soţului locul meu, iar eu am ocupat locul din faţă de lângă şofer şi aşa, claie peste grămadă, ca animalele ☹, am ajuns în cele din urmă la aeroport, unde oricum nu mai conta când am ajuns, cât timp avionul nostru nici măcar nu decolase de la Bucureşti.
Despre organizarea MIZERABILĂ a transferului de la, dar mai ales la aeroport cu greu îmi pot alege cuvintele, pentru a nu rezulta doar un şir nesfârşit de beep-uri. Mi se pare incredibil şi inadmisibil ☹. Am dat o căruţă de bani alegând un hotel de top unde să fie totul perfect, dar m-am enervat maxim din cauza bătăii de joc cu transferul şi a caliciei duse la extrem, dincolo de orice limită, a touroperatorului. Mi-am promis să evit definitiv pe viitor agenţia care, nici în 2021 în Sharm şi nici acum în 2024, nu a fost capabilă să asigure un transfer în condiţii măcar decente şi cu mijloace de transport adecvate secolului în care trăim.
La întoarcere nu a mai fost la fel de OK. Am ajuns la aeroport cu mai puţin de trei ore înainte, însă nu aveam motive să ne grăbim, fiind deja afişată o întârziere de 90 minute, majorată ulterior cu încă 50 minute. Am aflat de la megafoanele din aeroport că întârzierea ar fi fost cauzată de condiţiile meteo nefavorabile de pe Otopeni şi îmi imaginam deja întreg Bucureştiul îngropat sub nămeţi =)). Aiurea! Stratul de zăpadă nu cred să fi depăşit 20 cm, deci am fost norocoşi că totuşi nu au anulat zborul :D. Abia pe la jumătatea zborului, pilotul a încercat cumva să se scuze pentru întârziere motivând că a durat mult până să fie degivrată aeronava înainte de decolare.
Am trecut cu bine de filtrul preliminar al bagajelor de la intrarea în aeroport, fără vreun control suplimentar al valizelor, de această dată doar poşetele doamnelor făcând obiectul interesului vameşilor, având surpriza de a-mi controlaţi ochelarii şi banii din portofel, dar măcar a scăpat neconfiscată bricheta, esenţială pentru mine în lungile ore de aşteptare. Desigur, aici am avut parte de prima repriză de „pipăială” , dar deja m-am obişnuit după atâtea vizite în Egipt.
Ne-am înfoliat bagajele de cală, operaţiune obligatorie cred că doar pentru români la întoarcerea din Egipt. Costul înfolierii este de 5 USD sau 5 euro de valiză. Am cerut şi primit chitanţă pentru banii daţi.
În Egipt este preferabil să mergi cu dolari, deoarece, în cele mai multe situaţii, pentru ei 1 euro = 1 USD, puţine fiind locurile în care este respectată paritatea oficială. În perioada sejurului meu 1 USD = 31 LE şi 1 euro = 34 LE, dar eu nu am mai schimbat/retras lire egiptene, descurcându-mă foarte bine doar cu dolari în ultimele trei vacanţe. Plăţile cu cardul nu prea sunt pe placul lor, eu am mai plătit şi cu Revolut, dar chiar şi în magazinele mari aveau obrăznicia de a adăuga în sarcina clientului şi comisionul bancar de minim 2%.
La check in nu au fost probleme, valizele se încadrau în greutatea admisă, am cerut şi primit loc la geam, apoi ne-am îndreptat spre controlul de securitate. Aici se formează cozi separate pentru bărbaţi şi femei, toţi turiştii sunt obligaţi să se descalţe, indiferent de încălţămintea purtată, urmează a doua repriză de „pipăială” , chiar mai insistentă decât prima, şi apoi controlul documentelor. Mi s-au părut parcă mai „indulgenţi” ca alte dăţi, reuşind să trec, la fel ca şi astă toamnă, cu o sticlă de apă şi două sucuri.
