ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.07.2014
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Craiova
ÎNSCRIS: 28.07.14
STATUS: UCENIC
DATE SEJUR
JUL-2014
DURATA: 7 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
70.00%
Satisfăcător
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
80.00%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Despre sistemul de sanatate din bulgaria

TIPĂREȘTE

Consider ca este necesar pentru cei care vor sa mearga in concediu in Bulgaria sa cunoasca experienta mea neplacuta si sa isi ia masuri de precautie pentru a nu mai trece prin aceeasi situatie ca mine.

Impreuna cu sotul si cei doi copii un baietel de cinci ani si fetita de 10 luni am plecat plini de optimism in concediu in Bulgaria si credeam ca o sa fie un concediu de vis si a fost pana cand fetita a inceput sa vomite in penultima zi de vacanta. Spre seara lucrurile s-au inrautatit si intreband la receptia hotelului Planeta cui putem sa ne adresam ne-au recomandat centrul medical de permanenta Neptun Beach.

Am mers la acest centru impreuna cu fetita, medicul de garda ne-a spus ca este deshidratata, si ca trebuie sa mergem la un spital in Burgas pentru a i se pune o perfuzie, dar ca pentru a ne transporta la spital trebuie sa achitam suma de 264 euro, desi aveam asigurare de calatorie. Ingrijorati fiind pentru starea de sanatate a micutei am platit si am intrebat daca la spital mai este nevoie sa platim ceva. Ni s-a spus ca nu mai este nevoie si am plecat cu ambulanta catre lifehospital din burgas unde nici un medic nu a vrut sa vada copilul intrucat nu lucrau cu firma de asigurari (astra) si ne-au spus ca dak vrem ca totusi un pediatru sa consulte copilul trebuie sa mai platim 70 de euro. Am refuzat si am apelat112 iar de aici am fost indrumati catre spitalul MBAL Burgas, fiind tinuti intre spitale 4 ore timp in care pe nimeni nu a interesat de starea de sanatate a copilului. La spital i s-au facut analize pe loc i s-a pus o perfuzie cu ser si glucoza care timp de 5 ore cred ca nu a curs nici 100 ml, si ea avea rolul de a rehidrata copilul. Dimineata am spus asistentelor ca vreau sa plec si sa vb cu medicul, iar acestea incercau sa imi explice ca trebuie sa platesc spitalizarea desi la internare folosisem asigurarea si nu au fost probleme. TIMP de 3-4 ore am incercat sa vb cu medicul pentru ca pt copil nu se facuse mai nimic dar nu s-a putut, iar culmea mi-au inchis usa de la camera si fereastra pentru a nu pleca. Au incept sa reactioneze cand le-am spus ca voi face plangere impotriva lor pentru lipsire de libertate intrucat este dreptul meu sa plec din spital cu copilul atunci cand vreau, daca este nevoie semnez ca plec cu el pe raspunderea mea, desi folosisem asigurarea eram dispusa sa platesc si spitalizarea, dar numai sa plec si sa ajung la un medic competent pentru copilul meu. NU doresc nimanui sa mai treaca prin ce am trecut eu, sa ti se topeasca copilul in brate si Primul ajutor sa nu existe! Cand a venit o prietena cu o sticla de apa la mine au luat-o la goana asa cum iei un cersetor sau mai urat! Pentru mine a fost prima si ultima data cand am pus piciorul in Bulgaria!

Cand ma gandesc la concediu imi vine in minte numai ziua cand am ajuns la centrul medical de permanenta si tot ceea ce v-am povestit mai sus. Sper ca ceea ce v-am spus sa fie folositor cuiva pentru ca eu nu am stiut aceste lucruri! Multa sanatate va doresc!


[fb]
---
Trimis de rodica15 in 28.07.14 22:45:08
Validat / Publicat: 28.07.14 23:35:12
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.

VIZUALIZĂRI: 7599 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (rodica15); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2700 PMA (din 3 voturi)

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

webmaster
[28.07.14 23:26:16]
»

@rodica15: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.

Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare.

mirelag2003
[29.07.14 09:21:16]
»

Buna, imi pare rau pt cele intamplate.

Daca aveati asigurare trebuia sa sunati la numerele de urgenta de pe polita si ei va dadeau toate detaliile.

Noi cand am fost in Turcia cu copilul, exista un ghid roman care putea fi contactat pt orice problema. De exemplu daca ar fi fost o urgenta medicala ar fi venit medicul direct la hotel si el stabilea daca trebuie transportat la spital, Totul s-ar fi rezolvat cu asigurarea medicala.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dragoș_MD
[29.07.14 11:05:24]
»

@rodica15:

Consider ca este necesar pentru cei care vor sa mearga in concediu in Bulgaria sa cunoasca experienta mea neplacuta si sa isi ia masuri de precautie pentru a nu mai trece prin aceeasi situatie ca mine.

Aferim! De ce? uite:

spre seara lucrurile s-au inrautatit si intreband la receptia hotelului Planeta cui putem sa ne adresam

Înțeleg (bănuiesc, de fapt) că ați avut asigurări medicale

aveam asigurare de calatorie

caz în care primul lucru pe care trebuia să-l fi făcut era să iei legătura cu asigurătorul, care urma să dea instrucțiunile specifice locului unde vă aflați.

