GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Port River Hotel - între Titreyengöl și râul Manavgat
Când cercetezi site-ul Port River Hotel zici "Wow, nice!", când privești imagini de acolo zici tot "Wow, nice!", dar când te afli acolo zici numai "Wow!". De ce?
Port River Hotel, o locație elegantă, cotată la 5*, a fost cel de-al treilea hotel care ne-a oferit cazare în circuitul nostru de 7 zile în Cappadocia. Socotind după numărul de stele, este cel mai bun comparativ cu Bașaran Business Hotel din Antalya și cu Altinöz Hotel din Nevșehir, ambele cotate la numai 4*.
De la bun început trebuie să spun că hotelul este izolat undeva în mijlocul pădurii, între râul Manavgat și lacul Titreyengöl, nu prea departe de mare. Până la Manavgat sunt 5 km, până în Side 7-8 km, iar până în Antalya nu mai puțin de 70 km (până la aeroport numai 65 km). Asta n-ar fi o problemă pentru cei veniți să-și petreacă un întreg sejur acolo, la All Inclusive. Dacă sunteți în excursie și nu aveți toate mesele asigurate, va trebui să vă descurcați cum puteți. La hotel nu pot lua masa decât cei cu brățară, diferențiați prin aceasta privind regimul de masă. Market-uri în imediata apropiere nu veți găsi (există doar niște magazine nonalimentare la demisol). Ieșirea din această izolare nu este nici ea o mare problemă dacă știi de la bun început ce poți face. Și ce poți face? Din fața hotelului se pot lua (la interval de 10 minute) autobuze care te duc la Manavgat sau la Side. Costul unei călătorii este de 1 euro/persoană și se achită la șofer. Mai există un autobuz care circulă la interval de 30 minute și care te poate duce - Free - la plajă.
Hotelul - cu numele său întreg Port River Hotel & SPA - a fost dat în folosință în mai 2015. Adresa este: Port River Hotel, Titreyengöl 07600 - Side - Antalya. La oarecare distanță de acesta se află alte câteva hoteluri, la fel de exclusiviste - Lake & River Side Hotel & SPA, J'adore DeLux Hotel & SPA și Diamond Premium Hotel & SPA. Cel mai apropiat este Riolavitas Resort & SPA Hotel, cel care - de dincolo de piscină - ne bruia seară de seară cu programul său de animație mult prea zgomotos.
Clădirea hotelului este frumoasă, cu influențe arhitecturale otomane. Nu este foarte înaltă. Are doar cinci etaje cu mansardă și trei corpuri principale. Acestora li se adaugă încă două, foarte decorative - primul, circular, aflat la capătul cu intrarea principală și celălalt în arc de cerc, situat la capătul opus. Deci, clădirea fiind realizată mai mult pe orizontală decât pe verticală, se înțelege că de la intrarea care se află la un capăt, urmează să parcurgi lungi holuri până la camera repartizată. Dincolo de ușa rotativă de la intrarea principală surprinde spațiul larg, circular, luminat de candelabre ca niște măciulii pufoase de păpădie. Și aici, ca și la celelalte hoteluri, lifturile cu pereții de sticlă transportă oameni în sus și în jos, oferindu-le imaginea eleganței unui hotel nou, turcesc.
În acestă zonă cu pardoseala fantezistă, în alb și cenușiu, cu mese și cu fotolii pentru relaxare, se află recepția. Formalitățile de check-in au decurs rapid, după aceeași formulă - predat pașapoartele, primit cardul de acces în cameră. Diferența a fost la conexiunea la internet. Aici, la Port River Hotel, o locație modernă, de 5*, conexiunea la internet se face contra cost - 5 euro/zi/aparat. Am asistat la momentul în care unei familii i-a fost refuzată furnizarea parolei de acces pentru cel de-al doilea telefon.
În afara celor două lifturi cu pereții transparenți, mai există și alte perechi de lifturi, normale, care deservesc celelalte corpuri ale clădirii legate între ele prin holuri lungi, lungi. Nu am menționat demisolul și el bine dichisit, în care se află o masă de biliard și câteva fotolii cu măsuțe. Tot la demisol, la capătul clădirii se află restaurantul, barul și ieșirea la terasele exterioare, dar până a ajunge acolo treci pe lângă mai multe mici magazine nonalimentare, pe lângă salonul de coafură, precum și pe lângă cabinetul medicului. Un afiș de pe ușă anunța că posesorii de asigurare de sănătate nu vor plăti nimic pentru intervenția medicului, iar un altul comunica intervalul orar în care acesta poate fi găsit la cabinet: zilnic între orele 12.30-13.00 și 17.30-18.00.
