ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.05.2017
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 26.07.12
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
MAY-2017
DURATA: 7 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 28

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
încărcat de pe telefon!
TIMP CITIRE: 6 MIN

Majestic Princess - o printesa a marii

TIPĂREȘTE

Nava MAJESTIC PRINCESS a fost inaugurata pe 31 martie 2017, si am calatorit cu ea dupa o luna de la inaugurare.

Este o nava din clasa Royal, avand doua nave surori: Royal Princess si Regal Princess. Are o lungime de 330 m, si 19 etaje, de fapt 18, pentru ca la americani nu exista etajul 13. Etajele deasupra apei incep cu etajul 4.

Datorita dimensiunii foarte mari, nu poate acosta in porturile mici, si se folosesc barcile de salvare pentru transportul de la vapor pana in port si retur, ceea ce inseamna mai mult timp de asteptare la debarcare. Uneori vin si barci de pe tarm sa transporte pasagerii, si atunci timpul de asteptare nu mai este atat de lung.

Traseul a fost: Atena, Kotor - Muntenegru, Katakolon - Grecia, insulele grecesti: Mykonos, Rhodos si Chios, Atena. Doar la Atena si Rhodos nava a acostat in port, in rest a fost la ancora si debarcarea s-a facut cu tendere.

Capacitatea vaporului este de 3560 pasageri si 1346 membrii echipaj. Pana la 14 mai 2017 nava navigheaza in Marea Mediterana, dupa care se repozitioneaza in China. De aceea, are doua nume: Majestic Princess si Shengshi Gongzhu Hao, scrisa la prova cu caractere chinezesti, si se pare ca inseamna Marele spirit al lumii. Pe vapor toate denumirile sunt scrise si cu caractere chinezesti si anunturile se fac si in mandarina.

Ca noutati fata de alte vapoare: 2 pasaje de trecere in afara vaporului la puntea 16, distantate la mijloc cu 8 m fata de vapor, cu podeaua de sticla transparenta, cel mai mare ecran de pe mare tot pe puntea 16, unde seara se proiecteaza filme in aer liber, in doua runde la ora 20 si 22, spectatorii stand pe sezlonguri pe care se pun saltele, perne si cuverturi de invelit si se dau gratuit floricele si ciocolata calda, ceai, lapte.

O alta noutate, in beneficiul planetei, este ca nu se mai fac tone de poze pe hartie, care daca nu se vand sa fie aruncate, ci dupa poza de la imbarcare, se aplica un program de recunostere a fetei si pe niste calculatoare poti introduce numarul cabinei si gasesti toate pozele, dintre care poti alege pe care le vrei tiparite sau salvate pe CD.

Pe puntea 16 se afla piscina exterioara, 2 jacuzzi, bufetul zi o zona de fantani arteziene, baruri. Pe puntea 17 se afla piscina interioara, cu 2 jacuzzi, unde noaptea e discoteca, o zona de recreere cu fotolii si xilofoane la care poti canta si un perete cu carnetele unde sa scrii dorinte, zona pentru copii si adolescenti, terenuri de pingpong si aparate de fitness, 4 telescoape gratuite. Pe puntea 18 sunt terenuri de baschet, minifootball, tenis, si tragere la tinta cu laser, iar pe puntea 19 un teren de minigolf. Atrium, adica spatiul ca un fel de spatiu gol in interiorul vaporului, este desfasurat pe 3 etaje: 5,6, 7, si in atrium sunt ringul de dans, cafenele, baruri, magazine, receptia, spatiul pentru orchestra si lifturi interioare cu pereti de sticla.

Teatrul este in fata vaporului la etajele 6 si 7, iar restaurantele in spatele vaporului, la etajele 5 si 6. Cazinoul este la etajul 7, unde este si biblioteca, internet cafe, diverse baruri. La etajul 5 sunt centrul SPA si sala de gimnastica, o sala de karaoke si la etajul 4 cabinetul medical.

