ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 18.09.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Constanta
ÎNSCRIS: 04.10.09
STATUS: PRETOR
TIMP CITIRE: 10 MIN

Recomandările AmFostAcolo.ro 2013 pentru Litoralul românesc și Delta Dunării

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Pe 15. septembrie, adica sambata, am avut placerea si in acelasi timp marea bucurie de a participa la editia a doua a Recomandarilor AmFostAcolo.ro, de aceasta data impreuna cu Radio Vacanta si Asociatia Litoral – Delta Dunarii, in calitate de co-organizator, principalul promotor al litoralului romanesc si al Deltei.

A fost un eveniment care a monopolizat intreaga atentie in weekend, atat pentru hotelierii care au acumulat un grad de recomandare foarte bun (peste 85%) pe AmFostAcolo.ro, cat si pentru Asociatia Litoral – Delta Dunarii si ANAT sud-est, interesate de promovarea unui turism de calitate. Presa nu a lipsit nici ea, fiind prezenta prin principalele posturi tv/radio, dar si prin presa scrisa centrala si locala.

Daca anul trecut, la Hotel Iaki (vezi impresii), au fost premiate un numar de 21 de hoteluri si vile de pe intreg litoralul romanesc, anul acesta lista premiantilor s-a marit considerabil, in premiera pentru acest an intrand si Delta Dunarii, prin cele mai reprezentative unitati de cazare, de acolo, care au acumulat recomandari de peste 90% si medii de peste 9. Au fost nominalizate si premiate un numar de 39 de hoteluri, pensiuni si vile de pe litoral si 5 din Delta Dunarii, care au respectat urmatoarele criterii de clasificare:

- părerile să fie reprezentative si actuale - unitatea de cazare respectivă să fi acumulat, până la 3 septembrie anul curent, un număr minim de impresii şi recomandări din sezonul 2012 din partea clientilor săi - nu au fost luate, de exemplu, în calcul acele unităţi unde existau doar recomandări mai vechi sau care aveau doar 1-2 recomandari in total;

- gradul de recomandare general să fie de minim 85%.

Evenimentul a avut loc in sala de conferinte a hotelului Modern din Mamaia, o sala destul de incapatoare pentru personalitatile prezente la eveniment, pe langa manageri, patroni, am avut bucuria de a o revedea pe doamna Corina Martin, presedintele ANAT si al Asociatiei Litoral - Delta Dunarii, pe domnul Aurelian Marin, presedintele ANAT Sud-Est, domnul Daniel Sirbu, redactorul sef de la Radio Vacanta, partenerul nostru de suflet pentru aceasta actiune. Din acest tablou fantastic de participanti, nu putea lipsi insasi sufletul site-ului, domnul Cornel Bociort, care a deschis evenimentul printr-un speech care a monopolizat intreaga audienta.

In mare, Cornel a povestit despre ADN-ul site-ului si despre principalele lui facilitati, despre faptul ca AmFostAcolo.ro dincolo de informatia turistica care primeaza pe site, reprezinta o comunitate de peste 30.000 de utilizatori, generoasa si sufletista, care aloca o parte din timpul lor, pentru a ajuta alti utilizatori ai site-ului in alegerea destinatiilor de vacante.

Multa lume face comparatie intre AmFostAcolo.ro si TripAdvisor sau HolidayCheck – aceasta comparatie ne onoreaza, insa AFA.ro are multe lucruri in plus fata de cele doua site-uri nominalizate; de exemplu o veriga importanta o constituie componenta de socializare, implementata in primele luni de functionare a site-ului, cand termeni precum Facebook ori Twitter erau complet necunoscuti marii majoritati a romanilor. Un alt exemplu este rubrica “Ce-mi recomandati” (CMR) , care asigura unui turist care doreste sa plece intr-o anumita destinatie multe raspunsuri si recomandari clare, argumentate, putand ajuta decisiv la o alegere optima, pe baza recomandarilor – dezinteresate! - ale celor care au fost acolo in calitate de turisti.

In ceea ce priveste recomandarile AmFostAcolo pentru anul 2013, Cornel a dorit sa sublinieze faptul ca ele nu si-au propus sa determine care sunt cele mai *valoroase* hoteluri de pe litoralul romanesc, de altfel pe lista nominalizarilor exista hoteluri de doua stele si pensiuni fara pretentii de lux. Recomandarile AmFostAcolo si Radio Vacanta, in parteneriat cu Asociatia Litoral - Delta Dunarii, recompenseaza, in fapt, unitatile de cazare care au reusit sa ofere un raport pret/calitate optim categoriei de turisti caruia i se adreseaza.

Recomandarile AmFostAcolo.ro nu garanteaza o vacanta perfecta pentru orice turist; un turist client obisnuit al hotelurilor din clasa premium NU trebuie sa aleaga un hotel de doua stele doar pentru ca este recomandat de AmFostAcolo sau pentru ca este mai bine pozitionat in clasamentele satisfactiei turistice. Suntem insa deplin increzatori ca un hotel recomandat de AmFostAcolo va asigura (si) in 2013, o vacanta reusita oricarui client din categoria turistica careia acel hotel i se adreseaza.

