GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Elucubrații autostradale andaluze în ritm de flamenco
Dragi tovarăşi de sait, prieteni, onorată asistență și potențiali cetitori ocazionali, iată-mă întors de pe meleaguri andaluze cu ritmuri de flamenco zăngănindu-mi în cap și în tocurile pantofilor, încărcat de amintiri, senzații și toate cele pe care trebuie să le pun acum într-o ordine cât de cât logique. Acum, dacă voi reuși au ba, rămâne de văzut, critica constructivă fiind binevenită, dacă este musai.
Buuuun, carevasăzică prin iunie AD, scumpa mea Milady participă (cu accent pe ă, ca să se înţeleagă că nu m-am exprimat la prezent, ci la trecut) la concursul săptămânal care avea ca premiu un belet de avion la compania de transport aerian bleu-autohtonă. A avut noroc de material proaspăt şi din belşug deoarece abia ce ne întorsesem din concediul de vară. Mulțumesc pe această cale, în numele Doamnei mele, celor care au votat-o ca și sait-ului ce a putut transpune în ‘live’ o mai veche idee de-a mea la nivel turistic.
Ca să n-o mai lungesc, Milady s-a trezit după o săptămână de scripturi mai ceva ca sfintele slove, cu biletul aferent în buzunar. Adică pe mail... dar ce mai contează. “Maestre, unde mergem şi când? ”. Studiind noi doi nopţi la rând ofertele avionaşului bleu, rămăseserăm într-un final ancoraţi în două posibile destinaţii: “Dublin! ”, spuse distinsa doamnă. ”Neah, nu mă fac ‘moi’ green lepricon pe dealurile din Cork. Cel puţin nu încă… Mie nu-mi stă bine în costum de spiriduş, dragă, dar tu ai arăta senzaţional într-o rochie de flamenco. Nu vrei mai bine Malaga? Ole! ” Credeţi că a putut rezista? Nu, bineînţeles. Aşa că am purces la achiziţionarea cu cash a beletului subsemnatului, că el trebuia să scoată banu’, deoarece, mai lejer din fire, lăsase tot greul pe umerii fragilei sale soţii. Perioada aleasă de comun acord a fost sfârşitul lui noiembrie, că doar trebuia şi eu să-mi sărbătoresc ziua de naştere într-un cadru deosebit și să-mi îndeplinesc oareșce vise și năzuințe arhaice, nu doar soția @Pompei/Ercolano Scavi/Vezuviu.
După luni de simulări, calcule, trasee, obiective, am ales varianta de a închiria maşină din aeroport şi a face în trei zile Alhambra din Granada, Mezquita din Cordoba şi Alcazarul din Sevilla, mărețe idealuri adolescentine ale subsemnatului aci de față. Ce reuşeam să vedem pe lângă venea ca bonus. Ca şi cazări am ales o noapte în Malaga, o noapte în Cordoba şi una în Sevilla. Astea însă vor fi tratate separat, ca şi obiectivele turistice vizitate, so … stay tuned if you like!
Acest review se vrea în speță o relatare a drumului cu maşina pe pământuri andaluze, mă rog, autostrăzi, a tips-urilor la închirierea maşinii, a costurilor cu parcarea şi tot ce ţine de “sudul Spaniei cu maşina”, într-o viziune mai puțin pragmatică și mai mult înclinată spre ‘desfășurarea acțiunii’.
Considerațiuni și preparațiuni anterioare luptei cu taurul andaluz
În această excursie am plecat patru vajnici toreadori: subsemnatul cu a sa Milady şi my brother from another mother (pe bune) cu a sa consoartă. Asta însemna costuri cu drumul împărţite la doi… câte jumătate de familie furajată.
După vreo două zile de simulări pe site-uri de rent a car am reuşit să găsesc prin magnificul rentalcars.com o mașină mică tip Renault Clio, Ford Focus sau altele din această clasă, care urma să ne fie pusă la dispoziție de către compania Gold Car. Cât credeţi că a dat totalul închirierii maşinii pentru perioada 21 noiembrie ora 20.00 până pe 24 noiembrie ora 18.00? Cât? Nu aud... Vă spun eu: cost total fără opţionale = 80 de lei, adică RON, adică moneda noastră naţională. Bineînţeles că urma să plătim în euro odată ajunşi în Spania. “Ha, o să ajungem acolo şi o să ne dea o maşină ca-n The Flinstones! ”, îmi aruncă Milady pufnind superior când am informat-o despre costul total. Am uitat să vă spun că în momentul în care am obţinut acest preţ la simulare, am şi rezervat maşina pe care am garantat-o cu cardul de credit. Nu zic acum că n-am picat pe gânduri, mai ales că bieţii mei neuroni se sufocau sub greutatea-mi deloc de neglijat. Dar, sub impulsul momentului o făcusem, aşa că asta era. Cât de rău poate să fie, mă gândeam în sinea-mi? Pe 21 noiembrie aveam să aflu, şi, posibil să mi-o iau în stil de coridă (‘moi’ fiind El Toro) dacă totul se dovedea a big ‘bull’shit.
Aşa că în data mai sus amintită ne-am prezentat cu toţii la Aeroportul Henri Coandă pentru îmbarcarea cu destinaţia Malaga. Compania de zbor, bineînţeles, Blue Air sau, cum mai este cunoscută printre conaţionalii noştri tip căpșunari, Bluer sau Boilăr sau, mai nou, Air Blu… Zborul luuung, al naibii, dar liiiin şi frumos. Aş vrea să spun că n-am simţit când a trecut timpul, dar cine-o să mă creadă? Toată lumea ştie, sau măcar îşi închipuie, cum e să zbori patru ore cu genunchii aproape la gură. Cert este că zborul a fost fără incidente şi după aproximativ patru ore de la decolare am aterizat pe aeroportul din Malaga. De acolo, urmând signalistica din terminal care este evident de clară para todo el mundo, am coborât în spaţiul destinat firmelor de rent a car. Acolo aveau reprezentanţe “toată floarea cea vestită a întregului Apus”: Hertz, Avis, Europe Car, Sixt şi altele. Sufla vântul la ghişeele lor. La Gold Car în schimb... puhoi. Coadă ca-n zilele lu’ Ceaşcă la cafea sau la banane. Sau în zilele noastre când sunt oferte de Black Friday. Toată lumea aliniată cu voucherele printate aştepta să încheie contractul. S-a nimerit la un moment dat un tip care abia venise şi voia să închirieze o maşină fără rezervare prealabilă. După ce a făcut un tur al celorlalte firme şi a auzit scoruri de 160 de euro fără opţionale pentru două zile, s-a aşezat cuminte la coada de la Gold Car.
