GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
 
 
De ceva timp, mă bătea gândul să mergem într-o croazieră. Și iată că momentul s-a ivit la începutul lui decembrie 2014, când am văzut pe AmFostAcolo Travel o ofertă foarte bună: Croazieră cu MSC Fantasia, 11 nopți, 8 – 19 februarie, 499 € de persoană, cabină interioară, pe traseul următor:
8 Feb 2015:14:00 - 19:00 Civitavecchia, Italia
9 Feb 2015:08:00 - 17:00 Genova, Italia
10 Feb 2015:13:00 - 18:00 Barcelona, Spania
11 Feb 2015: pe mare
12 Feb 2015:08:00 - 22:00 Casablanca, Maroc
13 Feb 2015: pe mare
14 Feb 2015:08:00 - 17:00 Santa Cruz de Tenerife, Spania
15 Feb 2015:09:00 - 17:00 Funchal, Madeira, Portugalia
16 Feb 2015: pe mare
17 Feb 2015:08:00 - 14:00 Malaga, Spania
19 Feb 2015:09:00 Civitavecchia, Italia
Traseul se poate vedea și pe prima fotografie atașată, iar croaziera cu acest vas și pe acest traseu a fost descrisă aici.
Cu toată reacția deloc entuziasmată a soției, pe motive de ”balans” și posibile grețuri, am decis să nu pierd ocazia și să profităm de această ofertă foarte convenabilă.
Singura problemă care-mi stătea în cale era aceea a aranjamentelor pe care trebuia să le fac la serviciu, pentru a putea pleca în perioada respectivă, aranjamente pe care nu le-am putut finaliza în timp util, drept care practic renunțasem la idee.
Peste vreo două zile după ce comunicasem că renunț, mă sună o cunoștință, care lucrează la o firmă de turism din oraș și la care apelasem să-mi caute cele mai convenabile zboruri, în eventualitatea că pot rezerva croaziera. Ca să vedeți ce rol poate juca întâmplarea … De obicei îmi fac singur rezervările de orice fel (hotel, mașină de închiriat, zbor cu avionul), dar de data aceasta, e drept, în primul rând din motive de lipsă de timp, am apelat la serviciile unei agenții.
Și cum spuneam, primesc un telefon:
- Mai sunteți interesat de croazieră?
- Aș fi, dar din păcate a trebuit să renunț, pentru că nu aveam toate aranjamentele rezolvate la serviciu. Culmea e că, între timp, le-am rezolvat, deși nu mai e nevoie …
- Poate că totuși se mai poate … M-au contactat cei de la firma xxx, cu o ofertă Last minute la croaziera care vă interesa. Și în plus, ca bonus, la același preț, dacă acceptați, aveți și cabină exterioară cu balcon … Ce ziceți?
- Păi, ce pot să zic, decât un mare DA!
Și iată-ne pregătindu-ne de prima escapadă de acest fel, pe care urma să o facem. Citisem, cred, toate review-urile de pe AFA cu privire la croaziere, așa că nu ne mai rămânea de făcut decât să ne pregătim bagajele și să plecăm la drum.
Cum pe materialele primite de la agenție se preciza că ora de îmbarcare era 14, aveam nevoie de un zbor matinal. Singurul zbor la o oră convenabilă era (în ziua îmbarcării, 8 februarie) cel al companiei Wizz Air. Despre această companie nu aveam o impresie prea bună, mai ales din cauza sistemului de îmbarcare gen ”autogara de la țară” pe care îl practică și pe care mulți dintre voi îl cunoașteți: ordinea de îmbarcare este aleatorie, iar ocuparea locurilor tot așa. Cine dă mai tare din coate urcă primul și își alege locul; cei din urmă, se așază unde mai găsesc un loc liber. E drept, la rezervarea online este și o opțiune (cu plată) pentru rezervarea locului, pentru care chiar plătisem, dar când am primit biletul electronic pe email nu scria nimic legat de asta, așa că eram într-o ceață completă. Mi-am zis însă că, dată fiind situația și durata zborului fiind mică, nu va fi o problemă prea mare locul unde vom sta.
Am plecat de acasă pe la 2:30 dimineața (decolarea era prevăzută la 6:30), am lăsat mașina la o parcare de lungă durată (cea mai ieftină, dintre toate) și am mers la aeroport, pentru check-in.
Înainte de îmbarcarea propriu-zisă, se anunță că cei cu prioritate de îmbarcare trebuie să treacă la ieșirea prioritară. Mergem acolo și intrăm primii la îmbarcare. Surpriza este că avem prioritate și în autobuzul articulat, care ne transportă la avion. Cei cu prioritate la îmbarcare avem la dispoziție o zonă separată de rest, situată în partea din față a autobuzului. În timp ce ceilalți pasageri se înghesuie ca sardelele, noi, cei cu prioritate la îmbarcare putem sta și pe câte două scaune … :))
Ajunși la avion, urcăm și o stewardesă ne precizează că ne putem așeza pe orice loc din primele trei rânduri (evident, celorlalți li se spune contrariul). Cum eram primii, ne-am așezat chiar pe primul rând, care are avantajul unui spațiu mai mare pentru picioare.