Cum aveam destul timp la dispoziţie, a urmat o repriză de cumpărături din magazinele duty free, unde am găsit alte preţuri decât la sosire, chiar şi cu 50% mai mari, dar tot convenabile, şi câteva pauze de fumat la locurile speciale pentru fumat până a început îmbarcarea.
Zborul de întoarcere a fost totuşi plăcut, am aterizat la timp, am aşteptat aproape o oră până să fie aduse bagajele de cală, deh... s-or fi înzăpezit şi transportoarele alea, am luat un taxi și am ajuns acasă bronzați și relaxați, după o vacanţă binevenită în miezul iernii.
Şi după această a opta vacanţă petrecută în această ţară, recomand cu toată încrederea o vacanţă în Egipt, o destinaţie accesibilă tot timpul anului, în care ploile sunt foarte rare şi doar vântul mai deranjează în anumite perioade.
Egiptul este o destinaţie extraordinară aflată la doar trei ore de România şi care are multe de oferit oricărui tip de turist, de la istorie milenară la relaxare la plajă într-un resort (ultra) all inclusive și diverse alte activităţi.
Marea Roşie, foarte sărată şi caldă aproape tot timpul anului, dezvăluie o lume subacvatică fabuloasă atât pasionaţilor de snorkeling şi scufundări, cât şi celor care aleg să o descopere prin intermediul plimbărilor cu vaporaşe cu fundul de sticlă sau cu submarinul :p.
Trimis de nicole33 in 26.01.24 06:20:57
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în EGIPT.
- Alte destinații turistice prin care a fost: -
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@nicole33: Când stai pe canapea și citești, e oarecum amuzant să-ți închipui faza din microbuz cu oameni călare peste bagaje, dar... doar în locul vostru să nu fi fost. E oarecum de noaptea minții ce se-ntâmplă, dar probabil că nu ne mai facem bine niciodată. E și asta o formă de a face profit, oamenii uită, la anul unii vor merge din nou cu același tour-operator etc. etc.
Treaba aia cu viza mă irită și pe mine la maxim. Și nu neapărat pentru câțiva dolari sau euro, deși nu-i găsești pe jos, muncești pentru ei. Mă irită să stau să mă-nghesui și să dau din coate, de zici că n-au destule vize pentru toți. De câte ori am fost, mi-am cumpărat singur viza de la chioșcul cu pricina. Se uitau ghizii ăia la mine... pfff, dac-ar fi avut mitraliere, sigur eram pe alte meleaguri acum . Am terminat formalitățile de intrare mult mai repede, am avut timp de-o țigară sau chiar mai multe.
Sunt tare curios să citesc despre hotel și despre cât de caldă a fost marea.
@Pușcașu Marin:
”Când stai pe canapea și citești, e oarecum amuzant să-ți închipui faza din microbuz cu oameni călare peste bagaje, dar... doar în locul vostru să nu fi fost. E oarecum de noaptea minții ce se-ntâmplă, dar probabil că nu ne mai facem bine niciodată. E și asta o formă de a face profit, oamenii uită, la anul unii vor merge din nou cu același tour-operator etc. etc.
Nu-ţi doresc să treci prin asemenea experienţe, să simţi cum te lasă nervii şi te abţii cu greu să nu sari, la propriu, la gâtul unor asemenea nenorociţi.
Eu nu uit prea uşor. Nu i-am uitat nici în 2021 când au ignorat cu multă iresponsabilitate reglementările în vigoare la data respectivă, care îi obligau la un grad de ocupare a mijloacelor de transport de maxim 50%, plus dezinfectant, măşti şi altele de tristă amintire, dar am trecut peste, bucuroasă că nu m-am îmbolnăvit pe acolo.
Iar dacă asta este multlăudata calitate germană, eu mai bine mă lipsesc . Când am mers cu ruşii, zău că a fost mai bine.