În fine, după o jumătate de oră de stat la coadă am concluzionat că scăpasem mai repede decât din variantele mai sus amintite și am ajuns la ghişeu. Acolo, o spanioloaică care vorbea o engleză de parcă făcuse la şcoală, ne-a prezentat opţionalele şi obligaţiile. Astfel: pe lângă cei 80 de lei mai trebuia să plătim obligatoriu un plin de benzină calculat la aproape 2 euro pe litru (asta a fost șpăgutza companiei pentru că la pompă era 1,49 euro, dar chiar şi aşa a meritat), adică vreo 80 de euro. Bun. Deci până acum aveam 18 euro, plus 80 de euro benzina, adică 98 de euro. Plecam cu rezervorul plin și trebuia să îl aducem înapoi gol, iar dacă rămânea ceva petrol, ulterior predării mașinii puteam să intrăm aici goldcar.es/en/incidencias ... cioncombustible pentru a completa un formular prin care să ne fie încărcată pe card suma echivalentă cu benzina rămasă în rezervor. Foarte tare!
Am cerut asigurare full casco, aşa că s-au mai adăugat 20 de euro, în total până acum aveam 118 euro, adică vreo 60 de euro de familion. Ok. Aşa că am continuat. Am cerut additional driver. Stupoare, era gratuit. A trebuit doar să dau datele de pe permisul meu de conducere pentru că şofer principal era trecut fratele meu. Bun, apoi am cerut GPS. “All our cars have GPS for free. Is already inside! ” Ah, pupaţi-aş tălpile tale de spanioloaică fără să mă vadă nevasta!!!
Fiind totul în regulă, ne-au fost înmânate cheile, contractul de închiriere şi am fost informaţi că maşina ne aştepta în parcarea de rent a car la nivelul -1 şi era un Renault Clio hatchback. Cât am bănănăit până am găsit maşina este redundant şi n-o să povestesc pentru a nu-mi şifona imaginea bună despre mine pe care probabil că v-aţi făcut-o până acum. Ajunşi în maşină, ne-am uitat repede pe kilometraj. Avea 11.000 km la bord. Practic era nouă. Milady trebuia să-mi ridice statuie. Unde să mai scriu că, plătind 20 de euro asigurarea full, nu a mai fost nicio sumă blocată pe cardul de credit. Deci eram “free as some f***ing birds”…
Aeroport – Malaga - Granada
De la aeroport până în Granada la pensiunea unde eram cazaţi am făcut cam 13 km. Ca şi atunci când am fost în Madrid ne uitam şocaţi la intrările şi ieşirile pe-de pe autostradă. A45 se continua cu A82 şi dădea în A-ia mă-sii… ameţisem de tot. Noroc cu GPS-ul că fără el, acolo, eram cu siguranţă mâncaţi.
Am ajuns în cele din urmă la Malaga Lodge, pensiunea unde aveam cartierul general în acea noapte. Ca şi loc de parcare, gazda ne indicase pe mail înainte de sosire să căutăm în zonă că acolo parcarea era gratuită. Am găsit cu greu un semi-loc liber în apropierea unui restaurant pe o străduţă adiacentă. De la restaurant ni s-a spus că putem parca cu încredere numai să avem grijă să nu calce roata haşura locului de parcare special amenajat pentru persoanele cu mobilitate redusă. Drept pentru care probabil că cel care parcase în stânga noastră ne-a umplut frigiderul de carne când a plecat dimineaţă pentru că haşura nu era călcată doar că distanţa dintre maşini era de o palmă. În consecință… să fie primit!
A doua zi dis-de-dimineaţă am pornit spre Granada. Urmând indicaţiile GPS-ului am ieşit relativ repede din Malaga şi am luat sub roţi autostrada A-45 apoi urând să intrăm pe A92 până în Granada. Aveam de parcurs aproximativ 145 de km. Ah, ce fericire! Frăţiorul meu la volan, eu în dreapta pe post de secund nu aveam altă treabă decât să trag cadru după cadru cu peisajul care ne înconjura şi, din când în când să mai fac şi câte un instantaneu gagicilor (pardon, Doamnelor) din spate care ţăcăneau necontenit câte-n lună şi în stele. Mână tare, frate, că ne aşteaptă Palatul Nasrid şi n-aş vrea să pierd intrarea de la ora 13.00 pentru ce-i în lume!
Dacă atunci când mergi în Grecia sau în Bulgaria, ai ce scrie despre drum, aici, dragi pretini, nu prea ai ce. E ca-n palmă. Trebuie spus doar că benzinăriile sunt destul de dese pe acestă porţiune de autostradă şi sunt porţiuni unde din cauza curbelor eşti obligat să reduci viteza până la 80 km/h. În rest... peisajul este de poză. Din când în când pe dealuri apare silueta unui taur care când te apropii vezi că este doar o tablă decupată în această formă. Impactul vizual din depărtare este însă la marele fix. Povestea taurului este una interesantă, legată fiind de imaginea Grupului Osborne, un fabricant de băuturi alcoolice, mai ales de sherry și brandy-uri, prezent în business încă de la sfârșitul secolului XVIII. Compania a început pe la jumătatea anilor ’50 să afișeze reclame pentru Brandy-ul de Jerez cu acești tauri, care inițial erau mai mici. O lege spaniolă însă a decretat sus și tare că nu tre’ să se existe nicio formă de advertising pe o distanță de 150 de metri față de carosabil, astfel încât taurii au devenit mai... mari, pentru a fi vizibili în continuare. În timp, tăurașii cei pașnici și publicitari au devenit parte integrantă din frumusețea adiacentă drumurilor, mai ales andaluze unde se pare că ar fi vreo 23 de bucăți, răspândiți pe lângă autostrăzi.
Tot acest landscape mirific completat de apariţia intempestivă a unui curcubeu au constituit preambulul unei vizite de excepţie: Alhambra şi al său Palat Nasrid.
Ajunşi în Granada, GPS-ul a luat-o puţin pe arătură. Urmărind însă indicatoarele foarte corect amplasate, am ajuns cu uşurinţă în parcarea complexului Alhambra. Vreo patru-cinci ore mai târziu când am plecat, nota de plată a fost: 8,5 euro. Scump domne’, aci’, în Granada, aşa că să purcedem deci spre Cordoba...
Granada - Cordoba
Am părăsit Granada destul de târziu în noapte la ora când alţii se întind la o cinzeacă (hâc, vorba savuroasă a stimatei Doamne @eugenia55), pe o vreme de să-ţi baţi infanţii de acasă prin metoda wireless, având în faţă un drum de 203 km, după afirmaţiile GPS-ului din dotare. Deşi avusesem mai multe opțiuni pentru Granada – Cordoba, ne-am oprit asupra acesteia deoarece era pe autostradă. ViaMichelin ne mai dăduse ca opţiuni un drum naţional care era mai scurt cu vreo 50 de km dar ca estimă de timp era puţin mai mult decât acesta ales de noi. A doua rută sugerată era E902 dar era cam aceeaşi chestie cu A45 asupra cărui căzusem cu toţii de comun acord.
Ideea e că această A45 este comună cu A92 pe care venisem spre Granada, pe o bună bucată a ei. Fiind noapte, a fost mult mai uşor să mergem pe un drum cât de cât cunoscut. Fratello mio s-a instalat din nou la volan spunându-mi clar: “De mâine eu stau în spate, beau Cartojal* şi tu conduci! ” Dacă ar fi ştiut el… N. R. Cartojal îi vinul acela de Malaga alb, dulce și bun rău, parol!