La un moment dat, lângă noi se așază o doamnă între două vârste, dar stewardesa i se adresează ferm, invitând-o să ocupe un loc mai în spate. Doamna însă îi spune la fel de ferm că știe că sunt locuri speciale, dar că plătește. Așa am aflat că poți plăti chiar în avion (ți se dă și chitanță) locul prioritar. E drept, costă mai scump (12 €) decât dacă rezervarea se face online, odată cu cumpărarea biletului.
Zborul a decurs normal, fără întârziere, singura problemă fiind aceea că, la un moment dat mi s-au înfundat complet urechile, desfundarea lor având loc treptat și încheindu-se abia la vreo două ore după aterizare.
Așa cum se știe, compania Wizz Air operează pe aeroportul Ciampino, un aeroport mai mic, situat la 15 km S-SE de Roma.
Ajunși aici, după recuperarea bagajelor am ieșit în fața aeroportului, unde m-am dus să mă interesez (doar așa, ca să nu zic că nu am întrebat) cât m-ar costa taxiul până în Civitavecchia, de unde se făcea îmbarcarea. Prețul: 100 €. De fapt, mă informasem cum stau lucrurile foarte bine de acasă, mai ales de pe acest sait.
Despre transferul aeroporturi (Ciampino, Fiumicino) – Roma și (eventual) Civitavecchia, am să scriu însă un review separat.
În sfârșit, ajungem la vasul de croazieră, unde, pe chei, se află o construcție care folosește drept punct de îmbarcare. Predăm mai întâi bagajele, arătând voucherul de rezervare pe care era trecut numărul cabinei, primim în schimb o hârtie, pe care este trecut un număr (al nostru era 9), după care mergem la check-in.
Aici este o sală mare, unde te întâmpină mai întâi cei cu oferte la pachetele de băuturi. Mulți din cei care lucrează aici sunt români (de fapt, mai mult românce). Tot aici ni se oferă gratis pahare de unică folosință pline cu apă, sau sucuri.
Sunt și niște ghișee, la care e și o coadă, dar încă nu mergem acolo. Din când în când, în difuzoare se anunță ca cei cu numărul x să meargă la coadă. La sosirea noastră, x era egal cu 5. Până la 9 părea că vom avea mult de așteptat, ținând cont că sala era plină, cei care se aflau acolo fiind în număr de câteva sute.
Surprinzător, lucrurile au mers mult mai repede decât mă așteptam, astfel că, după aproximativ jumătate de oră suntem chemați și noi. Ne așezăm la rând și, pe măsură ce unul dintre ghișee se eliberează, rând pe rând, cei de la coadă se prezintă la acestea. Ajungem și noi, prezentăm documentele, inclusiv pașapoartele și ni se dau cardurile individuale, folosite și ca document de identificare pe navă și la coborârea și urcarea pe ea, dar și ca mijloc de plată la achiziționarea oricărui bun, sau serviciu pe navă.
Cardul trebuie să fie încărcat cu bani cash (minim 250 € de cabină), sau să i se atașeze un card de credit. Am citit pe aici păreri cum că nu e bine cu cardul de credit, mai bine e să pui o sumă cash. Eu cred că, dimpotrivă, e mai bine cu cardul de credit, formalitățile fiind mai rapide și, în plus, ai posibilitatea să verifici toate tranzacțiile făcute, chiar și după doi ani. Am mai citit și că ai putea să fentezi sistemul și să nu plătești acea sumă fixă (8,50 € pe zi de persoană), pentru serviciile personalului, pretinzând că vrei să dai acea sumă cuiva anume. Da, este posibil, dar asta mi se pare un pic meschin, gândindu-mă că, de fapt, oricum pe ansamblu beneficiezi de serviciile tuturor membrilor echipajului și cel puțin eu nu am întâlnit pe vreunul dintre aceștia care să nu fi fost cu zâmbetul pe buze și foarte amabil.
După aceste formalități, am trecut pe la punctul de control, care este ca cele de pe aeroporturi, dar mai neglijent și ne-am îndreptat spre vas. La ieșirea din sala de check-in suntem întâmpinați de două doamne cu un aparat de fotografiat profesional, care ne propun să facem niște fotografii. Am mai întâlnit în multe alte locuri astfel de oferte și, cum știam că nu te obligă nimeni să cumperi fotografiile, decât dacă-ți plac, am acceptat să pozăm la o timonă, având în spate o fotografie imensă a vasului de croazieră MSC Fantasia. După asta, una din doamne încerca să ne convingă să profităm de o ofertă foarte tentantă, moment în care am dat-o direct pe românește, când am observat că doamna, în loc să spună ”viaggi”, sau ”escursioni”, a zis un ”excursii” neaoș românesc. Doamna a rămas puțin surprinsă, dar având acum și avantajul posibilității exprimării fără dificultăți, a continuat să ne vorbească despre ofertă, dându-ne și alte amănunte personale, printre care acela că e din Brașov (cealaltă era din Constanța):).
