GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
De la toamna la iarna, pe aceeasi Transalpina
Eram in drum spre Ranca, intr-o dupa-masa frumoasa de toamna, cand am calcat pentru prima data pe Transalpina, noi, patru adulti intr-un Clio, cu motor 1.2 pe GPL. Faceam multe glume pe seama bietului Renault si pana sa ne terminam sejurul la Valea Mariei, supermasina devenise “polizor”.
Imediat dupa ce am iesit din Novaci, il aud pe sotul zicand: “Cand Doamne iarta-ma apucam sa urcam pana la cota 1650 (adica altitudinea la care se afla Ranca), daca mai avem cativa km si abia suntem la 300m altitudine? ” Ne-am uitat toti unii la altii si am privit pe fereastra. Afara, o adevarata paleta de culori – galben, ruginiu, maro, caramiziu si din cand in cand, cate un brad, vesnic verde. Cerul era putin inorat, dar se anunta vreme buna.
Nu am apucat sa mestecam bine fraza sotului meu, si au inceput serpentinele. La un moment dat, fiind complet absorbiti de peisajele din ce in ce mai spectaculoase, ma uit la vitezometru. Aveam 30km/ora si abia urcam. Cum nu am mai fost niciodata prin acel loc, nu stiam ca releul pe care-l vazusem pe cand eram inca in Novaci, era foarte apropiat de Ranca. Intr-un fel, pot sa zic ca ne grabeam. Vroiam sa ajungem “pe ziua”.
Starea drumului: foarte buna. Se vedea ca asfaltul fusese proaspat turnat; la fel si marcajul de pe mijlocul soselei si cativa parapeti din beton pe margine. Pe masura ce urcam, parapetii ori erau putini, ori lipseau, ori erau undeva langa drum, aiurea pusi, pana cand cineva ii va aseza cum trebuie. Dar per ansamblu, in afara de faptul ca “polizorul” nostru s-a incalzit mai mult ca de obicei, nu am avut probleme.
Inainte sa trecem pe langa releul amintit, o portiune de sosea era practic ridicata cativa metri, de-o parte si de alta ramanand doar panta. Fara parapet, fara nimic. Doar peisajele. Nu ne saturam sa privim si exclamam intr-una: “Uaaaaaa! ” si alte asemenea interjectii. Plus: ”Draga, tu te uiti la drum, direct in fata. Nu in stanga, nu in dreapta! ” catre sotul meu, tentat sa intoarca capul de fiecare data cand ne auzea. Si imi dadea emotii.
De la releu, panta nu mai e atat de abrupta, iar in fata, in partea dreapta se vede Ranca, in toata splendoarea ei. Apoi am coborat foarte putin si am ajuns la punctul nostru de cazare.
A doua zi, vremea frumoasa ne-a impins mai departe. Am urcat in masina si am strabatut statiunea, mai intai in cautarea unui magazin. Peste tot, in stanga/dreapta, numai pensiuni si vile. Unele terminate, altele in constructie, altele parasite sau abandonate din cauza crizei. Nu dureaza mult, parasim zona populata si incepem iar serpentinele. De data asta nu ne-am grabit. Mai ales ca nu prea e circulata Transalpina, am oprit din cand in cand sa facem poze. Cele mai multe le-am facut la poalele Varfului Papusa, spre Parangul Mare, unde am si coborat din masina. Vremea era excelenta. Nu a batut vantul deloc, ceea ce m-a mirat. Pentru ca GPS-ul nostru ne indica 2,0km altitudine. Tin minte ca in M-tii Bucegi, ori de cate ori am fost, in special vara, tot timpul a batut vantul si a trebuit sa ne luam un rand de haine in plus. Aici nu a fost curent deloc. Chiar mi-a placut sa profit de aerul curat al muntelui.
De la poalele Vf Papusa nu am mai mers mult. Inainte de Pasul Urdele, un excavator lucra de zor, chiar in mijlocul soselei. Am fi putut sa asteptam pana se dadea la o parte, dar ne-am oprit aici si am facut cale intoarsa, cu gandul sa ne revenim si sa urcam pana la Lacul Vidra intr-una din zilele urmatoare.