Trebuie să menţionez că am prins o vreme în toate cele trei zile de ziceai că suntem în Austria în munţi, nicidecum în sudul însorit al Spaniei. Ca să vă faceţi o idee, temperaturile pentru zona respectivă la sfârşitul lui noiembrie sunt în medie de 12-14 grade Celsius cu o minimă de 9 grade noaptea. Noi dimineaţa aveam temperaturi de 3-4 grade, iar pe la prânz cu chiu cu vai ajungeau pe la 7. Degeaba şi-a pus Milady underwear-urile pe partea cealaltă. N-a funcţionat şi pace.
În noaptea cînd am plecat din Granada, pe la jumătatea drumului, se aşternu ceaţa. O ceaţă din aceea de s-o tai cu cuţitul, de nu vezi la doi metri în faţă şi ai impresia că a dat twilight zone peste tine. Stimabilele doamne din spate, gureşe până atunci, care sporovăiau şi se cinsteau cu Bacardi Breeze, au tăcut instantaneu. “Dacă vezi vreo siluetă întinsă pe carosabil, să mergi mai departe şi să nu opreşti orice ar fi! ”, îl îndemnă pe frati-miu doamna mea, mare amatoare de filme horror. Am considerat de cuvinţă să-i atrag atenţia că pe ceaţa aia putea să fie întins pe carosabil însuşi Monstrul din Loch Ness, că tot ar fi fost slabe şanse să-l observe cineva. Adevărul e că ceaţa aceea părea desprinsă din filmele de groază. Şi aşa am mers vreo 20 de km. Nici indicatoarele nu se vedeau decât în ultimul moment. Atâta timp cât GPS-ul din maşină ne arăta că suntem pe drumul cel bun, totul era ok. Şi totuşi, drumul, chiar dacă este autostradă, are curbe. Nu foarte strânse, dar sunt. Aici trebuie să spun că spaniolii au fost foarte deştepţi. Toată autostrada era “dotată” cu “ochi de pisică”, atât pe carosabil cât şi pe lisele perimetrale. Chiar şi pe ceaţă, aceştia au fost extrem de vizibili, astfel încât, cu viteza ajustată, curbele au putut fi luate în siguranţă, coafura a rezistat cu stoicism iar pasagerii au fost satisfăcuți.
După 20 de km am avut senzaţia bruscă de ieşire de după o perdea. Drumul în faţa noastră era liber şi clar, cerul era senin, putând fi observate cu uşurinţă constelaţiile. Dacă te uitai în spate însă, nu se vedea nimic. Era ca un zid alb, ca un lapte condensat produs inițial de văcuțele Milka. Alright, that was creepy rău! Bineînţeles că următorii 5 km numai despre asta am discutat. Scenaritele lui Milady, care prinsese iar glas, implicau OZN-uri, fantome, bântuieli şi alte cele câte-n lună și în stele. Şi aşa în vervă cum era a început să gesticuleze agitată. În faţa noastră se vedea un zid alb. “F**k, nu din nou! ”, a fost în capul meu. Şi am pătruns iarăşi în ceaţă deasă. De data asta nu au fost decât vreo 7 km, care însă ni s-au părut interminabili. La scurt timp după terminarea acestei porţiuni care s-a produs la fel de brusc ca şi cealaltă, am ajuns în Cordoba. Locaţia de cazare, Hostal Maestre, era chiar în centru şi acolo am avut parcarea asigurată contra cost. Pentru 10 euro maşina s-a odihnit în deplină siguranţă într-un garaj subteran.
A doua zi după-amiază urma să părăsim Cordoba pentru ultimul oraş-ţintă al excursiei noastre: Sevilla.
Cordoba - Sevilla
Eeeeee, în această penultimă zi am luat taurul de coarne, ca să mă introduc pe mine însumi în atmosfera zonei. M-am urcat pentru prima oară la volanul maşinuţei pe care mi hermano pusese monopol până atunci. Trebuie musai să aduc un amendament aici discuției legate de parcare. În seara precedentă, sosind la ore extrem de târzii în noapte, în parcarea hostelului Maestre se mai găsea disponibil un singur loc. Îmi pare rău că nu am făcut poză pentru a imortaliza micimea spațiului și ‘ingeniozitatea’ arhitectului clădirii, nu știu cum calculase el dar poziția respectivă putea fi ocupată doar de un scuter pentru că nu aveai loc de pus normal o mașină, chiar de mici dimensiuni cum era Clio. După 149 de învârtiri pe loc la virgulă, fratele meu cel vajnic a reușit să o parcheze, ajutat fiind de membrii expediției, care se enervaseră cumplit. A doua zi, adică “azi”, urma să vedem ce puteam din Cordoba și să plecăm spre Sevilla în jurul orelor 16:00, termenul limită al parcării la acest hostel. Dis-de-dimineață, pentru că știam ce va urma cu scosul autoturismului, am dat fuga în parcarea subterană și m-a ajutat Bunuțul… erau o grămadă de locuri libere, astfel încât am mutat-o cum am dorit, amplasând-o lângă ieșire, pentru un ‘eject’ facil.
Urcat la volan în apropierea orei programate pentru plecare m-a impresionat, recunosc, servodirecția mașinuței, extrem de lejeră, ca pentru începători, ca și butonul Eco, de asemenea funcția de oprire automată a motorului în cazul staționării, toate fiind gândite și puse în operă pentru un consum redus de carburant. Acum să nu credeți că nu m-am mai urcat în vreo mașină străină și modernă până acu’, dar a fost funny să constat gadgeturile de ultimă generație montate pe un Clio.
Dar, să revenim la scopul narațiunii. Demonstrând o gândire simplistă și fără a mă complica cu ‘pe unde o luăm’ am setat adresa următoarei unități de cazare (ce pompos și ceaușist a sunat) în mirobolanta navigație amplasată by default în bord, aceasta fiind Pension Romero din Sevilla și… dă-i bice micului motor franțuzesc în vederea atingerii noii destinații. Dar, vai! Nu se înfigea deloc, dar nici în ruptul capului. I-am dezactivat și Eco, și Start/Stop la staționare și... nimic! Ce să-i mai dezactivez, airbag-urile? Uf, asta e, mergem mai departe, asta-i mașină de oraș, nu Bugatti Veyron Super Sport, ăla prezentat la Top Gear de l-a condus Cameron Diaz.
Am vizualizat traseul before departure și am văzut că nimerește în Sevilla (lucky us), așa că am purces spre ieșirea din oraș, vremea ținând cu noi și fiind perfectă pentru un nou road-trip sub cerul crystal clear. Traseul, ales de Ioana spanioloaică, a fost autostrada A-4, respectiv drumul European E-5, distanța fiind calculată de Ionica undeva aproximativ și ceva: 149 kilometri până la adresa introdusă.
