GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Panama, aceasta din urma trecere a fost pe timpul zilei si se vede mult mai bine. Este si ultima data cand am mai trecut prin Canalul Panama. Nu foarte multi dintre voi ajung sa treaca cu o nava de pasageri prin Canalul Panama. Marinarii de pe navele comerciale au ocazia sa ajunga mai des prin aceste locuri si nu stiu cum sa concep acest articol pentru a ma face inteles mai bine. Acesta este si unul din motivele pentru care nu am sa folosesc termeni de navigatie maritima si denumiri gen; babord, pupa, 10 dreapta, cabestan sau mai stiu eu ce expresii folosite intre noi. Va fi greu de tinut minte si cu siguranta o parte dintre voi va veti incurca in denumiri. Am sa incerc sa o fac mai pe intelesul vostru. Nu este un articol despre dotari si facilitati la cazare. Nu este un obiectiv turistic care sa aiba plusurile si minusurile unui articol reusit. Acest articol nu contine descrieri despre facilitatile unui resort de 5 stele deoarece nu sunt hoteluri in aceea zona. Nu stiu nici la ce zona a saitului sa il atasez, Must See. Las Webmasterii sa aleaga categoria unde ii este locul Canalului Panama pe, , Am fost Acolo’’, la fel si melodia care va fi alegerea voastra.
Cazare?
O cabina micuta, un patut si niste lucruri adunate in decursul anilor petrecuti pe nave, inghesuite prin dulapuri sau in geamantane azvarlite sub paturile in care ne odihnim. Dezordine si locul in care ne aruncam hainele pe unde apucam, fara a ne vedea cineva. Un pantalon pe jos, niste chiloti pusi la uscat pe un spatar de scaun, tricouri aruncate intr-un sertar pentru a fi spalate cand ai timp. Lucruri stranse de prin porturile in care ai ajuns si care stau prin diferite colturi ale cabinei pentru a le duce acasa, amintirea acelor locuri.
O cazare unde nu ai facilitatile unui hotel de 5 stele dar ai acel sentiment, unde nimeni nu poate sa iti invadeze viata si gandurile. Poate nu ar trebui sa dau nici un fel de explicatii dar o fac totusi. Aratam fiecare imaginile surprinse in deplasarile si calatoriile noastre Ne schimbam din cauza acestor ani care trec peste trupurile noastre si nu ne prea place ce vedem in oglinda. Vreau sa va povestesc ora cu ora, acele poze din timpul trecerii canalului dinspre Atlantic (Marea Caraibelor) la Pacific. Poate asa puteti si voi sa va plimbati sau sa trecem cu bine impreuna prin acele ape. Priviti peisajele din Panama fara a avea in spate stresul punctelor la care va statea gandul pana acum.
Incepand cu acest articol as vrea sa va anunt, cei care postati sau cititi cat si pe Webamster, sa inteleaga si sa accepte decizia mea de a ma retrage din concursul cu puncte si premii al AFA.
Este decizia mea definitiva, in lipsa unei obtiuni de a putea debifa din aceea casuta care iti da posibilitatea de a alege, eu o fac in fata domniilor voastre aici pe sait. Am sa postez si de acum inainte doar din placere, nu pentru acele puncte. Multumesc pentru acceptarea deciziei si Rog Adminstratorul sa debifeze in urma deciziei luate si postate aici, in fata dumneavoastra. Daca nu se mai poate face aceasta alegere la articolele si imaginile postate de subsemnatul, am sa specific la fiecare review postat de mine urmatoarele, Rog a nu se aloca PMA.
Am sa va arat la acest articol de ce imi ies uneori pozele asa de bine. Calitatea imaginilor se datoreaza lor. Nu toti avem aceasta pasiune sau posibilitate financiara si nu ar fi fost corect fata de voi daca as mai fi continuat, fara sa fac referire la aceste aparate.
Am sa povestesc si pentru tine Gherasime, carmaciul copilariilor noastre. Poate ai ajuns demult pe acolo, stiu ca tare ti-ar fi placut sa carmesti prin acele ape.
