ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.06.2017
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 02.09.09
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
JUN-2017
DURATA: 6 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 9 MIN

Cu mașina spre și prin Halkidiki (și o scurtă analiză comparativă)

TIPĂREȘTE URM de aici

Anul acesta am reușit să-mi fac o fereastră în program, pentru a da o fugă în iunie, pentru 6 zile în Halkidiki.

Așadar, iată-ne în dimineața zilei de 2 iunie, îmbarcați în mașina personală, pornind spre Halkidiki, zonă pe care nu o mai vizitasem până acum. Era cea de-a șasea noastră călătorie în Grecia. Am decis să mergem prin Bulgaria, ca să vedem cum au avansat lucrările la autostrada A3, față de ultima noastră trecere pe acolo. Ca punct de trecere a Dunării, am ales Calafat-Vidin, pe unde mai trecusem o dată, imediat după inaugurarea podului.

Pentru piteșteni, varianta asta e mai scurtă cu vreo 60 km față de varianta prin Giurgiu-Ruse, dacă traseul ales este cel prin Sofia. Am ajuns la pod pe la opt fără zece minute. Trecerea în sine s-a făcut rapid, nu erau decât trei mașini în fața noastră, doar că a trebuit să așteptăm vreo 20 de minute, pentru că am nimerit la schimbul de tură. În această perioadă, trecerea a fost blocată, deși schimbul s-ar fi putut face din mers. Dar acest lucru nu m-a mirat, cunoscută fiind lenea polițiștilor și vameșilor de pe ambele maluri ale Dunării.

Am plătit 27 de lei taxa de pod (cu cardul), după care am pus cap-compas Sofia. A trebuit însă să facem un mic ocol, pentru a intra la marginea Vidinului, la o stație de benzină Gazprom, de unde am achiziționat vinetka, la prețul oficial de 15 leva, pentru o săptămână. Am continuat apoi spre Montana, unde am decis să „scurtez” drumul pe traseul muntos, direct spre Sofia (drumul național 81). Indicatoarele te îndeamnă pe varianta mai lungă, prin Vrața și Botevgrad (drumul european E79), cu intrare pe A2, drum mai lung cu peste 50 km, dar care nu e de munte, fiind recomandat mai ales pentru camioane.

Mie îmi plac însă drumurile de munte, mai sinuoase, mai dificile, dar mai spectaculoase. În plus, am vrut să văd cu ochii mei, pentru că toate părerile citite de mine erau negative pentru acest traseu direct. Concluzia mea este că drumul 81 este mai scurt, atât ca lungime, cât și ca timp (cu 30 de minute), dar, pentru șoferii „mai puțin pricepuți”, cei începători și cei mai comozi este recomandat să urmeze indicatoarele spre Sofia pe drumul european E79. Mai ales că, între Ghintsi și Kostinbrod sunt porțiuni de asfalt peticit și cu denivelări (fără gropi, totuși). În ce mă privește, consider că doar iarna nu merită să alegi varianta drumului 81, în rest, îl voi prefera.

Față de ultima dată când am mers pe acest traseu, acum centura Sofiei pe partea de nord și vest este terminată și drumul 81 intră direct pe aceasta (printr-un sens giratoriu). Centura este tip autostradă, doar că regimul de viteză este de maxim 80 km/h, așa cum se întâmplă și pe centurile altor mari orașe (e drept, la altele limita de viteză poate fi mai mare).

Din centură se intră direct pe autostrada A3, care duce spre Kulata. Această autostradă este realizată în proporție de aproximativ trei sferturi, doar porțiunea cea mai grea, în munți, pe valea râului Struma, fiind încă în construcție. E drept, nici bulgarii nu dau în brânci la construcția autostrăzilor, așa că estimarea mea este că această porțiune nu va fi gata mai repede de 10 ani.

Autostrada A3 se întrerupe la Blagoevgrad și se reia imediat după Sandanski, de unde continuă vreo 20 km, până la Kulata.

