GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cu Zenith - o placere de vacanta!
A cincea. Si n-am de gand sa ma opresc, caci in vara va urma sa petrecem nopti albe (la propriu, dar si la figurat) in fiordurile norvegiene. Pot spune ca am devenit total dependenti de croaziere, fiind un mod fantastic si rentabil de a vedea diferite colturi ale lumii…
Unul dintre motivele pentru care adoram croazierele? Doar sa stai pe puntea superioara (nu in balconul cabinei unde te-ai tot gandi ce poate exista pe partea cealalta a navei…), cu ochii larg deschisi, in bataia brizei, sa nu pierzi nimic, sa-ti iei ramas bun de la fiecare port pe care-l parasesti sau pur si simplu, sa stai tolanit intr-un sezlong, la pupa, cu privirea pierduta, chiar daca ai o singura imagine – doar marea…
Dar bucuria unei croaziere nu vine intotdeauna dintr-un pachet ultra-modern. Nava Zenith apartine liniei spaniole de croaziere Pullmantur cu all – inclusive. Este o nava plina de viata, in ciuda varstei sale, iar in urma renovarii din anul 2006, ea si-a pastrat aspectul proaspat. Zenith s-a nascut in Germania, in 1992 in portul Papenburg si a fost botezata in Malta, La Valletta. Este o nava de dimensiuni mai mici, dar am descoperit ca uneori acest lucru are mai multe avantaje… Cu o lungime de 208 m, latime 29 m si un pescaj de 7,60 m, Zenith are12 punti dintre care 9 ofera diverse facilitati, zone publice si cabine destinate pasagerilor.
Itinerariul croazierei a fost unul atractiv – Istanbul – pe mare – Mykonos – Atena (Pireu) – Santorini – Marmaris –Izmir – Istanbul. Este posibil ca nu in toate porturile sa-ti sune *clopoteii *. Cel mai bun mod este de a trata fiecare zi. ca pe un esantion, daca va place portul, ramai cu gandul sa te intorci pentru o perioada mai indelungata. Iar daca *clopoteii * nu suna intr-un port, vestea buna este ca nu ai investit timp si bani intr-o vizita lunga si costisitoare…
In aceasta croaziera am mers prin programul Senior Voyage, care incepand cu anul 2013 aduce ceva unic ca destinatie de vacanta – Croaziera All inclusive Insulele Grecesti si Turcia. Ce inseamna intr-o croaziera conceptul All Inclusive? In primul rand, spre deosebire de celelalte linii de croaziera, Pullmantur ofera bauturile racoritoare, apa si sucurile naturale, cafeaua, dar in special bauturile alcoolice in mod gratuit, nelimitat, la orice ora cand barurile sunt deschise. Apoi, asemanator celorlalte companii, cele trei mese principale precum si gustarile pot fi servite in restaurantele a la carte sau la bufet, exista meniuri speciale pentru copii sau personalizate pentru persoanele care au un regim impus, accesul la piscine, jacuzzi, SPA, sala de spectacole si de internet, precum si spectacole in fiecare seara in doua serii, activitati si jocuri speciale organizate pentru copii si adolescenti, pe grupe de varsta, discoteca…
Noi am achizitionat biletele de croaziera pentru o cabina interioara. Nu mica ne-a fost bucuria cand, dupa cateva zile am fost anuntati ca ni s-a up-gradat cabina, primind una cu vedere exterioara. Pretul total al croazierei pentru doua persoane a fost de 1480 euro, acesta cuprinzand urmatoarele – transport cu avionul Bucuresti – Istanbul _ Bucuresti (compania Pegasus Airlines), o noapte cazare in Istanbul la hotel Ikbal De Luxe 4* cu mic dejun, transfer cu autocarul de la aeroport Sabiha Gokcen Istanbul – hotel – port – aeroport, taxe aeroport si taxe portuare (190 euro) incluse, 7 nopti pe vas. Ceea ce a trebuit sa mai platim pe vas, in afara de alte cheltuieli personale a fost doar suma fixa de 72 euro/ persoana – taxa de serviciu pentru membrii echipajului, adaugata automat in contul nostru la sfarsitul calatoriei. La bordul navei intalnesti de la sugari pana la seniori, dar cei mai multi sunt cei de varsta a doua.
