ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.09.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Cluj Napoca
ÎNSCRIS: 17.06.14
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
SEP-2019
DURATA: 5 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
50.00%
Nici nemulțumit, nici mulțumit
CADRUL NATURAL:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
DISTRACŢ. / RELAXARE:
60.00%
Către satisfăcător

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
59.38%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 13 MIN

Spre Viena cu trenul Transilvania din Cluj-Napoca

TIPĂREȘTE

PREAMBUL:

Inainte sa incep sa scriu putin despre prima mea experienta in Austria/Viena as dori sa le multumesc tuturor celor care m-au indrumat si mi-au oferit informatii cu rabdare uneori chiar si de cate 2-3 ori aceeasi informatie pe care eu am fost prea grabit sa o vad prima data. In special multumiri Roxanei si Dianei :)

NOTA: Fiind un mare povestitor, ma astept ca multi dintre voi nu veti avea rabdarea necesara sa cititi acest review asa ca incep cu concluzia iar pentru cei interesati de detalii voi oferi amanunte mai jos.

CONCLUZIE:

Viena este un oras frumos, boem, mare insa daca ar fi sa il clasez pe o scara de la 1 la 3 in comparatie cu Budapesta si Porto (obiective pe care le-am vizitat anul trecut) Viena s-ar clasa pe locul 3. Asta nu inseamna ca nu mi-a placut sau ca nu m-am simtit bine, ci inseamna ca in Budapesta sau Porto m-am simtit mult mai bine decat in Viena.

Viena este un oras mult prea mare ca sa il poti vizita in cateva zile, e prea boem pentru gusturile mele, magazinele se inchid devreme, norocul nostru a fost ca ne-am cazat in centrul centrului caci altfel mergeam pe strazi pustii seara. Viena este un oras foarte scump, noi am spart 800 euro in 3 zile si ne-am luat doar strictul necesar, nu am mancat masa mai scumpa de 15 euro. Totul este extrem de scump, toti te jecmanesc absolut la tot pasul, fie ca e restaurant, butic, abonament autobuz, intrari la obiective, te storc de bani.

Centrul Vienei e cam gol de obiective, sunt ceva dar cele notabile sunt in afara centrului, fiind oras mare pierzi mult timp chiar si cu mijloace de transport in comun care in centru nu stau cele mai bine. S-ar putea ca mi-a placut mai mult Budapesta si Porto si din cauza ca erau pe malul apei, ceea ce nu e cazul Vienei. Centrul orasului e cam sec, Dunarea e departe de punctul 0, in Budapesta Dunarea imparte 2 zone Buda si Pesta care sunt ambele atractii si extrem de vizitate, iar acolo Dunarea e un obiectiv turistic in sine pt ca malurile sunt amenajate. In Viena nici nu am vazut Dunarea, ne-ar fi luat prea mult sa ajungem acolo si nu am fi avut de vazut cine stie ce, oricum am inteles ca nu e amenajat. Porto e la fel, te plimbi pe langa mal e extrem de placut si plin de turisti si localuri de baut si mancat, viata de noapte se simte altfel. Viena parca e mai cuminte din punctul asta de vedere, n-am vazut ceva gen Curtea Gojdu in Viena, insa in Porto da. Mie imi place ca centrul sa fie centru, si acolo sa ai multe de vazut sa nu rebuiasca sa pierzi cate o ora spre fiecare obiectiv.

Ca si concluzie Viena e un oras ok, dar recomand Budapesta toata ziua, e superior din cam toate punctele de vedere, preturi atractii, atmosfera, tot.

POVESTIT PE LARG:

Cu o saptamana inainte de plecare am prins ultimele 2 bilete la oferta la Trenul Transilvania, oferta insemnand 29 euro in loc de 39 parca. Parca am platit 550 lei pe tren pt 2 persoane dus intors. Sa zic rezonabil pentru bilete luate inainte cu o saptamana de plecare.

Cum nu mai circulasem cu trenul de 13-14 ani, nu am stiut la ce sa ma astept, speram la ceva sageata albastra desi citisem pe internet ca trenul e tot ala vechi de 15 ani si asa a si fost. E vagon vechi din acela in care te urci pe trepte ca sa ajungi sus, nu e la nivel cu peronul cum speram. La drumul dus au fost 3 aspecte destul de negative.

1. Vagonul trebuia sa fie deschis (adica sa arate ca un autobuz) - din nu stiu ce motive a fost inlocuit cu unul cu compartimente. acela avea scaune mai confortabile desi spatiul era mai inghesuit insa avea mai putine locuri. Altfel spus era numerotat in felul urmator, primul compariment de la 1-6 al doilea compartiment de la 11-16 al treilea compartiment de la 21-26. Toti cei care aveau bilet cu numar care se termina in 7,8, 9 sau 0 au ramas in picioare, sau pe hol. Pe langa asta se plangeau oamenii ca s-au generat tickete cu acelasi numar, adica 2 cu acelasi numar (nu pot garanta ca unul din ei nu a incurcat vagoanele caci nu am verificat)

2. Pe la jumatatea drumului s-a dus aerul conditionat. A fost sauna, irespirabil, controlorul ne-a obligat sa deschidem geamurile. Toata lumea si-a confectionat evantaie din ce apucau. Noi ne-am luat ca am auzit de la altii ca aerul conditionat pe acest tren se duce cam aproape de fiecare data.

