Una caldă, una rece, una românească

Maria şi Iosif începeţi să faceţi bagaje! În ultimii 5 ani, lanţul hotelier The Travelodge are o ofertă de sărbători pe cât de inedită pe atât de tentantă. Începând cu 24 decembrie, din seara de Ajun, timp de 12 zile, hotelurile oferă camere gratis cuplurilor cu numele Maria şi Iosif, precum şi parcare gratuită pentru „măgăruşul” familiei, ca o compensaţie pentru greşeala de acum 2000 de ani a hotelierilor care n-au oferit găzduire Sfintei Familii aflate în bejanie şi care a trebuit să înnopteze în staul, printre animale. Ofertele onomastice se bucură de mare apreciere, făcând parte dintr-un gen de publicitate direcţionată pe individ, deloc lipsită de succes.       Sursa The Telegraph

***

Moare o capră a vecinilor. Să ne bucurăm? Din cauza taxelor ridicate de la aeroportul Budapesta, Ryanair retrage nu mai puţin de 10 curse din şi dinspre capitala vecină. Astfel, 33% din rutele sale dispar, şi anume Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Cracovia, Lubeck, Malaga, Munchen, Oslo şi Salonic.     Sursa Travel Tech News

***

V-aţi întrebat vreodată ce anume ţine turiştii străini departe de România în perioada sărbătorilor de iarnă? Agenţiile româneşti şi-au numărat clienţii, au analizat situaţia şi au aflat răspunsul. Preţurile mari şi lipsa opţiunilor sunt de vină! Despre preţuri, ce să mai discutăm, sunt mari comparabil cu alte ţări, cu alte capitale sau zone turistice mult mai bine pregătite, dar se pare că atâta timp cât românii le plătesc, ştacheta va rămâne sus. Desigur, nu toţi românii au posibilitatea asta, însă ei fie fac eforturi uriaşe ca să se conformeze, fie se orientează spre destinaţii mai îndepărtate, fie stau acasă. Despre lipsa opţiunilor ar fi mai potrivit să detaliem, întrucât este vorba despre mentalitatea şi obiceiurile românilor. Conform tradiţiei, la noi turismul în sărbătorile de iarnă este prilej de băut şi mâncat, de petrecere. Acest lucru înseamnă explozii de veselie şi animaţie până dimineaţa alternând cu zile monotone, încremenite în mahmureală şi apatie. Magazinele sunt închise, muzeele aşijderea, obiectivele turistice nu sunt pregătite pentru oaspeţi. De infrastuctură, ce sa mai pomenim? Distanţele mari nu se parcurg rapid şi comod, pieţele de Crăciun sunt inexistente sau izolate şi neprofesionist amenajate.

Turiştii occidentali nu preţuiesc la fel ca noi aceste zile de vacanţă, nu petrec până în zori şi vor pachete complete, relaxante şi diversificate.  Aşadar, aleg destinaţii exotice, calde sau apropiate de aşteptările lor. Pentru turismul românesc, ei reprezintă doar 1% din oaspeţi.     Sursa Mediafax

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.