La final, Cornel a dezvaluit cateva dintre planurile de viitor – printre care implementarea unor facilitati care nu exista pe nici un alt site de profil din lume: de exmeplu afisarea unor ”clasamente de valoare” unde vor putea fi comparate hoteluri din aceeasi categorie turistica. In prezent de foarte multe ori se amesteca merele cu perele, asa cum ii place lui Cornel sa spuna; nu e corect sa comparam hoteluri de doua stele cu hoteluri de cinci stele (doar pe baza satisfactiei de la clienti – ea provine din *grupuri diferite* de turisti si o comparatie NU este elocventa). In prezent clasamentele AmFostAcolo departajeaza hotelurile functie de satisfactia clientului, care este cu totul altceva decat "valoarea". Pe viitor, insa, orice vizitator care isi poate identifica corect grupul turistic din care face parte va putea alege ‘cel mai bun hotel’ din categoria sa – de exemplu ‘cel mai bun hotel din categoria 3 stele superior’.

Pe viitor, AmFostAcolo isi propune sa creeze sau sa consolideze legatura stransa intre hotelieri si turisti; feedback-urile la fata locului sunt cele mai utile pentru hotelieri in eliminarea unor deficiente constatate de catre turisti; este necesar ca acest dialog sa se concretizeze cat mai rapid, ajutand in primul rand unitatile turistice sa elimine in timp util multe dintre problemele semnalate. In plus, orice hotelier trebuei sa urmareasca constant impresiile si reocmandarile incarcate de turisti pe AmFostAcolo si alte site-uri si, in plus sa *raspunda* celor scrise acolo - iar in aceasat privinta, pe AmFostAcolo vro gasi un suport automatizat si eficient de comunicare cu autorii si cu ceilalti cititori.

In acelasi timp, AmFostAcolo.ro isi propune sa demareze o actiune concentrata pentru educarea culturii turistice a celor care pleaca in vacante, sunt foarte multe cazuri cand turistii romani se comporta ca si cand totul le este permis daca si-au platit sejurul, cand se comporta deplasat, deranjandu-i pe ceilalti turisti prin comportamentul lor, dar si pe hotelieri prin distrugerile pe care le fac. Din acest motiv, AmFostAcolo isi asuma raspunderea legala pentru a deschide asa numitele “listele negre” - cea cu turistii cu comportament neadecvat, de exemplu, unde hotelierii vor putea nominaliza turistii cu probleme, prin cazuri dovedite. Acest lucru este bun si pentru hotelieri care isi vor putea alege cu mai multa grija clientii.

In incheierea discursului, Cornel a promis extinderea Recomandarilor AmFostAcolo.ro la nivel national, pe zone de interes turistic, astfel incat de aceste nominalizari, sa se poata bucura si hotelierii de la munte, care la randul lor depun acelasi efort pentru promovarea destinatiilor in cauza.

In continuarea a fost invitat domnul Sirbu, de la Radio Vacanta, in calitate de partener AmFostAcolo care a enumerat cateva dintre ideile care au stat la baza acestui parteneriat dintre “un site din vestul tarii, cu radioul numarul 1 din estul tarii - Radio Vacanta”.

Daniel Sirbu a pus accent in primul rand pe cultura turistica care in ultimii ani a evoluat (si) datorita site-ului AmFostAcolo, sunt din ce in ce mai putini turisti care aleg destinatii turistice in necunostinta de cauza, in general, la achizitionarea unei vacante turistul este informat de posibilitatile acelei destinatii prin anumite canale, site-uri, iar principalul factor de informare la nivel national este AmFostAcolo. Turistul trebuie sa stie ce pretentii trebuie sa aiba la 2 stele si ce pretentii la 5 stele, iar legatura intre hotelieri si site-ul nostru trebuie sa fie in beneficiul clientilor care aleg respectiva destinatie de vacanta.

In continuare a luat cuvantul doamna Corina Martin, care a felicitat site-ul pentru implicarea in turism, AmFostAcolo.ro este un site cu o comunitate sufletista, extrem de mare, iar impresiile postate sunt de un real folos atat pentru hotelieri cat mai ales pentru cei care doresc in 2013 achizitionarea unor pachete turistice care sa le confere siguranta unui sejur reusit, respectand raportul pret/calitate.

Doamna Martin a amintit si de premiile Bursei Litoral-Delta Dunarii, eveniment care inchide practic sezonul estival, n-au mai fost acordate premii pe categorii hotelurilor, aceste putand fi considerate (prea) subiective, in schimb cand vine vorba de AmFostAcolo.ro, recenziile postate sunt cel mai bun audit care poate fi primit de catre hotelieri sau de catre agentiile de turism.

In incheiere, doamna Martin si-a manifestat tot sprijinul pentru site-ul AmFostAcolo, speram ca anul viitor acest parteneriat intre Radio Vacanta – Asocoatia Litoral – Delta Dunarii si AmFostAcolo.ro sa se concretizeze prin mult mai multe actiuni comune care sa vina atat in sprijinul hotelierilor cat mai ales in sprijinul turistilor.

