ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.08.2010
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
    DIN: pitesti
    ÎNSCRIS: 09.08.10
    STATUS: GOLD
    LUNA
    JUL-2010
    TIMP CITIRE: 5 MIN

    Pitesti - Ruse - Ctin si Elena / Drumul spre Bulgaria cu auto personal

    TIPĂREȘTE

    Nu este prima dată când merg în Bulgaria şi tot cu maşina personală am mers şi data trecută. Nu sunt adeptul autocarului, cu maşina ta opreşti de câte ori vrei, unde vrei şi când vrei, nu eşti condiţionat de nimeni şi de nimic, în staţiune poţi să te deplasezi în diferite locuri unde doreşti să mergi, iar preţul plătit la autocar nu este un avantaj, pentru că aici plăteşti 110-120 de lei de persoană, noi fiind patru persoane, am plăti aproape 500 de lei, în timp ce cu maşina personală am cheltuit cam 270 de lei pe motorină. Aici mai pun taxa de pod, dus-întors şi vigneta în Bulgaria, cam 75 de lei şi tot ieşi mai ieftin cu maşina ta. Poţi chiar să mai pui şi o eventuală şpagă dată la poliţiştii bulgari, eu neavând probleme cu aceştia nici la dus, nici la întors. Cred că mai avantajos să mergi cu autocarul este spre staţiunea Nisipurile de Aur, aici marea majoritate a hotelurilor neavând locuri de parcare gratuite, aşa cum sunt în staţiunea Constantin şi Elena, în Nisipuri parcarea constând cam 100 de lei pe sejur.

    Am mai discutat cu diferite cunoştinţe şi cu mai mulţi prieteni, niciunul dintre aceştia nu au avut probleme cu poliţia bulgară, aici mă refer la ultima perioadă şi la cei care merg spre staţiunile bulgăreşti de la malul mării. Citind despre acestea pe forum am văzut că unii useri care au mers spre Grecia sau spre Turcia au avut probleme în trafic, ceea ce mă duce cu gândul că s-a schimbat şi la ei politica, în sensul că turiştii care se cazează în Bulgaria şi lasă efectiv bani la ei, sunt lăsaţi „mai moale”, în timp ce aceia care doar tranzitează această ţară „sunt luaţi mai tare”.

    Drumul de la mine din Piteşti până la graniţa de la Giurgiu-Ruse a decurs fără probleme. Am mers pe autostrada A1, apoi pe centura Bucureştiului, apoi spre Jilava, tot înainte spre Giurgiu, destul de simplu, drumurile în ţară spre vamă, pe această rută, sunt bune, fără gropi, deci poţi merge cu viteză destul de bună.

    La vamă controlul a durat destul de puţin, după un control sumar al documentelor. Taxa de pod s-a scumpit şi ea de la 25 de lei la 26, 1 lei, salariile şi veniturile scad, iar taxele şi impozitele cresc, foarte bine. Oricum mă uimeşte ce preţ s-a pus la trecerea acestui pod.

    Intrând în oraşul Ruse, acesta mă duce cu gândul la vremuri de mult apuse, cu autoturisme destul de bătrânele faţă de cele ale noastre. Blocurile vechi, gri, îmi dădeau impresia de ghetouri, cum la noi mai sunt în puţine locuri (cel puţin la mine în oraş). Totuşi, drumurile sunt destul de bune, calitativ pot spune că drumurile lor naţionale sunt cel puţin ca cele de pe autostrăzile noastre, cu excepţiile de rigoare, având şi ei porţiuni de drumuri mai puţin bune (doar au fost şi ei la fel ca şi noi sub un regim comunist). După câte ştiu eu, bulgarii au vreo şase autostrăzi, toate neterminate, denumite la fel ca la noi, de la A1 la A6, cea mai importantă şi mai lungă fiind A1 ce face legătura de la Sofia la Burgas, nu tot traseul ci doar două porţiuni din drum, prima mai lungă, a doua mai scurtă. Am văzut o hartă cu autostrăzile lor, părţile care le-au terminat, dar şi ceea ce vor să construiască de acum încolo şi nici una nu face legătura cu România, probabil interesele noastre şi cele ale vecinilor noştri nu prea coincid. Nu am fost pe toate cele şase autostrăzi, dar am înţeles că pe toate se lucrează, (eu am fost pe A2 şi întradevăr se lucrează aici), probabil ei se pricep mult mai bine ca noi să atragă fondurile europene nerambusabile.