Jurnal de bord,
Canalul Panama, 1 Octombrie 2006,
9° 24’54. 72’’ N
79 °56’38. 60’’W
Ora 5. 00
Intuneric pe mare, suntem in Marea Caraibelor venind dinspre Fort Lauderdale si ne indreptam inspre Los Angeles. Noaptea se ridica si afara este o ceata deasa, alba, laptoasa. O ceata din povestirile marinarilor. Marea nu are nici o culoare si parca este un film alb- negru. Este o ceata precum cea din triunghiul Bermudelor. Ceata care o intalneau marinarii ajunsi in apele Caraibelor cu velierele lor imbracate in catran. Apele Caraibelor vanturate de vase cu sclavi adusi din Africa. Apele Caraibelor cu povesti despre pirati si atacurile lor care ne plac de fiecare data cand le auzim sau le vedem filmate. Marea Caraibelor cu porturile sale unde se strangeau marinarii ajunsi cu bine la tarm dupa o traversare grea a Atanticului. Astepam la ancora pana avem acceptul de a intra.
Marea este usor agitata si nervoasa, nu stiu de ce. Ceata sta pe langa noi si deodata ne lasa in pace, parca cineva a luat-o de pe capul nostru. Ajuns in acele ape aveam in minte povestile din serialele de duminca dimineata, cu palicarii lui Gherasim, carmaciul Sperantei. Am crezut ca este Gherasim al nostru, venit de pe vreo mare vanturata impreuna cu palicarii lui sa ne ia blestamatia aia de ceata de pe noi.
Mijeste de o dimineata cu soare si vreme placuta. Pilotul urca la bord si va ramane pe punte alaturi de capitanul nostru pana la iesirea navei in Pacific.
5. 30
Ajungem in dreptul intrarii golfului si a orasului Colon (Cristobal) de Panama. Suntem anuntati ca ne putem continua deplasarea pana la coordonatele, o dimineata frumoasa si cu soare. Am avut noroc cu aceea vreme, daca era vreme inchisa nu erau asa de frumoase peisajele.
9° 21’ 31. 99 ’’ N
79° 55’ 27. 20 ‘’ W si asteptam preluarea de catre un tug.
Ora 6. 30
Dam drumul la motoare, usor doar cat pilotul sa inceapa deplasarea; va sta pe punte langa capitan si va ramane acolo cat vom trece Canalul.
Ora 7. 00
Inaintam pe canalul care ne duce drept in ecluza.
Ora 7. 10
Suntem la o mila de intrarea in ecluza, tug-ul ne conduce pe culoarul de navagitatie. Suntem fata in fata cu ecluza Gatun. Pe stanga este Colon, port panamez la Marea Caraibelor. Ce este un tug? Un impingator mai micut care merge in fata navei si o conduce pe culoar.
Ora 7. 14
O carmim usor dreapta si vedem ecluza in toata splendoarea ei, pe trei nivele. Nu toate ecluzele sunt pe trei nivele, sa stiti. Sunt rare si cele mai grele. Sunt facute asa pentru a contracara curentul si diferenta de panta. Un culoar facut intre doua oceane (Marea Caraibelor facand parte din Atlantic), nu este asa simplu de realizat. Canalul Panama nu este precum o sosea facuta din asfalt, dreapta, lina si fara denivelari asa cum este canu
alul Dunare – Marea Neagra. Este o trecere intre doua oceane si cele mai mari volume de apa de pe planeta. Curentul este tinut in frau de 3 ecluze pe diferite nivele, de-a lungul canalului. Diferenta fata de nivelul fiecaruia dintre oceane este egalizata cu ajutorul ecluzelor. Intrarea din Marea Caraibelor pe canal este si cea mai dificila, este la inaltime fata de nivelul oceanului din aceste motive cere si timp mai lung. La celelate doua (Pedro Miguel si Miraflores) se coboara mai incet. Se va face trecerea si coborarea mai incet, mult mai usoare si nu vor lua timp ca cea de la Gatun.
