87131 
nu sunteţi logat. - LOGIN
Cu mașina spre / dinspre Bansko

ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN:
10.07.2018
DE
Avatar black_mamba
--- M ---
vârsta 30-40 ani
DIN Bucuresti
înscris/ă în 08.10.12
MEMBRU: SENIOR
DATE SEJUR
JUL-2018
DURATA: 2 zile
TIP: FAMILIE CU COPII
"ECHIPA" A INCLUS:
ADULŢI: 2
+ COPII: 2 -- varsta: 0 / 7

GRAD SATISFACŢIE:
SERVICII:
----  
 
[Nu sunt în masură să mă pronunț]
CAZARE [camere etc]:
----  
 
[Nu sunt în masură să mă pronunț]
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
----  
 
[Nu sunt în masură să mă pronunț]
CADRUL NATURAL
100 %
 
Încântat, fără reproș
DISTRACŢIE / RELAXARE
----  
 
[Nu sunt în masură să mă pronunț]

NOTA MEDIE rez.:
10.00
 
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)
Autorul ar RECOMANDA această destinaţie unui prieten sau unui cunoscut

   
NB: Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut” — (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă SAU (1A) ar fi meritat rubrică nouă, dar crearea ei nu a fost considerată oportună (în acel moment); — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții. Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

Cu masina pe traseul Edirne - Bansko - Bucuresti


Dupa cum va spuneam anterior, dupa caldurile din Turcia ne-am ganit ca ar fi potrivit sa ne racorim putin la munte, in Bulgaria. Si ce alta statiune ar fi fost mai potrivita decat Bansko?

Asa ca pe la 9.15 dimineata, parasim A Plus Edirne (vezi impresii), ne suim in "caleasca" si purcedem la drum. Prima etapa: fix 100m pana la Shell-ul de la bulevard. Facem plinul cu motorina V-Power (5.70 TL/l) si continuam cu cea de a doua etapa a traseului, de... 200m, cand am oprit ca sa ne cumparam cate o cafea de la Starbucks-ul de la parterul Hotelului Margi (slava Domnului, am gasit cafea espresso in Turcia!!!).

In sfarsit, de-abia acum plecam la drum, in adevaratul sens al cuvantului; pentru iesirea din oras, navigatia ne scoate la dreapta, pe varianta care duce la autostrada - e drept, se ocolesc vreo 2-3 km dar se evita aglomeratia din centru iar viteza de deplasare este superioara, fireste. Facem stanga la nodul rutier, ne incadram pe bretea si intram pe O2. E aici, sa vezi comedie: pe toata partea dreapta a autostrazii, pana aproape de intrarea pe drumul expres, sunt cosuri de gunoi din 100 in 100 de metri!!! Pe sensul spre Istanbul, yok. Care este explicatia? Habar nu am. Pe autostrada nu se merge mult, acesta se termina la intersectia cu drumul expres la fel de bun si apoi, dupa aproximativ 10 km, se ajunge in vama (urmati indicatoarele de Bulgaristan, nu cele de Yunanistan):).

Un jandarm turc ne face semnal de oprire, oprim, ne intreaba ceva intraductibil si ne arata o vigneta bulgareasca; ii arat in parbriz ca am deja, ne face semn sa degajam, poate gaseste alti amatori. La 10 dimineata, vama a fost absolut libera: 3 porti de control deschise pe fluxul de iesire si vreo 2-3 masini la fiecare. Prima data se efectueaza controlul pasapoartelor si ocupantilor, apoi controlul vamal si la ultimul ghiseu se valideaza iesirea masinii din Turcia. Asta e tot, in 10 min. suntem intrati in EU. Pe partea bulgareasca, la intrare, doar un ghiseu deschis (control pasapoarte si talon auto) dar pe fluxul de vama s-a mai suplimentat un culoar; primul vames ne-a controlat la interior si ne-a dat drumul; am mai mers 5m pana la al doilea, care s-a uitat prin portbagaj "tutun, alcool, duty free? " I-am spus ca am un an de cand m-am lasat de fumat, nu stiu ce a inteles dar a ras, mi-a stampilat o foaie pe care mi-a pus-o in brate si s-a dus la urmatoarea masina; apoi am oprit la ghiseul cu vignete dar nu a fost cazul, pentru ca aveam una pe 30 de zile; imediat langa, se plateste taxa de dezinfectie (3 euro) si apoi e o domnisoara care strange foile stampilate de vamesi. Dupa vreo 15 min., paraseam vama si ieseam pe autostrada A4 (Maritsa). Oricum, fata de ultima oara cand am fost in acest punct de trecere a frontierei (2010), se cunoaste o imbunatatire vizibila: a fost modernizat pe ambele parti si fluxurile sunt mult mai clare si rapide; de asemenea, autostrada noua de pe partea bulgareasca faciliteaza accesul mult mai rapid.

