ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.08.2013
DE unq
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: BOTOȘANI
ÎNSCRIS: 31.07.12
STATUS: SENIOR
DATE SEJUR
JUL-2013
DURATA: 2 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 12

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Transalpina ,drumul Regilor . Încercați și nu veți regreta .

TIPĂREȘTE

Am decis împreună cu prietenii mei să traversăm Carpații de la sud la nord ca parte a drumului de întoarcere acasă de la mare. Intrarea spre Tansalpina din Muntenia este foarte bine semnalizată existând indicatoare peste tot.

Atenție că aparatele GPS au tendința de a nu lua în calcul varianta de traseu decât după ce intrați pe el iar mai apoi va încerca să vă ducă la Petroșani sau Voineasa. Coroborați informațiile indicatoarelor (traseul inițial Rânca - Obârșia Lotrului - Sebeș), ale GPS-ului și cele pe care le furnizează harta. Dacă vreți una în detaliu îl găsiți în postarea mea anterioară referitoare la istoria și geografia Transalpinei.

Având în vedere momentul ales – 24 iulie – nu am avut problema zăpezii (atenție că iarna aici e lungă iar drumul poate fi mortal cu zăpadă sau gheață).

Cu toate acestea trebuie să aveți în vedere faptul că, foarte rapid pe urcare, temperatura scade mult. Noi am plecat din Novaci la 28 de grade (26.07.2013 ora 09,30) am ajuns la Rânca (18 km de la 460 m la 1580 m altitudine) la 18 grade iar în Pasul Urdele (2145 m) erau 14-15 grade.

Drumul până la Rânca a fost ok asfalt bun, parapeți în toate zonele periculoase, peisaj o nebunie, cred că am făcut o oră timp în care am oprit să verificăm mașinile și să facem poze.

Rânca mi-a lăsat un gust amar prin haosul în construcțiile ce vor să valorifice economic potențialul turistic al zonei. Practic s-a construit fără nici un Dumnezeu că plan urbanistic sau unitate arhitecturală nu cred să existe în mijloacele de exprimare ale autorităților locale.

Am continuat drumul ce devine și mai abrupt și mai strâns în viraje, în concluzie, mai greu. De aici parapeţii devin din ce în ce mai rari iar adrenalina începe să pompeze. Am avut un impuls de a trage pe dreapta, pe marginea unei prăpastii, pentru a face poze dorință murind în faşă izbită de valul de nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu feminin hotărât venit din spatele mașinii.

În fine, am găsit alt loc de parcare, ceva mai încolo şi pe dreapta drumului și am trecut din nou la poze. Aici era începutul pasului Urdoi spre zona unde Transalpina capătă titlul de cea mai înaltă șosea din Romania. de altfel această succesiune de curbe apare în fiecare suvenir turistic al zonei.

Înainte de a finaliza urcarea în pas o să întâlniți o porţiune de drum îngust şi extrem de abrupt (pantă de cel puţin 80% 8%, părerea mea) care a solicitat maşina (în treapta a doua) şi a declanşat la maxim adrenalina în pompe.

Partea bună e că jocul ţine puţin şi ajungi în zona de plat unde găsim oferta turistică şi dovada atracţiei pentru turişti a drumului nostru (chioșcuri cu suvenire-cele mai multe kitsch-uri-sau produse tradiționale), urmaşii ciobanilor transhumanţi (stânele sunt prezente peste tot și dacă ai noroc poți împrumuta o sarică pentru poze), dar şi un peisaj minunat.

De aici drumul începe să coboare. Bine, nu chiar brusc (mai şi urci câte un pic, ) dar esenţial este că, în curbe strânse (acul de păr e minciună), cobori încet şi sigur. Coborârea are şi ea partea ei de surprize:

Asfaltul bun alternează cu porţiuni lipsă completate cu piatră spartă, parapeţii de protecţie dispar de tot în timp ce singurele indicatoare sunt de ”încurajare” (de exemplu: pericol de prăbușire)

Pe lângă obstacolele de drum sau trafic mai poţi întâlni şi altele, mai prozaice: oi, cai, vaci sau prietenii măgari.