Trebuie să spun că, de la intrarea în Bulgaria până la Sandanski, prețul benzinei de 95 era peste tot 2,11 leva/litru. Excepție făceau doar câteva stații „no name”, de la care nu aș lua benzină decât dacă nu aș avea altă alegere. Chiar și la OMV-ul din Sandanski, unde oprește toată lumea pentru alimentare înainte de intrarea în Grecia, prețul era același. Abia în Kulata erau câteva stații (printre care și un Lukoil) la care prețul era de 2,04 leva/litru.

Am ajuns în vama bulgară la ora 14:14, iar peste zece minute trecusem deja și de punctul de taxare de la Promachonas, unde taxa este fixă, 2,40 €. De aici, autostrada A25 merge până la Serres, apoi continuă spre Salonic și de acolo spre sud, până la Nea Mudania. Pe parcurs, regimul diferă, de la o autostradă adevărată, la drum rapid, cu diferite limite de viteză. Undeva, pe lângă Serres, este și o porțiune de vreo 10 km mai veche, cu regim de 90 km/h (și asfaltul e mai prost), în rest e chiar autostradă, cu limita de viteză 120 km/h, sau drum rapid, cu limita de viteză 110 km/h. Diferența este că drumul rapid nu are bandă de urgență, în rest e la fel, două benzi pe sens și separarea sensurilor. Deși limita de viteză admisă este destul de scăzută, se circulă ca pe la noi, adică mai repede. Totuși pe drumurile normale, grecii conduc mai corect decât noi, nu se aventurează în depășiri hazardate, ba chiar aș putea spune că sunt excesiv de precauți.

De la Nea Mudania, drumul continuă tot ca drum rapid, prin Nea Potidea, peste canalul ce desparte peninsula Kassandra de zona continentală Halkidiki, apoi tot spre sud, pe malul estic al peninsulei, până într-un punct la jumătatea drumului dintre localitățile Kassandria și Kallithea, unde se termină brusc, la un giratoriu. De aici, toate drumurile în Kassandra sunt drumuri normale, cu o singură bandă pe sens și fără separatoare de sensuri.

De la giratoriu, GPS-ul nostru ne-a îndreptat spre Kallithea, pe coasta de est, cu traversarea peninsulei spre Loutra de la Pefkochori, dar la fel de bine am fi putut să mergem prin Kassandreia și apoi pe coasta de vest, pentru că drumul este cu doar 3 km mai lung.

De la Hanioti, am traversat peninsula și am ajuns lângă Nea Skioni, de unde ne-am îndreptat spre Loutra. În mod surprinzător, coordonatele GPS ale cazării noastre, așa cum erau furnizate pe booking.com, au fost exacte, drept pentru care am ajuns fără să trebuiască să mai căutăm.

De acasă până la cazarea de la Studios Rosa, în Loutra, am făcut 914 km, cu un consum mediu de benzină de 6,2 litri/100 km, în aproximativ 11 ore, timp ce cuprinde și opririle necesare, prin vămi, dar și cele voluntare (cum a fost și cea la Kauflandul din Sandanski).

În Halkidiki, prețul benzinei este cel cunoscut: cel mai mic preț pe care l-am văzut pentru benzina de 95 a fost de 1,45 €, dar majoritatea stațiilor de benzină afișau un preț în jurul a 1,55 €, unele chiar mai mult.

Întoarcerea a fost pe același drum, până la Sofia, de unde ne-am decis să o luăm pe la Ruse-Giurgiu și, în final, prin Ghimpați, spre casă, ocolind Bucureștiul și centura sa sudică mizerabilă. De la Sofia până la Iablanița, pe porțiunea de autostradă A2, care este veche, dinainte de 1989, erau lucrări pe numeroase porțiuni, mai ales la poduri și tuneluri, dar oricum autostrada nu era aglomerată.