Revin, imediat dupa vama intram pe autostrada noua, buna si foarte libera; pe sensul celalalt de mers erau vreo 2-3km de tiruri in coloana pe banda II (???). De asemenea, tot pe sensul opus, in cateva parcari am vazut si filtre al politistilor bulgari, dar, oricum, nu ca la maniacii de turci care te deviaza de pe banda a II-a intr-o alveola prapadita.

Daca nu ati apucat sa alimentati in TR (si rau ati facut), aveti statii imediat dupa vama dar si pe parcurs, insa mai putine de firma si mai multe locale.

Cred ca pe A4 am mers undeva la 70-80km, pe care i-am parcurs foarte repede. Facem jonctiunea si intram pe A1 Sofia - Burgas (Trakiya), unde situatia se schimba: mult mai aglomerata, chiar foarte aglomerata pe alocuri iar asfaltul mai prost, mai ales pe banda I.

Aici trebuie sa fiti atenti la tarabele de BG (alea care fumega mult), care depasesc un tir in 5 minute, dar, oricum, soferii sunt cuminti si respecta flash-urile.

Am facut vreo 30 min. pauza la un Rompetrol, sa ne dezmortim, sa schimbam si sa hranim bebelusul si apoi am continuat drumul pe autostrada, pe langa Plovdiv, pana la indicatorul de Pazardjik. Unele GPS-uri s-ar putea sa va indrume spre Plovdiv si apoi spre Pazardjik; eu nu va sfatuiesc sa parasiti autostrada, pentru 5-6km castigati. Am intrat pe un fel de centura mai prin oras, asa, cam valurita, cocoase la trecerile de pietoni, ratam un sens giratoriu, ne scoate navigatia din nou pe drumul cel bun, iesim, si la Zvanicevo vedem indicator de Bansko la stanga; navigatia zice sa o iau inainte; fript din Didim, unde m-am luat dupa indicatoare si am sfarsit pe macadam cu jante de 18'', ascult de navigatie si nu fac rau - drumul este foarte bun si relativ liber, dar are portiuni drepte in care se poate depasi (nu stiu cum este pe partea cealalta). La Belovo facem stanga si mai avem o portiune mica de fericire; urmeaza serpentinele, din ce in ce mai multe, abrupte si stranse. In prima parte, de bine, de rau, mai gasesti o linie dreapta in care poti sa depasesti; ulterior, spre varf, sansele de a depasi sunt din ce in ce mai rare.

La un moment dat, pana in serpentinele mari, drumul se intersecteaza cu varianta de la Zvanicevo, asa ca nu se castiga nimic ca timp.

Problema cea mai mare este atunci cand aveti in fata un popandau fumegand , caruia ii cad tablele de pe caroserie si care se misca cu 50km/h, iar in BG aveti sanse destule.