Amuzant a fost că nici firma-mamă nu mi s-a părut să ofere servicii mult mai bune turiştilor vest europeni. Cu zece minute înainte de sosirea microbuzului nostru, un alt microbuz a venit să preia un cuplu de austrieci. Şi acela era la fel de ponosit, dar măcar depozita valizele pe acoperiş, nu pe scaune.
Multă vreme am considerat o fiţă ideea unui transfer privat, dar experienţa foarte recentă m-a făcut să-mi schimb opinia şi, pe viitor, să aleg fără să stau pe gânduri o variantă privată în cazul unor situaţii la fel de penibile precum aceasta în care m-am complăcut acum.
@Pușcașu Marin:
”Treaba aia cu viza mă irită și pe mine la maxim. Și nu neapărat pentru câțiva dolari sau euro, deși nu-i găsești pe jos, muncești pentru ei. Mă irită să stau să mă-nghesui și să dau din coate, de zici că n-au destule vize pentru toți. De câte ori am fost, mi-am cumpărat singur viza de la chioșcul cu pricina.
Şi eu mi-am cumpărat de fiecare dată viza singură de la ghişeul băncii şi la preţul oficial.
Cu viza este o întreagă poveste. La primele vacanţe în Hurghada, destui turişti cu care venisem în avion preferau să cumpere viza la preţ de speculă, însă bucuroşi că touroperatorii le lipeau viza pe paşaport şi completau în locul lor cartonaşele alea de intrare în ţară, de parcă ţi-ar trebui masterate pentru a le completa singur .
Culmea este că eu nu stăteam la coadă, în timp ce ei aşteptau clar mai mult, nu doar că plăteau mai mult.
Mai tare a fost în Sharm când încercau să mă convingă că am nevoie de viză. Cu mine nu le-a mers, eu i-am ignorat şi am trecut imediat spunându-le vameşilor "Sharm only", dar alţii au cotizat prosteşte, deşi nu intenţionau să iasă nici măcar din staţiune, darămite din Peninsula Sinai.
”Sunt tare curios să citesc despre hotel și despre cât de caldă a fost marea.
Voi scrie şi despre hotel pentru că merită, chiar dacă nu am apucat să scriu nici despre cel din septembrie din Sharm, care mi-a plăcut chiar mai mult.
Cu marea nu ştiu ce să zic. Anul trecut am fost în aceeaşi perioadă şi am făcut baie în mare în fiecare zi. Acum am intrat doar de câteva ori. Ruşii intrau fără probleme, inclusiv copiii.
Oficial, temperatura apei mării ar fi fost la fel, de 23 grade Celsius, dar mie mi s-a părut puţin mai rece, asta ca să nu zic că am îmbătrânit cu un an şi se vede . Şi vântul rece sporea disconfortul la ieşirea din apă.
Am avut şi două piscine exterioare încălzite la 27 grade, unde puteai sta lejer, fie că înotai sau doar te bălăceai, dar când ieşeai din apă aveai aceeaşi problemă cu vântul rece.
Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!
@nicole33:
”Ghinionul nostru a fost că am fost ultimii preluaţi, când microbuzul era deja plin de oameni şi de bagaje. Mai era un singur loc liber, soţul meu fiind nevoit să se aşeze în spate peste valizele altor turişti aflate pe bancheta din spate, într-o poziţie incomodă şi instabilă, în timp ce valizele noastre, cu greu au încăput alături de altele pe culoarul îngust din microbuz. Nici nu a pornit bine maşina, că soţul meu a alunecat de pe valize şi s-a lovit la spate. În acel moment am explodat, am cerut să oprească imediat şi să reorganizăm locurile. Nici măcar nu reuşeam să ajung la el să-l ajut ☹. Iar au date jos valizele de pe culoar, pentru a ne putea mişca oricum cu mare greutate, i-am cedat soţului locul meu, iar eu am ocupat locul din faţă de lângă şofer şi aşa, claie peste grămadă, ca animalele ☹, am ajuns în cele din urmă la aeroport, unde oricum nu mai conta când am ajuns, cât timp avionul nostru nici măcar nu decolase de la Bucureşti.