3. Intarziere de 1 ora - nu a fost indeajuns ca stateam 11 ore pe tren, a mai avut si intarziere o ora

Altfel trenul e ok... daca a mai ramas vreun aspect pozitiv. Timpul trece repede, nu apuci sa citesti. Povestesti cu oameni, mai dormi, mananci si ai ajuns.

Trenul are 8 statii la noi si vreo 18 la unguri. In vre 2-3 statii stationeaza de la 40 min la o ora. De la Budapesta in colo merge mai repede. In mod normal dupa ce iesi din Ungaria nu mai face nici o oprire pana in Viena. Noi am mai facut 6 opriri, probabil sa astepte sa treaca alte trenuri intarziate. Asta e rau la CFR, daca intarzie un tren, automat le intarzie pe toate.

Ok, ajuns in Viena ne-am coborat din tren si am intrat precum ne-au sugerat oamenii la primul infopoint, ne-am incarcat cu pliante despre atractii turistice... in mare parte nu am avut timp sa ne uitam peste nici una pentru ca sunt prea multe si timpul mult prea putin. La cat am umblat peste zi, seara cand ajungeam acasa eram rupti si somn direct.

Dupa asta am intrat la agentie care era vis a vis si ne-am facut abonament pe o saptamana caci era la fel pretul ca si pt 3 zile. Deci Platit 17.10 euro de bucata total 34.20 euro de 2 persoane. De acolo am mers pe jos pana in centru ca sa mai vedem orasul la pas. Am lasat bagajele la apartament si am iesit sa luam masa. Daca tot sunt la capitolul masa, pe tren ne-a recomandat cineva un local pe care intamplator l-am gasit pe langa Opera si am intrat acolo, se cheama Vapiano, restaurant cred italienesc, ieftin si bun, aproape in fiecare seara tot acolo am mancat. (asta e pont)

Ziua 2, a plouat de dimineata si a ramas inorat toata ziua, mai rece asa ca am zis sa alegem obiectivele de categorie 2. Am inceput cu Muzeul Albertina 16 euro bucata, 32 totalul. Surprinztor dar mi-a placut. Fiecare obiectiv are si magazin de suveniruri asa a fost si la Albertina. Ne-am luat ceva marunt pentru ca dupa cum ziceam, preturile sunt extraordinare, dai 30 de lei pe un creion etc. La magazin vindea un roman la o casa. Apoi am fost la Opera caci era langa, a zis ca e inchis in urmatoarele 2 zile ca nu stiu ce zi libera au, nu am inteles exact, a ramas ca il vedem peste 2 zile ca de altfel ultima noastra zi de stat. Acolo au incercat sa ne racoleze unii pt un spectacol de opera tinut la ceva sala obscura din apropiere pe niste preturi enorme dar i-am zis ca ne mai gandim. A incercat sa puna presiune pe noi sa ne gandim 2-3 minute si sa ii dam un raspuns da sau nu ca si cum el era stapan peste vietile noastre. Ma gandeam daca is in Turcia sau in Grecia ca parca pe acolo se tin aia de tine asa. In fine, am fost la Musik Verein. Inchis si aici. Ne-au zis ca au o singura intrare pe zi la ora 13. What? For real? Pai noi mai avem inca 2 zile de stat si in fiecare la ora 13 o sa fim departe de locul acesta, asa ca am renuntat la idee de tot. Am plecat la Palatul Belvedere. E bine ca am mers aici prima data caci daca il lasam la urma probabil nu mai era atat de interesant. Biletele 22 euro bucata, 44 totalul. Castelul are o expozitie de tablouri in ansamblul din fata apoi o curte dupa care castelul propriuzis unde intri la o anumita ora care e trecuta pe bilet pentru a se evita aglomeratia. Nu mai retin ce am vazut inauntru decat daca ma uit peste poze. Am inteles ca mai e o parte de ansamblu in spate insa nu era vizitabil acum. Am primit si o harta aici, peste tot te obliga oarecum sa iti lasi ghiozdanul in ceva loc special amenajat. De la castel am luat ceva tramvai care ne-a lasat in zona primariei, am vazut parlamentul de afara (in constructie) nimic spectaculos din departare si inconjurat cu macarale, apoi primaria si universitatea. Nici una nu mi-a atras atentia, pierdere de vreme cu alte cuvinte. Am intrat la o cafenea la care nu ii dau numele si am mancat un Sacher tort cred la pret dublu decat l-am gasit la un alt magazin din apropiere. Peste tot bacsis. La ei la patiserie nu e ca la noi, iti comanzi prajitura si ti-o da si platesti. Nu. Te invita la masa, vine chelner sa ti-o aduca si automat primeste bacsis. De aici am mai fost la Votiva, la biserica, frumoasa, insa tot numa vazuta de dinafara dintr-un parc nu prea ingrijit si cam pustiu. Cam atat pe ziua 2.

