ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 04.05.2013
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Constanta
ÎNSCRIS: 04.10.09
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
MAY-2013
DURATA: 2 zile
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
92.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 11 MIN

Sezonul estival 2013 la început

TIPĂREȘTE

Iată a sosit 1 mai și odată cu acestă dată s-a deschis și mult așeptatul sezon estival, atât pentru hotelieri cât mai ales pentru turiști.

Pentru că în fiecare an la început de sezon v-am povestit despre plajele din stațiuni sau atracțiile pregătite pentru turiști, informații pe care mulți dintre voi le-ați considerat ca fiind utile, dați-mi voie ca și în acest an să punctez câteva dintre surprizele verii 2013, fără a ocoli lucrurile mai puțin plăcute care până în prezent nu și-au găsit rezolvare.

Pentru cine nu mă cunoaște, sunt unul dintre cei mai mari fani ai litoralului românesc, m-am născut la malul mării și trăiesc în continuare aici, cunosc litoralul de pe vremea când umblam în pantaloni scurți cu trotineta, cunosc transformările care s-au petrecut aici, din acest motiv știu că există un potențial excepțional, care este exploatat din ce în ce mai mult și cu rezultate foarte bune. Din acest motiv, impresiile mele sunt subiective, în acest review voi încerca să prezint litoralul românesc 2013 cu bune și cu rele, sper să vă fie de folos și mai ales util pentru planificarea vacanțelor voastre.

Drumul până la mare a devenit extrem de simplu odată cu finalizarea autostrăzii A2, practic din București și până în Constanța, cei 230 de km sunt parcurși în mai puțin de 2 ore, uneori când traficul este foarte mare se mai întârzie la stația de taxare de la Fetești, asta în principal multor șoferi care n-au banii pregătiți. Am stat în spatele unei mașini care a întârziat mai bine de 5 minute pentru că șoferul a căutat prin portbagaj geantuța cu bani.

În acest an taxa de trecere a podului este de 13 lei și se aplică pe ambele sensuri de mers. Dacă aglomerația va fi mare, este posibil ca pe sensul aglomerat să nu se plătească, pentru fluidizarea traficului, așa cum s-a întâmplat anul trecut.

Centura Constanței în regim de autostradă a fost finalizată, este așa numita A4 care va face legătura cu Tulcea, practic cei care vin dinspre București au posibilitatea de a alege nodul rutier de la Agigea, pentru sudul litoralului, cel din Palas pentru Constanța și Mamaia, sau cel de la Ovidiu pentru nordul stațiunii Mamaia și Năvodari, sau Corbu/Vadu

Nici pe calea ferată lucrurile nu stau prost, s-a reușit semnarea unor contracte noi cu jandarmeria dar și cu firme de pază private pentru paza căii ferate, astfel încât trenul rapid de la București la Constanța să fie cu adevărat rapid, iar timpul pentru deplasare să nu depășească 2 ore și 40 de minute.

Se încearcă acreditaea ideii trenurilor low-cost pentru a câștiga teren în fața autocarelor care se deplasează din București la Constanța din 90 în 90 de minute. Trenurile low cost ar urma să coste undeva în jur de 30 de lei, 10 lei pentru elevi și studenți, în timp ce biletul autocarelor rămâne același, adică 60 de lei călătoria. Doar pentru un bilet dus-întors cumpărat de la aceeași firmă se acordă o reducere, acesta putând fi achiziționat cu 90 de lei. Deplasarea de la București la Constanța cu autocarul durează în jur de 3 ore și jumătate, aici fiind inclusă și oprirea de 15 minute de la o benzinărie de pe autostradă.

Autocarele din București debarcă călătorii în Autogara Sud, adică la gară. Atenție la taximetriștii mai mult sau mai puțin legali, 90% dintre cei care sunt prezenți în fața gării sunt organizați astfel încât nimeni să nu pătrundă acolo fără acordul lor, chiar dacă prețurile sunt aceleași, umblă cu diferite smecherii pentru a umfla tariful.

Stațiunile

Pentru stațiuni, mă voi referi la perioada cuprinsă între 01-03 mai, când am avut posibilitatea de a le evalua în marea lor majoritate.

Mi-am început periplul din sud, mai precis din 2 Mai care mi s-a părut destul de animată, marea majoritate a magazinelor, teraselor și restaurantelor fiind deschise, pensiunile și vilele aveau afișate în poartă posibilitatea de a închiria camere între 60 și 100 de lei, într-adevăr erau multe mașini parcate în fața lor iar pe trotuare foarte mulți turiști care se duceau sau veneau de la plajă.

Plaja destul de animată, foarte puțini oameni în apă, beach barurile erau deschise, iar preturile păreau la fel ca anul trecut. Hamsia 5 lei, pizza 6 lei felia, iar berile oscilau între 3 și 5 lei funcție de calitatea ei.

