ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.07.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 20.02.09
STATUS: SENIOR
LUNA
JUN-2014
TIMP CITIRE: 5 MIN

Bucuresti - Side 2014

TIPĂREȘTE

Am scris, aici și anul trecut despre acest traseu și aş dori să îmbunătățesc (sper eu) experiența de anul trecut.

În data de 18.06.2014 la ora 06.30 am plecat spre Manavgat/Side/Turcia, hotel Sultan of Dreams, pe următorul traseu:

Bucureşti –Giurgiu - Ruse - Tsar Kaloyan – Razgrad –Targoviste –Omurtag –Kotel –Yambol- Elhovo- Lesovo- Hamzabeyli- Edirne- Istanbul- Adapazari- Osmaneli- Bilecik-Bozuyuk- Kutahya- Afyon- Sandikli- Isparta-Side. Traseu ce are 1445 km şi parcurs în două zile astfel:

Prima zi Bucureşti – Kutahya, 998 km, ora de plecare 06.30 ora de sosire la Hilton Garden Inn, 20.30.

Diferențele față de anul trecut sunt:

-Podul „Prieteniei” (de la vama Româno – Bulgară) costă 13 lei în loc de 26lei plătiţi în anul 2013;

-Pe traseul Tsar Kaloyan – Razgrad –Targoviste s-au terminat lucrările de lărgire a benzilor de circulație și bineînțeles că această pe porțiune este mai ușor de rulat;

-După Omurtag atât în localitatea Ticha cât şi în Kotel sunt limitatoare de viteză sub formă de movile de asfalt, semnalizate cu indicatoare dar care trebuiesc trecute cu viteză mică;

-Pe traseul Kotel – Yambol – Elhovo – Lesovo singura problemă era în zona loc. Elhovo pe centura ocolitoare care este plină de gropi aşa că la întoarcere am luat-o prin oraş, şi bine am făcut deoarece am ocolit zona ”bombardată” iar drumul prin oraş este f. bun pe două benzi şi mai scurt decât pe centură;

-Ca şi anul trecut vă recomand să alimentaţi în benzinăria Lukoil aflată înainte de vama bulgaro – turcă, preţ motorină – 2,56leva/litru.

-Am stat circa 40 min., în vama de la bulgari (datorită sistemului care nu a funcţionat) iar la turci am trecut în 15 min.

-Să aveţi neapărat atât vigneta cât şi „cotorul” acesteia (folia de plastic transparentă) deoarece vi le cere spre a fi verificate de către vameşii bulgari;

-În vama turcă pe lângă formalităţile enumerate în rew-ul de anul trecut este bine ca în cartea verde a maşinii să fie bifată şi Turcia altfel ve-ţi plăti o taxă suplimentară;

-Am oprit înainte de intrarea pe autostrada Edirne – Istanbul in zona portilor de acces HGS, pentru a verifica contul de pe cotorul sticherului HGS (pe care l-am achiziţionat anul trecut) la PTT aflat pe sensul opus. Aici am aflat că autostrada către Antalia tur/retur şi taxa de pod costă în total 21 lire. Am mai alimentat contul (pentru siguranţă) cu încă 5euro (12lire turceşti) şi am plecat săgeată către super aglomerata centură a Istanbulului (oricum altă variantă mai bună nu cred că există), unde 60km i-am parcurs în aproximativ 2 ore (aici probă de stres). Ok, după acest ocean de maşini am parcurs un super drum până în Kutahya.

-Înainte de Afyon (aproximativ 1 km) au făcut o centură ocolitoare dar vedeţi că indicatorul spre Kutahya este destul de mic iar GPS (cel puţin al nostru) nu cunoaşte acest drum.

A doua zi Kutahya – Manavgat/Side/Turcia, ora de plecare 08.30 ora de sosire la hotel Sultan of Dreams, 13.20. Traseul Kutahya – Isparta, cum am scris şi anul trecut două benzi pe sens iar, Isparta – centura Antalyei o singură banda drum (au început şi aici lucrările de lărgire a drumului) destul de bun ca şi calitate a căii de rulaj dar mai greu de parcurs fiind prin munţi.

Recomand benzinăriile Shell de unde am alimentat motorină V Power la un preţ de 4,43lire/litru la dus şi 4,51 lire/litru la întoarcere ambele alimentări le-am făcut în Kutahya (unde sunt benzinării mai mari, asemănătoare cu cele de la noi).

Pe drumul spre întoarcere am ales (la fel ca şi anul trecut), o cazare intermediară în apropiere de Istanbul (aprox. 100km.). De data acesta cea mai bună ofertă am găsit-o în Sapanca la „Istanbul Hotel Sapanca” 74euro/noapte, 3 persoane cu mic dejun. Un hotel nou, super din toate punctele de vedere (am să descriu şi această locaţie zilele următoare). Deci am plecat din Manavgat la ora 13.45 şi am ajuns în Sapanca (aprox. 660km) la orele 21.00.

De remarcat pe acest traseu sunt porţiunile (nu tot traseul) de asfalt care se transformă în smoală, de pe traseul prin munţi spre Isparta.

A doua zi după un mic dejun copios şi o tură de shoping (nereuşită, deoarece locaţia indicată era un mall exact ca şi la noi deci preţuri cam la fel şi chiar mai mari deci de evitat iar acesta se numeşte SERDIVAN AVM), jurul orelor 11.00 am plecat spre casă pe acelaş traseu pe care am venit iar vama turco – bulgară am trecut-o în mai puţin de 10 min. Traseul prin Bulgaria a fost puţin aglomerat datorită autocamioanelor redirecţionate pe acest traseu datorită problemelor apărute în zona Veliko Tarnovo (un pod luat de ape), oricum la ora 21.00 eram în ţară.