Ziua 3, zi full soare fain cald, clar ne-am programat la Schonbrunn. Am mers precum ni s-a sugerat la prima ora, adica la 8. Nu am fost primii dar am fost printre primii. Luat bilete. Erau multe combinatii de bilete deoarece la Schonbrunn sunt multe de vazut intr-un singur spatiu. Noi am vrut sa vedem si gradina zoologica asa ca singura varianta pt noi era Clasic Pass Plus care includea Palat, Gradina Printesei, Gloriette, Labirint, Orangerie si Zoo. Biletul a fost 40 euro bucata deci 80 total. Am intrat in Orangerie a fost sec, nu recomand chiar daca e inclus pe bilet. Apoi am intrat in Palat. E aiurea ca nu te lasa sa faci poze. Am primit ghid audio in limba Romana, au fost vreo 40 de camere de vizitat. A fost interesant, sotia mea a zis totusi ca Pelesul e mai fain. Dupa ce am iesit din Palat am luat-o pe centru (nu am intrat prin gradini decat foarte putin deoarece nu a fost timp) Am mers la labirint. Pe harta lor apareau 4 labirinturi, eu am gasit doar 3. Unul era de copii, unul era putin neingrijit si doar unul era cat de cat... sa zicem, dar nu recomand decat daca mergi cu copil iar tu ca parinte te sui sus sa veghezi de acolo si sa ii lasi pe ei sa alerge aiurea prin labirint. De acolo am intrat la Zoo. E fain la zoo, merita mers cu si fara copii. Sunt si restaurante in acel complex, am luat masa acolo, bonurile le-am aruncat dar in mare parte o portie costa in jur de 12-15 euro de persoana, ne mai luam un desert care era undeva la 6 euro plus bacsis, etc. La zoo am primit o harta mare cu toate animalele unde sunt amplasate deoarece nu am reusit sa o parcurgem pe toata. Iti trebuie o zi intreaga numai pt Zoo, am incercat sa tintim ce era mai important, dar chiar si asa am tintit un 85% din animale si 70% din teritoriu. Probabil ce mi-a ramas cel mai mult in minte e camera cu lilieci in care am intrat si zburau pe langa mine si ma atingeau la propriu si ursul polar sau alb care l-am pozat de la cativa metrii rupand un copac. Ca tot vorbim de animale, am gasit ceva pliant cu Haus des Meeres ceva acvariu, noi nu am fost, am vrut sa mergem initial ca parea interesant din poze dar nu ne-a permis nici timpul, biletul era si scumpicel si avem ceva acvarii si pe la zoo asa ca ne-am multumit cu experienta de aici. Am iesit de la Zoo pe langa Casa Palmierilor la care nu aveam acces cu biletul nostru, am tintit magazinul de ciocolata Lindt din apropiere, facut aprovizionarea dupa care am trecut prin gradini si am mers spre Gloriette care era un fel de Belvedere de Cluj, o locatie la inaltime de unde puteai vedea tot ansamblul, era si restaurant acolo. La intoarcere am luat-o prin padure, nu am exploatat tot dar cat sa nu zicem ca nu am intrat si prin gradini. Spre final am intrat in Gradina Printesei, alta pierdere de vreme iar in drum spre iesire am vazut si unde era spectacolul de pregatire al strudelului dar era iar cu intrare, alti bani, am zis pass. Am iesit la ora 16 de acolo, am stat 8 ore full, plin de turisti. Mers acasa schimbat apoi la Sf Stefan pe interior, nimic spectaculos, era posibilitate sa te urci in ceva turn parca 6 euro de persoana, nu ne-am suit ca am inteles ca celalalt turn mai inalt s-a inchis deja, am zis ca il vedem ziua urmatoare dar n-am mai reusit. Am mai mers la Casa Hundertwasser.