Atmosfera generala este de veselie si buna dispozitie si cu toate ca puteai sa vizitezi oricand unul dintre cele sase baruri existente pe vas si zau ca aveai la alegere o sumedenie de bauturi cu grade diferite de tarie, fara nici o cheltuiala in plus, n-am vazut in acele opt zile pe nimeni sa fi intrecut masura…Peste tot intalneai grupuri familiale, nu puteai sti daca s-au cunoscut dinainte sau nu, important era ca se simteau bine impreuna.
Cabina noastra, 9099, aflata la babord, pe puntea 9 Bahamas, fara a arata somptuos, era spatioasa si confortabila, de aceeasi dimensiune standard ca la oricare alta companie, mentinuta extrem de curata pe tot parcursul sejurului de catre doi stewarzi, oricand disponibili si amabili, competenti, intotdeauna cu zambetul pe buze, fericiti de a fi capabili sa-ti indeplineasca orice dorinta, oricat de neinsemnata ar fi fost ea. In seiful din cabina se pot pastra in siguranta obiecte mici cum ar fi bijuterii, bani, pasapoarte. In cele doua dulapuri cu oglinzi puteai depozita in partea de jos trei valize, iar superior era spatiu de depozitare pentru vestele de salvare.
Cabina avea termostat cu afisaj pentru a creste sau scadea temperatura. In baie dozatoarele cu sapun lichid si sampon erau reumplute ori de cate ori le scadea putin nivelul. Cu toate ca mai existau pe ici – pe colo mici puncte de uzura, neimportante, totul era curat, functional. In cabina exista prize 110/220 V, iar in baie o priza 115 V montata langa oglinda. Aceasta este marcata cu mentiunea * numai pentru aparate de ras*, probabil neavand puterea pentru un aparat mai mare, dar care suporta cu usurinta un incarcator pentru obiecte mici, telefoane mobile sau baterii pentru aparatul foto.
Echipajul era format din persoane originare din Filipine, Honduras, Peru, India, Brazilia, Spania, Portugalia, Croatia, Rusia, Columbia, Ucraina, Africa de Sud, Panama, capitanul Ivo Botica era croat, iar din staff, patru ofiteri erau romani. Pe vas exista atingeri de rasfat. Fotoliile si canapelele, multe ascunse in unghere mai putin expuse privirilor curiosilor sunt adanci si confortabile. Aici te poti bucura de bauturi pre – cina, intr-o conversatie linistita, ascultand acorduri de pian. In cursul zilei in baruri poti asculta muzica de fundal, pe cand seara, dupa cina se aduna laolalta petrecaretii si atmosfera se incinge, apar primii dansatori pe ring, poti cere o melodie preferata sau pur si simplu, privesti lumea care se plimba de la un capat la altul al navei. Spectacol!
Pentru a incepe bine o zi, nimic nu este mai bun decat un mic dejun variat, bogat, acompaniat de un imbold de cofeina. Pentru masa de pranz sau cina va puteti bucura de un bufet generos de preparate din bucataria locala sau internationala sau mancaruri vegetariene. Masa de pranz o luam in restaurantul tip bufet care avea si o zona de luat masa in aer liber, sub copertina, aici aveai vedere la mare de 180 grade. Aici era si o zona de grill si pizza. Restaurantul tip bufet Windsurf avea o varietate mult mai larga de oferte decat restaurantul principal Caravelle, unde seara ramaneai placut surprins de meniurile gustoase si frumos prezentate de mesterii bucatari.
In sala de spectacole Broadway, situata la prova pe doua nivele erau prezentate in fiecare seara spectacole in stil cabaret. Din loc in loc, in dreptul a 3-4 fotolii se gasea cate o masuta fixa pe care iti puteai aseza paharul cu bautura pe care-l puteai comanda la barul ce se afla in imediata apropiere a salii de spectacole. Este putin neobisnuit fata de alte linii de croaziera care nu permit consumarea bauturilor in sala de spectacole… Divertismentul, nu deosebit de inspirat, n-a fost la fel de spectacular ca la alte nave mari, dar, de multe ori parca nu-ti doresti decat sa te relaxezi privind intinsul marii si nu sa faci curse de la o activitate anuntata la alta…
Potrivit regulilor portuare, magazinele si cazinoul se inchid cand vasul este andocat. Unde iti mai puteai petrece timpul pe nava? In salonul rendez – vous, Plaza Cafe, in sala de internet, sala de jocuri, biblioteca, Disco Rainbow, sala de fitness. Pe puntea 11 Marina se gasesc doua piscine pentru adulti si una pentru copii, iar pe puntea 12 Sun, trei jacuzzi, SPA, zona de promenada cu sezlonguri de-alungul ei. Ca si alte linii de croaziera, Pullmantur are o politica excelenta de preturi pentru familiile cu copii – pentru acestia pana la varsta de 16 ani se platesc doar taxele portuare.