A fost gasit locul unde curentul Caraibelor nu este puternic si in acel loc a fost construita intrarea sau iesirea, cum doriti. Este pe un lac natural si navigabil, lacul Gatun. Am sa atasez o imagine a unui instrument de bord care arata aceasta diferenta.
Ecluza este protejata de apele Caraibelor de niste diguri de protectie in stanga si in dreapta intrarii. Pe acolo se face accesul in port si mai departe spre Canal. Ecluzele sunt echipate cu utilaje, care ajuta nava sa treaca. De la aceste locomotive, amintite de @ Dragos in alt articol am inceput sa ma hotarasc a va povesti aceasta trecere prin Canal. El este vinovat, pe el sa il luati la rost daca nu va fi pe placul vostru aceasta trecere dintre cele doua ape.
Ora 7. 33
Inaintam incet si fiecare ne ocupam locurile. Pentru noi marinarii trecerea prin canal este grea si obositoare. Fiecare stie ce are de facut si fiecare dintre noi stam atenti la locurile fiecaruia. Ne postam pe dreapta si pe stanga navei, in fata si in spatele ei si incet aproape insesizabil inaintam spre ecluza. Si cei care nu sunt de servici si sunt iesiti din cart stau langa colegi. Cat de obosit vei fi dupa un cart de noapte pe mare si tot vrei sa participi sau sa privesti la trecerea navei prin acele ape si locuri minunate. Nu stii cand vei mai avea ocazia sa ajungi vreodata pe acolo sau cine stie…
Ora 7. 38
Stationam in dreptul acelor minilocomotive (mules) cablurile de otel sunt fixate in fata navei.
Panamezii care sunt pe mal sunt binevoitori si cred ca saluta pe toata lumea. Nu am vazut pe nici unul dintre ei sa nu raspunda la salutul sau la zambetul adresat lor de pe vreo nava. Ne asteapta un drum de aproximativ 50mile marine.
Ora 7. 48
Docherii canalului ne saluta si ataseaza cablurile mules-urilor la spatele navei. Ii salutam la randul nostru cu tot respectul pentru munca lor. Cum se fixeaza mules de nava.
In fata navei, pe malul din dreapta si din stanga navei sunt acele, , mules’’, care se fixeaza de nava cu niste cabluri groase de otel legate de minilocomotive. Se trage nava in prima ecluza incet, pana ajungem cu spatele navei in dreptul altor doua locomotive. Se leaga de spatele navei la fel, stanga si dreapta si atasate de mules. In acel moment cablurile se vor intinde in acelasi timp, in fata si in spatele navei, iar nava este fixata pe ecluza. Nu mai poate fugi deloc, este daca vreti, prinsa in niste chingi de otel.
Ora 7. 56
Asteptam deschiderea portilor primului nivel si intrarea in al doilea nivel. Acum se merge mai repede.
Pe mal sunt cativa fotografi, profesionisti spun eu. Ne facem poze unii altora
Ora 8. 03
Fotografii sunt acum pe poarta ecluzei si fac poze navei. Si noi le facem lor. Se fac poze navelor care vor face parte din pliantele despre canalului Panama.
Ora 8. 16
Se deschid portile si urcam la ultimul nivel. Mules-urile ne trag incet si ne urca inspre iesirea din ecluza. Incet si cu atentie, conductorii acestor minilocomotive comunica, cu ajutorul statiilor din cabine, intre ei tot timpul. Pilotul, aflat pe punte langa capitan, le da comenzile. Nimeni nu face si nu ia nici o decizie fara aprobarea pilotului. In acele momente pilotul Canclului devine capitanul nostru.
Ora 8. 40
Suntem in dreptul birourilor canalului. Capitania canalului Panama, mai pe intelesul nostru. In tot acest timp peisajul este …frumos. Nu stiu ce cuvinte si exprimare sa folosesc.
Ora 8. 46
Vecinul nostru de trecere, din partea dreapta, este o nava sub pavilion panamez de carat autovehicule, este la mai putin de un metru de peretele ecluzei. Are loc sa treaca. Vedeti mai bine la acea nava rolul acestor minilocomotive.