Ziua 4, Hofburg clar. dechide mai tarziu cu o ora adica pe ora 9, prezenti iar la prima ora. Cand intri pe curte ai de mers in partea dreapta pt "Castel" sau in stanga pe Casa spaniola de calarit. Surprinzator acolo s-a facut coada mai mare. Am mers la castel prima data am luat bilet cu 34 euro bucata adica 68 euro total la Castel care presupunea 3 lucruri (muzeul portelanurilor, muzeul Sissi si apartamentele regale). Ghidul audio ni l-a dat o romanca. Ca idee, portelanurile is faine, muzeul Sisi e fain dar prea scurt si apartamentele regale is ok. Se merge din unul in altul, ce sa zic... De acolo am mers la scoala de calarit. Am ajuns undeva la 10:45, deci ne-a luat o ora si 45 min cele 3 lucruri. Biletele la scoala de calarit le-am luat la prima ora si acum doar am intrat. Erau 2 tipuri de bilete. Unul sa intri de capul tau sa vezi "arena", avantajul era ca intre orele 10-12 erau antrenamente, deci efectiv vedeai caii si mai era un bilet mai scump care nu mai stiu cat costa ca sa mergi cu ghid. Noi l-am luat pe primul, asa ca la 10:45 am fost acolo, sala plina am admirat caii vreo 30-40 de minute. Biletul aici a fost 15 euro de bucata deci 30 total. Am mai mers la Austria National Library Prunksaal, bilet 8 euro de bucata deci 16 total, arata interesant ca in filmele cu Harry Potter insa acolo nu e atat de interesant sa vizitezi, cred ca mai interesant e sa mergi sa studiezi o zi intreaga documente de acolo daca ti se permite. Am mers apoi la Tezaurul Imperial 12 euro bucata deci 24 total, a fost dragut aici. Am mai fost la Biserica Sf Augustin, gratis aici. Bisericile in mare parte au fost gratis dar nu cred neaparat pt ca voiau sa faca o fapta buna ci pt ca erau inca folosite si nu puteau face diferenta intre credinciosi si turisti, nu putea sa ii ia la intrebari si sa ii taxeze doar pe turisti. Am mers apoi in partea din spate si am avut de ales intre muzeul de istorie si cel de arte. L-am ales pe cel de istorie. Biletele aici erau 16 euro dar scria ca le poti lua combinat cu tezaurul la 22 total. Adica nu mai dai pe tezaur 12 si pe muzeu de istorie 16 ci dai pe ambele 22 de bucata. Evident ca noi le luasem pe cele de la tezaur separat asa ca nu am mai putut beneficia de reducerea asta. Culmea ca acolo nu am vazut pret combinat, au pus pretul combinat la ultimul obiectiv unde nu mai cumpara nimeni. In fine. Aici eram deja epuizati asa ca am luat masa la restaurantul de la etajul 1 inainte sa ne punem pe vizitat, clar scump totul, ne-am luat efectiv cea fost mai ieftin parca un gulas la 13 euro, am zis ca nu dau 7 euro pe o bere ca la noi o iau cu 3 lei. Muzeul de Istorie mare cat China, impartit pe 3 etaje, iti trebuie si aici o zi sa il vezi. Aveai o mica colectie de numismatica la etajul 2, la 1 intins pe tot nivelul tablouri picturi iar la etajul 0.5 aveai muzeul austriac de istorie impartit iar pe parte egipteana, roamna, greaca si efectiv vieneza. Am stat 8 ore si aici, am iesit la 5 am fugit la Opera sperand ca mai prindem ceva, teapa numar 2 la opera, sunt doar 3 intrari pe zi si ultima e la ora 15, deci salut opera. In ziua 4 pe final am mai fost la Secession.

Ziua a 5 pregatit de Tren, luat Metrou pana la gara de langa Sf Stefan unde eram cazati (cazare de 1800 lei fara mic de jun), la intoarcere vagonul era cel ok, aerul conditionat a fost ok, intarziere de 20 de minute, pana in budapesta a fost plin, am vorbit cu turisti din america, iar de acolo s-a cam golit trenul.

Per total am mai spart bani pe mancare, cumparaturi din supermarket, suveniruri, dulciuri de adus acasa, cadouri marunte, nici nu stiu cum s-au dus atatia bani. Am patit o faza super nasoala la un bancomat de scos euro. Am bagat cardul, cerut o suma de 30 euro, mi-a zis care e cursul de conversie, m-a intrebat daca sunt de acord, am zis nu, mi-a eliberat cardul si am plecat, dar se pare ca a scos si banii pe care i-a luat careva pentru ca am primit sms ca au fost eliberati. Apoi am mers nu mai erau acolo. Am mai facut o proba cu suma minima 10 euro am filmat si am refuzat conversia si am asteptat si au iesit banii. Am reclamat la Banca si trebe sa astept 60 de zile, am reclamat si la cei cu bancomatul dar nici un raspuns inca. Alte opinii, ce sa zic, se clancsoneaza f mult in trafic.

Revenind la concluzie, cea mai ieftina masa pe care o puteam lua la un local 15 euro de bucata, un 30 de euro un fel fara bautura si desert, sa dai un 140 lei pt 2 portii de paste mi se pare mult, 7 euro pt o bere, 6 euro pt un desert, pai strainii astia cand vin in romania cu salarile lor cred ca traiesc paradisul. Bere la 3 lei, Prajitura la 6 lei Inghetata la 9 lei unde la ei e 18, totul e dublat triplat la ei. Preturi mari te usca, si efectiv ar lua bani de pe tine cu orice pret. In Albertina nu te lasa cu bagaj iti zice asta la intrare si te forteaza sa le mai dai un euro pt depozitare ca altfel trebe sa cobori la parter unde e gratis depozitarea. Mulg de pe tine ultimul sfant. Orasul nu e la fel de cool ca Budapesta, obiectivele is imprastiate ai mult de mers, nu is atat de diversificate, cele 2 biserici principale din Budapesta mi s-au parut mult mai faine decat ce a oferit Viena la parte de Biserici. Dunarea la unguri pusa in valoare foarte foarte bine, la austrici stift. La localuri in Viena efectiv ti frica sa intri ca nu sti ce te asteapta, putini am vazut sa aiba meniul de afara cum e la unguri, sti unde te bagi. Mancare buna si mai ieftina. Am mancat si carnati de pe strada cu cartofi dar e junk food. Cu trenul nu cred ca mai merg la Viena curand, la Budapesta e mai rentabil, ajungi mai iute si se merita mai mult.