Drumul a decurs extrem de lejer, ba chiar mi-am permis să fac câteva fotografii tip “selfie” și câteva tip peisaj de la volan cu telefonul din dotare, pasagerii mei gălăgioși fiind ocupați cu degustarea ad-hoc a unui vin Cartojal, admirarea buchetului miresii și deloc interesați de ce se întâmpla prin preajmă dpdv vizual (rog a se viziona foto atașate spre exemplificare).
Signalistica este extrem de bună, dacă nu am menționat-o până acum, aici mi-am adus aminte, așa că gepeseul a fost util în mod evident până la ieșirea din Cordoba și ulterior intrării în Sevilla, în rest, dacă doreai să ieși de pe șosea în vreun orășel sau spre o altă direcție o puteai face liniștit, totul fiind presemnalizat într-un mod profi.
Așadar, admirând cerul brăzdat de câteva firicele de nori, am ajuns și în dreptul localității Écija. Aceasta se vedea cumplit de frumos de pe autostradă, casele albe reprezentând un apanaj al PUZ-ului andaluz, iar turnurile celor câteva catedrale din orășel ițindu-se semețe și îmbiindu-te a le vizita. Citisem odinioară despre această localitate, populată de fenicieni la început și romani mai apoi, cum că păstrează elemente de mozaic originale din epoca romană, dar și catedralele ar fi fost interesante. Era pare-mi-se una în stil mudejar-gotic și vreo două baroce. Normal că ansamblul ar fi meritat vizitat, însă ne grăbeam, astfel încât dorințele mele absconse au fost înăbușite în fașă. Din păcate nu am apucat să imortalizez o vedere cu orășelul, iar companionii mei nu s-au arătat a fi dornici de fotografii, ocupați fiind cu mica petrecere bahică.
Am ajuns destul de repede în Sevilla, pe înserate, unde am dat de un oraș aglomerat (deh, capitala Andaluziei) noroc că am fost îndrumați corespunzător de către Ionica, cu vocea ei mecanico-robotizată de genul ‘acum părăsiți autostradă’, ‘mergeți înainte 200 metri apoi virați brusc la dreapta’ și alte faze de genul, operațiunea viratului brusc deranjând colocatarii mașinii și amestecând oarecum licorile din portbagaj, pregătite pentru servirea nocturnă.
În total am efectuat vreo 2 ore, mergând la limita offsaid-ului, pardon, a vitezei, extrem de plăcut și aici menționez că vreau să merg București-Brașov tot atât de repede și de lejer, fără a mă călca pe bătături cu toți ceilalți participanți la trafic, blocându-mă prin Comarnic vreo oră la trecerea aia blestemată de pietoni. Scuzați refularea!
Strada pe care este situată Pensiunea Romero am găsit-o facil, era una extreeem de îngustă, pe unde am putut jura că nu încape mașinuța, dar care în București sigur ar fi fost cu dublu sens, plus mașini parcate pe trotuar. La spanioli nu era nicio mașină pe trotuar, brava lor monșer! Am oprit pe un colț de trotuar, pe avarii, au fost descărcate bagajele și s-a mers la Pension pentru a se întreba unde naiba parcăm. Eu, sperios nevoie mare de vreo amendă și nedorind a fi campesino rumeno într-o țară civilizată, am rămas de veghe în lanul de secară (pardon, în autoturism).
În scurt timp, mi hermano (ne ajustăm după țară: când am fost împreună în Italia era mio fratello, în Thassos era gyros-Theologos) a sosit cu indicațiile de rigoare: mergi înainte, prima la dreapta, următoarea la dreapta și apoi parcare publică în Plaza de Armas. Am efectuat conform indicațiilor și am ajuns în parcarea subterană unde, la barieră, erau afișate corespunzător tarifele, cel care ne-a interesat a fost cel de 24 ore, adică 21,90 oiro. Împărțit la doi sună mai uman, vă asigur, astfel încât nu am mai comentat ulterior, am luat tichetul din automatul aferent barierei, am parcat-o și am inspectat repejor zona pentru a vedea unde și cum se plătește. Indicatoarele prezente peste tot ne-au condus la casa centrală, acolo unde e un nene care îți ia banii cash sau de pe card. De asemenea, anunțurile spuneau a se plăti înainte de ieșire, pentru evitarea cozilor, foarte elegant. Coafant, pentru toți!
Terminând cu operațiunea ‘parcatul’ am purces spre pensiune, unde am ajuns mai repede pe jos decât am făcut cu mașina de acolo și până în parcare, deoarece am ocolit mult din cauza sensurilor unice. Și pentru că ajunsesem rapid și destul de devreme în economia vizitării orașului am zis să rezolvăm rapid cu cazatul și să fugim spre Catedrală, pentru a prinde pulsul nocturn al celebrei Avenida de la Constitucion, o alegere extrem de inspirată, dar asta într-o altă povestire, lăsându-vă acum într-un suspans de Agatha… Christie, of course.
Sevilla – Malaga – Airport
Deși am stat foarte puțin în fiecare oraș din cadrul micii noastre escapade, iată că în cazul Sevillei am reușit să alocăm puțin din noapte și puțin din cea de-a doua zi pentru a înțelege și noi ceva din această rapidă incursiune pe meleaguri andaluze. În economia avântului turistic manifestat de toți membrii-călători ne-a ajutat foarte mult și ora de plan a zborului spre casă: 20:00. Astfel, puteam să mergem la pas prin Catedrală, Alcazar, pe străduțe hai-hui, apoi urma să luăm mașina și să ne îndreptăm spre Malaga, punctul terminus al călătoriei noastre. Pentru drumul până în aeroportul din Malaga ne alocasem aproximativ 4 ore de la plecarea din Sevilla și până la ora limită a predării mașinii: 18:00, cu marjă de eroare ‘just in case’.
Astfel, am plecat din capitala andaluză undeva pe la orele 14:10, puțin trecute fix și pe la vreo 17:20 eram deja în aeroportul malaghez, mai devreme, plăcut uscați și impresionați de tot ceea ce văzusem pe repede-înainte în aceste zile.
Triști fiind că plecam, doh, am dat fuga să recuperăm mașina undeva pe la orele 12:00, am plătit suma fixată pentru 24 de ore cu cardul și ne-am îndreptat spre Avenida Portugal pentru a zări, fie și numai preț de câteva minute celebra Plaza de Espana, piață pe care în puținul timp petrecut în Sevilla chiar doream musai să o vizualizez. Milady știa că este haos în condițiile în care vrei să vezi ceva în acest superb oraș în foarte puțin timp și având de ales între zeci de obiective care mai de care mai atrăgătoare. Însă, aici a mers pe mâna subsemnatului și... nu cred că i-a părut rău vreo secundă. Am găsit un loc de parcare fără plată, lucky bastard ce mi-s, chiar în spatele pieței, am vizitat-o, ne-am minunat, am băut o cafe latte în 3 minute și dă-i bice spre Malaga.