Camera
Ne-a fost repartizată camera 3103, aceasta situându-se în cel de-al treilea corp al clădirii, la etajul 1. La prima vedere, totul OK. Nu ne-am închipuit că până la plecare ne vom schimba radical părerea. Camera 3103 nu este o double standard așa cum ne-am fi așteptat, ci o jumătate de… nu știu cum să-i zic. O ușă (încuiată), cu o fantă de trei degete dedesubt (prin care pătrundea până la noi lumina din camera vecină), nu ne-a deranjat în primele două nopți. În cea de-a treia însă, când trebuia să ne odihnim în vederea trezirii matinale pentru plecarea la aeroport, vecinii noștri, niște nemți nu prea educați, și-au adus și prietenii și au început o sporovăială foarte deranjantă. Vorbeau tare, toți deodată, râdeau… A urmat un tir de bătăi în ușa cu pricina - când noi, când ei - fără însă ca nemții să înțeleagă să coboare puțin vocile în noaptea care se lăsase de mult. Am sunat și la telefon, dar… fie că n-au vrut, fie că n-au înțeles, nimic nu s-a schimbat. Am spus toate acestea în eventualitatea în care, ajungând la Port River Hotel, moderna locație de 5*, veți primi camera 3103 sau una asemănătoare.
Cu scuzele de rigoare că m-am întins prea mult cu relatarea acestui episod, greu de uitat pentru noi, să trec la prezentarea camerei.
Potrivită ca mărime, camera 3103 este dotată cu un pat matrimonial mare, cu saltea bună. Două noptiere simpliste, cu câte un corp de iluminat și cu prizele și întrerupătoarele aferente, mărginesc patul proaspăt primenit. Lângă fereastră și ieșirea în balcon se află un fotoliu și o măsuță rotundă, foarte mică. Pe peretele de deasupra patului stau aliniate trei tablouri moderne, iar pe peretele opus, central, se află televizorul mărginit de două oglinzi mari. Dedesubt se află biroul cu scaun capitonat, suportul pentru bagaje și minibarul gol. În condițiile în care Port River Hotel, noua locație de 5*, nu oferă nici apă oaspeților săi, nu înțeleg de ce minibarul a fost gol. Măcar contra cost ar fi putut să pună ceva la dispoziție, dată fiind și izolarea locației. Pe birou se găseau două pahare și o scrumieră, toate puse cu gura în jos, direct pe mobilier. Oare nu avea Port River Hotel, locația de 5*, posibilitatea de a asigura o protecție de plastic a paharelor? Alături de pahare am văzut și am consultat lista de prețuri pentru Room Service.
Dulapul pentru haine este de fapt un corp de mobilier combinat. În stânga sunt rafturi deschise, iar în dreapta, dincolo de uși (una dintre ele cu oglindă mare) sunt umerașele, două sertare și o pilotă de rezervă. Nu există papuci de unică folosință, nici casetă de valori, nici trusă de cusut, ci numai un burețel pentru lustruit încălțămintea. Hotelurile de 4* la care am stat anterior aveau toate acestea.
Nu trebuie să uit a menționa telefonul plasat pe una dintre noptiere, aparatul de aer condiționat și nici prizele și întrerupătoarele amplasate strategic în încăpere.
Baia
Baia este mare, cu o cabină de duș lungă cât un perete. Pe postamentul negru de lângă chiuvetă așteptau aliniate flacoanele cu cosmetice consumabile, pentru două persoane: gel de duș, șampon, balsam pentru păr, loțiune de corp. Cele din care se consuma, chiar dacă nu până la golire, erau înlocuite zilnic. Tot zilnic se schimbau toate prosoapele - două seturi (mare și mediu), plus unul mic pentru picioare.