Adevărul că oferta era foarte tentantă (motiv pentru care am acceptat-o) și consta din trei DVD-uri (My Ship, My Cruise, My Excursion), un CD cu 50 de fotografii de pe vas și patru fotografii cu noi, făcute ”la timonă”, fiecare de dimensiunea ceva mai mică de A4, totul la prețul de 34 €. Am dat cardul proaspăt primit pentru plată și mi s-a spus ca, în preziua debarcării, să trec pe la departamentul Photo Shop, ca să iau materialele. La acest departament lucrau în majoritate români.
Nu am să dezvolt mai departe descrierea vasului și croazierei, din două motive. Primul este că a făcut-o foarte bine înainte GabrielaG, în review-ul de care aminteam mai sus și poate o vor face și ceilalți membri AFA care au participat în același timp cu mine la această croazieră (știu cel puțin patru persoane). Al doilea se va vedea în continuare.
În sfârșit, urcăm pe navă și mergem mai întâi pe puntea 11 Meraviglia, unde se afla și cabina noastră, cu numărul 11115. Am intrat și am făcut o primă ”inspecție”. Mulțumiți de ceea ce găsisem, cum trecuse deja de vremea prânzului, am urcat pe puntea 14 să mâncăm ceva, după care am trecut și la ”inspecția” navei. La ora șase seara, când nava s-a pus în mișcare spre prima destinație a croazierei, am fost convocați în sala de spectacole, la instructajul pentru situații de urgență. Aici am făcut cunoștință și cu alți români și, după încheierea instructajului am plecat să descoperim, în continuare lucruri noi pe navă. Nu am stat totuși prea târziu, mai ales că nu mai dormisem de la ora 2 dimineața și ne-am dus la culcare.
Dimineața, m-am trezit devreme, pe la șase, tocmai bine să asist la intrarea navei în portul Genova, scăldat în primele raze ale soarelui.
După ce am mâncat, am coborât la țărm, să vizităm orașul. Am făcut un tur al acestuia cu busul turistic, la sfârșit acesta lăsându-ne în fața celebrului Aquario di Genova, pentru vizitarea căruia luasem bilete odată cu cele pentru busul turistic.
În acest moment, povestea a căpătat un curs neașteptat. Dintr-o dată mi s-a întunecat vederea și am simțit o slăbiciune generală în corp, însoțită de o durere difuză în brațe și umeri. M-am așezat pe o bancă din apropiere și, după câteva minute părea că mi-am revenit, așa că am vizitat și acvariul. O minunăție, despre care am să vă povestesc în alt review!
La ieșire însă aceeași poveste … pe care nu o mai lungesc, cert este că am ajuns la Serviciul de Urgență al Spitalului Galliera, din Genova, asta pentru că soția mea a chemat salvarea în ciuda faptului că eu insistam să mai stăm puțin și am să-mi revin.
După un control rapid, au adus un electrocardiograf portabil și medicul îmi spune că electrocardiograma nu a ieșit bine și că trebuie să fiu internat pentru cel puțin patru zile.
- Cum, dar nava mea de croazieră pleacă la ora șase! , zic eu.
- Îmi pare rău, dar cred că va trebui să amânați croaziera pentru altă dată, îmi răspunde cu un zâmbet ușor medicul.
Lăsați câteva minute (eu și soția) să ne hotărâm cum procedăm, am hotărât (eu) că nu e cazul să rămână și soția, în sprijinul hotărârii mele venind și părerea fermă a medicului și a celorlalți prezenți. Cu chiu cu vai, folosind și ”mijloace de constrângere”, am convins-o să continue croaziera. Cât timp s-a dus să-mi aducă bagajele de pe navă, eu am fost dus de urgență într-o sală operatorie, unde un alt medic, foarte amabil și dornic să-și exerseze și demonstreze calitățile de chirurg pe seama mea :)), mi-a explicat că urma să fiu supus unui examen de angiografie și, în funcție de constatări, să se ia o decizie.
Ca urmare, am fost supus acestei examinări neinvazive, ce constă în injectarea unei substanțe de contrast, care permite examinarea stării arterelor, în cazul meu a celor coronare. După câteva minute, medicul îmi spune:
- Domnule, cred că am găsit problema dumneavoastră. Artera coronară dreaptă tocmai ce s-a înfundat. Iată ce a cauzat starea dumneavoastră. În consecință, vom proceda la o angioplastie, cu montarea unui stent, care să împiedice obstrucționarea din nou a arterei. Veți vedea că imediat vă veți simți mai bine.
În timp ce îmi introducea sonda pe la încheietura mâinii drepte, până în arterele coronare, doctorul Andrea Rolandi a continuat să-mi explice ce face și să mă țină de vorbă. La un moment dat, mă întreabă dacă locuiesc chiar în Genova.
- Nicidecum, îi replic eu. Eram doar în trecere când mi s-a întâmplat necazul … Prin Italia nu am ajuns decât de câteva ori, numai în scopuri turistice.
- Da? Și unde ați învățat italiana?
- Păi, în primul rând, româna seamănă foarte bine cu italiana și atunci când nu seamănă, seamănă franceza. Apoi, în anii ’90 mă uitam foarte mult la canalele TV italiene și asta mi-a completat ”studiile”.