Ora 8. 47
Suntem exact in dreptul farului de la Gatun.
Farul,
lumina marinarilor si ajutorul nostru. Farul, construit special pentru marinari sa le arate unde este tarmul pe o mare grea, sa ne arate drumul spre casa. Lumina care ne ajuta sa nu zdrobim navele de stanci si de maluri. Se vede pe timp de noapte din bezna marilor si ne arata unde este pamantul. Farul ceare ne aduce aminte ce am lasat in urma noastra si ce ne asteapta.
Aceea lumina draga noua, Ghersime...
Ora 9. 03
Portile ultimului nivel incep sa se deschida incet. Padure stanga si in dreapta peisajul este…
Ora 9. 14
Iesim si suntem in lacul Gatun. Padure si vegetatie tropicala pe maluri.
Ora 9. 16
Ma duc la pupa (spatele navei) si fac poze la ce lasam in urma. Se vede ecluza, vapoarele care ne urmeaza si se mai vad inca apele Marii Caraibelor. De acum inaintam cu un “tug” in fata navei si stam pe culoarul nostru. Malurile canalului sunt umbroase si pline de vegetatie. Grea trecere si obositoare.
Ora 11. 03
Facem fotografii si ne tragem sufletele la o cafea in pahare de plastic, admiram peisajul. Poate vazand aceste poze va dati seama cum este pe canalul Panama.
Ora 12. 21
Carmim usor dreapta si acealsi paduri ne apar pe stanga si pe dreapta…
Ora 12. 43
Acum este acum…
“Raiul pe pamant”, , , Ireal “, , , Alta lume”, “Am fost in rai” tot am citit pe sait titluri ale unor articole despre cate o piscina din Bulgaria sau vreun resort de 5 stele din Turcia. , , Apusuri desprinse din alta lume”, din Tassos. , , Rasarit si cele mai Magnifice peisaje in Corfu. ’’
Eu va spun voua ca de acum inainte eu am sa vreau undeva… la umbra. Sa stau linistit, intins pe o iarba verde si sa privesc toata ziua cum trec navele. Acel loc al lacului Gatun care face parte din Canalul Panama, din ziua de Intai ale lui Octombrie 2006, ora 12. 43 a ramas pentru todeauna in mintea mea. Eu nu voi afirma la fel ca acele persoane, eu va spun voua asa;
In acel loc as vrea sa ma odihnesc cand imi va veni si mie timpul, sa plec din nou pentru a vantura marile impreuna cu Gherasim al nostru. La umbra de padure deasa si aproape de nave, intre doua oceane vanturate ca si noi draga Gherasime, sa privim la acei marinari obositi de atata drum si sa le ascultam povestile. Sa stam linistiti si fara de grija la umbra, sa ne uitam la palicarii tai, asa le spuneai cand eram noi mici. Fiecare cu povestea vietii lor si a trecerii prin Canalul Panama. Sa ascult de la ei si de la tine cum v-ati plimbat prin lumea asta. Daca ne mai arunca unul o gura de rom, sa fie primit, le spunem.
Eu unul, ma leg in fata celor de aici ca te voi astepta sa ne povestim din plimbarile noastre cand voi ajunge pentru a ma odihni, in acel colt de pe Canal…la umbra.
Un loc minunat, la care voi visa toata viata. Priviti si voi cei care ati avut rabdarea sa cititi, acel colt de… umbra al unei paduri din Panama, pe malul lacului Gatun, poza cu ora 12. 43.
Acum intram in ceea ce este de fapt un canal. Pana acum am fost pe un lac natural folosit la iesirea spre Atalntic, folosit de constructorii canalului drept punct de plecare. Multi munctori si-au pierdut vietile pentru constructia canalului Panama.
Ora 13. 06
Inaintam si o carmim 10 grade la stanga, adica facem usor la stanga. Incepem sa inaintam pe unde omul a taiat dealurile unind cele doua oceane. Nave care vin dinspre Pacific trec pe langa noi, ne salutam si mergem fiecare in drumul sau.