Ultimul inscris la cuvant, dar nu cel din urma, a fost Presedintele ANAT regiunea Sud-Est, domnul Aurelian Marin care a laudat site-ul AmfostAcolo si munca omului din spatele sau, specificand utilitatea impresiilor postate, ca factor de promovare a valorilor turistice, dar si ca un feedback rece pentru cei care n-au inteles sensul unui turism de calitate. Dl. Marin a dorit sa sublinieze utilitatea site-ului si pentru *hotelieri*, acestia gasind in paginile sale un feedback amanuntit, explicitat si de calitate, un adevarat 'audit' al hotelurilor in cauza - date care ii pot ajuta foarte mult sa-si perfectioneze serviciile.

De foarte multe ori turistii vin cu asteptari foarte, foarte mari la hotelul respectiv, avand ca grad de comparatie hoteluri din Grecia sau Turcia, din diferite motive sociale, sau din cauza anumitor frustari, gasind momentul ideal de refulare pe site-ul AmFostacolo.ro. Nu toate aceste recomandari pot fi obiective, insa cultura turistica, in plin proces de maturizare, va stii sa separe subiectivismul de efortul concentrat al unor hotelieri pentru impunerea pe piata, ca certa valoare.

A urmat o scurta pauza, pentru asteptarea hotelierilor care au fost invitati incepand cu ora 11.00, conferinta de presa terminandu-se la ora 10.45, a fost inclus un moment de socializare, declaratii de presa si poze, intre hotelieri si organizatori.

Dupa pauza, Cornel a luat cuvantul subliniind calitatea managementului pentru obtienerea unui grad de satisfactie cat mai bun din partea clientilor. In acest sens, recomandarile si diplomele AFA nu pot decat sa contribuie la incurajarea altor hoteluri in elaborarea si implementarea unui management de calitate.

In alta ordine de idei, AmFostAcolo militeaza pentru o mai buna comunicare intre hotelieri si site, prin drepturi la replica, care pot conduce catre clarificarea unor situatii critice care pot inclina balanta intr-un mod nefavorabil pentru hotelieri. Este foarte important pentru imaginea pensiunii/hotelului, sa fie atent urmarite toate recenziile turistilor scrise pe AmFostAcolo, deoarece ponderea informatiilor obtinute pe internet in decizia de cumparare este coplesitoare, iar turistul isi poate face de multe ori o imagine falsa, daca administratorul unitatii turistice nu intervine pentru a clarifica problemele aparute. Este, la fel, foarte importanta legatura turist-hotelier, iar atentia acordata turistului poate de foarte multe ori face minuni, o cazare proasta, dar cu un hotelier atent la nevoile turistului, poate de foarte multe ori sa minimalizeze anumite aspecte mai putin placute care tin de hotel. La fel de important este si feedback-ul in sens invers, de la hotelier catre turist, consideram necesar ca orice hotelier sa scrie cateva randuri de multumire chiar daca impresiile sunt mai putin bune, conteaza foarte mult acest lucru, iar pensiunea/hotelul in cauza are doar de castigat.

A urmat premierea propriu zisa a hotelurilor, premiile s-au impartit in doua categorii: diplome de excelenta pentru hotelurile si pensiunile care au acumulat un grad de recomandare de peste 85% si diplomele ”Chalenger 2013”, pentru hotelurile care nu au atins numarul necesar de impresii pentru calculul gradului de satisfactie, ori gradul de satisfactie general este mai mic de 85%, insa s-au remarcat prin investitii semnificative pentru cresterea calitatii serviciilor sau prin cu trendul ascendent in 2012. Daca diplomele care fac parte din prima categorie au fost oferite de catre Corina Martin, Daniel Sirbu si Cornel, cele din categoria “Challenger” au fost oferite de catre pustoaica mea cea mica – multumesc, Cornel.

Redau lista Recomandarilor AmFostAcolo/Radio Vacanta, pentru anul 2013.

