GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Traseu Râmnicu Vâlcea - Budva și retur
Concediul din anul 2015 am vrut sa-l petrecem pe litoralul fostei Yugoslavii. Asa ca am trcecut la informare. Am pus o intrebare pe AFA ce sa alegem intre Croatia si Muntenegru. Am primit mai multe raspunsuri si le multumesc tuturor, dup ace le-am studiat, ne- am hotarat sa mergem in Muntenegru, in statiunea Budva.
Traseul Ramnicu Valcea – Budva pe care l-am parcurs a fost urmatorul :
Ramnicu Valcea – Targu Jiu – Motru – Drobeta Turnu Severin – Portile de Fier1.Pe acesta portiune drumul este bun cu exceptia ultimilor 5-10 km dintre Motru si Drobeta unde sunt multe denivelari si gropi.
Am ajuns la granita am aratat buletinele si am trecut la Sarbi apoi la controlul sarbilor la fel am aratat buletinele ne-au intrebat daca avem ceva de declarat si unde mergem si apoi ne-au urat drum bun. In total la ambele controale am stat 5 minute.
La intrare in Serbia am vazut indicatoarele cu limitele de viteza care ne atentiounau ca in afara localitatilor limita de viteza este de 80 km/h- limita pe care am incercat sa o respectam.
A urmat portiunea Kladovo – Negotin – Zajecar.
Pe acesta portiune o parte de drum se merge paralel cu Dunarea. Drumul este destul de bun, are multe petice, dar nu sunt gropi (singura portiune de drum din Serbia de pe traseul nostru cu petice-restul drumului este bun).
In Negotin nu se intra in oras, se trece pe langa oras. Zajekar mi s-a parut un orasel fumusel.
Pe acesta portiune din traseu m-a uimit numarul mare de masini vechi care circula Lada, Warburg, Skoda Felicia si altele (masini care in Romania nu prea mai vezi)
Urmeaza portiuneaZajecar – Paracin cu drum foarte bun, la Paracin am intrat pe autostrada si dupa 14 km am iesit in dreptul localiatatii Pojate. La intrarea pe autostrada se primeste un tichet de la un automat pe care la iesirea de pe autostrada il prezinti la un ghiseu si platesti in functie de kilometri parcursi pe autostrada. Pentru portiunea parcursa de noi am platit 50 eurocenti.
Am urmat drumul spre Krusevac, apoi Kraljevo. Pe acesta portiune drumul este bun. Urmeaza portiunea Kraljevo – Novi Pazar. Acesta portiune este foarte spectoaculoasa serpuind pe langa raul Iber. (drum e cam ca si Valea Oltului).
Am ajuns in Novi Pazar, orasul este foarte aglomerat, au aparut moscheile cu minarete, mulsumani pe drum, taxiurile in acest oras erau toate cred Mercedesuri dealea mari si vechi.
De la Novi Pazar am urmat drumul spre granita cu Muntenegru, am trecut granita pe la Spiljani. Controlul vamal atat la sarbi cat si la muntenegreni s-a rezumat la verificarea buletinelor si atat. In fiecare vama am stat cate un minut.
De la granita am urmat drumul spre Rozaje, apoi Berane, drum la fel de spectaculos cu munti de-o parte si alta a drumului. De la Berane noi am luat-o spre localitatea Andrijevica unde aveam rezervare la hotel Komovi.
Din Ramnicu Valcea am plecat la 6 dimineata si am ajuns la ora 17:30 ora Romaniei (16:30 ora Muntenegrului). Traseul pana aici nu mi s-a parut dificil.
A doua zi dimineata am plecat de aici spre Budva. Noi de aicea am vrum s-a trecem peste munti sa ajungem la Kolasin (nu am vrut sa ne intoarcem la Berane). Am introdus pe GPS Budva si drumul cel mai scurt (fara sa ma uit pe harta GPS-lui pe unde ne duce) si in loc sa mergem la Kolasin ne-a dus prin munti inspre Podgorica si am iesit la drumul european in dreptul localitatii Bioce (foarte aproape de Podgorica) dar nu regret deloc traseul pe care ne-a dus Marcel (vocea GPS-lui).