Ora 13. 22
Intram in taietura lui Gaillard. Se vad taieturile pe maluri, in scari si in genul teraselor de la Machu. Se lucreaza pe canal. Inaintam mai incet decat ca pana acum, cu toate ca apa este adanca si nava calca fara probleme de a atinge fundul canalului.
Ora 13. 29
Trecem pe langa utilajele care dragaheaza malurile canalului. In timp si cu trecerea vapoarelor malurile se surpa si pamanatul se duce la fund. Este scos de pe fundul canalului. Au grija de el sa nu se infunde.
Ora 13. 40
Ne aproiem de un deal taiat tot in scari si tot a lui Gaillard. Si aici administratia canalului au utilaje de intretinere.
Ora 13. 45
Vedem in fata culoarul si tug-ul care ne este deschizator de drum, vecinii nostrii panamezi si podul ce leaga cele doua Americi. Podul Milenium.
Ora 14. 00
Ne preiau doua impingatoare. Ne pregatesc intrarea in cea dea doua ecluza. De data asta mai usoara si fara diferente asa de mari ca cea de la Gatun
Ora 14. 11
Ne apropiem de ecluza Pedro Miguel, a doua.
Este dintr-una cum spunem noi. Usoara, dar cu toate astea esti pregatit sa te preia acele mules.
Ora 14. 24
Ne legam de mules si inaintam foarte incet. Daca priviti mai atent lac fotografia cu ora 14, 24 puteti observa la poalele dealului din departare si ultima ecluza, Miraflores. Intre aceste ultime ecluze sunt in jur de 3km si un pic.
Ora 14. 31
Suntem deja in ecluza Pedro Miguel si din nou langa panamezi. Puteti obesrva mai bine la ei cum se face trecerea. Sunt inaintea noastra si asta va ajuta sa vedeti cum functioneaza trecerea si acele mules.
Ora 14. 44
Suntem in fata portilor duble ale ecluzei Pedro Miguel.
Ora 14. 56
In spatele navei fac poze evreilor de la Zim. Au fost si ei in spatele nostru de cand am iesit din Gatun. Observati in aceasta fotografie rolul impingatoarelor si mentinerea pe pozitie a navei.
Ora 15. 16
Iesim si din cea de a doua ecluza si lasam in urma Canalul. Nu mai avem mult si este mai usor. Ne indreptam si ajungem relativ repede la intrarea in Miraflores. Peisajul…
Ora 15. 30
Intram in ultima ecluza a Canalului Panama, Miraflores.
Ora 15. 51
Trecem de Facultatea de Stiinte a panamezilor din Miraflores. Incadrata si aceasta de padure tropicala.
Ora 16. 06
Pana sa iesim din ecluza vedem, pe marginea canalului Panama, trenurile de marfa. Ca si navele care tranziteaza Canalul, 40 de nave pe zi (sursa nu este sigura), sunt si trenurile de marfa. Si ele urmeaza acelasi traseu dar pe malurile canalului, carand containere de pe o parte pe cealta a tarmurilor Panamaze. De acolo sunt preluate de alte nave care asteapta in portul din Pacific, Ciudad de Panama sau Colon in Marea Caraibelor.
Canalul Panama este locul pe unde trec zilnic, cred, 40% din marfurile lumii. Nu sunt sigur de procent, doar banuiesc. Nu vreau sa intru pe wikipedia pentru a nu fi acuzat de copiere, puteti sa va uitati voi in schimb. Cu toate acestea este o tara saraca, orasele din interiorul statului Panama o duc foarte greu si sunt la limita existentei.
Ora 16. 20
Iesim si din ultima ecluza, Miraflores. Fotografiez din spatele navei catre canalul pe care il lasam in urma. Il lasam evreilor de la Zim. Pisajul…
Ora 17. 09
Trecem pe sub podul Americas si ramanem doar cu capitanul nostru. Ma uit pentru ultima data, fotografiez iesirea din Canalul Panama la Pacific. Este al doilea pod care uneste cele doua continente, ramane si el din ce in ce mai mic.
