ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.04.2012
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
MAY-2010
DURATA: 5 nopți
cuplu fara copii
2 AD. + - COPII -- v: --

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
94.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 10 MIN

Un sejur plăcut și relaxant

TIPĂREȘTE

M-am hotărât să scriu impresiile mele de la acest hotel pentru a ridica pe cât posibil media extrem de redusă a acestui hotel, în opinia mea, nemeritat de mică și bazată pe o singură impresie nefavorabilă cauzată, cel mai probabil, de o conjunctură nefericită.

Precizez de la început că impresiile mele se referă la două vizite făcute la acest hotel în doi ani consecutivi, 2009 și 2010, iar pozele pe care le voi urca sunt din ambele sejururi.

La jumătatea lunii mai 2009 primesc telefon de la un prieten care îmi propune o scurtă ieșire la bulgari, de fapt un week-end prelungit de joi până duminică, și o nouă stațiune-Elenite, hotelul de 4* Royal Park, all inclusive, totul la un super preț. Studiez oferta transmisă pe mail, intru pe site-ul oficial de prezentare și, încântată, accept imediat. Contactez agenția cu care merg de obicei în Bulgaria, îmi confirmă că sunt locuri disponibile în perioada 28-31 mai și mă prezit să plătesc, ocazie cu care sunt informată că, de fapt, sunt două hoteluri care se vând la pachet, ambele de patru stele, la același preț, repartizarea făcându-se la recepție, în funcție de disponibilități, dar că acum în extrasezon nu ar fi probleme. Primesc voucherul pe care era menționat hotelul Royal Bay pentru prima noapte, urmând ca a doua zi să ne mutăm la hotelul Royal Park pentru alte două nopți, acesta deschizându-se abia a doua zi.

Mulțumită de sejurul de 4 zile petrecut în Elenite, mă hotărăsc să repet experiența și anul următor, în 2010, de această dată rezervându-mi un sejur de 9 zile, în perioada 22-30 mai. Istoria s-a repetat. Nu am reușit să aflu dinainte când se deschide Royal Park, asfel că, deși pe voucher aveam specificat doar Royal Park, în realitate, am fost cazată 5 nopți la Royal Bay și doar 3 nopți la Royal Park.

Drumul

Drumul ales a fost următorul: București-Giurgiu-Ruse-Razgrad-Schumen-Varna-Sunny Beach-Sveti Vlas-Elenite. Stațiunea se află la 9 kilometri de Sunny Beach, iar drumul se termină în poarta resortului.

Parcarea

Mașinile nu au acces în resort. Parcarea se face în afara acestuia pe un câmp. Este gratuită, dar și nepăzită. Nu au fost probleme și nici nu am auzit ca alții să fi avut probleme cu mașinile. Bagajele și turiștii sunt transportați cu mașinuțe electrice până la recepție.

Cazarea

Hotelul este poziționat în capătul din stânga al resortului cum privești spre mare. Deși am ajuns la recepție în jurul orei 11.00, am primit imediat brățările de all inclusive, dar și vestea proastă pentru mine cum că nu sunt disponibile camere cu vedere la mare (așa cum am plătit). Ne-au oferit inițial o cameră cu vedere la munte, alături de cea a prietenilor noștri care asta plătiseră. Am văzut camera care era poziționată la etajul 4, chiar lângă lift și mai mică decât cealaltă, am comparat-o mai degrabă cu o debara utilă pentru depozitarea materialelor cameristelor decât cu o cameră de hotel de 4 stele. Am refuzat categoric și am cerut să vorbesc cu managerul hotelului. Recepționerul a revenit după circa zece minute oferindu-ne un apartament tot la etajul 4. Era mult mai mult decât ne trebuia și decât am plătit, dar am acceptat imediat. Apartamentul era compus din living și dormitor, pe două nivele, cu scară interioară. Dormitorul situat la etaj avea un mic hol, dulap, baie cu cadă, pat matrimonial, aer condiționat independent de cel din living și un geam mare cu vedere spre muntele înverzit din spate. La parter era o altă baie cu duș, un pat simplu, o canapea, două fotolii, o măsuță și balconul cu două scaune și măsuță și superba vedere la mare pe care mi-o dorisem. În ambele camere aveam televizor și minibar umplut cu apă, suc și niște napolitane trase în ciocolată. Nu am avut nimic de reproșat în privința curățeniei. A doua zi am părăsit cu oarecare regret apartamentul pentru a ne muta în hotelul vecin pentru a fi împreună cu prietenii noștri și cu prietenii acestora care au sosit o zi după noi, deși cei de la recepție ne-au spus că putem rămâne aici dacă dorim.