Acest drum prin munti este foarte spectaculos si chiar daca este un drum de categorie judetean este absolut tot asfaltat, fara gropi, pe unele portiuni stramt de nu incap doua masini, are niste imagini spectaculoase cu munti, vai, prapastii, foarte frumos.
Am ajuns la Podgorica (capitala tarii) de aicea am urmat drumul spre Cetinje (nu se intra in oras) apoi spre Budva unde am ajuns la hotelul Grbalj in jurul orei 12:30.
Traseul la intoarcere a fost urmatorul Budva – Cetinje – Podgorica- Kolasin nu putem rata canionul raului Moraca. Am circulat alaturi de acesta de la Podgirica pana aprope de Kolasin.
Peisajul de pe acest drum este absolut spectaculos, se trece prin vreo 30 de tunele unele luminate unele neluminate, iar ca şi dificultate depășește Valea Oltului, dar nu ajunge la nivelul Transfăgarașanului sau a Transalpinei.
Inainte de a ne desparti de raul Moraca am trecut pe langa superba Manastire Moraca ridicata in jurul anului 1250 de catre Stefan fiul lui Vukan si nepotul lui Stefan Nemanja fondatorul dinastiei regale sarbesti. Nu am oprit la manastire dar o recomand celor care au timp sa opresca (am citit ca complexul cuprinde 2 biserici construite dint-o piatra speciala adusa de undeva de departe “Potrivit unei legende locale, piatra necesara zidirii manastirii a fost luata dintr-un loc special, aflat la o distanta enorma fata de manastire. Piatra galbena a constructiilor monahale din Moraca a fost transportata intr-un mod original, si poate chiar unic: localnicii s-au insirat, unul langa celalalt, pe o distanta de zeci de kilometri, piatrele fiind date din mana in mana, din Tusine pana in Valea Moraca” – informatie de pe saitul cretinortodox.ro).
De la Kolasin ne despartim de Moraca si si dam de Tara (raul cu cel mai mare canion din Europa si al doilea din lume). Mergem pe langa Tara pana la Mojkovac. Spectaculoasa si acesta portiune de traseu. La Mojkovac ne despartim si de Tara si continuam spre Bijelo Polje imediat dam de un alt rau, Lim, pana la granita Muntenegreanu - Sarba.
La iesirea din Muntenegru aveam vreo 5 masini in fata am prezentat buletinele, apoi ne-a cerut cartea verde s-a uitat daca era valabila si in Muntenegru (eram la iesirea din Muntenegru) si apoi am pornit spre Serbia dupa vreo 2-3 km am ajuns la punctul de control al Sarbilor aici ne-au verificat doar buletinele si liber spre Romania.
Continuam drumul pe malul raului Lim pana in dreptul localitatii Kucin, o vale a Oltului dar mai larga pe unele portiuni cu doua benzi pe sensul de urcare. Parasim si Limul si ne indreptam spre Nova Varos, imediat dam de lacul Zlatar unde vedem foarte multi turisti, uni fac baie in lac, alti plimbari cu barcile. Continuam drumul pe acesta “Vale a Oltului mai larga” si ajungem la Zlatibor cea mai mare statiune de iarna a sarbilor.
De la Zlatibor mergem spre Uzice, drumul la fel de spectaculos, dar incet incet iesim din munti de la Uzice mergem inspre Cacak. Acesta portiune de traseu este pe langa raul Zapadna Moravo, care ofera din nou imagini spectaculoase.