Trecerea pe la Kulata a fost rapidă, ceea ce nu pot spune despre cea de la Ruse-Giurgiu. Aici, era o coadă mare, pentru că nu se lucra decât la un singur ghișeu, restul erau închise. La un moment dat, s-a deschis și ghișeul alăturat, dar concomitent s-a închis cel care lucrase până în acel moment. Cred că vameșii noștri erau în grevă, pentru că nu trecea nici un camion, acestea formând și la Ruse și la Giurgiu cozi interminabile, în așteptare. Oricum însă, noi nu aveam treabă cu vameșii, doar cu polițiștii de frontieră, dar probabil și aceștia se solidarizaseră cu ei, din moment ce am petrecut la punctul de trecere aproape o oră. Pe pod nu era nicio mașină și nici nu ne-am intersectat cu vreuna.

Concluzii

Dacă e să fac o analiză a variantelor de drum spre Grecia, lucrurile stau cam așa:

- varianta prin Sofia-Kulata a devenit foarte convenabilă, ca urmare a faptului că autostrada A3 este gata în mare măsură:

- ca urmare, varianta prin Serbia-Macedonia devine din ce în ce mai puțin convenabilă, pentru că e mai lungă și pentru că are mai multe frontiere de trecut, toate non-UE; traseul rămâne totuși o opțiune demnă de luat în considerare, în special pentru bănățeni, arădeni și orădeni și pentru toți cei care merg spre vest (Corfu, Lefkada), cu traseu prin Bitola-Kastoria (foarte frumos, de altfel);

- până la Sofia, din România se ajunge, evident, trecând Dunărea, lucru ce se poate face prin cinci puncte, începând cu Ruse spre vest; două sunt rutiere, pe podul de la Giurgiu-Ruse, respectiv pe cel de la Calafat-Vidin; cu toate problemele ce au apărut, varianta prin Ruse mi se pare totuși cea mai bună, în special pentru bucureșteni și cei din jumătatea estică a țării, mai ales că pe acest pod trecerea costă, dus-întors, 5 €, pe când pe podul de la Calafat costă 12 €; trecerea prin celelalte trei puncte se face cu bacul: pe la Bechet-Oriahovo (Rahova), Turnu Măgurele-Nikopol, sau Zimnicea-Sviștov; cel mai scump este pe la Bechet (12 €) (untrr.ro/ferry-lines/ferr ... et-tarrifs.html), apoi ceva mai ieftin (11 € de autoturism plus 1,5 € de persoană) pe la Turnu Măgurele (feribot-eurobac.ro) și cel mai convenabil, 4 €, pe la Zimnicea (ferry.bg/ferry_ro.php); oricum, eu nu aș recomanda nicidecum trecerea cu bacul (poate doar pe la Zimnicea), pentru că, deși (în funcție de traseu), drumul poate fi mai scurt, se pierde mult timp așteptând la îmbarcare, apoi la coborârea de pe bac; nu mai vorbesc că e și mai scump;

- rămâne ca variantă alternativă comparabilă cu cea prin Sofia (dar doar dacă trecerea Dunării se face pe la Ruse, sau prin puncte la est de Ruse), traseul Ruse-Veliko Tîrnovo-Stara Zagora-Dimitrovgrad-Makaza-Komotini-Kavala-Salonic; avantajul acestui traseu este că pe el partea prin Bulgaria nu este decât vreo 400 km, dar drumul este mai greu, mai ales la traversarea munților, între Veliko Tîrnovo și Gurkovo;

Trebuie să subliniez că aceste trasee sunt valabile, până în Salonic, indiferent de destinația finală în Grecia. Bineînțeles, alegerea uneia sau a alteia dintre variante depinde de mai mulți factori: punctul de plecare, preferințele privind tipul de drum ale șoferului, tipul mașinii etc. De asemenea, poate fi necesară și o pauză de o noapte, pe traseu, poate chiar două, în funcție de punctul de plecare și cel de destinație și de capacitățile de conducere ale șoferului (sau de numărul lor, dacă sunt mai mulți).

Eu am condus, cum spuneam, fără oprire intermediară, ba chiar la întoarcere am făcut 14 ore, dar asta pentru că șofatul este pentru mine ceva plăcut și relaxant; știu însă că nu toți pot face astfel.