Anul următor am ajuns iar la același hotel, deoarece hotelul specificat pe voucher nu era încă deschis. Cumva mă așteptam la acestă situație, deoarece cei de la agenție răspundeau mereu evaziv întrebărilor mele cu privire la data de deschidere a Royal Park. Ajunși la recepție tot pe la ora 11, am primit imediat o cameră cu vedere la mare așa cum plătisem, însă am schimbat-o cu alta deoarece prima avea balconul zidit și cu o balustradă destul de înaltă care mă împiedica să admir marea din pat. Schimbarea s-a făcut imediat, cu amabilitate, la simpla mea solicitare, fără alte ”costuri”. Am fost foarte mulțumită de camera obținută. Vedeam marea din pat. Nu pot descrie în cuvinte senzația extraordinară trăită la acest hotel unde adormeam și mă trezeam în zgomotul valurilor. Un cârcotaș ar spune imediat că acest lucru se datora proastei izolări fonice oferite de termopane. Perfect adevărat căci între geamul fix și ușa glisantă a balconului era un spațiu de 2 centimetri, dar eu chiar am apreciat acest defect de montaj. Am avut un pat dublu cu saltele comode, cearceafuri albe impecabile care au fost schimbate o singură dată, noptiere de fiecare parte, lămpi de citit. Mai exista un fotoliu extensibil pe care însă nu l-am folosit, minibar, televizor de tip vechi cu tub. Aerul condiționat era centralizat, funcționa bine, dar noi nu prea l-am folosit decât uneori după amiaza. Baia era dotată cu cadă. Instalațiile sanitare se vedea că erau vechi, dar perfect funcționale. Nu am stat să analizez dacă gresia și faianța din baie sunt puse perfect la linie. M-a interesat doar că baia este curată, fără mirosuri, că scurgerea de la duș nu este înfundată, că au fost completate zilnic consumabilele terminate sau doar începute, că au fost schimbate prosoapele folosite în fiecare zi chiar fără să le lăsăm pe jos.

Curățenie în cameră s-a făcut zilnic, cu destul simț de răspundere zic eu, poate și faptul că pe jos era gresie făcând curățenia mai ușor de întreținut. Am recompensat camerista cu 10 leva abia în ziua plecării, deoarece am fost mulțumită de modul cum și-a făcut treaba.

Restaurante și baruri

În cadrul acestui resort, turiștii cazați la oricare din hoteluri sau la vile pot folosi oricare din barurile existente, dar fiecare mănâncă doar la restaurantul hotelului în care este cazat, brățările de all inclusive având culori diferite.

Restaurantul nu este foarte mare, dar există locuri suficiente pentru toată lumea, atât în interior, cât și pe terasă, raportat la capacitatea hotelului. Mâncarea a fost bună și suficient de variată, personalul foarte prietenos. Nu am avut niciodată probleme în a găsi o masă liberă pe terasă unde am preferat să mănânc, în condițiile în care hotelul era plin cam 90 % de nemți și britanici. Dacă aș face o comparație cu restaurantul hotelului Royal Park, cel de la Royal Bay este mult mai mic (dar și hotelul are mult mai puține camere), varietatea sortimentală este mai redusă, lipsesc grătarele făcute în fața turistului, dar, oricât de mofturos ai fi, nu pleci nemâncat. Recunosc că la Royal Park am mâncat mai bine, dar nici aici nu am răbdat de foame.

Există patru restaurante a la carte:

-Restaurantul Sozopol, cu specific bulgăresc, program 18.00-22.30;

-Restaurantul SunShine, cu specific european, program 18.00-22.30;

-Restaurantul Taliana, cu specific barbeque, program 18.00-22.30;

-Restaurantul Mediteranean (pește), cu plată.

Accesul la primele 3 este gratuit și nelimitat, fiind necesară rezervarea prealabilă făcută în dimineața zilei respective. Nu știu cum stau lucrurile în plin sezon, însă, în perioada în care am fost eu, nu era deschis decât restaurantul bulgăresc Sozopol, iar rezervarea am făcut-o direct la recepția hotelului, fără să stau la vreo coadă (eram singura), am stabilit ora dorită de mine și am fost trecută pe o listă, nu înainte de a fi informată că pot face același lucru în fiecare zi dacă doresc. Mâncarea a fost foarte gustoasă și servirea ireproșabilă, totul într-o atmosferă plăcută.