De la Cacak mergem spre Kraljevo iar de aici urmam acelas traseu ca la dus adica Kraljevo-Pojate intrare pe autostrada pana la Paracin din nou plata a 50 eurocenti – Zajecar – Negotin – Kladovo si apoi trecerea frontierei si am ajuns in Romania.
Am plecat din Budva la ora 8:30 (ora Romaniei) si am ajuns la Drobeta in jurul orei 21. La Drobeta ne-am cazat la Motel Elite (vezi impresie).
Pot sa va spun ca si drumul la dus prin Novi Pazar cat si cel la intors prin Zlatibor sunt foarte spectaculoase. Cel prin Zlatibor este mai lung dar poti mege mai repede. Pe oricare drum ati merge peisajele sunt foarte superbe.
Dupa ce am dormit la Drobeta, la hotel Elitte, drumul spre Ramnicu Valcea pe care l-am urmat a fost Craiova – Dragasani – Ramnicu Valcea. Acest drum chiar daca este mai lung decat cel prin Targu Jiu –Motru este mult, mult mai bun si il recomand celor care vor sa ajunga in zona Drobeta.
Va pot spune ca a fost o vacanta reusita in Muntenegru.
Trimis de zlatna in 19.10.15 08:36:34
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în MUNTENEGRU.
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (zlatna); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Foarte, foarte utile și interesante cele 7 review-uri despre Muntenegru. Mi-a atras atenția review-ul „Cu mașina de la Rm. Vâlcea în Budva și retur” Pentru că sunt un fan al volanului de peste 4o de ani, l-am citit și așa am descoperit pe toate.
Eu nu aduc osanale celor care scriu review-uri, dar atunci când ele au valoare, scriu ce simt și ale tale au. În acestea am găsit de toate, trasee, navigație (GPS-ul meu are ghid vocal tot pe Marcel), calitatea drumului, taxe, relief, puncte intermediare, obiective turistice și cam tot ce-i trebui unuia care alege Muntenegru.
Din punctul meu de vedere review-urile tale sunt un ghid complet pentru această destinație. Felicitări.
Înainte să închei, mai scriu ceva. In luna aug. 2013 urma să merg cu soția în Muntenegru. Am muncit mult înainte, multe ore pe internet, pe Google map, hărți, pliante, am citit pe @ Lady Anca 81, am stabilit hotelurile pentru cazări internediare, am făcut simulări trasee pe GPS, am luat multe notițe. Traseul de atunci era Serbia-Muntenegru și retur Bosnia Hertegovina-Serbia.
Toată această numcă a fost în zadar pentru că în luna iunie a aceluiași an s-a întâmplat evenimentul rutier cu autocarul românesc căzut în canionul Tara. Soția a spus un NU hotărât și a mai spus că preferă trasee de câmpie ori colinare și uite așa am luat calea Istanbulului, Salonicului, Budapestei și alte zone de șes. Poate anul acesta o voi convinge pentru că eu îmi doresc acest traseu și mă simt capabil să-l parcurg.
Am notat în detaliu traseul tău, care este mai bun ca al meu, am făcut simulări traseu pe GPS, se poate și sper să mi se îndeplinească visul. Din nou îți mulțumesc.
@Mihai18 - Vă mulţumesc pentru aprecieri şi mă bucur că articolele mele vă sunt utile. Mă bucur şi de faptul că nu ati renunţat la ideea de a vizita această frumoasă ţară Muntenegru.
Vă sugerez ca traseul pană în Muntenegru să-l faceţi cu o oprire de o noapte, deşi par kilometri puţini drumul este destul de solicitant.
Vă doresc călatorie plăcută.
Buna ziua,
As vrea sa merg si eu in Iunie, aproximativ pe acelasi traseu (folosind google maps cu trecerea frontierei pe la portile de fier).
Intrebarea mea este urmatoarea: Sunt indeajuns de multe unitati de cazare incat sa nu fii nevoit sa-ti faci rezervare dinainte? Adica, le gasesti destul de usor pe traseu?