În sfârșit, după vreo 45 de minute, intervenția s-a încheiat, dar doctorul mă anunță că va trebui să mai suport o intervenție asemănătoare, deoarece nici artera coronară stângă nu stă prea bine, având și ea o zonă obstrucționată în proporție de vreo 60%.
După asta am fost dus la secția de reanimare, unde am stat de luni până miercuri după-amiază. Între timp, am devenit ”curiozitatea” secției. Toți veneau să mă întrebe de vorbă, am avut chiar plăcerea să discut cu o doctoriță, care a venit special să-l vadă pe românul care a învățat italiana de la televizor … =)).
Miercuri am fost transferat într-o rezervă de două paturi și joi am suportat cea de-a doua intervenție cu montarea unui al doilea stent, urmând să fiu externat lunea următoare. Vineri mi s-a făcut o nouă electrocardiogramă (de fapt, mi se făcea zilnic câte una) și o ecocardiogramă (aici, asistenta doctorului era o româncă din Iași, stabilită la Genova de 20 de ani). După-amiază doctorița care mă avea în grijă vine și îmi spune că rezultatele electrocardiogramei și ecocardiogramei precum și celelalte măsurători și analize au arătat că m-am recuperat foarte bine și pot să mă externeze chiar a doua zi, sâmbătă.
- Asta dacă nu aveți nevoie de mai mult timp pentru a face aranjamentele necesare. Dacă aveți nevoie de mai mult timp, putem să vă externăm, așa cum v-am spus inițial, luni îmi spune ea.
Evident, chit că am fost tratat excelent, că am beneficiat de toată atenția din partea tuturor, începând cu șeful secției, ceilalți medici și sfârșind cu ultimul infirmier, fără ca vreun moment să simt că cineva ar fi așteptat vreo ”atenție” din partea mea (lucru valabil pentru toți pacienții), am acceptat imediat externarea a doua zi.
Să vă mai spun câteva lucruri. Toată secția era de o curățenie desăvârșită, inclusiv la toalete, baie. Mâncarea ni se aducea la ore fixe, meniul fiind înscris pe un bon, pe care mai era trecut numele, numărul patului și numărul de calorii. Patul era unul ergonomic, pe care mi-l puteam regla cum doream, printr-o comandă electrică. Acest pat mi s-a păstrat și la mutarea în rezervă, ca și noptiera, care m-a însoțit și ea. Lenjeria de pat mi se schimba zilnic! În două zile, am primit și vizita unor preoți (evident, catolici), care ne-au binecuvântat și s-au rugat pentru sănătatea noastră. Într-o seară, când era program de vizite (care program era strict respectat!), am primit vizita unei doamne pensionare, fostă profesoară de franceză, care făcea voluntariat mergând să stea de vorbă cu cei la care nu venea nimeni în vizită. Impresia generală era de ordine, fiecare știa foarte bine ce are de făcut și chiar făcea. Toți erau extrem de amabili cu pacienții și permanent gata să le ofere ajutorul. Plus dotările tehnice de ultimă oră. Ca la noi, nu-i așa? ROFLMAO
Dar să revenim. A doua zi, sâmbătă, după masa de prânz, a venit doctorița, însoțită de o asistentă și mi-a adus scrisoarea către medicul meu de familie, în care explicase toate cele întâmplate, planul de tratament și recomandările, alte câteva documente, plus două dosare, cuprinzând descrierea intervențiilor de angioplastie, inclusiv cu câte un CD, cu imagini și alte date.
Mi-a spus să le citesc și, dacă am neclarități, sau întrebări, să-i spun. Mi-a mai făcut câteva recomandări verbale, după care m-a lăsat singur, spunându-mi că va veni din nou asistenta să-mi aducă medicamentele. Aceasta s-a întors după vreo jumătate de oră, cu o pungă de medicamente pentru o lună și m-a întrebat dacă am întrebări. Nu aveam, pentru că toate detaliile erau în documentele primite, drept pentru care mi-a întins mâna și mi-a urat sănătate și drum bun.
I-am mulțumit și, oarecum contrariat, am întrebat-o:
- Asta-i tot? Nu vă trebuie asigurarea medicală a mea?
- Asta-i tot. Nu e nevoie de asigurare medicală, a fost un caz de urgență.
Așa că, mi-am luat rămas bun de la colegul de rezervă (un bărbat simpatic, de 84 de ani, cu care m-am înțeles foarte bine) și am plecat. Îmi rezervasem deja pe booking.com o cameră pentru două zile la un hotel din Genova (am uitat să precizez că în tot spitalul este acces gratuit la internet WiFi), așa că m-am suit într-un taxi și m-am dat jos la hotelul Nologo, situat lângă gara Genova Brignole (mai este o gară, în nord-vestul orașului, Genova Piazza Principe) și foarte aproape de orașul vechi și de Ponte Monumentale, de pe Via XX Settembre. După ce m-am instalat în hotel, am ieșit la o plimbare în oraș. Am dat o tură prin Piazza de Ferrari, am vizitat și Palazzo Ducale, apoi Cattedrale di San Lorenzo și Chiesa del Gesù, două biserici foarte frumoase, pe care mi le recomandase și soția colegului de rezervă. M-am întors la hotel cu un mic ocol prin Piazza Colombo, unde ochisem o pasticceria cu niște produse delicioase.