Setând gepeseul pe Malaga Airport, acesta ne-a arătat drumul cam așa: o luam mai întâi pe A92 ca mai apoi să ieșim de pe această autostradă, în apropierea localității Antequera și să intrăm pe A-45 care urma să ne ducă spre centura orașului Malaga, până la aeroport. Dacă rămâneam pe A92 am fi ajuns fix în Granada, fapt care nu m-ar fi deranjat nicicum, ceream azil politic, mă angajam paznic la Palatul Nasrid, găseam noi vreo scuză, însă ne așteptau piticii cu dor acasă. Calculul estimat era de aproximativ 217 km, cică făcubili în vreo 2 ore și 15 minute.
Autostrada lacrimă pe două benzi, traficul lejer, mai nimeni pe drum până aproape de ieșirea de pe A92 și intrarea pe A-45, vreme iar bună parcă să ne facă în ciudă că părăseam plaiurile cu pricina. Daaaaar...
...La un moment dat se aprinde becul de benzină. Noi nu băgasem nici o lacrimă de carburant de când plecasem din parcarea rent-a – car a aeroportului cu tank-ul full. Păi, să vedeți cum m-au apucat spumele: ‘de ce naiba e butonul ăla Eco, bre? Da’ faza cu opritul motorului automat la semafor? Ei, comedia pământului” și alte injurii pe care nu le pot reproduce aici, din respect pentru largul auditoriu. Ariciu tăcuse brusc, iar când tace ariciu... nu-i a bună defel. Speriată de bombe gen Nagasaki, îmi sugeră cu glas întretăiat să verific autonomia în km a mașinii la momentul dat. Cică erau 80 km. Noi mai aveam, conform navigației, vreo 60 km până în aeroport. Mergem noi mai departe, dar... să te ții miracol: dispăru și autonomia, calculatorul de bord arăta acum ‘ --- ‘ de îi veniră doamnei toate pandaliile şi din când în când îşi ducea mâna la pept, de jurai că-i cap de afiş în vreo dramă pe Broadway. “Te oprești în prima benzinărie și îi bagi de 5-7 euro, că io n-am chef să fac pana prostului și să pierdem avionul, ne așteaptă copchiii!!”, plus etc și alte țipete care îmi gâdilară auzul. Mai bine rămânea în faza de tăcere... Subsemnatul, de un calm imperial gen Gică Popescu când juca libero, se opri cuminte și ascultător la primul Repsol întâlnit pe drum și îi introduse rezervorului benzinofag carburant de 7 oiro la 1,49 euro/litru pentru a liniști spiritele pământului, apelor și văzduhului.
În continuare, pe A-45 se cam aglomeră situația, din ce era liberă mai înainte aici se pare că toți se duceau spre Malaga (v-am zis eu, mai bine mergeam spre Granada, că nu era nimeni, dar nu m-a ascultat neam poporul), apărură și limite de viteză pe la 80-60-40-30 de km pe oră din cauza multiplelor curbe și serpentine, parcă era vineri seară când pleci dinspre capitală spre Ploiești: jihad!
Și totuși, cu tot războiul autostradal, nu am fost deloc stresat, nu mi-a făcut nimeni flash-uri, nu m-a claxonat, parcă nu am auzit țâpurituri și alte alea, așa că am ajuns pe centura Malagăi până la urmă și... am ratat ieșirea spre aeroport, uitându-ne în GPS care aberase un pic și nu la indicatoare. Nu-i nimic, am dat un mic ocol, am văzut și un alt colț de oraș și în final tot la aeroport am ajuns, până în ora fixată de predare a mașinii, liniștiți fiind finally din acest punct de vedere.
Se impun considerațiuni finale…
Scurt și la obiect:
-Drumuri excesiv de bune, libere majoritatea din cauza extra-sezonului, foarte bine semnalizate (cine nu se uită pe indicatoare să fie sănătos);
-Rent –a-car-ul extraordinar de bun la preț, apoi din punct de vedere al condițiilor de închiriere (additional driver inclus, gps inclus, cu extra waiver-ul plătit scapi și de blocarea banilor pe cadrul de credit), recomand cu căldură sait-ul rentalcars.com;
-Cele mai frumoase priveliști pe drum le-am întâlnit în zona Granadei (Sierra Nevada) și pe drumul de întoarcere spre Malaga (A-45), restul ori a fost ceață, ori a fost noapte ori a fost peisajul tern.
Hasta luego, amigos!
Trimis de le_maitre in 08.12.13 00:28:09
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în SPANIA.
42 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (le_maitre); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
42 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
”"Ah, pupaţi-aş tălpile tale de spanioloaică fără să mă vadă nevasta!!! "
Problema e ca o sa te citeasca!! Auch...
Atunci sa te vad daca ai sa-ti poti mentine
”calm[ul] imperial gen Gică Popescu când juca libero
Uite asa-mi place sa-mi pornesc Duminica. Multumiri pentru frumoasa dimineata.
Felicitările mele, pentru un articol plin de savoare, pe care l-am citit cu deosebită plăcere!
@le_maitre:
Felicitări pentru un review savuros și util totodată celor interesați de o incursiune cu auto pe Costa del Sol
Articolul a "primit" o ilustraţie muzicală sau video-muzicală - vezi mai sus, imediat sub titlu.
Daca autorul preferă o altă melodie sau un alt videoclip, este rugat să ne scrie (aici, ca ecou, ori pe PM)
Consideraţiuni post cititum (jmecherilor, la ce vă gândeaţi?). Stai asa să-mi trag suflarea. Nici eu nu sunt o "dormi in izmene", dar voi... uf, am ameţit doar citind. Vă botez: "Speedy Gonzales Aureus".
Revin:
- măiestrică esti magistral, abia aştept să ne povesteşti ce ati "vizionat" in acest film rulat fast forward. Nici nu mai este nevoie să spun cât de mult mi-a plăcut, but still... am s-o spun: mi-a plăcut maxim, mio hermano;
- măiestrică, iţi faci iluzii când crezi că nu vede ariciul ceva;
- ariciu, TU ai tăcut? Du-ti uăi, cî nu ti cried.
- deci, ca să inţeleg, aţi dispărut ca... taurii in ceaţă, ?
- fotos sunt minunate, in special cele "cu cu"rcubeul (si nu, nu m-am plictisit). Foarte interesant să vezi palmieri si munti in aceeasi poză.
Bravos naţiune călătoare!
maitre, cu toate ca este plina luna de iarna, ma bucur ca ai iesit din hibernare cu brio, si astept sa ma inseninezi cu urmarea aventurii andaluze eu fiind o mare amatoare a zonei. super rew.
Super interesant pontul privind închrirea mașinilor pentru Spania și Portugalia. Deja am făcut o simulare pentru închirierea unei mașini în Spania pentru primăvara 2014. Prețul într-adevăr... imbatabil. Aș avea o întrebare, în contractul de închiriere era prevăzut ca mașina să fie folosită numai în țara respectivă? Intenținez să ajung în Barcelona și de acolo în sudul Franței. Credeți că este posibil, este necesară vreo taxă suplimentară? GPS-ul putea fi setat și în limba română?