Nu voi recomanda Viena, ma tem sa nu ma injure persoana respectiva pe cand se intoarce. Daca e sa stai vreo 2 sapt sa apuci sa vezi pe amanunt marea parte din obiective, dai faliment.

Apartamentul frumos central scump, la cei 600 lei pe zi pe care i-am dat ne-a lasat un singur sul de hartie igienica in casa. timp de 5 zile. Aparat de cafea si ceai dar nici un plic de ceai, wirelesul pica seara fix cand ajungeai acasa si aveai nevoie de el.

E frumos in concediu oriunde te duci, dar daca tragi linie si te gandesti de banii aia ce puteai face, iti dai seama ca aveai variante mult mai bune. Cu siguranta in Budapesta ma voi intoarce mai curand, nu ma mir cum de prinde foarte des topul destinatilor turistice.

Cu siguranta am uitat multe de zis, dar e indeajuns, sper sa ajute pe cineva acest review.

## end review sc

[fb]
---
Trimis de paulalexandru in 12.09.19 00:26:28
Validat / Publicat: 12.09.19 08:53:35
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în AUSTRIA

VIZUALIZĂRI: 4373 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

14 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (paulalexandru); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 15299 PMA (din 18 voturi)

ECOURI la acest articol

14 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[12.09.19 08:53:22]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Viena, de-a lungul și de-a latul, VIENA" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

--

Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew ... 61&ridAnt=96664

paulalexandruAUTOR REVIEW
[12.09.19 08:59:16]
»

@webmasterX: Da, inca nu am descarcat pozele, sper sa ma lase sa le uploadez si peste cateva zile. Mersi

valentinag
[12.09.19 09:42:14]
»

Dupa mine, nu se compara Budapesta cu Viena, in veci! Da, e frumos la Budapesta, in centru, Dunarea amenajata, toate obiectivele grupate intr-un loc, dar in rest, nimic notabil!

Ca vienezii isi respecta angajatii si familiile lor, mie nu mi se pare ceva rau, toata lumea are dreptul sa stea acasa cu familia seara sau sa se plimbe cu copiii duminica!

Bineinteles gusturile difera, ce bine, asa ca eu pot sa iubesc Vienna si Budapesta doar sa-mi placa! intr-o berarie vieneza am baut cea mai buna bere artizanala, am mancat cel mai bun snitel vienez si cea mai buna salata de cartofi!

paulalexandruAUTOR REVIEW
[12.09.19 10:34:31]
»

Am mai uitat sa zic despre tren ca aveam wc in ambele capete ale vagonului insa ambele erau nefunctionale, infundate si nu mergea butonul de tras apa, a trebuit sa mergem in alt vagon.

Referitor la pareri diferite, da asa e. Mie personal mie se pare ca Budapesta este aproape la toate capitolele peste viena si vad ca si siteurile de specialitate ma sustin. La o simpla cautare pe google " best city escape in europe" absolut toate siteurile plaseaza budapesta in lista si viena nu apare deloc.

Pe pozitia 1: https://www.momondo.com/discover/article/the-best-european-city-breaks

Pozia 2: https://www.europeanbestdestinations.com/destinations/best-european-city-breaks/

Pozitia 3:https://www.telegraph. co. uk/travel/destinations/europe/articles/best-european-city-breaks-and-hotels/

Etc, de fapt nu cred ca am gasit vreun site pe care sa se recomande viena si sa nu se recomande si budapesta, dar cam peste tot se recoamanda doar budapesta.

Referitor la ati petrece seara cu familia la plimbare, este in regula insa nu eu nu vorbeam strict de duminica ci de oricare alta zi a saptamanii. In Budapesta centrul seara era foarte viu, plin de tineri, la fel si Porto. Budapesta mi se pare mai plin de viata.

Preturile clar sunt in favoarea Budapestei, referitor la mancaruri nu m-am dat in vant dupa acel snitzel vienez, mi-am luat un snitel cu garnitura la vreo 13 euro, destul de multi bani, de banii aia imi iau portie de 4 ori mai mare in Romania. In viena nu m-am saturat cu acel snitzel, am plecat flamand de la restaurant. Prajiturile lor de la 6 euro in sus, la banii aceia in Romania iti iei cel mai bun desert din lume probabil. Inghetata la noi in Cluj cea mai cea e 9 lei globul, la ei cea mai puscata e 9 lei globul, cea mai puscata care la noi o iei cu 2-3 lei glob. Deci preturile nici macar duble nu sunt, sunt triple sau de 4 ori mai mari.

Structura orasului iarasi recomanda Budapesta care e foarte bine structurata fata de Viena. Centru e Dunarea f fain organizata, te plimbi pe dunare seara vezi toate obiectivele fain luminate, atat pe o parte cat si pe alta a dunarii ai obiective faine de vazut, Palate Biserici Citadela, Memorialul, Muzee Locuri de Shoping Taverne, pe jos te plimbi frumos, nu trebuie sa iei metrou sa mergi sa vezi nu stiu ce obiectiv. Ziceam si in postarea din Budapesta, ca daca mergi cu masina din Cluj spre Budapesta, efectiv mergi drept si drumul te duce pana in punctul 0 al orasului, fara nici un schimb de directie, direct de pe autostrada te arunca in mijlocul orasului la podul cu lanturi. Podurile din Budapesta toate foarte impresionante.