Citind asta, m-am intors in timp, cand faceam naveta Braila Bucuresti si retur prin anii 2003-2004, ca apoi au aparut niste microbuze mai moderne si ma confortabile. Mie nu mi se pare corect sa fie asa la banii dati, dar... Fiecare fura cat poate!
@Zoazore:
”Citind asta, m-am intors in timp, cand faceam naveta Braila Bucuresti si retur prin anii 2003-2004, ca apoi au aparut niste microbuze mai moderne si mai confortabile.
Eu nu am făcut niciodată naveta şi foarte rar am folosit microbuze sau autobuze pentru a mă deplasa dintr-un loc în altul, preferând de cele mai multe ori maşina personală, iar, dacă nu se putea, trenul, dar nici într-un tren nu m-am mai urcat de peste 25 ani.
Total nemulţumită, mai puţin de microbuz în sine, cât de aglomeraţia mare de oameni şi bagaje la grămadă, deci de condiţiile proaste de transfer, pe mine gândul m-a dus la transportul cu RATA, din zonele rurale, de dinainte de 1990, experimentat şi de mine, din fericire, doar pe distanţe scurte.
”Mie nu mi se pare corect sa fie asa la banii dati, dar... Fiecare fura cat poate!
Nemulţumirea mea s-a bazat şi pe experienţele anterioare, tot din Egipt, unde am văzut că se poate şi altfel, mult mai civilizat.
Nici mie nu mi s-a părut corect. Am considerat că organizarea transferului a fost deficitară, totul din dorinţa de a face economie cu orice preţ. La banii daţi, nu am dorit condiţii de lux, dar aveam pretenţia la nişte condiţii măcar decente. Şi ăsta nu cred că este un moft.
Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!
@nicole33:
”Am plătit taxa de viză de 25 USD de persoană direct la ghişeul oficial, pentru că nu doresc să încurajez touroperatorii speculanţi. Ştiam şi unde se află ghişeul băncii, imediat în stânga intrării, slab semnalizat şi accesibil doar după ocolirea unui lung şir de scaune plasate parcă prea „strategic” şi deloc întâmplător tocmai acolo, în timp ce turiştii erau mânaţi precum oile pe direcţia înainte unde îi aşteptau reprezentanţii touroperatorilor dornici să le vândă aceeaşi viză la un preţ majorat
Acești touroperatori sunt pe „domeniul” lor în aeroporturi, de-aceea au „ascuns” ghișeul bancar! De ce să câștige banca și nu ei?!
”Cum nu intenţionam să mă antrenez pentru un concurs de haltere, am căutat cu privirea ajutor în jurul meu, găsind rapid un localnic foarte dornic să „presteze” în locul meu, desigur nu gratuit
Același motiv bănesc! Într-adevăr, un transfer mizerabil!
”Mai era un singur loc liber, soţul meu fiind nevoit să se aşeze în spate peste valizele altor turişti aflate pe bancheta din spate, într-o poziţie incomodă şi instabilă, în timp ce valizele noastre, cu greu au încăput alături de altele pe culoarul îngust din microbuz. Nici nu a pornit bine maşina, că soţul meu a alunecat de pe valize şi s-a lovit la spate. În acel moment am explodat, am cerut să oprească imediat şi să reorganizăm locurile. Nici măcar nu reuşeam să ajung la el să-l ajut ☹. Iar au date jos valizele de pe culoar, pentru a ne putea mişca oricum cu mare greutate, i-am cedat soţului locul meu, iar eu am ocupat locul din faţă de lângă şofer şi aşa, claie peste grămadă, ca animalele ☹...