Călătorii frumoase în continuare!
Pe marginea autostrăzii șezut-am, ca sa citesc povestea. Și să ascult flamenco, sin duda (asta, insemnând, oare, „un sân plin cu dude”? - ce ți-e și cu spaniolii ăștia!)
Acum pot să spun, „maestre! ” Cinema, nu altceva!
Bravos! Un emoticon cu aplauze, ar fi util.
Super tare calatoria maestre! . Ariciul no digas nada?
Astept un review despre cazare in stilul ei inconfundabil, nu ca nu as aprecia stilul dvs maestre (apropos, La multi ani!) dar as vrea sa cunosc si simtamintele sensibilei doamne.
Buna seara tuturor.
@TraianS: Ariciul a citit tot... inainte de publicare chiar. Si a vazut spanioloaica... si acum asteapta momentul de pay back, care va veni probabil destul de curand... ))) Na, ca am luat-o razna. Am inceput sa vorbesc de mine la persoana a treia. Mi-a luat gelozia mintile... ))
@Emsiema: Mai, io una nu-mi aduc aminte sa fi tacut. Imi aduc aminte doar de o stare de panica si de un film care mi se derula in fata ochilor in care masina era trasa pe marginea drumului, eu faceam semne disperate masinilor care treceau pe langa noi, nimeni nu oprea si in timpul asta pe deasupra noastra trecea blueru' de Bucale. Deci, e posibil sa fi urmarit acest film in liniste... ))
@danamandache:: -) ha, ce m-am umflat in pene!!! Asta a fost un fel de 'fain, ... da eu votez cu le maitre' a lui Andox doar ca aplicat invers. Multumesc, multumesc... de nenumarate ori. Despre care din cazari sa scriu? Malaga si al sau pat de fier forjat (mmmmmm...) si frigul pe care l-am tras cu doua paturi pe noi? Cordoba cu a sa curte interioara in stil andaluz, oglinda maaare de langa pat si baia plina de par si... altele... ? sau Sevilla cu acelasi stil arhitectonic sublim, cosuletul de chei si peretii atat de subtiri incat se auzeau inclusiv sforaiturile vecinilor?
Nu, am inteles, vrei sa ma chinui. Stii ca nu-mi place sa scriu despre cazari... : -))))
@ariciu: doamne, ce introducere! m-ai facut extrem de curioasa! ce paturi, ariciule? cum sa iti fie frig cu maestrul langa tine? stiu ca nu iti plac review urile de cazare dar iti ies asa bine... scrie ariciule, scrie...
@le_maitre: înainte de orice, LA MULŢI ANI!
Credeam că nu mai apuc să citesc tot... mult şi bine scris!
Eu căutam o anumită informaţie şi, cum nu am găsit-o, trebuie să întreb: taxe de autostradă nu sunt pe acolo?
Discutam zilele trecute cu o cunoştinţă, făcea un calcul de traseu cu maşina Barcelona-Malaga şi mi-a spus că taxele de autostradă sunt extrem de mari la spanioli, motiv pentru care s-a orientat către alt traseu
Gracias!
@webmaster: Mulțam fain, cred că-i din cauza Cartojalului
@megawm13: De aia nici măcar nu mă obosesc în a solicita vreun fond sonor pentru micile-mi aberații - știi dinainte ce și cum trebuie mulat pe rew. Așa că... guitarra îmi încântă drumul!
@ania: Autorul vă exprimă mulțumirile cele mai adânci, mai ales pentru răbdarea de a citi!
@Brother Traian: Aici avem o semi-problemă, mai mult închipuită decât evident reală - Ariciul apucă mereu să răspundă înaintea mea (deh, unii mai și muncesc duminica), astfel încât o declar corespondentul meu de război, respectiv PR-u' de serviciu. Din nou ochiu-ți ager a sesizat mici potențiale inadvertențe în relaționarea ciudatului și năbădăiosului cuplu turistic, care pot duce la escaladarea situației matrimoniale. După cum a menționat deja doamna-mi, dânsa fu cu ochii pe mine și mă așteaptă la cotitură, așa că... wish me luck în continuare că la spanioloaică nu mă duc (avea cam mult păr pe antebraț, iac!) Mă bucur că te-ai distrat un pic la începutul zilei, că info utile nuj dacă am apucat să dezbat! Tot respectu'!
@traian. leuca: Vă mulțumesc pentru aprecieri și… stimă maximă!
@nicole33: Sărut mâna pentru vorbele alese, mi-au mers la corazón!
around Emsiema cea măiastră: Stimată Duamnă, vă asigur că botezul a fost primit cu ceeeeaaa mai maaare plăcere, astfel încât famiglia Speedy vă mulțumește prin intermediul zgubiliticului scriptor din tot suflețelul. Mă încântă la nebunie că ți-a plăcut prima parte, adică intro-ul filmului extrem de gălăgios și plin de peripeții care va urma. Când… nu știu, din nefericire. Cert e că inspirația trebuie să-mi parvină, Ariciul să mă lase în pace cu tocatul la cap, dacă scriu serios – nu-i bine că stric blazonul, dacă scriu prea funny zice lumea că s-a întors circu-n oraș… sunt multe detalii pe care trebuie să le am în vedere, life sucks god damn it! Săr’na pentru ‘like’ photos că în rest ți-a răspuns Ariciul la toate frământările tale stilistice. Mes hommages!
@amero: Mulțumesc cu plecăciune! Hibernarea-mi a fost terminată din cauza Ariciului care m-a atacat pe toate fronturile și m-a amenințat că dacă nu scriu… nu știe ce-mi face, mai ales că planul a fost în proporție de 80% al meu, insistențele tot ale mele, cazările la fel. Am tocat-o mărunt la cap și acum e vremea plății. Sper să mă ridic la nivelul așteptărilor, dacă nu… voi mânca bătăiță acasă rău. Săru’ mâna încă o dată!
@doina_c24 : În contractul cu pricina nu am găsit nimic de acest gen, deși l-am citit foarte atent. În schimb, înainte să purcedem la efectuarea rezervării, doamna mea mă toca la cap să mergem și-n Gibraltar, eu uitându-mă cu atenție pe termenii și condițiile de închiriere și negăsind nimic concret în acest sens.
În cadrul voucher-ului trimis de către cei de la rentalcars.com, la punctul Termeni și condiții scria cam așa: “Calatorii Internationale - Daca planurile dumneavoastra de calatorie presupun iesirea in afara tarii din care se face inchirierea, trecerea granitelor sau calatoria pe anumite insule ale aceleiasi tari, va rugam sa ne comunicati acest lucru cu cel putin 7 zile inainte de preluarea autoturismului deoarece pot aparea restrictii pentru anumite tari si va trebui sa informam compania de inchirieri (furnizorul local). In unele situatii va trebui sa achizitionati o asigurare suplimentara, iar echipa noastra va va comunica daca este si cazul dumneavoastra”.
