ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.11.2010
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 19.07.10
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
FEB-2010
DURATA: 9 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Peripetii pe drum spre Borovets

TIPĂREȘTE

Intrucat iarna bate la usa, fiecare iubitor de schi cauta o destinatie cat mai apropiata de posibilitati si dorinte. Ma gandesc ca unele impresii referitoare la vacanta in Borovets, pot ajuta in aceasta alegere.

Pentru prima data la schi in afara Romaniei inseamna o aventura pe care o traiesti minut cu minut. Nu va mai plictisesc cu drumul pana la Ruse pe care cred ca il stiti cat de cat (eu l-am invatat in acest drum). Am nimerit cu chiu cu vai ghiseul pt. plata pod, pt. cumparat vinieta, apoi in sensul giratoriu am gasit iesirea, si la drum. Dar nu te grabi... La iesirea din Ruse m-am proptit intr-o mare coada, iar drumul avand un viraj la stanga nu se vedea unde incepe coada. Am asteptat cuminti, apoi incet, incet unele masini depaseau TIR-urile trecand undeva in fata. Am ajuns si eu in fata in momentul in care o masina de Ro accidentata, era ridicata in aer cu macaraua. Ne-am cutremurat si ne-am uitat mai bine in jur. Turismele mergeau pe un drum de tara, prin zapada, coborand o panta ca apoi sa luand un urcus pieptis. Cu mult curaj si multa inconstienta, intre un Jeep si un Land Rover mi-am strecurat micutul Hyundai Accent (cu 2 cauciucuri de iarna, sic!). A urcat masinuta fara probleme si am trecut mai departe. Gata! Eram foarte tare, am prins mult curaj si zburam pe sosea. Am mers cu 100-120 km/h pe drumurile bulgaresti aici curatate, aici nu prea. Atentie!!! Nimic nu ramane neplatit!

Intr-o localitate spre Plevna, a fost o curba periculoasa nesemnalizata. Drumul nu era curatat aproape deloc: zapada si un pic de gheata. Am vazut curba, am simtit pericolul, tot ce am facut a fost sa iau piciorul de pe acceleratie. Nu puteam sa-l pun pe frana pe un astfel de carosabil, asa ca viteza a scazut de la 100 la 90 km/h, viteza cu care am intrat in curba. Incepand sa iau virajul la stanga am simtit cum imi pleaca spatele si incep sa ma invart ca un titirez de sosea. M-am invartit la viteza aceea de doua ori (cred), apoi m-am lovit cu partea stanga de un perete de zapada, m-am mai invartit un pic si, scazand viteza de rotatie mi-am revenit si am apasat pe frana. A pornit ABS-ul si masina s-a oprit. Din fata venea un Tir. Datorita faptului ca se afla la o distanta oarecare fata de zona de invartire si pt. ca incet, incet a redus viteza pana la oprire daca ar fi fost nevoie, acum, va mai scriu aceste randuri.

Asa ca, aveti curaj, dar ganditi-va totdeauna la o limita! Nu exagerati!

Motorul nu s-a oprit. Eram in sens invers fata de directia de mers initiala, intrase un munte de zapada prin geamul intredeschis si incepuse sa se topeasca pe mine, dar totul era bine.

Asa ca, am lasat sa treaca TIR-ul, am intors masina, si, tiptil-tiptil, la drum. La Sofia trebuie sa mergeti pe centura. Treceti de o pasarela, apoi dreapta si va uracati pe ea, si drept inainte. La semafor, uitati-va bine ca trebuie sa virati stanga spre Borovets.

In Samokov trebuie sa treceti raul. Virati stanga la pod, treceti podul, apoi dreapta pe marginea raului. Drept inainte si ati ajuns in Borovets.

Politie este multa: in apropiere de Plevna, la o limitare de viteza dupa o curba la dreapta, in Samokov, dupa trecerea podului, pe centura in Sofia. Majoritatea problemelor se pot rezolva cu 10 e spaga.

Astfel am ajuns la Hotel Lyon din Borovets.


