ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.06.2013
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Iasi
ÎNSCRIS: 03.03.13
STATUS: PREMIUM
TIMP CITIRE: 7 MIN

Cardul Web şi skip the line

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Voi încerca în această postare să ofer două soluţii pentru economisirea de timp, bani şi eliminare a stresului.

Cardul Web

În urmă cu vreo cinci ani, directorul filialei ING Bank la care am conturile mi-a propus să îmi fac un MasterCard web, special pentru plăţi pe Internet, pentru care se plăteşte o taxă de administrare insignifiantă. Mi-a explicat că marele avantaj este că îl pot menţine inactiv (cu sumă zero) şi îl pot încărca de pe homebanking exat în momentul tranzacţiei cu suma necesară. Vezi aici: ing.ro/ingb/persoane-fizi ... and-tricks.html. În acest mod, orice „binevoitor” care ţi-a aflat prin mijloace specifice datele cardului, va constata că a muncit degeaba.

Pentru că făceam şi fac în continuare multe achiziţii de produse şi servicii pe web (bilete de avion, tren vapor, bilete pentru atracţii turistice, cărţi, ellectrocasnice, cosmetice) l-am ascultat pe director, am obţinut cardul şi de atunci nu am mai avut vreo prolemă.

Urmează acum şi motivul pentru care am scris acest articol.

Am făcut în luna ianuarie o rezervare pe booking.com la un hotel în Bergamo. Pe sait se specifica faptul că nu se va face nici o plată în avans şi nu se va încasa nici un depozit. Asta însemna că nu se plăteşte nimic la rezervare, ci doar la hotel, în ziua sosirii. Nu exista vreo menţiune că este necesară vreo sumă pe card pentru validarea rezervării (unele hoteluri, destul de puţine, preautorizează cardul, adică verifică dacă există pe card suma necesară pentru o noapte de cazare). Am dat numărul cardului de achiziţii pe Internet, pe care aveam vreo 6 lei. Am mai procedat şi procedez în continuare aşa, pentru că, în general, saiturile de rezervări doresc să ştie şi verifică la bancă dacă ai un card valid şi nu dacă ai o anumită sumă pe el.

Ulterior, booking.com mi-a comunicat că hotelul are nelămuriri în legătură cu datele de pe card şi mi-au dat adresa lor de mail. Am trimis un mail hotelului, care mi-a răspuns că pentru a valida rezervarea trebuie ca pe card să existe contravaloarea primei nopţi de cazare (ca o confirmare a faptului că voi putea plăti). M-au asigurat că nu vor bloca suma respectivă şi că plata o voi face în ziua sosirii la hotel.

Le-am explicat şi lor ceea ce scriam mai sus, că acela este un card de cumpărături pe Internet şi că păstrez pe el o sumă minimă, de teama fraudelor. Mi-au răspuns că este în regulă, dar că aşa e procedura lor şi după validarea rezervării nu au pretenţia ca suma respectivă să rămână pe card nici o zi, ci doar verifică dacă am capabilitatea de a plăti.

Am încărcat cardul cu 100 de euro, mi-au validat rezervarea şi ulterior, am transferat prin home banking 100 de euro înapoi în contul de economii.

Deoarece am mai multe carduri (unul de debit, altul de credit în lei, card în valută), săptămânal îmi verific tranzacţiile. Astfel, săptâmâna următoare, verificându-mi conturile, mi-a apărut o tranzaţie în aşteptare de 1 dolar pe Apple.com USA, făcută cu 2 zile în urmă, pe cardul de Internet. Deoarece nu mai făcusem nici o operaţiune pe card de la rezervarea la hotelul de la Bergamo, am sunat la ING.

Operatorul mi-a comunicat că cineva a încercat să facă tranzacţii succesive de pe cardul meu, dorind să cumpere telefoane mobile iPhone de la Apple. Contul fiind insuficient, nu a reuşit, dar suma de un dolar reprezenta preautorizare cardului, pe care Apple o va debloca, nefiind efectuată nici o cumpărătură. ING mi-a blocat cardul şi mi l-a înlocuit în 3 zile.

Nişte “băieţi deștepți” mi-au hăcuit cardul. Menţionez că Mastercardul web era înrolat 3D Secure.

Fireşte, sunt convins că se va găsi vreun poet mioritic neaoş, care susţin că tranzacţiile pe net sunt sigure 100% şi aşa ceva nu se poate întâmpla. Iată că se întâmplă!

Să vedem acum cum ar fi fost dacă foloseam cardul de credit Mastercard obişnuit de la ING, pe care am o limită de sumă destul de mare.

Primeam un SMS, sau chiar mai multe, că „am efectuat” nişte tranzacţii de sute de dolari la Apple.com (ING Bank oferă un serviciu de informare prin SMS, dacă valoarea tranzacţiei depășește 300 lei). Aş fi blocat cardul (timp în care băieţii probabil că ar mai fi cumpărat un telefon-două), ar fi trebuit să fac reclamaţie la ING, să justific faptul că nu am făcut eu achiziţiile, să aştept habar nu am cât până banca mi-ar fi returnat banii (în astfel de cazuri băncile returnează banii păgubaşilor, după ce se conving că a avut loc o fraudă).

Ce ar fi însemnat asta? Timp pierdut, stres, în final o mare bătaie de cap.

În consecinţă, vă recomand să vă faceţi un astfel de card specializat pentru tranzacţii on-line. Sunt convins că şi alte bănci au astfel de vehicule financiare moderne.

Atracţiile turistice skip the line

Menţionam la început că achiziţonez de pe Internet bilete pentru atracţii turistice. O fac de vreo 14 ani.