Câteva recomandări pentru o bună gestionare a costurilor şi a timpului petrecut în trafic:

-Planificaţi din timp traseul propus, inclusiv cazările intermediare;

-Folosiţi neapărat un GPS (dacă nu îl aveam în Turcia ratam o ieşire importantă fiind luaţi de „valul” benzii a treia şi neobservând indicatorul din cauza multitudinii de camioane din zona Istanbulului;

-Dacă sunteţi mai multe maşini folosiţi staţii radio pentru comunicare, sunt de un real folos şi nu sunt interzise nici în Bulgaria nici în Turcia;

-Luaţi cazare intermediară atât la dus cât şi la întors pentru că altfel drumul devine greu de parcurs după 1.000km dacă nu chiar periculos (oricum mergem/venim din concediu iar 120 – 140 euro/ambele cazări nu cred că este o sumă care să merite să ne forţăm limitele).

Vă urez drumuri bune şi alegeri înţelepte iar dacă, consideraţi că mai aveţi nevoie de ceva lămuriri vă stau la dispoziţie.


[fb]
---
Trimis de bobyrodin in 02.07.14 23:08:53
Validat / Publicat: 03.07.14 00:44:45
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.

VIZUALIZĂRI: 7655 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (bobyrodin); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 in fundal este cladirea PTT (cea alba)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 16400 PMA (din 17 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

jokermen2001
[03.07.14 07:38:56]
»

Buna ziua, am si eu o intrebare, am inteles ca drumul Ruse--Razgrad--Targoviste - Omurtag - Kotel - Yambol este bun si se merge bine? Eu de la Yambol fac dreapta spre Haskovo apoi Makaza - Thassos.

Multumesc

bobyrodinAUTOR REVIEW
[03.07.14 08:41:10]
»

@jokermen2001: drumul acesta îl parcurg în aproximativ 4 ore şi 1/2 şi în afara faptului că se merge aprox. 50km., prin munți acest traseu este uşor de parcurs şi în general foarte liber.

Traversează putine localități iar poliție am întîlnit un singur echipaj, la întoarcere în zona Yambol.

stroecristian83
[28.08.14 11:46:52]
»

Salut, 14 ore ai facut pana in Kutahya? Ai facut multe opriri, sau te obliga drumul sa mergi mai incet?

Urmeaza sa plec si eu pe acelasi traseu.

Multumesc.

nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
[28.08.14 17:26:52]
»

@stroecristian83:

14 ore ai facut pana in Kutahya? Ai facut multe opriri, sau te obliga drumul sa mergi mai incet?

O parte din răspunsul la întrebarea ta îl găsești în chiar textul impresiilor:

... şi am plecat săgeată către super aglomerata centură a Istanbulului (oricum altă variantă mai bună nu cred că există), unde 60km i-am parcurs în aproximativ 2 ore (aici probă de stres).

Traversarea orașului Istanbul mi se pare tot mai aglomerată și mai dificilă an de an. Degeaba alergi unde poți dacă pierzi între două și patru ore doar pentru a traversa acest oraș.

În opinia mea, reducând la minim numărul și durata opririlor, cu greu ai putea scoate un timp mai scurt de douăsprezece ore pe acest traseu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
bobyrodinAUTOR REVIEW
[28.08.14 21:30:54]
»

@stroecristian83: in afara de cele 2 ore pierdute pe centura Istanbulului am mai pierdut 1/2 ora in vama bulgaro-turca datorita sistemului defectuos de la vama bulgara, 2o min. alimentare carburant si nevoi personale in vama mai sus amintita, o noua oprire de nevoi personale si relaxare de aproximativ 20min. nu mai stiu exact locatia dar cred ca la vreo 800-850km. de Bucuresti, alte 20 min. pierdute cu alimentare carburant la un Shell in Kutahya (aici nu consider ca este timp pierdut deoarece consider ca este un timp castigat pentru a doua zi). Ca si viteza de mers, in general unde am avut loc m-am dus cu 130-140km/ora dar nu mai mult pentru ca nu am vrut sa risc vreo amenda.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
bobyrodinAUTOR REVIEW
[28.08.14 21:56:27]
»

@stroecristian83: am uitat sa iti spun ca am mai pierdut 15min. cu alimentarea cardului HGS.

stroecristian83
[29.08.14 13:47:25]
»

Aveti idee daca Istanbulul este mai liber dpdv al traficului in weekend? Sau nu are legatura?

bobyrodinAUTOR REVIEW
[29.08.14 16:07:52]
»

Avand in vedere ca are cam 15 milioane de locutori nu cred sa fie mai liber

vacanta2007*
[08.01.15 10:48:45]
»

@bobyrodin -

Buna Ziua

Va rog vreau sa va intreb de unde pot achizitiona cardul HGS?

Multumesc

bobyrodinAUTOR REVIEW
[08.01.15 11:05:41]
»

@vacanta2007: inainte de a intra pe autostrada Edirne - Istanbul, sunt cateva porti de taxare, iar deasupra lor scie HGS sau OGS, opresti inainte de acestea pe partea dreapta (este un mic scuar), dupa care (alta varianta nu ai), traversezi autostrada pe sensul spre Edirne iar la aprox. 250metri este o cladire alba unde sunt indicatoare catre locul de achizitionare a stick-ului. Daca te uiti la pozele P01 si P02 vei observa traversarea si cladirea PTT (posta lor).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
bobyrodin, jokermen2001, nicole33, stroecristian83, vacanta2007*
Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre Antalya:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051526069641113 sec
    ecranul dvs: 1 x 1