A doua zi am făcut o plimbare mai lungă, până pe Via Garibaldi, unde am stat vreo trei ore și jumătate în excelentul complex Musei di Strada Nuova, astfel că nu mi-a mai ajuns timpul să iau unul dintre cele vreo opt funiculare ce urcă pe înălțimile din jurul orașului, de unde, așa cum mi-a spus recepționerul de la hotel, se vede o priveliște deosebită. La întoarcere, am vrut să trec pe la aceeași pasticceria, dar foarte aproape de hotel am dat de o crêperie, unde am mâncat un yogurt gelato delicios, urmat de o clătită uriașă, umplută cu dulceață de fructe de pădure, acompaniată de o Peroni.
A doua zi m-am sculat devreme și am luat intercity-ul de la ora 9:00 spre Roma. Am ajuns pe la 14:30 în gara Termini, de unde, în cinci minute am ajuns la B&B Sergio House, unde îmi rezervasem o cameră pentru trei zile. După-amiaza m-am plimbat prin apropiere (Basilica Papale di Santa Maria Maggiore, Piazza della Repubblica) după care m-am întors la hotel, pentru că a doua zi urma o zi grea: Musei Vaticani, pentru care făcusem în urmă cu două zile o rezervare (vizită ghidată, grup pentru engleză). Vizita era planificată de la 11:30, așa că, ajuns cu vreo două ore înainte, mi-am pierdut timpul în imensa piață San Pietro. Evident, după vizită, am profitat de ocazie și am petrecut vreo două ore în Basilica San Pietro, pentru că întreg Vaticanul este un loc în care, efectiv nu mă plictisesc, chiar dacă aparent nu fac nimic, doar pierd timpul. Am ajuns la hotel abia spre seară.
Ziua următoare am făcut o plimbare lungă, începând cu Colosseumul, apoi Via dei Fori Imperiali, Forumul lui Traian, Piazza Venezia, Campidoglio, Chiesa del Gesù, Pantheonul, Piazza Navona, cheiul Tibrului (pe la Palatul de Justiție), înapoi pe Corso și, în final, Piazza del Popolo (ca să nu enumăr decât câteva repere).
Am ajuns seara la hotel, unde mi-am pregătit bagajele. A doua zi m-am trezit ”de voie”, mi-am luat bagajele și m-am îndreptat spre Termini. Am luat un autobuz, care m-a dus la aeroportul Fiumicino într-o oră. Ajuns în sala de așteptare de la terminalul C2, am mâncat o salată italiană și una de fructe (zisă ”Macedonia”, nimeni nu știe de ce), am băut o cafea, m-am conversat cu o domnișoară simpatică și amabilă de la biroul Blue Air, după care mi-am recuperat soția, sosită cu trenul de la Civitavecchia, ne-am urcat în avion (cursa Blue Air), am aterizat fără probleme la Otopeni, mi-am recuperat mașina de la parcarea de lungă durată și, după încă două ore eram acasă.
Asta a fost prima mea croazieră. Acum, mă gândesc că nu am pierdut totuși foarte mult. Barcelona o mai văzusem de două ori, prin Malaga ne mai plimbasem vreo trei zile, iar Genova am bătut-o la pas după externare. Cu alte cuvinte, am pierdut ”doar” Casablanca, Santa Cruz de Tenerife și Funchal. Am câștigat în schimb trei zile pentru Roma. Și, ce e mai important, am inaugurat o nouă formă de turism: turismul medical.
Una peste alta, zic că am ieșit în câștig. Voi ce părere aveți? :)
Trimis de Costi in 07.03.15 13:27:24
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
33 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
33 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Costi turism sau nu, mă gândesc cum era invers, pentru cetățeanul să zicem UE debarcat în sistemul nostru sanitar și nu mai intru în amănunte.
Pe de altă parte, dacă îmi permiți să glumesc un pic, eu cred că ai ieșit ieftin, o operație de stent 500 de euro și nu mai spun de restul... Genova, Roma, etc. chilipir nu alta. Ca să nu mai vorbesc de posibilitatea de a admira sistemul lor „învechit” de sănătate.
Cine stie ce se putea intampla in Romania, cu aceasta probléma medicala... Noi ám platit 4000 euro pt. doua stenturi pt. socrul meu, probléma nu a fost urgenta, asa ca ni s-a spus sa asteptam sa faca infarctul daca nu dorim sa platim! Eu zic ca ati fost norocos si va doresc multa, multa sanatate!
@Costi - Un review... altfel! Dacă până acum eram obișnuit cu stilul tău inconfundabil, precis... câteodată tăios de precis, stil care trăda un om ce-și pregătește călătoriile în amănunt, fără să lase nimic la voia întămplării, iată că acuma apărut elementul surpriză .