= DELTA DUNARII = 2012/2013

1. Pensiunea PARADISE DELTA HOUSE 4* (Mila 23) Rec 100% - Medie 9,

2. Hotel SUNRISE 3* (Crisan) - Rec Rec 100% - Medie 9,75

3. Pensiunea DELTA MIRAJ 3* (Sulina) Rec 100% - Medie 9,63

4. Hotel plutitor SAGEATA APEI 4* - Rec 100% - Medie 9,63

5. Pensiunea PRODELTA 3* (Uzlina) Rec 92,31 - Medie 9,32

= LITORAL = 2012/2013

1. Vila PRETTY WOMAN 3* (Ef. Nord) – Rec 100% - Medie 9,78

2. Casa HAVANA 2* (Costinesti) - Rec 100% - Medie 9,71

3. Vila ROCCO 3* (Ef. Nord) - Rec 100% - Medie 9,63

4. Hotel RIO 3* (Jupiter) - Rec 100% - Medie 9,59

5. Vila WOLF 2* (Jupiter) – Rec 100% - Medie 9,57

6. Hotel SPLENDID 4* (Mamaia) - Rec 100% - Medie 9,48

7. Hotel BUENO 3* (Mamaia) - Rec 100% - Medie 9,46

8. Hotel IBIS 3* (Constanta) – Rec 100% - Medie 9,37

9. Vila IRIS 2* (Ef. Nord) – Rec 100% - Medie 9,28

10. Vila FLORIAN 3* (Ef. Nord) - Rec. 100% - Medie 9,26

11. Hotel ROYAL 3* (Costinesti) -Rec. 100% - Medie - 9,08

12. Vila ELENA 4* (Ef. Nord) - Rec 100% - Medie 9,00

13. Hotel CORSA 3* (Mangalia) – Rec 100% - Medie 8,96

14. Vila DIANDRA 3* (Ef. Nord) Rec – 100% - Medie 8,91

15. Hotel MEDITERRANEO 4* (Neptun) – Rec. 100% - Medie 8,86

16. Hotel CUPIDON 2* (Ef. Nord) - Rec 100% --Medie 8,48

17. Hotel DEL MAR 4* (Mamaia) - Rec 100% - Medie 7,58

18. Hotel EGRETA 3* (Olimp) – Rec 100% - Medie 7,53

19. Hotel TOMIS 3*(Mamaia) – Rec. 96,4% - Medie 9,12

20. Hotel COMETA 2* (Jupiter) - Rec. 95% - Medie 8,56

21. Hotel AFRODITA 4* (Venus) – Rec. 94,44% - Medie: 8,54

22. Hotel SANDA 2* (Venus) - Rec. 91,67% - Medie 9,07

23. Pensiunea ALFA 5* (Mamaia) - Rec. 9,0% - Medie 9,55%

24. Hotel METEOR 3* (Jupiter) - Rec 90,00% - Medie 8,77%

25. Hotel INSULA 4* (Neptun) - Rec. 88,9% - Medie 8,93%

26. Hotel SUNQEST 4* (Venus) - Rec. 87,5% - Medie 8,53%

27. CASA ANCORA 2* (Costinesti) - Rec. 85,7% - Medie 9,41

28. Hotel VEGA 5* (Mamaia) - Rec 85,71% - Medie – 8,57

29. Hotel VERA 3* (Ef. Nord) - Rec. 85,71% Medie 8,46

30. Hotel MAJESTIC 3 * (Mamaia) - Rec. 85,71% - Medie 8,13

CHALLENGER 2013 ('sperante', 'de urmarit in 2013')

31. Hotel Dorna 3* (Mamaia)

32. Hotel Phoenicia Holiday 4* (Mamaia)

33. Complex Mercur – Minerva (Family Club) 3 * (Mamaia)

34. Vilele CUBE 4* (Eforie Nord)

35. Hotel MELODIA 3* (Venus)

36. Club VOX MARIS 5* (Costinesti)

37 Hotel Best Western SAVOY 4* (Mamaia)

38. Hotel IAKI 4* (Mamaia).

39. Hotel ARENA REGIA 5* (Mamaia)

Fara pma...

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de pepsi70ro in 18.09.12 20:49:55
Validat / Publicat: 19.09.12 06:39:26
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 7192 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

25 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P20 Alaturi de cel mai mare sustinator al litoralului romanesc, doamna Corina Martin. Va multumesc, doamna
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 22051 PMA (din 51 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

25 ecouri scrise, până acum

Admin
[19.09.12 07:03:26]
»

In zilele urmatoare, diplomele acordate vor fi incarcate si afisate in paginile principale ale unitatilor de cazare in cauza, fiind - sa speram - de folos practic in alegerile turistice pentru anul 2013.

--

Merita mentionat faptul ca Ovidiu (pepsi70ro) a fost, si in acest an, sufletul organizatoric al acestui eveniment. Intr-o alergatura continua, a asigurat intreg suportul logistic nescesar bunei desfasurari a evenimentului - de la pixuri, fursecuri pentru mini-bufet, ramele pentru diplome si pana la contactul permanent cu hotelierii invitati si presa. E o munca apreciabila, care nu se 'vede', insa se simte din greu in rezultatul final.

Multumesc Ovidiu.

Multumesc deasemenea tuturor celor care s-au implicat si au pus umarul/sufletul in buna desfasurare a fetsivitatii.

TraianS
[19.09.12 09:00:06]
»

@dorgo

Cred ca ai sarit peste cateva cuvinte cand ai citit reviewul de mai sus: "recomandari dezinteresate".

Felicitari @Cornel, @pepsi70ro si AFA.

Turismul romanesc are numai de castigat de pe urma unor astfel de evenimente. Tineti-o tot asa

P. s.

E super reportajul video atasat.

vasilica
[19.09.12 09:32:01]
»

Bravo! La mulţi ani înainte de existenţă profitabilă, băieţi!

Iote în ce comunitate mişto intrasem şi habar n-aveam...

Paty
[19.09.12 09:35:13]
»

Felicitari pentru initiativa si pentru reusita de a incheia cu brio un asemenea eveniment! Imi imaginez cata munca sta in spatele acestei reusite. Dar cand ea este facuta cu pasiune, rezultatele nu pot fi decat pe masura.

Stiu ca sunt subiectiva, dar mi-ar fi placut sa se afle undeva pe lista si Hotelul Cristal, din Cap Aurora. Merita cu prisosinta. Si indeplinea toate conditiile, mai putin una: singurul review pe anul acesta l-am scris eu, saptamana trecuta. Pe 3 septembrie eram inca in concediu.

