In Perioada de sejur de 3 saptamani, in iunie 2015, m-am simtit minunat. Ca de obicei mai sunt fapte ce umbresc putin placerea:
1- Am retinut si platit din Bucuresti un autoturism pentru 20 zile de la firma Autoeurope... Pretul nu a fost mare, asa ca mi-am permis ca peste cei 413 euro sa mai platesc 5 Euro pe zi, adica 100 euro total pentru asigurari suplimentare pentru geamuri, cauciucuri etc, asa ca am platit cu card (doar credit card) suma de 513 Euro. Mi-a fost trimis pe mail un voucher pentru firma Goldcar (deci pentru alta firma). M-am prezentat cu voucherul la punctul Goldcar de la aeroportul din Malaga, iar aici mi s-au solicitat in plus 200 euro pentru o supra asigurare si inca o garantie de 97 euro pentru ca voi aduce masina cu rezervorul plin. Totul platit cu acelas card cu care am facut plata initiala. Pentru a nu imi strica concediul am platit totul dar am invatat ca nu trebuie platit nimic din tara. Masina a fost OK, aproape noua, mercedes clasa B, dar modul in care am fost tratat a fost umilitor. Morala: nu platiti nimic din tara pentru masina pentru ca s-ar putea sa fiti stransi cu usa acolo.
2. - In apartamentul inchiriat (tot din tara) acolo, intr-o seara, pe cand luam cina la restaurant, a patruns cineva (sau pe usa cu chei potrivite, sau pe fereastra care mai tarziu am observat ca avea o incuietoare defecta) si a furat portofelul cu 3 carduri si acte, si un plic cu aprox 300 euro. Nu au luat nimic altceva desi erau la vedere laptopuri, tablete, etc. In aceias seara au fost scosi in doua transe 440 Euro de la un bancomat din apropiere, desi nimeni in afara de mine nu cunostea codul PIN. Am observat disparitia abia dimineata, cand am telefonat la banca si am aflat ca deja se scosesera bani. Am solicitat blocarea cardurilor si refuzul platii pentru suma scoasa fraudulos. Pentru cei ce ar putea pati ceva asemanator, pasii ce trebuie urmati sunt:
a - reclamatie la Policia National. Este posibil sa fiti programat cand va exista un translator la sediu. Translator nu exista decat pentru engleza si cateva alte limbi. La sfarsit va trebui sa semnati declaratia si vi se va inmana o adeverinta ca ati facut reclamatie.
b - trebuie sa aveti posibilitatea sa blocati online cardul sau sa aveti un telefon de contact al bancii pentru blocare.
c - la intoarcere in tara trebuie sa mergeti la banca, sa solicitati in scris blocarea cardurilor vechi, sa solicitati emiterea unora noi si sa SOLICITATI IN SCRIS REFUZUL PLATII, apoi cu extrasul de cont emis de banca, trebuie sa mergeti la brigada de combatere a crimei organizate de pe langa IGPR (in Bucuresti se afla pe strada Eforie, intrarea de jos) si sa dati o declaratie scrisa de mana sub indrumarea unui inspector. Abia dupa ce BCCO va trimite o adresa la banca se va putea reincarca contul cu suma pagubita.
Eu nu am stiut pasii ce trebuiau parcursi, banca nu m-a indrumat in nici un fel, ba chiar a incercat sa ma abureasca. Prima mea plangere nu a fost indreptata unde trebuia si a umblat prin diverse birouri timp de doua luni.
Sfaturi: verificati bine usile si ferestrele si nu lasati bani si carduri la locul cazarii.
Din acest motiv am postat, pentru a fi de folos celor care au asemenea patanii. In rest, le urez vacanta placuta! :)
Trimis de tild44 in 07.09.15 16:43:06
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@tild44: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.
Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare
===
”In Perioada de sejur de 3 saptamani, in iunie 2015, m-am simtit minunat.
ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.
Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.
[În plus, dacă vreodată vei solicita informaţii aici, pe sait, cei care îţi vor răspunde o vor putea face cât mai adecvat "profilului" tău turistic (funcţie de locurile în care ai fost, unde ţi-a plăcut şi unde nu, din ce motive etc) ]
Poţi folosi linkul SCRIE IMPRESII (se deschide într-o fereastră nouă)
===
Mutat, la reorganizare, în rubrica "AVERTIZĂRI, DE LA LUME ADUNATE" (deja existentă pe sait)
@tild44 -
Îmi pare rău pentru pățania ta, nu e deloc plăcut să ți se întâmple așa ceva, mai ales în concediu...
În același timp, cred că sunt foarte utile informațiile legate de formalitățile legate de incident, sper totuși că nu vor fi necesare membrilor AFA. Oricum, e bine de știut...
În privința închirierii mașinii, totuși cred că greșești. Eu am închiriat mașină numai din țară (e drept, de la altă firmă, rentalcars.com) și nu au fost niciodată probleme.
Cât privește sumele pe care spui că le-ai plătit, de fapt ele au fost doar blocate și, dacă nu au fost probleme la returnare, ți se vor debloca (probabil, au fost deja deblocate între timp) și returna. Cel puțin, suma de 97 €, pentru carburant. Suma de 200 € nu mi-e clar ce reprezintă, pentru că spui că făcuseși deja o asigurare completă din țară. Cred că este vorba tot de o sumă de bani care a fost doar blocată și returnată după aceea.