Am sărit intenționat peste Vama Veche pe care nu am văzut-o în acest an datorită unei cozi infernale pe șosea, practic de la intrarea în 2 Mai și până la ieșirea spre Vama Veche, am stat mai bine de 40 de minute și aș mai fi stat încă de trei ori pe atât, dacă n-aș fi întors mașina. Nu vreau să par răutăcios, însă vedeam cum „bulgarii” sunt exasperațí de așteptarea îndelungată privind cu invidie către turiștii care se duceau la plajă în 2 Mai.

Oricum din ceea ce știu de la un bun prieten din Mangalia, plaja din Vama Veche este pregătită pentru turiști, se pare că Primăria pentru această minivacanță a permis camparea cam pe unde s-a dorit, în schimb începând cu luna iunie, vor exista doar două zone de campare pe plajă, către extremitățile din nord și sud, iar nudismul va fi interzis pe plaja din centrul stațiunii

Vama Veche a fost a doua stațiune ca număr de turiști în minivacanța de 1 mai, s-a estimat că mai bine de 6000 de turiști au venit în Vamă, pensiunile fiind cu grad de ocupare de aproape 90%. Din păcate, așa cum se întâmplă în fiecare an, cazarea la negru crește direct proporțional cu numărul de turiști, iar acest lucru se întâmplă datorită lipsei de implicare a celor care dirijează destinele acestei stațiuni.

N-am să pedalez prea mult pe marginea acestui subiect, însă Vama Veche ocupă primul loc într-un clasament al celor mai multe unități de cazare care lucrează la negru, fără forme legale. Pe locul doi se află Costinești, urmată de Corbu. Însă atât timp cât românul nu este interesat în ce parte aruncă banii, aceste lucruri nu se vor schimba prea curând. O nouă atitudine în turism implică și un rol mai activ din partea turiștilor, nu doar din partea hotelierilor. Aceste lucruri par să fie din ce în ce mai înțelese de către consumatorul de turism, iar așa cum un turist caută informații despre o unitate turistică unde dorește să ajungă, tot așa va ocoli locurile care practică un turism neloial, în detrimentul turistului păcălit de siteuri bine făcute și cu poze trucate.

Dar să revin la ale noastre și să vă povestesc despre Mangalia un oraș pe care l-am vizitat cu prilejul Paradei Litoralului la care am participat pe 1 mai, dar și ieri când am fost curios să văd cât de amenajată este plaja.

O parte dintre hoteluri s-au deschis, la altele încă se lucra, n-am întâlnit foarte mulți turiști, majoritatea erau de vârsta a treia, admirând marea și odihnindu-se pe băncuțele de pe faleză.

Aici marea mi s-a părut cea mai frumoasă, de un albastru ireal și foarte curată. În afară de câțiva copii care jucau fotbal pe plajă și de câteva cearșfuri răzlețe, n-am prea văzut inghesuiala din 2 Mai. Mi-s plăcut liniștea de aici iar nisipul părea la fel ca cel din nordul stațiunii Mamaia, strălucitor și foarte fin.

Am remarcat în Portul Turistic altarul unde în această seară se va susține Slujba de Înviere și se vor lansa 10.000 de lampioane, am admirat yahturile din port, multe dintre ele au fost coborâte de pe cavaleți, toată faleza a fost amenajată cu flori, astfel încăt dacă veți ajunge în Mangalia, nu ratați o plimbare pe faleză.

Stațiunile care aparțin de Mangalia Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun și Olimp păreau părăsite, doar câteva chioșcuri deschise, majoritatea teraselor, restaurantelor și a hotelurilor fiind închise. Singura stațiune cu ceva mai multă animație a fost Neptun, asta datorită celor de la spații verzi care plantau flori pe spațiile verzi și a poliției și jandarmilor care patrulau în zona vilelor pentru a asigura coabitarea.

Plaja din Neptun nu a fost încă amenajată, erau câțiva turiști pe plajă într-o zonă în care apăruse și un beach bar, însă erau mulți muncitori care pregăteau terasele și barurile pentru a putea fi deschise.

Și în Olimp mi s-a părut ceva mai multă veselie, restaurantele din zona Panoramic au fost deschise, terasele amenajate, o ciorbă de văcuță 8,50 lei, o ciorbă de legume 7,50 un cotlet 12 lei, prețuri foarte bune, iar turiștii păreau încântați.

Plaja din Olimp mi s-a părut cea mai amenajată, este drept că n-am văzut pe nimeni pe plajă, în schimb erau destule persoane pe terasă, la mese.

Aceste șase stațiuni care aparțin de Mangalia în fiecare an au avut de suferit din cauza unui buget insuficient, este nevoie de o nouă concepție și găsite noi resurse pentru ridicarea acestor stațiuni. S-a propus reînființarea taxei de promovare, pentru ca agenții economici care își desfășoară activitatea în aceste stațiuni, să poată contribui la promovarea și revitalizarea acestor stațiuni

Costinești destul de aglomerat, a fost una dintre stațiunile cele mai căutate, foarte multe vile și pensiuni și-au deschis porțile pentru turiști, restaurantele au fost deschise până seara târziu, însă cei care au tras lozul câștigător fiind vănzătorii de pizza, o felie costând 4 lei. Shaworma, nelipsită din preferințele turiștilor avea prețuri cuprinse între 13 lei cea mică și 17 lei cea mare, destul de scumpă, în timp ce porția de hamsie nu depășea 5 lei. Am văzut într-un loc hamsie la 10 lei, cred că aceea era regală, dar nici nu o cumpăra nimeni.