Sau să fi apelat de la bun început la serviciul 112 - fiind vorba despre o urgență medicală în mod normal ar fi fost o intervenție fără plată, conform normelor Europene.

Că „h. Planeta” v-a trimis după cai verzi pe pereți, este într-adevăr foarte urât și condamnabil; că medici de la unul sau două centre private și-au bătut joc, iar e foarte urât și condamnabil. Dar asta NU înseamnă că sistemul de sănătate din Bulgaria nu funcționează, ci doar unii reprezentanți ai acestuia din mediul privat.

Și drept contraexemplu eu vin și povestesc experiența mea de acum vreo 6-7 ani din Balcic: atunci, copilașa noastră cea „ascultătoare” a reușit să facă o insolație destul de severă, cu febră, vărsături și tot tacâmul. La miezul nopții, fiind evident că nu reușeam s-o stabilizăm fără ajutor de specialitate, am mers la recepția hotelului și am întrebat unde este spitalul de urgență din oraș, iar fetele de acolo mi-au explicat destul de clar. Peste nici cinci minute eram cu copilu' în brațe la camera de gardă, unde am fost preluați imediat de o doctoriță (să-i dea Dumnezeu sănătate!) foarte de treabă care în cel mult un sfert de oră a liniștit copilul, ne-a dat ceva pastile și o rețetă, plus sfaturi pentru un ușor regim și ce mai trebuie până la vindecare și... la revedere! n-a vrut niciun ban. Regret că în graba cu care am plecat nu m-am gândit măcar să fi luat o ciocolată cu noi, din stocul copilei, să-i fi dat măcar atât.

Așadar, se poate! Și la ei, ca și la noi, în sănătate sunt OAMENI și oameni... depinde de bafta pe care o ai să-i nimerești pe cei potriviți. Dar, cum spuneam, bafta e și cum o faci.

PS evident, ceea ce era recomandat pe rețetă am luat de la farmacie a doua zi contra cost, nu s-au dat gratis! Dar fiind vorba despre medicamente comune, nu au fost nici foarte scumpe.

cmari67
[30.07.14 19:40:07]
»

Imi pare rau pentru cele intamplate dar vin si eu cu un contraexemplu pentru a nu ramane impresia ca sistemul de sanatate in Bulgaria nu functioneaza.

Anul acesta, in luna iulie, fiind la Club Hotel Evrika (tot in Sunny Beach) am avut nevoie - pentru prima data de cand merg in concedii - de consultatia unui medic.

In penultima zi a sejurului am simtit un disconfort in gat. Nu ma durea in gat nici cand inghiteam... era o senzatie pe care nu o pot descrie in cuvinte... pur si simplu ma deranja ceva. Ziua urmatoare senzatia de disconfort se accentuase si ma durea capul, motiv pentru care am decis, ca inainte de a preda camera, sa merg la cabinetul medical din incinta hotelului. Aveam asigurare medicala la Mondial Assistance.

Pe asigurarea medicala scria: “Daca centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 de ore nu este instiintata imediat, pretentiile cu privire la plata compensatiei pentru domeniile..., nu exista”. Fiind pentru prima data in situatia de a folosi asigurarea, nu stiam cand trebuie sunat... inainte sau dupa consultatia medicala.

Am mers la cabinetul medical cu polita de asigurare in mana, am deschis usor usa si cand m-a vazut asistenta a venit spre mine sa vada despre ce este vorba. O femeie foarte draguta, amabila si operativa. Dupa ce i-am povestit, mi-a luat asigurarea, s-a uitat peste ea si a zis ca-mi trebuie si buletinul. Sotul meu s-a dus la receptie sa-mi ia buletinul iar pe mine m-a condus in biroul alaturat unde era un tanar caruia i-a dat polita mea de asigurare. Tanarul a sunat la centrala de urgenta, a dat ceva date din polita dupa care si-a notat ceva. Din acel birou vedem medicul care se ocupa de o fetita cu perfuzii si un tanar cu piciorul ranit. Nu am asteptat 5 minute si a venit medicul la mine, m-a consultat, m-a intrebat de ceva simptome dupa care s-a retras in cealalta incapere. Dupa cateva momente a venit cu o reteta... diagnosticul – laringita si tratamentul – Faringosept, Influcid si Nurofen Forte. Mi-a zis ca daca nu se amelioreaza in doua zile, sa iau si antibioticul care era scris pe spatele retetei, iar daca dupa trei zile nu ma simt mai bine sa revin la control. Noi oricum plecam de la hotel dar nu spre casa ci spre Nisipurile de aur pentru alt sejur de 5 nopti. Am completat un formular cu ceva date din buletin si numele asiguratorului apoi am plecat. Cu reteta am fost la o farmacie din Varna iar medicamentele le-am platit (in banii nostrii - aprox. 40 lei).

Ca o concluzie... eu nu am avut probleme grave dar am vrut sa previn aparitia lor si am folosit asigurarea medicala fara nici un fel de probleme. Asadar, sistemul de sanatate functioneaza in Bulgaria dar probabil ca si acolo, ca si la noi - cum spune si @Dragos - sunt OAMENI și oameni!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
cmari67, mirelag2003
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Sunny Beach:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.043658018112183 sec
    ecranul dvs: 1 x 1