Mai apoi, intrând pe sait-ul celor de la goldcar (la goldcar.es/tc) la punctul 10 din Termeni și condiții ale închirierii, în speță Non-authorised use am găsit ceva de genul că este necesară o permisiune scrisă din partea companiei și o asigurare suplimentară în condițiile părăsirii teritoriului Spaniei, partea continentală.
Din cunoștințele mele însă, Spania, Portugalia și Gibraltarul (deși este dominion britanic) au înțelegeri clare pentru tranzitarea granițelor cu mașină închiriată și acest lucru se realizează fără costuri și acte suplimentare. Pe unele sait-uri însă apare și Franța în această convenție, țară prietenă și vecină a spanioloilor. Părerea mea este că un mail trimis anterior rezervării către rentalcars.com (de exemplu), care este folosit drept motor de căutare sau direct companiei cu pricina, dacă este prețul bun, vă va lămuri cel mai bine asupra situației.
Gps-ul / navigație incorporată a fost setat cu drag în română, nu pot garanta și în cazul altei mașini, dar se pare că sunt multe programe care beneficiază de limba noastră maternă (la italieni am avut gps cu aceleași capabilități). Vă mulțumesc pentru urări și vi le întorc cu drag!
Tot în contextul drumurilor scriu în continuare:
@cdiana: Mulțumesc frumos, Diana, pentru urări! Ai rezistat cu stoicism interminabilului foileton… Apropos de taxe pot spune că nu am plătit niciun leuț pe tot parcursul traseului, pardon euro. Gps-ul a avut setarea ‘avoid tolls’, bine nici multe opțiuni de autostrăzi nu ar fi fost. Referitor la Barcelona-Malaga, am făcut un test acum pe viamichelin.com, am setat ce drum ar recomanda Michelin, am bifat opțiunea ‘avoid tolls’ (exact ca în cazul navigației) și mi-a dat cam așa: cel mai scurt drum = 1.003 km, din care 726 pe autostradă (drumul European E-15, comun cu A-92N), fără nicio taxă.
De nada!
@makuy: Mă plec cu cel mai mare drag în fața slovelor atent alese pentru a fi puse în operă de neostoitul narator al cetăților naturale, spirituale, rocambolești și umane de dincolo de Ocean, Canalul Mânecii și câte-n lună și-n stele! Ca de obicei mă onorează vizita-ți!
@danamandache: Săru' mâna pentru urări! Acum, trebuie să te iau puțin la întrebări Știu că ești fana Ariciului (girls stick always with girls) și m-ar scuti de o muncă chinuitoare să absentez de la condică referitor la cazări daaaar... iese scandal în familie cum că mă sustrag de la îndatoriri. Ce să mă fac? Eu încerc măcar un rew și, dacă nu-i funny să-mi spui, da? Cu omagii, mă înclin!
Vai ce frumos scrieti, felicitari!
Am multe de invatat de la dvs privind scrisul si curajul de a scrie, va admir.
Mi-a placut.
Esta noche ma limitez (limitato care esti!) sa votez cu tăti miembrili dar, mañana, musai sa-mi exprim algunas consideraciones personales!
Hasta la vista, baby! )))
@le_maitre: da... am vazut si eu, multumesc de lamurire. Nu stiu unde a cautat si ce a gasit cunostinta mea, cert e ca suma de care mi-a zis ca l-ar fi costat numai taxele de autostrada de la Barcelona la Malaga (banuiesc ca dus-intors) sareau de vreo 300 de euro... o sa ii spun sa mai arunce o privire, se pare ca nu e chiar asa...
@le_maitre: ¡Eres un fenómeno, maestro! Mi-a placut tot. Savuroasa descriere, as usually, explicatia taurasilor de "carton" de pe marginea drumurilor (daca nu ma lasa memoria, vorbisem si eu odata, de mult, about it...), chiar si descrierea acestui fenomen care mie-mi mananca multe din zile, numit ceata (eu vin la scarbici 45-40 minute by car, din care multe pe marginea raului Duero, adica ceata la greu in perioada asta, stiu cum e cu pun'te perdea, ia-te perdea)... Abia astept sa citesc si aventurile (a se citi vizitele) voastre flamence. Eu o sa traiesc, in curand, experienta unui "tablao flamenco" (de cand tanjesc...), in Madrid deocamdata.
Besos y abrazos desde la fría Castilla.
@cdiana: De curiozitate am intrat pe Vía Michelin, unde intru de fiecare data cand vreau sa calculez, aproximativ, distante, preturi, etc. Mi-a iesit: Barcelona-Málaga, numai pe autostrazi (nu sunt toate cu plata, autopista - marcata cu albastru - se plateste, autovía, marcata cu verde si care are tot doua benzi pe sens, nu se plateste), 996 km., 10'58 ore din care 10'20 pe "vías rápidas", pret aproximativ 156,56 € cu masina pe benzina, din care pentru autostrazi 40,55 €. Uite linkul: viamichelin.es/web/Itiner ... &routeConso=5.6
O zi frumoasa!
@uebi dragi vă jur ca am incercat să mă abţin, daaaar, nu mi-a ieşit, aşa că...
fara arond, MAIESTRICA drag, nu numai că eşti un foarte bun haioso-sufletist-romantic-povestitor, dar constat că eşti şi in trendul anului 2013 ) Cum cu ce? Cu selfie!!! Hahaha, ce m-am distrat. N-ai sughiţat?
”botezul a fost primit cu ceeeeaaa mai maaare plăcere
atunci ne vedem la tăierea moţului! )). Promit că pun pe tavă numai chei de merţane, beemvee, ceva aureturi, diamănţi şi cheile de la casa mea din Ibiza
@drumet:
Am cam rămas paf citind cuvintele alese scrise de Dvs, astfel îngaim doar: Mulţumesc!!!
@Eugenia55:
Doamnă, vizita şi consideraţiunile Dvs me encanta într-un mod dificil în a fi descris şi pus în operă virtual.
Con mucho respeto!
@alinaro:
Dragă Alina... De atâtea laude nu voi mai încăpea în penele stilistice fir-ar să fie şi se va supăra Doamna-i pe mine din cauza schimbării potenţialei garderobe
Daaaar... mulţumirile vin pe această cale exprimate din tot sufleţelul meu, aşa cum prea bine intuieşti.
Cu proxima ocazie vine şi continuarea, cred că mai curând aş încadra restul la 'mini-paranghelie' turistică decât la peripeţii.
Nu pot concura neam cu tine la topica şi frazarea urărilor dar măcar încerc: pupici din Bucharest-Pantelimon!
arond EmsiEmaaa:
Doamnăăăăă... mă voi prezenta cu o tavă uriaşă pentru a îngloba toate cele enumerate de Dvs cum că trebuie postate acolo'şa!
În rest, ştii bine că încerc să fiu în pas cu moda virtuală, acum iartă-mă că nu mai stau la chit-chat dar mă grăbesc să fug puţin la un showrooming urmând ca după ce voi alege produsele să plătesc cu bitcoin şi să o aştept pe Milady acasă hot, doin' some twerking!
Omagii fără de ţărmuri!