Chiar ma gandeam ca e putin nedrept fata de hotelurile/pensiunile/vilele din celelalte zone turistice. Acum, inteleg ca se intrevede si mai multa munca la orizont. Va doresc mult succes! Daca pot ajuta cu ceva (munca de birou, pentru ca, din pacate, nu am carnet de sofer), as fi bucuroasa sa o fac.

AmFostAcolo isi asuma raspunderea legala pentru a deschide asa numitele “listele negre” - cea cu turistii cu comportament neadecvat, de exemplu, unde hotelierii vor putea nominaliza turistii cu probleme, prin cazuri dovedite. Acest lucru este bun si pentru hotelieri care isi vor putea alege cu mai multa grija clientii.

O initiativa curajoasa, dar, in acelasi timp, mi se pare putin periculoasa. Sunteti siguri ca nu va creati batai de cap inutile?

A, si inca ceva: nu fiti nedrepti cu Dorgo. Eu zic ca au fost cazuri cand si-a demonstrat cu prisosinta calitatea de OM. Dar asta e, exista persoane foarte competitive de la natura, care simt nevoia sa aiba si o motivatie la capatul drumului. Sa nu fim ipocriti, ni se intampla multora. Si, daca nu ma insel, s-au suspendat premiile, nu? Iar Dorgo inca scrie. Eu, una, am admirat sincer perseverenta cu care a revenit in forta dupa sase luni de suspendare. A, ca parerile lui de prin ecouri nu coincid intotdeauna cu ale noastre, este altceva. Dar avem toata libertatea sa le filtram. Am zis, n-am dat cu parul!

Scuze pentru partea off-topic!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Admin
[19.09.12 09:54:05]
»

O initiativa curajoasa [Listele negre AFA - nota webmaster], dar, in acelasi timp, mi se pare putin periculoasa. Sunteti siguri ca nu va creati batai de cap inutile?

Batai de cap - cu siguranta posibile, ba chiar foarte probabile -- ni le asumam. inutile? in niciun caz.

Sunt foarte hotarit sa contribui cu ceva la o mai buna educatie turistica - la ceea ce numesc eu cultura turistica, aflata departe de maturitate la unii conationali. Ma deranjeaza foarte mult - in calitate de simplu turist! - comportamente neadecvate ale unor turisti lipsiti fara indoiala de o parte din 'cei 7 ani de acasa' - nu doar din punct de vedere turistic, sunt sigur. Degradari si distrugeri, perturbarea grava a linistii si odihnei celorlalti turisti etc. In acelasi timp, in calitate de dezvoltator AFA ma deranjeaza impresiile ce exagereaza intentionat partile negative ori ce prezinta deformat sau in cel mai bun caz partial realitatea de la fata locului, in urma unor conflicte izvorate din dvergentele grave cu proprietarii, mai precis cele nascute tocmai dintr-un asemenea comportament.

Sunt sigur ca odata cu implementarea 'Listei negre AFA cu turistii cu comportament turistic nedecvat' (doar cazuri ce pot fi sustinute cu dovezi fizice! detalii in curand, la lansarea sectiunii), acestia vor avea un motiv suplimentar de gandire *inainte* de a se manifesta astfel (necivilizat din punct de vedere turistic sau 'platind polite' prin exagerari grosolane sau chiar relatari neadevarate din concediile lor). Interesul ne e comun, atat tuturor membrilor AFA (care ne dorim impresii cat mai obiective si mai echilibrate), in particular, cat si societatii turistice romanesti, la nivel mai general.

Pe de alta parte, sectiunea noua 'Listele negre AFA' va mai include o astfel de lista (anuntata si ea public, atat la coferinta de presa, precum si la cdecernarea prmeiilor) - cea a unitatilor de cazare care nu-si respecta programarile, cu doua sub-sectiuni: nerespectare rezervari FARA AVANS, respectiv cea a cazurilor CU avans platit (si dovedit).

Detalii suplimentare, cum am mai spus, in maxim 1 luna, la publicarea sectiunii si facilitatilor oferite.

Paty
[19.09.12 10:17:55]
»

@Admin: Da, imi cer scuze pentru cuvantul "inutil". N-a fost cea mai buna alegere, cu siguranta. Despre beneficiile acestei decizii, pe termen lung, nu am nici o indoiala. Dar ma gandeam la urmatorul lucru: persoanele la care faceti referire fac parte dintr-o categorie sociala mai aparte - genul care considera ca are intotdeauna dreptate, indiferent cu cine intra in conflict. Prin "batai de cap" ma refeream la presiunile pe care astfel de persoane vor incerca sa le faca asupra AFA - sunt convinsa, apeland la invective dintre cele mai variate. Si prin "inutile" voiam sa spun ca nu stiu cati dintre administratorii de hoteluri etc. vor intra sa verifice o persoana inainte de a confirma rezervarea (ma gandesc, de pilda, la rezervarile facute prin telefon). Dar e posibil sa nu am eu o perspectiva foarte clara.