IN Viena mi-am trecut pe TODO list sa iau o masa in Grinzig, da de unde sa ajung eu acolo ca efectiv nu ai timp, Iau nu stiu ce troleu de la Universitate si ma duc o juma de ora cu el in marginea Vienei. La Schonbrun Iar trebuie sa iau Metrou, Obiectivele care erau in centru erau toate inchise iar pt celelalte trebuiau deplasari. A trebuit sa merg nu stiu cat pe jos sa ajung la casa Hundertwasser care era intr-o zona care nu iti mai oferea nimic altceva, de acolo inapoi iar la pas. Raul acela dubios care trecea pe langa centrul orasului, era plin de graffiti pe peretii laterali. Cu alte cuvinte ca obiective daca nu ar exista schonbrunn si hofburg, Viena nu ar avea obiective, probabil astea le viziteaza toti, daca intrebi a regular guy ce a vazut in viena s-ar putea ca doar pe astea ar sti sa ti le enumere... daca nu cumva numa schonbrun. La Hofburg e jecmaneala mare, te bagi la muzeu platesti pret, mai vrei ghid audio mai scoate cash.

Si daca stai sa te uiti la Schonbrunn, nu mi se pare atat de deosebit pe cat suna. Adica gradinile is gradini, nu poti zice ca ai simtit nu stiu ce, da, erau faine pe vremuri cand se plimba printesa prin ele cu slujitorii care o serveau, dar acum nu mai e atat de fascinant, gradinile is bune pentru localnici care merg si alearga acolo sau merg si se aseaza pe o banca si citesc o carte, pt turisti nu insemna nimic si nu le pot valorifica caci nu au timpul necesar sa piarda vremea prin ele. Aici includ si orangeria si celelalte gradini particulare. Labirintul e tot un fel de apa de ploaie. Palatul in sine e decent. Cred ca la Zoo ne-a placut mai mult. Gloriette e sa nu fie. Hofburgul se intinde pe suprafata mare, nu te lasa sa faci poze nici la castel si nici la cai. Antrenamentul de cai e banal, mai impresionanta e sala dar fara cai devenea si ea mai banala. Ghidul parca de ducea la grajduri dar era scump rau. In rest n-ai ce sa vezi. La restaurant cand am platit cu cardul s-a asigurat ca imi zice ca nu este TIP pe nota si ca daca vreau sa puna sa ii zic sa treaca in casa, s-a temut ca plec fara sa ii las bacsis. Deci efectiv rup pielea de pe tine. Si in Budapesta am avut cazare in centrul centrului dar a fost sub jumatate din pretul vienei, am platit in jur de 800 lei tot pe atatea nopti conditii aproape identice.

Personal nu stiu la ce poate sa bata Viena pe Budapesta, de banii aia in Budapesta faci si vezi mult mai multe. Si la transport sta mult mai bine, cu cativa euro mi-am luat 10 bilete pe care le puteam folosi oriunde si le-am folosit. In Viena nici n am prea circulat mult cu mijloace de transport, nu s-a justificat suma. A fost nevoie sa circulam dar nu atat de des pt timpul scurt. Cred ca aveam nevoie de vreo 6 bilete.

Sunt destinatii mult mai bune ca Viena pe care sa le recomand oricui. Am mai fost si in Paris si prin Grecia pe Insule, Viena ar fi pe ultimul loc in lista sincer. Dar nu imi pare rau ca am mers, e bine macar o data in viata sa il vezi sa nu zici ca nu l-ai vazut daca e tot atat de aproape. Dar de acum voi consulta mai cu atentie siteurile de specialitate si ce recomanda.

Nasshu
[12.09.19 11:21:43]
»

@paulalexandru: Am fost si eu in august la Viena cu cazare intermediara la Budapesta.

Daca as da timpul inapoi parca imi pare rau ca am stat doar 2 nopti in Buda si 4 in Viena, cred ca mai bine era invers.

Depsre intrarile la diferite obiective turistice in Viena si eu am aceeasi parere = preturi nesimtit de mari, asta in conditiile in care am cumparat bielete de intrare de acasa (combinate in toate felurile), recunosc am si trisat un pic, ambii copii i-am declarat la 12 ani, desi au 17 si 20. Cand scanezi biletul nu verifica nimeni ce ai scanat tu acolo, cand le cumperi cer acte, carnete de elev (nu stiu de ce le cer ca diferenta este foarte mica intre un student si un adult.). Chiar si asa mi s-a parut foarte scump.

LA mancaruri nu comentez, la suveniruri iar exagerat de scump 5 euro un magnet, etc.

Majoritatea turistilor sunt coreeni, nu japonezi, chinezi si de fapt pe aia ii jegmanesc, restul ca noi si altii suntem victime colaterale.

Buda, da mai ieftina la toate capitolele, deci mai vizitablia... mai animata, dar acum sincer, nicaieri nu am vazut betiveala mai mare pe strada (ma refer la capitale). Dupa orele 19-20 toti, baieti/fete (mai ales fete) tineri, erau cu sticlele de alcool in mana, pahare. Unde gaseau un loc, daca mai batea si unul in niste tobe, acolo se imbatau...