Uscătorul de păr, oglinda mobilă, măritoare, atât de necesară doamnelor, precum și căștile de duș și cele două săpunele tip turist care așteptau pe chiuvetă, sunt alte dotări ale băii. Curată, îngrijită, igienizată, băii nu ai avea ce-i reproșa. Cu toate astea, tot nu înțeleg de ce paharul așezat cu gura în jos, direct pe chiuvetă, n-a beneficiat de o izolare în plastic.
Balcon
Balconul este frumos. Ca și alte hoteluri de stațiune, Port River Hotel are balcoane la toate camerele. Balustrada din metal și sticlă permite ochiului să urmărească forfota de la piscină și să admire panorama cu ambarcațiunile ancorate în port. O masă rotundă cu două scaune, un uscător de rufe cu trei brațe mobile, precum și scrumiera pe care noi am transferat-o din cameră, aceasta este întreaga dotare a balconului. A, și un cuib de rândunele, într-un colț, părăsit atunci când am fost noi acolo.
Restaurant
Port Restaurant, cel în care am servit trei cine și trei mic dejunuri, se află la demisol. Este mare, foarte mare. Are și o terasă acoperită, tot foarte mare și o altă terasă mai îngustă, dar foarte lungă, la piscine. Pe terasa principală se prepară grill-urile și tot acolo găsești și garniturile de legume la cuptor și tava cu orez, restul preparatelor luându-se din interior.
Liniile de servire din interior sunt foarte multe, așa încât trebuie mai întâi să faci o plimbare de recunoaștere printre ele și mai apoi să pui ceva pe farfurie.
La cină poți opta pentru ardei umpluți cu orez și ciuperci, legume la cuptor, ghiveci, cartofi la cuptor, cartofi prăjiți, pește, paste, orez, diverse salate. Ca desert, prăjituri într-o mare varietate, paste cu lapte, chiar și dovleac copt, stropit cu un sirop gros (mai bun decât orice prăjitură) și fructe - struguri, prune, portocale, pepene galben feliat.
Trebuie știut că toate băuturile la cină se plătesc. Printre mese circulă ospătarii care te servesc, la comandă, cu un pahar cu bere - 3 euro sau cu un pahar cu vin roșu - 4 euro. Cu sucul este o întreagă poveste. Nu esti servit la masă, ci ți-l iei singur de la același aparat de la care ți-l iei - gratuit - la micul dejun. Lângă aparat nu este nimic specificat în privința gratuității și nongratuității, de aceea s-au întâmplat multe confuzii. Un chelner bătrân (probabil mai șef) umblă continuu printre mese pescuind, punând la plată (2 euro/paharul) și de cele mai multe ori certându-se cu turiștii care în necunostință de cauză s-au autoservit cu banalul suc de mere pentru a nu înghiți mâncarea pe uscat. Jenant! Neplăcut și pentru turistul aflat în vacanță, dar și pentru Port River Hotel, locația modernă, de 5*.
Micul dejun este și el bogat, incluzând cam tot ceea ce oferă și alte hoteluri: mezeluri (care mie nu mi-au inspirat încredere), brânzeturi de multe feluri, ouă (fierte sau ochiuri și omlete făcute pe loc), unt, gemuri, dulcețuri și miere, friganele și blinii preparate atunci, chifle și pâine de multe feluri și bineînțeles, multe patiserii. Din păcate, deși variate ca formă, acestea nu prezentau mare interes fiind făcute din același aluat.
Ca băuturi - cafea (calitativ nu cine știe ce), concentrat de ceai negru gata preparat în căni speciale pe care îl diluai după dorință, ceai la plic, sucuri. La micul dejun toate băuturile menționate erau Free.
O notă proastă pentru Port River Hotel, de 5*, este prezența pisicilor în restaurant. Îmi plac aceste animale, cele de la Port River Hotel fiind grase, bine hrănite și având și pui mari, numai buni de zbenguială. Nu-mi mai plac însă atunci când le văd urcate pe mese. Și, da, la Port River Hotel, o locație modernă, de 5*, am văzut în restaurant o pisică linchind din resturile de pe farfuriile unei familii care tocmai se ridicase de la masă. O alta, pe terasă, se cocoțase pe masa de serviciu a debarasatorului și lingea la farfurii.