In ceea ce priveste a doua parte a listei negre - cea cu unitatile care nu-si respecta programarile - jos palaria! Mi se pare extrem de binevenita, in conditiile in care am citit ingrijorator de multe review-uri care reclama acest lucru.

Inca o data, mult succes!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
fanespoitorul
[19.09.12 11:28:04]
»

Pepsi, frumos reportajul. Referitor la alte discutii, personal nu scriu, pun poze sau citesc pentru anumite foloase ci doar ca sa stie si altii cum este locatia si eventual sa rezerve. Si eu la randul meu citesc si solicit informatii despre diverse locatii.

Utube
[22.09.12 08:42:46]
»

@Admin: În primul rând felicitări pentru acţiune şi pentru munca depusă. Ceea ce faceţi este mai mult decât lăudabil.

Am citit dintr-o suflare articolul. Foarte reuşit, felicitări „scriitorului”.

Dar, pe cum citeam, un paragraf mi-a trezit foarte mult atenţia pentru că pare foarte neobişnuit: cel cu Listele Negre. Aici subscriu şi eu ideii că această iniţiativă se apropie periculos de mult de posibilitatea abordării în instanţă a respectivelor liste, atât de către administratorii pensiunilor pentru a vă „dovedi” pe cei de la AmFostAcolo.ro sau pentru a cere de la turiştii „răufăcători” despăgubiri pentru pagubele produse şi „dovedite” dar le dă „apă la moară” şi turiştilor pentru a cere despăgubiri, tot cu lucruri „dovedite”, pentru un concediu ratat. Ceea ce doresc să exprim este că, din forma cum aţi exprimat intenţia, vă veţi transforma în arbitri legali ai neînţelegerilor dintre turişti şi administratorii pensiunilor. Ar fi de dorit, părerea mea, să evitaţi a oferi o conotaţie oficială respectivelor liste, de exemplu ele să deţină un statut de liste informative.

Este normal ca în procesul „dovedirii” unor stricăciuni de la un hotel sau pensiune, ca administratorii să afirme că vina, pentru o stricăciune dintr-o cameră de cazare, este a turistului dar şi turistul poate foarte simplu afirma că el aşa a preluat camera. Dacă insistaţi pe aspectul oficial al listelor, pentru a fi apăraţi în cazul unui eventual proces, va trebui să deschideţi propria anchetă prin deplasarea la faţa locului a unui reprezentant precum şi să procedaţi la audierea părţilor. Bănuiţi ce urmează şi de aceea mă opresc aici dar aşa ar fi legal.

Şi eu sunt total împotriva turiştilor cu comportament inadecvat şi chiar am avut două vacanţe în care a trebuit, vrând nevrând, să-i suport cu toate reclamaţiile pe care le-am adresat administratorului. La fel, ca în paragraful de mai sus, este foarte greu de dovedit şi acest fapt deoarece se bazează pe aprecieri subiective, unii turişti fiind, de exemplu, deranjaţi şi de faptul că se vorbeşte mai tare într-o cameră sau de faptul că este gălăgie din cauza că mai mulţi copii se joacă pe lângă pensiune.

În schimb lăudabilă iniţiativa cu lista unităţilor a căror administratori încalcă programările. Asta este foarte simplu de dovedit fără prea multe bătăi de cap.

Încă odată felicitări!

Mulţumesc pentru timpul acordat.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[22.09.12 08:51:13]
»

@Utube: Multumesc. Te asigur ca sunt *foarte* constient de sensibilitatea aspectelor juridice implicate de aceste liste (te contrazic, si a doua lista este aproape la fel de 'sensibila'). Cu atat mai mult cu cat primesc saptamanal amenintari cu procese de la diversi hotelieri!

Am specificat in mai mult locuri - si inclusiv in conferinta de presa si in spiciul de la decernare a recomandarilor AFA. 2013 - ca imi asum riscurile legale. Subliniez ca aceasta asumare nu este deloc superficiala - am gandit-o indelung inainte.

Listele vor fi desigur informale si cu caracter pronuntat de preventie , de descurajare - si urmaresc diminuarea frecventei unor astfel de situatii.

Atat turistii-'negri' cat si hotelierii-'negri' vor avea drept la replica, vor putea prezenta contra-dovezi; noi vom fi deschisi la orice argumente, la re-analiza periodica a fiecarei situatii (daca va fi cazul) si la re-considerarea oportunitatii listarii unui caz sau altul

dorgo
[22.09.12 11:02:04]
»

@Admin: pai cum vine asta Cornele, acuma serios, tu le dai diplome, excursii, bilete de avion, croaziere, oamenilor, si mai aduni si haine si bani pentru oameni necajiti si oamenii vor sa te vada dupa gratii?

Admin
[22.09.12 11:14:05]
»

@dorgo: ei, nici chiar asa, bineinteles e voba de alti oameni. Si care nu ma vor [neaparat] dupa gratii, ci doar sa ma oblige sa sterg reviewsuri negative despre pensiunile lor...