Ăsta-i un lucru SCANDALOS!!! Oare nu se poate face o plângere aici, în România, la protecția consumatorului, de ex., împotriva agenției de la care ați luat excursia, sau acolo, în Egipt, unei instituții similare cu a noastră?!
”... fără vreun control suplimentar al valizelor, de această dată doar poşetele doamnelor făcând obiectul interesului vameşilor, având surpriza de a-mi controlaţi ochelarii şi banii din portofel
Așa ceva nu am mai auzit!
”Plăţile cu cardul nu prea sunt pe placul lor, eu am mai plătit şi cu Revolut, dar chiar şi în magazinele mari aveau obrăznicia de a adăuga în sarcina clientului şi comisionul bancar de minim 2%
Asta e CALICIE curată!!! O fi Egiptul o țară săracă, dar asta-i prea de tot!
”Marea Roşie, foarte sărată şi caldă aproape tot timpul anului, dezvăluie o lume subacvatică fabuloasă atât pasionaţilor de snorkeling şi scufundări
Marea Roșie e albastră😜după cum văd în pozele tale! Aștept și poze de la snorkeling - în următorul review - pentru că știu sigur că și din acest motiv ai ales să mergi în Egipt - Hurgada!
Felicitări pentru articol👋și, ca de obicei mulți
Eu mă bucur că ați fost în vacanță! 😊
Dar trebuie să vă cultivați de acasă capacitatea de a rămâne calmi în orice situație, emoțiile negative nu fac bine sănătății!
Felicitări pentru articol și pentru răbdarea cu care ai scris despre drumul spre Egipt!
Recunosc că nu am o asemenea răbdare, de-abia dacă scriu despre cazări și eventual obiective și excursii!
M-am uitat și eu la cele două hoteluri noi din Sharm, am vrut cu plecare din Suceava din martie, într-adevăr prețul era cam mare pentru deschidere și făcând comparație mi-a plăcut mai mult Rixos Sharm adult only, dar când să plătesc tour-operatorul a renunțat la sejururile din Suceava!
Sunt curioasă ce hotel ai ales în Hurghada! 😉🥳
@elenaadina:
”Eu mă bucur că ați fost în vacanță!
Îţi dai seama cât de mult ne-am bucurat noi
”Dar trebuie să vă cultivați de acasă capacitatea de a rămâne calmi în orice situație, emoțiile negative nu fac bine sănătății!
Ai perfectă dreptate, ştiu ce spui, dar îmi este din ce în ce mai greu să evit energiile negative care parcă mă asaltează din toate părţile, inclusiv pe AFA
”M-am uitat și eu la cele două hoteluri noi din Sharm, am vrut cu plecare din Suceava din martie, într-adevăr prețul era cam mare pentru deschidere și făcând comparație mi-a plăcut mai mult Rixos Sharm adult only, dar când să plătesc tour-operatorul a renunțat la sejururile din Suceava!
Aşa-i că sunt interesante?
Anul trecut în ianuarie plătisem deja pentru Rixos Sharm şi mi-a fost anulat charterul din Bucureşti, astfel că nu mă mai mir de nimic. Păcat!
Tot la Rixos Sharm am vrut şi eu să revin în septembrie anul trecut, din motive personale am tot amânat momentul rezervării şi hotelul a intrat în stop sales cu câteva luni înainte de data dorită de mine.
Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!
@doinafil:
”Acești touroperatori sunt pe „domeniul” lor în aeroporturi, de-aceea au „ascuns” ghișeul bancar! De ce să câștige banca și nu ei?!
Evident că şmecheria cu scaunele a fost făcută cu intenţie.
Banca oricum câştigă. Stratagema era făcută pentru a câştiga ŞI EI ceva euroi pentru efortul minim de a lipi vizele pe paşapoartele celor care le cumpărau de la ei la un preţ mai mare. În loc de 25 USD cât este preţul oficial, ei cereau 28 USD sau 28 euro. Ştiu că nu este mult, raportat la preţul unui sejur, dar nici nu văd rostul de a-i "îngrăşa" degeaba. Şi la un avion plin se adună ceva bănuţi.