Barul hotelului dispune de o terasă amplasată chiar deasupra mării ce oferă o perspectivă fantastică, muzică în surdină și zgomotul valurilor. Această terasă, care mie mi-a amintit de terasa hotelului Ammon Zeus din Kallithea, Grecia, singura diferență fiind că aceasta era și mai aproape de mare, constituie un mare plus al acestui hotel. Și după ce ne-am mutat la celălalt hotel, seara reveneam mereu la Royal Bay pentru un cocktail servit pe terasă. Personalul de la bar este foarte amabil, mereu cu zâmbetul pe buze. Băuturile servite sunt de producție locală, aceleași mărci întâlnite la toate hotelurile cu all inclusive din Bulgaria, nici foarte bune, dar nici foarte proaste. Am testat toate cocktailurile dorite și au fost OK. Amatorii de cafea pot savura un espresso adevărat gratuit de la bar.

Plaja și marea

Am găsit o plajă frumoasă cu nisip fin relativ îngustă (nu cred că încăpeau mai mult de trei rânduri de șezlonguri), dar deloc aglomerată, aflată imediat în dreapta hotelului. Aveam în apropiere barul de la piscină care servea băuturile în pahare de plastic de unică folosință, cam mici.

Apa a fost acceptabilă pentru baie la sejurul din 2009 și puțin cam rece în 2010, încălzindu-se treptat. Marea se adâncea treptat, dar panta nu era atât de lină ca la Mamaia. Personal nu am văzut pietre în apă sau, dacă au fost, nu le-am găsit eu. La piscină apa era cam la aceeași temperatură ca și marea, poate o idee mai caldă.

Șezlonguri erau pe alese, la orice oră, dar asta în extrasezon, când era deschis un singur hotel (ce-i drept plin) și o parte din vile, nu știu dacă în vârf de sezon, cu toate hotelurile și vilele pline, ar mai ajunge pentru toți turiștii. Am găsit mereu locuri în primul rând lângă apă, obiceiul rezervării acestora cu prosoape fiind lipsit de obiect. La piscină mai vedeam prosoape și diverse obiecte lăsate pe șezlonguri, dar se găseau și destule libere.

În imediata apropiere a hotelului se află miniclubul Aladin, destinat copiilor de 4-12 ani, cu piscină pentru copii, loc de joacă, animatori, program 10.00-12.00 și 15.00-17.00.

Turiștii cazați în oricare hotel sau vilă din resort au acces gratuit la parcul acvatic Atlantida. Din păcate, doar accesul este gratuit, șezlongurile, umbrelele și consumația la barul din incinta aquaparkului fiind contracost. Mai multe despre acesta și despre posibilitățile de distracție, acestea fiind comune pentru toate hotelurile, am scris cu ocazia prezentării Royal Club Victoria – Elenite.

Cu ocazia ambelor vizite m-am simțit foarte bine la acest hotel, motiv pentru care am hotărât să revin pentru a treia oară începutul lunii iunie 2012. Deși pe voucher scrie, ca de obicei, Royal Park, n-ar fi deloc exclus să nimeresc tot la Royal Bay.

În final, deoarece am beneficiat de cazare la ambele hoteluri de fiecare dată, voi încerca să fac o comparație între Park și Bay, fiecare având și plusuri, dar și minusuri, la același preț.

Aș alege Royal Bay pentru:

-liniștea aproape perfectă și relaxare, chiar dacă prietenii noștri au spus că s-au simțit ca la sanatoriu;

-personalul zâmbitor și extrem de amabil, începând cu recepționerii, barmanii și ospătarii și terminând cu cameristele, spre deosebire de ”acriturile” de la Park;

-curățenia făcută cu simț de răspundere;

-terasa superbă deasupra mării, care mie îmi amintește mereu de Grecia;

-lifturile care funcționează normal, chiar dacă hotelul este plin ochi, fără timpi imenși de așteptare, fără a se bloca;

-piscina mai bine poziționată și mai caldă (cea de la Park este amplasată prea aproape de hotel, fiind umbrită de acesta);

-bucuria de a admira marea din vârful patului și de a adormi pe sunetul valurilor.

Aș alege Royal Park pentru:

-restaurantul mult mai elegant (mi-e greu să înțeleg cum unii l-au putut compara cu o cantină, probabil că eu nu știu cum arată o cantină, deoarece nu am mâncat niciodată într-una) și mâncarea mult mai variată și calitativ superioară;

-plaja cu nisip fin cea mai lată și mai bună din întreg resortul;

-camerele mai drăguțe, cu mobilier mai nou, cu mochetă (nu întotdeauna prea curată);

-poziționarea mai bună în centrul resortului, aproape de majoritatea zonelor de interes (Broadway Animation Hall, Galaxy Night Club, Aquapark Atlantida);

-lobby-barul extrem de spațios și elegant cu cele două terase;

-clubul de internet, pentru cei dependenți.