Cu aceste precizări, mă opresc aici, dar dacă aveți nelămuriri, nu ezitați să mă întrebați. În măsura în care cunosc răspunsul, îl veți primi. :)

Călătorii frumoase spre Halkidiki, Grecia în general sau oriunde vă vor purta pașii, avionul, trenul, vaporul sau mașina!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Costi in 17.06.17 16:21:26
Validat / Publicat: 17.06.17 21:18:59

VIZUALIZĂRI: 11190 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P14 Apar viaductele și tunelurile, se apropiem de zona muntoasă.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 37100 PMA (din 40 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

Alex_Macedo
[18.06.17 14:52:51]
»

@Costi: Chapeau, stimate maestre! Porțiunea, Pitești - vamă Grecia nu sunt cu temele făcute. În ceea ce privește Halkidiki, subscriu.

CostiAUTOR REVIEW
[18.06.17 20:51:30]
»

@Alex_Macedo:

Mă simt onorat să primesc vizita unor oameni așa de scumpi la vedere...

Dar știu, Grecia e... di vină!

Alex_Macedo
[18.06.17 21:22:37]
»

Ehhh... nu aș fi ratat un review Costi-made, mai ales despre și cu Halkidiki... ehm... unde mă și... găsesc în momentul de față.

Chapeau!

tadela
[10.07.17 20:41:24]
»

@Costi: Foarte bine scrii clar, concis! Ne va folosi articolul tau. Mai am o intrebare: cum e drumul Craiova- Calafat? Am vazut cu ceva zile in urma ca podul de la Calafat s-a inchis pt. lucrari de intretinere, banuiesc ca cel mai bine e sa sun direct la ei inainte de-a pleca. Multumesc, Adela!

CostiAUTOR REVIEW
[11.07.17 00:01:07]
»

@tadela:

Drumul Craiova - Calafat e OK, a fost reabilitat acum vreo doi-trei ani.

Podul Calafat-Vidin mai are din când în când nevoie de mici lucrări de reparație pe la rosturi sau covorul asfaltic. Ultima dată, traficul pe pod a fost închis pe 3 iulie, între orele 09:00 - 11:00.

Pentru a afla dacă și când se va mai închide, nu e necesar să suni, e suficient să intri pe saitul oficial al podului: vidincalafatbridge.bg/ro. Acolo afli tot ce trebuie să știi.

Eventual, intră și pe saitul poliției de frontieră, politiadefrontiera.ro/ro/ ... nline?dt=2&vw=1, ca să afli cum e traficul și timpul de așteptare la punctul de frontieră respectiv.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
tadela
[11.07.17 13:35:25]
»

@Costi: Am vazut si eu site-ul Pol. de Front. Merci pt. celalat site si informatii. Adela

theo63
[19.07.17 20:06:11]
»

Salutare! Am trecut prin Bulgaria - Sofia de patru ori si de fiecare data prin sud. De la magazinul JUMBO cat mai este pana la giratoriul care arata Kulata prima dreapta? Pe maps nu se vede giratoriul din poza ta iar la street wiev nici atat. De obicei nu merg cu... Ioana... si de aceea ma bazez pe indicatoare si vreau sa fiu sigur ca ruta prin nordul Sofiei este bine semnalizata si nu intru in "inima" Sofiei! Multumesc anticipat, o seara placuta si vacante pe masura!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
CostiAUTOR REVIEW
[20.07.17 00:16:34]
»

@theo63:

Salut.

Poza cu acel giratoriu este făcută la intrarea pe centură venind dinspre Montana pe drumul 81. Poziția față de Jumbo se poate vedea pe această hartă.

Drum bun și vacanță frumoasă!

theo63
[20.07.17 19:18:25]
»

@Costi: Salutare! Deci nu stim sigur cum ajungem la centura nord a Sofiei!? Traseul pe... maps este ok dar nu este sustinut de ceva concret. Daca trecem de intersectia cu centura sud si nu descoperim deviatia spre centura nord ajungem in centrul Sofiei si de acoio... rabdare si tutun! Daca nu reperez traseul in timp util voi merge pe traseul cunoscut, centura sud, drumul cunoscut este cel mai drept! O seara buna si vacante pe masura!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
CostiAUTOR REVIEW
[20.07.17 20:05:54]
»

@theo63:

Nu înțeleg la ce te referi...

