ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.08.2013
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
LUNA
MAY-2013
TIMP CITIRE: 5 MIN

Drumul cu mașina de la București la Duni, prin Târgoviște

TIPĂREȘTE

Drumul cu mașina de la București la Duni, prin Târgoviște

Traseul ales a fost următorul: București-Giurgiu-Ruse-Razgrad-Târgoviște-Omurtag-Kotel-Karnobat-Burgas-Sozopol-Duni. Am plecat pe data de 1 mai la ora 5.30 din București și la ora 10.15 eram deja în parcarea hotelului, unde, spre surpriza noastră, nu eram chiar primii.

Drumul București-Giurgiu a fost liber și bun, așa cum îl știam. La Giurgiu am plătit taxa de pod, echivalentul a 6 euro, în lei, ne-au verificat existența rovignetei și am trecut destul de repede, deși inițial ne cam speriasem văzând șirurile de mașini.

La intrarea în Bulgaria, am prezentat cărțile de identitate și ne-a fost cerut certificatul de înmatriculare al mașinii. Am fost surprinsă de acest lucru, deoarece, din 2007 nu a mai avut nimeni această curiozitate, deși am făcut multe drumuri în Bulgaria, dar și în Grecia și, mai ales, în Turcia.

Am oprit, ca de obicei, la o benzinărie no name chiar lângă Kaufland pentru achiziționarea vignetei bulgărești- 10 leva pentru 7 zile, plata cu card bancar. Nu am stat la coadă, în fața mea aflându-se o singură persoană, tot un român, care a tot încercat să plătească vigneta cu euro sau cu lei, fiind refuzat. Este obligatorie lipirea acesteia în colțul din dreapta jos al parbrizului și păstrarea codului de bare rămas.

Ne-am continuat drumul spre Razgrad, constatând că se lucra intens la lărgirea acestuia la trei benzi (în total, nu pe sens), parte din lucrări fiind deja finalizate, alte zone erau în lucru, dar fără a afecta fluiditatea traficului.

Tronsonul Razgrad-Târgoviște este singurul care poate crea probleme pe acest traseu din cauza calității asfaltului. La dus am nimerit niște gropi periculoase, înainte de Trapiște, dar care au fost integral astupate pe parcursul sejurului nostru. Am redus viteza și am circulat cu mai multă atenție, drumul fiind destul de vălurit.

Drumul prin munți a fost, ca de fiecare dată, foarte bun, asfaltul este absolut ok, iar drumul este destul de liber. Prin Ticha și Kotel este bine să se reducă mult viteza din cauza ”cocoașelor” din beton, înalte și dese, destul de slab semnalizate.

A urmat despărțirea de drumul de Turcia, noi mergând acum spre est spre Karnobat. Pe tronsonul respectiv era mereu aglomerat și plin de radare, dar acum a fost chiar foarte liber, cel mai probabil din cauză că grosul participanților la trafic au preferat utilizarea autostrăzii A1 Sofia-Burgas.

Am intrat și noi pe autostrada spre Burgas puțin după Karnobat, intrarea a fost puțin diferită față de anii precedenți, dar urmărind indicatoarele nu ai cum s-o ratezi. Drumul pe autostradă a fost excelent, calitatea acesteia fiind cu mult peste cea a autostrăzii Shumen-Varna.

Am traversat cu ușurință orașul Burgas, câteva semafoare și câteva giratorii, apoi drumul spre Sozopol, excelent, păcat că există limitări de viteză la 80 sau 90 kmh cam pe tot acest traseu, calitatea drumului permițând dezvoltarea unor viteze superioare. După Sozopol, prin care nu am trecut, într-o curbă la dreapta apare indicator stânga spre Duni și după câteva minute eram la poarta resortului.

La întoarcere am urmat același drum, însă timpul parcurs a fost mult mai lung, din cauza deselor opriri făcute de mine pentru diverse cumpărături, precum și a aglomerației greu de descris prinse la Ruse înainte de pod, doar aici pierzând peste 50 de minute.