Excursiile ce pot fi achizitionate pe vas tind sa fie uneori mult prea scumpe pentru ceea ce ofera. De data aceasta plimbarile relaxante pe cont propriu, fara nici o graba, per pedes sau apeland la un taxi au costituit o terapie cu amanuntul. Marea a fost calma, cu o singura exceptie care a durat cateva ore din noapte, intre Marmaris si Izmir si in care nava s-a comportat ca un balansoar.
Cand coborati din lifturi, uneori va veti intreba: acum incotro o iau? Pe cele mai multe nave, culorile covoarelor de pe holurile unde sunt cabinele, la tribord sau la babord, difera. Retineti ce culoare are covorul din fata usii cabinei pe care o ocupati si veti sti intotdeauna in ce directie sa va indreptati cand coborati din lift. Croaziera cu Zenith a gravitat in jurul micutelor insule grecesti, incluzand si porturile turcesti Istanbul, Marmaris, Izmir.
O prima destinatie dupa o zi intreaga petrecuta pe mare a fost insula Mykonos, probabil una dintre cele mai tipice insule grecesti, care face parte din arhipelagul Egeei de Sud, Cicladele. Am parasit nava in larg, coborand intr-un shuttle-boat care ne-a dus pana in micutul port al capitalei insulei, Chora sau Mykonos Town. O aglomerare pitoreasca de stradute inguste, in scari, case albite de caldura, morile de vant, nenumarate biserici, fantani arteziene, magazine colorate si flori. Multe flori. Iar pe una dintre stradutele de labirint ale orasului aveam sa ne intalnim cu mandrul Petros, pelicanul, emblema insulei. Pentru ca in fiecare calatorie trebuie si m-am obisnuit asa sa fie, sa ni se intample ceva frumos, special, si de aceasta data a fost la fel. Asa cum in Thassos, pe malul marii, la sute de kilometri de Romania aveam sa ma-ntalnesc cu amero (Aurelia), tot asa in aceasta croaziera am avut surpriza sa ma intalnesc cu o prietena din copilarie pe care nu o mai vazusem de cateva decenii (nu spun cate ca-s cam multe…) Soarta ne despartise in acea vreme in cartiere diferite ale Galatiului… In fiecare port aveam sa fim impreuna, impartasindu-le si lor impresii din locurile pe care le mai colindasem (Istanbul, Atena, Izmir), iar pe vas am petrecut ore placute si vesele impreuna.
O alta zi, debarcam in Pireu, principalul port al Greciei. Acesta se afla la 10 km distanta de Atena. Vechile porturi Zea si Munichia, astazi cu denumirile Pasalimani si Microlimano. Zea este una dintre cele mai mari marine din Mediterana, iar Microlimano sau Turcolimano este binecunoscut pentru restaurantele sale cu specific pescaresc ce se gasesc in fata debarcaderelor care adapostesc frumoase ambarcatiuni de agrement sau barcile pescarilor. Am inchiriat un taxi pentru mai multe ore, soferul acestuia purtandu-ne prin locuri pe care le-am revazut cu placere. Urmand frumoasa cornisa de-a lungul coastei am ajuns in scurt timp in Atena. Aglomeratie pe strazi, ambuteiaje ocolite cu dibacie de catre soferul nostru, vizitarea cartierului Plaka, situat la picioarele Acropolei. Simbol nemuritor, Acropole iti atrage privirea oriunde te-ai afla in Atena, asa ca nu l-am ratat nici de aceasta data. Vreo ora ne-am pierdut pasii prin aceste locuri sacre, bineinteles si cu fotografii de neuitat… Arcul lui Adrian, situat langa Templul lui Zeus Olympianul, Piata Syntagma si cladirea Parlamentului (fostul palat regal) cu mormantul Soldatului Necunoscut, stadionul din Atena, complet reconstruit pentru primele Jocuri Olimpice Moderne din 1896, dar si colina Lycabetus care iti ofera o panorama aupra Atenei – au fost cateva dintre locurile pe unde am trecut. Bineinteles ca nu am pierdut nici schimbarea garzii de la palat.