Concluzii
Concluzia mea este că au fost mai bune celelalte două hoteluri, de numai 4*, care ne-au găzduit în acest circuit - Bașaran Business Hotel din Antalya și Altinöz Hotel din Nevșehir. E adevărat, masa la precedentele hoteluri nu a fost atât de bogată și de diversificată, dar nici turiștii nu au fost la fel de mulți ca la Port River Hotel.
Port River Hotel - frumoasa locație de cazare situată în natură, între Titreyengöl și râul Manavgat, dată în folosință în urmă cu doar patru ani, mai are de îndreptat niște lucruri.
N-ar trebui să cazeze decât cupluri din același grup în camere despărțite doar printr-o ușă, n-ar trebui să uite de papucii de unică folosință atât de răspândiți în hotelurile turcești (măcar de papuci, dacă nu și de halate de baie), n-ar trebui să-și întâmpine oapeții cu minibarul gol în condițiile în care nu le asigură nici măcar un pahar cu apă Free și n-ar trebui să pretindă plata la conexiunea la internet pentru fiecare zi și pentru fiecare aparat în parte. Sigilarea în plastic a paharelor din camere și băi cu siguranță o vor învăța într-o bună zi dacă tot sunt cotați la 5*. Cât despre pisici, oricât de mult le-ar iubi, n-ar trebui să le permită să urce pe mese.
Trimis de iulianic in 28.10.19 18:13:59
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulianic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 36.75347300 N, 31.45947400 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@iulianic: Nu inteleg de ce, daca tot au fost facute in camp, si la mare distanta de mare, hotelurile au fost inghesuite unul in altul. Ma refer la Port River, Riolavitas si J' adore.
Am fost tentat la un moment dat de Riolavitas, dar dupa ce am studiat mai bine pozele, am ajuns la concluzia ca nu merita sa dau bani ca sa ma uit din balcon in balconul vecinilor, si nici sa aud galagia de la cinci hoteluri. Ma rog, trei, dar mai exagerez si eu...
In plus, ce mama naibii faci in afara de plaja? Hotelurile alea nu au curte, nu au nimic. Sa iei dolmusul si sa te duci in Side sau in Manavgat in fiecare seara, nu mi se pare o optiune.
Revenind la hotelul Port River: ce faceati cu masa de pranz?
@Yoda: Cu ani în urmă, soțul meu a fost la un turneu de tenis la Alibey Club Manavgat. Pe atunci Port River Hotel nu era construit. Nici cele din imediata lui apropiere. Mi-a vorbit încă de pe atunci că resortul în care a stat în Manavgat este foarte izolat, că nu are nimic în jur și trebuie – dacă mergi în vacanță – să te organizezi acolo, pe loc, să faci în așa fel încât să ai toate facilitățile.
Hotelurile cele noi, de care amintesc eu, deși oarecum apropiate între ele, sunt îngrădite și păzite, dar de la balcoane poți vedea în curtea și la piscina vecină. Ba chiar poți fi părtaș la vacarmul programului de divertisment de alături. Noi nu am fost cazați la Port River Hotel într-un sejur, ci în cadrul unui circuit. Am fost cazați acolo doar trei nopți, iar în timpul zilei eram mai mult plecați. Cei care au sejur, în afară de plajă (la piscină sau la mare) stau la bar, fac plimbări pietonale pe aleile din spate, merg la Side sau la Manavgat…
Ce făceam cu masa de prânz? În primul rând noi nu eram niciodată în hotel în timpul prânzului. Pe traseu, mesele de prânz se luau la mici restaurante care așteptau grupul cu numărul de porții solicitate de ghid prin telefon. Dar, când avem un mic dejun consistent și o cină de asemenea, când mergem mult prin căldură și consumăm destule lichide, eu și soțul meu nu mai simțim nevoia mesei de prânz. Cam așa este în circuit.
Şi mie Cappadocia mi-a lăsat o impresie puternică deşi am făcut o excursie pe cont propriu luand avionul în zori din Istanbul şi întorcându-ne în aceeaşi zi seara târziu. Cred că în 5 zile ai avut ce vedea. Cât despre ataşamentul tău de scris şi de Afa unde eşti regina reviewurilor, 700 de impresii spun mult. Eu am scris numai 550 în 9 ani din 10 de când sunt membră a saitului şi ştiu câtă muncă implică.