Mare pacat! Pentru ca atat am apucat sa vedem din Transalpina. Toamna aceea frumoasa si calduroasa s-a transformat intr-o noapte in iarna cu zapada si inghet. Polizorul era incaltat cu cauciucuri de vara, asa ca am scurtat sejurul si am coborat incetisor la vale, dinou cu emotii. Incredibil ce schimbata parea natura, la plecare, cand era imbracata in proaspatul omat. Parca jocul de culori admirat la urcare palea acum in fata albului. Soseaua era curata. Pe alocuri se vedea clar ca vremea rea lasase in urma polei, dar am coborat tot fara probleme.
Ce pot sa spun, ca o concluzie, e ca se lucreaza intens la acest drum si nu e exclus ca pana in primavara, ardelenii sa nu mai fie nevoiti sa ocoleasca prin Defileul Jiului daca vor sa ajunga in Ranca, ci sa faca o “scurtatura” pe Transalpina, iar celor din sudul tarii le recomand sa traverseze macar o data acest drum. Sunt sigura ca vor fi surprinsi de frumusetile ce insotesc cea mai inalta sosea din tara. Am ales cateva poze, facute atat pe vreme buna, cat si la plecare, cand iarna isi facea simtita prezenta.
Trimis de deliutza27 in 03.11.10 22:31:30
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (deliutza27); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
deliutza
Clio este o masina respectabila si fiabila altii urca pe transalpina cu matizul si reusesc sa ajunga pina la Sebes asa ca daca te-a adus si te-a întors mai este buna de o vara (glumesc, chiar este respectabila masina)
Din cite imi aduc aminte termenul de executie este pina in 2012 asa ca nici la anul nu se poate circula pe toata distanta cu asfalt dar cu atentie si grija strabati si portiunile cu drum neasfaltat.
Numai sa verifici prognoza meteo sa nu mergi dupa vreo ploaie ca este mai greu si atentie la nori acolo sus.
Al vostru Clio a avet, saracul, ceva treaba pana sus la Ranca, cu patru adulti in spinare.
Ati avut noroc ca nu era innorat si ati putut privi peisajele.
Cand am urcat pe Transalpina, am vazut tot felul de masini care munceau la urcare. Cel mai mult ne-a impresionat o Dacie1300, care oprise deoarece ii fierbea motorul. Era un localnic care facea a nu stiu cata oara traseul si se pare ca atunci cedase biata masina. Cred ca la urcare este greu pt. orice masina. Parerea mea de neprofesionist.
Sunt frumoase si pozele tale, pe Transalpina, mai ales primele, in culorile toamnei, dar iarna este ceva ce nu se poate descrie in cuvinte!
Mai ales eu am ajuns acolo, la ceasul inserarii, iar culorile cerului si ale muntilor din jur, incarcati cu zapada, faceau un tablou pe care un pictor cu greu l-ar fi zugravit!
Felicitari pentru descrierea frumoasa.
buna ziua doamna.
asteptam mai mult de la acest review, mai ales ca vreau sa urc si eu in zona.
Din pacate dvs nu ne ati povestit decat despre bietul clio si ca v a blocat un excavator drumul.
Poate anul asta reusiti sa traversati pana la voineasa si ne dati detalii despre ruta, cum e drumul, ce indicatoare sa urmezi, obiective de pe traseu, etc.
numai bine
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2023 Pe Transalpina, după 12 ani — scris în 26.08.23 de iulianic din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2021 Transalpina via Mănăstirea Obârșia Lotrului — scris în 18.10.21 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Sep.2021 Transalpina — scris în 14.09.21 de nelu73 din AGNITA SIBIU - RECOMANDĂ
- Jul.2021 Impresii de pe Transalpina și despre Mărtinie – un sat cum nu credeam ca există în România — scris în 12.08.21 de RoxanaGRS din IAşI - RECOMANDĂ
- Oct.2020 O zi de vis pe Transalpina — scris în 17.10.20 de alienad din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Sep.2020 Transalpina - un obiectiv mult visat și așteptat — scris în 08.09.20 de cecilia a. din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2019 O excursie reusită — scris în 13.06.19 de adrianaglogo din PITEșTI - RECOMANDĂ