”Același motiv bănesc! Într-adevăr, un transfer mizerabil!
Transferul a fost cu adevărat mizerabil din cauza folosirii acelor microbuze, care NU au spaţii speciale pentru depozitarea bagajelor mari de cală, pentru transferul turiştilor de la şi la aeroport, precum şi din cauza umplerii microbuzelor până la refuz.
Nu cred că ar fi sărăcit dacă utilizau autocare sau minibusuri pentru transferuri, acestea având cală pentru bagaje, şi microbuzele doar pentru excursii, când turiştii nu au cine ştie ce bagaje la ei.
”Ăsta-i un lucru SCANDALOS!!! Oare nu se poate face o plângere aici, în România, la protecția consumatorului, de ex., împotriva agenției de la care ați luat excursia, sau acolo, în Egipt, unei instituții similare cu a noastră?!
Măgăria cu transferul de la hotel la aeroport m-a enervat maxim. Făcusem mai multe poze, în genul P14, dar nu mi-au ieşit pentru că îmi tremurau mâinile de nervi
Egiptul este o altfel de lume, unde, probabil, ceea ce m-a enervat pe mine este, de fapt, "normalitatea" lor .
Touroperatorul este prea mare pentru a fi afectat în vreun fel de reclamaţia mea şi, în cel mai bun caz, aş primi un răspuns formal cum că "investighează situaţia semnalată", "vor lua măsuri" bla bla bla, adică ZERO.
Nu am nici timp şi nici nervi pentru reclamaţii cu şanse minime de succes. Nu sunt genul.
Altfel, aş fi putut reclama acelaşi touroperator şi în 2021! când a încărcat microbuzele la 100% din capacitate, nu la 50% cât cereau reglementările din pandemie sau pentru că minunata asistenţă turistică în limba română, oferită de ei şi plătită de mine, a lipsit cu desăvârşire, ghidul neştiind să spună decât "Bună ziua", restul discuţiilor având loc doar în engleză . Atunci m-am bucurat că nu m-am virusat pe acolo, iar engleza o vorbeam oricum mai bine ca el.
Pe viitor, pot face doar ceea ce depinde de mine: SĂ-L OCOLESC!
@doinafil:
”Așa ceva nu am mai auzit!
Pe mine m-a surprins doar controlul prea amănunţit al poşetei, băgatul mâinilor în tocurile de ochelari, deschiderea portofelelor cu euro şi dolari.
Verificări de genul ăsta au mai făcut, cu scoaterea din genţi sau rucsacuri a chestiilor care li se păreau lor mai ciudate sau mai tentante, pentru că am păţit şi altele mai rele. Pusese ochii pe încărcătorul meu de telefon din bagajul soţului, i l-am smuls din mână, dar nu am observat când mi-a furat camera foto , mult mai valoroasă şi mai importantă, constatând abia acasă lipsa acesteia. De atunci stau cu ochii ca pe butelie pe toate mărunţişurile.
”Asta e CALICIE curată!!! O fi Egiptul o țară săracă, dar asta-i prea de tot!
Ştiu, mai ales că nu a fost singurul caz. Negociezi sau nu un preţ, dar nu vezi ce bate el pe POS, apropii cardul şi vezi ulterior că ai plătit mai mult. La sume mici am trecut cu vederea. Când diferenţa a fost mai mare, m-a deranjat şi atunci am plătit cu euro sau dolari cash exact preţul negociat sau calculat la paritate.