Recomand acest hotel celor care-și doresc un sejur liniștit și relaxant la un hotel care oferă un raport calitate/preț foarte bun, dar nu în vârf de sezon, când este posibil să nu facă față afluxului mare de turiști și, de aici, inevitabilele nemulțumiri.


[fb]
---
Trimis de nicole33 in 02.04.12 23:37:23
Validat / Publicat: 03.04.12 06:10:17
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: 2xAquaazur-Constantin și Elena, Kaliakra Superior - Albena, 2xMarina Royal Palace - Duni, 2xRoyal Bay - Elenite, 2xRoyal Park - Elenite, Miramar- Obzor, Viva - Nisipuri, Grand Hotel Primorsko - Primorsko
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 4603 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P13 Hotel Royal Bay - piscina
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 16400 PMA (din 16 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

5 ecouri scrise, până acum

Floria CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
[03.04.12 07:39:33]
»

Foarte multe informatii-si utile- despre acest complex. Am fost si eu la Grand Hotel Varna de doua ori in extrasezon-sfarsit de mai si septembrie- si am fost foarte multumita se seviciile bune oferite la un pret extrem de avantajos dar sunt si multe impresii mai putin bune ale turistilor care au fost oaspetii complexului in plin sezon. Probabil asa se intampla si la Elenite, in extrasezon totul este in regula dar cand se aglomereaza apar problemele. Am prieteni care au fost cu copiii doi ani la rand la Elenite, le-a placut dar in plina vara sunt multe minusuri legate de oraganizare, ca si la Grand Hotel Varna pe care, repet, il recomand fara rezerve doar pentru inceput si sfarsit de vara sau pentru o vacanta linistita cu bani mai putini.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
nicole33AUTOR REVIEW
[03.04.12 21:27:28]
»

@Floria:

Îți mulțumesc pentru aprecieri.

Se pare că împărtășim același punct de vedere referitor la avantajele unei vacanțe în extrasezon.

Dar pentru a fi corecte până la capăt cred că ar trebui să precizăm și dezavantajele mersului în extrasezon și anume riscul ca apa marii să fie mai rece, poate chiar prea rece pentru baie, riscul ca vremea să nu țină cu noi este mult crescut în aceste perioade și ar mai situația celor care au copii la școală și nu pot pleca în concediu cu aceștia decât în perioada vacanțelor școlare.

Referitor la impresiile celor care au fost înaintea mea la Elenite, dacă aș fi citit impresiile acestora înainte de a merge chiar eu acolo, mai mult ca sigur că n-aș fi călcat în viața mea prin Elenite și aș fi avut de pierdut.

Floria CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
[03.04.12 22:15:11]
»

@nicole33: Ai dreptate! In ceea ce priveste vacantele copiilor, recunosc, am mai "furat" uneori cateva zile la inceput sau sfarsit de an scolar-se iarta pentru ca nu lipsim de la scoala si invatam bine!

O seara buna, Floria

Maricica40
[07.04.12 17:21:42]
»

Mi-a placut cum ai descris hotelul.

esti sigura ca pretul afisat este corect?

Mi se pare prea mic pentru ce ai scris ca ofera

nicole33AUTOR REVIEW
[07.04.12 21:12:17]
»

@Maricica40:

Îți mulțumesc pentru apreciere.

M-am simțit foarte bine la acest hotel și mi-a plăcut să scriu despre el.

Prețul din caseta tehnică este corect, fiind chiar prețul plătit. Am verificat extrasul pentru că am plătit cu cardul în lei costul sejurului, suportând și un comision de risc valutar de 2% peste cursul BNR de atunci (euro era sub 4,2).

Am văzut că s-a scumpit an de an. Dacă în 2009 am plătit undeva la 21 euro/pers/noapte, în 2010 am plătit 25,5 euro/pers/noapte, ambele prețuri incluzând și suplimentul pentru sea-view și taxa de stațiune. Anul acesta s-a mai scumpit puțin, însă rămân la părerea că raportul calitate/preț este foarte bun la acest hotel. Cinstit vorbind, sunt sigură că am primit mai mult decât am plătit.

Voi reveni cu impresii proaspete de anul acesta într-o ”ediție revizuită și adăugită”, așa cum mi-a sugerat cineva.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Floria, nicole33
Alte impresii din această RUBRICĂRoyal Bay Hotel [complex Royal Club Victoria]:

INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054548025131226 sec
    ecranul dvs: 1 x 1