Noi suntem genul de turisti care prefera sa nu fie restrictionati de rezervari in prealabil pe motiv ca nu stii cat de mult vrei sa stai intr-un loc. Iar rezervarile tocmai asta fac. Nu-ti permit sa stai mai mult intr-un anumit loc si nici daca te-ai plictisit si sa vrei sa pleci in alta parte sa nu mai poti pt ca iti pierzi banii.
Cum nu am mai fost niciodata nici in Serbia si nici in Mhuntenegru nu stim ce vom vizita si cat vom sta intr-un anume loc.
Multumesc,
Mihai
@Makayu01 -
”Intrebarea mea este urmatoarea: Sunt indeajuns de multe unitati de cazare incat sa nu fii nevoit sa-ti faci rezervare dinainte?
in Muntenegru sunt in toate statiunile multe locuri de cazare. Chiar am vazut o persoana care flutura chei ca si la noi. Pe traseu facut de noi in Serbia sunt pensiuni pe marginea drumului, dar mai multe sunt pe traseul pe care l-am facut la intoarcere (zona Zlatibor).
Daca iti mai pot fi de folos cu ceva nu ezita sa ma intrebi.
@zlatna - Buna ziua,
in luna septembrie mergem in budva entuziasmati si luati de val am inchiriat o masina cu 7 locuri si intrebare este ce ruta safe ne recomandati? Multumesc anticipat!
@G-DANA - Vad ca sunteti din Brasov, iar din Brasov pana la Budva sunt aproximativ 1000 de kilometri, daca nu conduc mai multi soferi, neaparat trebuie sa faceti o oprire intermediara, deoarece chiar daca nu par multi 1000 de kilometri, multi dintre ei sunt prin munti si limita de viteza este mica.
Noi am iesit din tara pe la Portile de Fier 1 (langa Orsova) si am urmat traseul descris in articolul la care sciu acest ecou. Drumul este foarte bun, doar cativa kilometri de la granita pana la Paracin sunt mai rai (nu foarte rai).
Noi oprirea intermediara am facut-o imediat ce am trecut granita dintre Serbia si Muntenegru la hotelul Komovi din localitatea Andrijrvica. Apoi a doua zi am ajuns pe la 12 in Budva. La intoarcerea in tara am venit prin Zlatibor, drumul este mai bun, cu portiuni cu doua benzi pe sens.
Nu va trebuiesc pasaporte, sunt suficiente buletinele atat in Serbia cat si in Muntenegru. Daca ati inchiriat masina va trebuie procura de la propietar ca sa iesiti din tara cu ea. Verificati daca RCA-ul masini este valabil in Muntenegru (trebuie sa fie o patratica in care sa scrie MNE), ca daca nu e valabil nu va lasa sa intrati in tara lor (si verifica rca-ul si la intrare si la iesirea din Mne).
Sa stiti ca in lna septembrie apa marii este calda.
Daca va mai pot ajuta cu informatii, nu ezitati.
Va doresc concediu placut.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2024 Drumul spre Ulcinj [din Craiova] (2) — scris în 01.08.24 de hmc din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Jul.2023 Drumul spre Ulcinj [din Craiova] — scris în 05.08.23 de hmc din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Jul.2019 Serpentine, canioane, sate și lacuri, vămi și oameni, taxe și costuri, adică drumul până-n Budva și-napoi — scris în 21.07.19 de krisstinna din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Sep.2018 Drumul spre Muntenegru Septembrie 2018 - informații traseu și ponturi — scris în 18.09.18 de Rox.Patrik din ARAD - RECOMANDĂ
- Aug.2018 Drumul spre Becici — scris în 22.08.18 de cipimuresan din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Aug.2017 Vacanta in Muntenegru - Budva — scris în 05.09.17 de janina_olt din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2017 Drum SB-MNE: impresii — scris în 12.07.17 de userbusy din SIBIU - RECOMANDĂ