Cabinele sunt situate ca si la alte nave, pe o parte a vaporului cele fara sot, cu mocheta rosie pe coridor si pe cealalta parte a vaporului cele cu sot, cu mocheta albastra pe coridor. Pe fiecare coridor este o spalatorie automata, cu cateva masini de spalat care functioneaza cu fise, scanezi cardul de vapor si obtii fise, si pungute cu detergent, si mese de calcat cu fiare de calcat, calcatul e gratuit, si chiuvete. Pana acum nu am mai intalnit pe alte vapoare aceste spalatorii denumite "Landromat". Ramane si posibilitatea de a da hainele la spalat catre spalatoria vaporului, contra cost.

Am avut marea surpriza placuta de a primi in loc de cabina interioara pe care am rezervat-o, o minisuita, cu balcon, la etajul 15, imediat sub puntea cu piscina si bufetul. Minisuita avea 2 camere separabile prin draperie, cu 2 tv plate mari, baie cu cada, halate de baie, cosmetice spa, sampanie de bun venit si ciocolata pe perne in fiecare seara. La tv se puteau viziona gratuit, la alegere, filme din cateva sute de filme si seriale, 5 canale de stiri, altele de informatii turistice, informatii despre pozitia vaporului si vreme, si canale cu filmarile activitatilor de agrement de pe vapor.

Animatia nu a fost asa de bine organizata ca la alte vapoare, poate pentru ca vaporul era nou, adica la teatru nu au fost spectacole cu scenariu, montaj, coregrafie, costume si decoruri, in stil Broadway, ci doar niste Stand-up comedii, cu un singur actor care spune niste bancuri rasuflate, in genul celor de la televiziunea americana si doua formatii Tribut Beatles si Tribut Queen. Era o formatie care canta life, cu o cantareata chinezoaica sau asiatica, si un cantaret negru, cantau destul de bine, ori la piscina, dupa amiaza, ori in atrium de la ora 22 la ora 23, insa cantau de obicei muzica anilor 60, cu mici exceptii.

Ce era inedit era semnalul sonor al vaporului cand pleca din port, care la alte vapoare suna ca un claxon gros, insa aici erau semnale care alcatuiau o melodie. Prin fiordul Kotor, vaporul a dat aceste semnale sonore, de mai multe ori, si acestea au facut ecou.

Mancarea pe vas a fost de nota 10+, am mancat si caviar, homar, melci si fructe de mare la orice masa, chiar si la bufet, niste prajituri de ciocolata facute de un chef ciocolatier, inghetata toata ziua pe punte, gratuit, si seara la restaurant inghetata la alegere, pe langa prajituri. Seara se aducea apa la masa la restaurant. Dimineata se aducea la cerere suc de portocale, iar la pranz si seara la bufet si oriunde la baruri si la piscina, la cerere, suc de lamaie, de mere si ice tea, gratuit. Pe toata durata zilei functioneaza dozatoarele de apa, ceai cald si ceai rece, cafea normala si decafeinata, lapte, cuburi de ghiata, suc de morcovi storsi, suc de banane cu sfecla si alte combinatii. Bufetul era deschis intre orele 7-23, insa anumite zone se inchideau pentru scurt timp, pentru schimbarea mancarii. Erau zone de mancare chinezeasca, mexicana, mediteraneana, indiana, vegetariana, fructe, salate, prajituri, brutarie, rotisor, wok, etc., astfel incat te puteai duce la bufet si lua mancare fara sa stai la coada.

Pe acest vas ai voie sa ai in bagaje o sticla de vin sau sampanie de persoana adulta, cu conditia sa o bei in cabina. Daca o bei in alta parte sau aduci sticle suplimentare, platesti taxa de dop, 15 dolari. In fiecare zi erau ocazii unde se servea sampanie gratis: la cazino, la magazinul de bijuterii, la sala de licitatii de arta, etc.

Serviciile au fost excelente, personalul foarte amabil si zambitor. S-a intamplat sa pierdem un card de vapor, dar nu a fost nicio problema, ni s-a eliberat pe loc la receptie alt card. Moneda care se foloseste in contabilitatea vaporului este dolarul, asa ca e bine sa aveti dolari, sa ii puneti pe depozit, pentru ca altfel schimbul valutar e dezavantajos. La imbarcare am fost serviti cu apa si cafea, la fiecare revenire pe vapor din porturi, am fost intampinati cu apa rece si niste prosoape ude cu care sa ne stergem pe fata si pe maini, pentru racorire si dezinfectare. La piscina prosoapele se luau de pe un dulap, fara sa dai cardul sa se inregistreze ca ai luat prosop, si puteai cobori de pe vapor cu prosoapele de plaja. Am primit gratuit si o sacosa de plaja la fiecare cabina, pe care sa o luam ca amintire, cu insemnele liniei Princess.