@Michi: În anul 2016, la Întâlnirea AFA de la Slănic Moldova, când am primit o mențiune pentru cele 450 de articole scrise până atunci, am promis că voi mai scrie încă pe atâtea. Nu știu dacă mă voi putea ține de cuvânt, dar mă străduiesc.
Felicitări pentru performanța dumneavoastră – de vechime și de perseverență la scris pe AFA! Sunteți un exemplu pentru noi toți!
@iulianic: Din păcate la 85 de ani am încheiat sezonul turistic. Postez totuşi în grupul Amintiri din excursii şi efectiv mă mir prin câte locuri am fost. Ştiu că mi-ai spus că ai o mulţime de reviewuri pe care n-ai apucat să le scrii. Fă un efort şi continuă, nici nu-ţi închipui ce bucurie îţi vor aduce peste 20-25 de ani când nu vei mai putea dumeţi.
@Michi:
”Din păcate la 85 de ani am încheiat sezonul turistic. Postez totuşi în grupul Amintiri din excursii şi efectiv mă mir prin câte locuri am fost.
Multi ani inainte, cu multa sanatate! Si 550 e o cifra impresionanta.
@iulianic: Asteptat si foarte util, mai ales pentru noi... grupa 15--22/11
Ce nu inteleg sau imi scapa este urmatoarea chestie
la cina singura carne era pestele?
Multam de informatii
Nu am fost cazat încă la Port River, dar până rsp colega noastră, aș îndrăzni să „ghicesc” eu: NO WAY.
Nu există așa ceva în Turcia - ca peștele să fie ”singura mâncare din carne” - ai cel puțin „145” de alte variante de carne gătită, pe lângă pește. (De obicei „baza” e puiul, alte orăănii, oaie/berbec, vită etc -- peștele e MAI RAR „distribuit”, comparativ cu acestea)
@roth: Nu, nu, la Port River Hotel nu doar peștele era... carnea. Peștele se găsea la liniile de servire din interior, la fel ca și alte specialități cu carne tip tocană cu cartofi și bucățele de carne.
Pe terasa exterioară se preparau frigărui din pui, vită, oaie. Tot acolo erau și legume și orez pentru garnituri. Restul - salate, paste... și ce mai vrei - se luau din interior.
Trebuie să spun însă că doar până la ora 20 (sau aproximativ) se făceau grill-urile, iar tava se golea relativ repede.
@iulianic: Bine de stiut pentru cei ce au si cina, majoritatea din cate stiu.
@roth: Da, e foarte important pentru "carnivori" să se orienteze din timp către frigăruile care se prepară pe terasă. În interior nu vor găsi decât preparate cu carne făcute la cuptor. Și acelea parcă prea puține comparativ cu puzderia de salate și de prăjituri.
Și mai este foarte important pentru cei care au optat pentru cină că toate băuturile (inclusiv apa și sucurile pe care ți le iei singur de la aparate) se plătesc. Ospătarii te servesc numai cu vin sau bere la pahar. Se crează confuzie între gratuitatea (dimineața) și punerea la plată (seara) a paharului cu suc. Am asistat la câteva scene între ospătarul încasator și clienții care nu înțelegeau de ce li se pretind - seara - 2 euro/pahar pentru sucul pe care l-au consumat dimineața fără nici o opreliște sau contorizare și bineînțeles, fără plată.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Nov.2021 Port River hotel & spa 5*, Side / Sorgun — scris în 07.04.23 de ile57b din ŢăNDăREI [IL] - RECOMANDĂ
- Nov.2019 Port River & Spa Hotel - 5 stele oare? — scris în 20.04.20 de mmierla din PITESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2019 Un hotel de calitate — scris în 02.12.19 de AZE din SIBIU - RECOMANDĂ
- Nov.2019 Prima cazare la un hotel în Turcia – Port River & Spa Hotel — scris în 27.11.19 de ANILU din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Oct.2019 La turci acasă — scris în 28.11.19 de Marius 72 din MEDIAş [SB] - RECOMANDĂ
- Oct.2019 Port River Hotel, de 5*, în Antalya — scris în 21.10.19 de doinafil din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2016 Am fost acolo in 2016, totul perfect! — scris în 18.07.17 de vali_bob din BUCUREşTI - RECOMANDĂ