Din ce direcție vii?

mosulet
[03.08.17 09:48:51]
»

După magazinul Jumbo mai sunt 2 clădiri gri gen depozite la o distanță de 300-400m după care se face la dreapta și se urca pe centura NORD.

fra
[09.09.17 00:22:10]
»

He he nu as fi zis, dar se pare ca anul acesta vom folosi una dintre variantele prezentate aici. Deci super util articolul. Acum sa descriu un pic și poate mai aveți sugestii sau atenționări.

Deși suntem din zona Moldovei și am mers pana acum doar prin Makaza, anul acesta vizitam niște prieteni în Roșiorii de vede și apoi pleacăm spre Grecia. Googleul recomanda și cred că e cel mai bine, bac la Turnu Măgurele. Am văzut prețul, asta e. Apoi spre Sofia și apoi spre Salonic și spre sarti.

Pentru porțiunea de după turnu Măgurele și până la centura Sofiei ar fi ceva informații?...

Mă interesează doar pentru dus, că la întoarcere sigur venim pe la Makaza

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Doru2
[13.06.18 12:19:41]
»

tot citesc impresii referitoare la drumul spre Grecia! chiar nu foloseste nimeni waze? intreb pentru ca nu mai am gps-ul cel vechi folosit acum vreo 4/5 ani... sau ma pot lua doar dupa indicatoare?

nrs †
[13.06.18 13:28:14]
»

sunt indicatoare suficiente

Dragoș_MD
[13.06.18 13:41:55]
»

@Doru2: sunt „N” aplicații off-line de navigație pentru dispozitive mobile că mă și mir de ce mai cumpără lumea aparate GPS de sine stătătoare...

Am folosit Navigator și nu am avut nicio problemă. Mai sunt și alte aplicații, nu știu să spun care o fi mai bună - eu m-am învățat cu ăsta.

Și în ciuda liberalizării roaming-ului de date în UE, tot nu mi se pare o idee bună să te bizui pe o soluție de navigare online. Ce faci în zonele unde nu ai acoperire GSM?!?

Sunt și indicatoare suficiente, scrise și cu caractere latine (dar nu e greu să înveți și cele două alfabeturi folosite, respectiv grec și chirilic. Nu de alta, dar ajută mult.

Alex_Macedo
[13.06.18 16:59:24]
»

@Dragos:

Total de acord!

Printre altele... Nu mai sunt probleme cu... ehm... revitalizarea GPS-ului. În majoritatea orașelor este... un nene care se ocupa de asta. Adică face un... ehm... update... la softul existent și te poți lăfăii pe hărți de 2018. Cea mai recenta am dat-o la revizuit pentru anul în curs. Nu mai frec sau chinui mintea. A pus nenea hărțile per 2018, i-am dat banu 'și stau liniștit în privința asta.

Sigur... trebuie să și ai aparatul, în cauză.

Nu merg la risc, pe telefon pentru că... sunt pățit!

Nu intru în detalii pentru că lungim discuția...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Doru2
[13.06.18 17:28:56]
»

@Alex_Macedo: eu si sotia avem telefoane cu SO diferite, daca pica vreunul trecem pe celalalt.

Nu prea am memorie sa bag si harti offline dar pt drumul de dus o sa fac asta

cat despre reteaua lipsa din cate stiu waze te tine in continuare pe drumul setat initial dar fara a mai actuliza conditiile din trafic... apoi mai banui ca semnal lipsa ar fi doar in munti iar acolo e usor: te duce drumul n-ai cum sa o iei aiurea

parerea mea

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alex_Macedo, Doru2, fra, mosulet, nrs, theo63
Alte impresii din această RUBRICĂDrumul spre Halkidiki / Cu mașina prin Peninsulă:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.10989689826965 sec
    ecranul dvs: 1 x 1