[fb]
---
Trimis de amota in 15.11.10 10:20:16
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în BULGARIA
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 3204 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (amota); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5300 PMA (din 9 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

Dragoș_MD
[15.11.10 13:55:53]
»

Intr-o localitate spre Plevna, a fost o curba periculoasa nesemnalizata.

Am mai spus-o si in alte locuri, o mai spun si aici si o voi mai spune de Tz ori pana o vor citi cat mai multi conationali ce strabat drumurile Bulgariei:

In Bulgaria vecina si prietena, semnalizarea rutiera se face oarecum dupa alte "standarde". Acele limitari de viteza fara sens de care se plang toti cei ce nu le-au respectat si au fost opriti si au scapat cu cativa Euroi sau cu amenzi, sunt puse SPECIAL pentru a obliga soferii sa intre cu viteza adaptata portiunii de drum care urmeaza (cu o trecere de pietoni, cu o intersectie, cu o curba mai periculoasa, cu un drum denivelat etc.), fara a mai marca special si cauza (oricare din paranteza anterioara) care necesita respectiva reducere a vitezei.

Sunt sigur ca inaintea acelei curbe ai trecut cu vederea un astfel de semn...

Se poate sa ma si insel (caz in care-mi cer scuze), dar nu cred ca e nevoie de un exemplu mai bun care sa ilustreze ca e bine sa nu mai se creada ca acele semne de limitare a vitezei sunt chiar asa de inutile! Mai bine le respectati, decat sa treceti fie si printr-o intamplare asemanatoare celei mai sus relatate!

PS in situatia data, stiind ca masina are ABS, trebuia franat la sange pana exact inaintea rotirii volanului pentru abordarea curbei, schimbat in treapta 2 sau 3 de viteza, apoi ridicat piciorul de pe toate pedalele odata cu abordarea curbei si (eventual) o usoara accelerare pe iesire combinata cu o contravirare, pentru pastrarea traiectoriei (drift controlat, cum fac aia la raliurile cu probe de iarna pe zapada). dar asta e deja alta poveste, nu oricine poate s-o faca (nici macar eu nu am incercat-o vreodata! da' macar stiu ce am de facut).

webmaster77
[15.11.10 15:44:00]
»

mutat la "Drumuri bulgaresti, cu bune si rele" - in urma analizei unui coleg am ajuns la concluzia ca acest review se potriveste mai bine la aceasta rubrica.

anadragusin
[15.11.10 19:56:05]
»

Ce peripetii! Mare dreptate are Dragos si tie mult curaj ti-a trebuit si cu doi copii dupa tine. Bine ca ati ajuns cu bine!

amotaAUTOR REVIEW
[17.11.10 10:35:30]
»

Nu am observat nici o limitare de viteza inainte de viraj, iar la intoarcere chiar am cautat locul cu pricina. Aveam si motiv. Cred ca am intuit mai mult respectiva curba, dar, nu am obervat din nou, nici o limitare de viteza. Drumul era plin de gheata si zapada, nici macar un pic dezapezit.

La intoarcere, tot intr-un viraj la stanga, am derapat la viteza de 30 km/h!!!

De acesta data am luat usor si apoi mai mult, volan dreapta atunci cand am simtit ca "imi pleaca spatele", si masina s-a redresat.

Dupa parerea specialistilor, se pare ca nu e bine sa ai numai 2 cauciucuri de iarna. Dupa cum mi-au explicat ei, fata este franata datorita acestor cauciucuri, iar spatele danseaza, deci probabilitatea derapajului prin invartire este chiar mai mare in acest caz!!!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
amotaAUTOR REVIEW
[17.11.10 10:38:20]
»

Da, este nevoie de curaj si multa, multa inconstienta. Dar orice progres al omenirii s-a bazat pe asa ceva. Totdeauna a fost un "nebun" care a incercat ceva nou, poate "nebunesc" pt. altii.

anducu
[19.11.10 20:24:28]
»

Am citit intai partea a 4-a si apoi acesta. Vad ca este un foileton drumul in Borovets.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
amota, anadragusin, anducu
Alte impresii din această RUBRICĂDrumuri bulgărești, cu bune și rele:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.048672914505005 sec
    ecranul dvs: 1 x 1