@alinaro: mda... deci exista pana la urma taxe de autostrada, cel putin intre Barcelona si Malaga. Dar, nici asa nu ajunge la 300 de euro (dus-intors) cat mi-a spus mie ca ar fi numai taxele... sau nu am inteles eu bine??
Oricum, una peste alta e bine de stiut!
Multumesc foarte mult!
@cdiana:
a) Variante cu taxe, în care nu s-a bifat căsuţa 'avoid tolls'
1. drum european E15 / autostrada A7 Barcelona - Valencia- Alicante - Granada - Malaga = taxe în valoare de 40.55 euro, distanţă 984 km, timp estimat 10 h, 55 minute.
2. drum european E15 / E 901, Barcelona - Valencia - Cordoba - Granada - Malaga = taxe de drum în valoare de 40.55 euro, distanţă 1.004 km, timp estimat 10h, 56 minute.
3. drum E90 - Barcelona - Madrid - Malaga, ocolitor un pic = taxe drum 30.75 euro, distanţă estimată 1.150 km, timp estimat 12h20 minute.
b) Variante fără taxe, în care s-a bifat căsuţa "avoid tolls"
1. drum european E-15 / A92N Barcelona - Valencia- Alicante- Granada -Malaga, distanţă estimată 1.003 km, timp 12h52 minute.
2. drum E-901 / A43 Barcelona - Valencia -Cordoba - Granada - Malaga, distanţă 1.024 km, timp 12h52 minute.
3. drum E-90 / E-5 Barcelona - Lerida - Zaragoza - Madrid - Cordoba - Granada - Malaga, distanţă 1.144 km, timp 12h43 minute.
Sursa: viamichelin.com. Nu am mai introdus link-urile pentru că erau foarte mari şi îmi pare mai facil expusă problema aşa.
Aşadar, se poate şi cu bani şi fără. Sper să fi fost de folos.
Hasta luego!
@le_maitre: maestre, citesc cu drag tot ce vine din partea familiei Speedy si daca e vorba de petrecere fie ea si de taierea motului, invitati-ma si pe mine ca doar sant pantelimoneza de-a voastra, numai ca nu stiu ce sa aduc, nasa a facut cadouri alese. nu prea ai cum sa o egalezi
@le_maitre:
De unde știi de povestea taurului Osborne?
Eu am aflat-o de la ghidul excursiei de o zi la Gibraltar, pe care am făcut-o în sejurul petrecut la Malaga.
Trebuie să spun (deși sunt convins că știi chestia asta) că trei zile pentru Andaluzia este un timp mult prea scurt, ați cam risipit gloanțele în vânt). Eu am stat o săptămână și tot nu a fost de ajuns
Așa că vă urez întoarcere cât mai grabnică pe Costa del Sol!
@danamandache:
Confirm cu siguranţă chemarea la "oaste" când ne vom aduna odată şi-odată de pe drumuri, momentan famiglia pricinoasă abia a aterizat de la Roma şi mâine dă o fugă cu pitacii la Sibiu pentru Târgu' de Crăciun. Nu-i motiv de laudă da' încă nu putem efectua party, că n-avem timp
Mulţumim că ne citeşti, doar ce s-a întors "circu'n oraş"!
@Costi:
Aaaaa... păi e simplu cu taurul: după prima întâlnire de gradul III între Malaga şi Granada, a urmat o întrebare retorică cum că ce este cu taurul. La Hostal Maestre - cazarea din Cordoba - am dat fuga cu tableta acolo unde se prindea semnal mai bun şi am căutat info pe net despre El Toro. Nu ştiam cum să caut, mă grăbeam deoarece era foarte târziu şi am gugălit "bulls on the road andalucia". Aici am găsit în primele link-uri un blog al unei tanti, manifestând explicaţii succinte despre taur, iar apoi am ajuns la wikipedia şi... gata informaţia!
Apropos de timpul foarte scurt petrecut... aici e o altă buba: noi nu am vrut să facem Costa ci doar, punctual, 3 obiective... Alhambra, Mezquita şi Alcazarul, visuri extrem de vechi de-ale mele. Ştiu că nu am văzut mare lucru din frumuseţile Coastei + Andaluziei, însă e greu să lăsăm copiii mai mult de 3 nopţi fără noi. Aşa că de fiecare dată când plecăm fără ei facem mici injecţii turistice, alergătură multă în timp ffff scurt. E un fel de testare a terenului pentru a avea motiv să revenim pe acele plaiuri de excepţie
Urările le primim cu cel mai mare drag şi ţi le returnăm însutit!
@le_maitre: cu un pic de întârziere... mulţumesc!!! I-am dat deja aceste informaţii. Cu siguranţă sunt de folos, mai ales dacă prietenii mei rămân pe varianta Spania. Îi cam descurajaseră scorurile la taxe, ce au găsit iniţial...
@le_maitre - Rog pe webmaster sa fie ingaduitor cu mine pentru ca scriu acest ecou la un reviev la cca. 1 a si 4 luni de la data inacarcarii pe acest site.
Domunul Le Maitre, numai cateva idei simt nevoia sa vi le transmit. Astfel, citind reviewul dv, am facut asemanarea cu romanul lui Jules Verne - Ocolul pamantului in 80 de zile, unde personajul a parcurs acest traseu cu ochii pe calendar, ca sa ajunga la data si ora stabilite la plecare. La fel si dv. ati facut aceasta excursie intr-un ritm alert, cred ca a fost o cursa de anduranta. Suntei un foarte bun sofer si bun navigator.
Nu oricine are aptitudinile dv in sensul ca o data urcat la volanul unei masini alfel ca a dv., sa se acomonadeze repede cu ea si sa o conduca multi km pe drumuiri straine. Sunteti de admirat.
@Mihai18 - Da, a fost o cursă contra-cronometru, însă ăsta este stilul nostru, de aceea am fost porecliți Familia Speedy. Doresc să vă subliniez că navigatorul este doamna-mi, o piesă esențială în angrenajul nostru "călătoristic".
Mulțumesc cu plecăciune pentru slovele Dvs atent îmbinate, meritul maxim l-a reprezentat dorința uriașă din copilărie de a vedea trei coloși în doar trei zile: Alhambra, Mezquita și Alcazar-ul! La bună re-citire!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2016 Traversând Mediterana — scris în 23.10.16 de Mika din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2016 Drumul cu mașina România - Spania — scris în 19.02.18 de RoxanaGRS din IAşI - RECOMANDĂ
- Aug.2015 Cu ferryboat-ul spre Barcelona — scris în 08.04.16 de Mika din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2014 Cu maşina prin Andaluzia — scris în 03.09.14 de iuliaen din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2013 Drumul Bucuresti - Fuengirola cu masina — scris în 21.11.13 de ania din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2013 De ce nu până la Oceanul Atlanic? — scris în 01.09.13 de albena din TARGOVISTE - RECOMANDĂ
- Sep.2012 Barcelona si masina — scris în 29.09.12 de icleanugaby din TIMISOARA - RECOMANDĂ