Thira sau Santorini – se spune ca ar putea fi Atlantida pierduta… A suferit unul dintre fenomenele cele mai remarcabile din istoria geologica: o eruptie vulcanica urmata de un cutremur. Insula a fost divizata in doua, scufundandu-se o parte a sa si dandu-i forma unui croissant. Este poate unul dintre locurile splendide pe care trebuie sa-l vezi, macar o data in viata! Odata ce ai pus piciorul pe pamant, privirea iti este atrasa de peretii de roci vulcanice de diverse nuante, parca pictate, incercand sa se asorteze cu albastrul pur al Marii Egee. Din nou, nava a ancorat in larg si o salupa ne-a adus pana la mal. Toti cei care ajung aici sunt fermecati de privelistea fascinanta ce ti se ofera de la inaltimea colinei stancoase.
Marmaris, un mare oras de coasta este situat in provincia Mugla, S-V Turciei, intr-un frumos golf, in locul de intalnire dintre Marea Egee si Marea Mediterana. Ramai impresionat de simetria, naturaletea si splendoarea orasului inconjurat de o minunata padure de pini, care te duce cu gandul la liniste si armonie. Dupa o plimbare de invidiat pe faleza statiunii, admirand etalarea iahturilor luxoase, am luat din nou un taxi care ne-a scos in afara orasului pentru a ne incanta cu panorama sa, apoi am mai facut un tur al golfului Marmaris, printre hotelurile elegante din centru si ne-am indreptat spre o alta statiune din apropiere, Icmeler. Sunt statiuni incantatoare unde merita sa-ti petreci vacanta!
In cea de-a saptea zi a croazierei am poposit in portul Izmir, al treilea oras ca marime si considerat cel mai occidentalizat din Turcia. Dupa un tur al Izmirului, ne-am indreptat spre Efes. Ultimul popas al navei Zenith a fost portul din Istanbul, de aici realizandu-se transferul catre aeroport. … se spune ca intr-o croaziera pesimistul se plange de vant, optimistul asteapta sa se schimbe, iar realistul potriveste velele…
Daca au existat inconveniente pentru mine in aceasta croaziera? Da, un singur lucru: ziua nu avea destule ore!
Trimis de Alina53 in 20.02.14 23:59:36
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Alina53); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest review
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Webmaster, te rog videoclipul: www.youtube.com/watch?v=ej3bYO9kW1I Multumesc!
-------------
Rezolvat!
@alina53-un prim vot pentru un review excelent si niste poze care m-au pus pe ganduri... ce-ar fi sa incerc si eu o croaziera? ...
@mireille: Iti multumesc pentru aprecieri, decizia ta de a-ti cauta o croaziera convenabila nu poate decat sa ma bucure. Fii pe faza, acum primavara se ivesc multe oferte tentante.
buna ziua, draga Alina sa stii ca mi-ai trezit interesul cu ideea de croaziere pe care o voi lua in consideratie. Dupa ce ti-am citit ultimele rew. despre croaziere. foarte frumoase si interesante, apreciez in mod deosebit delicatetea si modestia cu care ne prezinti experiente deosebite de calatorie. la buna vedere la Mistral
Felicitari pentru frumoasele impresii! Oare aproape toata lumea care face o croaziera capata dependenta??? Noi suntem la a 4-a (mai e putin pana la imbarcare, dar abia asteptam) si cu siguranta nu ne vom opri aci.
Mi-a placut enorm cum ai definit una din multele placeri ale calatoriei cu o astfel de nava:
”"Unul dintre motivele pentru care adoram croazierele? Doar sa stai pe puntea superioara (nu in balconul cabinei unde te-ai tot gandi ce poate exista pe partea cealalta a navei…), cu ochii larg deschisi, in bataia brizei, sa nu pierzi nimic, sa-ti iei ramas bun de la fiecare port pe care-l parasesti sau pur si simplu, sa stai tolanit intr-un sezlong, la pupa, cu privirea pierduta, chiar daca ai o singura imagine – doar marea…".
Am auzit ca si la capitolul "distractie", acesta e la maxim pe navele Pullmantur (chiar daca unele sunt mai vechi, dar poate si pt ca au incluse in pret si bauturile), asa a fost si la voi??
Superb!!! Felicitari inca o data pt review!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2019 Croaziera in Canare, Madeira si Maroc — scris în 30.03.19 de Butz din BUCUREşTI - RECOMANDĂ