Taxa de pod la întoarcere este de doar 2 euro sau 4 leva și nu poate fi plătită în lei.

Am parcurs în total 810 kilometri, iar plinul de motorină făcut în București la plecare ne-a ajuns, nefiind nevoiți să mai alimentăm pe teritoriul Bulgariei. Prețurile la combustibili erau foarte asemănătoare cu cele de la noi. Pentru cei care nu au autonomie suficientă, recomand alimentarea de la OMV sau Shell.

În final voi face o comparație cu traseul prin Varna, mai lung și mult mai aglomerat, parcurs de către prietenii noștri care au plecat cu o oră înaintea noastră din București și au ajuns la două ore după noi la Duni, având și ghinionul unei pene de cauciuc făcute imediat după Varna și care a necesitat o vizită la un service auto pentru schimbarea roților și remediere.

Precizez că am circulat fără hartă și fără GPS. Este adevărat că nu eram la prima experiență pe acest traseu, dar mereu am preferat să-mi fac temele conștiincios de acasă, studiind hărțile, scoțând la imprimantă traseul pe tronsoane, citind cam tot ce se mai scrisese în legătură cu drumul înaintea plecării. Mi-am cumpărat, ca fiecare, un aparat GPS, dar nu am mai reușit de atunci să-i actualizez hărțile, astfel că pentru mine a fost o investiție proastă. În schimb, am instalat pe toate telefoanele programe de navigație cu hărți cât mai recente pe care le pot folosi oricând la nevoie. Nu mi-e teamă că m-aș putea rătăci, dar aș putea avea oricând nevoie să găsesc rapid o rută alternativă celei planificate, în caz de drum blocat (în lucru sau ca urmare a unui accident).


[fb]
---
Trimis de nicole33 in 15.08.13 16:36:02
Validat / Publicat: 15.08.13 19:59:17
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 3303 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 26300 PMA (din 28 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

traian.leuca †
[15.08.13 21:02:16]
»

Mi-am cumpărat, ca fiecare, un aparat GPS, dar nu am mai reușit de atunci să-i actualizez hărțile, astfel că pentru mine a fost o investiție proastă.

Tocmai am venit pe un traseu de la Zakopane la Eger cu cateva incadrari stanga dreapta, pe niste drumuri mai ciudate, pe care nu le-as fi abordat in absenta GPS-ului.

Probabil ca as fi facut ceva km in plus intr-o directie gresita.

Te poti descurca si fara GPS, dar parca e mai comod asa "mura-n gura".

Este adevarat insa ca nu trebuie sa ne bazam exclusiv pe GPS, hartile si traseele facute de noi inaintea plecarii intr-o calatorie fiind mai sigure.

GPS-ul care orice aparat facut de mana omului, te poate lasa cand "iti este lumea mai draga" (subsemnatul a patit-o).

webmaster
[16.08.13 09:57:25]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

nicole33AUTOR REVIEW
[16.08.13 10:26:54]
»

@webmaster:

Îți mulțumesc.

nicole33AUTOR REVIEW
[16.08.13 10:37:47]
»

@traian. leuca:

Nu neg utilitatea GPS-ului, dar sunt departe de a mă baza exclusiv pe acesta. Ne ușurează mult condusul, dar putem avea și surprize. Mai ales în Bulgaria cartografierea nu este strălucită, iar sateliții apar și dispar când îți este lumea mai dragă.

Noi am parcurs acest drum de mai multe ori, fie spre sudul litoralului bulgar (Duni, Primorsko etc.), fie spre Turcia (cam 60-70% din traseu este comun), astfel că eram mai atenți să constatăm unde s-a mai asfaltat sau unde au mai apărut gropi, singurul element de noutate fiind intrarea pe autostrada A1, puțin diferită față de anii precedenți.

Utilizez și recomand această variantă pentru că este mereu foarte liberă, cu puține echipaje de poliție și mai scurtă decât prin Varna.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
nicole33
Alte articole din această RUBRICĂDrumul către sudul litoralului bulgar:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.038019895553589 sec
    ecranul dvs: 1 x 1