Îmi amintesc ziua de 16 august 2004 când am vrut să intrăm la Muzeul Vatican (Capela Sixtină) şi erau două cozi de multe sute de oameni (una pentru turişti individuali şi alta pentru grupuri). Cei din faţă stăteu de două zile, pe 15 august, de Sfânta Maria, fiind închis.

Fireşte, nu am intrat, dar eram bucuroşi că aveam biletele cumpărate pe Internet la Capitoliu şi cu o zi înainte am sărit peste o coadă asemănătoare. Pentru că asta înseamnă în engleză skip the line.

Şi ne-am amintit cu plăcere de Veneţia, unde am „păcălit” coada care şerpuia în jurul bisericii San Marco şi am intrat pe la accesul pentru grupuri. O ghidă italiancă foarte ţâfnoasă, la vreo 70 de ani, „văruită” strident, care conducea un grup de americani, ne-a arătat cu degetul, cu un gest imperial, capătul cozii, care se vedea în zare. Doar că, spre stupefacţia bunicuţei, am intrat în faţa ei, pentru că aveam bilet rezervat on-line pentru ora 11:15, iar pe bilet scria că accesul se face pe la grupuri.

Am relatat această întâmplare pentru a sublinia – dacă mai era nevoie – importanţa rezervării biletelor pe web, uneori cu mult timp înainte.

Marile atracţii turistice (între timp s-a înrolat şi Muzeul Vatican) vând pe Internet bilete, uneori la preţuri mai mici decât cele de la casă. În acest fel, toată lumea are de câştigat. Ei îşi optimizează costurile (caserie, contabilitate, fluxuri bancare) şi încasează în avans, beneficiind de sumele depuse, iar călătorii scapă de statul la cozi cu irosirea aferentă a timpului atât de preţios, mai ales în străinătate.

Aminteam faptul că biletele la unele atracţii trebuie cumpărate din timp, pentru că se pot rezerva şi locurile. Astfel, de exemplu, la Palau de la Música Catalana din Barcelona sau la trenurile panoramice din Elveţia (Glacier Express, Wilhelm Tell Express, Bernina Express - ah, cum le mai duc dorul!) se pot stabili locurile în momentul cumpărării.

În general, biletele pentru autobuzele hop on-hop off şi City cardurile emise de marile oraşe, care au incluse şi atracţii skip the line, sunt disponibile on line (mai ieftin), dar cardurile pot fi trimise acasă pin poştă (contra cost) sau trebuie ridicate din din locaţii stabilite, de exemplu Charing Cross Road – în spatele National Gallery în Londra, sau în Plaça de Catalunya la Barcelona.

Sunt atracţii de care îmi amintesc cu mare plăcere că am avut un dublu avantaj VIP – Turnul Berlinului – la intrare – vreo două sute de oameni şi la lift vreo 50, sau Guiness Storehouse în Dublin, de Sfântul Patrick - la intrare vreo 400 şi la tichetul pentru berea gratuită încă vreo 50 (vezi aici: vezi impresii).

Enumăr doar câteva locuri. La unele, când am ajuns, nici nu mai erau bilete disponibile: tururile cu vaporaşe din Copenhaga, Hamburg, Valea Rinului, Bregenz (night steak tour cu liber la transport în ziua respectivă până în Lichtenstein) Berlin şi Amsterdam (ambele ziua şi noaptea), Paris (cu reducere 25%, valabil un an de zile), muzele Rijks şi Van Gogh în Amsterdam, Pergamon în Berlin, Luvru, spectacole cu dans, muzică şi masă inclusă la Tablao de Carmen la Barcelona (flamenco) sau Arlington Hotel în Dublin (Irish Dance Night), turnul Eiffel sau Montparnasse în Paris, acvariul di Barcelona, bilete de o zi la metroul din Viena şi lista poate continua cu multe alte exemple pe încă o pagină.

Consider că achiziţionând bilete pe Internet nu veţi economisi doar nişte bani, ci şi o resursă inestimabilă – timpul.


[fb]
---
Trimis de Silviu Lache in 16.06.13 13:41:56
Validat / Publicat: 16.06.13 15:08:30

VIZUALIZĂRI: 1738 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Coloseumul din Roma
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 10801 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

Silviu LacheAUTOR REVIEW
[16.06.13 15:23:52]
»

Webmaster, rog înseraţi şi clipul: http://www.youtube.com/watch?v=CtQhMCUbpps&noredirect=1

Mulţumesc


inserat

Silviu LacheAUTOR REVIEW
[16.06.13 15:50:26]
»

@Silviu Lache: Thank you, Paris Match! -

Silviu LacheAUTOR REVIEW
[16.06.13 18:31:04]
»

Scuze, webmaster, dar articolul se cheamă "Cardul Web şi skip the line", nu " Filozofări... t - Călătorii", cum apare în prima pagină a saitului.

Admin
[16.06.13 19:21:46]
»

@Silviu Lache: în prima pagină a saitului, în lista "ultimele impresii", nu se afişează TITLURILE articolelor, ci rubrica şi secţiunea în care acestea au fost încărcate (de obicei ceva de genul "Hotelul X" din secţiunea "GEOAGIU"). În cazul de faţă. rubrica = "Filozofări [... ]", iar secţiunea = "Călătorii [diverse]"

Te-aş ruga însă ca pentru astfel de nedumeriri şi alte probleme tehnice să foloseşti funcţia "Sesizează". Nu are rost să aglomerăm şirul de ecouri cu off-topic -- şi, mai ales, să "înştiinţăm (automat)" abonaţii despre ceva ce nu-i interesează (cel mai probabil)...

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Silviu Lache
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.64670920372009 sec
    ecranul dvs: 1 x 1