PS: parc-un alt radio Erevan (de data asta, o interventie spre sugubat-nostima)

Diaura*
[24.09.12 10:07:49]
»

Felicitari Cornel, felicitari Ovidiu + mica asistenta personala, si tuturor celor din " spatele cortinei" care au reusit ca in putini ani sa faca din nimic... un site unic in Romania. (aici defapt ma gandeam la chestia cu biciul).

Cornel; o vorba din batrani spune ca daca nu ai dusmani si oameni care sa te invidieze in preajma ta... insemna ca esti un necunoscut. Mai bine sa te cunoasca si sa se gandeasca ca acum este "unu" care ii pune la panoul de rusine si le spune tuturor realitatea, decat sa persiste in greseli sau in sfidari la adresa clientilor (ma refer la hotelieri). Eu una nu am nici cea mai mica temere ca ti-ar putea face vreun rau cineva; sunt convinsa ca inainte sa demarezi o actiune, ai intors legile pe toate partile si stii exact in ce te bagi.

Demult un om tare intelept mi-a bagat o vorba in cap; cum ca oamenii stiu in viata doar de doua lucruri (din pdv. al conduitei); de bici sau de zaharel. Fiecare este liber sa isi aleaga cum ii place sa fie tratat... dar atentie... AFA este vigilenta si cu cat vom fi mai multi, cu atat mai multi ochii vor fi pe ei.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
iordachec
[24.09.12 11:05:40]
»

@Diaura:

siteul nu este unic in Romania. exista si alte siteuri unde informatia turistica este impartasita. exista bloguri de turism foarte bine cotate. exista informatie multa. din fericire.

omul cel intelept cu biciul si zaharelul cred ca nu stia ca exista si bun simt care nu tine de bici sau zaharel. doar cei neadaptati au nevoie de un "dresor" care sa ii tina in frau cu biciul si zaharelul.

"panoul de rusine" cum ii spui tu functioneaza demult ca doar de aia cauti info despre destinatia unde vei merge, nu?

nu inteleg cum va functiona "panoul de rusine" pentru clienti!

daca pentru o locatie exista grad de curatenie, serviabilitate, amplasare, pret etc. cum faci asta la clienti??

a mai zis cineva mai sus despre aceasta clasificare subiectiva. il treci la panou fiindca a vorbit tare? sau ca s-a distrat cu amicii? sau ca s-au jucat copiii?

cazurile exceptionale se trateaza exceptional, bineinteles.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[24.09.12 11:28:32]
»

@iordachec: slow down, nu am de gand sa creez un AFA in care sa analizam/notam *turistii*! -- [la fel cum facem cu hotelurile, vilele, pensiunile etc]

Turistii-'negri' listati in sectiunea respectiva vor fi doar cazuri *de exceptie*, iesite din comun, cei care au provocat de exemplu distrugeri ori cei care au disturbat grav, printr-o activitate iesita din comun si lipsita de bun-simt, linistea celorlalti turisti etc.

"Intrarile" in aceasta lista vor fi facute pe baza sesizarilor primite de la (a) hotelieri sau de la (b) alti turisti cazati acolo si vor trebui dovedite - cu fotografii, inregistrari video sau audio, procese verbale de la politie sau alte autoritati indreptatite etc samd.

Repet si subliniez ca aceasta initiativa are un pregnant rol preventiv, de descurajare a acestor 'obiceiuri'. Mi-as dori nespus ca aceasta lista sa stea GOALA, acolo pe site - din lipsa de asemenea cazuri!

Si deloc in cele din urma, de incurajare a luarii de atitudine contra lor.

--

Da'-mi pare mie sau esti usor deranjat(a) de aceasta initiativa, cea a listariii turistilor-problema? Lumea poate interpreta *usor* ca te simti cu musca pe caciula, stii?

iordachec
[24.09.12 12:11:59]
»

@Admin:

pai eu ce ziceam in finalul ecoului?

cazurile exceptionale se trateaza exceptional

nu prea sunt eu edificat la partea cu linistea dar la partea cu distrugere sau alte chestii de acest gen sunt total de acord.

nu e vorba ca as fi deranjat ci de faptul ca unii au copii si copiii se joaca uneori mai zgomotos ceea ce se poate interpreta ca "mi-a disturbat linitstea!" sau cazul unui grup care se manifesta mai vocal la o distractie.

cei fara copii vor fi deranjati de cei cu copii, cuplurile mai in varsta vor fi deranjate de exuberanta celor mai tineri si tot asa.

cum le triezi obiectiv?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[24.09.12 12:47:07]
»

@iordachec:

cum le triezi obiectiv?

Stai cu ochii pe AFA si o sa te edifici [cum]

In orice caz, am pretentia ca va fi un lucru (cel putin) la fel de bine facut ca AFA per ansamblu.

iordachec
[24.09.12 14:19:36]
»

@Admin:

cu ochii pe AFA stau ca sunt multe de aflat si multe de zis. la calatorii ma refer

pepsi70roAUTOR REVIEW
[30.09.12 20:47:27]
»

@iordachec: Vorba unui clasic in viata: "Stati pe-aproape ca nici nu stiti ce veti pierde! "...despre calatorii ma refer

Diaura*
[30.09.12 21:13:22]
»

@iordachec:

Intr-o tara civilizata, bici si zaharel nu inseamna dresaj; inseamna legi cu pedespse si recompense.

