GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cite de L'Automobile Colection Schlumpf
O masina cu un motor cu 16 cilindrii care dezvolta o putere de 738kw (1001 cai/putere), care poate atinge 400km /ora si care este o minune a tehnologiei…!!! Nu credeam ca voi avea ocazia sa vad asa ceva... dar stiti vorba aceea... Never say never…. !!!
Exista un muzeu care expune un asemenea exemplar in orasul alsacian Mulhouse, anume Cite de L’Automobile Colection Schlumpf, iar masina in cauza este un Bugatti Veyron si acum dupa ce am vazut acest muzeu pot sa spun ca este asa precum este descris in site-ul de prezentare, adica este pentru istoria automobilismului cam ce este Louvre pentru istoria artei.
Am auzit de mai mult timp despre acest muzeu, invartindu-ma de cativa ani in acest domeniul este normal sa ma intereseze, cu toate ca sunt de parere ca o masina este cea mai proasta investitie…doar incepe sa-si piarda valoarea chiar in momentul cand te sui prima oara la volanulul acesteia…??? nu-i aşa ? nu pot sa nu admir realizarile de exceptie ale marcilor de renume si in acest muzeu chiar ai ce vedea.
Totul a inceput cu pasiunea pentru masini vechi a fratilor Hans si Fritz Schlumpf, industriasi nascuti in nordul Italiei care de-a lungul anilor (in special Fritz) au achizitionat cam 450 de automobile incepand cu modele din 1883 si pana in anii 70 si care au amenajat o veche filatura in Mulhouse cu scopul de a gazdui un muzeu care avea sa poarte numele mamei acestora (originala din Mulhouse), lucru care nu s-a mai intamplat datorita crizei din anii 70 a industriei textile si a falimentului concernului detinut de catre cei doi frati.
In toamna anului 1976 muncitorii revoltati de neplata salariilor sparg usile viitorului muzeu descoperind astfel fabuloasa colectie care avea sa fie vanduta de catre lichidatorii averii celor doi industriasi, Asociatiei Nationale a Muzeelor Automobilistice si care va fi declarata de catre Consiliul de Stat al Frantei drept Monument Istoric Francez.
Muzeul este impartit in trei sectiuni, prima dintre acestea numita “Aventura auto” prezinta in ordine cronologica o bogata colectie de automobile incepand cu clasicele Phaeton (practic un fel de trasuri fara cai :) pana la modelele de serie ale anilor 50/60, urmeaza apoi sectiunea denumita “ Automobile de cursa” un fel de istorie a monoposturilor ce culmineaza cu cateva modelele care au castigat cursele de Formula 1 si ultima sectiune …si dupa parerea mea cea mai valoroasa... este cea denumita “Capodopere automobilistice” care etaleaza minunatele limuzine de lux ale prestigioaselor branduri Bugatti (inclusiv 2 Bugatti Royales si un Coupe Napoleon, exemplar care a apartinut unui membru al familiei Bugatti (de fapt exista nu mai putin de 150 masini din aceasta marca), Hispano-Suiza, Ferrari, Rolls-Royce, Maserati, Maybach, sau Mercedes.
Fiecare exponat are cate o placuta cu cateva randuri explicative, an de fabricatie nume, model, brand, detalii tehnice, proprietari celebrii (exista un Ferrari care a apartinut printului Nicolae al Romaniei)
La intrarea in muzeu se ofera vizitatorilor gratis un audioghid in 5 limbi de circulatie internationala. Nu este doar o simpla etalare de exponate, peste tot exista panouri video care prezinta filme tematice, vizitatorii pot sa porneasca modele vechii folosind clasica manivela, exista un spatiu destinat copiilor cu tematica automobilistica, intr-un cuvant o experienta incitanta un loc in care nu te poti plictisii, iar personal pentru mine au fost unele din acele momentele greu de uitat!
Recomand acest muzeu celor care vor sa vada ce a produs mai frumos industria automobilistica europeana(acum colecţia numără peste 600 de exponate însă din pacate lipsesc cu desavarsire masinile americane), si nu numai lor, veti fi placut surprinsi de aceasta colectie…cea mai mare si mai valoroasa din lume de acest gen!
Sper ca pozele atasate sa spuna mai mult decat v-am putut spune eu!
Toate exponatele sunt in stare de functionare, multe dintre acestea fiind reconditionate intr-un atelier special amenajat de catre fratii Schlumpf.
Pretul unui billet pentru un adult este de 10,50 euro, Mulhouse se afla la 118km de Strasbourg, la 40km de Basel si la 62km de Freiburg, muzeul este vizibil semnalizat in oras.
Trimis de Cristian_h* in 12.09.11 20:56:37
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Cristian_h*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Da, f frumos, fain. Acum cativa ani, pe cand eram langa Freiburg, am coborat spre nordul Frantei si am vizitat un muzeu de masini, cred ca despre acesta e vorba.
In legatura cu R. Veyron, "creatia" concernului VW-ca d efapt VW produce aceasta masina: sunt multe branduri care ar putea produce o asemnea masina, insa au hotarat sa nu "se inhame" la o asemenea munca-in care profitul chiar sta sub semnul intrebarii (practic si pe cei de la VW producerea unui exemplar de Veyron ii costa cam cat 4 superavioane si ei ies in pierdere la vanzarea masinii, initial s-a si luat in considerare oprirea proiectului pt ca NU era viabil d. p. d. v. financiar). Veyron reprezinta oarecum varful tehnologiei implementate pe o masina de strada pt obtinerea unor performante de top, insa repet: Mercedes, Bmw, etc puteau demult sa produca asa ceva, insa au preferat sa isi canalizeze productia catre alte modele. M-am dat cu asa ceva. si nu afara ci in Romania (exista in tara Veyron inmatriculat). Senzatia este unica, trebuie condusa o asemenea masina (sau altele similare ei- Pagani Huayra, Lamborghini Aventador, etc) ca sa poti realiza senzatia reala. Ca o paralela, as putea spune ca e ca si cand ai face bungee-jumping dar la orizontala, nu prin cadere de la o anumita distanta pe plan vertical.
Felicitari oricum pt articol si poze.
O zi buna, Radu
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2017 Muzeul Peugeot (Sochaux), de la pânze de ferăstraie, la automobile de Formula 1 — scris în 24.10.17 de mprofeanu din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2014 O scurtă plimbare în orașul alsacian Mulhouse — scris în 14.01.15 de traian.leuca † din PLOIEșTI - RECOMANDĂ