Per total Viena esta mai civilizata, dar mai plictisitoare. Austriecii niste ''puturosi ''. Una peste alta am fost, am vazut, nu m-as mai duce (eventual in perioada sarbatorilor de iarna), in schimb la Budapesta as mai merge.

RoxanaGRS
[12.09.19 11:45:57]
»

Păi ce să zic, așteptam articolul tău. Îmi pare rău că nu ți-a plăcut Viena. Pentru mine e orașul sufletului meu. Și mâine m-aș muta acolo, dacă m-ar primi austriecii...

Nu ți-am spus eu că pentru Viena îți trebuie timp? Și că trebuie să umbli? Și că trebuie să-ți alegi muzeele? Și ca să le alegi trebuie să citești despre ele și să știi ce oferă și dacă se potrivește cu ce vrei tu și-ți place ție? Nu fac reproșuri, cred doar că ai abordat-o greșit.

Am uitat să-ți spun că Viena nu are viață de noapte. Pur și simplu nu e stilul lor. Ei nu beau. De aia servesc vinurile la pahar 1/8 dintr-un litru, de zici că e tărie. Nici eu nu mă dau în vânt după viața de noapte, cred că acesta e un alt motiv pentru care mi-e așa de dragă Viena. Dintre marile capitale, Berlinul are viață de noapte celebră.

Sunt de acord cu Valentina că nu poți să compari Viena cu Budapesta în veci. Efectiv joacă în altă ligă. Compari mere cu pere și-ți dă prune. Budapesta și Porto sunt orașe mici. N-ai cine știe ce muzee, nu prea ai nevoie de transport, deci n-ai pe ce să dai bani mulți. Budapesta o traversezi cu mașina în 30 de minute din tablă în tablă. În cât timp traversezi de exemplu Cluj-ul?

Cât despre scump... ce să zic? Să vezi cum e în Anglia sau Olanda sau țările nordice. Sau chiar în Franța sau Italia. Crede-mă, Viena nu e o destinație ieftină, dar nici scumpă.

Despre neplăcerile mersului cu CFR-ul românesc nu mai comentez, că aici e jale într-adevăr.

Restaurantele în centru sunt într-adevăr scumpe și nu foarte bune, excepție cele renumite, dar acolo e coadă non stop. Dacă ieși din zona centru prin cartiere găsești alte prețuri. De exemplu pe lângă Belvedere, printre blocuri, am găsit o terasă cu bere la 3-3.5 euro halba. În cartier, pe lângă hotelul la care am stat, 2 viener șnițel cu cartofi, salată și două beri a fost undeva la 30 de euro. Mie mi-au dat peste tot restul la centimă, inclusiv la Gloriette (unde am mâncat un Appfel ștrudel foarte bun cu sos de vanilie), le spuneam noi cât să oprească, dacă nu le spuneam nimic, restul era la centimă.

Vânzătorii ăia ambulanți de pe la Operă nu s-au legat niciodată de mine. Cred că mă luau drept localnică, deși eram în pantaloni scurți și tricou, dar eram fără hartă și blondă cu ochi albaștri . Oricum i-aș fi refuzat. Un " nein, danke" scurt și clar e suficient. Dacă vrei bilete la un spectacol poți să iei de la casieria Operei sau a Musikverein. Dar spectacolele sunt scumpe în general și în perioada asta cred că nu sunt cine știe ce, pentru că stagiunea nu cred că a început.

paulalexandruAUTOR REVIEW
[12.09.19 12:08:49]
»

@RoxanaGRS: Da, nu te stresa ca nu va reprosez nimic. Orice concediu e fain, trebuie efectiv sa se intample ceva nasol sa nu fie fain. Chiar si calatoria cu CFR nu o regret. O data e bine sa le incerci, iar mai apoi te decizi daca vrei sa mai mergi sau nu. Noi suntem familisti, nu iesim niciodata dupa ora 9 caci punem fetele la somn, probabil deasta ma atrage viata de noapte, ca atunci cand mergem fara copii, chiar daca nu mergem sa bem sau ceva, imi place sa merg pe strazi seara sa vad tineret bucuranduse de viata. Imi place animatia. Daca vreau monotonie sunt atatea orase in tara asta daca nu majoritatea.

Cu documentatul iti ia mult timp si efort, e greu sa le sti pe toate de dinainte. Cum ziceam, imi zici lucruri si nu le inteleg sau efectiv le trec cu vederea si apoi imi dau seama ca erau lucruri relevante. Cand oferi multe informatii dintr-o data e greu sa le iei pe cele necesare si sa le sintetizezi bine. E greu sa alegi sa nu iti para rau. Sti ca ai mers pana in Viena ai fost langa opera si n ai putut sa o vezi. Uneori trebuie sa faci alegeri, si poate nu le iei pe cele mai potrivite.