Traseul, in sine, este frumos, similar cu Valea Oltului de la noi, doar ca versantii sunt mult mai apropiati. Oricum, sa tot fie vreo 100km de serpentine, mai dificile pe sensul de urcare si mai lejere pe platou si la coborare. Eu va sfatuiesc sa respectati linia continua si indicatoarele; totusi, daca sunteti nerabdatori, bulgarii se stiu cu musca pe caciula si semnalizeaza dreapta cand pot fi depasiti; de asemenea, navigatia va poate ajuta, in sensul in care puteti vedea cand urmeaza o linie dreapta, chiar si foarte mica, pe care puteti forta. Incepand cu platoul montan (similar cu Poiana Soarelui de la noi sau cu platoul Cheia, de exemplu) si continuand cu coborarea spre Bansko, intalnim statiuni montane micute dar cu hoteluri de 4 si 5 stele, inclusiv un satuc care se lauda a fi "capitala Balcanica a SPA-ului", daca retin bine. Oricum, mi-am propus sa aprofundez subiectul, pentru ca ce am vazut, chiar din fuga masinii, mi-a placut. Mi-a parut rau a nu am vazut niciun tren pe calea ferata cu ecartament redus care urmeaza defileul.

Incepem sa coboram din ce in ce mai mult, soseaua se lateste, intalnim reclame cu complexurile din Bansko, semn ca mai avem putin. Intram in oras unde, spre deosebire de cei 320km parcursi prin BG, strazile sunt praf si pulbere: denivelari, gropi si cocoase la tot pasul.

Dupa aproape 340km din Edirne (6 ore, cu tot cu pauze), ajungem la Saint George Palace 4**** (voi detalia in urmatorul review) si, dupa 4 zile, o luam spre Bucuresti.

Batem gropile patriei BG inapoi, pe str. Pirin, apoi pe Glazneiar la iesire facem stanga. Urmeaza 40 km de drum foarte bun, relativ liber, numai pe coborare; mai sunt serpentine dar sunt si mai multe linii drepte si, in plus, pe sensul opus la urcarile mai lungi exista si banda pentru vehiculele lente. Oricum, in vreo 30-35min. de la iesirea din Bansko am ajuns la Simtli, facem dreapta si intram pe drumul european care face legatura intre Sofia si Kulata. Drumul este foarte aglomerat, mai ales pe sensul spre Grecia, este normal fiind perioada de concedii; multe masini de RO si multi viteji care forteaza cate o depasire; dupa inca vreo 18km, la Blagoevgrad, vedem indicatoare verzi cu Sofia, ne abatem la dreapta, intram pe varianta pana la sensul giratoriu, facem drapta si intram pe autostrada noua A3 (Struma). GPS-ul nostru neactualizat nu stia autostrada, el ne ghida inainte spre Sofia pe drumul vechi dar trecusem pe aici in 2016 spre Paxos (vezi review) si stiam iesirea.

Cam 80-90km de autostrada libera si foarte buna spre Sofia, se aglomereaza pe centura de nord; mergeti inainte si nu faceti dreapta la indicatorul "Sofia south ring" ci urmati in fata indicatoarele de Sofia, mai apoi de "Tranzit", intrati pe centura noua cu 3 benzi pe sens, tineti "Tranzit", ulterior "Varna". O sa vedeti un nod rutier mare (din pacate nu exista repere pe care sa vi le pot da) unde va trebui sa iesit pe bretea si sa faceti dreapta, deoarece inainte este centura veche de nord, nemodernizata; oricum, si aici sunt indicatoare de Varna.

Aici o sa gasiti devieri spre varianta Vrata - Montana - Vidin, nu stiu cat sunt de bune ca si calitate a asfaltului. Mai departe, de-abia la iesirea din Sofia veti gasi indicatoare de Ruse (treceti pe langa breteaua spre benzinaria Shell, e un pic de deruta pentru ca sunt multe benzi de circulatie) dar tineti inainte si incercati sa va trageti spre stanga, intrati pe portiunea noua din A2 (Hemu) si apoi pe autostrada veche. Aici o sa intalniti portiuni cu asfalt valurit, trafic deviat deoarece se lucreaza la modenizarea tunelurilor dar, in general, se circula bine, mult mai bine decat pe un drum cu o banda pe sens. Cine doreste sa iasa din BG pe varianta Vrata - Montana - Vidin o poate face la fel de bine si pe la Botevgrad si apoi tot o sa vedeti indicatoare de traversare cu bacul (Oryahovo - Bechet - am trecut si noi o data, drumul este bun, Nikopol - Turnu Magurele, Svistov- Zimnicea). Daca navigatia este setata sa va ghideze pe drumul cel mai scurt, sa nu va mire daca ajungeti la Dunare, fara sa vedeti podul de la Ruse :).