Dar să ştii că povestea cu comisionul suportat de către cumpărător nu am întâlnit-o doar în Egipt. În Iordania, la Petra tot 2% am plătit în plus pentru biletele de intrare în sit, doar că acest comision era afişat mare pe geamul casei de bilete. Nu aveam destui jozi la mine, retrăsesem cu o seară înainte de la bancomat doar pentru plata taxiului şi mici cumpărături, plus un ceai, o cafea, aşa că am dat cu cardul. Asta a fost.
Poze de la snorkeling nu voi pune de data asta, pentru că nu am făcut. Am revăzut peştii mei dragi doar din submarin
Mulţumesc mult pentru vizită, aprecieri şi ecou!
@nicole33 :
La întoarcere, pe aeroportul din Hurgada:
”Pusese ochii pe încărcătorul meu de telefon din bagajul soţului, i l-am smuls din mână, dar nu am observat când mi-a furat camera foto, mult mai valoroasă şi mai importantă, constatând abia acasă lipsa acesteia
Așa ceva este mult mai mult decât SCANDALOS și INADMISIBIL Îmi pare rău pentru furtul camerei!
Nouă nu ni s-a întâmplat niciodată să fim furați la control, nici în Egipt și niciunde pe unde am umblat! Din contră, pe Otopeni, la plecarea spre Iordania, am uitat tableta în lădița de control. Am găsit-o două zile după întoarcerea acasă, la „obiecte uitate” Tot atunci, în Iordania, când am fost la Marea Moartă (eram cazați la hotelul „Ramada” ) am pierdut aparatul foto, care căzuse între băncile microbuzului care ne ducea/întorcea de la Mare la hotel. L-am recuperat de la recepția hotelului. I-am felicitat pentru onestitatea lor👋
”Negociezi sau nu un preţ, dar nu vezi ce bate el pe POS, apropii cardul şi vezi ulterior că ai plătit mai mult. La sume mici am trecut cu vederea. Când diferenţa a fost mai mare, m-a deranjat şi atunci am plătit cu euro sau dolari cash exact preţul negociat sau calculat la paritate
Nici pe asta n-am pățit-o, înseamnă că am avut noroc! 👍E bine că știm acum să fim mai atenți atunci când plătim cu cardul!
Sau, poate că ni s-a întâmplat și nouă , dar, cum de obicei Mihai plătește cu cardul - când e cazul - el nevăzând prea bine, nu vede suma scrisă pe ecranul mic al PIOS-ului
”Dar să ştii că povestea cu comisionul suportat de către cumpărător nu am întâlnit-o doar în Egipt. În Iordania, la Petra tot 2% am plătit în plus pentru biletele de intrare în sit, doar că acest comision era afişat mare pe geamul casei de bilete
Pentru noi costul biletului pentru vizitarea sit-ului Petra era inclus în prețul excursiei achiziționate, în mod sigur de la o agenție, de Adel, ghidul nostru, un om foarte plăcut și vorbitor de o bună limbă română! Cred că includea și comisionul de 2%.
Îți mulțumesc pentru răspuns👏 și...
@Zoazore: Ooo, da, pe vremea aia " Barkas-urile, niște jafuri de microbuze, făceau legea în transportul auto!
ca să vezi dialectica vietii: Mercedesurile turbate de azi ale proprietarilor companiilor de transport au fost obținute din exploatarea unor troace cu motor in 2 timpi în care abia de încăpeai , te întorceai la fluier și respirai cu răndul: un rând, da, altul , niet !
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2024 Cu avionul spre Sharm el Sheikh – septembrie/octombrie 2024 – o experienţă neplăcută — scris în 14.10.24 de nicole33 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jan.2023 Cu avionul spre Hurghada – ianuarie 2023 — scris în 14.02.23 de nicole33 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- May.2021 Cu avionul în Egipt – Sharm el Sheikh – mai 2021 — scris în 21.06.21 de nicole33 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Dec.2017 De ce iubesc eu SHARM-ul? - Prolog — scris în 11.10.18 de gigiiuti din BUCURESTI - RECOMANDĂ