@Nasshu - mi-a placut comentariul tau, in special treaba cu magnetii. Adica sti ca orinde mergi iti iei magnet cu 2 euro din locurile cele mai scumpe sau cu 1 euro in locuri mai putin populate. In viena, oriunde mergeai, le luai cu 5 euro. Iti dai seama din start care e raportul. E trist sa te gandesti ca noi romanii mergem acolo si ne chinuim sa ne luam ceva iar ei vin la noi si cu putini bani o duc regeste... noi cu multi bani murim de foame pe acolo. Peste tot unde am mers am luat doar strictul necesar, de multe ori nu luam bautura la masa, la Lindt aveau multe sortimente insa noi am luat chestile mici si ieftine sau care expirau luna urmatoare si erau reduse, chiar si asa pe o plasuta mica am dat +30 de euro. Ciocolata de 140 lei. De banii aia aici iti umpli cosul de cioco. Si nici nu mi se pare speciala, dar ma rog eu nici nu sunt cu cioco. Am adus 2 cutii la birou, alti colegi de ai mei s-au intors si ei din concediu au adus si ei niste pungi de mars si twix, alea s-au topit primele, chiar si cheescakeul. Bomboanele aduse de miine s-au terminat ultimele, deci semn ca nu sunt nici atat de bune pe cat costa.

Aia cu pretul pt chinezi da, pot sa inteleg, chinezii nu stiu de unde au atatia bani, dar ii plin de ei, dar si asa e cam trist ca suntem victime colaterale. Ma rog, e bine de stiut pe viitor. Ramane de vazut ce destinatii mai sunt la indemana.

nrs †
[12.09.19 12:40:25]
»

procentul de chinezi bogati nu este mai mare decat prin alte parti, dar una e 2% din 20 milioane si alta 2% din 1,5 miliarde de locuitari cati are China.

apropo de ciocolata eu cred ca e mai de graba efectul de a nu incerca ceva nou, dupa parearea mea nici nu incape comparatie intre Lindt si gama Mars (dar acestea le stie lumea pt ca se gasesc si la noi peste tot, pe cand Lindt e din alta categorie de pret!)

abancor CONS. ONORIFIC AFA / AUSTRIA
[12.09.19 23:22:44]
»

Dacă clasifici orașele după prețuri, n-o să îți placă nimic mai la vest sau nord de Viena. Viena chiar e un oraș occidental accesibil (deci discutăm față de mai toate țările vestice, ba chiar și destule zone din Italia).

Faza cu distanțele cred că e doar o senzație. Centrul Vienei are destule obiective, singurele „greutăți” din afara centrului sînt Schoenbrunn și Prater, și are un diametru mai mic de 2 km. Tot cît e de la catedrala din Buda la aia din Pesta.

Pentru cine dorește viață de noapte, se găsește din plin în zona de străduțe cu scări de la Ankeruhr spre Canal, un colț al cartierulu evreiesc, vara și iarna, plus vara terase destule pe Canal. Și pe Insula Dunării în zona stației de metrou Donauinsel sînt amenajate terase, plaje etc. Nu mai zic de Prater. Iar cluburi sînt prin tot centrul. E destulă viață de noapte, pe toate gusturile.

Dana2008
[13.09.19 17:47:10]
»

@paulalexandru: Felicitări pentru articol!

Ați văzut multe obiective turistice, costurile se adună rapid, ăsta este vestul Europei.

Am fost și noi acolo după ce ne-am căsătorit, în 2003, 3 zile întregi în care am vizitat multe castele, biserici.

Excursia noastră a fost organizată de

biserică. Am mers cu autocarul până în fața obiectivelor, am avut ghid, reduceri la vizite pentru grup, a fost super.

Cred că este cea mai ieftină variantă.

Călătorii plăcute!

Numai bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
paulalexandruAUTOR REVIEW
[13.09.19 19:09:34]
»

Da, inteleg. Inseamna ca trebuie sa imi indrept privirea spre Rusia daca ziceti ca vestul rupe pielea de pe tine

Dana2008
[13.09.19 20:49:42]
»

@paulalexandru: nici in Rusia nu-i mai bine????

cristina47*
[14.09.19 16:49:00]
»

@Nasshu: " recunosc am si trisat un pic, ambii copii i-am declarat la 12 ani, desi au 17 si 20. "

Cat de sincer sunteti!!!

" Buda, da mai ieftina la toate capitolele, deci mai vizitablia... mai animata, dar acum sincer, nicaieri nu am vazut betiveala mai mare pe strada (ma refer la capitale). Dupa orele 19-20 toti, baieti/fete (mai ales fete) tineri, erau cu sticlele de alcool in mana, pahare. Unde gaseau un loc, daca mai batea si unul in niste tobe, acolo se imbatau... "

Numai tobe? Acordeon, nu mergea? Ce simpatic sunteti! M-ati facut sa rad!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
paulalexandruAUTOR REVIEW
[21.09.19 18:31:37]
»

Am uitat sa adaug in anunt faptul ca in Viena m-am ajutat de aplicatia OBB Scotty ca sa ma descurc cu transportul. Nu stiam de ea, pe tren inspre Viena o persoana mi-a zis de ea, se poate urmari inclusiv in ce statii opreste trenul Cluj-Viena. Cred ca functioneaza la nivel global, oricum, in Viena a functionat foarte bine si a fost precisa.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
cristina47*, paulalexandru, RoxanaGRS, valentinag
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Viena:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053134918212891 sec
    ecranul dvs: 1 x 1