Cu puţin înainte de Obârşia Lotrului veţi trece peste un pod ce traversează un afluent al Lotrului loc care, în opinia mea, reprezintă şi sfârşitul coborârii. Cel puţin al Parângului.

Am făcut până aici 48 de kilometri dar am pierdut noţiunea timpului. Oricum la ora aia încă nu conta.

De aici până la Obârşia Lotrului mai avem 1 Km urmând indicatorul

Ajunşi în Obârşia Lotrului trebuie să faceţi stânga luând indicatorul Şugag - Sebeş

În caz contrar vei păţi ca noi. Când am trecut prin dreptul indicatorului ce este amplasat după un gard, înainte de un pod, ăsta era ascuns de un camion macara ce efectua o lucrare. La pod drumul făcea o intersecţie (ca cea din semn) dar la stânga drumul era complet desfundat motiv pentru care am considerat că spre înaite e drumul nostru. GPS-ul nu a protestat că eram pe o varinată de ieşire spre Valea Oltului prin Voineasa aşa că dă bătăi.

Drumul nu prea bun (asfalt vechi, spart sau chiar lipsă pe porţiuni destul de mari) şi, după 17 Km am ajuns la Lacul Vidra. Nu rău pentru un călător, dar ne-a cam încurcat.

Oricum, după şedinţa foto de rigoare ne-am întors la Obârşia Lotrului.

Aici am luat varianta bună a drumului şi, după un slalom printre bureţarii parcaţi pe o parte şi alta a drumului am început o nouă etapă a drumului.

Şi bucata asta era nouă, cu mai multă amenajare şi semnalizare ca în munţi dar cu aceleaşi numeroase şi enervante întreruperi transversale. De altfel acestea au fost prezente de-a lungul întregii distanţe până la Sebeş.

După Obârşia lotrului am oprit de câteva ori să facem poze cu peisajul minunat de la Lacul Oaşa şi la Barajul Tău – Bistra.

De aici a început grupul să simtă oboseala aşa încât am ţinut fir întins până la Sebeş deși eu aș fi vrut un dans cu fetele de la Căpâlna.

Aici bilanţul. Transalpina (139,4 Km) plus bonusul de la Lacul Vidra (17 dus 17 întors) 6 ore de traseu timp care a trecut aproape fără să ne dăm seama. Ca pasager ai parte de întreg peisajul, asta dacă nu suferi de vreun rău de mașină, curbe, înălțime sau alte cele. Ca șofer îți garantez că cepele vor avea concurenți buni în o ochii tăi dar o să ai timp suficient și pentru peisaj că drumul nu permite altceva.


[fb]
---
Trimis de unq in 02.08.13 10:05:18
Validat / Publicat: 02.08.13 12:20:26
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSALPINA.

VIZUALIZĂRI: 4521 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

15 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (unq); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Plecăm curajoși dinspre Novaci spre Rânca
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20450 PMA (din 22 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

15 ecouri scrise, până acum

webmaster15
[02.08.13 12:20:16]
»

Mutat la rubrica "Transalpina - cel mai înalt drum din România" (deja existentă pe sait); şters rubrica dublură creată de autor.

haiduc
[02.08.13 14:16:16]
»

Foarte util si votat.

Ce trebuie de verificat la masina in urcare si nu a fost verificat la pornire la drum?

Un Logan si un Opel Vivaro (cu bagaje) au sa urce panta de 80% inainte de pasul Urdele?

traian.leuca † CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[02.08.13 14:35:07]
»

@haiduc: Nu trebuie nici un fel de verificare suplimentară.

Am urcat această şosea de trei ori cu trei maşini diferite.

Prima oară cu Dacia 1310 (şi şoseaua era parţial asfaltată), a doua oară cu un Fiat Albena de 1242 cm (şoseaua asfaltată 75 %) şi ultima oară cu un SUV.

În toate cazurile am ucat fără probleme şi m-am întâlnit pe parcurs cu tot felul de maşini, de la 4x4 până la Matiz.