Ora 17. 34 -1. Oct. 2006
Suntem la coordonatele aratate de g. p. s. -ul navei,
8° 51’ 37. 25’’ N
79° 29’ 15. 32’’ W Pacific,
Ape calde si linistite. Acum fiecare ne indreptam spre casele noastre. Sper din tot sufletul sa va fi trecut cu bine prin Canalul Panama fara a va fi plictisit inainte de a ajunge la destinatie.
Ramaneti Sanatosi si sa mergeti cu Noroc si fara de Suparari fiecare dintre voi, in drumul pe care il aveti.
Gherasime, nu pleca mai am doua vorbe cu tine,
Sa ai grija de tine, pe ce mari te-oi vantura tu si palicarii tai, ai grija de copiii de pe batatura care ascultau la povestirile tale. Pe vremea ta nu exista acest Canal, cu siguranta ne-ai fi spus povestea lui.
Si te mai rog inca ceva Gherasime, sa nu uiti sa vii sa ne povestim pe ce mari ne-am mai vanturat noi, acolo in acel colt din Canalul Panama, stii tu unde…la umbra.
Trimis de laurentiucapac in 19.04.10 00:14:45
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (laurentiucapac); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest review
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ma bucur ca inca nu m-am culcat, si ca am strabatut chiar daca doar virtual, Canalul Panama !
Laurentiu sper sa-ti placa coloana sonora atasata!
Da imi place, Multumesc si va rog sa tineti cont de aceea decizie a mea.
Laurentiu nu-ti inteleg decizia insa o repect, am retras punctele alocate standard conform solicitarii autorului.
Bravo, Laurentiu, nici macar jurnalul de navigatie nu este atat de complet precum ai fost tu aici. Tocmai ma gandeam ieri sa scriu cateva impresii de pe canalul de Suez, dar nu eram hotarat asupra stilului si hop ai aparut cu Panama impresii scrise excelent, mai ceva ca un jurnal. Felicitari!
Totusi de ce ai vrut sa-ti retragi pma-urile?
@pepsi70ro,
Am vazut ca de la o vreme pe sait au inceput un fel sport, a se certa fiecare cu fiecare sau bine zis nasterea unor controvorse despre si pe marginea a diferite subiecte. Contre intre noi si certuri pe puncte. Deja se vad in acele articole, daca un user discuta in contradictoriu cu alta persoana incep si prietenii sau simpatizantii acestuia sa sara pe respectivul. Prietenii, gasti si poate acele intelegeri pentru 400 PMA. Am mai vorbit si pe privat cu tine si ti-am mai spus (poate) de aceasta decizie a mea, nu de acum am luat-o. Numai vreau sa am de a face cu certuri, contre si antipatii pentru aceste puncte. De acum inainte am sa arat locurile pe unde am ajuns dar fara a ma gandi la a ce spune unul sau altul. Imi este scarba cand vreau sa citesc cate un review, bun sau nu iar imediat la ecouri incep si certurile cu cel care a postat, pentru ce @pepsi?
Am sa arat si de acum inainte locurile pe unde am mai fost doar o descrie si niste imagini cu acele locuri. Cititi cei care vreti si vedeti si voi acele locuri fara cearta. Nu mai vreau de acum incolo certuri, acuze, contre si mai stiu eu ce fraze pentru a te agita. Daca vrei poze cu Suez am si de acolo cateva. Pe unde am fost noi nu prea ajung cei care aleg sa mearga in concediu, avem ce arata si povesti fara a deranja pe ceilalti. Pe mare este loc pentru toata lumea.
Mai sunt motive pentru care am luat aceasta decizie, dar acestea au fost cele mai importante spun eu.
tu meriti voturi cu varf si indesat (macar) numai pt poze.. si pentru pasiunea ta. asa ca, desi sunt unul dintre cei la care faci referire in ecoul de mai sus, un vot vine si de la mine. Pt ca am baut cafeaua acompaniat de poze remarcabile.
PS. ai luat o decizie inteleapta!