Acest element surpriză (oricum neplăcut și nedorit, indiferent de tonul optimist, puțin hazliu al autorului) ne dezvăluie un om care știe să vadă partea plină a paharului.
Presupunând că nu ne-am fi cunoscut până acum -deși nu-i cazul- și tot aș fi spus acum Alzo il mio cappello a voi , Costi!
PS. Dacă-i ceva greșit în expresia italiană, îmi fac de pe acuma mea culpa, dar sunt convins că oricum ai înțeles ideea... Salutări doamnei și să ne vedem cu bine la Predeal!
@Costi - Sau, cu alte cuvinte, "de la bal la spital"! Da, tot răul spre bine, să faci angor instabil într-o ţară civilizată!
Sănătate multă şi... excursii fără astfel de peripeţii!
@danoradea -
Așa am zis și eu: un chilipir
@sunflower
Mulțumesc pentru urări. Da, cred că sunt în general norocos.
@johnnyredlabel
Normal că e altfel! Cum spuneam, un nou tip de turism. Dar sper să nu se repete...
@crismis
Mulțumesc pentru urări. Diagnosticul oficial a fost: Sindrom coronarian acut.
@Costi - pt mine a fost o mare placere sa citesc acest reviw... numit "altfel"! Pt tine, da, a fost cu bucluc, insa cand totul se termina cu bine, in conditiile date, da, e o minune!
Acum, nu pot decat sa-ti urez din suflet multa, multa sanatate... daca ea exista, vor mai urma si alte croaziere.
Asemenea surprize neplacute nu isi doreste nimeni. Este impirtant ca esti bine acum. Si este remarcabila gandirea ta pozitiva. Tu si doamna ta sunteti cu adevarat puternici, sunteti niste invingatori. Ati luat o decizie grea ref la continuarea croazierei pentru doamna cat timp tu ai ramas sa rezolvi seriiasele probleme medicale aparute. Si cum un invingator razbeste repede, ai avut si putere, timp si tarie sa vizitezi pe uscat...
Comparatiile ref sistemele medicale, costuri, abirdare etc sunt fara cuvinte.
Multa sanatate si excursii fara surprize de acest fel pe viitor!
Multa sanatate si totul e bine cand s e termina cu bine! Va asteptam cu noi reviewuri pe AFA si pe blog.
Formidabil! Mi-a plăcut enorm reviewul cu tot neprevăzutul situaţiilor dar în special autocontrolul, faptul că nu ţi-ai plâns de milă, dimpotrivă, rezultatul a fost pe plus. Felicitări!
@Costi - Îmi pare foarte rău că aveţi probleme de sănătate, sper să nu se mai repete şi să le ţineţi sub control. Încercaţi să nu mai puneţi totul la... inimă!
Mă gândeam cum de v-au dat voie doctorii să faceţi aroganţa din Roma, eu după muzeele Vaticani şi bazilică am fost ruptă...
Vă mulţumesc pentru impresii, sunt scrise foarte frumos chiar dacă amintesc şi de momente mai puţin... plăcute!
@larissa2015 -
Chiar nu pun totul la inimă...
Dar probabil, viața dezordonată din tinerețe, când consideram că cea mai bună mâncare e o friptură de porc, cu garnitură de cartofi prăjiți, stropită cu niște bere, după care ”afumată” cu o țigară, a vrut să-și spună și ea cuvântul...
Doctorii nu mi-au dat voie, că plecasem.
Dar, la plecare, le-am spus că vreau să mă plimb vreo două zile prin Genova și apoi vreo trei prin Roma și mi-au spus că e foarte bine, mișcarea face bine. Doar să nu exagerez; dacă mă simt obosit, să mă duc să mă odihnesc...
Asta am și făcut.
Și, în plus, medicul chirurg mi-a spus, înainte de intervenție, că o să mă facă ”ca nou”. Așa mă și simt ...
@Michi -
Mulțumesc!
La fel, mulțumesc și lui maria55, nickro și Dan&Ema.
@Costi - M-aţi speriat acum, am aceleaşi preferinţe gastronomice cu ale dvs odată!
Bine, îmi imaginez cam ce mă aşteaptă dar profit de faptul că nimeni în neamul meu nu a avut probleme cu inima aşa că... îi dau înainte!
@larissa2015 -
1. Te rog să nu-mi mai vorbești cu pronumele de politețe. Aici, pe AFA, suntem toți prieteni și prietenii se tutuiesc.
2. Nu am vrut să te sperii. Din câte știu, nici în neamul meu nu au fost astfel de probleme. Cineva trebuia totuși să spargă gheața, nu?
3. Sper că ne vom găsi timp la întâlnirea AFA să discutăm mai pe larg, inclusiv pe această temă
@Costi: Poți fi sigur, la un pahar de vin roșu și un chops and chips, eu, cel puțin ????
O să încerc tutuirea dar nu promit că o să îmi iasă de fiecare dată... ????
@larissa2015 -
Vinul roșu... îmi place! Și am și voie...
@Costi -
”Una peste alta, zic că am ieșit în câștig.