A fost o croaziera minunata, cu o clasa peste toate celelalte croaziere pe care le-am facut pana acum. Si vremea a tinut cu noi, la inceputul lunii mai au fost numai zile insorite, cu 27-29 grade ziua si 20-22 grade noaptea, insa apa marii inca destul de rece, intre 18-20 grade.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de dianamea in 17.05.17 21:11:27
Validat / Publicat: 18.05.17 00:07:07
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE. A mai fost în/la: Alte croaziere cu MSC, Costa, Celestial fosta Louis, Royal Carribean

VIZUALIZĂRI: 2124 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dianamea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P02 Transport la mal si invers cu tenderul
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 46100 PMA (din 35 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[17.05.17 22:59:06]
»

Excelentă recomandarea

Mutat în rubrica "Croaziere cu Majestic Princess, CROAZIERE" (nou-creată pe sait)

-

Fotografii? probabil vin ulterior?

webmaster
[18.05.17 08:24:40]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut” (interes crescut din pdv al politicii saitului!)

— e fie (1) dintr-o destinaţie apreciată ca „inedită”, fie (2) despre un obiectiv/destinație la care, la momentul publicării, nu existau impresii recente.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Dana2008
[18.05.17 08:59:11]
»

Felicitări pentru articol! Fotografiile sunt frumoase! Apusul soarelui din fotografia 20 este superb!

E foarte interesant, dar mi-e frică cu vaporul.

Prefer avionul. În caz de accident cred că nu este atât de dureros sfârșitul dacă pică avionul.

Călătorii plăcute!

adrianbogdan
[18.05.17 09:44:35]
»

Buna!

Foarte frumos traseul.

Partea cu acostatul in portul Rhodos imi aduce aminte de o incursiune a mea cu catamaranul din Marmaris am acostat la chei paralel cu nava de croaziera Zenit, io in nestiinta mea am crezut ca stam paralel cu un bloc de locuit, mi-am dat seama ca este o nava cand am privit spre port din locul de unde inchiriam auto.

Foarte frumos inca odata.

Cu bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dianameaAUTOR REVIEW
[18.05.17 10:21:22]
»

@Dana2008: Nu va fie frica de mersul cu vaporul, si nici de raul de mare. La dimensiunile unui vapor atat de mare, nu se simte tangajul, si in caz de furtuna are stabilizatoare care il echilibreaza. De scufundat nu prea se poate scufunda asa usor, deoarece conform Legii lui Arhimede, un volum mare cat vaporul disloca un volum egal de apa, si flotabilitatea creste odata cu dimensiunea vaporului, mai ales ca toate vapoarele au gol in mijloc, adica holul interior pe mai multe etaje numit Atrium. La urcarea pe vapor, inainte de a pleca vaporul cu o ora, se face obligatoriu instructajul de salvare, se explica cum se pune vesta de salvare si la care punct de intalnire "muster station" trebuie sa te prezinti, in caz de urgenta, pentru a te urca in barcile de salvare. Chiar daca in caz de urgenta, nu ai avea timp, sau din alte motive nu vei putea ajunge la cabina sa iti iei vesta de salvare, ti se va da vesta la punctul de intalnire. Pe fiecare card de vapor scrie numarul barcii de salvare unde trebuie sa te duci si o litera reprezentand zona unde e amplasata. Nu se merge cu liftul la exercitiul de salvare, pentru a invata drumul cel mai scurt pe scari, deoarece in caz de urgenta, liftul s-ar putea bloca. Se bifeaza cu cardul prezenta la instructaj, asa ca nimeni nu poate trage chiulul. In comparatie cu avionul, vaporul este mult mai sigur, pentru ca vorba bancului: "de ce la avion nu se dau parasute fiecarui pasager si la vapor se dau veste de salvare, ca doar numarul celor care stiu sa inoate e mult mai mare decat numarul celor care stiu sa zboare, adica zero". Dar nu va faceti griji daca nu stiti sa inotati, nu e necesar, sunt destule barci de salvare.