Revenind, bucuria autostrazii dureaza pana pe langa Nanovitsa, cand A2 redevine E83, cu o banda pe sens, atentie la devierea de la iesire. Urmeaza un drum de calitate buna in general, cu multe linii drepte pe care puteti depasi, dar va trebui sa fiti foarte atenti la varfurile de panta/rampa: desi vi se pare ca aveti 500m liberi in fata, puteti avea surpriza sa va aflati in buza unei vai si astfel nu aveti posibilitatea sa vedeti masinile care vin din sens opus. Oricum, romanii circula tare pe drumul acesta, uneori chiar la limita inconstientei (probabil ca ar circula si bulgarii daca ar avea cu ce), dat fiind faptul ca este plin de tiruri, utilaje agricole si tarabe de BG.

Urmeaza varianta ocolitoare a Plevnei si dupa Peicinovo o sa faceti stanga, spre Ruse (in dreapta ajungeti la Veliko Tarnovo - 40km; chiar glumeam cu serpoaica, ca s-ar merita un ocol de 80 km sa luam pranzul la Casa di Bianco - vezi review).

Drumul spre Ruse este cel clasic, cu o banda pe sens pana la Byala, apoi 3km de drum drept cu 2 benzi, in care puteti "face" (ne)linistiti tirurile, ca sunteti in interiorul localitatii, sensul giratoriu de la iesire si cele 2 benzi pe sens la urcare, spre Ruse. Drumul este in lucru, sunt portiuni cu asfalt proaspat turnat dar nemarcat si alte portiuni cu asfaltul raschetat - aici am dat in "groapa primordiala", pe care am vazut-o dar nu am mai avut timp sa o evit.

Injurand mai printre dinti mai in gand, ajungem la Ruse, vedeti ca inainte de Lukoil este o camera radar fixa, apoi incep indicatoarele de Romania si mergem inainte; urmeaza sensul giratoriu dinainte de vama, unde facem dreapta, stam in coada si platim 2 euro/4 leva taxa de pod. Controlul pasapoartelor se face pe partea romaneasca, la intrare: "de unde veniti, cati sunteti, drum bun! "; la sensul giratoriu facem dreapta, apoi stanga pe varianta ocolitoare cu gropi si denivelari a mun. Giurgiu si mergem inainte pe E 85. Mai exista o varianta de iesire pe la Oinacu, dar eu nu am incercat-o.

In continuare, urmeaza localitati cu treceri de pietoni, masini de GR care "sar" in DN ca in piscina, radare, sensuri giratorii minuscule, lucrari la podurile peste Sabar si Arges, drum in lucru de vreo cativa ani la Jilava (traseul este Giurgiu - Remus - Daia - Uzunu - Calugareni - Jilava - Bucuresti).

Daca aveti alt traseu, puteti iesi pe centura Bucurestiului la Jilava, daca nu, odata ce ati dat in craterele de la Progresul, o sa stiti, cu siguranta, ca ati ajuns in capitala europeana Bucuresti (dupa 550km, si 7 ore, cu tot cu pauze).

Oricum, dupa aproximativ 950km (incluzand aici si fataiala prin Bansko), am condus linistit pe A4, A3 si centura noua a Sofiei dar m-au captat mai mult, ca sofer, serpentinele de pana in Bansko si drumul de dupa Sofia. Nu mi-au placut calitatea drumurilor din localitatile din BG si tarabele/fumigenele de pe care curg tablele (oare astia n-au ITP si RAR ????).