    Traseul pe care l-am urmat a fost Ruse-Razgrad-Shumen-Varna-staţinea Contantin şi Elena, aproximativ de 200 km.

    Drumurile în Bulgaria sunt în general cam pustii, autoturismele sunt destul de puţine pe străzi, conducătorii bulgari sunt destul de disciplinaţi în trafic, aceia care depăşeau pe linie continuă sau care nu respectau limitările de viteză erau tot românii noştri. Întradevăr pe drumuri sunt multe limitări de viteză care n-au ce căuta acolo. De exemplu pe multe din drumurile care sunt pe câmpuri întinse, se află limitări de 40 la oră, pentru ce sunt acolo, nu ştiu, nu se justifică prezenţa lor acolo. În sfârşit, ştiu ei mai bine de ce le-au pus acolo.

    Pe drum nu am văzut decât două-trei echipaje de poliţie, care nu mi s-a părut a fi stat la pândă, ci la stradă, la vedere.

    Atât la acest sejur, cât şi data trecută când am fost în Bulgaria, am călătorit pe teritoriul acestei ţări, numai ziua, pentru a evita eventualele neplăceri sau incidente de care au avut parte alţi turişti, cu maşini furate, tâlhării sau altele, eu neavând totuşi o super limuzină ci un autoturism de circa 4. 500-500 de euro.

    Drumul până la hotel l-am făcut în aproape şase ore, fără nici un fel de incident, cu câteva mici opriri, plecând pe pa ora 05. 00 şi ajungând pe la 11. 00, oricum puteam să întârziem mai mult pe drum pentru că nu ne-au cazat decât pe la ora 01. 30.

    La întoarcere la fel fără incidente, la vamă am vrut să plătesc cu lei, nu au primit, le-am dat o bancnotă de 5 euro, a luat-o şi apoi mi-a făcut semn să plec, fără a-mi da nici o chitanţă, oricum şi eu am fost mulţumit pentru că trebuia să dau mai mulţi bani, vameşul a fost mulţumit că i-a rămas banii în buzunar.

    Data viitoare când voi mai merge în Bulgaria, voi urma acelaşi traseu Giurgiu-Ruse, mi se pare cel mai accesibil şi cea mai bună rută spre staţiunile din ţara vecină.


    [fb]
    ---
    Trimis de fluturas1* in 11.08.10 20:58:10
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 8385 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    8 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (fluturas1*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 O portiune de drum plombata aflata la noi în tara.
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5500 PMA (din 8 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    8 ecouri scrise, până acum

    divio*
    [11.08.10 23:38:11]
    »

    @fluturas1:

    turiştii care se cazează în Bulgaria şi lasă efectiv bani la ei, sunt lăsaţi „mai moale”, în timp ce aceia care doar tranzitează această ţară „sunt luaţi mai tare”.

    nu cred ca politistii bulgari stiu di-nainte de a pune radarul pe o masina daca e vorba de una care tranziteaza sau apartine unui roman care urmeaza sa se cazeze pe litoralul lor (nu ca ar avea vreo problema cu inteligenta, dar nici nu are legatura cu asta)

    Taxa de pod s-a scumpit şi ea de la 25 de lei la 26.1 lei, salariile şi veniturile scad, iar taxele şi impozitele cresc, foarte bine. Oricum mă uimeşte ce preţ s-a pus la trecerea acestui pod

    taxa e in valoare de 6 euro la cursul zilei, asa ca e normal sa fluctueze.

    Faza e ca uneori ei lasa afisat tariful care are cursul mai mare si elibereaza chitanta cu valoare mai mica (exemplu personal: duminica am trecut spre Bulgaria, am vazut afisat 26,10 lei, i-am dat frumoasei doamne 27 lei, am primit chitanta; dupa ce am demarat, am verificat-o, valoarea inscrisa 25 lei...)

    dar am înţeles că pe toate se lucrează, (eu am fost pe A2 şi întradevăr se lucrează aici), probabil ei se pricep mult mai bine ca noi să atragă fondurile europene nerambusabile

    chiar in seara asta dadeau la stiri cum ca vecinii vor construi autostrazi cu 10 miliarde euro, au deja fondurile primite, iar la capitolul munca stau mult mai bine decat noi...