Un pericol de amintit in cazul mersului cu vaporul, este cel al toxiinfectiilor alimentare, avand in vedere numarul mare al pasagerilor si spatiul limitat. Dar intrucat "paza buna trece primejdia rea", la fiecare urcare pe vapor si intrare la bufet/restaurant sunt dozatoare cu substante dezinfectante, pe care e bine sa le folositi, desi nu va obliga nimeni, se recomanda sa folositi wc din cabine mai bine decat cele din zonele comune, sa va spalati pe maini dupa folosirea wc si la cele comune sa deschideti usa cu servetelul dupa ce v-ati spalat pe maini, acolo unde nu sunt usi automate, cu senzori.

dianameaAUTOR REVIEW
[18.05.17 10:48:00]
»

@adrianbogdan: Am fost si eu odata cu un vapor mare, care a acostat in Kotor-Muntenegru alaturi de parcarea plina de masini si tot asa parea, ca e un bloc construit acolo. Asa pare, cat un bloc de locuit, dar e mai mare decat un bloc, avand in vedere ca un vapor are capacitate de cateva mii de oameni, si are magazine, teatru si cinema, restaurante, baruri, piscine, etc., e cat un cartier de blocuri.

Cel mai mare vapor de croaziera: Harmony of the Seas de la Royal Carribean, aflat in circulatie, are o capacitate de 9000 oameni, 6780 pasageri plus 2300 membrii echipaj, 362 m lungime, 66 m latime, 18 etaje. Alt vapor, Sympfony of the Seas de la Royal Carribean, aflat in constructie, va fi si mai mare, avand o capacitate de inca circa o suta de pasageri, si tot cam atatia si membrii ai echipajului.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mishu
[18.05.17 10:51:28]
»

@dianamea: Pentru mine fiecare articol legat de croaziere reprezinta o gura de aer, este una dintre marile mele dorinte si deocamdata nu prea o vad a fi indeplinita, astfel incat ma bucur de tot ceea ce citesc.

Din ce imi aduc aminte, in toata perioada in care nu scriam pe AFA citeam insa (fara sa votez ca eu eram din alt film) tot ce era legat de coraziere si cativa ani asta a fost legatura mea cu AFA.

Ma bucur pentru tine si excursia minunata de care ai avut parte.

Felicitari, votat cu mare drag.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
krisstinna
[19.05.17 20:25:42]
»

@dianamea: Doamne, ce de lume!

Dacă se scufundă, nu se poate nici măcar să înoţi, e prea mare îngrămădeală

Cu tot riscul, eu aş vrea să merg măcar o dată în viaţă. Îmi place foarte mult ideea de distracţie pe un vas de croazieră.

Păcat că nu am cu cine

Felicitări draga mea!

dianameaAUTOR REVIEW
[19.05.17 20:51:59]
»

@mishu: Urmeaza inca o gura de aer in curand, dupa Rusalii o sa scriu din nou.

Pentru toti membrii AFA care ar dori sa mearga si nu au cu cine, hai sa deschidem o lista, poate cine stie, facem o mini intalnire AFA si pe mare. Chiar daca nu vorbim dinainte, ne intalnim de obicei cu turisti romani pe vasele de croaziera din Mediterana. In croaziera aceasta cu Majestic Princess am facut cunostinta cu toti turistii pe care i-am auzit vorbind romaneste, vreo douazeci si ceva, dar poate mai erau si altii. Am avut deosebita placere sa reintalnesc cunostinte vechi, din croaziera de acum 2 ani.

In afara de turisti romani, in orice croaziera am intalnit membrii ai echipajului romani, si uneori si familiile acestora.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mariana07
[28.11.17 11:17:39]
»

@dianamea: si mie imi plac croazierele si imi doresc mult mediterana de est. Mi-ar face placere sa mergem impreuna intr-o croaziera mai ales ca tu esti super cunoscatoare

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adrianbogdan, dianamea, mariana07, mishu

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.042794942855835 sec
    ecranul dvs: 1 x 1