Ca si cheltuieli, plinul din Edirne ne-a ajuns pana in Bucuresti, unde am alimentat 55 litri de motorina, in conditiile in care am calatorit 2 adulti si 2 copii iar masina a fost full de bagaje.

Insa, scopul vacantei a fost atins din plin: drumul nu a fost asa de obositor pentru niciunul dintre noi, a fost pentru prima data cand am parcurs zona montana Bansko, sejurul de 4 zile a fost perfect si am ajuns acasa cu bine, mai bogati cu sute de fotografii si amintiri frumoase.

Drumuri bune va ureza black_mamba!

---
Impresii încărcate de black_mamba in 10.07.2018 22:26:51

Validat / Publicat: 11.07.18 10:18:08

articol selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
VIZUALIZĂRI: 589


NOTĂ: Părerile și recomandarile din articol aparțin integral autorului (black_mamba); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

F.UTIL/F.BUN [1300 PMA]  -  UTIL/BUN [600 PMA]   //   NU-MI PLACE [ -1 PMA]

PUNCTAJ CRT:: 1000 PMA (std) nota1  &  15599 PMA (din 13 voturi) nota2
  • Ai fost acolo? - Scrie impresii DE CĂLĂTORIE
  • Dorești să întrebi/discuți ceva legat de impresiile postate de black_mamba? - folosește rubrica Ecouri (mai jos)
  • N.B.: membrii AmFostAcolo beneficiază - in cadrul sistemului de Privilegii - de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii sau cu proprietarii.
  • Verifică: solicită o ofertă personalizată - click aici
    sau scrie-ne pe adresa oferte@amfostacolo.ro
 
  ECOURI la acest articol [păreri; întrebări/solicitări adresate autorului etc]

- webmasterX
[10.07.18 23:12:28]
» mesaj pers

   Mutat în rubrica "Cu mașina spre / dinspre Bansko, BANSKO" (nou-creată pe sait)

---

LINK AICI [click, apoi copiați adresa din browser]
- webmaster
[11.07.18 15:59:37]
» mesaj pers

   Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

    — (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă SAU (1A) ar fi meritat rubrică nouă, dar crearea ei nu a fost considerată oportună (în acel moment);

    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

   ---

   Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

---

LINK AICI [click, apoi copiați adresa din browser]
- georgel
[15.07.18 19:50:12]
» mesaj pers

   @black_mamba: Capitala SPA-ului la bulgari se numeste Velingrad si este oras

---

LINK AICI [click, apoi copiați adresa din browser]

SCRIE ECOU
Nu sunteți autentificat/ă, nu puteți scrie sau trimite ecouri

AVEȚI cont pe AFA? — vă puteți autentifica mai jos

UTILIZATOR
PAROLA

Dacă nu mai tineți minte numele sau parola - folosiți facilitatea "Recuperare date cont"

Nu aveți cont pe sait? — vă puteți crea rapid unul: click aici



---
1. PMA = Puncte Mulţumire-Apreciere = sistem de notare a contribuţiilor la informarea comunităţii. Vezi detalii aici
NOTĂ: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată
 
POZE ATAȘATE ARTICOLULUI

Autorul nu a încărcat până în acest moment nicio fotografie care sa fie atașată acestui set de impresii

Vezi eventual "Alte fotografii din această destinație" (încarcate de alți utilizatori)







  CĂUTARE
Căutați un hotel, sau o stațiune sau un user? Tastați primele 4-5-6 litere mai jos și apăsați CAUTĂ DESTINAȚIE
Șir de căutare
Pentru a căuta orice altceva, în stilul în care căutaţi cu Google, folosiți căsuta de mai jos:
Căutare (text) în sait:

        [C] 2008-2018 AmFostAcolo.ro

[C] Copyright 2008-2018 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată

pagină generată in 0.11131477356 sec