@ molko,
Si tu ai contribuit la aceasta decizie, nu ascund si recunosc acest aspect, dar pe langa tine au mai fost si motive.
Uite ce frumos dialogam acum, fara cearta si fara a incerca sa ne mai contazicem si sa facem deliciul saitului. Se poate si asa. Am sa mai contribui cu rewieuri pentru comunitatea Am fost acolo si am sa arat imagini si de acum inainte, dar in liniste si fara cearta, parca este mai frumos asa.
Mutumesc tuturor pentru intelegere
Pentru Webmaster,
Am atasat acest articol la Costa Rica deoarece nu am gasit Panama pe sait si era tara cea mai apropiata de Panama. Se poate muta de la Costa Rica si facuta sectiune pentru Panama?
Multumesc
O descriere completa si utila. Si eu am strabatut acum Canalul Panama (impreuna cu tine), iar pozele sunt superbe. Votul norocos vine de la mine!
@laurentiu, eu dialoghez la fel. Nu ascund ca am avut si am inca dubii dupa vechea poveste cu clonele... (tu spui dusmanii tai). Pozele tale cu cele ale lui razvan semanau izbitor... Una din pozele de la Cuba semana iarasi izbitor cu ceva de pe wikipedia.. deci... aveam si am inca indoieli. Cat priveste ultimele clinciuri.. tu ai avut anumite pareri despre musulmani cu care eu nu am fost de acord.. si ti-am spus asta.. a fost pur si simplu o confruntare de idei pe o anumita tema... uneori mai sarim calul e adevarat.. O saptamana usoara!
Cuvintele sunt prea sărace pentru a putea reda toate sentimentele rămase în urma citirii review-ului tău!
Mulţumim că ne-ai permis să te însoţim în călătoriile tale!
Şi dacă în copilărie citeam cu fascinaţie "Toate pânzele sus", cu aceeaşi fascinaţie citesc acum impresiile voastre (mă refer aici şi la pepsi).
Regretul meu este că nu te pot vota decât o singură dată!
@laurentiu: facem o sectiune 'PANAMA' cat de curand; sunt prins cu niste sarcini urgente, dar imediat ce termin ma ocup de asta.
Nici o problema, am cautat sa il atasez si nu stiam unde.
Multumesc
cc iordachescu
Putini sau multi cei care prefera cazari de 5* nu inseamna ca exclud calatoriile fie si numai sa le citeasca. Cand pleci intr-o calatorie ai nevoie si de un loc in care sa innoptezi iar daca pentru asta alegi un hotel de 5* nu inseamna ca intelegi mai putin frumusetea si aventura unei calatorii. Si pana la urma cum te-ai putea informa cu privire la cazare sau destinatie daca nu citind impressii despre calatorii si cazari indiferent de numarul de stele? Felul in care te-ai exprimat imparte categoric pe cei care citesc sau scriu in doua "tabere". Ma regasesc in amandoua si poate mai sunt multi ca mine asa ca sa-l lasam pe laurentiucapac sa scrie pentru toti.
Florina38 - nu consider necesar şi nici nu e locul să dezvolt subiectul!
Rog webmaster să şteargă paragraful din ecou care deranjează!
Fabulos jurnal de calatorie, mult, foarte mult de citit, dar si foarte interesant. Un vot de la mine.
reorganizat tarile din America Centrala deja prezente pe site (Mexic si Costa Rica) intr-o noua sectiune, "tara" AMERICA CENTRALA, ce include, ca "regiuni" toate statele din zona (au fost adaugate Panama, Honduras, Belize, Nicaragua, El Salvador etc) - vezi harta completa a zonei.
Am mutat la final impresiile lui laurentiu in rubrica "CALATORII PANAMA"
Multumesc, rewieul era despre Canalul Panama, dar trecut la Costa Rica, noroc ca nu au citit carcotasii.
Poate se mai adauga cateva impresii de prin America Centrala cu aceasta ocazie.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2016 Canalul Panama - o inginerie a tehnicii moderne — scris în 29.06.16 de grecudoina din BRAșOV - RECOMANDĂ