    De exemplu pe multe din drumurile care sunt pe câmpuri întinse, se află limitări de 40 la oră, pentru ce sunt acolo, nu ştiu, nu se justifică prezenţa lor acolo

    ai dreptate, in unele locuri chiar nu se justifica, exemplul cel mai bun e chiar in Ruse, pe drumurile proaspat largite si reabilitate au restrictie de 40/h, de-ti vine sa dormi cu pilotul automat cuplat... dar astea sunt zonele cele mai bune in care sa te trezesti cu politistul sarind din boscheti

    Pe drum nu am văzut decât două-trei echipaje de poliţie, care nu mi s-a părut a fi stat la pândă, ci la stradă, la vedere

    iti spun ca tranzitez Bulgaria in medie de 2 ori/luna, in ambele sensuri, si-i gasesc pe rutieristi in aproape aceleasi locuri, majoritatea fiind "mascati" de pomi, curbe, stradute laterale, capete de tunel etc.

    pentru a evita eventualele neplăceri sau incidente de care au avut parte alţi turişti, cu maşini furate, tâlhării sau altele

    asa cum spuneam mai sus, deja fac aproape "naveta" pe tranzitul Bulgariei, de cele mai multe ori prind miezul noptii sau chiar mai tarziu, insa niciodata nu am avut parte de evenimente neplacute, ci doar de cateva opriri ale politistilor, fie ca a fost vorba de un simplu control de rutina, sau ca m-a "agatat" radarul, chestiile cu talhariile pe drumurile bulgaresti sunt deja istorie, mai putin partea cu masinile furate, dar asta e alta poveste.

    Ca ultima remarca, de ceva vreme au fost introduse echipaje rutiere mixte romano-bulgare pe ambele teritorii (am vazut si la Calugareni, dar si dupa Ruse, in mai multe randuri), asa ca sa nu ramaneti surprinsi daca un politist roman isi va face treaba pe teritoriul bulgar si viceversa.

    Drum bun!

    cosminp
    [12.08.10 08:51:26]
    »

    Aici mai pun taxa de pod, dus-întors şi vigneta în Bulgaria, cam 75 de lei şi tot ieşi mai ieftin cu maşina ta.

    daca mai pui si rovinieta de care nu ai mentionat, si tot iesi mai ieftin.

    le-am dat o bancnotă de 5 euro, a luat-o şi apoi mi-a făcut semn să plec, fără a-mi da nici o chitanţă, oricum şi eu am fost mulţumit pentru că trebuia să dau mai mulţi bani, vameşul a fost mulţumit că i-a rămas banii în buzunar.

    ai economisit doar 1 euro din taxa de pod, din cei 6 euro. daca dadeai 2-3 euro sau 5 leva, era intradevar un catig. poate data viitoare.

    tariful de pod de la giurgiu este 6 euro, dar in lei pretul ramane valabil (neschimbat) o luna calendaristica, deoarece se ia cursul ca la roviniete, din penultima zi a lunii.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    bessondm
    [12.08.10 09:05:51]
    »

    La bulgari poti plati podul si in leva si in euro. Se lucreaza foarte bine si lejer cu moneda europeana (oamenii fac repede calculul folosind un curs de 2 leva/euro), de aceea sunt convins ca vor adera la spatiul euro cu mult inaintea noastra. Bravo lor...

    Getodacu
    [12.08.10 11:24:09]
    »

    Salve!.

    Zi-mi si mie, vigneta se poate lua din vama la Ruse, sau la prima benzinarie? Si cum? euro, leva, lei?

    Merci.

    Dragoș_MD
    [12.08.10 11:41:05]
    »

    @getodacu, vinieta poti lua fie din vama, fie de la o benzinarie de pe soseaua de centura a orasului Ruse. (nu din prima, ca toti au spus ca acolo e la suprapret!!!) recomand Shell-ul; acolo poti plati si cu cardul. sau in leva. Euro se accepta doar la vama, lei nicaieri (sau poate la benzinaria aia hoata, dar la un curs de-ti vine rau!)

    Getodacu
    [12.08.10 12:09:27]
    »

    Merci Dragos. Dar oare nu te asteapta potera la colt de prima benzinarie? . Cred ca ar trebui sa-mi deschid un magazin de vignete pentru bulgari la Giurgiu, inainte de vama

    Dragoș_MD
    [12.08.10 13:07:35]
    »

    vinieta lor e necesara DOAR intre localitati.

    NU si in orase sau pe soselele acestora de centura. asa ca, daca respecti viteza legala, militiata nu are ce sa-ti faca! (pana iesi din Ruse, cel putin).

    fluturas1*AUTOR REVIEW
    [24.08.10 22:32:17]
    »

    Divio -sunt in mare parte de acord cu tine.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    bessondm, cosminp, divio*, Getodacu
    Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre nordul litoralului bulgar:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.049605131149292 sec
    ecranul dvs: 1 x 1