Nimeni nu se naste cu bun simt; dar prin educatie, prin micile corectii aplicate copilului sau incurajari si pupici, omuletului i se face educatie.

Daca nu ar fi legi care sa pedepseasca unele fapte... am trai ca animalele, ghidati doar de instincte si gata de atac la cea mai mica nemultumire.

Si tot la capitolul "bici" intra si atitudinea societatii fata de fiecare individ... acea lume de a carei sfidare sau acceptare, multa lume tine cont.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
rentea
[09.10.12 20:47:34]
»

Eu nu pot intelege cum Vila Rocco, de exemplu, din Eforie Nord este recomandata de AFA, ocupand LOCUL 3, in conditiie in care nu exista decat 2 impresii scrise despre ea in anul 2012. Nu am nicio treaba cu ei, poate chiar sunt ok, dar este foarte ciudat modul cum s-au acordat calificativele acestea.

Pur si simplu ma uitam de curiozitate pe site si am dat de clasamentul acesta si am intrat un pic sa ma documentez. Probabil ca situatia este similara si la alte unitati.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
pepsi70roAUTOR REVIEW
[09.10.12 20:58:22]
»

@rentea: In articol am specificat:

Au fost nominalizate si premiate un numar de 39 de hoteluri, pensiuni si vile de pe litoral si 5 din Delta Dunarii, care au respectat urmatoarele criterii de clasificare:

- părerile să fie reprezentative si actuale - unitatea de cazare respectivă să fi acumulat, până la 3 septembrie anul curent, un număr minim de impresii şi recomandări din sezonul 2012 din partea clientilor săi - nu au fost luate, de exemplu, în calcul acele unităţi unde existau doar recomandări mai vechi sau care aveau doar 1-2 recomandari in total;

- gradul de recomandare general să fie de minim 85%.

Toate unitatile premiate au respectat aceste conditii.

Vila Rocco a acumulat doua recomandari pentru anul in curs, care au contribuit la media generala a destinatiei, respectiv 100% grad de recomandare si 9,63 medie din 17 impresii totale.

Daca gasesti alte unitati de cazare de pe litoral si Delta, care respecta conditiile de mai sus si care consideri ca ar fi trebuit incluse intre premianti, te rog sa le nominalizezi aici.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[10.10.12 09:49:32]
»

Pentru a evita pe viitor asemenea alte 'revelatii' jenante, reiterez cateva idei (subliniate dealtfel atat in articolul lui Ovidiu, cat si in conferinta de presa)

1) lista de mai sus nu reprezinta un 'clasament' al unitatilor de cazare respective;

2) gradul de recomandare, respectiv gradul de satisfactie, nu sunt indicatoare "de valoare" - faptul ca Vila Rocco (3 stele/margarete), de exemplu, are un grad de recomandare mai bun decat Hotel Vega (5 stele) nu inseamna ca prima este "mai tare" decat a doua unitate. Ci pur si simplu ca a reusit sa ofere o satisfactie mai buna clientilor *carora li se adreseaza*;

3) criteriile de selectie nu or fi ele perfecte, ideale - sunt, insa & imho, cea mai aproape aproximare, la fel ca democratia - dar sunt simple, clare, transparente si pot fi verificate de oricine. Side note: Pana ieri as fi adaugat si "intelese", dar se pare ca totusi gradina-i mai mare chiar decat asteptarile mele ultra-largi

Admin
[16.10.12 08:09:36]
»

Poate e o simpla coincidenta, si poate (unii - sigur!) o sa ma acuzati de ingamfare , insa... mi se pare mie sau numarul reviews-urilor de pe AFA prin care turistii deplangeau nerespectarea rezervarilor a scazut FOARTE mult de la anuntarea (publica) a viitoarelor Liste Negre AFA? .

E adevarat, nu mai suntem in sezon, numarul total al rezervarilor a scazut, dar totusi... Indraznesc sa spun, fortand e adevarat un pic concluzia, ca rolul preventiv, de descurajare al acestor Liste Negre si-a facut deja simtit efectul. q. e. d.

Listele sunt in lucru - in fapt, suportul software si, deloc in ultimul rand, cel legal.

Pe langa componenta preventiva, de descurajare, aceste liste isi vor face, sunt sigur, manifest si efectul de sită, prin care proprietarii (respectiv turistii) care nu vor "sa inteleaga" / sa se alinieze unui turism modern se vor auto-cerne, incet-incet, din peisajul turistic romanesc...

webmaster
[19.10.12 08:25:47]
»

Mutat, la reorganizare, in rubrica "Diplomele de excelenţă AFA" (nou-creata intre timp pe site)

vasilica
[19.10.12 09:13:06]
»

@webmaster: opaa! cineva face curăţenia şi ordinea de toamnă

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
16 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
@daniel*, abancor, ak-ar de rumÂn, chelie_d, Costi, costin1968, Diaura*, dorgo, fanespoitorul, gheisa, iordachec, Paty, rentea, Utube, valimi, vasilica
Alte articole din această RUBRICĂDiplomele de excelență AFA:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.069922924041748 sec
    ecranul dvs: 1 x 1