Da, e câştig din multe puncte de vedere. Atâta doar că totul e umbrit de faptul că planul tău iniţial a fost dat peste cap. Nu-i nimic! Sănătate să fie că ocazii de croaziere vor mai fi.
Şi eu şi soţul meu îţi dorim multă sănătate şi sperăm într-o bună revedre la Predeal!
@Costi - sanatate!
Interesant review, am avut si eu parte de acest tip de turism in Palma de Mallorca. O experienta si un mod de a vedea si a compara sistemul medical, de la ei si de la noi. M-am simtit respectata, am avut incredere in personalul medical, aparatura de ultima generatie, curatenie desavarsita.
Multa sanatate si vacante frumoase!
@balasa violeta -
Mulțumesc!
Să ne vedem sănătoși la Predeal.
Ieri am făcut un control la un cabinet particular de cardiologie și am aflat o veste bună. Doctorița mi-a spus că, dacă nu ar fi știut ce mi s-a întâmplat, nici nu și-ar fi dat seama din electrocardiogramă și, mai ales, ecocardiogramă, pentru că recuperarea a fost perfectă.
Și asta datorită intervenției rapide și profesioniste a celor de la Genova, începând cu echipajul de pe ambulanță și terminând cu medicul care mi-a făcut cele două intervenții.
Wow. Surprinzator review. Totul e bine cand se termina cu bine. Si cand avem puterea sa alegem lucrurile pozitive pentru a merge mai departe. Sanatate multa si succes
@Costi - Cel mai mare castig SANATATEA Felicitari ptr alegere.
Acum am apucat sa citesc review-ul dvs si daca as putea v-as vota de 100 de ori.
In primul rand multa sanatate... mi-a parut rau sa citesc de necazul pe care l-ati avut. Cum va simtiti acum? Sper ca totul este in regula.
In al doilea rand, va multumesc pentru mentiuni... uneori exagerez cu review-urile pe care le fac, scriind prea multe detalii, dar se pare ca unele au fost cu folos.
Am citit ca se poate "fenta sistemul" cu cei 8.5 euro pe zi de persoana si ca vi s-a parut putin meschin... Acum, fiecare cu parerea sa... noi am stat de vorba cu cel care se ocupa de curatenia camerei noastre si mi-a spus ca ei, la sfarsitul lunii primesc extrem de putini bani din ceea ce lasa turistii. Majoritatea banilor se duc la manageri si cei mai "sus-pusi" ca mai apoi ei sa primeasca maxim 100 de euro bonus la salar... si va dati seama ce sume se strang...
Mie imi era chiar mila de el cand mi-a spus faptul ca lumea nu mai da basis din cauza acestui sistem si ca tot ei au de pierdut. Asta m-a facut sa imi retrag acei bani si sa dau personal...
In rest eu va doresc multa sanatate si sper ca urmatoarea croaziera sa reusiti sa o faceti cap-coada...
Anunt: Ca urmare a atacului terorist petrecut pe 18 martie la muzeul Bardo din Tunis, in urma caruia au murit 20 de turisti aflati in croaziere pe vasul MSC Splendida si Costa Favolosa, si inca alti cateva zeci de turisti au fost raniti, (pentru toti ne exprimam parerea de rau), liniile de croaziera MSC, Costa, Princess Cruise, Holland American Line, P&O Cruise si Oceania au schimbat traseele si nu vor mai acosta in Tunisia, iar NCL Cruise deja anulase aceasta destinatie de anul trecut.
Insa la croaziera Brizele Mediteraneene cu Pullman Tour, croaziera care figureaza la agentiile de turism ca o croaziera pentru seniori, inca nu s-a comunicat schimbarea destinatiei Tunis.
@Costi - M-a prins ora 3 noaptea citind review-ul, parca eram langa tine si te ascultam fascinat cum povesteai. Din cauza muzicii date prea tare, realizez acum ca puteam sa te "exploatez " mai cu folos.
Data viitoare nu mai scapi
@serban55 -
Și eu am spus la fel. Muzica prea tare ne-a limitat comunicarea.
Din păcate, nici în hol nu era un loc potrivit de discuții, acolo era un fum, să-l tai cu cuțitul.
Dar, cum spui, data viitoare!
Mai ales că avem și locuri comune pe unde am fost cam în același timp: Cipru...
O relatare inedita si o intamplare iesita din comun, din fericire cu un final placut in masura in care sanatatea a fost recuperata. DAr o mare problema pentru oricine pleaca in calatorie, caci am intalnit situatia unor turisti care si/au facut cele mai ieftine asigurari de calatorie sau deloc si au avut mari probleme in a fi tratati la spital sau li s/au precizat niste tarife zguduitoare. Ce/i drept, in Turcia nu in Europa.
Felicitari pentru calm, reusita si rapida replanificare a vacantei, dupa succesul medical. Si va urez sa nu mai aveti nevoie de alte aventuri turistice medicale, si de alte surprize de felul asta. Succes si vacante frumoase!
@dianamea: Actualizare. La scurt timp si Pullmantour a schimbat destinatia Tunis cu destinatia Sardinia.
@calatorul50: Peste tot in Europa, cetatenii europeni au dreptul in sistemul sanitar de stat la asistenta medicala de urgenta gratuit, numai pe baza documentului de identitate.