Alte prețuri de la restaurantele din Costinești: Ciorbă de văcuță - intre 5 și 7 lei, ciorbă de burtă – între 6 și 9 lei, Tochitură ardelenească între 11 și 15 lei, Ceafă de porc – 11 lei, etc.

Multe dintre restaurante afișau un meniu unic format din ciorbă, felul doi și un desert, la un preț de 19 lei.

Plaja destul de animată, chiar dacă în apă nu prea era nimeni, pe nisip erau destui care se jucau fotbal sau volei.

O altă atracție a constituit-o plimbările cu caiacul și hidrobicicleta, prețul acestora variind între 10 și 25 de lei. Cei care doreau să se plimbe cu șalupa plăteau 45 de lei.

Eforie mi s-a părut la fel de pustiu ca stațiunile din sud, foarte puțină lume pe plajă, majoritatea hotelurilor închise, doar restaurantele din centru deschise și câteva din nord, .

Plaja încă nu era amenajată, se lucra în zona Belona, nu cred să treacă prea mult timp până se vor încheia și ultimele pregătiri.

Dar dacă este să vorbim despre Mamaia, clar aceasta a fost polul distracíei pe litoral, peste 30.000 de turiști s-au cazat în Mamaia, personal n-am văzut niciodată de 1 mai toate parcările din Mamaia pline ochi (și acum s-au mai făcut câteva) sau să se meargă bară la bară în toată stațiunea. Nu de 1 mai.

Despre evenimente s-a vorbit pe blogul AmFostAcolo, nu vreau să le reiau, doar vreau să vă spun că am avut bucuria de a participa la Parada Litoralului românesc într-un autobuz etajat denumit “Carul Facebook”, alături de mașini de epocă, motocicliștii de la Seawolf, mașinile din Raliul Deltei, ne-am plimbat până la Mangalia și înapoi, am dansat, am căntat și ne-am bucurat de sosirea verii și începutul sezonului estival. A fost prima manifestare din acest sezon.

Parada s-a terminat în piațeta Cazinou, unde a avut loc un flash mob de excepție cu formația Elpis și Corina Martin, a fost prezent și Bronislav Denev, consilierul economic al ambasadei Bulgariei în București – iată, au venit bulgarii la noi iar atmosfera a fost una de sărbătoare în cadrul spectacolului multietnic care a urmat. Prietena noastră, Andreea Olariu a încheiat spectacolul în aplauzele întregii audiențe.

Seara, într-un club din nordul stațiunii, a avut loc lansarea imnului stațiunii Mamaia în prezența Loredanei Groza, a lui Cabron și a lui Radu Mazăre, a fost un show de excepție care practic a dat startul distracției de pe litoral. Pentru mine a urmat un nou moment de uimire, în sensul că niciodată până acum n-am văzut coadă pentru a intra în cluburi, parcă nu eram în România, parcă nu eram acasă...

Către sfărșitul verii vor fi demarate lucrările la cele trei pasarele care vor fi construite în Mamaia peste șoseaua principală, vor fi construite alte două pontoane de promenadă, iar înăinte de 2015 va fi demarată cea mai mare și amplă lucrare de reabilitare și refacere a zonei de promenadă din Mamaia.

Din toamnă va fi adus nisip pentru refacerea plajelor, acetea se vor mări în medie cu 50 – 60 de metri, vor fi construite noi parcări și se vor construi noi cluburi.

Și un ultim amănunt, deja cred că v-am plictisit, în acest an taxa în stațiunea Mamaia nu se va încasa.

Să aveți vacanțe frumoase, iar dacă se poate, chiar pe litoralul românesc!


[fb]
---
Trimis de pepsi70ro in 04.05.13 16:14:04
Validat / Publicat: 04.05.13 19:03:24
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2423 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

3 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pepsi70ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Alături de buni prieteni la, lansarea Imnului stațiunii Mamaia
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 34850 PMA (din 37 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

3 ecouri scrise, până acum

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[04.05.13 19:05:49]
»

La P21 e o eroare: trebuia să scrie „Obelix-ul din Costinești

Admin
[04.05.13 21:50:29]
»

foarte pe scurt

- excelent review-ul

- puțină lume își poate imagina volumele - atât timpul investit cât și și dăruirea, altruismul pentru informarea comunității

mulțumesc, ovidiu, în nume propriu și în numele comunității.

urjanclaudiu CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[04.05.13 22:32:22]
»

Îmi pare bine că am avut ocazia de a acorda un SUPERBONUS pentru un SUPER-ARTICOL.

Felicitări!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂLa mare de 1 Mai:

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054692983627319 sec
    ecranul dvs: 1 x 1