În orice caz, pentru a te lămuri pe deplin, verifică operațiunile de pe card și, cel puțin pentru cei 97 €, vei constata că suma a fost returnată (dacă ai dus mașina cu rezervorul plin). În privința celeilalte, verifică, de asemenea, starea contului și, pentru lămurirea deplină, întreabă și la firma de închirieri.
Îți urez concedii plăcute și fără „evenimente”!
@tild44 -
P. S. la ecoul de mai sus.
În legătură cu faptul că au fost retrase sumele de bani de pe card, deși nimeni nu știa codul PIN, mai mult ca sigur că acesta ți-a fost „furat”, printr-una din metodele cunoscute: fie te-au urmărit direct, când ai făcut vreo operațiune cu cardul, fie te-au urmărit prin intermediul unei camere plasate în apropiere.
De aceea, cred că nu este inutil să adăugăm la avertizarea ta și pe aceea privind necesitatea imperioasă de a face tot posibilul să tastezi codul PIN în așa fel încât să nu poată fi văzut de cei din jur, sau de o eventuală cameră ascunsă.
@Costi - Plati am facut in Spania doar cu cardul meu de credit. Nu am folosit deloc in Spania cardul de debit, deci nu avea cine sa imi copieze codul PIN. Unele cunostinte mi-au spus ca exista posibilitatea clonarii cardului si atunci cel care a facut asta poate da un nou cod PIN. Nu ma pricep, nu stiu cum s-a intamplat, cert este ca codul PIN il stiam doar eu in memorie. Este interesanta si continuarea, comunicata telefonic, a doua zi, de la sediu central al bancii, ca dupa ce a scos cei 440 Euro, utilizatorul a mai incercat sa mai scoata dar a fost refuzat de bancomat pentru ca depasea suma maxima zilnica admisibila. Apoi, utilizatorul, sau altcineva, a incercat sa faca o plata la un magazin si a introdus de trei ori gresit codul PIN si a blocat cardul. Din acest motiv cred ca a fost o echipa: un hot ordinar si un tehnician cu tehnica avansata. Dar astea sunt doar banuielile mele.
@Costi - Este adevarat, am uitat sa mentionez, garantia de 97 de euro am primt-o inapoi in cont la doua zile dupa ce am predat masina. O alta informatie pe care o cred utila este aceea ca in Romania exista o organizatie a protectiei consumatorului european. Nemultumirile justificate sunt rezolvate gratis de aceasta organizatie, inclusiv traduceri si reprezentare. Am aflat de ea tot de pe net. Eram asa de nervos incat am scris a doua zi doamnei despre care am aflat la adresa (...). Doamna mi-a si raspuns a doua zi prin mail si mi-a cerut prin mail acte privind inchirierea.
In privinta inchirierii, este prima oara cand patesc asta. Am mai inchiriat masini si in Portugalia, Sicilia, Cipru, etc si nu am avut probleme. Erau insa la coada inaintea mea la Goldcar doi englezi care nu au platit nimic inainte si care spuneau ca le este frica sa faca plati inainte ca sa nu aiba surprize. In final nu am fost foarte nemultumit, pentru ca am parcurs cu masina 3500 km, din Malaga (de fapt Benalmadena) spre diverse obiective - Sevilla, Cordoba, Ronda, Granada, Gibraltar-Tarifa, Baeza-Ubeda, etc. Pot cosidera astfel ca cei 200 Euro platiti in plus au fost amortizati Ma enerveaza insa ca cineva care nu va conduce atat ar putea fi obligat sa plateasca suplimentar degeaba
@tild44 - Pe AmFostAcolo nu acceptăm postarea în clar a informaţiilor cu caracter personal (nume, numere de telefon, adrese de mail, etc). Asemenea date se pot trimite/primi însă prin mesaje private, destinatarul primind aceste mesaje în aceeaşi căsuţă de mail în care primeşte şi înştinţările despre ecouri.
Pentru a transmite un mesaj personal: click pe numele utilizatorului, apoi - în fereastra nou-deschisă - pe linkul "trimite mesaj pers".
Notă: Este necesar ca destinatarul să aibă opţiunea ACCEPT PRIMIRE MESAJE DE LA CEILALŢI UTILIZATORI bifată. Opțiunea respectivă se poate seta/deseta din secțiunea CONTUL MEU.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Oct.2024 [Larnaca] Mare atentie — scris în 04.10.24 de BIBILOI73 din BUCURESTI
- Sep.2024 [Nessebar] Țeapă mare la parcare aveți grijă citiți mesajul meu — scris în 14.09.24 de viohoney din BUCUREșTI
- May.2024 [Side, Turcia] Atenție la magazinul de aur!!! — scris în 08.05.24 de Luca95 din BUCUREșTI
- May.2024 Cum sa iti strici vacanta / Calea ferată Oravița - Anina — scris în 03.05.24 de Camie din GIURGIU
- Dec.2023 [Aeroport Munchen] Groaznic — scris în 03.12.23 de ux131866 din DEVA
- Aug.2023 Atentie la neatenție sau Lungul drum către casă — scris în 25.08.23 de Lucia Roxana M. din BUCURESTI
- Aug.2023 Hoti deghizati in politisti civili cu acte false pe autostrada spre Istanbul — scris în 14.08.23 de Dandan2023 din BUCURESTI