Nu există pantă de 80% pe drumuri rutiere.

Andox
[02.08.13 14:39:50]
»

@unq:

o să întâlniți o porţiune de drum îngust şi extrem de abrupt (pantă de cel puţin 80%

Nu exista nicaieri in lume drum cu panta de 80%. Poate 8%.

@haiduc: poti urca fara probleme si cu Logan si cu Opel.

haiduc
[02.08.13 14:42:45]
»

@traian. leuca:

E putina exagerare dar trebuie sa fie ceva aparte.

Multumesc!

haiduc
[02.08.13 15:11:05]
»

@Andox:

Suntem 10 persoane si doua masini.

Vin special sa gust berea Becs. : -))

Multumesc!

unqAUTOR REVIEW
[02.08.13 18:16:59]
»

@webmaster15: multumesc. a fost primul meu post și nu prea mă descurcam.

unqAUTOR REVIEW
[02.08.13 18:20:07]
»

@haiduc: Cred că orice mașină decentă poate urca întregul traseu fără probleme. Oricum cred că e bine să verifici uleiul, apa și frânele îptr. o astfel de călătorie. Bagajele nu cred că au importanță prea mare. Eu am fost cu un van de 8+1 plin de amatori de turism și bagajele aferente unui sejur de 6 zile în Bulgaria.

unqAUTOR REVIEW
[02.08.13 18:23:41]
»

@Andox: scuze, 8%. Oricum e foarte mare înclinația iar eu nu aveam raportorul la mine.

dorgo
[02.08.13 20:06:07]
»

@Andox: drumuri nu exista, e domeniul alpinismului dar exista coborari in Alpi ("salturi" sau atingeri minime a zapezii) ale schiorilor pe partii inzapezite de 80 grade, dar cu conditia sa ajunga imediat pe portiuni mai putin inclinate de 20-30-40 grade (reportaje Discovery)

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[03.08.13 01:08:53]
»

@dorgo: doctore, rămâi rogu-te la lucrurile la care te pricepi - aici cam încurci declivitățile (măsurate în procente [ % ]) cu unghiurile (măsurate în grade [ ° ], radiani etc.)...

PS f.y.i. - o declivitate de 80% corespunde unui unghi de cca 39°. Se află calculând artg (0.8). Simplu.

haiduc
[03.08.13 23:25:14]
»

@unq:

Si noi mergem cu un 8+1 si m-ai calmat ca tot cu asa o masina ai trecut Transalpina.

Pur si simplu nu stiu cum sa inteleg descrieri diferite pentru acest drum:

vezi impresii

Multumesc!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[04.08.13 01:37:49]
»

@haiduc: dacă ai citi atent articolul despre care pomeneștimai sus, ai vedea că omu' a mers de fapt fix și exact perpendicular pe Transalpina! (v. și ecoul lui ionescunic).

Gabise
[04.08.13 01:49:31]
»

Foarte utile informatii. In urma cu10 zile cand am fost pe Transalpina nu am gasit nicaieri o descriere atat de bine facuta. Eu zic ca depinde de sofer si nu de masina parcurgerea Transalpinei. E normal ca altfel urci in SUV dar nu cred ca traseul este impracticabil in conditii meteo favorabile pentru alte tipuri de masina. Soferul e important sa nu intre in panica, sa nu aiba rau de inaltime dar nici sa cada in cealalta extrema sa minimalizeze riscul si sa mearga cu viteza. Dupa ce ai coborat nu- ti vine sa crezi ca ai fost la acea inaltime. Merita! Macar o data in viata!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
le_maitre
[04.08.13 07:27:12]
»

@unq: O lectură plăcută, plină de informaţii utile unui profan în ale acestui traseu (încă nu am ajuns pe aceste meleaguri de basm deocamdată deşi mă tot ţin de ceva ani) iar fotografiile-s la... înălţime, la figurat cât şi la propriu!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
dorgo, Gabise, haiduc, le_maitre, unq
Alte impresii din această RUBRICĂTransalpina - cel mai înalt drum din România:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.39841604232788 sec
    ecranul dvs: 1 x 1