S-a intamplat ca in Grecia sau in Italia, turistii din compania noastra sa isi rupa mainile sau picioarele mergand cu motocicleta inchiriata, sau sa fie muscati de capuse, sau sa aiba criza de rinichi si nu au avut nevoie la spital de niciun fel de asigurare.
Totusi, e bine sa procurati cardul european de sanatate, de la casele de asigurari de sanatate, e gratuit pentru romanii care platesc CAS, si pentru membrii familiei aflati in intretinere si e valabil 6 luni de la data emiterii in sistemul de stat, nu privat. Se emite pe baza de cerere, card de identitate in copie si adeverinta de asigurat in sistemul national de sanatate.
In croaziere, pe vapor, nu e valabila decat o asigurare speciala pentru calatoria cu vaporul, pentru ca asigurarile medicale sunt valabile pe teritoriul unor anumite state, dar vaporul poate fi pe mare in ape internationale. E preferabil sa nu apelati la medicii de pe vas, daca puteti astepta pana in port, caci e foarte scump.
Nu uitati sa luati in bagaj medicamente uzuale pentru prima necesitate: analgezice contra durerii de cap sau masele, antipiretice contra racelii, antiemetice contra raului de mare, antiinflamatoare contra durerilor de spate, genunchi, glezne, contra toxiinfectiilor alimentare, plasturi pentru rosaturi si medicatia dvs obisnuita, daca e cazul, pe care sa le aveti in bagajul de mana, cu care urcati la bord, pentru ca valizele sosesc ceva mai tarziu in fata usii cabinei.
Va doresc sanatate si sa nu fie cazul sa folositi medicamentele din trusa sau sa apelati la doctor.
Pe vapor, folositi inainte de masa recipientele cu gel dezinfectant pentru maini asezate la intrarea in restaurant, nu neglijati.
@dianamea - Multumim pentru raspuns, stiam lucrurile astea. NOi ne facem oricum mereu asigurari de sanatate turistice, nu costa foarte mult, adica 20-30 de lei de persoana pentru o suma asigurata de 30.000 euro pentru zece zile, la un asigurator serios.
Asta pentru ca am vazut cum functioneaza CAS la Bucuresti cel putin, unde ai de depus mai multe documente ca sa iti elibereze o adeverinta pentru care stai la niste cozi nasoale odata la depunere a doua la primire, o primesti peste 45 de zile si e valabila vreo 3 luni. Dupa care mai faci o coada nasoala de cateva ore ca sa depui adeverinta cu cererea de card european, si alta coada cand il primesti tot dupa cel putin o luna, si e valabil sase luni.
Adica daca imi trebuie card european de sanatate pentru vara asta am ratat ocazia, ca suntem in luna mai si dupa cum merg termenele il capat cel mai repede prin toamna iar la anul o iau de la capat. IN calitate de asigurat permanent, de la prima leafa si pana la ultima cand o fi ea, as reclama mecanismul asta undeva, dar unde si cu ce efect? Romania pitoreasca, bine zis mereu surprinzatoare.
DE aia renunt la cei 20 de lei de caciula, caci stiu si eu ca la o urgenta ai asistenta medicala gratuita, dar, de regula, tot la spitalele publice, de stat. Despre vapoare nu aveam detalii, multumesc pentru sfaturi, o sa le pastrez pentru viitoarea croaziera mai mare de o zi.
@calatorul50: Cardurile europene de sanatate sunt livrate prin curier, sunt valabile 6 luni, spre deosebire de asigurarea privata care costa 20-30 lei doar pentru zece zile, iar noi mergem de mai multe ori. De ce sa nu beneficiem de cardul european, daca e dreptul nostru, al asiguratilor.
Totusi, iarna daca mergem la ski in Europa, luam asigurarea medicala pentru sporturi extreme.
Nu e tarziu sa depuneti cererea pentru cardul european in luna mai, pentru ca vine prin curier peste vreo zece zile. Incercati.
@dianamea - Multumesc pentru sfat si precizari, chiar asa am sa si fac.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2024 Croaziera Msc Fantasia iunie 2024 — scris în 30.06.24 de Diana172017 din BRAşOV - nu recomandă
- Oct.2019 Croaziera 6 cu MSC Fantasia — scris în 17.11.19 de bogdan 75 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2016 Chiar Una Fanatasia — scris în 06.07.16 de Roxelly din OTOPENI [IF] - RECOMANDĂ
- Apr.2016 MSC Fantasia - excursii la țărm — scris în 04.06.16 de Cris din BRAșOV - RECOMANDĂ
- Apr.2016 MSC Fantasia - locul în care timpul se măsoară în momente nu în minute — scris în 03.06.16 de Cris din BRAșOV - RECOMANDĂ
- Dec.2015 Din nou, sub vraja FANTASIEI — scris în 30.12.15 de Alina53 din GALATI - RECOMANDĂ
- Jun.2015 Ne gandim la urmatoarea croaziera — scris în 15.06.15 de paul.gorgan din ZALAU - RECOMANDĂ